*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Moikka taas!

neuvolakäynneistäolen ollut itsekkin ihmeissäni kun nyt vasta toinen kerta, en tiedä johtuuko neuvolan henkilökunnan kesälomista vai mistä..... Ensimmäisellä neuvolakäynnillä meidät otti vastaan joku sijainen,käynnillä laskettin laskettuaika, juteltiin hetki ja sain lähetteet labraan. Mitään materiaalia en saanut mukaan. Ekan ultran jälkeen kehoitettin varaamaan uusi neuvola-aika, joka saatiin nyt siis tiistaille. Neuvola-aikaa varatessa juttelin oman neuvolatyöntekijän kanssa ja kysyin onko mahd.saada jotain materiaalia, postitti opuksen "meille tulee vauva". Ja kuulemma taas päästään jollekkin sijaiselle... Täytyy nyt vaatia kyllä käyntejä useimmin.

Karkki81 mulla myös äitiyskortissa kaksi eri raskausviikkoaikaa ja olen myös miettinyt et kumpi on se oikea,heittoa 3päivää. Käytän nyt sitten sitten "vastaa raskausviikkoa".

Overjoyed & Plätty 15+3
 
Merkkaamassa ja valittamassa. :ashamed:

Alkaa hermo kiristyä, ei vieläkään liitosta kuulunut mitään. :headwall: :headwall: Raha-anomus laitettu ja menny perille 22.6, vieläkään ei mitään tietoa. :headwall: :headwall: Sainhan mä kesäkuussa palkan, muutama sata euroa, ja onhan siitä jäljellä vielä reilu 200e mut enpä mä mitenkään juuri olekkaan nyt perheen elättämiseen osallistunut... :headwall: Ja kun koitin soittaa sinne, niin tottakai just tänään puhelinpalvelu ei ole käytössä.. :headwall: :headwall: :headwall: Sit likat tappelee, pienempää koulutetaan olemaan vaipatta (täyttää joulukuussa 3v...) ja kun kysyy et onko pissahätä, vetää kauheet raivarit ja hetki sen jälkeen pissaa joku 10 litraa lastenhuoneen lattialle... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Kohta saavat mennä päikkäreille vaikkei yhtään väsyttäis...

Alkaa olla aika toivoton olo, varsinkin tuon rahapuolen kanssa. :'( :'( Onhan mies töissä ja pärjätään ihan hyvinkin, mutta en halua koko ajan olla pyytämässä rahaa mihin millonkin. Vaikka ei se sitä niin ajattele kuin minä, et elää hänen rahoillaan... Yhteisiähän ne on, mutta jos tilanne ois niin et mä tienaisin ja mies ei, niin ei olisi mitään ongelmaa... Se on taas näitä mun omia kynnys kysymyksiä... :'( Jos menis nukkuun ja nousis ehkä joskus...

Kiitos ja anteeks

Shamandalie ja Itikka 15+3
 
karkki81 täälä myös neuvolakortissa mennään ihan sekasi.. viikot merkataan niin et olis laskettu aika 26.12 ja sit laskettu aika on merkattu lyijykynällä 5.1 jos vie muuttuu... ota siitäki nyt sit selvää :headwall:

minulla tuli seuraavaan neuvolaan väliä 5 viikkoa ja meinas siihenkin väliin laittaa ajan ku tule niin pitkä väli vaikka toista odotan, mutta sano et soita jos jotaki ihmeellistä tulee... ja kohta soitanki ku soittoaika alkaa.... mutta siitä sit lisää hetken päästä ku tietoa on..

asiasta aivan toiseen... pännii niin raha asiat et menee yötki valvoes. miks ei vois olla jo joulukuu, tulis veron palautukset ja sais kunnon äitiyspäivärahaa.... tän seuraavan lapsen aikana en varmaan voi jääkä kodinhoidon tuelle ku on talolainat ja autolainat ja 350e kuus ei niitä lyhennellä... pännii :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

memmu ja valtsu 16+2 :heart:
 
shamandalie eks potalle opettelu ookki kivaa... meillä täytetään maaliskuus kolme ja vaipoista eroon koitetaan.. meilä taas pissa onnistu jo aika hyvin mut aina kakataan housuihin :headwall: :headwall: :headwall:
 
shamandalie eks potalle opettelu ookki kivaa... meillä täytetään maaliskuus kolme ja vaipoista eroon koitetaan.. meilä taas pissa onnistu jo aika hyvin mut aina kakataan housuihin :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mä oon kans valitellu joka paikkaan näistä meidän neuvolakäytännöistä. 2 kuukauden välein näin alussa. Ei auta ku toivoo et pääsis käymään vähä useemmin. Ja sydänääniä ei oo tääläkään vielä kuultu :'(

t. tammitähti ja tirppis 14+5 (ultran mukaan)
 
