*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Tsempitykset Marde79:lle! Millon sulla on se ultra?

Neulainen, olisin sitä mieltä, että kannattaa sanoa lääkityksestä, kun soitat neuvolaan. Sieltä sitten varailee aikaa lääkärille tai kysyy suoraan, että onko lääke turvallinen raskauden aikana.

Ihania unia Muzillalla =) Tuu sitten kertomaan ultrakuulumisia.

Riikkaliisa 6 +6
 
Neulainen Mun yks kaveri söi raskauden aikana. Neuvolassa musta sanottii et pitäs lopettaa, mut lääkäri kielsi. Vauva synty nii oli ihan kauheet vierotusoireet. Sätki ja tärisi vaan ja äiti tietysti itki että miksei lopettanu ja kuunteli lääkäri. :(

En oo eilekäyny koneella, en nyt muista kuka tipui joukosta.. olikohan sammar? Paljon haleja sinne ja jaksuja!! :hug:

Eile oli mulla se luokkakokous, hyvin meni.. oikein hauskaa oli vaikka ei meitä ollu montaa. No luokalla ei ollukkaa aikanaa ku 12 oppilasta. Aamulla oli han ku olis juonu. :D Heikkoa oloa siis. Mutta ei oksettanu.

icefairy&Linnun Lyy 6+3 ( keskemeno tuli viimeks näillä viikoilla :/ )
 
Riikkaliisa, yksityisen ultra on 2.6. eli puoltoista viikkoa on siihen aikaan. Toivottavasti tuon lähetteen myötä pääsisin ultraan ens viikolla. Se lääkäri kyllä vaikutti niiiiin avuttomalta, että en tiedä viitsiikö edes ko. lähetettä odottaa.

Marde ja Milli 7+0
 
Marde onneksi sait ajan kuitenkin ultraan :) Toivottavasti kaikki hyvin :) Jos sulla on ollut siellä joku ns.verihyytymä, joka vaan tuli ulos ja kaikki jatkuu normaalina :hug: Itsellä ei kokemusta, enkä tiedä voiko olla mahdollista, mutta kuitenkin :D

Mutzilla Täältä kanssa tsempitylset ultraan :heart: kyllä siellä varmaan pienoinen nauttii suojasasta kolostaan :heart: Voi kun määkin näkisin tollasia unia :) Viimeyönäkin näin niin hämärää unta, että ei toista :LOL:

icefairy täältä peukut, että pääset tälläkertaa loppuunasti :heart: Mukava kuulla, että luokkakokous meni hyvin =) pääasia, että on hauskaa :)

neulanen oon kanssa samaa mieltä, että kannattaa sanoa lääkärille ja neuvolatädille. Muutama vuosi takaperin lueskelin tohon liittyviä juttuja ja muistaakseni kaikille oli sanottu, että raskauden aikana ei saa syödä, mutta pitää alottaa heti syntymän jälkeen uudestaan, mutta tosiaan kannattaa kysyä lääkäriltä ja neuvolatädiltä, riippuu kait, mitä läkettä syö :) Voithan googlettaa lääkkeen nimellä + raskaus ja lukea foorumeilla käytyjä keskusteluja yms. :)

(.) Jep jep. tämä vasta nosti sängystä päätään :ashamed: Kamala ukkonen oli täällä suunnassa seitsemän aikaan, pikkusen säikähdin :whistle: Unta kyllä tarvitsee kokoajan lisää ja olo on vaan jotenkin nuutunut, huominen työpäivä ei innosta yhtään, tekis mieli jäädä vaan kotio ja laittaa kotia kuntoon ja lepäillä, mutta ehkäpä tämä tästä seuraavien viikojen aikana :D Mun tissit on NIIIIN kipeet, että tekis mieli nukkua rintsikoiden kanssa, pitää ottaa kiinni niistä, kun nousee ylös :LOL: :LOL: Muuten oireet jatkuu samalla mallilla, ällöttää öllöttää aina välillä, onneksi eilen ei tarvinnut oksentaa, ja nyt tää turvotus on päällä jo heti aamusta :headwall: Olo on mitä hehkein :LOL: :LOL:

