*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Marde: palpoiden tarkoittaa käsin tunnusteltuna. Lukiko siinä muuta. Vois tarkoittaa, et kohtu on pehmentynyt ja suurentunut. Mulla ainakin luki 7+4 lääkärin jälkeen pehmennyt, pyöristynyt. Sun viikoilla jo varmaan suurentunut.

BellaMarie 10+1
 
Tuo "Palpiden pehmentynyt ja suurentunut" oli oma lause. Tässä tämä koko tarina, kait sen tänne voi laittaa: "Us.tav., vvmss portiolla erytroplasia, vaginassa ei vuotoa. Palpoiden pehmentynyt ja suurentunut. Uä-tutkimuksessa kohdussa nähdään sikiöpussi, jonka sisällä elävä sikiö, pää-perämitta 14mm vastaten 8+0 viikkoa. Ei hematoomaan viittaavaa. Oikeassa munasarjassa corpus luteum, myös vasen normaali."

Miksei lääkärit voi kirjoittaa niin, että tällänen ei-lääketiedettä-opiskellutkin ymmärtäis jotain. :) No, ymmärsin mä sentään jotain mut noi latinalaiset sanat on kyllä hakusessa..
 
Hei!

Neulanen: meille neuvolan täti sanoi, että seksin yhteydessä voi tulla vuotoa ja että se on ihan normaalia. Eli uskaltaa!

Marde 79: tarkoittikohan toi sitä, että kohtu tuntuu pehmeältä ja suurentuneelta.

Täällä on aika positiivinen mieliala kaikilla, vaikka nyt oireet vähän haittavatkin.

Onko kenelläkään ollut negatiivisia tuntemuksia itse raskaudesta, tai jopa katumusta? Olen nyt rv 9+0 ja alusta asti on ollut sellainen joko neutraali tai negatiivinen mieliala. Meidän piti aloittaa lapsen "yrittäminen" toukokuussa ja puolivahingossa tulin raskaaksi jo huhtikuussa juuri ennen matkalle lähtöä. Halusin tulla raskaaksi mutta kun oltiin sovittu toukokuu, niin sanoin poikaystävälleni yhdessä kohtaa että nyt en voi tulla raskaaksi vaikka tiesin että voin, ja harrastimme ensimmäistä kertaa seksiä ilman ehkäisyä. Raskaus sekoitti sitten kaiken, koska eihän poikaystäväni osannut olla siitä iloinen. Ja kun oltiin ajateltu, että helposti muutama kuukausi menisi siihen yrittämiseen, olisi aikaa valmistautua.

Olen odotellut, että tämä alkaisi tuntua hyvältä, mutta ei oikein. Tuntuu, että ehkä olisi sittenkin pitänyt odottaa jonkin aikaa. Kavereilla ei juuri ole vielä lapsia, vaikka tässä ollaankin kolmenkympin tienoilla. On ollut aika yksinäinen olo. Meillä oli elämä sunnilleen täydellistä ennen raskautta, olen saavuttanut oikeastaan kaiken mitä olen tähän mennessä halunnut. Ajattelin että nyt on sitten oikea aika hankkia lapsi, mutta olikohan se? Minulla on välillä tapana toimia nopeasti ja näin se sitten kostautuu. Tavallaan tuntuu, että koko jutussa on sellainen huono karma sen vääränlaisen alun takia.

Raskauden myötä en ole oikein saanut positiivisia asioita, vaikka toki on mukavaa se että menee elämässä eteenpäin ja tekee vihdoin jotain mitä on periaatteessa aina halunnut. Ja vanhemmat ovat olleet iloisia. Nyt vaan en pysty tekemään asioista joista ennen nautin: juhlimaan kavereiden kanssa, harrastamaan liikuntaa, yleensäkin saamaan asioita aikaan. Väsymys on ollut todella masentava ja se tuntuu ihan muuttavan persoonallisuuden. Mikä ihminen tässä muka on kun ei pysty toimimaan? Heinäkuussa pitäisi helpottaa, mutta aika tuntuu niin hitaasti menevän.

