*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

pakko tulla kommentoimaan tota hajua-asiaa. Tunnustaudun nimittäin myös siihen ryhmään, mikä hoitaa jääkaapilla asioinnit hengittämättä. Kaupassa en ole voinut käydä koko alkuviikkona, joten mies on hoitanut ruokaostokset. On Hk:n sinistä yms nakkimakkaraa... ja tällähetkellä en pysty pistämään suuhun mitään makkaraa. Ajatuksestakin yökkäilen. Ei se vaan tajuu...

Ja tämä pahaolo, mikä oli jo hetken poissa, mutta alkoi heti uudestaan neuvolakäynnin jälkeen kuin sain varmuuden, että siellä masussa sykkii pienisydän..
Tänäkin aamuna jo pariin kertaan käyty halailemassa pönttöä. Eilinen päivä tai aamu oli ihan kamala. Kohta pitäisi työkaverin kanssa lähteä palaveriin 80km päähän. Täytyy toivoa, ettei tarvii automatkalla pysähdellä. :x

emeliina ja nipsu 9+4
 
Noi automatkat on kyllä kaikkein pahimpia pahoinvoivana. Itsellä ei ole ollut pahoinvointia, ainoastaan olen huomannut, että jos ei syö pitkään aikaan, tulee tosi huono olo. Mulla on lähinnä vaan noi rinnat kipeät, yöllä kun herää niin auts, miten ne voi olla niin kipeät. Päivällä aina paremmat. Onneks sentään joku oire! :) Mies niitä niin kovin haluaisi hieroa, mutta eipä se oikein tunnu hyvältä. :) Niin ja turvotusta on tietenkin!

Ultra on nyt varattu 12.viikolle ja se on ma 21.6. Verenvuoto on taas pysynyt poissa, mut varmaan taas tulee kun menee "kehaisemaan". No viimeistään lauantaihin mennessä sitä tulee, jos vuotelee samaan tahtiin kuin ennenkin.

Marde ja Milli 8+5 (näillä mennään)
 
Todellaki tullu tekstiä niin päljo et ei perässä pysy. pakko käydä joka päivä lukasemassa et ei tipu kärryiltä :LOL:
(.) eka neuvola on siis tänään. Vatsan pohjassa kipristelee. onkohan tää mun elämä vähä tylsää =). Menis vaan aika äkkiä nii ois eka virallinen ultra. Ja sitte vois alkaa jo kertomaan sukulaisilekki. Vähä kyl jänskättää mitä ne aattelee.
Mä kyl toivon et tää tulokas ois tyttö. kahesta pojankoltiaisesta on jo kokemusta. ihana ois oma pikku prinsessa :heart:

Mulla oli esikoisen raskaus normaali. Ja poika syntyki 3 päivää la:n jälkeen. Toka oliki sitte haastavampi. oli ennakoivia supistuksia ja sairaalassaoloa. viikolla 25 meinas jo tulla maailmaan, mut onneks saatiin estettyä levolla. Synty sitte 3 päivää la:n jälkeen myöskin. Vähä kyllä pelottaa, et miten tää raskaus menee..

Ihania ultrakuulumisia oli ja ihania kuvia =)

T.tammitähti ja tirppis 7+5
 
Mihin on hävinnyt mun pahoinvointi?? Maanantaista lähtien kun olen ottanut r-vitamiinit iltaisin niin, aamuisin ei ole ollut järkyttävää pahoinvointia. Ehkä lievää kuvotusta, mutta ei sen kummenpaa. Tosin kun yritän olla popsimatta koko ajan jotain, niin paha olo tulee aaltoillen. Purukalusto vaan tahdo kestää kokoajan syömistä. Np-ultra on vasta kahden viikon päästä. Sen jälkeen kerrotaan vanhemmille jos ajankohta sattuu olemaan sopiva.

Mulla on kans ihan tyttö olo kun pojasta en voinut yhtään pahoin. Tosin joka raskaus on erilainen.

Ihanaa kun olette laittaneet kuvia ultrista! Toivottavasti itsekin voin laittaa sitten parin viikon päästä.