piupula ja leevi 6+4
 
Onko täällä muita migreenistä kärsiviä odottajia? :attn:
Mulla on riesana aurallinen migreeni jota olen sairastanut ihan lapsuudestani asti.. esikoista odottaessani lääkäri sanoi että migreenipotilailla raskausaika menee migreenin suhteen joko On/ tai Off asennossa.. eli joko migreeni helpottaa raskaudenajaksi tai sitten se jopa ärsyyntyy entisestään ja kohtauksia tulee tavallista tiuhempaan.
Esikoista odottaessa nautin siitä ettei migreeniä ollut ilmassa juuri lainkaan. Pari migreeniä koko rv42 aikana sain kestää ilman lääkitystä mutta se oli siinä =)
Nyt on raskaus vasta testillä todistettu ja jo oli ensimmäinen migreenikohtaus ilman lääkkeitä käsiteltävänä.. toivottavasti tää ei enteile sitä et pahempaa olis luvassa.. :ashamed:

mutzilla: tsemppiä ultraan, tulehan pian päivittämään kuulumisia asian suhteen :wave:

Neulanen: ehdottomasti kyselisin vaikka parilta eri lääkäriltä mielipidettä aiheesta, onhan niitä vaihtoehtosiakin lääkityksiä, joku varmasti käy myös raskausaikana =)

Avokado rv 5+1
 
Pylly hellänä istumisesta, mutta nyt on semppa valmis... Pitänee vielä joku päivä lukea läpi, mutta eiköhän se siinä ollu. Nyt kyllä helpotti ku tietää että ens viikonloppu on VAPAA!!!

Jospa sitten lähtis tarkastamaan seiskojen kemiankokeet huomiseksi, että sais antaa numeroita kevättoikkariin :D
 
Heippistä B)

Naulaiselle sanoisin, että jos masennus on vähäänkään "pahanlaatuinen" lääkkeitä ei saisi missään nimessä lopettaa...se että raskaus itsessään jo altistaa pienimuotoisen bluesfiiliksen ja herkyyden, niin on aina alttiimpi saamaan masennuksen takaisin juuri raskausaikana. En ole lääkäri, mutta minun tuttavaperheessä odottavalla äidillä oli masennuslääke päällänsä joka ei auttanut, hän joutui sairaalahoitoon, jossa vaihdettiin toinen lääke, joka sitten auttoi ja on itse kuvannut olotilaansa näin: "ihan kuin taivas olisi auennut" kun uusi lääke otettiin tilalle..tätä kyseistä lääkettä sai syödä myös imetyksen aikana.Vauva syntyi ja oli täysin terve ja on vieläkin...joten jos lopettamisella on pahemmat seuraukset kuin jatkamisella,niin suositteleisin ehdottomasti jatkamaan lääkettä...tosin tietysti lääkärin valvonnassa...turvallisia ja tutkittuja masennuslääkkeitäkin löytyy :)

Omaa napaa;

Kirpputorilla pyörähdettiin perheen kanssa tänään ja siellä tajusin uuden oireen. Hajut siis voittekos käsittää että ne hajut siellä kirppiksellä olis siis niin inhoja että mä en pystynyt olemaan kuin hetken koko torpassa...sellainen vanhan viinan, hien ja kaikkien ällöhajuvesien sekamelska kun pisti nenään, niin meinesin juosta lähimpään puskaan... :ashamed: :snotty: Huh huh...jotain uuta aina alkavalle viikolle näköjään :x
Eka kodinsiivousvimma
sitten väsymys
nyt hajut
Ainiin...tulipahan tänään eka mielitekokin; SALMIAKKI...onneksi sitä löytyi myös sokerittomana...NAMSKIS :p

