*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Huomennii B)

Minulla tuli mieleen sellainen kyssäri että, milloin se massu sitten oikeesti rupeaa kasvamaan? Vai onkos sekin tapauskohtaista? :eek:
Miten se ns. taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa asiaan...jne.. :whistle:
Mulla kun tuntuis nyt jo että ois jotenkin pinkeempi tuo alavatta..ja tietysti on sitä kuuluisaa turvotustakin havaittavissa ja ei saa vattaa enään vedettyä sisään ollenkaa...mutta noin niinku lääketieteellisesti...milloin alkaa kasvamaan? :p

Tää landella asuminen on ajoittain aika puuduttavaa...noita itikoita on meinaan ja paljon.... :headwall: :headwall: Ei puhettakaan että vois ton likan (8kk) kanssa lähteä vaikka päiväkävelylle...niitä herhiläisiä on heti sata kimpussa...sisäänkin ne änkee ja yöksi on joka ilta tehtävä sellainen koko huushollin kattava itikkatarkistus...ei ole mtn niin veemäistä herätä kun itikka inisee korvan juuressa :kieh: :eek: :x
Onneksi on pyörälenkit keksitty ja saapi tuo tytsykin siinä samalla raitista ilmaa... :attn:
Nyt on kuulemma oikein vuosisadan itikkakesä :x :$ :(

Kuulolla taasen :)

Pt ja Kille 8+1 :heart:
 
Kohtu kasvaa koko ajan, ns "oikea vauvamasuhan" alkaa selvästi näkymään monellakin rv10-12.
Sitä ennen on yleensä sitä turvotusta.Joka sitten masun kasvaessa laskee.
Mulla näkyny kahessa ekassa selvästi jo rv 12 ja ollu sellanen oikean näkönen masu :D ei sellanen löllö turvonnu.
Mitä enemmän raskauksia takana, sitä nopeampaa alkaa näkymään.
Heinäkuussa monella alkaa olemaan jo melkonen pallo..Laitellaampa sitten kuvia ;)
Tietty tosiaan riippuu ruumiinrakenteesta ja onko kohtu millanen. Taaksepäin kallistunu..sillon masu näkyy monesti vasta myöhemmin. Eteenpäin niin aikasemmin.

Turvonnu Keiju ja Tirppa rv 7+0 :heart:
 
Mutzillalle Kiitos pinosta ja aivan ihana ihana kuva!! :)

Mulla alko esikoisesta näkyä sillee että itse ainaki tajusin ni joskus rv 14.. muistaakseni. Nythä tossa on tommonen kunno nahkapussi ku tuli nii paljo arpia. :kieh: Että saa nähä koska alkaa vauvamasulta näyttää.
Mä en ole vieläkää oksentanu, pitäskö olla ilonen vai surullinen???? Kyllä mä jo esikoisesta alotin rv 7. Nyt pitääki mennä syömää pojan kanssa, ku sen verra kitisee.

icefairy&Linnun Lyy 7+6
 
Kyselin tuolla toukokuun keskustelussa tätä asiaa, mutta sitten siirryttiinkin jo kesäkuulle ennen ku kukaan kerkesi vastaamaan.
Elikkäs, te joilla noita ultria on ollu enemmän (itellä kun ei vielä yhtään koskaan :D ), niin mihin aikaan päivästä ne yleensä on? Kun mieheni olisi halukas tulemaan mukaan ja koska hän käy töissä, niin mietin, että pitääkö hänen aina silloin ottaa vapaata töistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sparkle86:
Kyselin tuolla toukokuun keskustelussa tätä asiaa, mutta sitten siirryttiinkin jo kesäkuulle ennen ku kukaan kerkesi vastaamaan.
Elikkäs, te joilla noita ultria on ollu enemmän (itellä kun ei vielä yhtään koskaan :D ), niin mihin aikaan päivästä ne yleensä on? Kun mieheni olisi halukas tulemaan mukaan ja koska hän käy töissä, niin mietin, että pitääkö hänen aina silloin ottaa vapaata töistä.

Meillä ollut aikaisin aamulla melkein kaikki...mutta luulis että niitä saa sitten siirrellä niitä aikoja jos ei natsaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Kohtu kasvaa koko ajan, ns "oikea vauvamasuhan" alkaa selvästi näkymään monellakin rv10-12.
Sitä ennen on yleensä sitä turvotusta.Joka sitten masun kasvaessa laskee.
Mulla näkyny kahessa ekassa selvästi jo rv 12 ja ollu sellanen oikean näkönen masu :D ei sellanen löllö turvonnu.
Mitä enemmän raskauksia takana, sitä nopeampaa alkaa näkymään.
Heinäkuussa monella alkaa olemaan jo melkonen pallo..Laitellaampa sitten kuvia ;)
Tietty tosiaan riippuu ruumiinrakenteesta ja onko kohtu millanen. Taaksepäin kallistunu..sillon masu näkyy monesti vasta myöhemmin. Eteenpäin niin aikasemmin.

