*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

vuodoista mulla oli kuukautistyyppistä vuotoa ekaa odottaessa. Vuoto alkoi noin viikon-puolentoista viikon päästä positiivisen raskaustestin tekemisestä ja kesti viikon verran. Niihin kuului menkkakivutkin.. menin kuukautisteni mukaan rv 9 ultraan ja siellä näkyi vain ruskuaispussi, lääkäri sanoi että vastasi rv:tä 3-5. kahden viikon päästä oli uusi ultra ja sillon näkyi jo sykkivä sydän =) Eli omalla kohdalla vuoto johtui todennäköisesti menkoista jotka mulle vaan tuli hedelmöittymisen jälkeen. Sen jälkeen mulla ei enää tullut menkkoja, kaikki meni normaalisti sen suhteen, pikkuinen vaan oli tosi nuori, paaaaaljon pienempi kun mitä kuukautiskiekon mukaan laskettu.

ja nyt tästä tokasta odotuksesta mulla jäi menkat samantien pois hedelmöittymisen jälkeen..

mammyli ja alma 10+0
 
Soittelin tänään neuvolaan vuodosta. Terkkari sanoi, ettei varmaankaan liity esikoisen nosteluun, että olisi ihan hyvin voinut vuotaa ilman nostelujakin. Sanoi, että soittaa uudestaan, jos vuotaa vielä tai tulee kipuja,sitten tarkistetaan ultralla. Itse oon nyt kuitenkin aika luottavaisin mielin,kun tosiaan vuotokin, ainakin tältä erää, loppui eilen. Toivotaan parasta, eikä edes uskalleta pelätä pahinta. Jospa pieni ois kunnossa. :heart:
 
piupula kysyit: sainko muuuten sairaalasta/neuvolasta tukea asian keskellä? sain paljonkin.. sairaalassa sanottiin koko ajan että saa tulla puhumaan ja kysymään kun varmasti mieltä jää askarruttamaan asia. Myös neuvolassa oli terveydenhoitaja todella empaattinen jutellessaan kanssani puhelimitse, kun olin soittanut synnytyksen jälkeisenä tokana päivänä hänelle ja kertonut miten kävi. Tytön olessa viikon mittaisella sairaalahoidolla soitin usein sinä aikana myös synnytyssairaalaan ja pidin senkin paikan kätilöitä ajan tasalla tilanteesta.. Kerrankin soitin yöllä sinne ja itkin.. Oon niin otettu miten ihania ihmisiä toimiikaan kätilöinä ja neuvoloiden henkilökunta :heart: heillä oli aikaa mulle ja miehelleni. Tiesin ennen synnytystä että mun kuului saada antibiootti tippumaan ennen kun vauva syntyy alakautta, mua pyysivät jopa neuvolanlääkäri ja sairaalanlääkärikin muistuttamaan synnytyksessä muille siitä. Muistutin salissa synnytyslääkärille, kuten mun kätilökin sanoi. Lääkäri ohitti kätilöni puheen ja tuli viereeni sanomaan: Ei hätää, älä huoli. Enkä saanut tippaa, kuulin vaan ku lääkäri sanoi kötilölle ettei tässä tapauksessa anneta. Synnytyksen jälkeen tytön vointi huononi kuteen kerroin. Kun sitten synnytyksestä muutamien päivien päästä soitin synnytyssairaalaan ja kerroin että tytön voinnin syynä oli todellakin se että tyttö sai sreptokokin (kun aluksi ei oltu varmoja miks vointi romahti, mut kokeet sitten paljasti) niin kätilöni vastasi sillon puhelimeen ja sanoi suoraan mulle että ihmetteli sen päivystävän synnytyslääkärini toimintaa että miksi tippaa ei annettu. Sairaalasta kätilöni soitti sitten minulle päivää ennen ku tyttö pääsi kotia; kysyi tytön voinnin ja kertoi soittaneen siksi että pahoitteli koko sairaalan puolesta sitä asiaa mikä tapahtui synnytyksessä. Kuulema synnytyslääkärinikin piti soittaa mulle vielä jälkeenpäin itse ja pahoitella toimintaansa.. Kätilö sanoi että lääkäri oli jälkeenpäin sanonut että toimi vanhojen tietojensa mukaan..Se päivystäväsynnytyslääkäri ei koskaan soittanu mulle ja pahoitellut asiaa.. Ei haittaa mua, kätilöt helpotti sen tuskan mikä mulla oli. Ja kun tyttö oli muutaman kuukauden ikäinen tuli kätilöni kaupassa yhtäkkiä luokseni (itse en oi tunnistanut häntä:) ja kysyi kuulumisia ja kehui tyttömme ulkonäköä ym :)

mammyli ja alma 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Tulin vain toivottamaan teille hyvää alkuviikkoa. Poistun poikien kanssa kyläilemään kaverin luokse ja palaan seuraanne vasta torstaina B) Koitan selvitä kamalista vieroitusoireista :LOL:

Aurinkoa ja lämmintä kaikille ja peukkuja että kaikilla menee hyvin taas viikko eteenpäin!

Mussu & Myy 12+0
Kiitos ja hyvää reissua teille!! :) nauroin kanssa tolle "vieroitusoireille" :LOL: ymmärrän sua ;)
 
siis mulla on ihan järkyn tyhmä kysymys! mun pitää ostaa sellaset jotkut (en ees tiiä niiden nimiä) tuplarattaiksiko niitä sanotaan et voin työntää sitten 2v:tä lastani vauvan kaa samaan aikaan, niin [/b] miten sellaset tuplarattaat mahtuu kaupan ovista sisään ?? :0


[/b]synnytyskertomuksista oli ihanaa lukea niitä, joitakin luin kerkistyneenäkin..kaikkea on sattunut muillekin... Kiitos teille jakamisesta ja tsemppaamisestani :hug:
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa!

En ole jaksanut yksinkertaisesti käydä kirjoittelemassa, lukemassa kyllä, mutta en taaskaan muista kaikkea mitä on kirjoiteltu. :ashamed:

Mutta siis viikko sitten käytiin jo np-ultrassa. Kaikki oli todella hyvin ja iloinen liikkuva vauva löytyi. :heart: :heart:
Viime tiistaina siis käytiin, ja silloin tuon etusivullakin olevan LA (3.1) ajan mukaan viikkoja olisi ollut 11+1. neuvolan mukaan LA on kuitenkin 1.1....eli ultrassa viikkoja olisi ollut 11+3. Ultran mukaan sikiö vastasi kuitenkin 11+6 viikkoja, eli tuo neuvolan LA jää voimaan.

Yritin skannailla ultrakuvaa, mutta en ihan onnistunut. :LOL: :LOL: En oo taas aikoihin käyttänyt tuota meidän laitetta, pitää joku ilta perehtyä uudelleen sen hienoihin toimintoihin..
Mutta kuinka tuo kuvan lisääminen tähän tekstin joukkoon onnistuu???

emeliina ja nipsu 12+2
 
Memmu86:Ei onneksi sen alun jälkeen, silloin virallisena testipäivänä lorahti verta, mutta sen jälkeen ei mitään ja ultrassa ollut elämää. Ehkä toi ilmastonmuutos sai mut kuvittelemaan itseni parempi vointiseksi sillä tänään ONNEKSI alkoi illemmalla huono olo, ellen sitten tule oksennustautiin :x Keskiviikkona olen onneksi viisaampi ja jos on vielä asiat hyvin, uskallan ehkä alkaa varamaan ekaa neuvolaa... :whistle:

Toive ja Sintti 8+5
 
hematoomasta joku kyseli
mulla on hematooma joka alkoi vuotamaan 4+0 ja vuoti kirkasta verta ja välillä ruskeaa ja taas kirkasta yms.. rv 8+6 asti. nyt menossa 11+2 ja välillä tulee sellaista ruskeaa limaa vieläkin. en tiedä kauankohan meinaa tuo vuodella ja voikohan vielä kirkkaaksi vereksikin muuttua! mulle vain sanottiin että keskenmenoriski on lisääntynyt niin kauan kun vuotoa on mutta muuten ei mitään haittaa.