Piupula, mulla kanssa joskus tissit niin kipiät, että joudun pitämään niistä kiinni :LOL:

Nyt likan kanssa pyörälenkille, kun isäntä mänt myöhempään iltavuoroon töihin :wave:

Pt ja Kille 6+6 :heart:
 
heippa. Päätin kanssa tulla joukkoonne mukavaan. Yllätys oli suuri kun viime viikonloppuna oli raskaustesti negatiivinen ja kp:t oli 40 ja sitten eilen testi oli positiivinen! Siihen perään heti CB digi jossa luki raskaana 1-2 viikkoa. Ilmeisesti menkat vaan jääny väliin ja seuraavasta kierrosta raskautunu. Esikoinen on 9kk. Vähän varovaisin mielin ja sekavat tunnelMAT,VAIKKAKIN onnelliset. :heart: laitoin yksäriä jo.
 
Kiitos neuvoista, mä herronkin lääkkeistä ja masennuksesta heti kun soitan sitä neuvolan aikaa. Josko sitä vaikka heti huomenna muistaisi ;)

Oletteko te ajatelleet käydä/käyneet yksityisellä alkuraskauden ultrassa ennen neuvolan ultraa? Oliko siitä apua? Itsellä ois ajatuksena käydä viikolla 7-9, eikös ne silloin jo näe sisäisessä ultrassa sydämen yms? Ei millään jaksaisi odottaa viikoilla 12-14, että saa kunnon varmistuksen onko mahassa edes sikiötä elossa vai ei.

neulainen ja neula 4+4
 
varasin ajan varhaisultraan ja se olisi 2.6....jännittäää =) huonoa oloa ollut mullakin koko päivän eikä mitään aamupahoinvointia, tänään kyllä vähän jo hellittänyt.
en osaa noista viikoista tarkkaan nyt vielä sanoa kun neuvolan mukaan mennään josain ihan muualla kuin laskureiden mukaan mutta jossain viikolla 7 kai :)
neulainen huomasin että olet ilmeisesti samalta suunnalta kuin minä =) oon itse myös käynyt läpi samanlaisia asioita ja jos kaipaat juttuseuraa niin mulle saa kirjoitella =)

tuutikki 6+
 
Sanmarille osanotot :hug:

ja tervetuloa kaikille uusille. Oon taas viikon pitänyt hiljaiseloa kirjoittelusta, käynyt lukemassa kuulumiset, mutta esikoisen kanssa ei pysty koneelle jämähtämään. ja nyt kun alkaa kirjoittamaan, ei sitten muista mistä on keskusteltu...

Pelottaa keskenmeno ihan kamalasti! :/ Seksin jälkeen tullut ruskeeta vuotoa, pahoinvointi on hävinnyt ja yksi yö näin unta keskenmenosta! Ja mahanturvotuskin on kadonnut. Yhtenä aamuna päästelin kauheesti ilmaa ulos... jos joku olisi kuullut, joutuisin varmaan maksamaan EU:lle jotain ilmastokorvauksia! :LOL: :LOL:
Jos jotain oireita kuitenkin etsii, niin hiustenlähtö!! Suihkussa käydessä on nyrkit täynnä irtohiuksia.

Keskiviikkona olisi sitten neuvola, sitä odotellessa.

neulainen ootko tutkinut väestöliiton sivuja liittyen lääkitykseen? En kyl tiedä löytyykö sieltä mitään siihen liittyvään, mutta niillä on ainakin se neuvontapuhelin...

