*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Teillä joilla on jo lapsia niin millä viikoilla syntyneet ja minkä kokoisia?

Poika rv 39+4 (3300 ja 50cm) Synnytyksen kesto vähän yli 8h
Tyttö rv 38+6 (3300 ja 47,5cm)Synnytyksen kesto n.2h
Tyttö rv 38+1 (3878 ja 51.5cm) Käynnistetyn synnytksen kesto 2h 45 min

 
meillä tyttö joka sunty 41+3 2905g 47 cm hätäsektiolla

Voi vitsit ku tuli ihania muistoja mieleen... poljin jopa kunto pyörällä joka päivä et lähtis tuleen mutta päätti sit alkaa tulla 70-v juhlissa :D laitoksalla kerettiin olla ilokaasu höyryissä melkein 6 h ku sydän äänet lähti laskuun ja oli pakko leikata heti. leikkauksessa huomattiin että oli tulossa nenä pystyssä joten tässä raskaudessa on loppu raskuden ultra joten selviää leikataanko vaiko koitetaanko normi synnytystä...

memmu ja valtsu 9 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Teillä joilla on jo lapsia niin millä viikoilla syntyneet ja minkä kokoisia?
Esikoinen 40+4 3310g 50cm noin 9h vesien menosta (sitten alkoi supistukset)
Kuopus 39+6 4030g 52cm noin 5½h kalvojen puhkasusta (taas vesistä alkoi supparit)

Kaksoset rv 18 noin 4 tuntia ja 6 käynnistystabua, A 150g 18cm ja B 111g 17cm :'(

Mutzilla ja tirriäinen 6+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
onnea muzillalle iloisista ultra kuulumisista :heart:
ja :hug: keskenmenon kokeneille!


mulla ainakin se tekayn kalenteri muuttaa sen lasketun ajan kun viime menkat on ollu 29.3 ja kierto 33 päivää siihen tulee la 8.1 ja punasella lukee la muutettu
Neuvolassa niillä on eri ohjelma :) Jota ei ilmeisesti voi kummemmin muokkailla


no en mä nyt mikää idiiootti ole ja luule että neuvola käyttää jotain tekayn netti sivua. meinsasin vain kun muzilla oli tuossa siitä sivusta maininnut :headwall:




mun esikoinen (poika) syntyi rv 41+0 13h kesti synnytys 20min ponnistus ja aika tasan 12h vesien menosta syntyi ja supistukset alkoi 1h vesien menosta.. 3830g ja 50cm

kuopus (poika) rv41+1 5h vesien menosta(kalvojen puhkaisu kun ei meinannu alkaa avautuun) syntyi ja tuosta laskettiin synnytys alkaneeksi. 4min ponnistus 4050g 50cm
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
onnea muzillalle iloisista ultra kuulumisista :heart:
ja :hug: keskenmenon kokeneille!


mulla ainakin se tekayn kalenteri muuttaa sen lasketun ajan kun viime menkat on ollu 29.3 ja kierto 33 päivää siihen tulee la 8.1 ja punasella lukee la muutettu
Neuvolassa niillä on eri ohjelma :) Jota ei ilmeisesti voi kummemmin muokkailla


no en mä nyt mikää idiiootti ole ja luule että neuvola käyttää jotain tekayn netti sivua. meinsasin vain kun muzilla oli tuossa siitä sivusta maininnut :headwall:




mun esikoinen (poika) syntyi rv 41+0 13h kesti synnytys 20min ponnistus ja aika tasan 12h vesien menosta syntyi ja supistukset alkoi 1h vesien menosta.. 3830g ja 50cm

kuopus (poika) rv41+1 5h vesien menosta(kalvojen puhkaisu kun ei meinannu alkaa avautuun) syntyi ja tuosta laskettiin synnytys alkaneeksi. 4min ponnistus 4050g 50cm
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
onnea muzillalle iloisista ultra kuulumisista :heart:
ja :hug: keskenmenon kokeneille!


