*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

Tulin kertomaan tännekin, että tyttö syntyi rv 40+3 ja itse suloisuus <3 painoa 3080 g ja pituutta 50 cm. Synnytys oli vauhdikas eikä ehditty epiduraalia. Eppari jouduttiin tekemään ja muutenkin pari repeämää tuli... Tsemppiä kärvisteleville ja mulla synnytyksen käynnisti ed.illan sauna+seksi ja aamulla piikkimatolla makoilu ja lumenluonti :D

T. K1rs1kka ja pikkunen kohta 2 vrk
 
kääkkis
Paljon Onnea K1rs1kka tytöstä :flower:

Hienoja uutisia Helinäkeiju :) Onnea odotukseesi :heart:

Täällä ei mitään ihmeempiä. Flunssa iski päälle ja on ollut tänään aika huippaava olo. Satunnaisia suppareita on välillä ja heräilen öisin monta kertaa. Ei ihmeemmin pissata tms. vaan olen vain ilmeisesti niin täpinöissä :) Nukahdan hyvin onneksi aina uudelleen.
Hirveästi tekisi mieli puuhailla kaikkea ja olisin tänäänkin halunnut uimaan. Kiitos tän taudin, niin jäi väliin :(

kääkkis ja "osku" 39+5
 
Meille syntyi ihana poika kahden päivän käynnistelyjen tuloksena laskettuna päivänä 20.1.11 :heart: Painoa 4080g ja pituus 54cm. Palailen kertomaan synnytyskertomusta kunhan pystyn istumaan tarpeeksi kauan kirjoittaakseni sen:D

parel ja poika 3 pvää
 
Paljon onnea k1rs1kka ja parel vauvoista :flower:
Kohtahan se alkaa olla meidän kuu pulkassa ja suurin osa vauoista on jo varmaan syntynyt. Näinköhän meille tulee helmivauva.

Alkaa kyllä jo tylsistyttää vaikka laskettuun aikaankin on vielä pari päivää. Olo on niin kömpelö ja väsynyt ettei okein jaksa lasten kanssa touhuta ja neljän seinän sisälläkin tulee vaan hulluksi. Todella turhautunut ja ärsyyntynyt olo tällä hetkellä. Vauvan liikkeet on niin voimakkaita että suorastaan sattuu...blaah...

Joku muukin oli ostanut sitä vadelmanlehtiteetä...minustakin se on ihan hyvänmakuista mutta ei se ainakaan ole minulle yhtäkään supistusta aiheuttanut...kuetn ei aiheuta lumityöt, sauna eikä lenkkeilykään. Turhauttavaa ajatlla että vauvan syntymään voi mennä vielä yli kaksi viikkoa...

Seuraava neuvola sitten torstaina eli laskettuna aikana. Vähän jännitän tuota painon kehitystä kun viimeksi oli tullut yli 2kg viikossa :eek:

...odottelu jatkukoon..

MamaDeDos & rakas tyttäreni 39+3
 
Heips ja onnittelut vauvautuneille:flower::flower::flower:

Täällä viime yö sujui kuin unelma, siis pari syöttöä ja ihanaa unta:saint:
Tuloksena tämä kun pidin neitiä kaikin tavoin illalla hereillä, hieroin ja sitten vielä kylvettiin niin kyllä se uni sitten maittoikin. Pitää siis tänäänkin tähdätä tuohon niin ehkä saamme tämän rytmin kondikseen.
Me ollaan jonkin verran jo vauvelin kanssa liikuttu kaupassa ja tänään esimerkiksi käytettiin esikoinen uimakoulussa, muutakaan mahdollisuutta kun ei ole, miehellä kelkkailupäivä. No sillä hän taas jaksaa tätä meidän akkavaltaa:whistle:
Ja niin iloinen kun kakastakin voi olla, niin minä olen. Pihkat taaksejäänyttä, harmi vaan hajun kannalta:D Pompulalle olen antanut noihin "mahaväänteisiin" Rela-tippoja, näyttivät käyttävän niitä synnärilläkin.
Vyöhyketerapiaa sitten lisäksi jos kovin jatkuvat. Esikoisella käytettiin ja se kyllä auttoi, harmi vaan että tajuttiin aika myöhään.
Eipäs ihmeempiä, odottelen että ens viikon jälkeen pääsisi vähän käymään jo ulkona neidon kanssa, toivotaan siis lauhahkoja kelejä:)
 