Monen on varmasti tätä vaikeaa ymmärtää, varsinkin jos on pidempään lasta toivonut. Kertokaa kuitenkin jos jollakin on ollut samanlaisia tuntemuksia.
 
Pöllö80, jos olet yhtään eksynyt noiden lapsettomuudesta kärsivien palstoille osaa nauttia ja arvostaa tätä raskautta enemmän. Vaikka kyllähän raskaus tuo kaikkea uusia ajatuksia ja tuntemuksia. Pitää vaan olla onnellinen, että on saanut tämän lahjan! :)

Muoks* Mullakin on välillä suoraan sanoen vit... kun tuntuu, että nainen joutuu heti alussa luopumaan monista asioista ja mies saa mennä ja urheilla jne kuin ennenkin. Toisaalta ihan turhaa miettiä noita, kun raskautta on kuitenkin toivonut. Pitää vaan yrittää olla positiivinen. :)
 
Pöllö80, voi mulla on ainakin vaikka minkälaiset fiilikset.... tämä siis oli ylläriraskaus, eli lapsettomuudesta kärsitty 12 vuotta ja lapsettomuus jo hyväksyttykin. En siis enää halunnut lasta enkä siitä mitenkään haaveillut. En kuitenkaan ehkäissyt, koska jotenkin en voinut sellaista lopullista ajatella että olisin mitään sterilisaatiota tms tehnyt vielä. Siksi tässä onkin sulattelemista. Alkuun oli välillä emlko negatiivisiakin ajatuksia, pelotti alkaa odottamaan että jos tämä meneekin kesken, joutuu avaamaan sen lapsettomuuden tuskan laatikon uudelleen jne.

Nyt viikkoja on jo 10 ja ehkä tässä ajatukset alkavat saada sellaista vaaleanpunaista ja -sinistä reunusta. En silti osaa kuvitella itseäni niiden isomahaisten naisten tilalle mitä eri paikoissa näen. uskon että nämäkin kaikki ajatukset ovat tärkeitä ja osa sitä pohdintaa äidiksi kasvamisessa. Ja ei se raskaus ja synnytys aina hienoa ole, voi olla todella raskastakin, mitä noita kaverietia tuossa jälkikäteen kuuntelee.

Täydennän vielä, etten enää halunnut lasta mutta haluan tämän lapsen :heart:

vappupommi 10+0
 
Marde: Mun kaveri on kätilö, niin oon kysynyt siltä kaikki =)

us tav = ulkosynnyttimet tavalliset
vvmss = vulva, vagina, munasarjat siistit
portio= kohdunsuu

ton erytroplasian googletin ja tarkoittaa jotain punatäpläisyyttä limakalvoilla. eli kohdunsuun limakalvoilla. varmaan ihan tavallista raskauden aikana erilaiset muutokset limakalvoilla. Toki sulle ois sanottu jos ois jotain vakavaa.

corpus luteum = keltarauhanen ja sen näkyminen tarkoittaa et oot raskaana. (Yllätys! ) Toimii aktiivisesti 2-3 kk raskauden alussa.
 
Pöllö80 Itse olen pitkään miettinyt olenko oikeutettu lapseen vai en, ja vielä kun yrittämiseenkin meni vähän turhan pitkään. Olen jutellut asiasta psykologin kanssa, ja hän sanoi että yleensä alkuraskaudesta on ihan luonnollista välillä myös kyseenalaistaa raskaus ja äidiksi tulo. Itselle ei ole noita tunteita vielä tullut, mutta en epäile etteikö niitä myöhemmin ehkä tulisi.

