*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Heippa! vieläkö mahtuu mukaan? alusta asti olen mielenkiinolla lukenut teidän juttuja mutten ole uskaltanut kirjoittaa mitään, takana kaksi keskenmenoa, joista toisen jälkeen tulin heti raskaaksi ja raskauden kesto siis ollut vähän epäselvää tähän asti.. tänään neuvolalääkäri ultrasi ja tarkisti raskauden keston ja viikot nyt 11+1. Kiire tuli saada aika np- ultraan soittivatkin jo kättäriltä tänään ja antoivat ajan maanantaille.

kommentoin vähän myöhemmin-nyt töihin!
 
Hyvinhän tänne vielä joukkoon mahtuu :) Tervetuloa vaan :flower:

tuittu- tosi harvoin ite ainaki vaunuja oon autossa kuskaillu. Molemmissa mummoloissa ku on omat "mummolavaunut" niin sinnekään ei oo tarvinu viedä. Ja sitten ostettiinki noi pienemmät kuomurattaat jotka kyllä mahtuu peräkonttiin hyvinki :)

Nimiä en oo vielä uskaltanu miettiä yhtään. Menee varmaan loppukuukausille niinku pojanki aikoihin.

toive81 mulla on kuulunu tuolla dopplerilla reilun viikon ajan sydänäänet. Nyt jo kuuluu ihan selvästi ja helposti löytyy, viikkoja on sen 10+5. On ollu kyllä kertoja että vauva on jossain omassa jemmassaan enkä oo jaksanu alkaa ettimään sen enempää. Minä vähä veikkaan että ku potkut alkaa tuntumaan niin tääki kapistus jää kaappiin lojumaan mutta kyllä tää nyt alussa on aivan mahtava laite :)

Juhannus menee täällä ainaki ihan kotosalla, ukosta en tiedä mitä meinaa tehdä mutta mulla ei oo virtaa/kiinnostusta lähtee mihinkään.

(.) oli se bellybelt kyllä mahtava kapistus, vielä ehkä hieman iso mutta kasvaahan toi röpö tuosta vauhdilla kohta :D Mukava vaihteeksi ku ei työhousut puristanu koko päivää :) Nyt sitten jäädään viiden päivän vapaitten turvin kotiin lorvimaan :D

Susanna& Pähkinä 10+5 :heart:
 
neuvola/lääkäri kuulumisia Mäkin kävin tänään neuvolassa. Myös meillä oli ensin hoitajan kanssa jutustelua, sen jälkeen sitten lääkäri. Paino oli noussut pari kiloa, mikä oli mulle kyllä ihan yllätys. Onhan tuota turvotusta ollut, mutta hittoako tarvii paino nousta :LOL: Tosin vielä pysytään alle 60kg, mikä on joku maaginen raja mulle, koska en ole koskaan mennyt sen yli. Kohta sekin on sitten vaan hyväksyttävä...

rauta-arvoista Eli mullahan on ollut ihan tosi pahat väsymykset, ja itse diagnosoin sen raudan puutteeksi. Kävinkin perjantaina verikokeissa, ja niiden tuloksia sitten pohdittiin lekurin kanssa. Hb oli ihan hyvä 131, mutta ne rautavarastot oli 8, kun pitäisi olla vähintään 12. Mulla on alkanut tulla myös lihanhimoa, mikä ei ole kauhean mukavaa näin 15 vuotta kestäneen kasvissyönnin jälkeen. Puhuin tästä lääkärin ja hoitajan kanssa, ja kuulemma mun pitäisi aloittaa syömään lihaa :ashamed:

Sain mä myös rautaa nesteenä, mitä pitää ottaa päivittäin. Lääkärin kanssa meillä oli puhe myös Frendien siitä jaksosta, missä Phoeben alkaa tehdä mieli lihaa kun on raskaana. Me ollaan miehen kanssa vitsailtu, että mitä jos baby wants meat, ja nyt se on sitten totta. Lääkäri tosin ehdotti, että mun pitäisi tehdä miehen kanssa sama diili kuin mitä Phoebe teki Joeyen kanssa. Eli mies ei söis lihaa, mutta mä söisin. Se ei jostain syystä ollut yhtään innostunut ajatuksesta :D

Olisin saanut myös saikkua, koska tää väsymys on ihan hirveetä. Päätin olla ottamatta, kun nyt kuitenkin on lyhyt viikko. Saa nähdä, jos vaikka ensi viikolla jo alkaisi helpottaa, tai sitten ei. Kaikki oli ok, neuvolan aataminaikaisella ultrallakin nähtiin kaiken olevan ok. Helpotti taas hetkeksi :heart:

kommentoin myöhemmin lisää teidän ihania juttuja :heart:
 
Äitienpäivälahjalle halit ja pahoittelut.

