*Tammikuun tähdet-11* joulukuu-10

kääkkis
Hienoja uutisia Marde :heart:

Onnea Mussu pienestä tytöstä :flower:
Tuntuu tosiaan vauvoja putkahtelevan tasaiseen tahtiin ja eihän tässä olekaan kuin pari päivää siihen kun on meidän kuukausi :)

Meilläkin on kovasti neiti 4v. raskaana :D Laittelee vauvanukkeja paidan alle jne. Höpisee myös tälle oikealle vauvalle kaikkea samalla kun silittelee massua :) Onhan se suloista.

kääkkis ja "osku" rv 36+2
 
Heippa vaan pitkästä aikaa :xmas:
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tuleville äideille tsemppiä koetukseen :p

Täälä myös vielä yhtenä kappaleena ja laskettu aika olisi vajaan viikon päästä. Tavoten on ens vuoden puolelle joten lauantaina lumi hommiin :LOL:
Painon nousu on jotain ihan hirveetä. en taida ikänä saada raskaus kiloja pois : / Maanantaina alko makeen lakko ja eilen sorruin ja kunnolla, no nyt vaan alkaa alusta...

Vauva on hyvin laskeutunu ja päivittäin kyllä jonkinmoisia supistuksia tulee ja vihloo väliin tosi ikävästä tuolta kohdun suulta. epäilen itse että että kohdun kaula jo täysin hävinny sillä kuukausi sitten sitä oli 1cm jäljellä ja 1cm auki.

Flunssaa vaan pukkaa nyt päälle joten täytyy toivoo että tästä paranis ensi, ei kiva mennä laitokselle kauheessa flunssassa ja mahdollisesti kuumeessa.

itseä ärsyttää ku mitään oloja ei enään ole sukupuolen suhteen.. ei siis mitään käryä!!! tahtois tietää..

memmu ja valtsu 39+1 :heart:
 
Onnea Mussu81 neidin syntymän johdosta :heart:

Ihanaa Madre, että saitte vauvanne kotiin :flower:

Mahtavaa, kun sain viime yön nukuttua hyvin, eikä tarvinut valvoa pitkiä pätkiä ja miettiä, että miten saisi unen tulemaan :) Tänään on kyllä energinen olo..Raahasin jo kaikki petivaatteet tuulettumaan ja ajattelin alkaa ihan tosissaan siivoamaan :) Ja sitten pitäisi suunnitella jotakin kivaa syömistä Uudeksi vuodeksi :p

Minulla puutuu yöllä monesti sen puolen hartia, jolla nukun ja on ikävä tunne herätä siihen. Samoin lonkka saattaa olla herätessä ihan puuduksissa. Nytkin päivällä tuota hartiaa särkee ikävästi :( No onneksi tässä ei enää kovin kauan tarvi tämän mahan kanssa öitä nukkua ;)

Elmi ja Minni 37+4 :heart:
 
:wave: tiistaina oli äitipolin seuranta aika ja osastollehan ne otti. olin oksitoni (?) tipas useemman tunnin, testattiin kuulemma vauvan sietoo supistuksiin, hyvin meni testaus eikä vauva liiaksi rasittunu. yöks osastolle ja aamulla oli puhe tuumia et otanko käynnistysnappia vai en..

eipä tarvinu nappeja ku se tipas olo jätti mulle supistelut, jotka voimistu yön aikaan sietämättömiks, aamulla puol sesika soitin ukolle et jos alkais ajeleen sairaalaan päin, munt otetaan jo saliin. kerkeshän se onneks, koko homma eteni nii vauhil et eipä paljo kivunlievityksiä keritty laittaa / aatella, kohdunkaulaan saivat hiukka tökättyä puudutetta, onneks..

pakko myöntää että meinas kyl välillä usko loppuu kesken et mukelon ulos saisin ja valehtelisin jos väittäisin et helppo homma :eek:

mutta lopputulos, yllättäin :D, niin kaunis ja ihmeellinen että unohtu kaikki muu :kiss:
meidän pikku kossi synty 29.12.2010 klo 9.15, painoo hurjat 2,6kg, mut einvoimaa tuntuu piisaavan pienestä koosta huolimatta :heart:
 
mimyy onnea pienestä pojasta :)