Neuvolakäynneistä: Kävin viikolla kahdeksan ekassa neuvolassa, jossa selvitettiin perusasiat ja juteltiin, aikaa meni noin tunti. Seuraava neuvola on viikoilla 14+1, jota se terveydenhoitajakin kovasti pahoitteli, että tulee niin pitkä väli. Mutta, kun on just heinäkuu ja se on osittain kai lomalla ja mullekaan ei kaikki ajat käynyt, joten siksi näin. Edellisissä raskauksissa oon käynyt kuukauden välein ja loppuajasta tosi usein, tosin mulla oli ainakin eka raskaus riskiraskaus mun korkean verenpaineen takia. Kävin ultrassakin melkein kerran kuussa. Oishan sen kiva tietää, että siellä se pikkuinen jakselisi hyvin.
Pitikin kysyä teiltä kokeneemmat: voiko kohtu kasvaa, vaikka vauva olisi menehtynyt? Kuulostaa kauhealta ajatukselta, mutta oon paikallistanut kohdun korkeimman kohdan noin kaksi sormea navan alapuolelle, joten on siis selvästi kasvanut. Ja ajattelin, että jos kerran kohtukin on noin hyvin kasvanut, niin siellä on pakko olla jotain ihanaa kasvamassa:) Outoja ajatuksia..
Hieman pelästyin oikeastaan ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa viime yönä. Jouduin useamman kerran nousemaan ylös kuopusta rauhoittelemaan ja aina, kun nousin tai nostin pojan syliin, sattui alavatsaan. Ei tuntunut miltään vihlomisilta tai kasvukivuilta, joten hieman mietitytti. Tosin oon huomannut, että kohtu puristuu välillä ihan kovaksi möykyksi(supistelee?), että oiskohan ne voinut olla vaan kipeämpiä supistuksia :/ No katsotaan..

MamiMansikka ja Muru 12+4
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa!

Nyt ollaan sit käyty nt-ultrassa, 21.7 ja lääkärineuvolassa 22.7 ja ollaan taas hitusen viisaampia.

Nt-ultrassa oli suuri helpotus nähdä pieni köllimässä siellä missä pitääkin ja kaikki oli kuten pitääkin. Nt oli 0,8mm ja oli hyvät sydämen sykkeet ja liikkeet. Mehän ei aikaisemmin ole kuultu sydän ääniä kun se ensimmäinen neuvola oli neuvolatädin loman takia jo rv 7+4.
Mitoiltaan pieni vastasi rv 11+4, vaikka neuvolan mukaan oli jo rv 12+6. Eli ultrassa antoivat uuden lasketun ajan 5.2.2011 kun edellinen oli 27.1.2011.

Lääkärineuvolassa lääkäri sanoi että kohdun korkeuden puolesta hän vois sanoa että viikkoja on se 13 ja neuvola kortissakin on merkattu viikot 13+0. Tiedä nyt minkä mukaan tässä eletään. niin et mielelläni pyörisin täällä teidän kanssanne, vaikka laskettuaika muuttuisikin helmikuun puolelle. Mun tuurilla kuitenkin käynnistetään viikkoa ennen laskettua aikaa.:)

Hb 134
RR 98/67
Pissa puhdas
Liikkeet +

Ultran jälkeen jouduin käymään uusissa verikokeissa kun ne kesäkuussa annetut ei kelvanneetkaan kun ei ollut tarpeeksi viikkoja. Tänään sit kävin uudestaan verikokeissa kun se lääkäri halusi tarkistaa kilpirauhasarvot tuon matalan verenpaineen ja väsymyksen takia. Jos nyt olis sit tätä neulakammoista pistelty ihan tarpeeksi :)

En nyt tälläkertaa tän kummemmin kirjottele tai kommentoi mitään. Viime yö meni niin huonoilla unilla kun tyttö oksensi koko yön ja tuli viereen nukkumaan. Eihän siinä sit saanu ite nukuttua kun aina kun tyttö nousi oksentaan niin sitä itekin nousi.