Onnea Parel ja K1rs1kka vauvoista :) Ihanaa kun toiset jakaantuu kuitenkin kun itsellä ei vielä ole niin kipeitä oireita että tässä jakautuminen olisi tapahtumassa.. tänään kyllä taas tähän asti ehottomasti kippeimmät supparit aamula heräämisen jälkeen ja nyt päivällä kovistellu muutaman kerran.. nukkuessa tuli hiki pintaan muutaman kerran mutta siinä se sitte.. äkkiä ne aina loppuu :(
Tänään kuitenki poksutaan toivottavasti vimpan kerran!!
39+0
 
kääkkis
Onnea Parel :flower:

Täällä kökitty taas koko päivä sisällä tämän flunssan takia :( Vielä kun olisi pystynyt ulkoilemaan, niin nyt sitten pakkolepoa vaan koko viikonloppu. Onneksi kyllä tuli viikonloppuna tää tauti, niin olen saanut paljon lepäillä.
Tiistaina sitten neuvolaan ja laittavat varmaan lähetteen samantien sairaalaan kontrolliin, jossa katsovat käynnistystä. Mulle ei olisi niin väliä, vaikka helmikuulle menisi, mutta luulen että käynnistelevät ennen sitä jos ei lähde syntymään. Saas nähdä :) Pakko lämmitellä tänäänkin sauna, kun siellä irtoaa hyvin kaikki päähän jymähtäneet limat ( näin kauniisti sanottuna..) :D

kääkkis ja "osku" 39+6 ( huomenna iso poksahdus sitten... :) )
 
Poikamme syntyi 20.1 (40+6). Synnytys kesti 13,5 tuntia. Poika 49 cm ja 3100 g. Pojalla kaikki hyvin, tuore äiti parantelee haavojaan...

Onnittelut muille vauvansa saanneille ja yhä odottaville voimia loppuodotukseen ja itse synnytykseen!

Eilen kotiutuneet: Overjoyed ja Plätty:heart:
 
Onnea Overjoyed pojasta kovasti :)

Täälä oli tuskanen viime yö supistelujen kanssa.. muutaman tunnin vääntelin naamaa jo siinä että pitäskö lähteä mutta sitte ne lopahti! :/
Vielä täytyy siis ootella malttamattomana tätä veijaria :)
Huomena neuvola sitte päivälä!


39+1
 
Onnea vauvan saaneille!

Pikainen ilmoitus, että tyttömme syntyi 20.1. klo 16:17. Säännölliset supparit alkoivat edellisenä iltana yhdeltätoista ja siitä sitten ensin edettiin verkkaisesti. Sairaalaan lähdettiin kymmeneltä aamulla ja silloin oli tilanne noin 4cm auki. Synnytyssaliin siirryttiin vähän ennen kahta, kun kätilöt olivat sitä mieltä, että nyt tuo kyllä tarvitsee jo jotain troppia. Itsellä kun ei ollut käsitystä, että minkä verran "kuuluu" sattua ja sietää. Toisaalta olen ihan tyytyväinen, että sinnittelin, sillä siihen kipuun oli jo melkein tottunut ja kalvojen puhkaisun jälkeen kivunlievityksenkin kanssa tuntemukset olivat aivan omaa luokkaansa. Loppu avautuminen meni tosi nopeesti ja sitten tilanne rauhoittui liikaa, joten laittoivat oksitosiinitipan jotta ponnistusvaihe saatiin kunnolla käyntiin.

Äitini sai mieleisen syntymäpäivälahjan :)
Mitat 3220g, 49cm ja pipo 33cm.
Eilen päästiin koito ja hyvin on alkanut askareet sujua :)
 
Suuret onittelut Overjoyed ja minemi :flower:
minemi alkoiko sinulla supparit ihan puun takaa vai oliko enteillyt jotain jo aikaisemmin tai saiko jokin liikunta yms supparit aikaiseksi? Mietin vaan että jos synnytys alkaa supistuksilla ja voiko ne alkaa ihan yllättäen ilman mitään ennakkotuntemuksia tai jotain rehkimistä tai niitä "ässiä"? Muutenkin olisi mielekiintoista tietää mite teillä jo vauvan saaneilla on synnytys käynistynyt. Minulla kun esikoinen käynnistettiin ja kakkosen synnytyssupistukset alkoi seksillä.

