*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

parel eilen kävin lääkärissä ja ei tihkuta lapsivettä onneksi :) Kaikki oli hyvin, kohdunsuu 2cm auki, kanavaa kuitenkin 3,5cm ja kohdunsuu pehmeä. Painoarvioksi saatiin 2,8kg tällä hetkellä ja syntymäpainoksi 3,4kg.. että ei isoa ole onneksi tännekkään tulossa :)luotan aika paljon tämän lääkärin arvioon koska viimeksikki meni ihan nappiin! :p kipeitä supistuksia on nyt ollu muutamana päivänä..

Onnea vauvautuneille <3

vielä pitäs jaksaa ootella vauvvaa.. täälä olis jo kaikki valmiina melkeimpä!
ja niin jes, raskauskiloja 2,5kg tähän mennessä yhteensä ;)
verenpaine oli nousussa, pissassa valkuaista.. maanantaina menen uusintaverikokeisiin ja tarkastetaan ettei maksa-arvot nouse! Maksa-arvot oli 97 viimeks( viite alle 45) ja sappiarvot 6 (raskaana olevilla saa olla jopa 10)..



36+4
 
Lillywhitelle ja Nullpointsille onnittelut vauvoista! :flower:

Elmille kiitos kannustuksesta! Itsekin toivotaan että vauva tajuaisi vielä kääntyä itse ja aion myös kysyä huomenna lääkäriltä eikö käännöstä voitaisi koittaa uudelleen. Tuo eilinen yritys oli lähinnä nopea kokeilu, jossa muutaman kerran tuntui terävämpää kipua. Illalla huomasin mahassa kummalliset punaiset pienen kaaret, jotka tulivat varmaan lääkärin kynsistä jotka myös aiheutti tuon kivun. Olisin kyllä valmis toiseenkin yritykseen. Bongailin netistä vinkkejä asennoista joilla voisi saada vauvan kääntymään itsestään. Eli täällä ollaan välillä pylly pystyssä kontallaan polvet sohvalla ja toivotaan käännöstä... :D

Viime yö meni vain 4tunnin unilla kun mietin mielessäni vaihtoehtoja ja koitin sitten etsiä netistä tutkimuksia riskeistä. Katselin myös vähän kokemuksia, mutta koitan suhtautua niihin varauksella. Synnytykset ja synnyttäjät eivät kuitenkaan ole suoraan verrattavissa toisiinsa, koska kaikki ollaan niin yksilöllisiä.

Mietin sitäkin, että kun olen nähnyt vauvasta unta kaksi kertaa raskauden aikana en ole unessa joutunut vauvaa synnyttämään vaan se on molemmilla kerroilla annettu vaan syliin ja sanottu tämä on sinun. Jos se on merkki ylemmältä taholta että näin sen pitää mennäkin... Tai ehkä tarvitsen vielä vähän lisää unta... |O Mutta ei ole helppo päätös!

Heta & Hippo 36+6
 
kääkkis
Onnea NullPoints ja Lillywhite pienokaisista :)

Muakin janottaa tosi paljon, mutta eipä ole koko raskausaikana ollut nyt ihmeemmin turvotuksia. Vettä menee useampi litra päivässä ihan kevyesti :)

Nyt sitten tosiaan loppui kaikki supistustuntemukset kuin seinään. Tasaista jomotusta saattaa olla päivisin, mutta ne napakat tosiaan katosivat. Olen muutenkin niin täpinöissä, että heräilen pitkin yötä ja nukahtaminen on aika hankalaa. Kuitenkin kun nukahdan, niin nukun tosi sikeästi. Ensi keskiviikkona käyn vyöhyketerapiassa ja saan vähän neuvoja rentoutumiseen :)

kääkkis ja "osku" 37+3
 
Hei vaan kaikille:wave:
Loppiaisen merkeissä olen siivoskellut joulukoristeet pois, vielä hieman imurointia ynnä muuta. Ulkoilukin on mukavaa kun pakkasta ei liikaa.

Taidetaan laittaa vauvan tuloon vauhtia, siivousta, saunomista ja sitä kolmattakin. Kaikki keinot käyttöön:whistle:

Viime yönä nukuin yllättävän hyvin, ainoastaan nivuset ovat kipeinä, kääntyminen tuotti tuskaa.

