*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Heippa!

Tervetuloa joukkoon, Taffo, saa nähdä, onko meillä treffit synnärillä! Olen siis myös menossa Lohjalle synnyttämään ja "eräpäivä" on 22.1. Ollaan vielä samanikäisiäkin. :D

Kestoja on tehtailtu täälläkin. Kaksi pul-kuorista taskuvaippaa coolmaxilla ja kaksi bambu-hamppu -sisävaippaa. Läpät tein noihin sisävaippoihin, mutta kyllä ne tuskaisen hitaasti kuivuisivat, ellei olisi kuivausrumpua. Enempää en taida edes tehdä, kun noita vaippoja on kuitenkin ennestäänkin. Oli nyt vain pakko tehdä muutama söpö pikkuvaippa, vaikka niiden käyttöikä onkin surkean lyhyt.

Maitoa tihkuu täälläkin. Enimmäkseen öisin, hieman päivisinkin. Muutamat liivinsuojat ompelin vaippakankaiden jämistä, mutta en ole ottanut käyttöön vielä. Ilmankin pärjää, ei päiväaikaan ainakaan tihku vielä niin paljoa.

Kreecher ja Ötys 28+5
 
Pikavinkki Susannalle ja muille muovitettua froteeta sängyssä käyttävälle. Itse kokeilin vaihtaa froteen ohueen merinovillakankaaseen kuopuksen aikaan ja ihastuin ikihyviksi. Pitää kosteutta yhtä hyvin, mutta on hengittävä materiaali eli ei hiosta vauvaa ja tuntuu paljon pehmoisemmalta siellä lakanan alla.
Linkki Myllymuksun merinovilla interlock tai nyt näyttää tulleen tosi söpöä siilikuvioitua. Varmaan saa muualtakin noita kankaita ja jos ei itse omista ompelukonetta niin luulisi jostain löytyvän valmiiksi päärmättyinäkin paloina.

Mussu & Myy 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Taffo :wave:

Hurjaa ajatella että maaliskuisiin on jo syntynyt vauva.. :O
Toivon sydämestäni että pienellä kulkee suojelusenkeli lähellä :heart: rv 23.. hui..
Itsellä kun poksuu huomenna rv 30 ja olisin ihan kauhuissani jos tässä vaiheessa alkaisi jo tapahtua.. poika kun syntyi vasta 12viikkoa myöhemmin..ja odotan että nytkin mennään yliajalle..
 
Tervetuloa Taffolle munkin puolesta! :)

Täällä samaa vaivaa, kuin Sparklella, eli mahan ja rinnan välissä kipee kohta ja kipu pahenee istuessa. Pukiessa huomasin, että se kohta oli kuumempi kuin muu iho ja tuntuu vähän samalta kuin tulehtunut lihas.

Ajateltiin myöskin laittaa muovitetun froteen sijaan sängyn suojaksi villa. Kaikin puolin pyritään aina muutenkin käyttämän luonnollisia materiaaleja, enkä mä itsekään haluaisi nukkua muovin päällä. Varmaankin villainen "petari" tulee myös vaunuihin.

Ihanaa, vajaa päivä töitä ja viikonloppu!
Sitten onkin enää kolme viikkoa töitä jäljellä.
 
Hyvä idis tuo merinovillakangas patjansuojana! Meillä on käytetty ihan lampaantaljaa, mutta voisin hankkia tuota lisäksi.

Muuta kerrottavaa täältä ei olekaan ;) Th:n vastaanottokin oli tänään peruttu. Töitä siis vaan ja töitä..

