*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Oon oikeesti iha huolissani ku mua ei okseta! Nyt ei oo taas 2 aamuu huonoa oloa oikeestaan ollu, mut mä syönki heti ku sängytä pääsen ylös. Tänäänki vetelin muumikeksejä sängyssä, ja ei oo yhtää huono olo. Mä olin iha varma et tässä raskaudessa oksennan joka päivä!! Mut me ei tosissaan mennä siihe varhaisultraan, et semmonen 3 viikkoa viel pitäs odottaa! No mun äiti ei oksentanu musta eikä veljestä et se antaa vähä jo armoo mut pläh. Ainii sit mun piti sanoo, et miehe kanssa naurettii pikkasen, ku oltii sängyssä makoilee ja sit yhtäkkii mun maha liikksús, mä tunsin sisältä päin ihan ku vauvapotkun. Huh huh... :D

toive81 Hyvää matkaa, minne meette? Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

icefairy&Linnun Lyy 8+4
 
Mukavaa maanantaipäivää kaikille! :)

mussu81 Paljon onnea :flower:

Minky myöhästyneet onnittelut täältä :flower:

Ninnipo Täältä myös tsempit ultraan :) Tuu kertoo kuulumisia sitten tänne =)

toive81 Mukavaa matkaa, lomaile munkin puolesta :heart: onneksi kaikki oli hyvin ja salamatkustajalla kaikki kunnossa :heart:

miehistä meillä mies haluaa kanssa tulla mukaan kaikkiin mahdollisiin käynteihin :) meinas tulla labraankin mukaan, mutta sanoin, että ei tarvitse, että kyllä ihan yksin siellä pärjään :LOL: Ihanaahan se on kun toinen on niin innoissaan :) ja meinaa synnytykseen tulla mukaan :)
Ootteko kukaan harkinneet/olleet perhehuoneessa? Täällä olisi mahdollisuus perhehuoneeseen, mutta en ole vielä korttiin kirjoittanut toivetta, mietinnän alla. Olisikin kiva kuulla teidän mielipiteitä. Sikälimikäli kaikki menee hyvin loppuun asti :)

memmu mulla kanssa toi terveellisten elämäntapojen alottaminen on viivästynyt huononolon takia.. Syön sitä mitä pystyy ja niin paljon kun pystyy ja keskityn sitten kun olo antaa periksi tohon ruokavalioon. Nyt on kyllä mennyt paljon enemmän hedelmiä ja marjoja, kun aikasemmin :)

(.) vuoto vaivasi mieltä sen verran, varsinkin kun tänään tuli jotain keltasta valkkaria..? soitin neuvolaan tänään ja sano, että tarkkaile, että jos jotain oireita tulee lisää tai tulee jotain kipuja yms, niin soitan vaan uudelleen, niin laittaa mut sitten testeihin, mulla siis myös pissiitteihin lääkitys on-off käytössä.. eilen joutu taas antibiootin ottamaan.. Joudun varmaan joko kokoaikaselle estolääkitykselle tai seurantaan niiden kanssa...
Mulla toi huono-olo pysyy niin kauan pois, kun saan rauhassa olla ja nukkua, mutta nyt kun taas töihin tuli, niin hyvä kun pöntölle kerkes, kun oksu lensi.. Onneksi oireet tuli kuitenkin takasin, kun jo vähän kerkesin huolestumaan... Taidan olla vähän herkka huolestumaan kaikesta ylimääräisestä :ashamed: lapsi vaan niin kovin toivottu ja kauan yritetty.. Karkkien imeskely helpottaa oloa, kun saa sokerit pidettyä ylhäällä.. :)

huojentunut piupula ja leevi 8+5

*muoks*
icefairy ois vähän siistiä itsekkin tuntea jotain :heart: hmm.. mitäs jos oot jo pidemmällä raskaana? ;)