M1n1 ja pikkukakkonen 9+2
 
Neuvolassa käyty ja ultrasihan se siellä sitten varmuuden vuoksi että onko siellä elämää. Ja olihan siellä :heart: Pienenpieni sydän jumputti näytöllä kauheaa kyytiä :heart: En tiiä mistä tää minun epäluulonen pelko sitten johtu, mutta kaikki on ihan ok :) Np-ulta onki sitten 30.6. Lasketun ajan se muutti päivää aikasemmaksi eli 14.1, alan sitten elämään sen mukaan etten mee sekasi ite ku kuulumisia kirjottelen :D

Susanna & Pähkinä 7+6 :heart:
 
Olettepa ahkerasti kirjoitelleet!! =) Olihan hommaa lueskella mutta sain sen tehtyä.
Hyviä ultrakuulumisia ja sydänäänien kuuntelua, hienoa! :heart:

Oireista Täällä vain kamalaa väsymystä ja lievää kuvottavaa oloa. Eilenkin nukuin 2h päikkärit ja sellaisen pari tuntia oli ihan ok olo ja sitten iski taas valtava väsymys. Sais tulla jo se energinen vaihe! Esikoisen kanssa kun pitää touhuta eikä aamullakaan millään jaksaisi sen kanssa nousta..

Neuvolasta Mulla on maanataina verikokeet ja sain samaan syssyyn myös ajan sydänäänien kuunteluun. Varoitteli kyllä ettei välttämättä kuulu ennen 12 viikkoa, mutta toivottavasti nyt saataisiin äänet kuuluviin. Viimeksikin saatiin suht samoilla viikoilla joten toivottavasti nytkin. =)

Olitte myös jutelleet siitä miten tiheään milläkin paikkakunnalla on noita käyntejä neuvolassa. Mä kävin ekassa neuvolassa rv 8+3 ja seuraava aika on kesäkuun lopulla jolloin on kasassa 13+5.

Np-ultra on varattu 23.6 rv 12+5, menispä aika nopsaan!!

Taidan mennä sohvalle pötketteleen huonon olon pois nyt kun esikoinenkin on päikkäreillä. :whistle:

Karkki ja pieni 9+6
 
M1n1 mulla oli kanssa pahoinvointi pari päivää pois, sain syötyä kunnolla ja tankattua vähän varastoon ja sitten tuli takasin. ja viikosta 12 -> pitäs muutenkin helpottaa tuo pahoinvointi, tai ainakin näin neuvolassa mulle sanottiin :) Muistaakseni sillon hcg-hormoonin tuottamisen siirtyy aivoilta istukalle kokonaan. :)

susanna Hienoa että kaikki kunnossa :heart:

(.) Täällä sitten alkoi klo.8 ensimmäinen sairaslomapäivä, olo aivan kamala, kun töihin pääsin, kävin oksentamassa kertaa, nenä aivan tukossa ja sitten alko pyörryttää, niin päätin, että nyt lähden kotio. Nyt takasin makaamaan ja pitää jotain yrittää syödä

piupula ja leevi 8+1
 
En muista kuka puhu jauhelihapihveistä, muttä tänää ku avasin jääkaapin ja meillä niitä on ni meinasin kyllä juosta vessaan. Pidin nenästä kiinni ja äkkii pois ja uus yritys. :DD Mutta pinaattilettuja söin, olivat niiiii hyviä. :p Eli lähellä oli jo että oksennus olis tullu. No kyllä mulle riitt''tääki että ällöttää hajut, onha se hyvä oire! En pääse ainakaa laihtuu, vaiks ei olis pahitteeks muutama kilo tippua. :LOL:

icefairy Linnun Lyy 8+0 Poks (En saa tota ja merkkiä jostain syystä nyt tuohon.)
 
Niin ja piti tosiaan siitä kirjasesta Vauvan odotus, missä on se isälle osio ni sanoa että minä sain sen tänään neuvolasta matkaan :) 2010-2011 vuoden kirjanen vielä oli, ja se sano että täällä jaetaan toi aina kaikille odottajille. Täällä on kans noi käynnit alussa 4vkon välein, ja sitten 30 vkon jälkeen 2vkon välein ja taas 36 vkon jälkeen 1vkon välein. Nyt seuraavan kerran käyn ihan neuvolatätillä heinäkuun lopussa ku tuossa välissä on lääkärineuvola ja ultra.