Ei muuta kuin odotteluja:)

Johanna ja pompula POKS 39
 
No nyt alkaa olla tässäkin pinossa säpinää :)!
Onnea Nullpoints ja Lillywhite ja tsemppiä ä060811 huomiselle!!

Voi Heta, toivottavasti pieni tekee vielä eskimokäännöksen. Oletko käynyt spinning babies-nettisivuilla? Olen itse tehnyt ilmeisesti samaa liikettä kuin sinäkin, kontillaan tai sohvalta alas peffa pystyssä. Vauva oli nimittäïn vielä ihan pari viikkoa sitten poikittain. Niin kauan kuin peffa ei ole vielä kiinnittynyt kaikki on mahdollista. Anopilla kääntyi vasta viikkoa ennen synnytystä, pidän sulle peukkuja pystyssä!

MamadeDos toivottavasti siellä voidaan paremmin!!
Elmi kiva kuulla että olette vaunuista tykänneet! Luulen että mekin tullaan olemaan tyytyväisiä. Loputon valinnanvara pistää vaan niin pään sekaisin. Eikä koske ainoastaan vaunuja, jotenkin tuntuu että kaikki vauvaan liittyvät ostokset tulee punninneeksi ihan ylitarkkaan, vaikken normaalisti ole yhtään sellainen tyyppi. Ja täytyy kyllä sanoa että odottavat ja pienten lasten vanhemmat ovat kyllä aikamoinen kohderyhmä myydä. Kaikkihan tahtovat lapselleen vaan parasta, ja tarvikemäärä jota vauvalle voisi hankkia on loputon. Itseäni olen pitänyt ihan tervejärkisenä näissä asioissa, mutta huomaan olevan tässä tilassa aika herkästi manipuloitavissa.

Vettä menee täälläkin ja nyt tarkoituksella yritän juoda hyvin kun sormet alkavat muistuttaa nakkeja. Vedenjuonti tuntuu kyllä auttavan. Täytyy sitten muistaa sama imettäessä ja veden juonti ei ole yhtään tyhmempi tapa muutenkaan. Täälläkin jomottelee ja ihan kuin pötsi alkaisi vähän roikkua. Jospa se siellä laskeutuisi pikkuhiljaa. Lähes kaikki vauvan vaatteet on pyykätty. Tänään alan juomaan vadelmanlehtiteetä. Se sai aikaisemmin hurjia harjoitussuppareita aikaan ja en uskaltanut juoda enempää, mutta jospa se nyt olisi avuksi. Maistuu kyllä kököltä. Ja niitä ässiä. Siivouksen säästän viimeiseksi keinoksi :D.
Flip 37+3
 
Onnea vauvan syliinsä saaneille! :heart:

Heta tsemppiä!
Tuli itsekin puntaroitua noita asioita muutamaan kertaan, kun odottelin ulkokäännökseen aikaa. Mulle lääkäri sanoi, että vaikkei vauva olisi kiinnittynyt, niin sitä ei saa käännettyä ellei se liikkeillään ole yhteistyöhaluinen. Voisihan sitä kysyä, että jos saisit toisen ajan ja vauva olisikin silloin halukas auttamaan potkuillaan, jos siis ei ole kiinnittynyt vielä.
Mulla ulkokäännös tehtiin 36+3. Ei sattunut eikä ollut oikeastaan edes epämiellyttävää.
Jaksamista ajatusten kanssa! Kurjaa, että viimeisille viikoille sait vielä noin paljon ylimääräistä jännitystä.

Pitää juomisesta sanoa munkin, että se veden kulutus on jotain ihan hämmentävää. Yöllä meinaa melkein paniikki tulla, jos vesituoppi tyhjenee. :D Onneks vessa ja vesihana on ihan makkarin lähellä.

