*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Hienoa TaCa, onneksi oli noin hyviä uutisia!

Mulla kohta taas neuvola (10.00). Näin jo viime yönä painajaisia että sokeriarvot on koholla... Nyt en uskalla kyllä syödä mitään makeaa aamulla :LOL: Oikeastihan en ole edes missään riskiryhmässä, mutta viime raskaudessa oli yhden ainokaisen karran pissassa jotain epäselvyyttä ja sit saman tien jouduin sokerirasitukseen ja oli kyllä kamala kokemus!!!

Ostin eilen alennuksesta mammafarkut kahdellakympillä. Oli tosi kivan malliset ja just mun näköiset. Taidan ottaa niistä kaavan ja tehdä sit toisetkin ite :D

Aurinkoista päivää kaikille!

Mussu & Myy 13+1
 
Huomenia ja tosi kiva kuulla Taca, että kaikki oli hyvin! :)

Meillä neuvolassa ilmoitettiin, että sokerirasituskoe on edessä joskus puolivälin jälkeen. Täällä kaikki yli 25 vuotiaat joutuu siihen, itse en tietenkään tiedä mihin olen menossa, että onko se niin kamala mitä puhutaan, ilmeisesti ainakin ällöä litkua..

Mitä mieltä muuten olette hiusten vaalentamisesta raskauden aikana? Oletteko itse värjäilleet hiuksia raskaana ollessa?

Tekis mieli mennä kans katselemaan äitiysvaatteita, mutta eihän mulla ole kuin nuo omat makkarat tuossa edessä.. Menee varmaan vielä monta viikkoa ennenkuin maha tulee esille. Alavatsa on kyllä jo kovettunut, mut ei muuta.

Ihanan kesäistä ilmaa lupailee tälle viikolle, nautitaan, vaikka töissä nää päivät kuluukin!

Marde ja Milli 12+2
 


On tosi epäselvä, meillä tuo skanneri, mut en osaa sitä käyttää...jos joku haluaa neuvoa, otan mielellään neuvoja vastaan. Toi kuva nyt 9kk vauvelista ja rv 11+3 ja se mikä pisti silmään, niin ois tuo pää perämitta jo 6,5cm ja tuossa neukkulasta saatavassa vauvakirjassa on teksti missä pituuden pitäs olla vaan 3,3-4,1 cm? :eek:

Pt ja Kille 12+0 :heart: (Oiskohan jo se ihku keskiraskauskausi nyt meneillään)
Ja en ois ikuna uskona että näin pitkällä päästään... :| :p
 
Olen seurannut tämän palstan keskustelua, vaikka itse olenkin ollut Vauvan puolella, mutta koska siellä on niiiin hiljaista niin änkeisin mieluummin tänne jos sopii? :D

Eli täällä odotellaan viidettä lasta syntyväksi ja ensimmäistä kertaa odotukseni ja synnytykseni tapahtuu ulkomailla, Espanjassa. Muutimme tänne vuosi sitten perheinemme ja siksi plussauutinen olikin melkoinen ylläri ja paniikki meinasi iskeä, että kuinkas täällä raskaudesta sitten selviääkään. :whistle:

Mutta tähän asti hyvin ja täällähän paapotaan ihan melki piloille kun syntyvyys on niin niukanlaista, että jokaisesta mahakkaasta ja vauvasta pidetään ekstravarmaa huolta. :heart:

Kamala pahoinvointi alkaa olla taakse jäänyttä. Olen ihan lääkkeisiin joutunut turvautumaan, kuten viime odotuksessanikin. Onneksi täältä löytyi kuitenkin mukavampi lääke kuin Primperan (väsytti ja lisäsi rintojen kasvua/kipua) pahoinvointiin ja hieman toimivampikin kun ilman sitä piti ihan tiputuksessa poiketa.