Kohtahan tämä menee meikäläisellä yksinpuheluksi, näyttää että kohta lähtee myös Jeccika vauvanhakuun. Minua ei edelleenkään supistele yhtään. Lieviä hajoitussuppareita tulee 1-2 päivässä, ei mitään muuta! Huomenna olisi rakenneultran mukainen lasketti aika ja torstaina se virallinen np-ultrassa määritelty, että eihän tässä vielä edes olla yliajalla mutta tylsistyttää ja olo alkaa olla malttamaton. Nyt pitäisi kyllä vaan malttaa nauttia näistä viime hetkistä kun en raskautta enään tule kokemaan.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 39+4
 
Viimeksi muokattu:
^kyllä aika puun takaa alkoi. Päivällä tein lumitöitä yms, eikä silloin tai aiemmin ollut kuin kivuttomia harjoitussuppareita silloin tällöin. Illalla vaan yhtäkkiä tuli polte selkään ja muutaman kerran kun oli semmoinen tuntunut, kerroin miehelle ja silloin väli oli jo 7min.
Sanoisin siis että aikas itsellään käynnistyi ihan yks kaks yllättäen.
Viikkoja oli 40+3.
 
kääkkis
Onnea Overjoyed ja Minemi :flower:

Mamadedos: Älä sure :) Mä pyörin täällä varmaan kanssa vielä pitkään :D Noihin supistuksiin, niin mun edellinen synnytys käynnistyi juurikin aivan puuntakaa yöllä rv 40+2 ja samantien supistuvälit oli heitellen 4-10 min. Ei ollut mitään merkkejä ennen sitä ja olinkin tosi ihmeissäni kun alkoi koko synnytys spontaanisti. Nyt taas on ollut niitä kivuliaita jo tosi pitkään satunnaisesti, mut eipä nekään nyt mitään ole merkanneet kun asukki yhä mukana :)
Tänään on ollut jalkapohjan vyöhykkeissä jotain ihmeellistä kihelmöintiä ja taas paineentunnetta alaosastossa, mut ei mitään uutta. Flunssa pitää pintansa, ikävä kyllä :(

Nyt tosiaan kuulostaa siltä, että Jeccika on seuraava poksahtaja :heart:

kääkkis 40+0 ( POKS :) )
 
Hei täällä ollaan myös yhdessä koossa toistaiseksi! Ja onnea Kääkkis lasketun ajan saavuttamisesta ;).
Ja tietysti erityisen paljon paljon onnea kaikille vauvautuneille!! :heart:
Täällä oli lähes koko viimeyö säännöllisiä supistuksia kymmenen minsan välein, mutta kun ne eivät oikein satu!! Tänään olen ollut kävelyllä ja se saakin kivan paineen aikaiseksi, mutta muuten kyllä ihmettelen että koskakohan jotain alkaa tapahtumaan. Kai ne oikeat supistukset sitten kunnolla tuntee kun niiden aika tulee???
Flip 40+0!
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :flower: ja supistelutuulia niille jotka vielä vauvaa odottavat! :wave:

Meidän "Justiina-neiti" syntyi 20.1 (38+6), pituutta 50cm ja painoa 3220g. :heart:

Mentiin torstaina 7.00 aikoihin Taysille synnyttäneiden osasto 2B:lle suunniteltuun sektioon perätilan vuoksi. 7.30 aikoihin meille kerrottiin että leikkausta oli suunniteltu 11.00 aikaan. Osastolla oli täyttä ja saatiin käytäväpaikka. Käytiin jossain vaiheessa isännän kanssa käppäilemässä vielä kahvilassa, minä siis edellisenä iltana viimeksi syönneenä katselin vaan ihania herkkuja... No odotettu klo 11 tuli lopulta ja kätilö kävi sanomassa että on tullut pari kiireellisempää tapausta ja että koitetaan uudelleen 13.00 aikoihin. Varoitteli kuitenkin että synnärillä on täyttä ja suunniteltuja sektioita ei tehdä enää päivystysajalla eli on mahdollista että huonolla tuurilla kiireellisiä tapauksia tulee vielä lisää ja minun leikkaus siirtyy seuraavaan päivään. Lähempänä klo 13 kätilö kertoi että siinä 13.30 aikaan voitaisiin päästä ja koska olin jo odotellut aika kauan syömättä ja juomatta sain jo kanyylin ja glukoositipan. Isäntä alkoi jo olla ihan kypsä odotteluun ja olisihan minuakin harmittanut jos leikkaus olisi siirtynyt. Mutta itsekin terveydenhuollon alalla työskentelevänä tiedän ettei kaikki mene aina suunnitellun aikataulun mukaan.

No 14.00 aikoihin kätilö palasi hymyilevänä kertomaan että nyt mennään! Äkkiä sairaalakaapua päälle ja petiin ja siitä vietiin leikkuriin. Spinaalipuuduksen laitto olikin sitten hankalin juttu kun en saannut selkää tarpeeksi kaarelle. Viides pistos onnistui kun kokeiltiin istuvassa asennossa ja siitä eteenpäin kaikki menikin tosi nopeaan. Olisin halunnut tarkan selostuksen siitä mitä liinan toisella puolella tapahtuu, mutta kun tiesin että miehelle olisi tullut siitä huono olo, tyydyin vain hymyilemään hänelle. Tunsin vain "tönimistä" ja alavartalon heiluttelua. Sitä mukaa kun siirryttiin avaamaan seuraavaa kerrosta tönisen tunne voimistui, mutta ei tuntunut yhtään pahalle. Sitten tunsinkin että jotain liikahtaa mahassa ja pian alkoikin kuulua parkaisuja ja meille näytettiin vauvaa. Kyyneleethän siinä alkoi vieriä poskilla ja mies lähti kätilön ja vauvan mukaan pesulle ja pukeutumaan. Sitä mukaa kun minua parsittiin kerros kerrokselta kasaan alkoi tulla kevyempi olo ja jossain vaiheessa isäntä palasi vauva sylissä viereeni loppu ajaksi ja pääsin paremmin näkemään vauvan. Leikkaus sujui kuulema oppikirjan mukaan ja menetin vertakin vain 250g. Uloimmalle haavalle tuli 5 ommelta.

Pari tuntia oltiin tarkkailuhuoneessa, jossa pääsin heti imettämään vauvaa. Pikkuhiljaa jalatkin alkoi taas liikkua ja meidät siirrettiin takaisin synnyttäneiden osastolle. Huonekin oli vapautunut ja sain yhden hengen sviitin... :D

Seuraavana aamuna pääsin ylös sängystä ja paraneminen on edistynyt nopeaa. Vähän leikkausaluetta kiristää jos on pitkään istuallaan tai pitkällään ja nousee ylös. Pian alkukankeus kuitenkin häviää ja pääsee köpöttelemään jo ihan hyvää vauhtia. Rauhallisesti kun liikkuu niin ei ole mitään hätää. Kunhan ei vaan tarvitsisi ponnistella esim. nauramaan... :D

Imetys on onnistunut hyvin. La ja su kärsin kamalasta päänsärystä. Täytyy kiinnittää huomiota imetysasentoihin kun niskat ja yläselkä jumii. Ei vaan osaa olla tarpeeksi rentona. Neiti on väriltään vähän kellertävä ja kolmena päivänä otettiinkiin verinäytettä bilirubiiniarvoa varten, mutta arvot on ollut kunnossa.

Nyt aletaan opettelemaan vauva-arkea kotona. Onneksi isäntä on kotona meidän kanssa kun en itse saa mitään vauvaa painavampaa nostella. Voi harmi kun ei pysty oikein kotitöitäkään tekemään... ;) No pian kai tästä toivutaan ja meno senkun kasvaa.