*muoksmuoks*
rinnoista mulla ainakin kasvaneet ja turvonneet ja arat :) enää ei niin arat kun alussa, piti tisseistä pitä kiinni kun ylös nousi :LOL: sais mun puolesta jatkaa kasvua vaan koko raskaus ajan :D olis kerrankin isot tissit :LOL:
 
mussulle onnittelut :)

marde79 mulla on rinnat ollu kipeet jo kaks viikkoa, eikä tunnu ees siltä että helpottas. Ja kasvanu ne ainaki on. Esikoisesta se alko kans aika aikasin, helpotti kyllä sitten ennen puolta väliä mutta rv20 jälkeen alkoki sitten jo rinnat tiputtamaan :LOL: Sen verran kummiski tissit vuoti että piti liivinsuojia käyttää ettei töissäki paidassa ollu märät läntit tissien kohdalla :LOL: Jotenki epäilen että tämän kohdalla on sama juttu.

HelinäKeiju10 ei tuu ukko synnytykseen mukaan, ei ollu ensimmäisenkään kohdalla eikä tuu toisenkaan. Neuvolassa ei käyny koskaan, utrissa oli melkein kaikissa mukana. Se ei halua tulla niin minä en nää mitään syytä miksi pakottaa. Ei se ole kaikkien juttu, ja se ei tosiaan oo mulle semmonen asia että sen ois pakko siellä olla. Nyt joudun jokatapauksessa lähtemään yli 200km päähän synnyttää valitsin minä minkäpaikan tahansa niin ukko jää sitten pojan kanssa kotiin. Kunhan hakemaan tulee niin oon tyytyväinen :LOL:

(.)mulla ei oo enää läheskään niin huono olo ku pari viikkoa sitten. Toivottavasti ei tuliskaan takasi. Kyllä tää järkyttävä väsymys riittää. On niin vaikee nousta aamusin sängystä mutta pakkohan se on ku poika herää. Ja viikon päästä alkaa työt, mielenkiinnolla odotan sitäki.

Susanna & Pähkinä 8+3 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Mulla selittämättömät vuodot loppuivat ja raskaana ollaan edelleen:) Josko sitä rohkaistuisi taas kirjottelemaan.

Savaralle onnea kolmosten johdosta :flower:

Pikapuoliin luin monta sivua kuulumisia. Monella jo ultra tai neuvola takana. Kiva, että on ollut hyviä uutisia.

Jaksamista huonosta olosta kärsiville. Ja niille joilla pahoinvointia ei ole niin nauttikaa olosta:) Itsellä kokoajan enemmän tai vähemmän äklö olo:( Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi kesti ekat 5kk, esim. hampaita ei voinu pestä kun jo hammasharjan näkeminen sai oksennuksen aikaan.. jos nyt pääsisi vähän helpommalla.

Mies oli ensimmäisessä synnytyksessä mukana, mutta voi olla että nyt jää esikoisen kanssa kotiin. Oilishan se kiva jos tulisi mukaan, mutta täytyy miettiä tuo lapsenhoito asia ensin. Ultrissa on kyllä ollut mukana ja nytkin varmasti tulee mielellään.

Täytyy lukea tekstit paremmin läpi niin voi sitten kommentoidakin paremmin;) Ihanaa viikonalkua kaikille!

Lauraliina 10+4 (tekonimeä ei ole vielä keksitty..)
 
