*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Terkut ultrasta, jossa nähtiin, että vauveli kasvaa tätä nykyä vähän liiankin kovaa vauhtia :whistle: Eli ei huolta istukan virtauksista. Sain sitten passituksen kolmen tunnin sokerirasituskokeeseen, jonne ajattelin mennä aiemmista empimisistä huolimatta. Itse en silti ole huolissani tuosta kasvusta, koska ei mennä edes yläkäyrillä. Oli vaan lääkärin mielestä niin suuri loikkaus, että parempi tarkastaa sokerit. Blaah.

Sain myös vastauksen siihen, miksi eka synnytyksessä kärsin hirveästä ylämahakivusta ja turvotuksesta. Olen itse epäillyt raskausmyrkytystä, mutta lääkäri oli silloin synnytyksen jälkeen kovasti sitä mieltä, ettei varmasti siitä ollut kyse. Nyt myönsi, että siltä se kuulostaa ja aika rajulta vieläpä. Mullahan oli se tilanne, että lapsi oli syntyessään eloton ja joutui elvytyksen jälkeen teholle suoraan salista. Kätilöt ei ottaneet kipua tosissaan, virnuilivat vaan että se on kuule normaalia että sattuu :mad: No, joka tapauksessa myrkytys ei kuulemma yleensä toistu seuraavissa raskauksissa, joten ei huolta. Vähän nämä turvotukset silti mietityttää ja paineita meinaan seurata kotona säännöllisesti.

Niin ja ultrassa nähtiin myös että vauveli oli kääntynyt pää alaspäin. Vielä sillä on tietty tilaa pyöriä siellä, mutta näin mulla isommatkin tytöt teki, eikä enää tästä kääntyneet takaisin.

Voi että kun kadehdin teitä, jotka olette saaneet ommeltua kestiksiä itse! Olisipa itselläkin taitoja ja kärsivällisyyttä. Onneksi olen löytänyt kirppareilta jokusen vaipan, imuja sain sentään ommeltua ison pinon esikoisen vauva-aikana. Aika hirveitä ovat kyllä, mutta eihän niitä sieltä kuoren alta näe :ashamed:

Tyttötrio 27+5
 
Mietimpä itekki että kumpa osaisin ommella ite nuita kestoja, olispa kiva iltojen viete ja sais just sellasilla kuosilla ku haluu! Onneks tosiaan jokusen löytäny kirpparilta :p
Oottelen vaan kovasti että se maaginen 30 poksuu mutta siihen on hännänhuipula vielä aikaa ;)

Ärsyttävät hengästymiset/pulssin nousu on tullut mukaan ja on nykyään jokapäiväistä! Suonenvetoja joka yö.. Välillä toivoo että voishan se jo syntyä mutta ei kuitenkaan vielä :)

nyt väsyttää ku taas tuli herättyä kesken unien! :/

28+3
 
Kiitoksia uudelle päivittäjälle uudesta pinosta :flower: Johan se marraskuu sieltä tosiaan tuli ja mulleki vuosi tänään lisää mittariin. Mitään ei juhlita eikä herkutella ku koitan pitää painoa kurissa :LOL: Kahvit sain nokan eteen ku viittin vaan herätä puol kuus ennenku ukko lähti töihin :)

Turvotuksesta oli muistaakseni ollu puhetta. Siltä oon säästyny nyt kohtuu hyvin, iltasin meinaa vaan olla muutenki vähä semmonen olo ettei jaksais enää mutta aamuksi se aina helpottaa. Vielä ois 28 työpäivää mutta kattoo nyt jaksaako ees ens viikon keskiviikkoon ku on lekurineuvola. Jotenki alkanu tuntuu tosi raskaalta toi kerrossiivous nyt. Tai sitten oma mielenkiinto työtä kohtaan on vaan jo lopahtanu niin paljon.