Kävin eilen verikokeissa ku otettiin sappiarvot ja maksa-arvot.. maksa-arvot oli koholla (87) , viitearvona on alle 45.. nyt oottelen mitä sappiarvoissa näkkyy ja sitte tietää mihin tässä joutuu vai joutuuko mihinkään! noh, ei maalata piruja seinille, vauva nimittäin liikkuu tosi hyvin onneksi!

35+4
 
onnittelut kaikille jakaantuneille :)

itse kävin tuossa viime to-pe yönä sairaalassa kääntymässä kipujen takia, ei suostunut ottamaan päivystykseen vastaan kun viikkoja niin paljon.
pääsin onneksi yöllä pois.

tänään olin neuvolassa, hb 104, ihmeen korkea, vaikkakin olikin laskenut sitten viimekerran jälkeen.
viikkoja nyt 39+1 eikä toivoakaan et tä syntyis laskettuna, ainakaan vielä ei oo mitn sellasia oloja et vois syntyä :D kohdunsuu on sentin verran auki, mut siinäpä se. must tuntuu et saan heitellä vaikka kärrynpyöriä eikä siltikään mitään tapahdu.(edellinen meni 17pv yli lasketun kunnes käynnistettiin, mä olin viel edellisenä päivänä luistelemassakin eikä siitäkään mitn apuja ollu :D)
mut muuten ihan sama koska syntyy, kuhan ens vuoden puolelle menee.
sain jopa vihdoin ja viimein haettua kaupasta sen haaveilemani lipaston, eli nyt ois paikka minen niitä pestyjä pieniä vaatteita sitten alkaa laittamaan, kuhan vaan hakis varastosta sen laatikollisen niitä vaatteita :D noo, kyl tös viel kerkee, ei vielä oo mikään kiire.
 
Onnea Mimyy ja Mussu! :flower: Uusia vauvauutisia joka päivä, mahtavaa!
Tänne ei sen kummempia, vointi on hyvä. Ei suurempia kipuja tai kolotuksia. Öisin olen pari kertaa herännyt jonkinlaisiin supistuksiin. Mutta muuten tuntuu, että vauvalla ei ole vielä kiire syntyä. Nikkaroin Ikea-hoitopöydän kasaan ja eka satsi pikkuvaatteita olisi nyt tarkoitus latoa sinne ja pistää liinavaatteet ja harsot pyörimään koneeseen. Olen myös shopannut kaikkea hoitokamaa, sekä vauvalle että äidille...Ja ajattelin tehdä myös pienen paketin yllätykseksi isälle. Oli sen verran kiireinen syksy, että rentoutuminen ja rauhoittuminen äitiyslomalaisen arkeen tuntuu vievän aikaa. Vähän levoton olo koko ajan, ja vaikea tajuta että voi vaan nyt keskittyä tähän äitiyteen ja oikeasti ottaa ihan rauhallisesti!
Flip 36+3
 
Onnittelut taas uusille vauvautuneille! :flower:

Tulee aika harvoin enää kirjoiteltua kun tuntuu ettei omassa raskaudessa oikein tapahdu mitään, kaikki menee vaan tasaisen hyvin. Sain vihdoin vaunutkin hommattua, etsin kauan käytettyjä mutta ei löytynyt ja aika alkaa käydä vähiin joten hankin uudet (Brio kombi). Hinta tosin vähän alennettu koska ovat 2010 mallistoa. Nyt alkaa kaikki olla muutenkin valmista vauvaa varten. Sairaalakassista vielä puuttuu muutamia juttuja mutta muuten ollaan valmiita vauvan tuloon. Tosin meillä varmaan menee vielä ainakin kuukausi vauvan syntymään.