Tyttötrio 28+1
 
Hyvää perjandaggee vaan kaikille mammoille! :D

Joo melkoisen huisia, että helmikuisissa ja maaliskuisissakin on jo ensimmäinen vauva tullut mahan tälle puolen. Voi kumpa kaikki menisi hyvin ja vauvat kasvaisivat suojelusenkeleiden varjeluksessa terveinä ja päivä päivältä voimistuisivat ja pääsisivät kotiin oman perheen kainaloon. :heart:

omaa napaa Itseni valtasi lievä paniikki kun tajusin, että teoriassa vauva voi päättää koska vaan tulla ja pistin hösseliksi. :eek:
Kaikki ei kuitenkaan ole vielä ihan niin kuin haluaisin, mutta niin, että näillä kyllä pärjättäis ihan kivasti alkuun. Eli vaunut ja sänky on. Vaunut on ostettu uutena, mutta sänky käytettynä, ainoastaan patja uutena. Petivaatteita ollaan saatu käytettynä ja ne mitä oli pakkauksessa. Turvakaukalon ostin tänään, ihan perusmallin uutena sillä meillä ei omaa autoa ole, joten ei oikein innosta jotkut Gracon autobabyt. :rolleyes: Kokemusta sellaisestakin on ja olin silloin oikein tyytyväinen! Eli jos joku vielä pohtii merkkien välillä niin suosittelen.
Tuttipulloja olen ostanut 3kpl ja ensitutit. Rintapumpun ostin tällä kertaa ihan halvimmasta päästä, Emma-merkkisen. Katsoo ensin miten homma luistaa.
Vaippoja on paketti ja ne pari kestoa mitä pakkauksessa tuli ja voiteet ym. kans odottamassa. Itselleni ostin imetysliivejä ja sairaalakassiin tarpeelliset jutut. Myös vauvalle on kotiintuloa varten vaatteet katsottuna! Miten niin ressi iski? :LOL:

Kestoja aion kans värkätä jahka kerkinen mutta teen sitten hahtuvasta itse parit pökät ja ostan harsoja lisää. Imut osaan sentään ommella sitten itse, viimeksi tein fleecestä ja flanellista, mutta nyt varmaan jostain muusta. Mutta siis kestoilu oli tosi kivaa viimeksikin, vaikka ulkomailla sorruimmekin takaisin kertiksiin kun Espanjassa ei kestoilla. :whistle:

Tuo vinkki kosteussuojasta sänkyyn on hyvä. Kiitän siis, en meinannu muistaakaan moista, että sellaisen siis voisi hahtuvasta itsekin kutoa. ;)
Tosin mulla on kamalasti nyt kudottavaa kun kaikki perheessä kaipaa villasukkia jne. talveksi. :p

Hoitoalusta meillä on pesukoneen päällä, mutta olen nyt vakavissani pohtinut hoitopöydän hankintaa kun pesin nuo minit vaatteet kaappiin ja tajusin ettei ne vaan mahdu kaikki sinne, eikä se ole ehkä se kätevinkään paikka kun vaihtaa vauvalle vaippaa ja yhtäkkiä tartteekin puhdasta vaatetta (vauvat kun voi tehdä vahinkojakin vaipanvaihdon yhteydessä). Mutta se ei ole nyt paniikin asia kun on edes tuo hoitoalusta. =)


Mutta nyt Salkkareiden kimppuun... :wave:


Madrex4 ja tyyppi 31+3
 
Mulla on noi kosteussulkulakanat just semmosia että niissä on se muoviosa alhaalla ja päällä sitten semmonen kangas ettei se hiosta yhtään :) Eikä rapise tai äännä yhtään ku eihän semmosella kukaan tahtois nukkua :LOL: Mutta toi merinovillakangaskaan ei oo mikään huono idea kyllä että vois semmostaki kattella vaunujen suojaksi vaikka sitten :)

Ja täällä poksu tänään se 30+0! :heart: Hurjaa aatella että se viimenen kymppi lähtee nyt rullaamaan! Nyt ei enempää jaksa kirjotella, olo on taas ku katujyrän alle jääneellä ku töitä on viikon tehny mutta onneksi on kokonainen vloppu vapaata.

Ja tervetuloa Taffo :)

Susanna & Mytty 30+0 :heart:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!:wave:

Kreecher,katselin ihan samaa!Saako udella mistä päin olet?Mä asun Nummi-Pusulassa!