UUdet tervetuloa! :wave:

Lumikuningatar ja Tuikku 13+1 ( 11+6 )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
shamandalie eks potalle opettelu ookki kivaa... meillä täytetään maaliskuus kolme ja vaipoista eroon koitetaan.. meilä taas pissa onnistu jo aika hyvin mut aina kakataan housuihin :headwall: :headwall: :headwall:
Meillä kans yleensä pottaan pissaaminen sujuu, käy myös vaikka vaippa olis jäänytkin päälle niin ottaa sen itse pois. Mut kun kakkoshätä tulee, niin pommppii jaloissa niin kauan et saa vaipan, tai sit pidättää... :headwall: Aika nopeasti laitettu kuitenki vaippa, kun neidin maha muutenkin aika kovalla jatkuvasti niin pare et tyhjenee kun niikseen on. En jaksa kovaa paniikkia ottaa vaikka vaippoja viel käyttääkin, meillä oli esikoinenkin viikon vajaa 3v niin päivävaippa jäi pois ku salaman iskusta ja viikko sen jälkeen myös yövaippa. Et kyl se kai ennen koulua jää pois... :D Ja sit tuntuu, et toi neiti hakee aikaa ku mies ei oo kotona tai oon yleensäkki yksin lasten kans ku vääntää savet housuun niin saa nauraa mulle ku yökin ja pesen peppua... :kieh:
 
Kantoliina on täälläki hankintalistalla, ei vaan hajuakaan vielä mikä ois hyvä :)

Jokohan tuo raskausdementia rantautu tänneki vaikka eilenkö minä viimeksi sanoin ettei oo sen kans ollu ongelmia :D Unohdin meinaan kokonaan aamulla että poika pitää viedä hoitoon, ja sittenku oltiin jo menossa muistin että pojan reppu jäi kotiin :LOL: Hieman myöhässä mentiin mutta ei se oo niin justiinsa, itellä kummiski vielä sairaslomapäivä niin ei töistä tullu myöhästyttyä.

Sydänäänet multa yritettiin kuunnella niitä jo lääkärineuvolassa 11 viikolla muttei kuulunu, kone vaan löysi ne muttei kuuluviin asti tullu. Sen jälkeen onki ollu vaan np-ulta ja ens keskiviikkona on seuraava neuvola. Täällä noi neuvolat on nyt alussa 1kk välein, sitten 2vkon ja sitten 1vkon. Ihan samanlailla ku pojan aikaan.

Lumikuningattarelle onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Joko muuten kaikki on np-ultrassa käyny joille se kuuluu? :)

(.) Se minun huono olo oli kadonnu tänä aamuna! Eilen illalla oli vielä ihan oksennus kurkussa ku menin nukkumaan ja aivan järkyttävä päänsärky päällä mutta aamulla ei ollu enää mitään :eek: Toivottavasti hävisivätki sille tiellensä! Huomenaamuna meenki sitten taas töihin takasi ku tää olo paraniki yhtäkkiä. Ukotki lähti mummolaan yöksi niin jäin taas yksin kotiin, tästä taitaa tulla tapa että ku mulla on töitä vloppuna niin ne häipyy täältä :D Oonki tässä kohta lähössä kattoo sen uusimman Twilightin ku aikaa kerran on :) Taasen ei tuu mitään muuta mieleen mitä piti kirjotella :)

Susanna & MyttyRyttynen 15+0 :heart: Taas poksuttiin! Kauheeta kyytiä menee tää aika.
 
täällä valmisatudutaan mökkireissuun elikkäs en pääse viikoon lukemaan..
vähän jännittää automatka kun kuopioon mennään ja tyttö ei ole autossa vielä noin pitkää matkaa ajanut.

ihanaa että jotkut pääsee neuvolaan, mulla tosiaan tulee 12-viikkoaekan ja tokan neuvolan väliin..

jotkut puhui pottailusta meillä täyttää tyttö ensi kuussa 3 ja nyt on kesän aikana edistytty niin että yöllä ja kauppareissuilla vaan vaippa käytössä, vahinkoja sattuu tietysti silloin tällöin..
hyvää viikon loppua kaikille!!!
hippu10 ja pieni 15+3
 