Viikon päästä on viimeien lääkäri, sitä mielenkinnola odottelen että kuulee kohdunsuun tilanteen...vaikka tuskin siellä on mitään erityistä tapahtunut.

Ihanaa loppuodotusta kaikille, enää yksi päivä ja on jo meidän kuu!!!

MamaDeDos & rakas tyttäreni 36+0 POKS!!
 
Sappiarvojenki tulos tuli tänään ja se oli 6.. viitearvona täälä oli 0-6 eli siinä ylärajalla on. Nyt oottelen että lääkäri kattoo tuloksia, tulee ensviikola lomalta. Ei kuitenkaan mitään hälyttävää ja hepatoosia ei toistaiseksi ole kun rajojen sisällä sappiarvot.. voi olla että uusiin testeihin sitte joutuu ensviikola ku helposti nuo arvot tuosta nousevat kun maksa-arvot jo koholla..

nyt ootellaan tässä sitä lääkärikäyntiä niin sitte saa tietää möllikän kokoarviota ja kohdunsuuntilannettaki :)

35+4
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Nyt ihan päivittäjän ominaisuudessa kirjottelen eli ne joilla käärö jo sylissä niin laittakaa yksärillä tietoa myös tästä. Esim. syntymäpäivä ja mitat niin saadaan niitäkin listattua. Ja ajattelin sitä mukaan poistella tuolta lasketunajan puolelta teitä niin näkee kuinka monta vielä jakautumatta =)

Sparkle ja Viuhti 37+4
 
Huomenta!

Onnea Mussulle ja Mimyylle! Ihan jännityksellä täällä aina lueskelee, että kenelle on pienokainen jo putkahtanut ja kohta näitä varmaan alkaa tosiaan tulla. Itsellä ajattelin, että kunhan nyt ensi vuoden puolelle menee ja siltä vahvasti näyttääkin, ellei tänään mitään tapahtui, mitään tuntemuksia ei kyllä vielä ole ollut, joten en usko, että tapahtuu.

Oletteko muuten kysyneet äidiltänne omaa syntymäviikkoanne eli menikö yli vai alle lasketun? Mulla neuvolassa kerrottiin, että äidillä ja tyttärellä saattaa monesti olla suht sama aika eli jos äidillä meni yli lasketun, niin tyttärelläkin luultavasti voisi mennä. Tiedä sitten näistä, että onko perää, mutta hauska olisi tietää varsinkin teiltä, joilla on jo lapsia, että onko tässä perää.

Täällä on melkein kaikki vaatteet pesty ja silitetty, hui! Inhoan silittämistä, mutta nyt ilmeisestikin on aikaa niin paljon että tein senkin. No kun vauva syntyy, niin tämä varmasti jää ja heitän vaatteet vaan suoraan rumpuun kuivumaan, mutta nyt on jotenkin kiva laitella ja viikkailla kaikki siisististi omiin pikku pinoihin:) Pikkuisia vaatteita aika paljon onkin, joten toivotaan että riittää. Vaikka varmastihan niitä saa lahjaksikin sitten.

Joko kaikilla on sairaalakassit pakattu? Mulla ei vieläkään, pikkuhiljaa pitäisi ehkä sitäkin vähän suunnitella. Tai ainakin tehdä näkyville lista, että mies voi sitten sen kasata jos kiireinen lähtö tulee.

Railakasta uutta vuotta kaikille! Vauvakuulumisia odotellessa:)

Ellu ja vauveli 37+2
 
Valtavan paljon onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: :heart:


Pahoittelen jo etukäteen, mutta nyt tulee melko omanapaista valitusta :(:ashamed:
En ole jaksanut tännekään kirjautua vaikka oonkin pari kertaa vilkaissut kuulumisia, kun on ollut jotenkin niin vaikeeta viime viikot.

Mulla lähti siis verenpaineet nousuun joskus viikkoa paria ennen joulua ja siitä asti olen sitten joutunut ramppaamaan yhtenään jossain ja tikuttelemalla seuraamaan protskuja pissassa. Verenpaineet on ollu jo kolmisen viikkoa keskimäärin jotain 140/98, lisäksi turvotusta on tullut ainakin sen pari kiloa ellei enemmänkin ja aina ajoittain on päänsärkyä.