Lisäksi täytyy sanoa vielä se, ettei koskaan saisi syyllistää ketään, eikä varsinkaan käskeä olemaan onnellinen. Se on löydettävä sieltä itse, enkä usko että siihen auttaa mikään muu. Ei, vaikka lukisi kuinka lapsettomuuspalstoja yms. Sieltä nousee enemmänkin syyllisyys ja itseinho, jos ei vieläkään tunne omasta raskaudestaan "niin kuin pitäisi". Eli ainoa mitä voin sanoa, niin voitko kenties puhua asiasta neuvolassa? Neuloissa on olemassa omat psykologinsa yms, ja heidän kanssaan puhuminen saattaisi auttaa, toki myös jos saisitte puhuttua miehenne kanssa asiat kunnolla halki.

).( Ei tullut enää vuotoja yhdynnän aikana/jälkeen :) Nyt mua on vaan alkanut mietityttämään mun tissit. Eli vielä pari päivää sitten ne oli selkeästi tummemmat kuin ennen, mikä ilmeisesti on ihan hyvä merkki. Nyt ne on taas vaaleammat :ashamed: Ei saisi tällä tavalla tuskailla ja miettiä jokaista vaivaa, tiedän, tämä ei auta mitään. Onneksi maanantaina on se ultra.

neulainen ja neula 7+1
 
Pitkästä aikaa täällä!!

Ensiksikin osanotot kaikille surun kohdanneille! :hug:

Ja onnittelut kaikille hyvistä uutisista. Ja hurjasti onnea triploista ja kaksosista! :) :heart: :heart: :heart:

Omaan napaan ei kummempia. Töissä oon ollu niin kovasti, ettei oo jaksanu kirjotella. Jouduin yhdelle työkaverille tosiaan kertomaan, kun oli niin huono-olo. Kerroinkohan sen jo viime kirjotuksessa. Oma äiti myös alkanut epäilemään ja kysyikin ihan suoraan. En kuitenkaan myöntänyt, mut en kieltänytkään.
Ensi tiistaina olis sit nt-ultra. Jänskättää!! pahaolo on jo vähän helpottanut, jos en syö tarpeeksi usein, niin etova olo tulee mutta helpottaa heti syömisen jälkeen.

Pöllö80: Mulla oli esikoisesta alkuun tosi negatiivinen olo. Vaikka lapsi oli siis toivottu ja yritetty... varsinkin, kun ensimmäinen raskaus oli tuulimuna. Esikoisesta sitten pelkäsin pitkään, että kaikki ei ole hyvin ja siksikin en todellakaan osannut iloita raskaudesta. Tässä raskaudessa tunteet on kyllä vaihdelleet, ehkä enempi jännittää miten pärjätä kahden pienen kanssa ja erityisesti taloustilanne huolettaa. Mutta pohjalta on vain yksi suunta, jos rahat loppuu niin myydään auto. ;) Mutta kaikki negatiiviset ajatukset tulevaisuudesta saa raskauden tuntumaan jotenkin ei-hyvältä. Mutta johtunee myös hormooneista ja luonto valmistaa tulevaan...

emeliina ja nipsu 10+3
 
Ainiin, piti vielä kysyä... että liikkuuko teillä mahat? :LOL: :LOL:

Eli oon huomannu, että kun makaan selälläni sohvalla ja pidättää hengitystä, niin masu/läskit "hytkyy"... Olipas selvästi kuvailtu.
:LOL: :LOL:

Eli jos se pieni papu siellä masussa touhuaa. ainakin haluun uskoa niin, vaikka en tiedä liikkuuko sikiö vielä tässä vaiheessa. Hihiii.. Mut jos järjellä ajattelee, niin ehkä se on vaan oma syke.. ;) mut ei ajatella järjellä vaan tunteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Jeccika Ei ole pakko heti soittaa, mut suosittelen varaamaan ajan pian koska nyt kesällä on Torniossaki vain yks neuvola auki.(vai onko sielä päin nyt kesällä?).joten voi olla täyttä.
Ja jos haluaa np-ultraa varten käyä ottamassa sen verikokeen niin se pitää tehdä rv 10 labrassa.(samalla ottavat ne normi kokeetki)