Niin ja paha olo rantautu taas heti tänne :D Koko päivän ollu semmonen olo että velloo mahassa. Pitäs vielä lähtee pojan kanssa kauppaan ostamaan sen synttäreille kaikkea tavaraa + leipoa, nappula ku täytti eilen 2 vuotta :heart: Lauantaina on sitten pienet juhlat :)

Susanna
 
Uusi odottaja ilmottautuu pinoon :wave:
Täällä 28-vuotias parivuotiaan pojan äiti joka on vielä vähän hämmentynyt plussasta vaikkakin se kovin toivottu on. Kauhea pelko on, että jos tämä meneekin kesken mutta onneksi on tuon pojan kanssa sen verran vipinää ettei ehdi märehtiä koko ajan. Toisaalta on sellainen olo, että tekisi mieli huutaa kaikille mut järki sanoo et odota nyt vielä kuitenkin. Edellisessä raskaudessa en osannut pitkään aikaan kenellekään kertoa, suurimmalle osalle se selvisi sitten ajan myötä kun vatsa alkoi kasvaa. Katsotaan nyt kuinka kauan tämän pystyy pitämään salassa. Laskettu aika oli jonkun laskurin mukaan 29.1. ja sairaala on TAYS. Raskausoireita ei ole juuri lainkaan, vielä ainakaan, paitsi väsymys. Ensimmäinen neuvola on vasta kolmen viikon päästä.

Siili ja pienoinen 5+5
 
Mitähän sitä muutaman viikon päästä laittaa jalkaan ku alkaa farkut puristaan alamahaa ilkeästi. Verkkareissa en osaa yleisellä paikalla olla..Joten häätyy kohta alkaa kattomaan jostaki erinlaisia housuja...
Pahaa oloa aina välillä..välillä katoaa ja sitten taas tulee..Iltasin yleensä pahin ollu..

Keiju ja tirppa rv 7+1 :heart:
 
Tervetuloa siili81 joukkoon!

HelinäKeiju10 Mä olen käyttänyt äitiyshousuja ja pari viikkoa. Turvotus kun on sen mukaista. Ajattelin viikonloppuna käydä ostamassa vielä muutamat housut H&M:ltä kun en ole niitä muualta löytänyt. Mä en voi olla työpaikalla verkkareissa vaikka ajatus olisikin houkutteleva.. :LOL:
Viikonloppuna olisi yhdet lakkiaiset, enkä tiedä mitä sinne laittaisi päälle.
Sitten olisi vielä yhdet häät elokuussa ja sinne pitäisi löytää jotain päälle pantavaa. Onko muilla kesäjuhlia tiedossa?

M1n1 ja pikkukakkonen 9+2
 
Nyt ehkä uskallan kirjoitella vähän enenpi kun tänään ultrassa :heart: löi pikkuisella ja viikot vastas suunnilleen laskuja. Pahoinvointi on hirveää ja tissit turvonneet. Vatsaa ei vielä turvota oikeen, mutta en valita. Mahtuupa housut pidempään.

K1rs1kka 6+5 - 7+0
 
Joo mitähän sitä tosiaan kesähäihin laittas pääle ku ostanu sinne mekon jo pari kuukautta sitte mutta ei varmaan mee pääle :/ Eikai se auta ko jotaki keksiä.. lauantaina on parit lakkiaiset ja sinne täytyy kans keksiä jotaki! Muutenki ko kerkesi tässä pari kiloa ottamaan kevään aikana nii muutki vaatteet niin niukaksi käyny.. ja onhan mulla muutama raskauskilo edellisestäkin jäljellä :ashamed:
 
Veljen häät on elokuussa, muuten on juhlavapaa kesä ja syksy :) Mutta tota turvotusta alkaa olee jo kyllä ihan kiitettävästi, mahallaan ei pysty nukkumaan ku tuntuu epämiellyttävältä ja muutenki on pari yötä menny ihan harakoille. Käteen alkaa aina sattuu niin ärsyttävästi että uni loppuu aina kesken. Mulle ei neuvolassa painosta sanottu mitään, vaikka ylipainoa onki. Sokerirasitukseen joudun sitten 26vkolla. Saa nähä millasta seki on ku en oo koskaan aiemmin ollu.

