*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

:heart::flower: Onnea Elmille vauvasta!

Ja peukkuja kaikille jotka kotona "kellottelevat" tällä hetkellä jos ette jo laitokselle ole lähteneet...

Mä lasken täällä että ois 4 päivää sairaalaan menoon, 86 tuntia äitipolin aikaan......

vappupommi 41+2
 
Moikka!

Ompa tullut lueskeltua teidän keskusteluja kesäkuusta lähtien, eli melkein heti sen jälkeen, kun testit meillä näytti plussaa suureksi hämmästykseksi (tarkemmin sanottuna kolme testiä samana iltana :) ) Mutta täältä on ollut kyllä kiva lueskella, että missään mennään ja vähän vertailla kirjoittajien kanssa joilla on samat viikot menossa. Meillä tämä netissä roikkuminen ja foorumeiden seuraaminen on enemmän minun harrastus kuin vaimokkeen :)

Nyt tässä viime aikoina lueskellessa on alkanut jo vähän jännittämään, kun huomaa, että h-hetki lähenee päivä päivältä, kun teillä muilla vauvoja syntyilee. Vaimokkeella menossa 38+5 viikot ja ei vielä minkäänlaisia merkkejä, että pikku veijari (luultavasti rimpsessa) olisi tulossa ulos :) Tosin flunssa ollut jo vaimokkeella päällä viikon, että olisi jo hyvä, että paranisi niin olisi kaikki voimat käytössä synnytyksessä!

Kivoja loppuodotuksia kaikille :)

-dire
 
Nyt on varmaan jo vauvojakin saatu kunhan pääsevät kaikki ilmotteleen :)
Täälä ei kummempia sen suhteen.. ässät on kokeiltu moneen kertaan mutta ei oikein vaikutusta muutakun pari kipeää supparia :( siihen ne sitte jäiki..
luumuja ostin kaupasta ja saunottu on useasti.. siivousta en ole kyllä jaksanu mutta seksiäkin on harrastettu jos se edistäis jotain :D
Huomena poksutaan :)

37+6
 
Paljon onnea Elmille vauvasta.

Täällä poksutaan 37+0 ja välillä tuntuu tosi epämukavalta.

Nyt on kaikki pienet vaatteet laitettu lipaston laatikkoon ja vauvan kotiintulovaatteet pakattu hoitolaukkuun. Miten niin ollaan malttamattomana etuajassa pakkailemassa tavaroita? Vielä pitäs ostaa pieni ulkopuku jota sais pitää sillon kun liikutaan autossa. Mähän ostin sen lämpöpussin kaukaloon ja luulen ettei sen kans tarvi niin kauheesti olla sitä vaatetta alla.:D Eilen oli taas semmonen päivä että mikään asento ei ollut hyvä. Joko kävi kipeetä tai sit oli muuten tukala olo. Supistelujakin oli jonkun verran ilmeisesti. En oikein tiiä minkälaisia ne normaalit supistukset ovat kun esikoinen käynnistettiin. Jostain kuulin että supistuksissakin on eroja. Eilen saunottiin ja se helpotti hieman oloa.

Esikoisella alko eskarin kevätlukukausi sairastelulla. Yhden päivän oli eskarissa ja sit ollaanki oltu koko loppuviikko kotona kuumeen/lämmön pakottamana. Eilen käytin lääkärissä kun oli jo 4 päivää sairastanut. Onneksi ei ollut mitään muuta kuin pitkittynyt yskä/kuume joka pitäs vaan sairastaa pois. Itellä ollu yskä jo joulukuun puolesta välistä asti, eikä kuulema hellitä ennenku vauva on syntynyt. Näin tuumasi neuvolantäti. Ens torstaina on sit viiminen lääkärineuvola.

Sitä ja lisää vauvauutisia odotellessa...

-Lumis- ja Tuikku 37+0
 
Hei!!