Heta & Justiina 4vrk
 
Täällä myös vielä yhdessä kasassa.:wave:

Onnea kaikille nyytin saaneille!:flower:

Keskiviikkona olis sit se lääkärineuvola rv 38+4 olis sillon. Neuvolan täti sano et toivotaan et kerkeen käydä sen ennen synnytystä. Tänne on ilmeisesti rantautunut jonkinsortin vatsapöpö kun koko päivän ollu tosi huono olo ja maha aivan sekasin. Otinkin tuossa alkuillasta parin tunnin unoset toivoen että olo paranis. Supistuksia tulee aina sillon tällöin, mutta ei ne mitään kipeitä ole. Enemmän tuntuu vauvan liikkuminen. Täytyy nyt mennä koittaan jos sais unen päästä kiinni.

-Lumis- ja Tuikku 38+2
 
älkääpä huoliko, täälä ollaan vielä yhdessä koossa! Eilen illalla alkoi tosiaan limatulppaa tulemaan pienissä määrin joka vessareissulla.. Yö meni hyvin pientä jomottelua lukuunottamatta, nyt aamulla alko supparit sitte kippeempinä mutta näissä on vielä väliä liikaa :/ ainaki 15min..
Ei auta ku ootella!

Tänään 14.30 neuvola ja näyttää siltä että sinnekki tie käy vielä!

39+2
 
Tää kävi taas hakemassa antibioottikuurin kun virtsis uusi : / Ihan kamala tauti, koko yön kouristi mahaa niin etten saanut nukuttua yhtään ja aamulla alkoi oksentelu, tosi kiva jonottaa päivystyksesä ja apteekissa tuollaisessa olotilassa. Toivottavasti kuuri alkaa tehota pian enkä oksenna lääkettä pihalle.

Tänään olisi rakenneultran mukainen laskettu aika mutta vauva ei näytä sitä tietävän. Eilenkin vedin lapsia rattikelkassa parin kiloometsin lenkin paksussa lumessa eikä yhen ainutta supparia aiheuttanut. Illan kruunasi se mieluisin ässä mutta eipä sekään aiheuttanut kuin muutaman lievän harjoitussupistuksen. Taidan siirtyä suoraan kesäkuisten pinoon jos vaikka vauvan saisi juhannukseen mennessä savustettua ulos.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan myös yhdessä kasassa, joten olen varmaan itse viimeinen:/ Ja tänään viikkoja jo 40+6, huoh... Ei vieläkään mitään supistuksia, joten itse tosiaan toivon, että ne sitten vaan alkavat kerralla ja se on menoa saman tien. Jokin aikaa on monena päivänä on alavatsaa välillä vihlaissut, mutta koska se on vaan yksittäinen vihlaisu niin ei varmaan supistuksia ole vaikka ilkeältä tuntuukin. Tänään pitäisi varailla aikaa yliaikakontrolliin ensi maanantaille, siellä sitten saa varmuuden, että kaikki on vauvalla ok ja tutkitaan, että onko mitään edistystä tapahtunut. Tosiaan toivon, että sitä ennen tämä käynnistyisi jo itsestään!

Mutta onnea taas kaikille vauvaantuneille!
 
Huomenia!
MamaDeDos: ei mulla mitään "liikkeellelaittavaa" hommaa ollut, ässiä pitkin viikkoja ja lumitöitä, lähti siis ihan puun takaa. Mullakin ensimmäinen käynnistettiin joten siitäpä en osaa sanoakkaan.

Suurin ongelma meillä on isosisko. Nyt on tullut jokin pelkotila yksin jättämisestä. Illalla ei saanut unta omassa sängyssä, nukahti isänsä silittelyyn kun katottiin telkkaria ja kolmen aikoihin yöllä alkoi karmea huuto että haluaa viereen nukkumaan kun pelottaa yms. Sitä ennenkin saatiin vierailla miehen kanssa vuorotellen kun "ymisi" unissaan eikä kukaan saanut nukuttua. No kun vauvan kanssa tissittelin niin esikoinen sitten unissaan huitaisi vauvaa, onneksi se ei sattunut, mutta säikähdin tietty. No sit aamulla tyttö virkkoo että kun hän menee tiistaisin kouluun niin siellä ei ole ketään kaveria ja taas kauhea paniikki että hän on yksin. Tuloksena parkuminen ja "mahakipu". Ei muuta kun tyttö jäi kotiin. Tais tuo yöllinen juttukin tehdä tehtävänsä. Hienoa, ei ku laittaa viestiä opelle että näin kävi. Tää on jotain reagointia vauvasta, isänsä ei saisi koskeakaan vauvaan ilman että hellii samalla isosiskoa. Huoh, tästä on vielä matkaa "tavalliseen" arkielämään ja opena tiedän sen, että tuo pelkotila pitää jotenkin saada pois, pitää jutella opensa kanssa että tytöllä on turvallinen olo mennä kouluun. Nytkin varmistelee huutelemalla että olenhan minä paikalla.