mulla ainakin se tekayn kalenteri muuttaa sen lasketun ajan kun viime menkat on ollu 29.3 ja kierto 33 päivää siihen tulee la 8.1 ja punasella lukee la muutettu
Neuvolassa niillä on eri ohjelma :) Jota ei ilmeisesti voi kummemmin muokkailla
Joo ei neuvolassa ole noita ns viihdekäyttöön tarkoitettuja laskureita, mullakin sitten vaan lähetteeseen kirjattiin että voi heittää la kun pitkä kierto.

Toisaaltahan ne päivät on ihan yhden tekeviä, kun ei se mikään parasta ennen-päivämäärä ole ja vauva voi tulla +/- 2 viikkoa. Ainakin loppuvaiheessa itse ruukaan ne päivät jo unohtamaan, neuvolakortista sit lasken jos joku kysyy tarkkaan :D
Kukaan ei ole kyllä haukkunu ketään idiootiksi vaan juuri tätä tarkoittanut!
 
Ai niin... nimiä ja kummeja ei olla mietitty. Mulla on yksi suosikki nimi tytölle, mutta se on liian samanlainen kuin miehen siskontytöllä. :(

Irc-galleriassa en ole.

Ja tuosta lasketuan ajan määrittelystä. Mulla varmaan LA muuttuu 1.1.11. Mutta todellisuudessa luulen sen olevan jotain 5.1... nyt oon merkannu sen 3.1. Mutta jos sinne asti päästään, niin taitaa poksua viikot yli reippaasti.
 
mä olen jo varautunut et tämä menee viikon yli niinkun on nuo edellisetkin mennyt.

joo ei kukaan varmaan ole luullutkaan että neuvola käyttäisi jotain noita netin laskureita. kyllähän se nyt on jo päivän selvä asia että siellä on ihan omat ohjelmat millä siellä lasketaan nuo jutut.
ja idiootiksi itteäni sanoin että en ole niin idiootti että luulisin neuvolan mene´vän googleen ja ettivän sieltä jonkun raskaus laskurin jolla laskee lasketun ajan.

05 vuonna muuten oli niillä sellanen kiekko(pahvinen) jolla se aika laskettiin :) ei ollut tietokone ohjelmia vielä sillon..muistan kun mulla oli kotonakin sellainen kiekko jonka olin saanu jostain vauva lehden välistä ja sillä aina kattelin et mikä viikko menossa :LOL:
 
Synnytykset mulla ollu:

rv 41+5, spontaanisti käynnistyi, imukuppisynnytys, lapsi 4,4kg
rv 40+4, käynnistys (kesti 4pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,7kg
rv 38+5, käynnistys (kesti 5pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,0kg

Ja tyttöjä kaikki 3 :heart:
 
Sanmar ja Cladoceran :'( :hug: Voimia teille!!!

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille!!!!

Ootte tosiaan hirmuisesti kirjoitelleet! Oon ollu töissä ja järjestänyt tytön synttäreitä viikonlopun niin oon ehtinyt vaan välillä käydä kurkkimassa. Täytyy huomenna lukea enemmän ja kommentoida lisää.

kummit on meillä jo tiedossa :)

aiemmat synnytykset: esikoinen 40+5, 3930 g, 51 cm kesto jotain 18 h, ponnistusvaihe 25 min. kakkonen 39+0, 3430 g, 49 cm, kesto 4 h, ponnistusvaihe 3 min.

(.) Kävin aamulla ultrassa ja syke näkyi ja oikeessa paikassa pieni köllötteli .