ekaa odotaessa mies oli kaikessa muahdollisessa mukana.. synnytys tapahtu sit hätä sektiolla niin siihen ei päässy. nyt tällä kertaa työt ei hyvin anna mahdollisuuksia joten hyvä jos edes ultriin pääsee... haluais itse kyllä tulla...
Tähän seuraavaan synnytkseen mies lähtee mukaan et mummu saa sit vaikka keskellä yötä tulla likkaa kattoon jos niikseen. haluan et mies tukena ja itsekki haluaa... eri asia sit ku muksu alkaa työntyyn pihalle et pistyykö oleen samas huonees.. sillä alkaa herkästi tekeen pahaa ja mulle sopii et siinä vaiheessa sit lähtee, mut jos jos alku taipaleen olis mukana :D

meidän piti ottaa ekassa raskaudessa perhehuone, mutta oli niin ruuhka aika et niissä oli odottavia joten saamatta jäi :ashamed: nyt toista odottaessa ei ole siihen edes mahdollisuutta, harmittaa kyl tosi paljo :'(

memmu aj valtsu 11+1 :heart: :heart:
 
Susanna joo eihän kaikki halua olla mukana.eikä kaikki pysty, varsinki jos vähänki yököttää ku verta näkee niin sillon kannattee jäädä pois :)

Mut ite en vois kuvitella että mies ei tulis jos kaikki menee hyvin ja normaali synnytys.
 
en oo kerinny lukea moneen päivään mitään juttuja täältä :( pitää oikeen ajan kanssa jokupäivä lukea. mulla alkoi "kesätytöt" ja tuntuu että ei kerkeä kun kotona käydä nukkumassa :headwall: no ensi kesän saakin sitte olla kokonaan kotona:)

tuun illempaa vastaileen ja kirjoteleen enemmän jos kerkiän.

miisuliisa ja tippa 9+2
 
rinnoista mulla on varsinkin iltaisin tissit tosi kipeät, enkä voi kunnolla nukkua mahallani. Mulla on A-kupin tissit, joten kipu tuntuu lähinnä nänneissä. Ne on myös tummuneet, ja niihin on tullut lisää nystyröitä. Mielenkiintoista :D

vuotoa mulla on nyt viikon sisään tullut kolmisen kertaa kirkasta verta, kerran seksin jälkeen. Soitin tänään neuvolaan, mutta eipä siellä juuri osattu auttaa. Olisi se voinut laittaa mulle lähetteen, mutta kuulemma siinä menis jopa kolmekin viikkoa ennenkuin pääsis ultraan sitä kautta. Joten soitin itselleni viikon päähän yksityisen ajan, ei niilläkään ollut antaa aikaisempia aikoja. Onneksi mulla on sentään väsymys pysymys, samoin huono olo ja tosi heikko fiilis.

Mulla on siis fyysinen työ, ja pikkuhiljaa alkaa tuntua etten kykene tekemään sitä kunnolla. Olen lisäksi vasta harjoittelussa, mutta en todellakaan halua sanoa pomoille vielä mitään, koska haluaisin jatkaa töitä siellä. Mutta en vain enää jaksa, mulla on voimat joka päivä ihan poikki. Nukun päikkärit töissä tai kotona, pitkät yöunet ja silti ei ole energiaa mihinkään. Nytkin olen ihan nukahtamassa tähän....

neulainen ja neula 6+5
 
Olipas tullut paljon teksitä :)
Kävin hakemassa jatkoa sairaslomalle, mikään ei juurikaan pysy sisällä ja huono olo 24/7 :( Tämä viikko saikulla, ensi viikko vapaa, josko sitten kykenisi töihin..tai vaikka ei kykene niin vissiin pakko mennä vaikka sitten pää kainaloss koska en enää saa palkkaa sairaslomalta...mieli niin maassa, muutenkaan ole voimia mihinkään ja sitten rupee stressaamaan miten selvitä töihin parin viikon päähän :( eli täällä vaan huono olo ja oksenteleminen jatkuu...tiinu 83 ja masusukki 8+3
 
icefairy, ei kannata huolestua siitä, ettet voi pahoin. Esikoisen raskausoireita odottelen edelleen ja jätkä menee syksyllä kouluun. Tuskin siis oirehtii sen kummemmin. Tosiaan mitään muuta ei ollut, kuin mahan kasvu ja lopussa hieman närästystä. No joo, raskausmyrkytys iski, mutta sitä ei ehkä lasketa tähän kohtaan.

