Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

Hyvää itsenäisyyspäivää täältäkin kaikille! :)

Mä oon ollut jo pidemmän aikaa ihmeissäni noiden vähäisten neuvolakäyntien äärellä. Varmaan varsinkin ensisynnyttäjälle inhottavaa, kun käyntejä on niin harvoin. Muutenkin mun mielestä viimeisellä kolmanneksella pitäis seurata tarkemmin äidin vointia, että mahdolliset riskit huomataan ajoissa...

Mariani, aika jännät paikat sulla ensi viikolla sitten. Ootko kyllä jaksanut superhienosti kaikkien vaivojen ja huolien keskellä!
Tsemppiä myös kaikille neuvolalääkäriin menijöille!

Täällä on tänään vietetty superlaiskaa päivää. En ole ruuan lisäksi tehnyt mitään. Varmaan ihan hyvä välillä näinkin. :) Tosin googlettelin kyllä sopivivaa kuntotreeniä aloitettavaksi sitten synnytyksen jälkeen. Kyllä tässä mieli alkaa jo vähän kaivata liikuntaa, vaikka alkuun pitää kyllä varmaan malttaa antaa kropan palautua muutama viikko kunnolla.

Mamadread ja itu 33+3
 
Hei kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivän jälkeistä aikaa! Meni sekin vähän ohi tässä möllötellessä eikä oo täälläkään jaksanut käydä kuin lukemassa teidän juttuja, niin veto pois ja pari päivää häpyluun seutu ja nivuset niin kipeinä että ei pysty kävelemään ilman pamolin maksimiannosta. Tänään taas vähemmän kipee mutta väsynyt senkin edestä. Viikonloppuna meillä on esikoisen 4 v kemut ja ne vähän stressaa, vaikka vaan sukulaisille ja pakasteallasta meinaan röyhkeästi hyödyntää ja kakun oon tilannut valmiina.
Mä toivon edelleen että tämä joulun yli pysyis mahassa, mut olot niin vaihtelevat ettei yhtään osaa arvausta heittää koska tulis ja minkä kokosena. Tuo neuvolakäyntien harvinaisuus muakin vähän mietityttää, ekassa raskaudessa tuntui että siellä sai käydä koko ajan ja nyt ei koskaan..
Ja mä kanssa itken, mm kun luen satuja tytölle ja eilen kun katsoin veteraanien kättelyä. Tosin oon kyllä muutenkin itkijä ilman raskaushuuruja, en kuitenkaan tämmönen sentään..
Vähiin tässä käy joka tapauksessa kaikilla, tsemppiä loppuaikaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Nla lääkäri käytynä ja sf-mitta palautunut käyrille! (y) paikat nii kiinni ku olla ja voi ja tyyppikkin vielä ylhäällä joten ei näillä näkymin ihan heti oo ulos tahtomassa. Vaikka eihän näistä koskaan tiedä.. :LOL: nyt sit oli verenpaineet vähä noussu. Ei rajojen yli mutta käskivät seurata kotonakin ettei lähde nousemaan. Seuraava neuvola sitte kahen vkon päästä. Monta kertaa sanoivat kyllä että heti yhteyttä jos vähänkään siltä tuntuu tässä välissä :)

Elisen täällä kanssa hikotellaan päivittäin ja jopa parisen kertaa. Tuntuu kyllä niin hassulta :LOL:

Musicro onpa kyllä hassua että sisätutkimusta ei tehdä :eek: oon ymmärtäny et se kuitenkin kuuluis tähän lääkäri käyntiin tarkistaa paikat. Ja itellekkihän se ois kiva tietää mikä tuolla on tilanne.
 
neuvolalääkäri takana. vauva rt, laskeutunut on jo ja pää on kiinnittynyt. kohdunsuuta on jäljellä 1,5cm. painoarvion mukaan pieni ja siro tästäkin pienokaisesta tulee. esikoinen painoi syntyessään 3090g. lääkäri oli siis sitä mieltä että mitä pitempään pysyy masussa niin sen parempi että kasvaisi vielä. viikon päästä sit täysaikainen että sit kuulemma voi ruveta siivoo, saunoo ja harrastaa seksiä. :D (vaikka onhan noita tehny muutenkin, siivoaminen ollu hieman vähemmällä vaan...) ainoastaan huolissaan oli kun rr oli hieman kohonnut aiemmista arvoista, käski seurata kotona arvoja ja jos on edelleen samalla tasolla nii sit plv labraan. viime viikon plv oli onneks kuitenkin puhdas.

jäi harmittaa kun ei muistettu kysyä että näkyykö edelleen tyttö olevan...jospa. :D vaikka ei sillä niin väliä että kumpi olisi. :)

36+0 <3
 
Hyviä uutisia sulla narana! Selviskö muuten se sun eilinen vai toissapäiväinen painonheittely?
Ja annelskilla tais kaikki olla kanssa melko hyvin, kiva kuulla! Toivotaan, että verenpaineet on kotosalla matalammalla!