Vauvahankinnat on nyt varmaan tehty kaikki isommat, sitten lähempänä ostella kaikkea pikkujuttuja jos tarvii. Turvakaukaloa ootellaan postista, imetystyynyä myös ja muutaki pikkusälää on tulossa. Paljonhan tuota tuli silti osteltua uusia juttuja ku pisti vaan vanhat ensin kiertoon :D Mutta lähinnä kaikki uudet jutut on vaan omaa elämää helpottamaan, jalustallinen kaukalo ja toi imetystyyny nyt ainaki.

Mutta nyt ei näin aamusta enempää aivot suolla tekstiä, töihin taas koittaa suunnata päiväksi ja odotella vloppuvapaita :)

Susanna & Mytty 29+5 :heart:
 
Onnittelut Susannna!! :flower:

Hankinnoista Meillä on oikeestaan suurin osa hankittu jo. Vaatteita saadaan vielä mun serkulta (määrästä ei hajuakaan). Sit pitäs tuttipulloja ja tutteja vielä hankkia. Sekä uutena hankintalistalle on tullut lipasto vauvan vaatteille. Muuttoa ei tullutkaan ja tilaa vaatteille ei missään ole, joten säilytystilalle on tarvetta. Uskonpa että kun nuo on hankittu niin sitten on kaikki. Niin joo, ja kantoliina ollaan ajateltu hankkia. Sitten varmaan pärjätään =)

Sparkle ja Viuhti 29+3
 
Huomenta kaikille!
Ja kiitos lämpimästä vastaanotosta =). Tänä aamuna heräsin märkä läntti vasemmassa rinnuksessa. Taitaa meijeri koeajaa tuotantokoneistoaan... Mites teillä muilla? Ja minkälaisia kokemuksia aikaisemmin raskaina olleilla? Kuinka usein näitä koe-eriä tulee ja pitäsikö jo tässä vaiheessa hankkia liivinsuojia?

Madrex4 Me asustellaan ihan pohjoismaissa. Se mikä Suomen neuvolassa tuntuu niin kätevältä on se, että on yksi paikka minne soittaa jos on kysyttävää tai hätä. Mulla kesti tosi kauan ymmärtää missä asioissa pitää soittaa kätilölle ja missä asioissa omalle lääkärille (joka on vähän hömppä myöskin :p) ja synnärille. Onneksi ei ole ollut tarvetta tähän mennessä, mutta nyt on numerot teipattu jääkaapin oveen jos jotain tulee...

NullPoints Tämä on nyt vielä vähän kaukaista, mutta saanko udella onko teidän lapsesta tulossa kaksi/monikielinen?

Hankinnoista vaatteita olen perinyt ystäviltä ison läjän ja yritän olla itse ostamatta uusia, kun niitä varmasti tulee aikanaan lahjaksi. Hoitopöytä/lipasto on, muttei vielä mitä sen päälle laittaa. Vaippoja on tarkoitus ommella, mutta luultavasti ehdin vasta äippälomalla. Illat olen aina ihan sippi, mutta voisihan sitä lepäillessä vaikka ottaa kutimen esille...Isovanhemmilta tulee kehto ja anoppi on luvannut maksaa meidän vaunut :whistle: . Yhtään ei ole ehditty mitään katsella ja kuulisin mielelläni kokemuksi eri vaunuista!

Ai, nyt ymmärrän mistä puhe kun teksti katoaa jne... Loppukirjoitukset katosivat kuin p....u saharaan.:kieh:

Jeccika Tuttu tunne, olen itse ollut jo pitkään valmis synnärille ja varsinkin nyt kun vatsa tuntuu jo tosi isolta ja hätähousu kun olen, mutta parempi antaa pikkuiselle rauha kasvaa :heart:

Turvotusta ei ole täällä vielä näkynyt ja suonenvetoja tulee joskus harvakseltaan ja yksitellen aamulla, mutta ne eivät ole pahoja. Eniten tahtia hiljentävät supistukset. Lepo tosiaan auttaa ja vettä olen juonut, yölläkin. Saan onneksi vessareissujen jälkeen unen päästä kiinni ja jotenkin tuntuu hyvältä "huuhtoa rakkoa" kun se ei edes oikein kunnolla enää tunnu tyhjenevän...Voi näitä raskausiloja ;)!
Mukavaa päivää, voikaahan paksusti!
Flip 28+2
 
Paljon onnea Susanna :flower: Tulen itse parin viikon päästä perässä ja pyöreät kyseessä...vähän ahdistaa enkä kyllä löydä asiasta mitään juhlan aihetta joten yritän lakaista koko asian maton alle.