Nyt vasta ilmottelen mutta meille syntyi tyttö 2.1 eli väärään meni veikkaus kun poikaa luulimme :) Mutta nyt meillä on kaksi ihanaa prinsessaa.

Hätä sektioon jouduimme jälleen kun vauvan sydän ei kestänyt supisteluja vaan alkoi heittelemään 200- 80 välillä. Myös napanuora oli vain 40 cm kun normaalisti noin 70cm.

leikkaus ei onnistunut ilman jotain repeämistä ja pahinpana vielä leikkaus haava tulehtui pahasti joten nyt haavaa hoidetaan avohaavana ja siinä menee arvioiden mukaan 3 kk että haava kiinni. Alku oli aika tunnemöyryä että miten tämä mahdollista ja kuinka pärjään kahden pienen kans vatsa auki, mutta kaikkeen tottuu ja varovasti vaan ottaa niin kyllä tämä tästä. Eipähän mitään pysyvää jäänyt joten vaan väliaikasta tämä. mYös virtsarakon meinasivat tikata joten aika säätöä koko touhu, mutta minkäs teet.

Mutta vaavi 3520g ja 50cm ja syntyi 39+3 viikolla. Sen verta rankka koemus kaikkineen kipuineen joten tähän taitaa jäädä lapsi lukumme

memmu ja "valtsu"
 
Moikka!

Meille syntyi poika 11.1. klo 0.55.. Herralla oli kokoa 51 cm ja 3320 g. Koko perhe on nyt niin onnellinen! :)

Synnytyssupistukset alkoi 24 tuntia ennen vauvan syntymää n. klo 1 yöllä. Lähdettiin kättärille n. klo 8.00 aamusta kun supistuksia tuli jo 4 minsan välein. Kättärillä supistukset sitten jostain syystä hiipuivat ja jouduin sinne portaikkoon kävelemään ja vauhdittamaan prosessia. Mulla oli kuitenkin kasassa jo 41+0, joten kätilökin oli sitä mieltä että kyllä se nyt saa sieltä syntyä.. "Juoksu" portaikossa ei saanut supisteluja lisääntymään ja mut laitettiin hetkeksi nukkumaan ja rauhoittumaan osastolle. Antoivat jotain kipulääkettäkin. Parin tunnin unosten jälkeen supistukset tuli jo todella paljon voimakkaammin ja siitä eteenpäin tihenivät vauhdilla. Sain ilokaasua ja lopulta sitten epiduraalin. Itse ponnistusvaihe oli tosi helppo, epiduraali on kyllä taivaanlahja.. En ymmärrä kuinka naiset synnyttää ilman sitä. :)

Synnytys meni niin hienosti sitten loppujen lopuksi ettei jäänyt mitään traumoja ja palkinto koko työstä oli maailman paras. Nyt se nyytti nukkuu tuolla tyytyväisenä. Tsemppiä vielä kaikille joilla koitos on edessä ja onnea muillekin vauvaantuneille!

Dulce 86 + vauveli
 
Onnea Memmu pienestä tytöstä ja tsemppiä toipumiseen! Varmasti tosi hurja kokemus. Toivottavasti sulla on siellä apua lähellä ja saat levättyä ja hoidettua itseäsi hyvin! :hug:
Ja Dulcelle kanssa isot onnentoivotukset :flower:!
Tänne ei mitään uutta...
Flip 38+5
 
Onnea Memmulle tytöstä ja toipumisia synnytyksestä ja Dulcelle onnea pojasta. Me taidettiin olla sitten samaan aikaan kätilöopistolla :)

Minäpä kirjoitan tässä pikaisesti minun "yllättäen" käynnistynyttä synnytyskokemusta. Vaikka olihan minulla jo rv 39 menossa mutta silti koko ajan ajattelin, että vauva syntyisi vasta laskettuna aikana ja sen vuoksi meillä meni myös vähän tuon esikoisen hoito mönkään ja kävinkin sitten yksin pyöräyttämässä tuon neidin maailmaan :) No ei minulle siitä traumoja jäänyt vaikka mukavahan se olisi ollut jakaa oman miehen kanssa uuden ihmisen syntymän ilo ja onnenhetket :)

Sunnuntaina päivällä minulle tuli muutama supistus, kun saunottiin miehen kanssa. Vitsailinkin miehelle saunan lauteilla, että mitä jos tämä päättää ensi yönä syntyä. No sunnuntaina ei tullut sitten kuin muutama supistus.

Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä heräsin puoli neljän aikaan taas supistukseen. Nousin sitten ylös sängystä ja lähdin syömään, kun oli nälkä ja arvasin, että en varmaan saa ihan heti unta. Luin sitten aamuyön tunteina netistä hesarin ja luin kätilöopiston sivuilta, että miten synnytys lähtee käyntiin ja milloin sairaalaa yms.

Kuuden aikaan supistuksia alkoi tulla 8-12 minuutin välein ja kestoltaan ne olivat n. 45s-1 min. Minulle iski pieni paniikki, että ollaanko tässä tosissaan lähössä synnyttään ja aloin nopeasti pakata sairaalakassia kokoon ja laittaa hiuksia, pestä hampaita ja esikoiselle aloin pakata myös kassia, kun ajattelin hänen hoitoon viemistä mieheni veljen perheeseen.

Yritin muka välillä nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut supistusten lomassa. Herätin sitten miehenikin ja ilmoitin, että aika napakoita suppareita tulee. Mies ei oikein ottanut unenpöpperössä minun ilmoituksia tosissaan. No klo 8 aikaan soitin kättärille jakysyin, että voisiko sinne tulla näytille, että mikä on tilanne. En vieläkään oikein uskonut, että vauva olisi tulossa maailmaan ja odottelin, että koska ne supistuksen lakkaavat. Kätilö käski puhelimessa ottaa panadolia ja mennä kuumaan suihkuun ja sanoi, että sitten tulet kun supparit tulevat viiden minuutin välein. No kävin vähän suihkussa, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.

Puoli yhdeksän aikaa aloin jo hätäillä miehelle, että nyt on varmaan tosi kyseessä ja ala valmistautua viemään minua kättärille. Supistukset tihenivät ja aloin jo olemaan tosissaan kipeä. Esikoiselle ajateltu kummitäti hoitaja naapurista oli kipeänä, joten hän ei päässyt hoitamaan esikoista jamiehen veljen perheelläkin oli sovittuja menoja. JOten otimme tytön autoon mukaan ja lähdimme aamuruuhkassa klo 9 jälkeen ajamaan kättärille.

Autossa minulle tuli kipeitä supistuksia ja oli aika tukala istua. Mies heitti mut kättärin pääoven eteen ja minulla ei ollut edes mitään hajua missä kättärin synnytyssali on. No sitten huomasin, että hissillä neljänteen kerrokseen ja sieltähän se synnytyssali löytyi. Kävely oli jo aika tuskaista. Synnytyssalilla kätilö käski minun vielä mennä jonnekin ihmeen olohuoneeseen odottamaan ja minä ajattelin, että kai tässä muutaman minuutin voi odottaa. Kello oli jotain 9.30.

Lopulta totesin olohuoneessa odottaessani, että minähän en odota enää minuuttiakaan ja menin kätilöiden taukotilaan sanomaan, että nyt on pakka päästä saliin, että tämä vauva syntyy kohta tähän. Kyllähän tuli kätilöihin vauhtia ja sali löytyi. Siellä riisuin täysillä vaatteet pois ja sänkyyn makaamaan. Kätilö totesi, että joo olet 10 cm auki saat alkaa suoraan ponnistaan :O

Ponnitusvaihe alkoi klo 9.47 ja päättyi onnellisesti klo 10.33. Esikoisen synnytys multa käynnistettiin ja oksitosiinitipan ansiosta ponnistusupistukset tulivat paljon tiheämpään ja kovempina. Nyt kun synnytys lähti luonnolliseti käyntiin olivat ponnistussupistukset harvemmassa ja "hellempiä". Joten ponnistusvaihekin kesti pitempään. Luulin kyllä, että ponnistuvaihe olisi ollut toisen syntymässä lyhyempi, mutta ei näköjään ollut.