Mä lueskelin kanssa noita helmikuun ja maaliskuun pinoja,todella hurjia juttuja ja nyt siellä tosiaan vielä maaliskuisissa on muutamalla alkanut lapsivettä tihkumaan.Toivon koko sydämestäni että heillä on enkeleitä matkassa!:heart: Oma kummityttö syntyi keskosena 980g ja 32 cm,oli kyllä todella pieni...Nyt jo vuoden ikäinen terhakka prinsessa!

Kestoista sen verran että aion ainakin kokeilla mutta saas nähdä kuin käy..Itsellä todella atooppinen iho,ärtyy ihan kaikesta.Toivon ettei HyytiKyppynen peri tätä vaivaa...

Kohta alkaa se viimeinen kymppi,alkaa pikkuhiljaa jännittämään melkoisesti,mulla on aivan kamala synnytypelko ja neuvolassa meillä ei ainakaan noteerata sitä mitenkään.:(

Taffo ja HyytiKyppynen 29+4
 
Hyvää viikonloppua kaikille! :) Tulin vaan poksumaan 31+0 ja vielä yhdeksän pitkää viikkoa laskettuun.. Olo on hyvä, mutta ei millään jaksais ENÄÄ odottaa, malttamaton luonne olen.

Olen myös seurannut mielenkiinnoilla tuota maaliskuunpinoa, jossa tosiaan eletään monenkin kohdalla kriittisiä hetkiä! En tiennyt, että rv23 syntyneellä on mitään mahdollisuuksia elämään, mut näköjään on. Toivotaan parasta!

Marde ja Milli 31+0
 
Hei vaan kaikki!

Tulin pikaisesti poksumaan 27+0 tänään. Taffolle tervetuloa :wave:.

Maanantaina kävin siellä sokerirasituksessa. Tuloksista en tiiä sen kummemmin kun se labratäti sano että ensimmäinen arvo jonka se otti sormenpäästä oli ainakin normaali. Joten aattelin niitten tulosten kans ootella sitä seuraavaa lääkärineuvolaa, joka on 25.11. Kaveri vähän varotteli että voi tulla huono olo sen jälkeen, mutta ei mulle kyllä mitään tullu. Kävin sen jälkeen vielä uimassakin ja se oli luxusta.:)

Eilen vähän säikähdin kun Tuikku oli ollu hiljaa koko päivän, mutta sit illalla saunan jälkeen alko taas se möyriminen.

Eipä tässä nyt tän kummempia. Meillä on muuten valkea maa.=)

-Lumis- ja Tuikku 27+0
 
Hei kaikille!
Itsekin kävin kurkkaamassa maaliskuisia ja ei voi muuta toivoa kuin kovasti voimia sinne. Vaikuttaa siltä että tässä pinossa eletään suhteellisen harmonista raskausaikaa, ja toivottavasti jatkuu niin kaikilla loppuun saakka. Pelästyin itse viikolla 20+ vesien menoa kun housut kastuivat niin, että penkkiin jäi lätäkkö. Onneksi kaikki oli silloin kuitenkin hyvin, mutta se pelon tunne niin aikaisella viikolla käynnistyvästä synnytyksestä oli kyllä hurja enkä sitä toivoisi kenenkään kokevan.

Kääkkis ;) Kiitos samoin!

Taffo Tervetuloa!

Wow, Madrex4 samanlaista "kaikki kuntoon"-boostia toivoisin tännekin...

(.) Kävimme kätilöllä torstaina. Täällä käydään samalla kätilöllä koko raskausaika. Synnytykseen saattaa sitten tulla kuka vaan, vähän hankala kun niitä työvuoroja suunnitella syntyvien vauvojen mukaan ;). Kaikki keskuksen kätilöt näyttivät meitä nuoremmilta ja mies oli vakuuttunut että siellä oli juuri tapahtunut sukupolven vaihdos. Kuulostaa tosi ikärasismilta, mutta meistä molemmista tuntui vähän vaikealta heti luottaa kovin nuoreen ei-synnyttäneeseen kätilöön vaikka ammattinsa varmasti hyvin osaisikin!!