Jouluksi meinasivat laittaa osastolle, mutta heltyivät kun kerroin, että oltaisiin menossa TYKSin viereen appivanhemmille, jotka on molemmat lääkäreitä. Jouluaattona mulla olikin sitten verenpaine hurjat 150/112 ja appivanhemmat käskytti jouluaamuna TYKSiin näytille.

Siellä totesivat, että "kyllähän tämä alkavalta raskausmyrkytykseltä näyttää, jos olisit turkulainen niin otettaisiin kokeita ja osastolle tarkkailuun, mutta kun olet pk-seudulta niin pakkaa kassi ja aja suoraan synnärille, kyllä ne siellä tutkivat. Onneksi moottoritie Helsinkiin on lyhyt ja nopea, eikä nyt ole ruuhkaakaan." Muutenkin vastaanotto siellä oli suhteellisen tyly ja kalsea :stick:

Appivanhemmat sitten puntaroi tilannetta, mutta oli sitä mieltä, että kun vauvan käyrät oli normaalit ja liikkeitä tuli hyvin niin uskalsin odottaa Tapaninpäivään kotiinlähtöä ja maanantaiaamun neuvolaa. Maanantaina neuvolassa katseli täti huuli pyöreänä verenpainearvoja ja ilmoitti, että lähettää meidät suoraan synnärille, jos vaikka samana päivänä vielä käynnistettäisiin :O
Voitte kuvitella että olin hieman tutinoissa autossa:LOL:

Jorvissa ultrattiin pikkuinen ja otettiin vähän käyriä ja kokeita, ja olivat sitä mieltä, että ei ne mua osastolle halua niin kauan kuin alapaine on alle 100 (ja nyt se onkin ollu 98 koko viikon :eek:) eikä oireet kovene... Eli takaisin kotiin ja lepoa paljon. Pikkuisella oli sentään kaikki hyvin, napavirtaukset hyvät, istukka toimii, liikkeitä tulee tasaiseen tahtiin ja painoarvio 3300g, eli laskettuna aikana olisi sitten sen 4 kg aika tarkkaan :heart:

Eilen oli taas neuvola ja ihan lupaavalta kuulosti: pieni on laskeutunut ja kiinnittynyt syvälle raivotarjontaan (sf oli pudonnut kolmessa päivässä 2 cm). Raukka yritti taas uida doppleria pakoon, mutta kun pää on jumissa niin minkäs teet :D:LOL:

Keskiviikona supisteli hiukan, eilen päivällä sillon tällöin ja illalla pari tuntia säännöllisesti viiden minuutin välein, mutta ei vielä kauhean kivuliaasti. Tänä aamuna herätessä ensimmäinen aistimus oli polttelut selässä ja mahassa. Sellaista menkkamaista jomotusta...Lisäksi on pari päivää jatkunut jo kauhea ripuli :x luulin ensin että vatsatauti on iskenyt, mutta muita oireita ei ole, niin taitaa johtua supistuksista...

Että sellaista tänne. Tavallaan toivoisin, että synnytys lähtisi käyntiin niin ei tarvitsisi viikkokaupalla kärvistellä kipujen ja jomotusten kanssa ja pelätä raskausmyrkytystä, mutta toisaalta alkoi yhtäkkiä kauheasti jännittää, että meillä voi olla kohta oikeasti vauva sylissä ja miten me ikinä saadaan pidettyä niin pieni ja avuton ihminen hengissä...

Tulipahan taas valitettua :ashamed: :D Mutta kiitos kun olette olemassa :heart: ei mulla oo ketään muutakaan kenelle avautua kuin mies ja tää palsta:)

Ja kovasti tsemppiä kaikille muillekin, joilla nämä viime metrit meinaa vähän tökkiä:hug:

parel ja poikanen 37+1
 
Hurjasti ONNEA vauvaantuneille!:heart::flower::heart:

Parel tsemppiä kovasti!:hug: Itsellä sama tilanne,saa juosta jatkuvasti tuolla lekurissa ja neuvolassa.Huoh.