mammyli
meillä oli esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 1v6kk ostin ensin brion tuplat jotka oli sitten kuitenkin aika hankalat työntää kun oli leveet. hyvin ne ovista mahtu mut kaikkien kauppojen liukuportaisiin ei päässyt eikä kaikkien kauppojen hyllyväleissä mahtunu liikkumaan.ne oli niin kömpelötkin kääntää että hermot siinä meni. kun esikoinen oli 2v ja kuopus 6kk tilasin phill&teds merkkiset tuplat jotka toimi kun unelma mutta.. enään ei paljon ollut tuplille sillon käyttöä! kun oli talvi vedin pulkalla ja 2v osasi jo seistä niin hyvin seisomalaudalla yms.. joten mentiin aika paljon tavallisilla vaunuilla.
kannattaa miettiä oikeasti sitä tuplien tarvetta! monella kavreistani on ollu ikäero lapsilla 2v ja kukaan heistä ei ole tuplia ostanut kun laudalla,pulkalla,mandukalla yms pärjännyt..
toki jokainen tietää omat tarpeet ja sen mihin oma lapsi kykenee.
jos päätät kuitenkin ne hankkia niin en suosittele vierekkäin istuvia!


miten muuten tuon tekstin saa mustaksi?


miisuliisa ja tippa 11+2
 
Joo itekki mietin nuita tuplia.. meilä tullee ikäeroa 1v5kk.. olen vielä tuplien kannalla kun ikäeroa on ton verran mutta jos olis 2v ikäeroa niin en ostais tuplia..
Mietin vielä itekki että millaset tuplat olis hyvät :eek: olisko ne peräkkäin olevat ku kuulostaa ihan erikoiselta ne päälekkäin olevat :D jos löytys jostain halvala..
Tekstin saa mustaksi vetämällä sen tekstin minkä haluat mustata nii hiirellä ja klikkaamalla sitten tuota B nappia :) vain se valitsemasi teksti mustaantuu sillon :)
8+1
 
Heippa hei, pikaisesti omaa napaa... Tänään jääty töistä taas pois.. Olo aivan surkea, pariin yöhön ei ole saanut nukuttua kunnolla ja tänään oon oksentaunut / ollut hereillä puoli neljästä asti, mies kun heräs, niin kyllä siinä sitten itku pääsi.. Oon nyt vaan niin loppu henkisesti tän huononolon ja oksentelun ja nyt tän unettomuuden kanssa!! Aivan sama, mitä töissä sanovat, mutta nyt on tän tytsyn pakko ottaa time out hetkeksi. Toinen meideän kissoista on mua hoitanut läpi yön :heart: Nyt takas sohvalle--->

piupula ja leevi 10+6
 
Huomenet!

Kaunis aamu, tosin olisin minä sitä joutanut hieman myöhemminkin ihailemaan. Keskimmäinen kuitenkin päätti herätä kuudelta, joten ylös vaan.

Mulla ei ole kokemusta noista yhdenkoon vaipoista, kiitän, että otit puheeksi. Harmittelin nimittäin kuopuksen kohdalla, kun en silloin tajunnut tuota. Pieniä vaippojahan mun pitäisi tehtailla jokatapaukssessa, niin samantien voisikin sitten kokeilla noita yhdenkoon vaippoja. Sattuisiko baby butterfly sulla (tai äidilläsi) olemaan kaavaa...?

Tervetuloa joukkoon Lumikuningatar ja MamiMansikka, plussaonnittelut! :)

Susa91, toivottavasti appikokelas sopeutuu pian. Usein, jos on kovin jyrkät näkemykset joko itsellään tai suvulla, voi viedä hieman aikaa tottua ajatukseen. Pakko myöntää, että minua hirvittää ihan kamalasti omien vanhempieni suhtautuminen, vaikka olen melkein kolmekymppinen, kertaalleen naimisissa ollut ja lapsia ennestään kolme. Hirvittää siis siksi, että olen eronnut vasta vuosi sitten ja vanhemmilleni erokin oli todella kova shokki. Meidän suvussamme ei ole kukaan koskaan eronnut, pääsin sitten pioneerin rooliin tässä. Mummolleni ei ole kerrottu asiasta vieläkään.