Joku (en vielä muista nimimerkkejä ulkoa :ashamed: ) oli saanut ultrassa tietää jo sukupuolen ja siis minulle kerrotiin se myös kun piti ensiavussa käydä tarkistuttamassa onko kaikki vauvalla ok. Muutimme hiljattain ja sen jälkeen vaivasi kova selkäsärky. Ensimmäinen tavallinen ultra mulla on vasta huomenna.
Mutta tuolla ensiavussa lääkäri ilmoitti ponnekkaasti (en edes kysynyt!), että poika on. =)
Poikatunne mulla on ollut koko ajan, vaikka oikeasti kumpi vaan on tervetullut, meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa ennestäänkin ja niin kuin joku sanoi niin kaikkein mieluiten otamme vastaan terveen vauvan.
Mulle tuli kyllä hetkeksi tunne, että mahtaisikohan raskaus olla sittenkin pari viikkoa pidemmällä sillä liikkeetkin tuntuu jo. Mitään mittoja ei viimeksi lääkäri ottanut vain katsoi, että hengissä on. Huomenna tuo sitten selvinnee. :heart:

Mutta tässäpä siis lyhyesti mun tilanne ja jos mukaan mahtuu niin kiva. :flower:


Madrex4 ja viides rv13
 
täälä odotellaan et koska neuvolan soitto aika alkais... jotenki tuntuu et turhaan huolestus ja kuvittelen et haju liiallista... tai sit pelkään vaan vastauksia.... :ashamed:

millä viikoilla olette alkaneet tuntea liikkeita? minulla siis nyt 14+1 ja tunnen pieniä potkuja????? outoa sillä likan alku odotuksessa ensimmäiset tuntemukset olivat kuin pieniä ilmakulpia vatsassa... ja jotenki tuntuu et tämä valtsu on paljon energisempi... sätkii meneen :D

tosi ihania kyllä noi ultra kuvat :heart: voi ku itselläki olis varaa mennä siihen 4d kuvaan. mitähän maksaa?

memmu ja valtsu 14+1 :heart:
 
kertokaa tyhmälle tuosta masutuubista, miten se siis käytännössä toimii. Tiiän minkä näkönen se on ja myös kuvia kun se on päällä, mutta siis täh?? Vaikuttaako sen käyttö jotenki normaalien vaatteiden käyttöön vai häh? anteeksi tyhmyyteni, oon vaan jotenki ihan pihalla :D :LOL:

Tuo bolakoru vaikutti tosi ihanalta =) Mäkin haluun sellasen :D Mies varmaan riemastuu siitä, että haluun taas jotain uutta :LOL:

Ultrakuvat on tosi ihania =) Pian saa varmaan iteki pikkusesta jo ekan kuvan :)

Vauvanvaatteita tekis mieli ostaa kokoajan, mutta vielä oon malttanu mielen :D voi olla että perjantain ultran jälkeen en enää malta ja viikonloppuna sitten pakko lähtee ostoksille =) Mutta tosiaan ku sukupuolesta ei haluakaan, niin pitäs koittaa kattoo mahdollisimman neutraaleja vaatteita :)

Sparkle86 ja viuhti 11+1
 
heissan, täällä juhannuksesta selvitty ja kyllä täälläkin on yksi hormonihirviö, raivostun ja pillastun ja itken ihan pienestä :whistle: että sillä lailla

no keskiviikkona ois ultra, toivottavasti kaikki on kunnossa, itsellä nyt kamala jyske takaraivossa et jos kaikki ei olekaan hyvin, jos tirriäinen onkin menehtynyt :( pitäis jaksaa vielä se pari päivää...edes häiden miettiminen ei auta tähän pelkoon ja epätietoisuuteen :(

Mutzilla ja tirriäinen 11+6
 
Hiusten värjäyksestä en oo ikinä värjänny hiuksia raskauden aikana, oon käsittäny ettei se väri aina ees tartu. Jotenki vissiin hormonit vaikuttaa asiaan. Muutenki oon kyllä niin laiska värjäilee :LOL:

pikkutoive meillä on kans skanneri tuossa vekottimessa, sain kyllä skannattua eilen koneelle sen ultrakuvan mutta en sitten leikattua siitä niitä reunoja pois :LOL: Joten kamera kouraan ja kuva sillä sitten. Mulla oli sen ultran mukaan sillon poikaa odottaessa mitta 49,9mm ja vastasi koneen mukaan 11+5.