BellaMarie 7+4
 
Te jolla nopeat synnytykset olleet niin saatte kyl juosta sairaalaa ku tää seuraava tulee :D ettei tuu housuun :D

ITselläni Esikoisen synnytys käynnistettiin pahan raskausmyrkytyksen takia osastolla olo ajan päätteeksi rv 38+9. Ei tapahtunut mitään muuta kun kipeitä supistuksia jotka ei tehneet mitään ja lopulta käynnistettii seuraavana päivänä uudestaa aamu yhdeksältä. puoli kahdelta meni vedet ja puoli kuusi hävisi tytön sykkeet. Siitä juostiin sitten hetken mietinnän ja mikroverinäytteiden jälkeen juosten leikkaussaliin ja kiireellisellä sektiolla autettiin tyttö maailmaan. Painoa oli 2770grammaa ja pituutta 49cm. Pelkään ihan kuollakseni että taas mennään sektioon niin että hujahdus käy vaan. JA että raskausmyrkytys uusii. Onko kohtalotovereita joita pelottaa mahdollinen sektio?'

BB, Viola 5 päivän päästä 10kk ja ipana 4+ jotain?
 
Mulla muuten käynnistettiin pojan synnytys, epäilisin että sillä oli niin nopeeta ku ei menny viittä tuntia pitempään. Helpolla omasta mielestä kyllä pääsin ja olihan se pakettiki pieni :)

Kummeja ei olla mietitty yhtään ja nimiä oon uskaltanu muutamaa pyöritellä mielessä, mutta sen homma on sitten ku on nähny masun sisällön :)

Irc-galleriasta minut löytää melkein samalla nimellä, ^Susannna , tammimasuissa sielläki kyllä jo olen :D

Eilen kyllä koitin kovasti lukee noita aiempia tekstejä mutta kaikki haihtu päästä samantien.

Susanna & (nimi vielä hukassa) 6+3
 
sainhan sen kuvan viimeinkin skannattua ja laitettua koneelle kunnolla, vaihtuu koko ajan nuo ohjelmt koneella jolla muokkaillaan nii saa miettiä et miten saa sit sen ladattua :kieh: ukon ketale :xmas:



Tossa ois siis viikkoja 7+1 vastaten ja keskiosa sykki sydämen merkiksi :heart:

Torstaina on sit se sisäänkirjautumisneuvola, itse kun olin epäileväinen et ei siel ketään ole niin halusin tuon ultran ensin


Mutzilla ja tirriäinen 7+0 POKSutaan nyt uuestaan :xmas:
 
BellaMarie ja mutzilla onnea hyvistä ultra kuulumisista :heart: Ihania pinokaisia teillä siellä :heart:

paljon olitte kirjoitellut, ihanaa :heart:
mitään en enää muista, mitä piti vastailla teille :headwall: :headwall: :headwall:

(.) Eilen oli aivan kaamea olo, kun kotio töistä pääsi :( Pystyssä en pystynyt lainkaan olemaan kamalan pahoinvoinnin takia, mitään en pystynyt syömään, kukun viipaileita tungin väkisin suuhun ja yritin jotain juoda. Mahassa sellanen olo, kun olis kasa tavaraa vedetty kireellä kuminauhalla vatsan ympäri ja maha olis ihan yli täynnä, vaikka mitään mahassa ei käytännössä ollut ja alavatsassa tuli ns.repäsykipuja kokopäivän. Käytännössä makasin koko eilisen iltapäivän ja nukuin :| :x Tänään olisin kotio jäänyt, jos olisi ollut mahdollista, mutta ei ollut, joten töihin raahauduin, jos olo huononee, niin lähden kesken päivän pois. Huoli oli kyllä kova, kun oli sellainen olo eilen, että kaikki ei ole kunnossa, mutta soitin sitten äipälle eilen, niin sano, että kuuluu raskauteen :) Anteeksi valitus :ashamed:

ihana lukea teidän synnytyskertomuksia :heart: tämän jälkeen itselläkin jotain kerrottavaa, jos loppuun asti päästään :heart:

piupula ja leevi 6+6 ( huomenna poksuu :heart: )
 