TaCa, toivottavasti vuoto loppuu pian. Harmi, että neuvoloiden resurssit on vedetty niin tiukille, ettei inhimillisyyttä oikein pystytä enää huomioimaan. :(

Mammyli, mua hirvittää kans toi takahampaiden kohtalo, minäkään en pysty harjaamaan niitä. Nyt on alkanut tulla yökkäysrefleksi pelkästään siitä, että ottaa hammasharjan käteen. Pienet psykosomaattiset oireet... :D

Pahoinvoinnista puheenollen: eilen aamulla menin vessassa käymään isommalla hädällä ja haju kävi sitten nenään niin pahasti, että ykähän siitä tuli. Pieni dilemma: p*skanhaju saa oksentamaan, mutta en pysty lähtemään vessasta pois, kun oksentamisesta ei meinaa tulla loppua. Ole siinä nyt sitten. Näin jälkeenpäin koko tilanne jo naurattaa, siinä hetkessä ei naurattanut yhtään. :x

Onneksi kaikki oli lopulta hyvin, Tuittu. Mä päätin jättää koko veriseulan väliin ja luottaa pelkkään niskapoimumittaukseen. Ikäriskikään ei ole kovin valtava (olen siis 28). Osaksi ihan siitä syystä, että se ultraus olisi sitten ollut juuri siinä välissä, kun mies on Kanadassa, eikä olisi sitten päässyt ultraan mukaan. Ilman veriseulaa siinä ajassa oli hieman enemmän liikkumavaraa.

toive81, muistaakseni mullakin on loppunut noissa aiemmissa raskauksissa ne alkuoireet aivan seinään sitten, kun loppuivat. Toivottavasti olisi kyse tällaisesta. :hug:
Ihanalta kuulostaa tuo "etelöinti", itse lähden elokuun ekaksi viikoksi kahden vanhimman lapseni kanssa Kreikkaan. Odotan kuin kuuta nousevaa... :D

mammyli, meillä on ollut käytössä abc designin kolmipyöräiset tuplarattaat. Niihin sai selkänojat kaadettua erikseen, joten vauvan voi laittaa (kopassa) toiseen ja isomman toiseen. Mahtuu kaupan ovista kyllä, mutta hieman joutuu taiteilemaan ahtaimmissa paikoissa. Nämä eivät siis ole mitkään "deluxe-rattaat", taitaa olla halvimmasta päästä, mutta meillä ainakin toimi oikein hyvin. Jos vain mahdollista päästä koeajamaan tuttujen rattaita, niin kannattaa testata, mitkä tuntuvat itsestä parhailta käyttää.

Paljon voimia Piupulalle, kannattaa hakeutua tippaan, jos mikään ei pysy sisällä. Helpottaa kummasti oloa, kun saa nesteytyksen.

Kuvan saa linkitettyä tekstin joukkoon lataamalla kuvan ensin nettiin esim osoitteessa www.aijaa.com. Avaat palstan toiseen välilehteen ja sitten valkkaat sieltäaijaa.n sivulta sen kuvan URL-osoitteen (löytyy ladatun kuvan alta) ja kopioit sen tekstikenttään. Maalaat osoitteen ja klikkaat tuota nappia, jossa on maisemakuva. Pitäisi mennä näin.

Nyt katraan kanssa ulos!

Kreecher ja Ötys 9+0 *poks*
 
Kreecher vähänkö repesin siun vessakeikalle :LOL: :LOL: Joo ei varmaankaan ollut hauskaa itsetilanteessa....mulla käy nenään tosi paljon tuon metin likan (9kk) kakka...onneksi mies hoitaakin ne aina jos sattuu kotona olemaan :saint:

Piupulalle voimia! Oma oleminen ja jaksaminen on tärkein...älä edes mieti sitä mitä ne mahtaa töissä ajatella...sinä ja sinun vauvasi vointi ennenkaikkea!! :hug: :heart:

Tuplarattaista minä olen nyt jo ruvenut niitä metsästelemään...meidän lasten ikäeroksi tulee vajaa 1,4kk ja tarvitaan kyllä sellaiset pelit. Käytettynä olen katsellut, kun uutena ne maksaa ainakin yli 600 euroa, siis hyvät...käytettynä löytänyt ihan parillasadalla...täytyy jatkaa ettimistä :wave: Eikös niitä vierekkäinkin istuttavia löydy nykyään aika kapeita?

MamiMansikka tervetuloa messiin mukavaan porukkaan!