Keiju Ja Tirppa Rv 8+1
Joo mie soittelen varmaan ensviikolla, täälä meilä on neuvola auki kesäkuun loppuun. Torniossa on vain heinäkuun ajan se päivystävä neuvola! Äiti on töissä torniossa neuvolassa niin pääsen sinne verikokeisiin sitte sen kautta kätevästi ku käyn sielä labrassa torniossa :) Täältä muuten saa neuvola-ajan ihan kätevästi päivänki varotusajalla ;D on kalenterit nii tyhjillään !


Tännää leiponu neljä voileipäkakkua veljen häihin jotka on lauantaina!
Ihanaa ku kiva ilmaki oli tännää :) toivottavasti lauantaina ei kovin sada vettä!

 
Iltaa!
Roikun palstalla, koska mies on tehnyt musta Mafia Wars -lesken. :kieh: (on siis sellainen facebookissa pelattava peli)

Pöllö80, tervetuloa kerhoon. Ylläriraskaus todella huonoon elämäntilanteeseen on kieltämättä vetänyt mielen matalaksi aina välillä. Jotenkin ei osaa edes nauttia tästä, kun on vaan tolkuton väsy ja kamalan paha olo. Kenellekään ei oikein voi purkaa ja mieskin tuntuu ahdostuvan, jos höpötän jatkuvasti vauvasta. Kaipa tämä vielä iloksi muuttuu. Pakko muuttua.

emeliina, en ole kyllä huomannut vielä mahan liikkumista. On tainnut mennä noilta aiemmilta sinne puolivälin kieppeille, että vauvan liikkeet näkyvät päälle. Sitä odotellessa, on ihanaa katseltavaa! :)

Kreecher ja Ötys 7+2
 
Marde: Eipä kestä! Juu on se kivaa.
Paras oli kun odotin esikoista, joka siis syntyi 40+5, niin olin jo tosi kärsimätön kun ei meinannut lähteä syntymään ja puhuttiin just 40+4 puhelimessa tän kaverin kanssa. Sanoin et tuu meille ja keksi jotain miten tää syntyy. No hän neuvo suullisesti siis siinä puhelimessa yhen "jumpan" jota voi kokeilla. Ja lupas tulla kahville tunnin päästä, siis ihan vaan juttelemaan kavereiden kesken, ei nyt oikeesti mitään käynnistystä tekemään. Niin kokeilin tota jumppaa, niin eiköhän alkanut säännölliset supistukset =) Kun hän tuli meille, niin sanoin et arvaa mitä, supistellu 10 min välein jo yli puol tuntii. Sit hän oli meillä viel monta tuntia niin ku ei mulla ollu mitenkään kipeet supistukset, niin ei sitten tullut lähettyä liian aikasin. Hän lähti kotiin vasta ku me lähettiin sairaalaan puolilta öin.
 
emeliina Mä täällä aikasemmi kirjotin tuosta, ku maha yhtäkkii vaan liikkus, mutta vauva on aivan liia pieni kirppu vielä että sen vois nähä. :D Että jotai muuta oli uskoakseni.

Onnittelut en nyt muista kuka, jolla oli näkynyt kaksi sykettä!! :)

[/b] BellaMarie Haha. Jaa millanen tämä jumppaliike on? :D

Hoh hoh ku taas vaan väsyttää. Tänää oltii stadikalla ja nukuin sen jälkeen 2 tunni päiväunet. Ja kai vois kömpii nukkuu. Nyt on alkanu taas aamusin oksettaa.. vieläkää en siis ole joutunut sitä tekemää. ;D

icefairy&Linnun Lyy 9+0 POKS :heart:
 
np-ultra pissamatta 1-2 h

sektiohaava kuinka teillä muilla leikatuilla :D onko pysty vai vaaka viilto? miten voi vaikuttaa raskauteen? riskit? itsellä pysty viilto..