Ja Madrex4 hyvinhän tänne vielä joukkoon mahtuu, tervetuloa vaan :)

Potkut alko esikoisesta tuntua kunnolla vasta joskus 19-20vkolla, semmosia että varmasti tiesi niitten olevan potkuja. Muuten aikasemmin ne oli vaan semmosia että kuvittelinkohan tuonki ku ei varmaksi osannu sanoa :D

Masutuubi sitä voi käyttää omien tavallisten paitojen jatkeena kun masu kasvaa niin paidat alkaa nousee korviin :D Ja sitten joskus imettäessä jos ei osta imetyspaitoja niin noita voi pitää tavallisen paidan alla ja ku sen nostaa korviin ni masutuubi peittää mahan. Selitinköhän nyt yhtään tätä asiaa selvemmäksi :LOL:

Vauvanvaatteista en oo vielä mitään ostanu tälle vauvalle, odotan sitä ultraa ainaki nyt ensin :) Esikoiselle oli kaikki jo valmiina ennen 30 viikkoa :D Kyllä niitä vaatteita tuli haalittua jo aikalailla ennen 20 viikkoa sillon. Neutraaleja vaatteita meillä oli aikalailla kaikki, jokunen tytönvaate saatiin käytettynä ja poikien vaatteita kanssa. Ja ne tytön vaatteetki kyllä ( lilat) pääsi käyttöön ku jätkä oli niin mini syntyessään ja ne oli 50 cm :LOL: En niitä ihan pieniä vaatteita ostanukkaan ite yhtään ja äkkiähän ne jäiki pieneksi.

Susanna & MyttyRyttynen 11+3 :heart:
 
Madrex4: Tervetuloa mukaan vaan! Mä oon lukenut espanjaa lukiossa ja se on niin ihana kieli musta. tosin...Hablo español, pero no comprendo nada...

Taca, onneksi kaikki oli hyvin!

MamiMansikka: Mun 6-v tytöllä on infektioastma. 3-vuotiaana suunilleen alkoi ensi kerran oireilemaan. Eli just infektioiden yhteydessä. Ja hällä oli peräkkäin useita ylähengitystieinfektioita. Allergiatestit näyttii kaikki nollaa, siis veritestit ja prickit. Prick on tehty viime vuonna uudelleen, eikä vieläkään mitään allergioita ole. Alkuun auttoi jonkin verran nestemäinenkin ventoline, mutta ei siitä loppujen lopuksi hirveesti apua ollut. Vuoden verran varmaan pärjäsi hengitettävällä ventolinella, mutta sitten otettiin testiin ja käyttöön lisäksi flixotide (kortisoni ) ja sillä mennään nyt päivittäin. Eli suihkaus aamuin illoin. Jos alkaa nuha tai yskä niin lisäksi ventoline ja määrät saa tuplata. Ventolinea voi ottaa lisäksi päivällä. Kyllä se on vaan ihanaa kun on tuo lääkitys niin ei tarvi kenenkään öisin herätä ja valvoa tuon yskän takia. Ja voi olla, että jossain vaiheessa testataan selviääkö ilman lääkitystä ja käytettäisiin vain infektioiden yhteydessä. Lapsilta saattaa siis parantua myös ihan kokonaan.

Memmu Kakkosesta tunsin liikkeet joskus 14+ viikolla. Alkoi potkia kun soitin pianoa :)
Nyt en oikeesti tiedä kuvittelenko, mut musta tuntui lauantaina kun luin aurinkotuolissa mökillä, niin ihan kun oisin tuntenut sellaisia pieniä kutitteluja ja kuplimista. Mut en tiedä voiko tuntua näin aikaisin.