Tokalta oli sellaista etovaa oloa, kolmannelta tuli jonkun verran pahempaa etovaa oloa, joka loppui kuin seinään, kun keksin pahoinvointirannekkeet. Tämän nelosen kanssa olenkin sitten saanut halailla pönttöäkin, eikä rannekkeista ole mitään iloa. :kieh:

Menin tyhmänä kysymään pojilta, mitä toivovat ekan lomapäivän ruuaksi. "Uunimakkaraa", kuului kolmesta suusta ja nyt yökkäilen täällä kun makkara haisee. Tyhmä, tyhmä minä. Mikseivät voineet toivoa jotain hajutonta, esmes kaurapuuroa... :LOL:

Tissit ovat täälläkin hieman arat ja selkeästi turvoksissa, mikä on toki oikein positiivista. Imetysten jäljiltä kun jäljelle on jäänyt aika surulliset kärpäslätkät, saa taas pitkästä aikaa olla hieman kurvikkaampi. :D

Oikein ihanaa matkaa toive81 ja synttärionnittelut mussu81:lle!

(.) Taas synnytysunia! Meillähän siis pohditaan edelleen sitä sairaalan valintaa, alueellamme kun saa valita periaatteessa minkä tahansa HUS:n sairaalan, realistiset vaihtoehdot olisivat Jorvi ja Lohjan sairaala. No, unessa olin päättänyt, että minäpä haluankin synnyttää Tammisaaressa (jota siis oikeasti ei ole enää) ja ajelimme hulluna ympäriinsä, kun sairaalaa ei sitten löytynytkään... Että näin. Muistaakseni vauva ei ehtinyt maailmaan saakka, ennen kuin heräsin. :D

Kreecher ja Ötys
 
Oho, tekstiä olikin vielä ysisivullekin. :D

Muokkauskenttä ei suostunut aukeamaan, joten laitetaan sitten kokonaan uusi viesti.

Mies tulee mukaan synnytykseen ja jos synnytys sattuu osumaan sellaiselle viikolle, että omat lapseni ovat isällään ja miehen lapset äidillään, on ajatuksissa pyytää perhehuonetta. Tosin en ole kahden nuoremman kanssa viipynyt sairaalassa kuin reilun vuorokauden, enkä halua nytkään siellä sen kauempaa viipyä, jos vain oma ja vauvan vointi sallivat. Kenenkään terveydellä en suinkaan käy leikkimään.

Jännittävää saada ensimmäistä kertaa talvivauva, omat poikani ovat syntyneet kesällä.
Jaa. Nyt täytyy laittaa kone pois, esikko lukee olen yli... :D

Kreecher ja Ötys
 
Zenith
Pitää ilmoittautua tänne odottelemaan meidän ylläriä =)
Viikko 9+2 menossa ja eka neuvola takana, kutsu ultraan tuli tänään eikä jaksaisi odottaa... "vasta" 24.6. Ihanaa odotuskesää kaikille! :heart:
 

Heippis!

Liittyisin joukkoon uutena... Eka neuvola on ensi viikon lopulla ja nettilaskurin mukaan laskettuaikani olisi 30.1. Nyt ois menossa viikot 6+1.

Tein testin heti sinä päivänä kun menkkojen ois pitänyt alkaa ja testi oli selkeä plussa. Tein silti varmuuden varalta vielä pari... :)

Mulla ei ole ollut myöskään mitään oireita, so far. Mietityttää se asia paljon. Tuleeko niitä joskus? Milloin? Miksi ei tule? Jatkuuko raskaus? Onko se edes alkanut? Nää kaikki peruskyssät mitkä tuntuu pyörivän muillakin mielissä. Millä näitä pelkoja hallitsee? Ja tietääkö kukaan, milloin siihen varhaisultraan voi/kannattaa mennä? Arvon ja pohdin sitä, että joko voisin sinne mennä ja kannattaako se?