mielialat niin monta itkua itketty ku tätä raskautta toivottiin ( olikos yk 10 ku tärppäs...)
ja kun raskaaksi tulin niin ei tuntunutkaan niin hienolta. eikä vieläkään tunnu siltä miltä esikoista odottaessa. outoa... mutta suunta ylöspäin :heart: tietty se alku väsymys ja pahoinvoinnit vaikuttaa asiaa ja tottakai hormoonit.... mutta toivon että kun vatsa tästä vielä oikein kasvaa niin johan saa nauttia.....

memmu ja valtsu 11+4 :heart:
 
Lukaisin kaiken uuden tekstin läpi (valtavasti!) mutta en pysty tältä ololtani hirveästi kommentoimaan. :ashamed:

Eli ihan omaa napaa: olen palvonut posliinijumalaa ahkerasti ja hartaasti. Ei auta syöminen, juominen, liikunta tai pahoinvointirannekkeet. Laatta lentää komeasti kaaressa, teen mitä teen. :x En ole vielä sellaisilla viikoilla, että viitsisin kertoa työnantajalle, kun en ole kertonut äidilllenikään! Muttamutta, olo on tuskallisen epämukava, neljän tunnin päiväunet oli päivän ainoa hetki kun olo oli siedettävä. Huomisesta ihana kolmen päivän putki tuttavan lapsia vahtien, eikä luotto omana jaksamiseen ole kovin suuri.

Tuntuu välillä, että esikoista odottava amatööri tässä nyt dramatisoi elämäänsä, mutta en muista, että olisin edes tulirokon kuumetokkuraoksennusrumbassa voinut näin huonosti. Sanokaa että tämä loppuu äkkiä ja on ihan normaalia? :D Ratkaisunkin voi toki tarjoilla.

Spatz ja tiituska 6+4 (?)
 
maska82 paljon onnea tuplista! :heart: :flower:

lääkärikäynnistä mitäs siellä muuten tehdään? ja kauan siellä ollaan? :D ei meinaan mitään hajua :p itsellä lääkäriaika siis 23.6 :)

ultrista meille ei alkuraskauden ultrassa sanottu mittän virtsarakon tyhjyydestä tai täyteydestä, itse taisin mennä tyhjällä rakolla :D ja silti näkyi kaikki. 3D/4D ultraan mennessä rakon olisi hyvä olla täysi, koska nostaa kohtua ylöspäin ja näin on helpompi ultrata :)

Spatzviikolla 12-13 pitäisi ruveta helpottamaan, syöminen ennen kun nousee sängystä, itsellä auttoi salmiakki ja imeskeltävien karkkien imeskely ( saa pidettyä verensokeria vähän ylhäällä ), ja oksennuksen jälkeen mehun juonti, paljon kun on saanut nukkua, eli siis koko päivä kotona, niin on auttanut. hmm.. muuta ei tule nyt mieleen :)

(.) Täällä huono-olo on hieman laantunut eikä ole tarvinnut oksentaa, kun muutamana päivänä tällä viikolla, väsymys taasen on aivan järkyttävää |O menin eilenkin nukkumaan puoli kahdeksalta ( herään siis joka aamu 5.45 ) ja nyt tuntuu vasta siltä, että olis ehkä saanut vähän nukuttua. Hieman ärsyttää, kun kotona ei ole saanut mitään tehtyä, viikon tiskikasa odottaa siellä taas, pyykit on vieläkin kuivumassa yms. mutta katselen niitä sitten la aamuna, tämä kuitenkin kohta alkaa helpottaa, niin siinähän odotta sitten tekijäänsä, ei millään jaksa stressata asiaa :D pissiittikin tekee taas tuloansa, tai ollut koko viikon päällä, mutta antibiootti ei pysy sisällä :x kokeillan taas tänään miten käy. Vaikka olo ei ole ollut mitä mainioin, niin mielelläni nämä kaikki kärsin, vaikka välillä on tuntunut aika ylivoimaiselta.. :heart:

turvotuksesta täällä myös aika komee vatsa jo :) paino ei ole tullut yhtään lisää, kun mitään ei ole oikein saanut syötyä, mutta maha kasvaa :LOL: osasta paikkaa oon vissiin laihtunutkin..