Palailen taasen :wave:

Pt ja Kille 11+1 :heart:
 
tuplista meillekkin ne olis aika ehdottomat vaikka ikäeroa tuleeki.
Koska en usko että kolmen lapsen kans muuten pääsee oikein mihinkään ilman autoa tai tuplia.
n2,5v ei jaksa kävellä montaa kilometriä.ja vanhimman kans tulee ikäeroa n.4v5kk.
Kaks sais rattaisiin ja yhden laudalle tai viereen kävelemään.
Oon miettiny käytettyjen Emmaljungien ostamista ja sitten olis tarkotus ostaa ihan uudetki Emmaljungat(siis yhden istuttavat kovalla erillisellä kopalla) Odottelen tässä vaan niitä 2011 värejä ja sitten varaan ne. Haku todennäköisesti vasta joulukuussa, koska turha niitä on sitä ennen sieltä liikkeestä hakea.
Mulla vain hyvää kokemusta Emmaljungista ;) Nyttenki eteisessä seisoo kahdet city crossit :D
Kannatan sitä että panostaa laatuun, arvo säilyy ja sitten kun itse myy niin saa vielä hyvät rahat takas.

(.) neuvola aika muuttui, eli se on 2.7. Koska reissuun olis tarkoitus lähteä ja haluan kuitenki sitä ennen käyä ettei tuu liian pitkää väliä. Samalla kuulee ne sydänäänetki :heart:
Vakavissani harkinnu sitä kotidoppleria :)


Keiju ja Tirppa Rv 9+6(?)

 
Tuplista
noita tuplia kun kattoo niin kannattaa mennä johonkin liikeeseen testaamaan miltä ne tuntuu työntää. meillä ainakin sillon kun oli ne vierekkäin istuttavat ne oli tosi raskaat kääntää kun oil vielä painoeroa. siis et toinen painavampi kun toinen. siis kerrassaan KAMALAT vaikka olikin briot ja piti olla niin hyvät! ja pah.. ne phill&tedsit sitten oli taas jotain tosi unelmaa:) ne oli kevyet,meni pienen tilaan.kääntyi näppärästi yms.. ja niistähän saa sen sisar istuimen pois jolloin voi käyttää yksilö rattainakin joten suosittelen niitä todella. me tilattiin sillon englannista ne ja hintaa oli n400e kotiovelle tuotuna.


mä olen ihan vaunu/ratas friikki:) meillä on ollut 4v aikana 9 kpl eri vaunuja ja rattaita ja parhaiksi olen todennut emmaljungat. tulevallekkin hankin city crossit city kopalla:) niitä ei ole vielä koskaan ollut ja ne haluan. en vain tiedä mitä matkarattaat ostaisin. meillä ei tällähetkellä ole kun brion ponyt mutta pientähän niihin ei voi sitte laittaa. Mun autoon ei mene vaunut joten pakko jotkut pienetkin rattaat hankkia.HAHAHA ja mies taaaas niiiin tyytyväinen tähän mun nyt jo alkaneeseen vaunu pohdintaan :LOL:



millaisia autoja teillä joilla useampi lapsi? miten mahtuu istuimet??

meillä miehellä vw touran 5 paikkasena ja ainakin se näyttäs että sinne kolmaskin istuin menee. Mä olisin sen sillon halunnut 7 paikkasena mutta ei enään dieseliä tehty 7 paikkasena kun tulee nyt syksyllä uus malli siitä.

mulla sitte taas on tollanen joku pieni bmw ja sinne ei todellakaan mene 3 istuinta. olen sit ajatellut että sitte tuo vanhin saa istua istuimessa etupenkillä ne pikkumatkat mitä kuljetaan.
ellei nyt vaihdeta mulle sit jotain toista autoa. tuonne kun ei tosiaan vaunutkaan taaksen mene.
 
Kiitokset pikkutoiveelle ja Kreecherille :hug: Just lääkäristä kotiuduin ja tän loppuviikon olen sairaslomalla. Töissä olivat ymmärtäväisiä, vaikka sitä vähn pelkäsinkin :) Mehua sai taas alas ja jos tässä saisi vaikka unta kuulaan kohta, niin olokin paranisi :)