Bebsillä oli kuitenkin kaikki hyvin.
Syke 140
Pissa puhdas
Sf 29
paino 69 kg (10 kg alkupainoon...)
Bebsin painoarvio 1200 gr
ja poikkittain se siellä polski. Se oli kätilön mielestä syy siihen että vatsa näyttää niin isolta.
Hyvät viikonloput kaikille!

Flip 28+5 ja Bebs
 
Noniin.. kahen tunnin päästä viettämään veljen pojan ristiäisiä :)
Kakut on leivottu ja nyt pitäs alkaa miettiin mikä menis pääle joka olis edes vähänki siedettävää .. hmm..
Neuvola on sitte 18.11 seuraavan kerran :)
toiv. paino on pysyny edelleen samassa!
viikot lisääntyy, jeeeee , vaikka hitaasti vieläki :/
Mutta nyt alkaa aikaki kulumaan ku maanantaina tullee meile remonttimiehet, varmaan seuraavaksi kaheksi viikoksi :p
sitte kämppää laittamaan kuntoon ja joulua viettämään :)
27+6
 
noni ristiäiset ohi ja poitsuhan pasko ittensä, ristiäismekon, sylikummin ja valutti vielä osan lastista lattiallekki :D että semmoset ristiäiset :)
Eilen revittiin viimisiä tapetteja seiniltä ja tänään loppuja pitäs repiä! Huomena tulee työmiehet hommiin ja alkaa unelmakeittiö valmistua ! JEE :) paras joululahja kyllä nyt!
täälä ei muuten kummempia.. poksumaan lähinnä tulin!
eli 28+0 <3
 
Pikaisesti käyn poksumassa. Taas flunssa ja supistelee. Saa nähdä miten pystyn huomenna olemaan töissä :snotty: Ottaa aika tavalla päähän tämä homma! Mun vastustuskyky taitaa olla kokonaan kadonnut... : /

Mussu & Myy 32+0
 
Kuinka tiuhaan teillä muilla kohtu kovettuu itsekseen, ihan levossakin?
Mulla vatsankovettumisia on ollut yksittäin n. kuukauden ajan mutta eilen vatsa kovettui tiivistä tahtia pitkin päivää.. maatessa ja istuessakin tunsi kun yhtäkkiä vatsa alkoi muuttua kovemmaksi ja piti oikaista selkää kun tuntui siltä kuin sisällä olis ilmapallo joka rupeis täyttymään..
Ei siis voi verrata supistuksiin, ei tehnyt kipeää kertaakaan mutta tuo ilmapallo vertauskuva mielestäni kuvaa täysin sitä tilannetta mikä toistui varmasti parikymmentä kertaa eilisen aikana..

Avokado 30+2 :heart:
 
Hurjaa miten aika menee välillä nopeasti! Viime viikko oli niin täynnä ohjelmaa, etten sitten ehtinyt koneelle. Niin, että hyvää marraskuuta vaan kaikille näin viikkon "myöhässä". =)

Jeccika tulit mieleeni viime viikolla kun kuulin tuttavilta tarinaa heidän teettämästään keittiörempasta. Kaikki meni muuten hyvin paitsi, että yrittivät laskuttaa enemmän tehtyjä tunteja kuin mitä todellisuudessa tekivät. Ko. pariskunta oli ollut alkuun viisas ja merkkasivat työmiesten tulo- ja lähtöajat ylös päivittäin. Alkuun tuntui kuulemma turhalta, mutta kun loppu lasku tippui useita satoja euroja, olivat tyytyväisiä.
Mekin laitoimme mieheni kanssa edellisessä asunnossamme koko keittiön uusiksi. On se vaan mahtava tunne kun kaikki on uutta ja juuri sen näköistä kun itse on valinnut. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja vauhdikkaasti ja pääset pian kokkaamaan uudessa keittiössä!
Hehe, mitkä ristiäiset. Saa varmaan pienokainen kuulla vielä aikuisenakin "tekosistaan". :cool:

Sparkle86 Ensiksi kiitos uudesta pinosta :flower:. Onpa kaunis ristiäismekko! Olet ollut todella ahkera! Onko se neulottu tai virkattu? Itsekin ajattelin, että voisin tehdä jotain vauvoille. Nyt olen tekemässä villahaalareita. Toinen on miltei valmis, saa nähdä sitten miltä näyttää...