baby butterfly täälä myös koettu hätä sektio sykkeen laskemisen takia. vielä en kyllä jännitä. ehkä tulee myöhemmin. jatkossa voisin kyllä pelätä ennemmin normi synnytystä ku viimeks koki kivut mutta ei päässy maaliin asti :LOL: leikkaus on niin helppon ja vaivaton itselle vaikka kestäähän siitä toipuminen kauemmin... ja ehkä ku en ole normi synnytystä kokenu niin oletan sektiossa pääseväni helpommalla :D

huomenna neuvola ellen sit joudu peruun sillä lapseni nyt vesirokossa joten mukaan en voi ottaa ja vielä ei ainakaan ole lapsen vahtia
:ashamed:

memmu ja valtsu 9+1 :heart:
 
Täällähän on tosi aktiivista porukkaa, paljon lukemista toisten kuulumisista.

Ensiksi isot halit ja voimia kaikille keskenmenon saaneille.

Tilasin ultran ensi viikoksi, vaikka ensin ajattelin hieman odottaa. Jännittää niin kovasti. Näillä viikoilla viimeksi meni tuli keskenmeno. Vaikka elämäntilanne on vähän kaaos, odotan ja toivon kovasti tätä vauvaa. Ja pelottaa, jos kaikki ei olekaan hyvin. Pahoinvointi on tosi kova, ja väsymys, mutta nyt on eilisestä lähtien tulut tuhruvuotoa vähän. Aikaisemmista kahdesta ei ole tullut ollenkaan. Ajattelin että kun on näin voimakkaat raskausoireet, se olisi hyvä merkki.
Vaikeuksia keskittyä mihinkään, joko leijailee hempeissä vauvantuoksuisissa aatoksissa, tai sitten hermoilee, mitä jos sittenkin tulee km...
En ole vieläkään kertonut lapsen isälle asiasta, meillä on siis erittäin vaikeasti selitettävä suhde, jos sitä edes sellaiseksi voi kuvailla. Mitään onnellista uusioperhettä meistä ei taida olla tulossa, mutta kaikesta huolimatta toivon että lapsi saisi edes isän nimen papereihin, elatusta en ole vailla. Kun kerran yksin päätin pitää lapsen, elätän hänet myös yksin tarpeen vaatiessa.

Mörrimöykky ja touhotaavi 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Synnytykset mulla ollu:

rv 41+5, spontaanisti käynnistyi, imukuppisynnytys, lapsi 4,4kg
rv 40+4, käynnistys (kesti 4pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,7kg
rv 38+5, käynnistys (kesti 5pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,0kg

Ja tyttöjä kaikki 3 :heart:
4,7 !! :eek: Huh, huh...oliko erilailla punnertamista kuin noissa pienemmissä?

Pt
 
[/b] BB Nii me taidetaanki tietää ihan livenä! ;D

Susanna Moi sullekki, tammimasun perustaja galleriassa tässä moi :p

karhuntassu Isoksi sitte päässykki keskimäinen kasvamaan. Tiedän yhden jonka vauva oli syntyesää 4,8kg ja ne päätti leikata ku ei muute uskonu mahtuvan.

mörrimöykky :hug: Voimia sinne ja toivottavasti isä ottaisi asian suht hyvin vastaan.

BellaMarie Onnea ultra kuulumisista, hyvistä! :)

Meillä ei tosissaankaa oo kummeja viel päätetty, kuhan nyt eka sais tietää onko toisella kaikki hyvin tuolla. Esikoinen synty 40+3 3480g 50cm 7h 40m josta ponnistus 9min.
Menin liikeiden takia päivystyksee ja ei kaveri paljoo liikkunukka, sit kattos viel tilanteen et oonki 4cm auki ja lapsen koko olis 4kg. Sanos että sä et kotii mee että puhkastaa kalvot. :D Ei ihan nii isoa sitte tullukkaa. :)

icefairy&Linnun Lyy 6+5
 

Yhteistyössä