(.) Juhannus meni mukavasti mökillä ja kävin uimassakin. Lapsille on kerrottu nyt vauvasta ja molemmat keksivät kilpaa nimiä ja kiistelevät tuleeko tyttö vai poika. Vähän kyllä hirvittää, nyt kun tajusin et seuraavaan neuvolaan on melkein 2 kk.. toivon tosiaan, että liikkeitä alkaisi tuntua, ellei nuo mistä Memmulle mainitsin olleet jo liikkeitä.. Siis ei sydänäänien kuuntelua, ei ultraa ei mitään tietoa ennen elokuun yli puoliväliä...Kesäloma on nyt kuitenkin onneksi alkanut, niin siltä osin voi ottaa rennosti.

BellaMarie 12+5
 
Ääh, odotin sit turhaan kahden lapsen kanssa neuvolassa kun oli ihan kuollut paikka. Loppujen lopuksi marssin päivystyksen puolelle kyselemään, niin mulla oli ihan väärät ajat. Mulle soitettiin kotiin tuossa reilu viikko sitten ja hoitaja siirsi tuota heinäkuun aikaa vaikka sen olis pitänyt siirtää tää kesäkuun aika... No nyt sitten 7.7. on neuvola ja 21.7. neuvolalääkäri...

Jos lähti vaikka siivoamaan varastoa niin sais edes jotain aikaiseksi tänään!

 
Kiitos Susannna masutuubi kommentista =) selvens kyllä mulle mikä tuubin tarkoitus on =)

hiustenvärjäyksestä mä värjäsin hiukset viikko sitten ja hyvin tarttu =) En tiiä sit onko tuokin sit yksilöllistä, että miten raskaus vaikuttaa hiuksiin ja värin tarttumiseen. Muutenkin hiuksista, niin mulla on viime aikoina rasvottunu hiukset tosi nopeesti.. pesun jälkeen päivän on puhtaan tuntuset ja sit seuraavana päivänä sen tuntuset että ei olis moneen päivään pessy, ja tämä vaikka en käyttäs mitään hiuslakkaa yms. Ennen meni helposti pari päivää ettei tarttenu pestä hiuksia, vaikka käytti lakka yms.. Onko muilla vastaavaa?

Sparkle86 ja viuhti 11+1
 
Mulla on ainaki hiukset ihan erilaiset nyt ku mitä aiemmin oli, esikoista odottaessa ei lähteny yhen yhtäkään ylimääräistä hiusta. Ei raskauden aikana eikä imettäessä, nyt sitten on tippunu puolet hiuksista tässä alkumetrien aikana.

Niin ja nyt on menossa 12 raskausviikko ku ollaan menossa 11+ :) Olin itekki sekasi tuon asian kanssa sillon ku esikoista odottelin.
 
Madrex4 tervetuloa mukaan!! :hug:

omaa napaa: En muista yhtään mitä piti kirjoittaa kun luin jonkun juttuja :) Hirveätä pahaa oloa vaan pidättelen..enkä oo vielä pessyt hampaitani ni ei voi liittyä siihen..tyttö nauraa kovin tuossa vieeressä hauvalle ku hauva juoksee karkuun tytön pudottaessa lelun lattialle :heart: ja hauva selkeesti mukana leikissä, iloisena tulee tytön luo ja taas lähtee karkuun, eli ei mitään säikähtämisjuttua :)
ihanaa kohta tyttö päikkäreille ja mä saan kerätä voimia siivoamiseen mitä epäilen... tän olon keskellä..katsoin vaakaa aamulla niin mulla noussut paino noin 2,5-3 kg koko raskausaikana

mammyli ja alma 11+1

( ai niin hiustenvärjäyksestä joku kysyi, mä värjäsin esikoista odottaessa, mutta vaan oisko joku 2 kertaa raskauden aikana, en blondannut..sanoin vain kampaajalle että oon raskaana ja, ymmärsin että hän värjäsi sellasilla aineilla jotka sopii raskaana olevalle)
 