Jeccika toivottavasti arvot tasaantuu,ei ole mukava tuo hepatoosi..Tsemppiä sinnekin!:hug:

Jälleen kontrolli tänään,verenpaine taas nousussa,maanantaina uudestaan konrolliin tai sitten synnärille jos tulee muita oirehia.Plaah.:(

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Taffo ja HyytiKyppynen 37+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä poksu 38+0 tänään! Hurja ajatus että kk sisään se nyytti meilläki on jo kotona. Periaatteessa ihan millon vaan tuolla välillä :) Oma odotus on kyllä ollu nyt niin tasapaksua ettei mitään ihmeellistä oo tapahtunu, ei kipuiluja eikä muitakaan oo. Supisteluja tulee jo ihan päivittäin, ja ihan kiitettävän tuntuvia jo kyllä ettei voi pelkäksi harkkasuppariksi sanoo. Mutta ei näillä vielä synnytetä :)

Neuvolassa en oo käynykkään nyt kohta 2vkoon mutta eipä mulla oo sinne mitään tarvetta mennäkkään. 36+3 oli viimeksi ultrakäynti ja nyt ens viikon maanantaina sitten tavallinen neuvola. Painoarvion pienestä sain tuollon ultrakäynnillä ja sehän oli n. 2kg eli pientä vauvaa taasen ootellaan.

Eipä tässä sen kummempia taasen, piti vaan välillä ilmottaa että kasassa ollaan :LOL:

Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja huomennahan se on jo se meidän kuu!

Susanna & Mytty 38+0
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! =)
Ja tsemppiä kaikille kasassa oleville, justiis kohta alkaa meidän kuu!
Tänään on tasan vuosi siitä kun tuo mein esikoinen putkahti maailmaan uudenvuoden aattona 17:28 :) Saisi tästä pian oppia kävelemään, ku nostelu on aika raskasta jo, mutta hyvin se tässä menee, kaikkeen tottuu.... Ja menee hän jo tukia myöden reippaasti ja muutenkin tosi jäntevä tyttö ollu pienestä asti, et ei kai siihen enää kauaa mene kun täällä kävellään (kunhan ei silloin just ekoja askeleita kävele ku äiti ei ole näkemässä)<3<3

Ja tänään poksuu itellä 37+0 !!1 Hirveetä vauhtia tämäkin raskaus mennyt ja nyt annan luvan tulla pikkuiselle milloin haluaa, siis huomisesta lähtien ;) Mutta tuskin tarvii pelätä että ihan heti tulee, luulen että menee sinne laskettuun tai vähän yli.

Mulla oli eilen neuvola ja nyt oli paino noussut yli kilo per viikko! Mut pistin sen turvotuksen (joulun) piikkiin. Nyt tarkkana mitä syödään ni katotaan vaan että seuraavassa neuvolassa näyttää erilaiselta :) Olen kyl tyytyväinen painonnousuun muuten, ku lähtöpaino oli kuitenkin melkein 10 kg enemmän ku viimeraskaudessa ja silti painan nyt samanverran ku viimeksi samoilla viikoilla! :) JES!
(Ja siis se olis vähemmän ku saisin ton turvotuksen pois;))

Ja tyyyppi melskaa mahassa minkä kerkee!!! Vatta vaan heiluu puolelta toiselle.... Kiva se on että ilmoittelee itestään, ni tietää että kaikki on kunnossa.