Äitiyspakkausta ei oteta, koska viimeksikään ei käytetty siitä kuin muutamaa podya...kaikki muut tilpehööreineen jäi käyttämättä...mielestäni vuosien saatossa tuon äitiyspakkauksen laatu ja määrä on huonontunut.

Meillä on Opel farmari ja sinne mahtuu kyllä kivasti myös tuplarattaat, sitten kun sen aika koittaa.

Täällä ihan selkeä poikaolo. Mullahan on mennyt nuo raskaudet, niin kuin olen kirjoittanut, että -94 tyttö, -95 poika -99 tyttö, -06 poika ja -09 tyttö...eli nyt ois sitten sen pojan vuoro taas :LOL: Itse toivoisin tyttöä taas, mutta tosiaankin tervettä vauvaahan me kaikki varmasti toivotaan sukupuoleen katsomatta :heart:

Pt ja Kille 11+2 :heart:
 
huoh.. töissä. ja vaan odottelua..... meillä on ennestään 07 syntynyt tyttö saas nähdä kumpi nyt olis tulossa.

kommentoin nyt joihinkin juttuihin mitä muistan teidän täällä keskustelleen:

synnytys: ei pelota, oli loppujen lopuksi aika mahtava kokemus viimeksi, vaikka en kamalan helpolla päässyt, synnytys kesti 19 h ja tyttö tuli päälaki edellä, vaikka kätilö kuinka yritti saada tulemaan takaraivo edellä.

mä olen nyt vähän kahden vaiheilla noiden rattaiden kanssa, ostanko uudet vai kituutanko noilla vanhoilla. tuplia en ainakaan aijo ostaa, ikä eroa kun tulee 3,5 vuotta.

Juhannusta vietetään mun sikon luona, täytyy vaan toivoa että noi säät edes hiukan suosis..

hippu10 ja pieni (11+1) :heart:
 
Pitihän se kotidoppleri ostaa, nyt vaan odotellaan ens viikkoon että tulee postin mukana :heart:
Huomiseksi luvassa shoppailua :D Miettiny että lähdenkö yksin vai toisen lapsen kans, tietty kaveri lähtee mukaan. Mutta jos käy yksin niin sais ainaki rauhassa sovittaa vaatteita.
Pitää vielä miettiä... Mutta tarkotus on kuitenki ostaa vaatteita. Oli hyvät alet Lindexillä,Kappahlissa ja h&m ku käytii toissapäivänä äkkiä kattomassa.
OStin kaverin vauvalle bodyn ja sukkia,huomena mennään sinne kylään. Neidillä ikää vähän vajaa 2kk :heart:

Ja pakko käyä arnoldsista ostamassa smoothie :p
 
np-ulltra takana ja kaikki ok! Verikoetulokset oli ok ja niskapoimu tasan 1,0. Kovasti se vauva jo liikuskelikin joten hyvältä vaikuttaa, hoitaja katsoi rakenteitakin mitä tässä vaiheessa näkyy ja ok oli.

Äitiysvaatteet kävin sitten hm:n alessa ja löysin caprit ja toiset housut, mut farkkuja en sieltä kyllä löydä. Olen lyhyt, reitevä ja persevä kuten jotkut kutsuisivat, joten ne hm:n millipillit ei mulle sovi. Olen siis 160 cm pitkä ja 60kg... Eli housuja mun täytyy jostain bongailla ja semmoinen masutuubi tai babybelt ostaa.

Dopplerista ja äänien kuulumisesta; mä sain kuulumaan 9+ , mut heti seuraavalla viikolla piti pitkään etsiä et kuului. Tällä viikolla taas kuulunut heti, tai siis eilen vaan kuuntelin.

vappupommi 11+6 - jokohan joku tuttu juhannuksena arvaa vai voidaanko vielä salailla pidempään.... ;)
 
Äitienpäivälahja :hug:

Äitiyspakkauksesta Aiotaan ehdottomasti ottaa pakkaus, tuntuu hyödylliseltä näin esikoista odottavalle. Ei ole muutenkaan tarkoitus pukea vauvaa tiukasti joko vaaleanpunaisiin tai- sinisiin vaatteisiin. Tykkään itse paljon ns. unisex- väreistä eli esim. ruskeasta ja oranssista, joten mun mielestä noi äp:n vaatteet eivät ole liian poikamaisia tytöllekään.