Luen palstaa usean kerran päivässä mutta kun odotus on mennyt aika tasaisesti niin ei ole oikein mitään kirjoitettavaa. Sama väsymys jatkuu, eilenkin piti ottaa töissä päikkärit. Onneksi sentään jumpalle jaksoin illalla, kyseessä oli vaan 45min. lihaskunto ja tuntui kyllä tosi hyvältä.

Alkaa kyllä tämä mielialojen heittely jo rasittaa! Yhtenä hetkenä tulee ihan valtava onnen aalto ja keskellä työpäivää mieletön rakkauden tunne miestä kohtaan ja mieletön ikävä ja 5 min. myöhemmin päässä kiehuu ja mieletön raivo valtaa mielen kun ottaa kaikki päähän...pääasiassa miehen exä ja ne viikonloput ahdistaa kun miehen tytär on meillä. Joskus kun ärsyttää ja haluisi olla vaan yksin niin sitten siinä mun pienessä rivarikämpässä on kauhea härdelli ja pitää passata toisenkin lasta. Kaikenkaikkiaan olen onnellinen mutta se vaan ahdistaa kun oma olo ei aina ole kovin virkeä ja hyväntuulinen mutta silti pitää yrittää skarpata ja mennä tämän elämäntilanteen mukaan. Tämä nyt on tällaista turhanpäiväistä pinnallista valitusta tyhmistä asioista mutta sitä kai ne hormonit teettää.

Huomenna sitten poksutaan ja enää 4 viikkoa töitä jäljellä...onhan niitä paljon ilon aiheitakin...rakas tytärkin riehuu vähän vilkkaammin mahassa kun parina viime päivänä =)

MamaDeDos & tyttäreni 27+6
 
Huomenta kaikille taasen. :)

Mie vietän ensimmäistä saikkupäivääni, ja ainoata. Kuumetta 38,1 joten tänään olen ihanan laiska ja vaan neulon ja syön ja kattelen telkkua. Ja nukun. Työpäivä olisi alkanut kuudelta, joten voitte kuvitella, että soitto työnantajalle ja kolme tuntia lisää unta palloon tuntui hyvältä.

Susanna, paljon onnea! :flower:

Jos rinnoista puhutaan, miun omat on olleet melkoiset meijerit jo kuukauden verran. Aluksi ne saivat aikaiseksi veden väristä litkua tolkuttomia määriä, ja nyt maitoa sen verran, että joutuu mietitmään, pitäisikö tuota ottaa jo talteen. :D Neuvolassa sanoivat, että normijuttu, liivinsuojat käyttöön vaan ja rintojen palelua pitää välttää.

Kärsin tänään kuumeesta, mutta myös vauvakuumeesta. :p Eilen oli nimittäin perhevalmennuksessa ylisuloinen, pullaposkinen, ruttuhuulinen ihanainen tyttelö 1kk vierailevana tähtenä. :heart: Tahdon oman! (Hyvin on kyllä tää tilaus hoidossa jo.. ;) )

Spatz ja Mahavaiva (koittavat onneaan) 27+3
 
Onnea Susanna!

Ja paranemista kuumeesta Spatz!

Itsekin nuhailen, mutta onneks ei sen pahemmaksi ole mennyt, niin voi töissä olla.
Vaikka nyt ei kyllä yhtään haittais, vaikkei tarvis töitä tehdä :D Pieni motivaatiopula...