parel ja taffo82 Tsemppiä kovasti, toivottavasti pian pääsette tositoimiin, ettei tarttis ravata neuvolassa ja polilla. :hug:

sairaalakassista puheen ollen Sitä siis ei ole vielä pakattu täällä. Jotenkin aattelee aina vaan et turhaa sitä, kai mä tarpeelliset saan mukaan sitteki ku lähtö tulee, vaikka eihän sitä tie miten nopeesti ekasta supparista tms tarvii jo sairaalaan kiitää.... Olen miettiny et viimeistää ensvkol pakkaisin kassin itelle sairaalaan ja sit kotiintulo vaatteet jne itelle ja vauvalle toiseen kasssiin, minkä sit laittaisin kaukalon päälle niin mies saa tuoda perässä. Esikoisellekin olen suunnitellu et vois jonkun kassin pakata mis olis päiväksi vaikka kaikki tarpeellinen, jos tulee tilanne et miehen tarvii hänet jonnekkin kotoa viedä... Ku hän tuskin kaikkea tarpeellista osais mukaan laittaa ;)


Mun pitäis varmaan tästä mennä laittamaan vähän ruokaa meille, mieskin tuolta jo tuli kotiin!!! IHANAA:)

Mukavaa uutta vuotta kaikille ja Tsemppiä vielä kaikille!!!! =) :hug::flower:

-victoria89 & pikkuiinen rv 37+0 POKS<3-



 
Viimeksi muokattu:
Ellu kyseli omasta syntymäviikosta. Äidilläni menivät kummatkin raskaudet käynnistykseen ja yli lasketun ajan. Sekä minä että siskoni olimme normaalikokoisia, 3,5kg, vaikka pitkään olimmekin vatsassa. Oman vauvani painoarvio oli jo ennen joulua 3kg ja toivon tosiaan, että ei menisi paljon yli vaikka lääkäri ja kätilö vakuuttavatkin että hyvin pystyyn nelikiloisen synnyttämään...

Taffo ja Parel, tsemppiä! Itsellänikin oli viimeksi paineet koholla ja proteiinit plussalla ja kätilö pyysi käymään omalla lääkärillä välipäivinä tsekkaamassa arvot uudestaan. Oma lääkäri on tietenkin ollut lomalla ja sain ajan vasta ensi viikoksi. Oma oloni on kuitenkin ollut hyvä ja vauva virkeä ja ajattelin odotella jos ei muita oireita ennen sitä tule. Lepoa vaan...
Flip 36+4
 
kääkkis
Paljon Onnea Mimyy :heart:

Ellulle noista oman äidin synnytyksistä, niin kaikki kolme raskautta ovat menneet yli LA:n ja 2 on käynnistetty. Jokainen vauva on ollut kutakuinkin sen 4kg, itse olin pienin: 3800g :) Mullahan käynnistettiin ensimmäinen rv 41+6 ( syntyi 42+0 ), mutta toinen lähti syntymään itsekseen rv 40+2. Silloin ei ollut kohdunsuulla tapahtunut mitään, vaan kaikki tapahtui sitten kerralla, kun alkoi tapahtua. Synnytyskin oli ihan kivan pituinen: 6 tuntia :) Elättelen siis todellakin toiveita, että tämä poikakin syntyy itsekseen, kun nyt kerta oli jo jotain pientä tapahtunut.

Sairaalakassia en ole minäkään vielä pakannut, mutta mietin tuossa, että voisihan sitä jotain pientä jo laitella. Viimeyönä supisteli aika runsaasti ja lopulta heräilin jo asennonvaihtoihin, kun odottelin, että taasko tulee :) Hyvin positiivisella mielellä siis, että lähtee spontaanisti syntymään, kun sen aika on.

Parelille ja Taffolle tsemppiä :heart: Ei enää pitkä aika odotella, vaikka se välillä siltä tuntuukin.

Onnellista Uutta Vuotta kaikille :hug:

kääkkis ja "osku" rv 36+4
 
ellu82 meilä äiti on saanu kaikki kolme viikkoa aikasemmin ja minähän sitte esikoisen sain kans tasan viikkoa aikasemmin :) tätäkin oottelen siis aikasemmin tulevaksi vaan saa nähä!

sairaalakassin olen pakannu vauvalle mutten itelle :D Vauvalle on kyllä muut kaikki valmiina jo melkeimpä..