Vauveli näin aamusella valittelee hieman vatsaa. Maha onneksi toimii. Yöllä syö kyllä tiheämpään kuin päivällä, yöllä 2-3 tunnin välein ja päivällä 3-4 tunnin välein. Mutta onneksi välit nukkuu, tohon aamukuuteen saakka, sit alkaa masu yleensä vaivata.

Eilen oli kotikäynti neuvolasta. Neiti puklailee aika paljonkin ja siten sammasta, terkka käski antaa joko vettä, sitruunaa, vissyä tai puolukkaa. Annoin tota vissyä ja voitte kuvitella ilmettä... Painoa oli tullut vain 50g sairaalan lähtöpainosta, mennään nyt sitten perjantaina uudelleen punnitukseen. Muuten kaikki ok.=)
 
Täällä vielä ollaan samassa paketissa. Viikkoja nyt 39+2:) Harkkasupistuksia harvakseltaan, ei mitään merkittävää siis. Limatulppaa irtoili noin viikko sitten(tai ainakin siksi sitä epäilin). Vielä ei kuitenkaan mitään selviä merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Oon kolannut lumia pihalta ja siivoillut, muttei supistele siltikään. Onneksi maha on jo alempana, niin on hieman helpompi touhuilla, eikä oo muutenkaan niin tukala olo. Jospa tää tästä lähtis omin avuin syntymään(kaks aikaisempaa käynnistetty).

:heart:pALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE:heart:

MamiMansikka ja pikkuinen
 
kääkkis
Voi ei MamaDeDos :hug: Eiköhän alkaisi sairastelut jo riittää :( Mullakin ollut tänään taas todella kipeä kurkku ja sekin ottaa pannuun.

Flipille myös onnittelut LA:n täyttymisestä ;)

Tänään neuvolassa oli kaikki ok ja laittoi lähetettä samantien sinne sairaalaan. Sieltä pitäisi tulla aika jo tälle viikolle jossa tarkastelevat tilanteen, että käynnistelevätkö samantien vai odotellaanko vielä. Toivoisin niin kovin, että tämä käynnistyisi itsestään... :/ Hirveä paineentunne on koko ajan, että hyvin on porautunut tuonne lähtöasemiin :D

Tsemppiä kaikille sinnittelijöille :flower:

kääkkis 40+1
 
Aloitetaanpa taas onnitteluilla vauvan saaneille! 20.1. on näkynyt syntyvän monta vauvaa, edellisenä päivänä muistaakseni olikin täysikuu =) No sektioon se ei tietty vaikuta ;)