Mulla menee vieläkin samat rintsikat kuin ennen raskautta. Saas nähä milloin nämä lähtee kasvuun vai lähteekö :p Sen on kyllä huomannu, että kylmässä ja suihkun jälkeen on rinnat tosi kipeet, että jotain niissä on tapahtunut.

Musta tuntuu, että kaikilla on jotkut hurjan kalliit ja upeat vaunut hankittuna... Me päätettiin panostaa kalliimpaan jalustalliseen ja testeissä hyväksi havaittuun kaukaloon ja vaunut on sitten vähän edullisemmat.
Nämä: Vauvamaailma kovalla kopalla ja kokonaan mustana. Mekaniikka näytti olevan esim heittoaisassa ihan sama, kuin toisessa kalliimmassa merkissä.
Käyttökokemuksia noista löytyi netistä aika vähän.

Kestoista, oon ommellut yhden bambuisen sisätäyttövaipan, ja vaikka tosiaan on tuo täyttöaukko, eikä imuja siksi niin montaa kerrosta, niin toi tekele kuivui pesun jälkeen varmaan kaksi päivää! :D Vissiin imukykyistä se bambuhamppu, mitä imuna on...
Pitääpä tehdä vähän erilaisia ehkä jatkossa :p
Ihan pienimpiä tilailin edullisesti netistä (mm. niitä äp:ssä tulleita flanelletteja), joten tekeleet sit seuraavaa kokoa.
 
Vaunut on miulla Brio Novat pehmoisella kantokassilla. :) Kuulostaa ja näyttää hienolta, mutta ovat käytetyt. Maksoin 180e hienoista vaunuista, joiden pyörissä ei ollut kulumaa edes yhden vaunulenkin vertaa. Eli halvallakin saa ihan kivat..

Kestoista, itse en ruvennut ompelemaan, vaikka kädentaidot ehkä riittäisivätkin. Aika ja energia nimittäin eivät riitä. Siispä ostin iiiiiiison pinon harsoja, surautin nipun lisäimuja ja ostin neljät nb-kokoiset kuorivaipat. Niillä luulisi pärjäävän ensimmäiset kuukaudet. Isommissa koissa olenkin sitten saanut paljon erilaisia vaippoja lahjaksi. :)

Ei ole muuta elämää, kun on kipeänä, telkusta ei tule mitään, ulos ei voi mennä ja.. seliseli. ;)
 
täälä mentiin viimeksi jo sekasin viikoissa :D ei ole vielä 28 täynä kun spatzin kans samoilla mennään.. hyppäsin viikon etiäpäin :D
Kai sitä alkaa tässä tohinassa oleen seko jo itekki! Mietin että olisko imetystyynylle tarvetta? :eek: Se olkkarin tyyny ei ainakaan esikoisen aikaan ollu paras mahollinen vaihtoehto.. :p Pitäskhän semmonen vielä hankkia kenties.. neki on hinnoissa kyllä :/ Joku kätevä tekis ite varmaan..

27+3
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :)

Jessica, minä tilasin Doomoo Softy-imetystyynyn ku sitä on kehuttu tosi paljon :) Se oottas postissa mutten jaksanu vielä hakia. Kallishan toiki on mutta tosiaan niin hyvää palautetta on siitä annettu kaveripiirissä :) Ja onhan niitä halvemmallaki myynnissä uutena ja huutiksesta saattaa löytyä kans ku ettii vaan :)

Minä en oo kans yhtään kestoa ite ommellu vaikka se ei varmasti vaikeeta oo. Huutiksesta oon sitten paljon niitä huudellu ja uutenaki nyt tullu jonku verran osteltua, mutta neki on siis kaikki jo valmiiina odottamassa :)

Susanna & Mytty
 
kääkkis
Onnea Susannna vanhenemisen johdosta :) Itsellekin pärähti 28 mittariin 24. lokakuuta :)

Meillä meni kone rikki, niin en ole päässyt vähään aikaan katselemaan kuulumisia :(