Jotenki tuntuu ärsyttävältä ku pari tuntia jo ollu alapää ihan jomotuksessa ja kauhee paineentunne ja supistelee välillä niin kippeestikki.. ei sitä lähtöä kuitenkaan vielä tuu, sen tiän! mennee vielä se kolme viikkoa varmaan :p saa nähä saako sitä nukuttua ku ei jaksanu lähteä rakettejakaan kattoon ku mieski töissä ja neiti nukkuu toivottavasti eikä herää tähän paukkeeseen..

ens keskiviikkona menen sitte lekurikäynnille joka tutkii nuita maksa ja sappiarvoja ja kattoo kohdunsuuntilannetta ja möllikän kokoa samala :) sitte luultavasti tietää vähän enemmän tästä..

Hyvät uudet vuodet :)
35+6
 
Onnea Mimyy pienen pojan syntymän johdosta :flower:

Parelille ja Taffolle kovasti jaksamisia verenpaineiden nousun takia.:hug: Tuo polilla ramppaaminenkin jo varmaan alkaa pikkuhiljaa nostattaa verenpainetta ;) Ainakin minulla tuon esikoisen viikottaisten polikäyntien takia tuntui, että stressiä ja verenpainetta nosti kummasti : /

Jeccika. Sinä varmaan saat sen Adursal lääkityksen niihin sappi- ja maksa-arvojen nousuun. Ainakin mulla oli se lääkitys esikoisen odotuksen aikana viikosta 30 lähtien. Arvot pysyivät hyvinä sitten loppuraskauden ja raskaus annettiin mennä lähes täysiaikaiseksi. Mulla ehti silloin kohota nuo maksa-arvot reilusti yli 200 ja sappihapotkin olivat yli 40 ennenkuin tajusin mennä lääkäriin..:(

Ellu82 Minä itse olen syntynyt noin 4 viikkoa etuajassa ja mun sisko synnytti ekan poikansa 5 viikkoa etuajassa. Mutta minun kohdalla esikoisen synnytys käynnistettiin viikolla 39+4 eli ei ainakaan olisi etuajassa syntynyt. Voihan tuo osittain pitää paikkansa, että äidillä ja tyttärellä syntyvät suurin piirtein samaan aikaan (?)

Mullakin tuon sairaalakassin pakkaaminen pyörii mielessa päivittäin ja pitäisi kyllä ensi viikolla hommata sinne kaikki tarpeelliset kamat valmiiksi. Tiedä sitten kuinka hoppu tulee synnyttään, niin hyvä olisi olla jotain edes valmiina.

Tilasin vauvalle Babystylen verkkokaupasta kaikkia tarpeellista ja nyt paketti olis tullu postiin. Pitää kyllä maanantaina käydä hakemassa. Kiitos vaan Susannalle vinkistä, että sieltä sai niitä äitiyskopan tekstiilejä. Tilasin sieltä siis tulevaan/tilattavaan vaavisänkyyn reunapehmusteet, täkin ja vuodevaatteet, pari aventin tuttipulloa, tutin, hoitoöljyä ja muutaman harson lisää.

Uuden vuoden vietto sujui täällä hyvin :) Syötiin hyvin ja vauvan myllerryksen vuoksi kyllä puolet herkuista nousi takaisin kurkkuun :) Tai sitten taisin syödä itseni ihan ylitäyteen :ashamed: Kiitos Mussulle vinkista Gaviskon-närästyslääkkeestä. Kävin ostamassa sitä liuosta pari päivää sitten apteekista ja kyllä on tehokasta verrattuna nuihin Rennie-tabletteihin =) Nyt uskaltaa taas syödä normaalisti, kun tietää, että tuo lääke auttaa hyvin :)

Onnekasta Uutta vuotta 2011 kaikille tammikuun odottajille ja jo vauvansa saaneille!! :flower:

Toivottaa Elmi ja Minni (?) 37+6
 

Yhteistyössä