En jaksisi enää töissä, haluisin vaan olla kotona! Lasken päiviä kesäloman alkuun (elokuuhun) ja sen jälkeen ei olekaan kauaa jäljellä ennen äippäloman alkua. Ja jos masussa ei ole kaikki hyvin, niin en kestä!!! Tahtoo uuden työn, mutta tässä vaiheessa en viitsi uuttakaan etsiä, jos syksyllä kuitenkin jää äitiyslomalle. Vakituinen paikka on kuitenkin aika turvallinen...

emeliina ja nipsu 7+6
 
emeliina mulla esikoisesta oli jotenki super varma olo et kaikki menee hyvin enkä edes osannut pelätä keskenmenoa. Nyt taas olo on kun ei olis raskaanakaa. Ei oireita,ei mitään. Ja hirvee pelko että keskenmeno tulis. :( Kun raskaustestin viivatki oli tosi haaleet...
 
Moikka,
oli viikonlopun mittainen nettipimento, olipa tullut mukavasti tekstiä. :)

Avokado kyseli migreenistä raskausaikana. Mulla on aurallinen migreeni, joka on kolmen lapseni kohdalla riehaantunut alkuraskauden ajaksi, mutta loppunut sitten noin viikolta 10-15 kokonaan ja palannut takaisin vasta imetyksen loputtua. Parasetamolilla pitäisi pärjätä, eli se nyt on käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Esikoista odottaessani sain panacod -reseptin, mutta en niitä koskaan sitten uskaltanut ottaa...

On täällä näköjään jokunen muukin yllätysvauva matkalla. Olisi kiva kuulla (lukea) vähän fiiliksiä asiasta, kuten myös miehen fiiliksiä. Meillä mennään tosi ristiriitaisin tuntein: hetikttäin ihanaa, hetikttäin paniikissa. Miehelle tuli kauhea kiire alkaa puuhata yhteen muuttamista, itse ajattelen, että käsitellään nyt tämä vauva-asia rauhassa, on tässä aikaa kamoja siirrellä. Menin sitten hormonihöyryissäni tiuskahtamaan ukkokullalle, että en taida huolia häntä kanssani asumaan ollenkaan, kyllä minä vauvan saan hoidettua yksinkin. :ashamed:

Kas tässä teille vastuullinen aikuinen...
 
Huomenta!

Kreecher Eiköhän mies ymmärrä, että menossa on paljon ja asioita ja ajatuksia pyörii päässä :) Aina tulee sammakoita päästeltyä suustaan :hug: Itse ainakin oon jotenkin on-off kiukkunen kokoajan ja mies tykkää :LOL:

emeliina Vaikkakin mulla on vaan 4kk kesätyöpesti, vaikka oonkin valmistunut, mutta töitä kun ei kamalasti ole tarjolla, niin mulla on kyllä kanssa niin vaikea raahautua töihin joka aamu, kotiin haluaisin vaan jäädä, jotenkin sellasessa koomassa kokoajan. Kahvi ja tee tulee ylös, niin ei oikein mitään ns. piristävää voi juoda edes. Pitäs kuulemma helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen :) Jos olis edes vähän jotain vaivaa, niin saikkua hakisin, vaikka yleensä sinnittelen viimeiseen asti.

(.) Olipas mukava aamu, ilman turvotusta :D Mua sattu aivan törkeen paljon tänään aamuyöllä alavatsaan :( heti ajattelin, että kesken menee kun niin paljon sattu, mutta kait se sitten vaan siellä kasvaa. Kaikki niin uutta, että ei tiedä miten reagoisi kaikkiin kipuihin :ashamed: toivottavasti tänään selviää myös ilman pöntö halausta, mutta huono-olo on kyllä iskenyt joka päivä johonkin aikaan päivästä :x ¨

oonko ainoa kenestä tuntuu, ettei toukokuu lopu koskaan? Tää kk vaan kestää ja kestää :headwall: :headwall:

piupula ja leevi 6+5
 
Heii, tuli tässä mieleeni, etten ole muistanut hehkuttaa noita pahoinvointirannekkeita vaikka pöntönhalailuviestejä on ollut ketjussa jo useampikin. Muistaakseni niistä olikin jo ketjun alkupäässä juttua. Itselläni tehosivat ainakin uskomattoman hyvin! Ainakin osoitteesta www.pahoinvointi.fi löytyy. Auttoi myös keskimmäisen pojan matkapahoinvointiin. En sitten tiedä, kuinka suurelta osalta rannekkeiden vaikutus oli psykologinen, mutta viis siitä, kun kerran toimivat.