Turvonnu Keiju ja Tirppa rv 7+0 :heart:
Mä odotan rakkaudenhedelmää nro 6..ja musta tuntuu että kaikista aikaisemmin just nyt jo pullahtanut esiin :D Jotkut tietyt asennotkin istuessa jo ahdistaa ja painaa alavatsaan...puhumattakaan puoliksi mahallaan nukkumisesta...ei vaan yksinkertaisesti voi enään... :ashamed: :(

 
Saanko liittyä joukkoonne? :) Olen alusta asti seuraillut pinoanne, mut en ole ennen ite uskaltanut liittyä ... Pelkään että joku tuttu bongaa minut täältä, ku olen vielä pitäny salassa (paitsi vanhemmilta ja osa sisaruksista tietää). Mutta, se todennäkösyys on niin pieni et joku minut bongaa, et antaa olla! Ei se sitte haittaa, ku masukin jo kohta alkaa näkyä ja ihmiset sen huomaa. Mulla nyt jo ollu sellanen pallo, turvotusta tietty, mutta kuitenkin saattaa olla et jotkut on jo huomannutkin...

Eli siis olen 21v ja toista lasta odotan. Esikoinen vasta 5kk, eli ikäeroksi tulee 1v 1kk.. Viimeksi siis odottelin jouluvauvaa ja tyttö syntyi viiminen päivä viime vuotta... =)
Pistän sitä yksityisviestiä mutzillalle tästä piakkoin...

Ihana ilma! Tyttö nukkuu ulkona, pitäis itekki mennä varmaa haukkaa raitista ilmaa!
Tällä viikolla alkanut lievä pahoinvointi, toivottavast ei kestä yhtä kauaa ja yhtä pahana ku esikoisesta :p

Menen nyt ja tuun taas kattellee!

-victoria89 ja vappu 6+4-
 
Löysin tälläisen nettiä selaillessani...

Raskauden kesto (hedelmöityksestä)
Selviytymismahdollisuus loppuraskauteen
Riski kuolla kohtuun kyseisenä aikana

0-6 pv 25% 56%
7-13 pv 55% 25%
14-20 pv 73% 8%
3-5 rvk 80% 8%
6-9 rvk 96% 7%
10-13 rvk 92%* 4%
14-17 rvk 96% 1%
18-21 rvk 97.5% <1%
22-25 rvk 98% 0.33%
26-29 rvk 98% 0.30%
30-33 rvk 98% 0.30%
34-37 rvk 99% 0.34%
>37 rvk >99% 0.7%

Pistääkin miettimään että miksi puhutaan paljon siitä että suurin mahdollisuus saada just km on raskausviikolla 9? :/

Pt ja Kille 8+1 :heart:
 
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta! =)

Avokado mua huvitti toi sun jauhelihapihvien ällötys! :D Mulla itellä kans ruvennu nyt tuleen hajuihin etovaa tunnetta,eilenki paistoin lohta pannulla ja se haju oli aivan järkyttävää :x Siinä ei ollu oksennuksen tulo kaukana! Vaikka yleensä ei oo paistetun lohen tuoksu pahaa tehny! Ja sit meijän makuuhuoneessa on mukamas nyt joku "haju" jota en voi sietää,aina ku menee illalla nukkuun mua alkaa ällöttään,eikä siellä miehen nokkaan mikään haise! :LOL: Välillä tuntuu että onkohan mulla kaikki inkkarit kanootissa! :LOL: No,nää kaikki menee raskauden piikkiin! ;) Onko täällä muita joilla ois yhtä kummallisia haju herkkyyksiä?? :D
 
sparkle86 meilä oli ekasta ultrat vasta illalla kuuden aikaan.. luulen että sen voi siis saada mihin aikaan itelle soppii :) varmasti sitte mieskin pääsee mukaan!
Kummallisia nää aamuolot kyllä, paitsi että ihan samanlaisia ku esikoiselta.. vatta on ihan sekasin ja välilä puskee semmonen kylmän hiki.. tosi ärsyttävää aamusin ku saa olla kaks ekaa tuntia vessassa.. meki lähemä ulos grillailee :) ja ei olla vielä kerrottu kelleen.. äiti kyllä katteli eilenki koko ajan vattaa ku kyllähän se on turvonnu.. mutta eipä puhunu mittää enkä miekää vielä..
Jeccika ja napero 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja victoria89:
Saanko liittyä joukkoonne? :) Olen alusta asti seuraillut pinoanne, mut en ole ennen ite uskaltanut liittyä ... Pelkään että joku tuttu bongaa minut täältä, ku olen vielä pitäny salassa (paitsi vanhemmilta ja osa sisaruksista tietää). Mutta, se todennäkösyys on niin pieni et joku minut bongaa, et antaa olla! Ei se sitte haittaa, ku masukin jo kohta alkaa näkyä ja ihmiset sen huomaa. Mulla nyt jo ollu sellanen pallo, turvotusta tietty, mutta kuitenkin saattaa olla et jotkut on jo huomannutkin...