Flipille onnittelut hienosta LA:sta :D

Maitoa on täälläkin eritellyt jo öisin vähän väliä. Yksi aamu ihmettelin, kun hiha oli litomärkä, niin oli tullutkin sitten ihan reippaasti. Itselläni se liittyy ainakin siihen, jos on ollut tosi rankka päivä ja olen mielettömän väsynyt. En ole ottanut mitään liivinsuojia käyttöön vielä, kun ei kuitenkaan mikään jatkuva ongelma ole. Aiemmissa raskauksissa on ollut sama juttu. Ahkerasti olen öljyillyt ja rasvaillut tissejä, niin ei enää ole hirveästi kutinaa.

Mulla oli sokerikontrolli tänään ja kaikki hyvin :) Pojan painoarvio oli 1600g ja seuraava kontrolli on 22.12. Kilo on tullut nyt lähtöpainoon, enkä yhtään ihmettele sitä, sillä en tod. pysty liikkumaan samaan tahtiin supistusten ja iskiaskivun takia. Onneksi saan pakotettua miehen kotihommiin :) Toivottavasti ei tule vaan painoa nyt kamalasti, koska en pääse niistä kiloista eroon. Olin päättänyt, että yli 90 ei mennä ja nyt 84 kg.

Toivottavasti tämä uusi läppäri nyt toimii, että pääsen paremmin lueskemaan teidän kuulumisia :)

kääkkis ja "osku" rv 28+2
 
Susanna onnittelut :flower: Minä en kyllä olis kyennyt olemaan herkuttelematta :ashamed: Innolla odotan esikoisen ensiviikon synttäreitä että pääsee kakulla herkuttelemaan. Huomenna ajattelin leipoa vanijakreemitäytteisiä pullia, kun tulee vieraita :whistle:

Flip mulla nousi maito oikein kunnolla silloin reilu kuukausi sitten kun jouduin osastolle suppareiden takia. Siellä vauvojen itkua kuunnellessa pakkantui maito niin että pelkäsin jo saavani rintatulehduksen. Nauroin hoitajillekin, että taidan joutua vielä lypsylle, että mahtaiskohan olla tarvetta ;) Aika äkkiä onneksi sitten helpotti kun pääsin kotiin ja nyt on toki turvoksissa, mutta ei ollenkaan pakkaantuneet, eli normaalilta tuntuu viikkoihin nähden.

minemi mä olen tehnyt pääosin noin täyttövaipat siten, että niissä on pelkästään kuivakanagas (mikrofleece tai coolmax) johon olen vaipan sisälle ommellut yhden keroksen mikrokuitufroteeta ja sitten pintakangas (velour tai frotee). Noiden kuivuminen ei kestä kuin yön yli ja toisaalta kun ihan pieni pissailee suhteessa vielä aika vähäisiä määriä kerralla, niin täyttöjäkään ei kamalasti tarvita. Mulla on lisäimuina nelinkertainen hamppucollege tai bambucollege. Paljon kyllä käytin edelliselläkin harsoja villisten kanssa - saa nähdä miten tällä kertaa.

Unohdin mainita vauvahankintoihin että ostin kaksi ihan pikkuruista ja suloista tuttia :LOL:eli onhan meillä tehty hankintoja. Ja tänään tuli kestovaippakaupasta paljon velourkankaita aplikointia varten ja siinä sivussa muutama Popolinin harso lisää (tarkemmin sanoen kuusi...) =D Nyt pääsee heti mammaloman alkaessa ompeluhommiin :D

Kyllä tuntuu olo melkoisen valaalta jo ja vielä reilu kahdeksan viikkoa pitäisi kasvaa :popcorn: portaiden nouseminen töissä on tosi hauskan näköisä ja kun mulla on kaikki tunnit yläkerrassa, niin teen sen aika monta kertaa päivässä :D

Mussu & Myy 31+3
 
Susanna:Onneksi olkoon!:flower:

Jeccika:Mulla oli esikoisesta imetystyyny ja oli kyllä huippukapistus. Mun oli aluksi vaikeeta löytää hyvää asentoa ja tyynyn kanssa se tuntui parhaimmalta. Suosittelen siis :)

ON:Poksuu ja huomenna neuvolalääkäriin :)

Toive81 ja Sintti 28+0
 
Jeccika, just eilen huomasin jossain lastentarvikeliikkeen mainoksessa ilmoituksen imetystyynystä, taisi olla jotain 34€ ja ajattelin sellaisen nyt hommata. Aiemmat imetin ilman tyynyä mutta sairaalassa sellaista tuli kokeiltua ja tykkäsin. Sitten puuttuu vielä vaunut ja hoitopöytä. Voi olla että hommataan vaan se hoitotaso pinnasängyn päälle kun on "vähän" tilanpuuetta. Olisihan siinä kyllä hyvä olla vielä jokin lipasto tms johon saisi vaippoja ja vaatteita käden ulottuville mutta ahdasta on!

MamaDeDos & tyttäreni 28+0 (POKS!)
 
Jaa pittää kävästä imetystyynyä kyllä vielä kattelemassa vaikka sitten lastentarvikkeesta :) Ostin sieltä jo tuohon pinnikseen petarin ku minusta sen lakanan kans on helpompaa petarilla :) jos vaikka valskaa yli niin on helpompi pestä ;)
kääkkis eikös toi ollu aika hyvän painonen jo? mulla oli viikoilla 26+4 painoarvio noin 900g.. ja ihan keskikäyrällä mentiin, rd:n takia seurataan sitä mullaki! ainakaan vielä ei siis näytä isolta :eek:
Nyt on keittiön kaapit kaikki pois purettu ja ne on menny jo uuteen osoitteeseen :) Maanantaina pääsee työmiehet sitte alotteleen hommia.. lattian hionta ja lakkaus ainaki ekana! :) Ja jeeee tiistaina ne uudet kaapit tulee :)
27+4
 
mussu81 Taisin käyttää tosiaan vähän väärää termiä tuon sisävaipan kanssa :) Siinä on kaks imukerrosta ja sitten täyttöaukko suurempaa imutarvetta varten. Ois pitänyt varmaan tehdä imut läppänä, niin kuivuis nopeammin. No, eiköhän tässä vielä opi ja viisastu :)
Kestojen maailma on niin valtava, että on saanut kyllä ihan opiskella aihetta, kun ei mitään kokemusta vielä ole :)

Mä ostan imetystyynyn kaverilta ja ompelen siihen sitten mieleisen päällisen. En muista mitä merkkiä oli, mutta ei ainakaan hinnalla pilattu, niin kokeillaan :)

Tarvittavia juttuja pitäisi hankkia vielä patja ja petari sekä parit lakanat.
Pitäsikö ostaa petareita kaksi, jos toinen on välillä pesussa?
Unipussiin mulla on ihanan pehmoista bambukangasta, kunhan vaan ehdin moisen surauttaa kasaan. Ajattelin tehdä semmoisen Myllymuksujen pussin tapaisen.

minemi 29+3
 
Voiku osais itekki ommella niin tulishan sitä tehtyä vaikka ja mitä :)

Mulla ei oo pinnikseen petaria, aina on ollu lakanan ja patjan välissä vaan semmonen kumijuttu mikä pitää kosteuden ettei mee patjaan asti. Sillä on pärjätty ja ei tartte ku se ja lakana pestä jos jotain sinne menee :)

Ja kiitän vielä kaikkia onnittelijoita! :)
 
kääkkis
Jeccika: Lääkäri sanoi, että ihan normikokoinen on :) Tiedän, että tästäkin tulee jokin 4-kiloinen joka tapauksessa, koska tytökin olleet ja lääkäri sanoi niistäkin, että ovat olleet ihan normikokoisia, eivätkä jättivauvoja :) Tuntui ihan kivalta, koska kumpikaan ei ole ollut mikään pullukka, vaikka esikoinenkin syntyi 2 viikkoa jälkeen LA:n.