Neuvolassa vinkattiin aikanaan myös liottamaan tuoretta inkivääriä vesilasissa yön yli ja juoda vesi aamulla. Tuoksu on kyllä niin voimakas, että jos on yhtään paha olo, ei minulta ainakaan juoman juominen onnistunut... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimi11:
Löytyi tämä palsta vähän myöhemmin kuin plussa! Mukaan nyt laittautuisin! Olen 38 v esikoisen odottaja.
Mimi11 rv 7+6
oletko mitä kautta saanut nuo rv:t? minulla on sinua 2 päivää aikasemmin la ja minulla on 7+2, joten eikös siulla sitten ois 7+0?

Tänne ei muuta, huonosti nukuttu yö takana, vessaravaamista, muuten vaan heräämistä ja nyt on ihan tööt ja silmät turvoksissa...jännittää iltapäivä :heart:

pyöräpelillä saa kuleskella tänään ja huomenna ja varmaan ylihuomennakin kun meidän auto on siskon luona hammastanko purettuna osia odottamassa, lauantaina kun ei saanut eikä sunnuntaina ostettua osia siihen, tänään pitää kävästä samalla kyselemässä saako osat tilattua tänne vaiko pitää ne sit hakea tuolta isosta citystä :xmas: ei sit millään jaksais männä tonne isoon cityyn, 50km ois sinne matkaa, sinne saisin autoa lainaan jos ois tarvis, ei mun sine onneksi tartte pyöräillä :whistle:

Mutzilla ja tirriäinen 7+2 :heart:
 
kreecher: mä en ole saanut paracetamolista pienintäkään hyötyä irti kun migreenikohtaus iskee.. no, onneks pahin tältä kertaa on jo takana mut kolmatta päivää kohtauksen jäljiltä päätä särkee ankarasti.. viime yönä jopa nousin hakemaan sitä paracetamolia kaapista siinä toivossa et saisin jotain apuja mut ei.. sama kun olisin laittanut xylitoltabletin suuhuni, yhtä hyvin olis auttanut särkyyn.. :/

Hauska lukea kun esim. emeliina odottaa jo syksyllä alkavaa äitiyslomaa :D
..Mä taas repäsin ja vaihdan työpaikkaa heinäkuussa :D
Juu, pomo ei tiedä et olen raskaana, ei varmaan tule ilahtumaan kun kuulee :whistle: mut mulle tarjottiin työtä jo pari kuukautta sitten (ja meillä on yritystä takana vajaa vuosi) eli mulla ei ollut sillon aavistustakaan tilanteiden etenemisestä..
En aijo potea asiasta huonoa omaatuntoa, mä meen sinne kuten olen luvannut mut jään sitten jo talvella äitiyslomalle ellei saikkua pukkaa väkisillä jo ennen sitä..

Hassua sinänsä et viimeks, esikoisen kanssa kävi ihan sama tilanne.. olin 6vuotta samassa työpaikassa, yritettiin lasta, ei heti kuulunut.. halusin muuta ajateltavaa, vaihdoin nykyiseen työpaikkaani jossa ehdin olla reilun kuukauden kun plussasin :p
Mulla näköjään toimii tää, -en tule raskaaks kun haluan mut sit kun meinaan luopua jo toivosta ja keksin itselleni uusia tulevaisuudensuunnitelmia niin johan tärppää :D

Oletteko muuten muut jo ehtineet pohtia nimeä lapselle tai kummeja?
Meillä mies aloitti viime yönä sen pohtimisen ja mä unen rajamailla kuuntelin kaikkia sen ehdotuksia nimien suhteen, kummeista se ei sentään ollut vielä ihan varma ;)
Mä en jotenkin vielä osaa ajatella niin pitkälle.. viimeks muistan aloittaneeni saman ensimmäisen ulran jälkeen.. =)