Täällä kaik ok, neuvola oli viimeksi keskiviikkona ja kaikki kunnossa. Turvotusta on nyt jonkin verran tullut, mutta osittain luulen sen kyllä johtuneen vuodenvaihteen herkutteluista.
Neuvolatädin mukaan vauva on jo alempana kuin ennen ja siltä mustakin tuntuu. Yöllä lantiota pakottaa enemmän kuin ennen, pitää olla isompi tyyny jalkojen välissä :D Eikä ole enää närästänyt!

minemi ja tyyppi 38+4
 
Huomenia:)
Eilinen touhuaminen aiheutti toivotusti supistelujen palaamisen, ihan taas tuntuvasti ilalla supisteli. No, nyt sitten ohjelmassa imurointia, pieni kävelylenkki sekä yöllisten lumien kolaaminen. Ennen uutta vuotta pyrin välttämään liikaa rehkimistä mutta kun nyt ollaan jo paremmalla puolella, voin jatkaa normaaliin malliin.

Itse asiassa minähän ohjasin zumba-tuntejani (4h/vko)ihan tuonne äitiysloman alkuun asti. Mulle lääkäri sanoi jo lokakuussa että kun kohdunsuu oli pehmeä että nyt voi jumppaamisen lopettaa. Näin samainen lääkäri sanoi myös esikoisen kohdalla ja lopetin liikunnnan silloin melkein kokonaan. Nyt tästä viisastuneena jatkoin (tietty hypyt pois ja lähinnä näytin vain "alut" liikkeille) ja huomasinpas että kohdunsuun tilanne on ollut ihan sama näihin päiviin saakka. Lääkäri suositteli pitkiä kävelylenkkejä. Voin kertoa omalta kohdalta että pitkä kävelylenkki oli nivusille ja muutenkin paljon raskaampaan kuin 2h zumbaa. Tottakai jos jotain supistelua yms. olisi ollut liikunnan aikana tai sen jälkeen, olisin lopettanut sen samointein.

Olen himoliikkuja (opetan myös liikuntaa yläasteella) ja odotan jo malttamattomana milloin pääsen jatkamaan ohjaamista, hikoilua on ikävä. Uusia kurssejakin tuonne keväälle olen suunnitellut. Harmi kun pakkasta on luvattu pitkäksi aikaa, jää vaunulenkitkin jonkin ajan päähän. Mun jumpparit ovatkin naureskelleet että aikamoinen vipeltäjä tästä maha-asukista saattaapi tulla kun äiti on keinutellut lanteitaan lattarin tahtiin ahkerasti. Yksi on ristinyt maha-asukin Pietroksi:)

Meidän perheessä kaikki ovat talvi-ihmisiä; luistelua ja hiihtoa sekä laskettelua. Esikoisella on nyt edessä jo kolmas talvi rinteessä (täytti just 6v) ja viime talvena jo tuli Rukan rinteet äipän perässä. Ollaankin jo valmiiksi varattu Rukalle mökki hiihtolomalla, haaveissa ois itekin hiihtää ja lasketella tuolloin. Mies on kelkkailija ja tossa eilen jo päivitteli että kun ei taida oikein uskaltaa lähteä pidemmälle kelkkailulle jos tulee lähtö. Niinpä, en päästä kovin kauas.

Mutta nyt aamukahville ja hommiin=)

Johanna ja pompula 39+1
 
Flip olen käynnyt kyllä tuolla spinning babies-sivustolla ja täytyykin käydä vielä tarkemmin lukemassa niitä juttuja, koska soittivat äsken TAYSilta että niillä ei valitettavasti ole enää antaa mulle aikaa uuteen käännösyritykseen. Olivat varanneet ajan kätilölle ensi torstaille sektioon valmistumiseen ja sektio ajan 20.1 eli vajaan kahden viikon päähän. HUI!!! :O

Minemille kiitos tsempeistä ja jospa vauva vielä kääntyisi itsestään. Ei minulla varsinaisesti mitään tuota sektiota vastaan ole, mutta kun olin mielessäni valmistautunut synnyttämään vauvan "normaalisti" alakautta. Mutta tuo perätila muutti kyllä suunnitelmat. :whistle:

Vähän katkera olen kun odotin että tänään olisi voinnut laittaa vähän vipinää peliin peiton alla pitkästä aikaa, mutta ei tässä taida nyt uskaltaakaan ettei lähde syntymään ennen tuota sektiota... :kieh:

Kauhea jano vaivaa täälläkin jatkuvasti. Ja hyvähän sitä olisi juoda runsaasti ettei niin turvottaisi.