Mulla puskee nyt flunssaa päälle, täytyy lepäillä : / Kurkkukipu meni ohi, mutta limaa on pää täynnä.
 
:wave: Heips!Mahtuuko vielä mukaan yksi tammikuinen? Esikoinen olisi meille tulossa,LA 16.1.2011,ikää tällä mammalla on 28 ja synnärinä luultavastikin toimii Lohjan sairaala.

Raskaus on edennyt kaiken kaikkiaan ihan hyvin,verenpaineen,hempan ja kohdunsuun tilanteen kanssa on ollut hieman ongelmia mutta ei kummoisempaa.

Olen lueskellut alusta asti tätä pinoa mutta en ole uskaltanut tulla mukaan..:ashamed:

Taffo ja HyytiKyppynen 29+2
 
Taffo82:Tervetuloa ja yksäriä pinon pitäjälle! :wave:

ON:Neuvolalääkärin kuulumisia:
Paino: 57kg (tullut yhteensä 6kg)
Pisu: puhdas
RR:105/60
Hb:Sormenpäästä 114, laskimoverestä 130!Onneksi olen labrassa töissä, en meinaan uskonut ja olivat laittaa rautakuurille.Kuinkahan monta turhaa kuuria joutuu odottajat aloittaa kun laitteet näyttää väärin?!?Koskaan aiemmin ei ole kylä näin väärin näyttänyt,mutta siksi epäilin kun koskaan ei ole hempan kanssa ongelmia ollut...
Liikkeet:++
Tarjonta:RT
Syke:145
SF-mitta:25cm (keskikäyrällä menee)
Kohdunkaula:kiinni, kiinteä ja 3cm

Seuraava neuvola vasta 33+0 ja siitä sitten 2 viikon välein :)

Toive81 ja Sintti 28+1

P.S.Maaliskuisiin on kuulemma syntynyt myöskin vauva, hui! :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Taffo82 tervetuloa mukaan! =) Laitahan yksärillä mulle tietoa ni lisäilen ne tonne listalle =)

Kuulostaa kyl tosi hurjalta et maaliskuisille on syntyny jo vauva.. Miettii et kuinka paljon ne on kuitenki viikoissa meitä tammikuisia jäljessä. Meillä on kyl hyvä tuuri käyny et kellään ei oo vielä syntyny! (koputtaa puuta)..

(.) Itellä alkaa flunssa oleen vihdoin voiton puolella. Vähän enää yskittää, mutta muuten on jo hyvä olo. Kunhan tuo korvakin tuosta aukeis ja kuulis taas kunnolla. Oon päivistä ihan sekasin, tuntuu kokoajan et on sunnuntai ja pitäs poksua :D Mies ollu sairaslomalla eilisestä asti ja sitä myöten mä oon ollu ihan viikkovillissä :LOL:

Sitä mun piti kysyä, et onko teillä muilla ollu kipua rinnan ja mahan välissä? Itellä siitä alkaa aina pistään ku enemmän istuu. Varsinkin jos vähänkään kumarassa on. On tosi viheliäisen tuntunen.. Onneks ei vielä oo ollu pitkiä koulupäivä, mutta niitäkin on tulossa ja vähän hirvittää et miten siellä sit jaksaa istua ku on tuota pistämistä ja lisäks selkää alkaa särkeen tosi helposti jos pidempään joutuu istumaan..

Sparkle ja Viuhti 29+4
 
kääkkis mulla esikoinen oli 3150g ja mullei mahu tulemaan ku max 3,5kg nii senki takia pelkään ja toivon että se pysyis pienenä.. pääsisin synnyttään alakautta!
Hui maaliskuisiin jo pikkunen syntyny! :eek: alkaa jo itteäki jännittään..
27+4
 

Yhteistyössä