Meillä tuon pojan ikäset kaverit täältä netistä, ni tosi moni jo ilma vaippaa!! Ja ikää siis 1v 9kk. Mut täällä näköjään puhutaan vasta että 3v alettais olee ilma vaippaa.. et nou hätä siis ku meiä poika ei suostukkaa istuu potalla. :D saati sitte tää puhe, ei puhu kun omaa kieltä. Äitiä ja isääkää ei oikee sano. Mun pieni vauva. :p
HUH. Mies kävi hyppää tänää denjin ja oli se aika hullua, pelotti mua varmaa enemmän! :)

icefairy&Linnun Lyy 14+5
 
voi sua mammyli :/ ei nuo miehet aina ajattele eikä ossaa ajatella kaikkea! Yleensähän vain miesten tekemä työ on raskasta, vaikka kotiäitinäkin oleminen on työtä minusta :/ mutta sie oot vielä töissä ja 7pv putkiki aika pitkä ja raskas :( ite en taitais jaksaa :eek: voimia! :hug:
raha-asiat tuli puhetta raha-asioista niin ite aattelin olla kotosalla tässä äippälomaan asti, eka äippäloma loppu nyt kesäkuussa (sen aikana kävin pari sijaisvuoroa tekemässä kun ukolla sattu vappaata) ja nyt siis myös käyn vain sijaisuuksia tekemässä kun soitetaan ja muuten olen kotosalla :) Kodinhoidon tuki on pieni :/ kun pittää maksaa asuntolaina ja autolaina.. mutta on tähän totuttu :) onneksi mies kuitenki tienaa hyvin nii pärjätään!

12+5
 
Huomenet!

Päänsärky palannut, johan se mukavasti päivän verran pysyikin poissa. :/

Rintsikat on pieniä täälläkin, mutta nuo imetysliivit ovat minusta niin susirumia, etten taida viitsiä käyttää, ennenkuin on pakko. Malliltaankin sellaisia, ettei voi minkään toppien kanssa pitää, kun ne kurkistelevat sitten kaula-aukosta...

Meilläkään ei ole kuunneltu vielä neuvolassa sydäntä, kun eka neuvola oli ennen kymppiviikkoa. Ultrassa kuunneltiin kyllä ja varmasti maanantaina, kun on toinen neuvolakäynti. Savonlinnassa asuessani venyi kakkosen neuvoläkäyntien väli kymmeneen viikkoon, kn ultrat osuivat väliin. Täällä näköjään käydään kutakuinkin neljän viikon välein.

Shamandalie, jaksamista! Tylsä tilanne... :(

Meillä yritettiin pottailua puoli vuotta sitten, kun poika oli 2,5-vuotias. Jatkuvasti pissat housussa, joten palattiin vaippoihin. Nyt kolmevuotiaana oppi kuivaksi päivässä. Ilmeisesti vain kypsyi hieman myöhemmin. Yövaippa jäi pois samalla kertaa. :)

MamiMansikka, nyt en kyllä osaa vastata tuohon kohdun kasvuun. Luulisi, ettei se kauheasti siitä kasva, jos lapsikaan ei kasva...?

Huomenna 14 viikkoa, jei! :)

Kreecher ja Ötys 13+6
 
töistä kotiuduttu, mitenköhän huomisen työvuoron vie jaksaa :/

maanantaina tosiaan labraan ja otetaan jotaki kokeita toin hajun takia... toivottavasti ei mitään erikoista löydy...

eilen illalla tuli pitkästä aikaa olo et voi vitsit aika pian sitä on sylissä pikkunen vaavi :heart: jota saa paijata ja tehdä hänen olonsa turvalliseksi... on se vaan ihanin asia maailmassa vaikka väsyttävää :heart:

memmu ja valtsu 16+3 :heart:
 
oih ja voih, vattuja pitäis mennä keräämään täksi päiväksi ja ei innostais sitten yhtään, mulla tuo lonkka ollu nyt useamman päivän kipeenä
(kaaduin 2007 keväällä tuossa mäessä ja silloin odotin kuopusta ja sen jälkeen vaivannut aina raskauksissa kun paikat venyy ja paukkuu)
kun tekee enemmän jotain hommaa, no minähän oon täällä siivonnu, pessy pyykkiä, vaihtanu järkkää, käytiin koko perheellä shoppaileen ym ym ym. joten lonkka kiittää ja tämän päivän jälkeen varmasti vielä enemmän :kieh: :(

mut nyt se on mentävä sinne puskiin jos ne haluaa tänään saada kerättyä, joten palaillaan paremmala ajalla :wave:

Mutzilla ja tirriäinen 16+3 :heart: :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa,

ei oo vaan kerinny tänne, kesäloman viimeistä päivää viedään ja huomenna taas töihin, onneks vielä firmasta on yli puolet kesälomalla ni tietää et hommia riittää :p

Neuvolasta: Meillä oli eka käynti 8 viikolla ja sit ultra viikolla 11 ja sen jälkeen seuraava neuvolakäynti on kahden kuukauden päästä eli rakenneultra! Taidan kyllä tuossa välissä ruikuttaa et pääsen kuuntelemaan sydänääniä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi.