Autosta Meillä on tollanen aika pieni menopeli, saa nähdä saadaanko mitään vaunuja mahtumaan takakonttiin. Jos jollain on kokemusta ulkomitoiltaan pienistä vaunuista, niin niitä otetaan vastaan! En sitten tiedä, kuinka paljon rattaita tulisi loppupeleissä kuljetettua siellä autossa eli kannattaako muuten hyvää autoa ruveta vaunujen takia vaihtamaan johonkin paljon kuluttavaan farmariin.

Raudasta Olen ollut tosi väsynyt viime aikoina ja kuvittelin sen johtuva alhaisesta hemoglobiinista, oli kuitenkin labratulosten mukaan 139. Neulainen, mitäs nuo rautavarastot meinaa? Mulle ihan uusi termi...

Np-ultran tulokset tuli ja kaikki oli normaalia. Niskaturvotus 1,3 mm ja riskiluku 1:12000 eli kaiketi aika pieni.

Täpläkäs 12+jotain
 
Äitiyspakkaus en usko, että otetaan. Esikoiselle otettiin, ja siitä on vaatteet vielä hyväkuntoisia ja muutenkin ihan kivoja. Makuupussin olen kokenut hyödyllisimmäksi, mutta en pelkästään sen takia sitä ota.

Automeillä farkkumallinen skoda, joka ostettiin vain vähän ennen kuin vauva ilmoitti tulostaan. Siihen ei kyllä taida mahtua kaksi turvaistuinta ja turvakaukalo :whistle: no, sen kerkii kyllä vaihtamaan, jos tarvetta tulee.

Niin ja olihan mulla tänään neuvola:) ihan perustietoja täyteltiin, mutta se oli jotenkin niin ihanaa. Hetki aikaa keskittyä vain itseensä ja omaan napaansa :heart: Ja niin ihana kyllä se meidän neuvolan täti(nuori nainen).

pitää mennä!
 
plääh
mun piti tänään illalla lukee kaikki oikeen kunnolla läpi täältä. no ei kyl jaksa enään mitän lukea. töissä alko mahaa vääntään ikävästi ja nyt oksettaa :x meillä on töis ollu mahatautia liikkeellä joten saapi nähdä jos saan juhannukseksi seuralaisen pöpöstä.

miisuliisa ja tippa 11+4
 
mulla jo toinen päivä ettei ole ollut pahoinvointia koko päivän aikana lukuunottanatta hammaspesu oksennusta tänä aamuna. Mut muuten oon ollut tosi pirteä ja aikaan saava =) tytön kaa ollaan vierailtu ja siivottu oikein urakalla B) ihanaa!!! elämä alkaa voittaa, ja voi nauttia tästä tulevasta äitiydestä vihdoin ;) toiv kukaan ei ymmärtänyt väärin..

Ja lisäksi sain tänään kauheen ahaa elämyksen ryhtyä laittautumaan itseäni kauniiksi kun tulee seuraavaksi ylimäärästä rahaa, ostan korvakoruja ja jotain kivoja toppeja =) en oo otanut vaatteita sitten n. 2 vuoteen....ois varmaan aika....kun ei sopiviakaan tahdo olla kaapissa. Ajatukselle sain idean kun ihana kaksoissiskoni tuli kylään ja ensimmäiseksi sanoi suorat sanat vaatetukselleni ja niiden värivalinnoille :ashamed:

Kysymys: millä rv:llä käytte/kävitte np:ssä kuukautiskiekon mukaan? tietääkö kukaan mitä kautta voi netissä tilata niitä raskaana oleville olevia paidan jatkeita? (en tiiä miks niitä sanotaan, mut sellasia kivoja mahaa peittäviä vaatekappaleita, melkein kun ois kangasmainen kaulahuivi masun ympärillä kun omat paidat käy liian lyhyiksi??

mammyli ja alma 10+3 (anteeksi jos mulla heittää toi rv päivittäin, en ihan laske niitä joka päivä vaan välillä heitän niitä tänne huonon muistini avulla ) :heart: =)
 
mammyli henkkamaukassa ainakin myydään niitä masutuubeja! Netistä olen joskus tilannut!