Sparkle: sinulla on kahdestoista raskausviikko menossa. :)

Mulla ois tänään lääkärineuvola klo 12.45.. Vähän pelottaa mennä, kun on ollut tuota tuhrutteluvuotoa jo muutaman viikon ajan.. Pelkään,että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Mutta pian se onneksi selviää. Sitte pitäis mennä iltavuoroon vielä töihin. Enää tämä viikko töitä ja sitte lomalle. Ihanaa!:)
 
nopsaa ultra kuulumiset tulin vain kertoilemaan ennen töihin lähtöä.
kaikki oli hyvin :heart: 61mm oli tirppanalla pituutta ja kovasti nukutti pientä :heart:

kätilö sanoi että ei näillä viikoilla voi varmaksi sanoa mutta.. sivustapäin katsottuna on kyllä niiiin pojan näköinen. sanoi että lukkoon ei mitään lyö kuitenkaan. itekkin heti sanoin et samanlainen varustus näkyy olevan mitä edellisilläkin. Noloa myöntää mutta vähän pettynyt olo siis siitä että niin kovasti sitä tyttöä toivoin. no kuitenkin se on tärkein että vauvalla kaikki oli hyvin!!!








miisuliisa ja tippa 12+4

 
Moiks!

Olen värjännyt hiuksia ihan normaalisti raskausaikanakin. Kampaaja sanoi, ettei ole merkitystä blondaamisellakaan, koska se väri laitetaan hiukseen, ei päänahkaan (mulla on siis ollut raitoja, ei koko pään blondausta).

Liikkeitä tunsin esikoiselta viikolla 17+, kakkoselta viikolla 15+ ja kolmoselta 12+ (!). Kolmosta ihmettelin kyllä ihan tosissaan, että voiko mitenkään olla mahdollista, mutta oli se vain. Neuvolassakin ihmettelin, niin terkka sanoi, että kyllä se mahdollista on, kun on lapsia ennestään.

Piti kirjoitella pidemmästikin, mutta täytyy siirtyä erotuomarin hommiin, pojat tappelevat...

Kreecher ja Ötys 9+6
 
Tervetuloa uudet ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille. :flower: Tässähän alkaa muillakin np-ultria olemaan, joten onnea kaikille niihin ja toivottavasti huonot uutiset kiertävät tammikuiset kaukaa. :hug:

).(Täällä on muutto käynnissä, joten päivät menee tavaroita pakkaillessa ja siivoillessa. Uudessa asunnossa on paljon siivottavaa, vaikka myyjä lupasi siellä siivota. Ehkä kyse on vain eri siisteyskäsityksistä tai sitten heillä jäi siivous väliin. Kesäflunssaakin pukkaa ja olo on ihan vetämätön. :| Keräilen voimia nousta tästä sohvalta, mutta pahalta näyttää. Jos vielä hetken lepään. :) Ensi viikosta eteenpäpin ei meillä sitten olekaan nettiä käytössä, joten pahoittelen jo etukäteen, jos viestittelyni hiljenee entisestään. Toivottavasti adsl:n asennuksessa ei tule menemään kuukausia, jos siihen lopulta päädymme. Luen kyllä juttunne aina kun pääsen koneelle, mutta kommentointini on niin hidasta, että jätän sen suosiolla väliin.
Huomenna olisi eka lääkärineuvola.