Kestoista meillä ei kaksosten kanssa kestoilla. Niinpä tuli mieleeni, että jos joku on halukas vastaanottamaan äitiyspakkauksista tulleet kestot, voin hyvin lähettää ne postitse. Postimaksun saa vastaanottaja maksaa, muuten en rahaa niistä halua. Mulla siis on kaksi pakkausta eli tupla setit :D jos vain jollain tarvetta.. Ikävä olisi jos jäisivät käyttämättöminä lojumaan kaapin pohjalle.

Omaa napaa Viime viikolla mulla oli sekä neuvola, että ultra. Molemmissa kaikki hyvin. Pikkuiset painavat kummatkin jo yli 1500g. Eli mulla on jo yli kolme kiloa vauvaa masussa :heart: Hurjaa... Vatsan paino ja koko rajoittavatkin melkoisesti mun olemista ja tekemistä.
Liikkeitä tuntuu usein ja melkosen voimakkaita. On hauska seurata, kuinka ensin toinen liikkuu ja saa siten usein veikkansa myös hereille ja liikkumaan. Myllerrystä siis riittää. Turvotusta on mullakin ollut jonkin verran, tosin lähinnä vain nilkoissa. Olen ajatellut osa syyn olevan nestehukkaa, sillä en aina huomaa juoda tarpeeksi.
Tarvikkeet on kaikki hankittu. Vielä pitäisi pestä joitain pikkuisten vaatteita ja laitella ne kaappeihin jotenkin järkevään järjestykseen. Ensin pitäisi tosin raivata niille lisää tilaa tuolta kaapeista.. Plaah, se on tylsää, enkä tykkää yhtään..

Nyt nauttimaan ihanasta, aurinkoisesta pakkaspäivästä!

Perho ja pojat 30+4
 
Täällä taas:D Kone kaatui viime viikolla ja jouduin olemaan ainakin neljä päivää ilman nettiyhteyttä :kieh: oli aika traumaattinen kokemus :p

Uusille tervetuloa!:flower:

toive81: Hassua kun en ollu itse tullu ajatelleeks, että bikineissäkin vois uida :D En vaan tiedä että mahdunko enää mihinkään, kun on toi rintavarustus kasvanu niin paljon :LOL:

Avokado: Onnea ekstraviikosta! Mä ehdin sit jo kuitenkin innostua, että josko sitä olis viikon pidemmällä, mutta turha toivo :D Kävin tosiaan synnärillä ja siellä ultrattiin ja sanottiin, että vauva oli raivotarjonnassa, vastas viikkoja, paino oli n. 1,4kg ja sf oli 24 cm (eli 5cm putos pois siitä neuvolalääkärin mitasta) :confused: Tosin se gyne sano, että hän on 30 vuotta mitannu ja tietää kokemuksesta, että mittaa aina aika naftisti, joten se 25-26cm mikä miehen kanssa saatiin kotona olis se, minkä suurin osa mittaajista sais. Kauniisti käyrillä siis.

Ne ei tosiaan ollu kauheen tyytyväisiä sen neuvolalääkärin toimintaan, se ei ollu merkannu äitiyskorttiin lääkärinumeroaan, eikä laittanu lähetteeseen mitään syytä, miks mut oli laitettu tarkistukseen. Sokerirasituksestakin jouduin kertomaan ite, koska kukaan ei ollu merkannu sitä mihinkään, ja tulokset kerroin sit vaan sinnepäin kun en muistanu tarkkaan. Ja kun kysyin, niin ne sano että se on vasta joskus 35-36 viikoilla kun aletaan yrittämään käännöstä jos vauva on perätilassa, aikaisemmin sitä ei edes aina merkkailla kun ne kääntyilee. Kaiken kaikkiaan se gyne oli todella ärsyyntyny turhasta lähetteestä, kun niillä oli joku lääkäri kipeenä ja ne oli muutenkin yli tunnin myöhässä aikatauluista.