vitamiineista onko täällä muita, joilla raskausvitamiinit ei pysy sisällä? oon ottanut jos mihin kellon aikaan, ennen ja jälkeen ruuan, mutta ei pysy ikinään sisällä, menee 10-30minuuttiin ja käyn oksentamassa pihalle.. :$ välillä vähän huolestuttaa, että saako pieni kaiken tarvitsemansa? :ashamed: varsinkin tuo foolihappo vaivaa mieltä...

piupula ja leevi 9+2
 
Huomenet!
Ja sympatiaterveiset pahoinvoiville. Aamu alkoi ykällä täälläkin, enkä ehtinyt edes vessaan. :ashamed: Siinä sitten yökin keittiön lavuaarin päällä ja lapset rivissä ihmettelemässä, että "äiti, mikä sulla on?"
Kuittasin migreenillä...
Sen verran olo helpotti sitten, että sain syötyä yhden päärynän. Jugurtin avasin ja sain syötyä kaksi lusikallista, sitten alkoi tuntua, että jos työnnän suuhuni enää yhtään mitään, tulee samantien takaisin kaikki aiemmin syödytkin. :x

(esikoinen just kuittailee tuolta aamiaispöydästä, että pitäisi mennä vessaan jos on paha olo :LOL: )

Spatz jos mikään ei auta ja kaikki tulee ylös, kannattaa ehkä hakeutua lääkäriin. Saattavat ottaa sut sairaalaan päiväksi tai pariksi nesteytykseen. Jotain pahoinvointilääkkeitäkin kuulemma on, jotka ovat vauvalle turvallisia, mutta niistä en tiedä sen enempää. Äläkä lainkaan syytä itseäsi hysterisoinnista! Minä odotan neljättä ja olen ihan loppu tän olon kanssa, vaikka tilanteeni ei ole lainkaan niin paha kuin sinulla. Sitä lastenvahtikeikkaa kannattaa ehkä harkita uudelleen, jos olo on tuollainen. Sanot vaikka että vatsatauti iski...

Lääkärintarkastus on sisätutkimus. Kohdunsuun tilannetta siinä tarkkaillaan ja muistaakseni vatsan päältä kokeillaan kohdun kasvua.

Mä en ole käyttänyt näin kesäaikaan mitään ylimääräisiä vitamiinivalmisteita, monipuolinen ruoka saa luvan riittää. Talvea vasten sitten d-vitskut kehiin. Sitä kuuluisaa foolihappoa saa hyvin vihreistä vihanneksista, paprikasta, greipistä, täysjyväviljatuotteista... Se suurin merkityshän on alkionkehityksessä neuroniputken sulkeutumiselle, mikä tapahtuu hyvin varhaisessa vaiheessa raskautta 22-28 raskauspäivän tienoilla. Nämä on hyvin muistissa, koska odotin esikoista silloin, kun ravitsemustieteen opinnoissa käytiin raskausajan ravitsemusta. Aiheutti kamalan paniikin, kun omalta osaltani foolihappolisä oli tuolloin auttamatta myöhässä. Olin aivan varma, että olen vammauttanut lapsen.