Kreecher aika dilemmahan sulla ton wc:n kanssa :LOL: ei oikein voi keskenkään jättää :LOL:

baby butterfly täällä on aika paljon ollut hematoomasta keskustelua, ainakin nyt löysin tälläisen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1009867 nostelen tohon ylös, jos löydän lisää :) itsellä ei kokemusta, mutta toivottavasti tuosta jotain apua :hug:

uusille tervetuloa :wave:

yhdenkoon vaipoista osaako kukaan sanoa, mistä niitä saisi ostettua? Itse en varmaankaan jaksa lakaa tekemään itse, kun ei ole sitä nepparilaitetta :D ihmettelelinkin, kun ei ole pistänyt silmään, kun jossain ohjelmassa näin niiitä :) Täälläkin siis yksi kiinnostunut :)

tuitulle ja emeliinalle ja muillekin, jos oli onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Nyt ei taas muuta muistu mieleen, mitä piti sanomani, mutta illalla taas -> myös yksi palstariippuvainen täällä :whistle:

piupula ja leevi 10+6

*muoks*
Nostelin tohon nyt niitä hematoomakeskusteluja :attn: :)
 
Tiistain huomenet tänne kaikille! =)

Nt-ultraa pitäs odottaa vielä reilu viikko :D Mieskin jo ihan innoissaan odottaa sitä :heart:
Oon niin ylpee itestäni, kun sain eilen pitkästä aikaa siivottua kämpän. Toisaalta oli pakko ku kaveri tulee tänään kylään ni ei sitä olis tänne kehdannu edes päästää jos ei olis siivonnu :D Mutta siivouksella oli hintansa (tai yleensäki sillä että touhus enemmän), lonkka taas illalla ihan törkeen kipee.. :/ Hyvä ku autosta pääsee ylös tai sängystä. Kokoajan kauhee kiroominen ku sattu jokainen liike mitä tein.. Pitäs varmaan lääkärille soittaa ja kysyä vähän, mutta kokoajan vaan mietin, että jos se sit menee ohi.. tai sit ku aamusin ei oo mitään, ni ajattelee sit et ei tartte.. Mieskin sano eilen että pitäs soittaa, mutta.. niin.. pitäs varmaan..kattoo nyt miten loppu viikosta ku on töissä ni jaksaa sen kanssa, jos tulee kipeeks ni soitan sit ens viikolla lääkäriin :D

Anteeks ku oli taas vaan omaa napaa!

Sparkle86 ja viuhti 10+2
 
Hei` vielä jos saisi noista tuplarataskokemuksista enempi tietoa, ettei näin ensikertalaisena lähtis mitään paskoja ostamaan? Plussat ja miinukset kehiin eri merkeistä,ja kolmipyörä/nelipyöräsysteemeistä, kiitos! :wave:
Toivottavasti joku jaksaa kertoilla......
 
Meillä oli upouudet Briot 2008 kun kuopus synty.(lapsilla ikäeroa tuli 1v10kk) ja ne oli aivan paskat.tosi jäykät, ei mistään kotosin.
Sitten kun kokeili emmaljungia niin ne oli ihan eri maata.

Mä en uskalla edes laskea että kuinka monet ollu alle 4v aikana, toooodella monet. Olisko yli 20. :whistle:


Tässäpä eka masukuva(9+6?)iiihana turvotus :D

 
mitä vaunuja sulla on helinäkeiju ollut?? ompas niitä ollu paljon!!
meillä ollut
herqules (mallia en muista)
hartan top line
brio kombi
brio nova
emmaljunga classic sport
phill&teds
brio double vave
prio pony
crago (mallia en muista) jotku matkikset ne oli

siinäpä ne sitten olikin:) ja parhaat on ollut nuo emmaljungat!
 
Yhdenkoon vaipat ovat ihan ehdottoman hyviä. Mulla oli kahdella ensimmäisellä käytössä BumGeniuksen vaipat. Ovat aika kalliita hankintahinnaltaan, mutta niitä käytti niin mielellään, että varmasti maksoivat itsensä takaisin. Sopivat ihan vastasyntyneestä niin pitkään kuin vaippoja tarvii. Mulla oli myös sisävaippa ja kuori-yhdistelmiä, mutta itse koin ne jotenkin hankalaksi. Suosin myös BG:n vaippoja siksi, että ne olivat pintakuivia ja eivät yhden tai kahdenkaan pissan jälkeen vielä häirinneet vauvaa. Netistä löytyy paljon kestovaippakauppoja, oikeastaan kaikki, mitkä niitä myy. Löydät myös helposti, onko asuinalueellasi näitä kauppoja.

Voi olla, että kirjoitin jo kymmenenteen kertaan sen, mitä täällä on aiheesta puhuttu, mutta en kerinnyt vielä kaikkea lukemaan :ashamed:
 

Yhteistyössä