Turvotusta on jonkin verran nilkoissa iltaisin, ja vihkisormus ei oo enää pariin viikkoon mahtunu : / tosin se on kyllä aina ollut tiukka, kun ostettiin se talvella ja mulla oli ihan kylmät kädet kun kokeilin kokoa :D

Hankinnat meillä on oikeastaan kaikki tehty, saatiin sukulaisilta ja ystäviltä kaikki ilmaseks jo aika alussa. Tuttipulloja, tutteja, vaippoja puuttuu vielä, mutta muuten on kaikki kauniissa kaaoksessa pinnasängyssä :p Jos sitten joskus joulukuussa jaksais vähän järjestellä...

Kestoista me meinataan kokeilla muutamalla sellasella all-in-one vaipalla, kun on pieni asunto, pieni pyykkikone ja olemattomasti kuivaustilaa, niin se saa luvan riittää. Oon lukenu netistä et sellaset FuzzyBunzit (vai mikä se oli) on kuulemma hyviä. Onkos kellään kokemusta niistä?

sparkle86 Kiitos uudesta pinosta ja tosi upea kastemekko :) Musta olis ollu kans kiva tehdä itse, mutta en sitten tullut aloittaneeksi, kun ajattelin että onhan meillä molemmilla suvuissakin mekko. Näin jälkiviisaana olis ehkä sittenkin kannattanut, kun nyt kumpikin suku odottaa, että valitaan just heidän mekko: mun puolella on siis sellanen missä oma isoäitini on kastettu joskus 1930-luvun alussa ja sen jälkeen varmaan yli 40 lasta suvusta, miehen isoäiti taas aikanaan kutoi ja kirjoi ensin itse silkkipellvakankaan ja ompeli siitä käsin kastemekon lastenlapsille. Siinähän sitten mietitään, että kumman suku loukkaantuu vähemmän :D

Jeccika olipas aika ristiäiset :LOL: Tollaset on ihan hauskoja sitten vähän ajan päästä muistella, ja saa varmaan lapsikin kuulla useamman vuoden kuittailuja:D Me oltiin viime talvena yhden serkun ristiäisissä, joissa sylikummi ei ollu vissiin ikinä pitäny vauvaa sylissä. Hirvitti katsella kun nainen piti sitä vauvaa kuin kitaraa, vauva huusi kurkku suorana koko toimituksen ja siinä hötäkässä ei kukaan kuullu sanaakaan papin puheesta, edes lapsen nimeä.

Liikkeistä vielä Mä en ymmärrä tätä lasta, kun liikkeet on viimeisen viikon aikana selvästi jotenkin pienentyneet :confused: Tai siis kyllä välillä aina tulee sellasta steppaamista, että maha heiluu, mutta pääosin se on vaan joko pää tai takapuoli kun pullistuu kylkeen tai johonkin, ja sitten se taas "lipuu" siitä pois ja ilmestyy toiselle puolelle mahaa hetken päästä :D Oon nyt tehny sitten aina välillä epävirallista liikelaskentaa iltaisin, mutta kyllä sieltä aina vähintään kymmenen muljausta tulee muutamassa kymmenessä minuutissa. Mutta päivisin saattaa olla kyllä todella hiljasta. Oon varmaan vaan vainoharhainen, mutta kysynpä kuitenkin, että onko teillä muilla vastaavaa?

parel ja poikanen 29+4
 
parel tuo liikkeiden muuttuminen johtuu varmaan siitä että vaavilla ei enää kasvaessa ole tilaa samalla tavalla puuhastella masussa kuin aiemmin. Näin ainakin itselleni olen selitellyt kun jokaisen kohdalla on raskauden edetessä liikkeet muuttuneet juuri kuvaamallasi tavalla. Mulla ainakin tyypillisimmin tuntuu sellasia laajoja liikkeitä tai sitten tuntuu kun nyrkillä tai kantapäällä venytetään paikkoja (välillä melkein saa kopattua kantapäästä kiinni vatsan päältä :D )