Toista lasta odottaessani kävin erityispedagogiikan opintoja ja taas olin varma, että terveen lapsen saaminen on aivan mahdotonta. Ei pitäisi opiskella raskausaikana... :LOL:

Yyh, nyt alkaa taas etoa. Tarttee liikkua tästä koneelta, ettei esikoinen pääse taas vinoilemaan ajoissa vessaan menemisestä... :/

Kreecher ja Ötys 7+3
 
Lääkärintarkastus neuvolassako? Mä kohta starttaan sinne ja mielestäni siellä niinkuin Kreecher kirjoittikin on sisätutkimus, jossa katsotaan kohdunsuuntilanne (eli onko auki vai kiinni ja mahdolliset tulehdukset) ja lääkäri kokeilee vatsanpeitteiden läpi mahdollisen kohdun kasvamisen ja meillä ainakin ultraa sitten lopuksi sydämen sykkeen ja montako kohdussa on ;)

Pt ja Kille 9+4 :heart:
 
maska tuplaonnittelut :D

pöllö meillä oli esikoista odottaessa hyvin samanlainen tilanne. Sai alkunsa ekasta kierrosta ja sit sitä alkoi miettiä oikein tosissaan miten paljon elämä muuttuu ja miten pärjätään taloudellisesti ja tuntui että kadutti kun tiesi että lasta ei voi palauttaa jos ei kaikki menekkään hienosti ja helposti... :ashamed: Mieskään ei ollut oikeastaan koko raskausaikana mukana/innoissaan koko hommasta, mutta olen jälkeenpäin miettinyt että johtui ehkä siitä ettei osannut konkreettisesti kuvitella vauvaa. Vauvan syntymän jälkeen on nimittäin ollut aivan huippuiskä ja oli ihan eri tavalla myös mukana kakkosen odotuksessa (Tietty kyllä eka vähän uhkailin että kakkosta ei tule jos joudun yksin odottamaan...)! Mulla tuntemukset ainakin kääntyivät positiivisemmiksi raskauden edetessä ja pahoinvoinnin ym. helpottaessa. Ensimmäisten liikkeiden jälkeen aloin olla jo aika hyvillä mielin raskaudesta. Synnytyksessä poikaa jouduttiin elvyttelemään ja oli hieman takkuinen lähtö elämään. Silloin kyllä täytyy myöntää että pyöri mielessä et on mun vika, kun en ollut varma haluanko lasta. Kamala syyllisyys! Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin ja vaikka välillä vieläkin tuntuu et tunkis takaisin sinne mistä tulikin, niin ne on onneksi hyvin lyhyistä hetkiä :kieh: Ehkä nuo negatiivisetkin ajatukset valmistavat tulevaan elämänmuutokseen, sillä väkisinkin elämä muuttuu esikoisen myötä. Tsemppiä ja pura aivan rauhassa tunteitas - ne on kaikki aivan sallittuja :hug:

Hei, mulla on ollut jo monta hyvää päivää peräkkäin. Keskiviikkona tein koko päivän kasvimaata, eilisen hääräilin pyykkien parissa ja tänään pitäisi siivota ennen reissuun lähtöä. Ihana kun saa touhuta eikä koko ajan okseta B) Aika aikaisin loppui pahoinvointi tällä kertaa. Muutamaa viikkoa aiemmin kuin edellisissä - en valita vaan nautin. Tietty osansa voi olla näillä rauhallisilla aamuilla, kun ei tartte lähteä mihinkään.

Nyt touhuamaan...

mussu & myy 10+5
 
Ja Neuvolalääkärissä käyty...kaikki hyvin toistaiseksi...lääkärin sanoin "yksi tyyppi löytyy ja sydän lyö kiivaasti" B) :heart:
Teki sisätutkimuksen ja paikat kiinni ja ei tulehdusta..normaalisti valkovuotoa :p

Se mikä hätkähdytti oli jotenkin nyt tämän raskauden tajuaminen, että siellä OIKEASTI on elämää...menin ihan ihme olotilaan, kun tajusin ruudulta että siellä oikeesti ON joku möhkäle siellä ruudussa ja että SE on minun vatsassani... :eek: :eek: :$
Tätä nyt täällä sulattelen...jännä että voi vielä tulla kuudettakin odottaessa tälläisiä olotiloja... :D

Pt ja Kille 9+4 :heart:
 

Yhteistyössä