Itse vietin toissayön ja eilisen synnärillä. Sunnuntaina alkoi iltapäivällä tulla tosi huono olo ja menin päikkäreille. Siinä unen lomassa ymmärsin, että supistelee aika lailla säännöllisesti, mutta mahassa myös kiertää. Sitten arpomaan että onko alkamassa synnytys vai mahatauti (vai pahimmassa tapauksessa molemmat!). Supparit ei olleet vielä kovin kivuliaita ja alkuillasta sitten tuli ripuli ja vähän myöhemmin piti jo oksentaakin oikein antautumuksella. Mutta samoihin aikoihin myös supparit muuttuivat ihan oikeasti kipeiksi ja niitä tuli yhä noin 3-4 minsan välein. Yöllä yhden aikaan sanoin miehelle että kyllä me nyt lähdetään ainakin tippaan sinne sairaalaan kun olin niin heikossa kunnossa ja pää pyörällä kaikesta mitä mahassa tapahtui. No, yhdelle sormelle auki ja kanavaa pitkästi jäljellä, että jippii vaan. Käyrissä näkyi teräviä suppareita, joilla kuulemma saattoi hyvinkin olla synnytyksen käynnistävä vaikutus. Että "kyllä uudelleensynnyttäjällä yleensä tällainen merkkaa synnytyksen alkua". Ei kun sairaalan paitaa päälle ja lisää käyrää. Parin tunnin päästä teki uuden sisätutkimuksen ja sama tilanne. Yritettiin siinä nukkua, mutta havahduin aina supistuksen tullessa. Tippa kyllä auttoi niin, että olo koheni huomattavasti eikä enää itkettänyt ajatus siitä, että olisi pitänyt alkaa synnyttää.

Aamulla sitten sama homma jatkui, mutta kun menin puolen päivän aikaan kylpyyn, supistukset alkoi harventua ja muuttuivat kivuttomiksi. Iltapäivällä pääsin kotiin kun tilanne näytti "juuri ja juuri" kahta senttiä ja kanavaa yhä pitkälti jäljellä. Kohdunsuu oli sentään kääntynyt enemmän eteenpäin ja laskeutunut alemmas.

Tänään mulla oli vyöhyketerapeutti, joka teki käynnistävän hoidon. Muutama kipeä suppari on taas tullut ja järkyttävä väsymys, mutta saapa nähdä vieläkö tässä kahden viikon päästä odotellaan. Ei mulla mitään kiirettä ole, mutta meni ihan pasmat sekaisin tosta episodista. Viimeksi supparit alkoivat yhdeksältä illalla ja kahdelta yöllä vauva oli sylissä. Eikä yhtään sen kipeämpiä olleet aluksi. Nyt ei tosin sitä limatulppaa ole tullu ollenkaan.

Paranemisia MamaDeDosille kovasti ja tsemppiä Lumikuningattarelle, ettei se mahatauti kuitenkaan iskisi! Ei ollut herkkua ei. Kätilöt muuten sanoivat, etten olisi ollut ensimmäinen oksennustaudissa synnyttävä tälle talvelle. Yksikin äiti oli kuulemma oksentanut kaarella joka työnnön kohdalla ja ollut ihan kanttuvei :x

Mut jatketaanpa me isomahaiset vielä odottelua |O

Tyttötrio ja miss x 39+5

Ps. Puolisen tuntia tämän viestin lähettämisen jälkeen alkoi irrota aika reippaasti limatulppaa =) Nyt meinaan nukkua siihen asti, että vauva tulee...
 
Viimeksi muokattu:
Täälä käytiin neuvolassa ja vauva oli viimein kiinnittyny! Painoakin oli tullu kuudessa päivässä 1,5kg, yhteensä kuitenki vasta 4,5kg raskausaikana :)

Terkka uskoi että vauva tammikuun puolella ulos tulee.. saas nähä! Toivon mukaan ei enää neuvolaan tarvi mennä, muuten sielä oli kaikki hyvin!

Supistuksia on niinku ennenki, kipeitäki, mutten enää jaksa niistä lukua ottaa ku tuntuu ettei ne mihinkään muutu :( Yöllä toivon lähtöä synnärille!!

39+2 viikkoja tänään täälä! :)
 
Heips!

Meille syntyi poika 17.1. 23.40; 4010g ja 51cm (41+5)

Lapsivedet meni ma-aamuna ja siitä sitten synnärille lähdettiin, ei ollut supistuksen supistusta. Eikä niitä supistuksia tullut ollenkaan, ja vauvan sydänäänet alkoi vaikuttamaan huonommilta, niin päädyimme sektioon, kiireettömään sellaiseen kylläkin.

Ihanasti on mennyt, paitsi itse olen ollut melko kipeä. En oikein tiedä osaanko olla tarpeeksi rauhallisesti, mutta vieläkin pitää varovasti liikkua/nousta jne. Mut onhan tuo ihan kivaa makoilla vauvan kanssa sängylläkin :)

* Onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille *
 

Yhteistyössä