Ilokaasua minulle tarjottiin mutta en sitten jaksanut ottaa sitä maskia vaan ajattein ihan keskittyä vaan ponnistamiseen. Vauvan napanuora jouduttiin katkaisemaan heti pään synnyttyö, koska se oli pari kertaa tiukasti kaulan ympärillä. Vauva parkuin jo pään tultua näkyviin ja vartalon ollessa vielä sisällä. Oli aika hassua :) Toisella oli kova hoppu syntyä..

Yhdeksän pisteen tyttöhän sieltä tuli ja äiti itki ilosta ja helpotuksesta urakan loputtua. Kyllä se synnytys on aika "rankkaa" tuli taas todettua. Minulle tuli pari tikkiä. Muuten synnytyksen jälkeen oli jo hyvä olo ja kamala nälkä niin äidillä kuin tytölläkin :) Tyttö söi tissiä kyllä todella napakasti heti.

Ilmoitin sitten miehelleni että meille syntyi tyttö. Niin hän oli puhelimessa, että nyt jo syntyi,että sehän meni nopeasti. No olihan se aika nopea toimitus :)

Pari päivää vietimme neidin kanssa osastolla ja keskiviikkona pääsimme kotiin. Vauva-arki on lähtenyt ihan hyvin sujumaan kahden pienen neidin kanssa. Maito nousi rintoihin jo keskiviikkona ja neiti syö hyvin. Vauvan katsojiankin on jo käynyt eilen ja tänään. Keskiviikkona me menemme tytön kanssa ensimmäistä kertaa neuvolaan.

Mukavaa loppuodotusta ja jaksamisia vielä synnytystä odottaville. Se päivä voi olla lähempänä kuin arvaattekaan ;) ainakin minulle kävi niin...

Elmi ja Minni 5 vrk :heart:
 
Memmulle ja Dulcelle onnittelut vauvoista! :flower:

Elmille kiitos synnytystarinasta. Aika nopeeta tahtiahan tuo on mennyt... :)

Täällä palstalla on nyt tällä viikolla ollut huomattavasti hiljaisempaa. Liekkö äipät synnärillä... :D


Heta & Hippo 38+2
 
:flower::heart::flower: Memmulle ja Dulcelle vauvaonnittelut!

Ja Elmille kiitos synnytystarinasta, vauhdilla tapahtui se! Ja aika hurjaa Memmullakin, mutta toivottavasti toivut nopeasti.

Täällä lasketaan tunteja tiistain käyntiin, en vielä edes varmaksi tiedä ottavatko silloin sisään käynnistykselle, mutta itkien saavat minut sietä pois kantaa jos eivät... Synnytys ei pelota yhtään, sitä vain toivoo että se tapahtuisi ja vauva voisi hyvin.

vappupommi 41+4
 
Taffo ilmoittautuuu,vielä ollaan yhdessä paketisa ( valitettavasti,kovasti odotan jo lähtöä ) :wave:!

Hurjasti onnea vauvaantuneille ja suuret kiitolset synnytystarinoista!:heart::flower::heart:

Huomenna taas neuvola aamusta.Toivottavasti viimoinen..:D Silloin lisää jorinoita!

Tsemppiä yliaikaisille ja supistustuulia kaikille niitä toivoville!!:whistle:

Taffo ja HyytiKyppynen 39+5 :rolleyes:
 
kääkkis
Oikein paljon onnea Memmulle ja Dulcelle :flower:
Kuulosti Memmu todella rankalta kokemukselta :( Oma hätäsektioni sujui aikoinaan hyvin, mutta tässä oli taas osoitus siitä, että oikeastaan mitä tahansa voi käydä. Onneksi voitte vauvan kanssa kuitenkin nyt hyvin :hug:

Kiitos Elmi synnytyskertomuksesta :)

Täälläkään ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut, torstaina on neuvola.

kääkkis ja "osku" 38+6
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! :heart:
Onpas Elmillä ollut tosiaan aika haipakkaa lopulta. Onneksi ottivat sut siellä taukohuoneessa tosissaan!