Eli siis olen 21v ja toista lasta odotan. Esikoinen vasta 5kk, eli ikäeroksi tulee 1v 1kk.. Viimeksi siis odottelin jouluvauvaa ja tyttö syntyi viiminen päivä viime vuotta... =)
Pistän sitä yksityisviestiä mutzillalle tästä piakkoin...

Ihana ilma! Tyttö nukkuu ulkona, pitäis itekki mennä varmaa haukkaa raitista ilmaa!

Tällä viikolla alkanut lievä pahoinvointi, toivottavast ei kestä yhtä kauaa ja yhtä pahana ku esikoisesta :p

Menen nyt ja tuun taas kattellee!

-victoria89 ja vappu 6+4-
Tervetuloa vaan Ihanan pieni ikäero tulee teiden pikkuisille. Meille, jos kaikki menee hyvin,niin 1v ja 4kk...onhan siinäkin jo toki tekemistä ;)
Onneksi omaan maailman ihanimman miehen joka on luvanut hoitaa yösyötöt alkuunsa...kun kokemuksesta melkein tiedän ettei imetys taaskaan lähe onnistuakseen...
:ashamed: :( ollaankin puhuttu että mies pitää ainakin sen 3 (vai 2) viikkoa isyyslomaa ja todennäköisesti vielä ehkä jonkun pikkupätkän talvilomaa...niin ei tarvitsis jäädä yksin kahen pienen kanssa heti :heart:

Pt ja Kille 8+1 :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja jenk-ka:
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta! =)

Avokado mua huvitti toi sun jauhelihapihvien ällötys! :D Mulla itellä kans ruvennu nyt tuleen hajuihin etovaa tunnetta,eilenki paistoin lohta pannulla ja se haju oli aivan järkyttävää :x Siinä ei ollu oksennuksen tulo kaukana! Vaikka yleensä ei oo paistetun lohen tuoksu pahaa tehny! Ja sit meijän makuuhuoneessa on mukamas nyt joku "haju" jota en voi sietää,aina ku menee illalla nukkuun mua alkaa ällöttään,eikä siellä miehen nokkaan mikään haise! :LOL: Välillä tuntuu että onkohan mulla kaikki inkkarit kanootissa! :LOL: No,nää kaikki menee raskauden piikkiin! ;) Onko täällä muita joilla ois yhtä kummallisia haju herkkyyksiä?? :D
Niin tai teletapit laaksossa :LOL: :LOL:
Mulla ihan samaa kaikkien hajujen kanssa...jääkaapin sisältö on aivan siis kamalan hajuinen...yks tyyny haisi sängyssä yks päivä ihan kamalalle ja se lensikin kaaressa lattialle...bensa, pakokaasut, tytsyn kakka, hiki...name it! Mies on ihan kauhuissaa...kun sille itse valitsemani dödökin saa nyt jäädä kaapinhyllylle...ei vaan kestä mtn hajuja just NYT... :p :attn: :x

Pt ja Kille 8+1 :heart:

 
jenk-ka itsellä otti kanamunan paistaminen tosi tiukille, eipä tullut itse syötyä kanamunaa :D kissanruuista yksi saa multa oksennuksen melkein tulemaan, ( jauhettu lammas ), joten sitä ruokaa en enää anna :p biojäte on jotain aivan kamalaa ja kissanhiekkalaatikot ottaa nenään, jos ei jokapäivä putsaa :x hmm.. muita ei vielä ole ilmaantunut :p

Mulla on hieman tylsää täällä töissä, niin roikun vähän liikaa täällä palstalla :headwall: :D
Nyt lääkäri,verikoe ja nt-ultra varattu :)
verikoe oli 14.6, lääkäri 23.6 ja nt-ultra 29.6 =)

sparkle kyllä noita ilta-aikoja on ainakin täälläpäin kerranviikossa :) ja yksityisellä oli kerran kahteen viikkoon. Kannattaa kysyä soittaessa. minkälaisia aikoja löytyy :)

piupula ja leevi 8+0
 
Nyt tuli ihan totaalinen oikosulku. Saako raskaana ollessa syödä raparperia? Jostain ihmeen syystä himoitsen nyt raparperipiirakkaa.. Viime viikolla oli juustokakku.. Muistan että alle vuoden ikäiselle lapselle ei saa antaa raparperia kun siinä on oksaalihappoa.