Avokado rv 5+2
 
Tervis rakkaat vertaisihmiset,

Ennen kuin ehdin kertaakaan tähän pinoon kirjoitella, niin joudun luopumaan jo paikastani. Vuoto alkoi eilen illalla ensin ruskeana, sitten verenä ja lopulta liman ja veren ja hyytymien sekaisena. Kipujakin on, mutta niistä en juuri nyt jaksa edes välittää.

Keskenmenosta ei siis ole enää epäselvyyttä... Tänään olisi ollut viikkoja 5+6. :'( Tätä lasta on toivottu ja tehty niin pitkään, että olen todella kiitollinen, että sain kokea tämän 10 päivää, miltä tuntuu olla raskaana... huoh.

Onneksi laitoin hakemuksen unelmaduuniini viime viikolla. Ehdin jo vähän huolia, että mitä jos saankin sen paikan ja joudun sitten heti jäämään mammarille... Eipä ole sitä huolta enää. :(

Toivon sydämestäni, ettei kenenkään muun tarvitse tätä kokea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Tervis rakkaat vertaisihmiset,

Ennen kuin ehdin kertaakaan tähän pinoon kirjoitella, niin joudun luopumaan jo paikastani. Vuoto alkoi eilen illalla ensin ruskeana, sitten verenä ja lopulta liman ja veren ja hyytymien sekaisena. Kipujakin on, mutta niistä en juuri nyt jaksa edes välittää.

Keskenmenosta ei siis ole enää epäselvyyttä... Tänään olisi ollut viikkoja 5+6. :'( Tätä lasta on toivottu ja tehty niin pitkään, että olen todella kiitollinen, että sain kokea tämän 10 päivää, miltä tuntuu olla raskaana... huoh.

Onneksi laitoin hakemuksen unelmaduuniini viime viikolla. Ehdin jo vähän huolia, että mitä jos saankin sen paikan ja joudun sitten heti jäämään mammarille... Eipä ole sitä huolta enää. :(

Toivon sydämestäni, ettei kenenkään muun tarvitse tätä kokea.
:hug: :hug:
 
Cladoceran :hug: :hug: :hug:

Avocado: juu äippäöomaa odotellaan. Oon niin kypsä työssäoloon ja nykyiseen tilanteeseen työpaikalla. Oon kyllä katellu uusia työpaikkoja, mutta mitään tosikivaamahtaavaaunelmaduunia ei ole ollut tarjolla. Joten tilannetta on byt vaan siedettävä.

...mutta mutta... saa nyt nähdä kuinka äippäloman käy. Yöllä tuli ruskeaa vuotoa paperiin n. lusikallinen, sen jälkeen ei mitään. Mutta koko loppuyön oli kovaa menkkajuilimista. :'( Johtuiko sitten eilisestä peittojen heiluttamisesta, toivottavasti. Mutta kun huono-olokin on kadonnut ja ehdin sentään alussa kaulailla vessanpönttöä useasti.

emeliina ja nipsu 8+0 *poks*
 
Emeliina: seksin jälkeinen pieni vuoto on vaaratonta ja tavallista, limakalvot yms. ovat kuulemma "verevät" ja vuotelevat helposti, kun verenkierto tuolla lisääntyy :) Tuo pahoinvointikin voi välillä olla pois ja palata sitten, itsellä näin kävi ainakin esikosta.

On ollut ohjelmaa vkonloppuna, eikä oo kerinny kommentoimaan :ashamed: Mutta tsemppiä kaikille- pian nää ahdistavat alkuviikot on meiltä kaikilta onnellisesti ohi =)

Oli tullut uusiakin, tervetuloa :wave:

Mukavaa alkavaa viikkoa!!

savara, 5+5
 

Yhteistyössä