Täällä ollaan ihan ennallaan, huomenna poksahtaa 40+0.
Mikään ei ole edelleenkään tehnyt kipeetä tai tuntunut mitenkään aiempaa poikkeavalta, joten tuskin tässä vielä hetkeen mitään tapahtuu. Hyvin voi mennä koiralenkille edelleen, vaikka vauva on kyllä jo laskeutunut sen verran että kävelytyyli alkaa olla ankkamainen :)

Tänään soitteli jo molempien vanhemmat meille vuoron perään, joten saas nähdä kuinka malttavat olla vielä ehkä parikin viikkoa, jos ei mitään tapahdu.
 
Onnea Memmu86, Dulce86, Pompula79 ja Mutzilla kääröistä :flower:

Kiva että HelinäKeiju10 kävi myös moikkaamassa :wave:

Kiitos myös synnytyskertomuksista, niitä on aina kiva ja mielenkiintoista lukea.

Vappupommi, eiköhän ne huomenna jo käynnistele, sulla on jo sen verran komeat viikot =)

Täällä ei mitää ihmeitä, seksi sai eilen aikaan supistuksia pariksi tuniksi, olivat napakoita mutta ei kivuliaita ja sitten rauhoittui kokonaan pois. Nyt taas olo ihan normaali. Minulla nyt ei mikään hätä tässä olekaan kun laskettuun aikaan on vielä yli viikko. Miehellä olisi jo hoppu jo senkin takia että saa tauon töistä ja pääsee isyyslomalle :D Minulla ei ehkä sen takia ole niin hoppu kun tämä jää viimeiseksi lapseksi niin yritän nyt fiilistellä tätä vatsaa viimeiseen asti...kyllä tätä joskus vielä tulee ikävä.

MamaDedos & rakas tyttäreni 38+4
 
Onnea Pompula ja Mutzilla :heart:!
Ja Elmi kiitos synnytystarinasta. Niitä on tässä vaiheessa tosi kiva lukea. Auttaa orientoitumaan tulevaan, synnytykset kun ovat niin erilaisia. Mutzillalla oli ilmeisesti myös vauhti päällä?
Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Heräsin yöllä supistukseen, kävin vessassa, nukahdin, heräsin muutaman tunnin päästä uuteen. Ja nyt supistelee vähän väliä, mutta ei oikein tunnu missään. Kiristää ja puristaa vaan. Eli jotain harkkareita nämä kai ovat.
Mamadedos, itsekin olin alkanut nauttimaan tästä jättimahasta, mutta päivät alkavat käydä jo sen verran tylsiksi, että kaipaan jo toimintaa. Ja haluan myös miehen pois töistä kotiin isyyslomalla ;).
Flip 39+0!
 
Ai niin, Direlle piti sanoa että kiva kun kävit moikkaamassa. Munkin mies käy aina välillä salaa vauvafoorumeilla vaikkei sitä aina halua tunnustaakaan ;). Toivottavasti teillä on toivottu flunssasta ja kaikki menee muutenkin hyvin!
 