äitiyspakkauksessa on mielestäni hyvät värit.. kaikki käy tytölle mutta pojalla en ihan kaikkea käyttäs :eek: viime pakkauksessa eli 2009 joka saatii meän tytölle oli myös sellasia vaatteita joita pojalla en käyttäis.. siinä oli niin tyttömäisen oranssi gollegepuku ja semmonen kukka body.. mutta tytöllähän yleensä käytetäänkin suunnilleen kaikkia värejä mutta pojilla ei niinkään :)

NP ultra: kävin esikoisesta raskausviikolla 12+4 ja samoin nyt tästäkin 12+4 :)

tulispa äkkiä lisää viikkoja!! 8+3
 
Anteeks ihan hirveesti, oon kyllä lukenut näitä tekstejä mut oon laiska kirjottelee :ashamed:
Mä taidan poistua täältä kokonaan kun ei tuu kirjoteltua mut pyörin enempi tuolla gallerian puolella nikillä sitruslemon.
Me oltiin eilen ultrassa ja pikkuinen voi oikein hyvin:) syke oli 162 ja niskaturvotus vaan 0.8!! en tie koska verikoe vastaukset seulonnasta tulee...mä luulin jo ettei masussa kjetään ole kun oireet hävinnyt melkein kokonaan ja vanhat farkutkin mahtuu jalkaan, tuntuu siis ettei vatsa oo yhtään kasvanut.


rv 11+2 uän mukaan 11+5
 
:( Taas alko vuoto :(

Kai se on maanantaina mentävä kättärille... vai pitääkö mun mennä NKL:lle ku valitsin sen sairaalaksi??
No joka tapauksessa maanantaina se on mentävä...
Jotenki ei enään toivo riitä että kaikki olis hyvin!!
 
oranssi,ruskea, keltanen,harmaa,valkonen ym värit on mun mielestä just niitä neutraaleja(ei tyttö eikä poika värejä)
Mut koskaan en oo ns osannu käyttää tytöllä sinistä vauvana tai pojalla vaalpunasta tms.
Mut nyt isompana on sitten ihan erit värit :)
Ite tullu aina ostettua uusia vaatteita neutraaleissa sävyissä, silti vauvan synnyttyä on tullu aina ostettua sitä "omaa väriä", eli tytölle vaalpun ym ja pojalle siniset ym.

ultra meidän np-ultra on 12+5 (28päivän kierron mukaan laskettu) Mutta mulla aina ollu pitkä kierto jonka vuoksi ei oo koskaan ultrassa täsmänny päivät. Mutta heittäny aina alle viikon joten ei ole laskettua muutettu. Meillä ultra sillon 12.7..aamulla jo kaheksan maissa :D

TaCa älä heitä kirvestä kaivoon vielä, toivoa on niin kauan että ultrassa todetaan muuta.

Keiju ja Tirppa Rv 10+1
 
Mulla taitaa nyt mennä tää vouhotus tosta lapsen sukupuolesta jo vähän yli, en usko mihinkään ennustajien hömpötyksiin mutta nyt epätoivoissani laitoin madam mammalle ja ennustaja ellille sähköpostia ja kysyin vauvan sukupuolta (nyt pidätte kyllä minua varmaan vähintäänkin vajaa-älyisenä :D ) Ennustaja elli vastasi että tyttö syntyy joulukuun puolella ja 2014 syntyy poika. Madam mamma vastasi myös että tyttö syntyy joulukuussa pienenä mutta terveenä eikä enempää lapsia tule. Kiinalainen kalenteri ennusti tyttöä. Kuitenkin itsestäni tuntuu että poika on tulossa. Tästä on tullut minulle jo pakkomielle kun niin kovasti kaipaan sitä tyttöä.

Huonoon väliin tätä täällä kyllä vouhotan kun jotkut on huolissaan onko vauva edes elossa, äärettömän pinnallista ja naurettavaahan tällainen vouhotus on mutta tuntuu olevan minulle todella tärkeä asia. Tiedän että jos vauva syntyisi kuolleena tai sairaana, toivoisin vaan että vauvalla olisi kaikki hyvin, vähät välittäisin sukupuolesta.

Hyvää juhannusta kaikille!