Heta & Hippo 37+0
 
ei ole vauvoja tullu näköjään :) tai ainakaan ilmotuksia niistä..
täälä ei kummempia.. seuraava reissu on maanantaina sinne verikokeisiin kattoon ettei maksa ja sappiarvot ole noussu sitte olis viikon päästä perjantaina neuvola.. meilä olis ennen vauvan tuloa vielä muutama juttu rempata tuohon vessaan ja työmiehet pääsee vasta viikon päästä niin toivon että se ehitään ennen vauvan tuloa! tiukille menee ku esikoinen synty 39+0 ja jos tääki tulee viikkoa ennen niin ei ole ko kaks viikkoa aikaa! Saunaa aletaan sitte helmikuun puolela remppaamaan ja sehän ei meitä hiasta ku on tuo toinen iso vessa suihkuineen ja ammeineen käytössä ja sauna on toisella puolela taloa ja sinne pääsee toisesta ulkoovesta kätevästi :) voidaan lasten kanssa olla toisela puolen taloa sitte rauhassa..
36+5
 
Hurjasti ONNEA vauvaantuneille!Täällä tuntuu tapahtuvan!:heart::flower::heart: Jännityksellä odotellen ken on seuraavana nyytin haussa!Aww...:D

Kaikille kolotuksista ym. vaivoista kärsiville suuren suuri tsemppi :hug:!

Parel: Paineet olleet mulla koko raskausajan vähän korkealla,nyt kuitenkin pyörii lukemissa 160-180/90-100.Plaah.Ja pisussa on proteiinia ja turvotukset on kamalat joten olo ei kovin kummoinen.:headwall: Onneksi HyytiKyppynen on kuitenkin jo ollut parisen viikkoa kiinnittyneenä ja laskeutuneena joten siltä osin olo oikein hyvä!Tsemppiä ja paineettomia päiviä sullekin!:)

Tänään siis taas oli tuo kontrolli,th konsultoi synnärin kanssa ja antoivat vielä tämän vko:n lopun " vapaata " jos ei lisä oireita tule.:( Toivoisin niin kovasti että synnytys lähtis itsellään käyntiin ettei tarvitsisi käynnistellä.Huoh.Masentaa ja hermo ihan loppu,isäntäkin tuntuu NIIIN vastenmieliseltä just nyt kun ei tunnu ymmärtävän mitään ja sitä ja tätä...Anteeksi purnaus!:kieh:

Hyviä vointeja kaikille!:wave:

Taffo ja HyytiKyppynen 38+3
 
Huomenia:p
Esikoinen sitten päätti jo seitsemältä että tässä talossa herätään. Ei edes viikolla herää itse niin aikaisin. Oisin mielellään vetänyt sikeitä...

Alkaa iskeä epätoivo, eilen tuntia about neljä harkkasupistelua koko illan aikana. Että tuntuu siltä että tämä jämähti tähän. En ala.

No, aikansa kutakin. Tänään lähden esikoisen kanssa heti 11 maissa reippailemaa pihalle hiihtokoulun merkeissä. Muutenpa tässä ei ole ihmeellisempiä suunnitelmia. Pitää saada vaan aika jotenkin kulumaan.

Eilen sitten meinas munkin hermot jo kiristyä jatkuvien kyselyiden kanssa. Soitti anopit ja muut ja tekstitviestit ujelsi että joko siellä ollaan kohta lähdössä. Ihan niinku varkain oltais sitten menossa, joo eikä sitten kerrota kellekään kun vauva on maailmassa. Mulla kuitenkin laskettukin aika vasta ens torstai. Voipi olla että sanon vielä pahasti jollekin, varsinkin anopin höösäys on ylitse muiden.

Uskokaa tai älkää, esikoinen hyppiii jo pitkin olkkaria ja katsoo jotain hevosshowta ja esittää samalla omalla keppihevosellaan. Tää hevostelu on meidän yhteinen juttu, ite oon jo pienestä pitäen hevosten kanssa ollu tekemisissä ja esikoinenkin istutettu hepan selkään eka kerran pari vuotiaana. Mut tää menee jo liian pitkälle....