M1n1 ja pikkukakkonen 9+1
 
Joo kyllä nyt hajut ottaa tän olonkans tiukille! Tuntuu ettei mitään kestä,ja muutenki hajuaisti herkistynyt,kaikki pienetki hajut ottaa heti nokkaan! :x Ja toi kissanhiekka on yks paha mulla kans,pitää kyllä säännöllisin väliajoin vaihtaa hiekka. Ja esikoisen kakkavaipan vaihto on kans paha! Raukka aivan ihmeissään ku äiti yökkäilee samalla ku pestään pyllyä! :LOL: No jospa tää tästä jossain vaiheessa rauhotu..välillä vaan huvittaa ku mitä ihmeellisimmät hajut alkaa etoon! Ja tää on vasta alkua..mitähän tässä vielä on edessä! :D
 
Kyllä mielestäni saa syödä raparperia...ainakin minä söin viime kesänä...otin vaan päälle kunnon huikan maitoa...se jotenkin kompensoi raparperin happaisuuden...samalla tavalla myös pienelle lapselle täytyy kyseisen tuotteen syöttämisen kälkeen juottaa sitä mölöä :p

MUOKS**Vähäisiä määriä kuulemma. Vie kalsiumvaroja ja saattaa heikentää raudan imeytymistä.
 
M1n1 en oo kyllä koskaan kuullut ettei raparperiä muka sais syödä.. :whistle: en kyllä 100% varma oo,mut joku joka tietää kertokoon,mä nimittäin kans rakastan raparperipiirakkaa ja yleensäkin kaikkee mitä siitä valmistetaan..että olis kyllä kiva tietää jos sitä ei saiskaan syödä!? Näistä haluista puheenollen,kyllä nyt on iltasin tullu yhtäkkiä mielitekoja,eilen rupes illalla 11 aikaan tekeen mieli ihan mielettömästi riisipuuroo ja mustikkasoppaa! :p Ja paahtoleipää metukan ja juuston kera! No ton leivän nautin pahimpaan himooni,mut en vihtiny alkaa puuron keittoon enää noin myöhään. :D Mut jos tänään tekiski sitä iltapalaks.. :p
 
Mulla ei oikeestaan muita himoja vielä oo ollu, muuta ku että maito maistuu nykyään ihan törkeen hyvältä. Ennen meni ruuan kanssa joku yks lasillinen, mutta nykyään menee 3-4 lasillista kevyesti :D Toivottavasti ei tuu mitään kauheita himoja, ainakaan kauheen kalliita :D
 
HelinäKeiju10 sulla sama ultrapaikka ku mulla ja saatavilla länskässä myös ilta-aikoja :) Me käytiin esikoisesta illalla kuudelta..
Tuosta kissanhiekan vaihtamisesta.. muistattehan vaihtaa sitte hanskat käessä ja mielummin raskaana ollessa ei ollenkaan! Mulle annettiin neuvolassa esikoisen aikaan aika tiukka kielto siitä tai varovainen piti ainaki olla ko siinä kissan ulosteessa on sitä jotain bakteeria mikä on vaarallista raskaana oleville.. tietääkö joku tarkemmin? :eek:
 
Kissahiekkabakteeri on muistaakseni nimeltään toksoplasmoosi. Mutta oon lukenu, että se tarttuis vaan jos paljain käsin koskettelee kissan jätöksiä. Ja että huolellisella käsihygienialla laatikonputsauksen jälkeen myös välttää sen. Toki hanskat on myös hyvä vaihtoehto =)
Luin että tätä bakteeria saattaa olla myös joissain raaoissa lihoissa, joten sen mukaan ei sitten raskaana vois kauheesti ruokaakaan laittaa. Itse en lähtis kauheena panikoimaan asiasta, mutta varovainen kuitenkin.
 
Lisää toksopalsmoosista

Tälalisen löysin:"Kissa ja muut kissaeläimet ovat toksoplasman suvullisen lisääntymisen isäntäeläimiä. Kissa saa taudinaiheuttajia itseensä niitä levittävien toisten kissojen ulosteista tai syödessään taudin tartuttamia hiiriä, muita jyrsijöitä tai lintuja."

Eli jos on sisäkissa, niin ei kovin todennäköistä että kissa levittäisi bakteeria, kun harvemmin sisäkissat syö jyrsijöitä ja lintuja tai on tekemisissä muiden kissojen ulosteen kanssa.
 

Yhteistyössä