MamaDeDos + matkustaja 10+1
 
MamaDeDos kyllähän täällä saa tuoda kaikenlaisia asioita esille...ja jos on ollut poikia vaan ennestään, niin onhan se melkein itsestäänselvyys että kaipaisi sen pienen prinsessan syliin myös :heart:

Mulla oli edellisessä raskaudessa niskaturvotusultra 11+3 ja nyt 12+4

Pt ja Kille 11+3 :heart:
 
Heissan ja hyvää alkanutta juhannusta!

Mie ilmottautuisin vielä tammikuussa nyytin saavien joukkoon. Eli la olis miulla 18.1.2011, odotan toista lastani, synnytän EKKS. Viikkoja tällä hetkellä siis plakkarissa 10+2, varhaisultrassa tuli käytyä viikolla 6+3, siellä silloin pikkusintti hengaili ja sydän löi. Nyt Np ultra tulossa 13.7.2010. Sitä odotellessa.

 
toive81 Graco tekee peräkkäisiä vaunuja ainakin!
Vaunuista:
Yksittäiset: Tein hirveesti testailuja ym esikoisen kanssa ku vaunuja haettii ja päädyttii Quinny Buzz rattaisiin dreami kopalla. Tähän menee siis myös maxi cosi kaukalo joka on ollu enemmän ku tarpeellinen juttu! On kauppareissuilla niin näppärää nostaa kaukalo pyörille ja työnnellä kaupassa, näin ollen vauvakaa ei heränny ku kauppaa mentiin vaan jatkoi uniaa kaukalossa.
Britax B-dual TOSI hyvät ja napparat ja siihen saa myös turvakaukalon kiinni. JA näistä saa myös tuplat tehtyä myöhemmin sisaristuimen kanssa.
emmaljungaTosi kivat,muttei ihan mitkää näppärät. Nää kyllä lumessa kulkee tosi hyvin ,toisin ku noi buzzit,mutta itteeni ärsytti ku työntäaisaa piti painaa aina ku käänsi rattaita. Noi Buzzit ku menee kääntyvillä etupyörillä niin on tosi näppärät yhdellä kädellä työntää. ja ne on muutenki pienet.

Tuplat
Britax B-Dual Meille tulee nää kun miehen sisko on Britaxin maahantuojala töissä niin saadaan halvemmalla tehtaalta.
Emmaljunga twin cerox 360 ei valmisteta enää ,mutta näitä on kehuttu ihan hirmusen paljon tuplina. Musta oli hirveen ahtaan näkönen sille isommalle lapselle se paikka siinä. ja toi meijän esikko aiakaa ei antais vauvalle hetken rauhaa siinä.

Käytetyt Me ostettii noi meijän käytettynä huutonetistä ja ne oli täysin uudenveroiset!

Kreetcher Juu mä kyselen äitiltä voisko piirtää.

Bellamarielle onnea ultrakuulumisista!

Piupula onnea sydänääistä!

np-ulta ittellä sanottii et se pitäis tehdä 11-12 viikoilla :O
 
HelinäKeiju10 sehän on vähän miten kukin asian näkee vaatteiden kanssa :) Toiset pittää/tykkää eri väreistä ku toiset.. Harmaaki on sellanen väri että jotain punasta ainaki tytöllä mielestäni pitäs olla sitte kaverina siinä.. ja jos pojalla oranssia niin sinistä kaverina :)

tänään lähdetään sitte yöttömän yön juhannusshoppailuihin kemiin koko perhe ja siskoki perheineen tulee mukaan! kahteentoista asti yötä on kaupat auki ja saa halvala kaikkee !
8+4
 
baby butterfly:Kiitos! Löysinkin ne eilen vauvatalo Johannan nettisivuilta ja vaikuttivat kivoilta ja halvoilta, vain 249?...Onko kellään noista kokemusta? :wave: :attn: Meillä kun ois vielä tuo gracon vauvakaukalo niin menis kyllä näppärästi ja molemmat istuimet saa vielä makuuasentoonkin, kuullostaa kyl kivoilta!Lisänä siihen sais ostaa vauvalle kantokassin. Täytyy kyllä mennä niitä mutustelemaan syksymmällä kunhan päästää puolivälin yli! :D

Hauskaa jussia kaikille!

Toive81 ja Sintti 9+1 :heart:

P.S.Sain muuten viimein varattua ekan neuvolankin :D Se on ensi viikolla 10+1 ja patistivat varaamaan jo np-ultrankin, se on vasta 12+1 kun palataan jenkeistä kotiin :)
 

Yhteistyössä