Onnea kaikille vauvansa saanneille :flower:
Tänään oli neuvola käynti. Olisi jo pitänyt olla viimeviikolla mutta kävi pieni kömmähdys neuvolatädille. Vauvan liikkeet on rauhottuneet. Tänään olin niin flunssanen olo aattelin et jaksaako tässä neuvolaan mennä. Pakko oli käydä tarkistuttamassa et kaikki hyvin. Kaikki oli hyvin verenpaine vähän nousussa sekin kuulemma normaalia näin loppuvaiheessa. Nyt ei sitten ole ollut oikein mitään tuntemuksia et tässä mihinkään synnyttämään mentäis luonnollisesti. Öisin ei oikein saa nukuttua ja kun herää niin ihan hiestä märkä, mistä lie johtuu? En millään haluaisi odottaa 42 viikkoon niinkuin esikoista, pelkään myös et ei kaikki menekkään hyvin.
Isäntä yllätti minut viime viikolla kysymällä olenko pakannut sairaalakassin jo? Tiesi jopa mitä sinne kuuluu :LOL: Pikkasen olin että mistäs tollasia tiedät. Ehkä on myös käynyt lueskelemassa odotus palstoja.
DIRE =) Kiva kun käyt lueskelemassa.
39+6
 
Hurjasti taas ONNEA jakaantuneille!:flower::heart::flower: Ihunia uutisia!

Kovasti tsemppiä yliaikaisille!Itsekin taidan liittyä seuraan..:hug:

Dire:wave:!

Huoh,taas paineet noussut nyt 161/104,th laittoi lähetteen synnärille,odotan soittoa sieltä,tänään ei ainakaan kuulunut,saas nähdä tuleeko sitä ikinä.: / Toivoisin NIIIIN kovasti että synnytystä ei tarvitsisi käynnistää.Ahistaa.Plaah.Ei kuitenkaan MITÄÄN oireita että saattaisi tulla lähtö lähiaikoina,vaikkakin HyytiKyppynen on ollut jo kiinnittyneenä 3 vko:a.Ei taida olla toivoa " luomu " käynnistymiseen.:(

Voimia kaikille loppurutistukseen!

Taffo ja HyytiKyppynen 39+6
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!:heart: :flower:

Ja paljon jaksamista sairastuneille, toivottavasti paranette pian:hug:

Ja nopeasti vilkaisten, Taffo voimia ja jaksamista sullekin verenpaineiden kera, tiedän tasan tarkkaan kuinka rasittavaa on laukata koko ajan jossain mittailemassa:hug:

Lyhyesti vaan päivitän omaa napaa. Mut laitettiin siis jälleen viime to neuvolasta lähetteellä synnärille tutkimuksiin, kun verenpaine oli ke yllättäen 150/102 päivällä (soitin silloin synnärille, mutta kun illaksi oli hiukan laskenut niin sanoivat, että to-aamun neuvolaan pitää odotella). Synnärillä todettiin sitten verikokeista että mulla ei ole raskausmyrkytystä, mutta kylläkin kohonneet maksa- ja sappiarvot:O Olin tosi yllättynyt kun olin kutinan takia käynyt testeissä uuden vuoden jälkeen ja silloin oli kaikki normaalisti, mutta nyt reilua viikkoa myöhemmin arvot oli reilusti koholla...Viikonloppuna käytiin sitten kerran kontrollissa tarkistamassa että vauvalla on kaikki hyvin ja tänä aamuna kävin uudelleen kokeissa ja käyrillä...Nyt lääkäri soitti illalla, että huomenna klo 8 synnärille kera miehen ja sairaalakamojen, jos on synnytyssaleja vapaana niin aletaan suoraan varmaan käynnistelemään.
Olisin kauheasti halunnut, että synnytys saa alkaa itsekseen, mutta toisaalta huolettaa vauvan vointi (vaikka kaikki onkin ollut toistaiseksi hyvin) ja on tosi stressaavaa jatkuvasti seurata liikkeitä ja miettiä että onhan kaikki nyt varmasti ok. Eli kaikenkaikkiaan meen kyllä sinne mielelläni.

Tänään oli kohdunsuu kuulemma sormelle auki, kanava lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta jotain reunaa jäljellä :confused: Ilmeisesti joudutaan jollain "murulla" vähän pehmittelemään, mutta onpahan edes jotain tapahtunut kun on jo pari viikkoa supistellut päivittäin:)

Eipä muuta, saas nähdä miten tänä yönä tulee uni...jänskättää...:)

parel ja poikanen 39+4
 

Yhteistyössä