Lapsi on esikoinen ja takana on 4 yrityskuukautta. Viimeisellä yrityskuukaudella söin sellaisen Terolut kuurin lääkärin määräyksestä ja heti tärppäsi. Lapsi on kaiken kaikkiaan enemmän kuin odotettu ja toivottu.

Santtu 6+1
 
Hyvää iltaa kaikille!!

Uusille tervetuloa! :flower:
Toive81 hyvää matkaa!!
Mussu Paljon onnea! :flower: :flower:

Rinnoista sen verran että täälläkin ovat kipeet ja turvonneet. Ja nännipihat todella tummat :LOL: :LOL:

(.) Ultrassa käytiin ja siellä se pikkuinen köllötteli niin tyytyväisenä....Ja olihan se kasunu viime näkemästä :) :) Oishan sitä voinu katella pitempäänkin. Jotenkin niin enemmän konkreettinen tuo raskaus ku on nähnyt pikkuisen ja sai kuviaki. Ukkoki oli mukana ja näytti niin iloiselta. :D
Viikkoja Ultran mukaan tasan 8 muttei alkanu laskettua aikaa muuttamaan kun heittoa edellisen kuukautisten mukaan lasketun ajan kanssa vain pari päivää.


kokeillaan jos tuon kuvan saisi tähän mukaan



Onnellinen Ninnipo ja Masumussukka
 
Oi! Vain hyviä uutisia tänään?

Onnitteluja Mussu81:lle synttäreiden johdosta :flower: ja Ninnipolle aivan ihanasta otuksesta ultrakuvissa. (Kateellisena katselen. :) )

Mietinkin jo olevani ainut joka kehtaa pitää itsestään meteliä näillä viikoilla, mutta Santtu82:lla on sama LA. :D

(.) Meillä alkanut viikko vähintäänkin kurjasti, mies irtisanoi meidän asunnon ja ilmoitti hyvin tyynesti, että tämä olisi tässä ja abortin jos vielä viitsisit ottaa, kiitos. Eli mieli pahimman kerran maassa, eikä oikein ketään kenelle avautua, kun en raskaudesta ole vielä kenellekään kertonut. Eikä oikein jaksa ymmärtää mikä muuttaa miehen mielen noin täydellisesti yön yli, että pitää ladella pahimmat loukkaukset, mitä keksii. :'( (Ei tässä auta ottaa kuin kiviä ja käpyjä niskaan siitä miten miun kaltaiset ei ansaitse tulla äidiksi, muut on toivoneet omaansa pidempään, olen vielä teinikakara ja siksi huono äiti ehdottomasti. Huokaus.) Eli ei, meillä ei isä osallistu ultriin tai synnytykseen. :ashamed:

Spatz ja tiitiäinen 6+1, ihan kahdestaan tästä eteenpäin
 
Alkuperäinen kirjoittaja sparkle86:
Kyselin tuolla toukokuun keskustelussa tätä asiaa, mutta sitten siirryttiinkin jo kesäkuulle ennen ku kukaan kerkesi vastaamaan.
Elikkäs, te joilla noita ultria on ollu enemmän (itellä kun ei vielä yhtään koskaan :D ), niin mihin aikaan päivästä ne yleensä on? Kun mieheni olisi halukas tulemaan mukaan ja koska hän käy töissä, niin mietin, että pitääkö hänen aina silloin ottaa vapaata töistä.
Meillä on yleensä ollut pitkin päivää aikoja, just silleen että isä pääsee mukaan niin on valinnan varaa. :)

victoria,Nakkelis-Kokkelis, Spatz, siili81 ja santtu82 tervetuloa. :flower:

miisuliisalle onnea hyvistä ultra kuulimisista. :heart:

savara: Wau! Triplasti onnea siis. :heart: :heart: :heart:

Voi calypso. VOimia. :hug:

HelinäKeiju: :wave: Mies todellakin tulee mukaan. Alussa saanu hauskaa pitää niin pitää se homma sit loppuun saakka senkin hoitaa. :D :LOL: Onneksi on itse samaa mieltä, ja haluaakin siis olla mukana nytkin. :heart:

Valmistujaisia ym. meillä ei ollut. Mun äidin synttäreitä piti juhlistaa perheen kesken, mutta meni sekin mönkään. :( Äiti oli lasten kanssa pihassa ja kaatui sitten apäkelvolliseen rakennelmaan keinujen alla sillä tuloksella että olkapää meni sijoiltaan ja siihen tuli murtumia. Ilta menikin sitten Mehiläisessä ja sitten TYKSissä, mutta ekasta rtg:stä huolimatta ei sitten kuitenkaan onneksi tarvinnut leikata. Olikin murtumat olleet kauniisti paikallaan kun olkapää saatiin paikalleen, niin yön yli sitten odotteli nukutusaineen vaikutuksen häviämistä ja pääsi jo sunnuntaina kotiin. TÄnään olenkin sitten juossut aamusta asti vakuutusyhtiössä sun muualla et saa asiat eteenpäin. Se tapaturma kun olisi vältetty sillä, että se lautarakennelma olisi poistettu ajallaan keinujen alta kun on vaaralliseksi todettu. Osa laudoista on sen verran lahoja että menee aikuisen alla rikki ja naulat pystyssä ym. Onneksi ei äiti päätään lyönyt esim. tolppaan muun lisäksi... Suhteellisen vähällä taisi päästä, ainakin nyt näyttää sille. Ainut, että vielä ei voida varmaksi sanoa voiko palata enää työelämään ollenkaan tuon tapaturman vuoksi... :| Toivottavasti kuitenkin voi, ihan oman mielenterveytensä vuoksi...

Olipas taas sepustus asiasta joka ei sitten niin yhtään liity tänne. :LOL:

ON: Nyt on havaittavaissa taas enemmän pahoinvointia kuin viime aikoina ollut. :x Onneksi se pysyy suht hyvin kurissa juomisella ja pienellä syömisellä. :) Ja nyt työtkin loppui, niin helpottaa tieto ettei tartte töihin mennä... TOsin muuta hommaa on vaikka muille jakaa, mut töihin ei tartte mennä. :D Malttamattomana odottelen kuun loppua, kun silloin on sitten ultra. Jospa sitten voisi tästä raskaudesta tehdä ihan julkisen tiedon jos siellä kaikki on kuten pitää.. Tekisi jo mieli kuuluttaa kaikille tätä onnea. :heart: :heart:

Luulen olevani sika, ja livistän NYT suihkuun niin saa isäntä hoitaa yksin tänään iltapala puuhat. :D Ens viikon torstaina mies joutuu lähtemään Ouluun kummitätinsä hautajaisiin, ja tehtiin päätös et me jäädään tyttöjen kans kotiin ja laitetaan vaan edustus matkaan. Mennään silloin sitten käymään mun serkun luona ja muumimaailmassa nuoremman tytön kummitädin kanssa sillä aikaa kun mies on reissussa... Jotain tekemistä ettei muistais ikävää... :D

Mutta nyt tää painuu suihkuun, ja huomenna pääsee kynsihuoltoon. Jei. :D

Shamandalie ja TouhuTumppi jo 7+6 :heart:

(Ihanaa, huomen alkaa jo kasi viikko! Piti ihan laskea kun ei yhtään pysy kärryillä. :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Spatz:
(.) Meillä alkanut viikko vähintäänkin kurjasti, mies irtisanoi meidän asunnon ja ilmoitti hyvin tyynesti, että tämä olisi tässä ja abortin jos vielä viitsisit ottaa, kiitos. Eli mieli pahimman kerran maassa, eikä oikein ketään kenelle avautua, kun en raskaudesta ole vielä kenellekään kertonut. Eikä oikein jaksa ymmärtää mikä muuttaa miehen mielen noin täydellisesti yön yli, että pitää ladella pahimmat loukkaukset, mitä keksii. :'( (Ei tässä auta ottaa kuin kiviä ja käpyjä niskaan siitä miten miun kaltaiset ei ansaitse tulla äidiksi, muut on toivoneet omaansa pidempään, olen vielä teinikakara ja siksi huono äiti ehdottomasti. Huokaus.) Eli ei, meillä ei isä osallistu ultriin tai synnytykseen. :ashamed:

Spatz ja tiitiäinen 6+1, ihan kahdestaan tästä eteenpäin
Voi ei. En sittenkään lukenut niin tarkkaan kuin luulin.
:ashamed: :ashamed:

Olen todella todella pahoillani. :hug: Toivon sulle paljon voimia. :hug: Meille täällä ainakin voi aina avautua ihan kaikessa, mikäli tunnet että se auttaa. :hug:
 
Lähinnä päällimmäisenä on nyt huoli miten selviän tästä raskaudesta ihan yksin. :ashamed: Lapsen kanssa uskon pärjääväni, ja mikäs tässä raskaana ollessakaan olisi jos tätä ei ensimmäistä kertaa tekisi. Tämä tyttö on nyt vähän hukassa, jotenkin yksinään ei olisi lupa olla tietämätön/heikko, kun kerran "pitää pärjätä yksin".

Neuvolan tätikin oli sitä mieltä, etteivät nämä kivut ole vielä syy varhaisultaan tai vastaavaan. Mutta onko se nyt normaalia että on 24 tuntia vuorokaudessa menkkojen ekan päivän vihlonta ja selkäkivut? :|

Äh, hävettää vähempikin haparointi.
 
Voi ei, Spatz, voimia! :hug:
Älä yhtään ajattele, etteikö olisi lupa olla tietämätön. Tunnistan kyllä fiiliksen. Olin 20-vuotias odottaessani esikoistani ja hieman koin ikärasismia neuvolassa ja muiltakin kanssaeläjiltä ja siitä tuli sitten sellainen "vastarintafiilis", että mitään en kysy ja apua en tartte.
Toivottavasti sulta löytyy läheltä tukiverkkoa? Jokatapauksessa paljon jaksamista!
 
Spatz Voi ei :'( Paljon voimia :hug: Tänne vaan kertomaan, jos huolia ja mieltä painaa, täällä on hyvä tukijoukko :heart: Toivottavsti tukijoukko on lähellä tai helposti puhelimen päässä :hug: Jaksamisia tuleviin päiviin :hug:
 
Spaz mun on pakko lähettää sulle paljon voimia!!! Kyllä sä selviät yksin paremmin vauvan kanssa ku tommosen pojan retaleen kanssa joka ei osaa arvostaa elämää ja sen antamia lahjoja.. yksinhuoltaja olen aiemmin elellyt 4:n lapsen kanssa ja kyllä säkin pärjäät, eikä sitä yksin tartte olla...monet miehet arvostaa naisia joilla on lapsia tai on raskaana joten nokka pystyyn ja hymy huuleen ku oot pahimmasta selvinnyt..elämä jatkuu ja vaan parempana!!!
 