Johanna ja pompula 39+2
 
Jeccika,sitähän tuo juuri on.:( sen takia joudun ramppaa siellä neuvolassa ja jos yhtään tulee lisää oirehia tai vauva ei liiku ---> synnärille.Eilen th soitti sinne ja sain vielä jäädä kotiin,kun vauva liikkuu hyvin ja oma olo siedettävissä.Siksi toivon että käynnistyisi itsestään,ettei pahenisi ja tarvitsisi käynnistää.: /

Johanna ihana tuo sinun pikkuinen!Itse kanssa puuhannut hevosten kanssa koko elämäni ja tehnyt sitä työksenikin 13 vuotta,työtapaturman takia en enää voi tehdä työkseni mutta eihän niistä muuten eroon pääse...Nyt on kamala kuume päästä jo ratsastamaan,kunhan tuo HyytiKyppynen ulkoistaa itsensä!

Supistustuulia kaikille niitä toivoville!:whistle:

Taffo ja HyytiKyppynen 38+4
 
:D Mutzilla .... Mä keksin uuden laskutavan;
mullakin ois tänään 40+3, mutta yhdessä ultrassa (taisko olla np-ultra), sai mitoiksi sen verran että tänään ois vasta 40+0.

Mutta ei merkkejä edelleenkään, tiistaina oli jokunen supistus, sen jälkeen ei ole näkynyt.

vappupommi
 
noniin.. viime yö olikin sitte erittäin tuskallinen! esikoinen (1v 5kk) alko oksentelemaan yölä ja valvoessa meni sitten viime yö mulla.. puoli viideltä päästiin nukkuun ja samala neitille nousi vielä kuume 38,5 ja sitte pääle vielä oma kauhea köhä ja flunssa niin ei kiva :/ onneks neiti on pirteällä tuulella nytte vaikka rytmit meni ku herättiin sitte vasta yheltä!
onneks tuli taudit nyt ennenku vauva synty..
muuten ei mitään kummempia tänne suuntaan ja huomena poksutaan täysiaikaisuutta :)

36+6
 
Meidän tyttö syntyi 4.päivä! :) Puolkuusi aamulla meni vedet ja tyttö syntyi klo 14.24. Säännölliset, kipeät supistukset alkoi n. klo 11 paikkeilla ja ponnistusvaihe kesti 9 minuuttia. Painoa tytöllä 3315g ja pituutta 51 cm (rv39+3). Tsemppiä kaikille vielä jakaantumattomille ja onnea kaikille vauvaantuneille!!

Marde
 
Hei kaikille!
5.1.2011 klo 18.45 syntyi meille suloinen tyttö. Pituutta neitillä oli 51cm ja painoa 3825g ja todella ihanat tummat hiukset. :heart:
Tänään ollaan kotiuduttu ja olo on hiukan väsyny mutta onnellinen
Ninnipo ja Peikkotyttö
 
Huomenta ja onnittelut vauvansa saaneille:heart:

Mulla hieman outo olo. Yöllä oli alavatsa kipeenä ja samoin tässä aamulla. En tiedä kun jotkut puhuu menkkamaisista jomotuksista, oisko niinku niitä. Toisaalta pelkään et pitäiskö tästä ottaa johonkin yhteyttä. Ei ole mitään kouristusta tai äkillistä kipua, vaan mahakipuilua. Ei sen puoleen, söin eilen sipsejä ja niitähän meni sitten urakalla. Voi tietty johtua siitäkin.

Pitää seurailla tilannetta, jospa tästä rauhoittuisi. Oma mielikuvitus laukkaa aika lailla.:headwall:

Toinen juttu on sitten nää vessa-asiat: väillä ollaan kovalla ja välillä löysällä, mutta useasti päivässä.:ashamed:

Tänään vuorossa esikoisen uimakoulu, helpottaa ajatella et tiistaina on synnärille aika, pääsen tutkauttamaan tilannetta:)

Päivänjatkoja

Johanna ja pompula 39+3
 

Yhteistyössä