Kantoliina mullakin hankintalistalla, tarttis tosiaan vaan keksiä, et mikä olis helpoin, ihan perusliinaa en halua koska tiedän, etten jaksais sitä sitoa eli jokin reppu/liinavälimuoto olis meille varmaan paras :)

Pahoinvointi on jäänyt oikeastaan pois, enkä oo oksentanu ollenkaan, mut jos ruokailuväli oli pidempi kuin kaks tuntia, on tullu tosi etova olo ja saanu oikein pakottamalla pakottaa itsensä syömään. Nyt lähinnä heikottaa, jos ruokailuväli on liian pitkä. Ja aamuisin saa oikeasti tankata kunnolla, et jaksaa... :)

Liikkeistä: onko muita keillä olis tuntunu vauvan liikkeet jo tässä vaiheessa? Voisin vaikka vannoa, että tunsin potkun tällä viikolla rv 12+6 :heart: :heart: Ja eilen tuntui taas uudestaan sellainen potkaisu. Esikoisesta tuntui viikolla 16 pieni hento sipaisu ja sen jälkeen niitä liikkeitä saa odotella pidemmän aikaa. Aika jännää... =)

Rintsikoista sen verta, että koko on suurentunut yhdellä kirjaimella ja jotkut rintsikat mahtuvat, jotkut eivät... :) Imetysliivejä en myöskään suostu käyttämään vielä, ne on niin rumia!!! Ja vanhoista housuista enää muutamat menee, farkuista enää yhdet eli äitiysfarkut on saanu kaivaa esille...

Nyt tarttee mennä, yritän tulla ahkerammin kertomaan kuulumisia tänne, näitä on niin kiva lueskella ja huomata, miten monilla on samoja juttuja menossa ku meillä...

13+2
 
Mussukka79 kyllä minustaki tuntu että ekat liikkeet tuli jo 12+2 .. että entiä..

Ihanat ja huiput polttarit oli meilä kyllä eilen :) Päästiin extempore ison huvijahdinki kyytii! :)
äkkiä meni päivä vaikka neitiä oliki ikävä :/ Illalla oltiin sitte paljussa ja saunomassa yhteen asti yötä koko poppoo =) eikä väsyttäny! Neiti heräs onneks puol kymmenen vasta..

ja niin poks poks! rv13
 
Luulin että tänne olis tullu ihan kauheesti kommentteja eilisen aikana. :D No eipä ollu paljo lukemista.

Jeccika Kenes polttarit oli? :)

Empä nyt taaska keksi mitää kirjotettavaa, mut tulin poksumaa eli:

icefairy&Linnun Lyy 15+0 :heart: Ihanaa, enää 5 viikkoa ja puoliväli.
 
Hei!

Toive: olis saanut pysyä tosiaankin se RD poissa. Mutta kyl tää tässä taas kestetään...
Mutzilla aika tosiaankin rientää. Tässä on odotuskalenterista lyhennys:

16.viikko Äiti 'kukoistaa'

I N F O
? Äidin ja isän piirteet alkavat muodostua lapseen.
? Rakenneultra tehdään viikoilla 16-18.


L A P S I
? Lapsi osaa koukistaa käsiään ja jalkojaan ja puristaa kädet nyrkkiin. Pian hän alkaa potkia ja nyrkkeillä sinun vatsaasi vasten. Lapsen silmät alkavat liikkua.

Koko: Lapsi on nyt noin 12cm pitkä ja painaa noin 100g.

Ä I T I
? Kohtu kasvaa, ja nousee esiin lantio-ontelosta. Vyötäröä ei ole enää 'olemassa'. Ehkä jo tunnet vauvan liikkuvan pieninä nykäisyinä iholla. Pahoinvointi loppuu. Iho, hiukset ja ulkonäkö on nyt parhaimmillaan, sitä kutsutaan 'kukoistamiseksi'.


Tuolla on sit se kokonaisuudessaan: http://www.miajoki.com/vauva2.htm
Mutta tosiaankin 12cm pitkä. :eek: Mihin aika menee???