Nuo Fuzzit on mun mielestä ihan sellaiset perushyvät helppokäyttöiset taskuvaipat. Meillä on pari ollut käytössä noita yhdenkoon. Ihan ovat toimineet, mutta kun lupaavat että mukana olevat imut riittävät, niin ei kannata uskoa. Alussa riittää tosi hyvin, mutta kun vaippa kasvaa vauvan mukana niin ainakin meillä lakkasi imuteho riittämästä jossain reilun vuoden paikkeilla. No ei ei ole suuri ongelma - isompia imuja vain kehiin ;)

sparkle todella upea neulemekko! Meillä pikkuinen kastetaan suvun kastemekossa - samassa jossa minut ja mun äiti on kastettu. Tuolla se on itse asiassa laatikossa odottamassa meidän edellisen jäljiltä :D

Taas on pari päivää supistellut melko reilusti ja kipeästi. Levätä pitäisi enemmän, mutta kun töissä on koeviikko menossa ja kotona on esikoisen synttärit torstaina niin siitä voi jokainen päätellä kuinka paljon tässä pystyy lepäilemään... :headwall:

Mussu & Myy 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Syyslomalta palattu takaisin kotiin. Mukava oli loma mutta mukava oli taas tulla kotiinkin "omaan rauhaan" :) Eilen tuli istuttua autossa yli 10 tuntia..on se kyllä matka..ei kyllä kovin usein jaksais istua. Kyllähän se aikuisilla menee mutta yritäpä sitten saada yksivuotias viihtymään autossa |O Oli kyllä itelläkin vähän jalat turvoksissa istumisen jäljiltä illalla..

Tänne oli taas tullut uusia, joten tervetuloa joukkoon mukaan Flip ja Taffo :)

Sparkle86 on kyllä ihanan näköinen kastemekko ja vielä itse olet sen tehnyt :) Meillä äiti käsityötaitoisena on ommellut kastemekon esikoiselle. Se on pellavaa ja tykkään siitä myös todella paljon.

Avokado Tuosta vatsan kovettumisesta niin mullakin on sitä päivittäin, joskus enemmän joskus vähemmän. Joskus vatsa kovettuu rasituksessa mutta aina ei edes tarvitse kummoista rasitusta, kun se jo menee kovaksi..

Meillä ei ole oikeastaan tehty sen suurempia vauvahankintoja vieläkään, kun kaikkia on jo tarpeeksi. Jos tämä tulokas on poika niin sitten täytyy nuita vaatteita ostella pojalle. Lipasto täytyy käydä Ikeasta ostamassa, johon laitan vauvalle vaatteet valmiiksi. Samoin täytyy ostaa uusi hoitoalusta pesukoneen päälle. Haluan sellaisen hoitoalustan, jossa on kunnos reunat, että se suojelisi vähän enemmän tippumiselta. Me varmaan vuokrataan vauvalle se vaavisänky 4 kk:ksi. Nyt tuotiin myös tuo turvakaukalo lapista takaisin ja se odottaa tuossa nyt pesua. Meillä on Maxi Cosin turvakaukalo jalustalla isofix-kiinnityksineen. Se on kyllä ollut hyvä valinta. Niin ostinhan minä vauvalle viisi uutta kestoa, tänään hain postista.

Tuo imetystyyny olisi varmaan ihan hyvä ostos, jos tykkää imettää istualleen. Istualleen imettäessä on minusta hankala löytää hyvää asentoa. Esikoista imetinkin suurimmaksi osaksi makuultaan.

Olen myös miettinyt kantoliinan tai kantorepun ostamista. Jos ei heti osteta nuita kaksareita niin toisaalta vauvaahan voisi kuljettaa mukana esim. kantoliinassa. Kun nyt on hankittyu tuo iso talvitakkikin, niin vauvahan toivottavasti mahtuu kantoliinassa sen sisään..

NIin ja tänään oli neuvola, joten tässä vähän neuvolakuulumisia:

Paino: +412g/vko
RR: 128/75
HB: 141
SF: 26 cm
Tarjonta:rt
Syke: 140

Nyt ruokaa laittamaan..