Moikka taas pienen tauon jälkeen :wave:
Hurjasti oli tullut uusia kuulumisia sillä aikaa kun olin reissussa, ihanaa kun oli luettavaa kotiinpalatessa :D

Ensin pitää aloittaa onnittelemalla Savaraa , Wau!!!! Todella kovasti onnea matkaan :heart: :heart: :heart:

Mussu81 :lle Onnea :flower:

Uusille tervetuloa :wave: :flower:

Spatzilla kovin surullisia kuulumisia, toivon sulle kovasti jaksamisia :hug: Onhan sulla hyvä tukiverkosto ympärilläsi? Yksinään tai yhdessä, -kaikilla on lupa olla heikko ja tietämätön ja kaikilla on oikeus pyytää apua ja neuvoja :attn:

Calypsolle voimia :hug:

Isien osallistumisesta raskausaikana: Meillä mies oli esikoista odottaessani ihan jokaisella neuvolakäynnillä mukana ja toki myös synnytyksessäkin sitten.
Kaikki oli molemmille ihan uutta ja kaikki kiinnosti. Nyt kun toista odotellaan niin mies ei enää ihan rutiini neuvolakäynneille tule mukaan mutta ultriin ja synnytykseen tulee ihan varmasti.

Perhehuoneista ei ole kokemusta, en kokenut viimeksi tarvitsevani enkä varmaan tule sellaista tälläkään kertaa kaipaamaan. Mä halusin esikoisen jälkeen pikaisen kotiutuksen ja olin jo seuraavana päivänä synnytyksestä kotona vauvan kanssa. Jos tän kuopuksen kanssa menee yhtä hyvin kaikki niin mä en edelleenkään halua viettää sairaalassa yhtään ylimääräistä tuntia vaan lähden vauvan kanssa kotiin heti kun lääkäri antaa luvan =)

Huonovointisille jaksamisia! Mulla on nyt pari, kolme päivää ollut aika hyvä olo, en ole enää oksentanut enkä edes voinut huonosti kun hetkellisesti aamuisin noustessani =)

Rinnat ei ole kipeät, nännit vain todella tummat ja turvonneet, vatsa se on minkä takia en enää ole vatsallani saanut nukuttua, kohtu painaa vaikka onkin mitättömän pieni vielä..

Mammahousuihin siirryn huomenna, en kestä enää näitä mun farkkuja, kiristää ja ahdistaa, istun nytkin napit auki :ashamed: joten huomenna pistän suosiolla äitiyshousut jo jalkaani.. ps. raskaudesta ei vieläkään muut tiedä joten saa nähdä hoksaako joku huomenna töissä et mulla on vähän erimalliset housut :whistle:

Avokado 7 + 2 :heart:
 
Spaz :hug: parempi yksin ku kelvottoman miehen kanssa. Onko sulla hyvää ystävää/läheistä jolle voit purkaa ja puhua? Voi olla parempi tuki kuin mies olis koskaan ollut!

Kiitos kaikille onnitteluista. Kiva päivä kaiken kaikkiaan vaikken ehtinyt juhlia - seminaarityö meni hyväksytysti läpi, joten nyt alkoi loma B) Täällä makaan sohvalla ja voin pahoin (meni ruokarytmi sekaisin ja tämä on seuraus :x ) ja supistellakin meinaa taas. Pitänee soittaa kohta nlaan et joko tsekkailtas ettei vaan availe paikkoja... Jos ei huomenna mene makoilemalla ja rennommalla otteella ohi, niin sitten kysäisen.

mussu & myy 10+1
 
Kuten sanottu, viikkoja on vasta vähän kasassa ja ero tulee olemaan sotkuinen. En haluaisi min tukiverkkoa tähän tilanteeseen sotkea, pääsisi mies palleistaan/hengestään siinä nujakassa. :| Joten joudun olemaan ihan hissun kissun kunnes eka neuvola on ohi. Saisi sen varhaisultran niin voisi olla varma tilanteesta..

Kiitos kannustuksesta kaikille, tuli kipeästi tarpeeseen.

*muoks* Ikärasismia en ajatellut enää kaksikymppisenä kohtaavani, kun teini-ikä jäänyt kuitenkin taa jo aikaa sitten, asunut omillani 16-vuotiaasta ja nyt olen yhtäkkiä lapsi taas.. mukava huomata jopa terveydenhoitoalan ammattilaisten ennakkoasenteita.
 

Yhteistyössä