Neuvolakäynneistä sen verran et ei täälläkään niitä oo runsaasti. Täällä päin maailmaa homma hoidetaan neuvolan (= oma lekuri) ja synnytys sairaalan yhteistyonä. Eli neuvolassa ei oo doppleria on vaan sellainen torvi jolla saa ne sydänäänet kuuluviin rv20 jälkeen. Neuvolassa katsotaan paino, paineet, pissaa jne. Ekaks mennään sinne rv7 suunnilleen ja seuraavan kerran joskus rv28 ja siitä lähtien muutaman viikon välein. Siel synnytys sairaalassa taas saa ekat vauvan jumputukset kuunneltua rv 14, samalla on ultra ja muut tarkastukset. Uudelleen sinne mennään sit rv31 jolloin on se toinen ja vika ultra. Silloin katsotaan kaikki muut jutut taas. Sen jälkeen sinne mennään sit muutaman viikon välein.... Mutta pointti on se et jos mulla tulis nyt (alle 20viikkoa) sellainen olo et haluun äänet kuuluviin ei mulle loytyis apua moiseen. Jos alan vuotamaan tai on joku muu hätätilanne niin sit sinne synnärille pääsee katsomaan, mutta se on tosiaankin hätätilanteessa....
Mäkin ootan kauhulla potalle opettamista kun pojat ovat kuulemma paksumpi kalloisia tossa asiassa... :headwall:
MamiMansikka tuohon kysymykseen en osaa vastata suoraan. Tuulimunassahan kohtu kasvaa vaikka vauva on menehtynyt. Mutta ei tuulimunat kestä näille viikoille. En ole ainakaan kuullut et kenelläkään olis. Siis jos kohtu kasvaa niin kyllä uskoisin että vauvakin kasvaa. Tiedän et helposti voi tulla noita ihmeellisiä ajatuksia, mutta toivotaan parasta tosiaankin...
Imetysrintsikoista suurin osa on tosiaankin kauheita (omaan itsekin parit sellaiset) mut viimeksi sijoitin pariin kivoihin. Toiset on tumman siniset ja on koristettu ohuella punaisella silkkinauhalla. Toiset on luonnonvalkeat ja niissä on punaisia & sinisiä pilkkuja ja nauhaa kans. Kivoja molemmat. Eli siis jos ei kiinnosta se tylsät rintsikat, niin kyllä varmasti loytyy kivoja jos ei muualta niin vaikka netistä. Niitä kun tulee pidettyä kauan, niin kannattaa hommata oman oloiset. =)
Tuolla on muutamia kivoja: http://www.bebes.fi/kauppa/index.php?cPath=36_76
icefairy hiljaista on tosiaankin. Kaikki vissiin ovat sit kadonneet sinne fb kerhon puolelle. :/
Jeccika kuulostaa hauskalle ne polttarit. =)

Omaa... reissussa oli oikein hauskaa ja nyt ollaan tosiaanki takaisin. Oon täs yrittänyt kuunnella liikkeitä, mutta huonolla menestyksellä. Ehkä vauveli vaan on ottanut rennommin. En vaan voi odottaa et liikkeet tuntuu kunnolla ja usein....
Mahaa alkaa olemaan. Reissussa huomasin et ihmiset katsoo vatsaa et ei oo salaisuus tosiaankaan... :whistle: Tuun kyl tällä menoa olemaan aika mahtavan kokoinen mamma. |O Kauhistus! :whistle:
Ei sen kummempia. Kuulemisiin.

NP ja Pluto 15+3
 
NullPoints: Olipa kiva lukea mitä tuolla massussa on menossa. Kiitos siitä! :) Minäkään en sinne fb:n ryhmään liittynyt, mutta ei jotenkin ole mitään kirjoitettavaa niin olen ollut hiljaa :whistle: Lukemassa olen kyllä käynyt monta kertaa päivässä.

(.) Ihanasti pieniä muksauksia ja potkuja tuntuu. :heart: Varsinkin syömisen, liikunnan tms jälkeen kun rauhoittuu vaikka sohvalle. On ne kyllä niin ihanan tuntuisia tässä vaiheessa. Toki loppuraskaudessakin on ihana tuntea liikkeitä ja potkuja mutta ne tuppaavat jo käymään kipeetä...

Mulla on jotenkin ollut poikaolo ja olenkin yrittänyt miettiä kivaa nimeä/nimiehdotusta. Tänään surffailin nimisivustoilla mutta jotenkin vain noita kivoja tyttöjen nimiä tulee eteen. Tuntuu että kaikki kivat poikanimet on jo lähipiirissä käytössä. :p

Nyt esikoista viihdyttään!
Karkki ja pieni 16+3
 

Yhteistyössä