Elmi ja Minni 30+1 :heart:
 
Täällä kans maha kovettuu. Tänään on jopa ollu jatkuvaa jomttavaa kipua alavatsalla. Onneks lääkkeellä vähä helpotti.
Liikkeistä: täällä kans pullistelee lähinnä toinen puoli pää alaspäinhän tyyppi on ollu jo muutaman viikon ajan. Selkeitä potkuja ei enää niinkään tunnu. Kuitenki sen tarvittavan määrän oon liikkeitä saanu laskettua
Hankinnat: kaikki isommat on. Pientä ostettavaa kuten vaippoja, rasvaa tuttipullo/tutti on ostamatta. Ja sitte koreja mihin vauvanvaatteet laitetaan.

(.) neuvolalääkäri oli viime viikolla. Sf oli pompsahtanu 3 cm vajaassa 3 viikossa Ollen nyt 29. Kaikki oli ok. Vauveliki pysyny pää alaspäin. Oli kuulemma aika alhaalla jo, minkä oon kyllä tuntenu vähä liianki hyvin :D

Ressiä meinaa pukata. Ostettiin vahahko omakotitalo. Remppa alkaa viikonloppuna. Toivottavasti keretään tehä ennen ku vauva syntyy.

t. Tammitähti ja Pikku-Ukko 30+3
 
Moikka,
supistuksia täälläkin, jatkuvasti. Voisin sanoa, että aamupäivän puolella tahti on 1-2 tunnissa ja iltaa kohden kiihtyy. Toistaiseksi ei ole tehnyt tuhoja kohdunsuulla, joten ei haittaa ja lääkärin mukaan on ihan normaalia neljättä odottaessa. Toivotaan niin. Huomenna taas tarkastetaan tilanne, koska kolmosen kohdalla supistukset alkoivat avata paikkoja viikolla 32.

Taffo, olen Vihdin puolelta, jännä nähdä, osutaanko synnärille yhtäaikaa! :D

Mä liputan oikein kovasti minkä tahansa FuzzyBunz -tyyppisen taskuvaipan puolesta. Ihan pienellä nuo kosteussuojalliset taskuvaipat tahtovat vähän falskata, mutta heti kun alkaa tulla hieman "fläsää" reisiin, ovat ainakin meillä toimineet loistavasti! Kuivuvat nopsaan ja kun täyttää niitä valmiiksi, on käyttö ihan yhtä simppeliä kuin kertakäyttövaippojenkin käyttäminen. :)

Kiitänpä minäkin merinovillakosteussuojavinkistä! Kiva yhdyssanahirviö... :D Toimii varmasti ainakin pienellä vauvalla hyvin. Meidän 5-vuoitaalla yökastelijalla on ollut patjan päällä reilun kokoinen pul-kangas (eli sellainen kosteussuojattu kangas, josta ommellaan kuorivaippoja). Se hiostaa ehkä hieman vähemmän, kuin muovifrotee ja on ainakin mukavampi, kun on sen verran ohuempaa ja pehmeämpää kangasta.

Kreecher ja Ötys 29+2
 
Perho kastemekko on neulottu. Aluks aloin virkkaamaan yhdellä toisella mallilla, mutta onneks jouduin purkamaan sen ja valitsin sitten tuon mallin. On paljon nätimpi ku se toinen :D

Ja kiitos kaikille kehuista =)

(.) Eilen ostettiin vaatekaappi vauvanvaatteille ja se on nyt kasattu ja vauvan vaatteita pesun jälkeen pyykkitelineet täynnä kuivumassa =) Vielä olis yks satsi ja lisäks pitäs serkulta hakea lasti tavaraa, joten sieltä tulee varmaan lisää vaatteita =) On ne vauvan vaatteet vaan ihania =)

Nyt ei kerkee muuta kirjottaa, pitää alkaa laittaa ruokaa =) Joo, kello on puoli yhdeksän aamulla ja alan laittaa ruokaa :D Oon koulussa tänään puoli kaheksaan asti ja pitäähän sitä miehen saada ruokaa =) Ja itekki kyl ajattelin syödä ennen ku meen kahekstoista kouluun =)

Sparkle ja Viuhti 30+2
 

Yhteistyössä