Tuittu- 13+0 *poks*
 
Marde79 : Esikoista odottaessa värjäytin kerran hiukset ja silloin ei tarttunut, väri oli lämmin ruskea. En tiedä johtuiko raskaudesta vai huonosta värjääjästä, aiemmin tukkaan ottanut tosi hyvin kiinni. Silloin oli rv29. Nyt menen rv11+ ottamaan vaaleita raitoja. Tahtoo takaisin blondiksi :)

Memmu86 :Esikoisesta ekat hennot kuplinnat/väreilyt tuntui 14+3 alkaen. Istukka sijaitsi takaseinämässä kun taas kaverilla ekat varmat potkut tuntui vasta rv24!Hällä oli istukka edessä. Nytkin istukka takaseinämässä joten odotan jo innolla koska alkaa tuntua, saa varmaan odotella vielä muutamia viikkoja :)

miisuliisa:Onnea hyvistä uutisista! En ole kuullutkaan, että jo np-ultrassa voi katsoa sukupuolen :eek:

iitu-:Tsemppiä! :hug:

Mutzilla :Tsemppiä sinnekin! :hug:

Toive81 ja Sintti 9+5
 
mun työpäivä jäi lyhyeen, kun kävin vähän lannoittamassa puskia työn ohella :ashamed:

Olen siis kiinteistöhuoltofirmassa työharjoittelussa (vaihdan ammattia), ja näitä ulkohommia teen yhä, vaikka jo pari viikkoa sitten lupasivat siirtää mut sisähommiin. Ei vain fyysisesti jaksa raahata painavia roskasäkkejä, haravia yms, ja sitten vielä ne roskiksista tulevat hajut! :x :x Lisäksi alkoi ihan tajuton päänsärky, voimattomuus ja huono olo. Aamut vielä menee, mutta jostain syystä nämä päivät ovat huonompia. Saa nähdä miten huomenna käy töiden kanssa. Torstaina mulla olisi palaveri oman ohjaajankin kanssa.

Nämä työt loppuvat multa elokuun alussa, ja jos tämä näin jatkuu, niin eivät varmasti tarjoa mulle lisää töitä :ashamed:
 
Miten voi pieni flunssa viedä näin voimat. Täällä mä vieläkin sohvalla makaan, vaikka pitäisi lähteä ostamaan bafucineja kurkkua varten.
:)

neulainen, voimia tuohon oksenteluun, toivottavasti alkaa jo kohta helpottamaan. :hug:

Sukupuolesta nt-ultrassa: Löysinpäs lopulta nettisivun, jota olen etsiskellyt. http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html Tuolla on kuvia sukupuolen näkymisestä. Ilmeisesti ulokkeen kulma voi ratkaista. :) Viikot voi hämätä, kun tuolla puhutaan esim. 12 viikon ikäisestä sikiöstä, jolloin raskauden kesto on 14 viikkoa ja Suomessa puhuttaisiin raskauden olevan viikolla 15 (14+).

Tuittu- 13+0
 
mulle soiteltiin tuolta äippäpolilta ja ultra siirrettiinkin huomiselle lääkärin kokousmenojen vuoksi, muuten ois ollut siis keskiviikkona se ultra klo 14, mut siirtyi huomiselle klo 12 :saint: mukavaa :D nyt peukut pystyyn et kaikki on hyvin :attn:

ja tuossa käväs nuo remppamiehet, niin parin viikon päästä ois mahdollista päästä kotiin, just ennen mansikkakarnevaaleja, siihenkin tsempitykset et onnistuis :attn:

Mutzilla ja tirriäinen 11+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
mulle soiteltiin tuolta äippäpolilta ja ultra siirrettiinkin huomiselle lääkärin kokousmenojen vuoksi, muuten ois ollut siis keskiviikkona se ultra klo 14, mut siirtyi huomiselle klo 12 :saint: mukavaa :D nyt peukut pystyyn et kaikki on hyvin :attn:

ja tuossa käväs nuo remppamiehet, niin parin viikon päästä ois mahdollista päästä kotiin, just ennen mansikkakarnevaaleja, siihenkin tsempitykset et onnistuis :attn:

Mutzilla ja tirriäinen 11+6
Täältä lähtee virtuaalipeukut ja pottuvarpaat :heart:
 

Yhteistyössä