Susanna
 
Sain neuvola-ajan 28.6 ajalle, ja siihen on ihan älyttömän pitkä aika! Ei kuulemma kannata sitä ennen käydä, kun riskit on niin korkeat. :kieh: Enkä saa sillä reissulla verikokeita/ultraa tai muutakaan tehtyä. Mitä ihmettä ne siellä sitten miusta haluaa?

Aika kamalaa olla ensimmäistä kertaa tällä asialla, miten työ olette selvinneet ensimmäisen muksun aiheuttamista epävarmuuksista ja tietämättömyyksistä? :eek:

 

Moi.

Voi v¤%&&/ mikä työpäivä takana. Liikkapäivä ensin alakoululaisilla ja heti perään yläkoulun vuoro. Opetan siis molemmilla puolilla, joten valvontanakki napsahti sitten koko päiväksi. Iltapäivällä helpotti hieman, kun pääsi valvomaan frisbeegolfin peluuta varjoon, mutta aamupäivä suorassa auringonpaisteessa oli aika tuskaa. :x

Neuvolan sain vihdoin varattua, sain ajan juhannusta edeltävälle viikolle, joka on kai rv 8-9. Kamalaa, kun en ole oikeasti yhtään perillä siitä, oiskohan nyt 6+...?

Uusille tervetulotoivotukset ja plussaonnea! :flower:

Kreecher ja Ötys
 
mä voitin facebookin raskauskeijun sivuilta sterilisoijan :) 85 e arvoinen ja en ois kyllä itse ostanut, mutta voittona kyllä kelpaa, 8 pulloa saa siinä sterilisoitua kerralla :xmas: kerrankin edes käy onni :D

Huomenna lähden siis sinne reissuun ja olen poissa 4.6.2010-11.6.2010, joten päivityksiä ei tolla ajalla tule, kun ei ole kunnollista pääsyä koneelle, joten yksäriä vaan tulemaan tuolla ajalla, en ala viikon aikaisia juttuja edes kokeileen tekstien välistä bongaamaan tyhjään yksäripostini ja toivottavasti ei kerkeä täyttymään tuolla ajalla

Pojalla tuli taas vaihteeksi kunnolla verta nenästä ja voi että sitä veren hajua kun se sekoittui veteen :x kyllä oli yrjö lähellä :x

K1rs1kalle onnittelut hyvistä näkymistä

Susannnalle onnittelut hyvistä kuulumisista

juhlista, veli menee elokuun lopulla naimisiin, joten juhlia on täälläkin yhdet, saa nähdä mitä päällensä laittaa

Mutzilla ja tirriäinen 8+2
 
moni jo päässy käymään ultrassa :heart:

(.) Paha olo taas...ja aina melkein on kylmä!
Rinnat tosi arat ja suolaista tekee tosi paljon mieli.
Mies tuli eilen iltavuorosta yhentoista jälkeen, piti laittaa textaria että tuotko ranskiksia tullessa :D Kaikilla mausteilla ja hyvin uppos :LOL:

Mikähän sotanorsu sitä on tammikuussa
:ashamed:

Huomenna neuvola, vähän taas ymmärtää enemmän että ollaan sitä raskaana. VAIKKA en usko ennen ku ultrassa sen näen :D Sama homma oli poikaa ja tyttöä odottaessa..ei sitä vaan käsitä ennen ku näkee!
 
Mutzilla Mukavaa reissua teille :heart:

juhlista mulla on pikkusiskon rippijuhlat juhannuksena, ajattelin jotain katsoa päälle muutamaa päivää aikaisemmin :whistle: saa nähdä mitä survon päälle sitten. :LOL:

(.) mulle iski kamala paniikki :| meidän toinen kissa alko pesemään muutamaa leluansa, jota se ei ole tehnyt, kun viikkoa ennen kun mun menkat alkaa. Nyt iskikin paniikki, että alkaako mulla vuoto viikon pääsä ja tämä menee kesken :'( Tiedän, että kuullostaa tyhmältä, mutta ei ole kertaakaan jäänyt vuoto tulematta, kun kissa on leluansa pessut ja aina ollut tasan viikko... Nyt täytyy viikko sitten jännittää, toivottavasti vaan raskauteen liittyvää hoitamista :| kun muutenkin mua nyt on kissa vahtinut :)
onkos muilla eläimet muuttaneet käytöstä raskauden aikana?

*muoks* unohtui taasen
piupula ja leevi 8+1
 

Yhteistyössä