Mullehan yks kaveri puhui siitä, että vissiin säästötoimina on mietitty ensisynnyttäjien neuvolakäyntien vähentämistä edelleen :eek: on siis työnsä puolesta tekemisissä asian kanssa. Totesin hälle kyllä, että mun mielestä siinä on kyllä aivan väärä paikka säästää, kun ei noita käyntejä todellakaan ole yhtään liikaa nytkään, jos mennään vaan normaalin raskauden seurannan mukaan.

Kävin tänään lounastreffeillä äitiys/hoitovapaalla olevien työkavereiden kanssa, olipa ihanaa! Meitä on kotona olevia nyt kahdeksan, joista seitsemän pääs paikalle. Mä vielä ainoa mahakas, muut vauvojen kanssa. Alkuvuodesta pitäs tulla vielä muutama lisää porukkaan. Suunniteltiinkin, että otetaan joka kuukausi joku tietty päivä, ja ne ketkä paikalle pääsee niin pääsee. Toivottavasti toteutuu :ROFLMAO: Vaikka sitä aina välillä työpaikkaa manailee, niin on mulla kyllä tosi mukavia työkavereita!
 
Hyviä uutisia sulla narana! Selviskö muuten se sun eilinen vai toissapäiväinen painonheittely?
Ja annelskilla tais kaikki olla kanssa melko hyvin, kiva kuulla! Toivotaan, että verenpaineet on kotosalla matalammalla!

Mullehan yks kaveri puhui siitä, että vissiin säästötoimina on mietitty ensisynnyttäjien neuvolakäyntien vähentämistä edelleen :eek: on siis työnsä puolesta tekemisissä asian kanssa. Totesin hälle kyllä, että mun mielestä siinä on kyllä aivan väärä paikka säästää, kun ei noita käyntejä todellakaan ole yhtään liikaa nytkään, jos mennään vaan normaalin raskauden seurannan mukaan.

Kävin tänään lounastreffeillä äitiys/hoitovapaalla olevien työkavereiden kanssa, olipa ihanaa! Meitä on kotona olevia nyt kahdeksan, joista seitsemän pääs paikalle. Mä vielä ainoa mahakas, muut vauvojen kanssa. Alkuvuodesta pitäs tulla vielä muutama lisää porukkaan. Suunniteltiinkin, että otetaan joka kuukausi joku tietty päivä, ja ne ketkä paikalle pääsee niin pääsee. Toivottavasti toteutuu :ROFLMAO: Vaikka sitä aina välillä työpaikkaa manailee, niin on mulla kyllä tosi mukavia työkavereita!
Eipä se lääkäri osannu ottaa siihen kantaa (n) tänään kuitenkin paino pyöriny samoissa lukemissa koko päivän että oiskohan ollu vaakassa joku häikkä sitten :LOL:

Vai että vielä suunniteltaisiin vähentää neuvolakäyntejä :eek: ei tosiaan nytkään niitä niin tiheään ole että mitähän meinaavat sitten vähentää :rolleyes: ei kyllä ihan totta tuu nuo säästötoimet aina oikeisiin paikkoihin..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mukavia lääkärineuvolakuulumisia täällä! Annelski, onneksi viikoilla on enemmän merkitystä kuin painolla, varmaan bebe kuitenkin painoi jo yli 2,5kg? Oon käsittänyt, että siinä on jo sen verran rasvaa mukana, että lämmönsäätely toimii hyvin.
Narana, onpa kiva, että sf-mitta oli nyt normaali.

Musicro, ihanalle kuulostaa teidän työkavereiden vertaistukiverkosto. Se on kyllä tosi tärkeetä, että on samassa elämäntilanteessa olevia tuttuja, niin saa jakaa ajatuksia. Mun pitää varmaan sitten vauvan synnyttyä ottaa selville meidän alueen kerhotarjontaa. Ei kyllä varmaan lähdetä liikkeelle ennen kuin pahin yrjötauti ja flunssakausi hellittää.

Mimminkäiselle tsemppiä kipujen kanssa! On ihan luvallista mennä tarjoiluissa siellä missä aita on matalin!

Omaan napaan kuuluu lähinnä se, että voisin nukkua vaikka kuinka. Välillä yöt on yhtä pyörimistä ja välillä nukun pissataukoa lukuunottamatta hyvin, mutta silti unta riittää joka päivä pitkälle aamupäivään. No, ei kai sillä niin väliä, kannattaa nauttia nyt kun vielä voi. :D

Mamadread ja itu 33+5
 
Heips! :)

Mulla on unet vähän hakusessa ja unirytmi aivan sekaisin. Herään aamuisin jo kuudelta, kun ei muka nukuta. Sit jaksan muutaman tunnin valvoa kunnes on pakko nukkua päikkärit klo 10-12. Sit taas hereillä, riippuen päivästä, toisinaan vielä toiset päikkärit klo 15-17 ja siitä sit valvotaankin puolille öin kun ei tuu uni ja vauva potkii :mad: Sit oon koko ajan sellaisessa väsymyskoomassa, ettei tunnu ajatukset kirkastuvan ollenkaan koko päivänä :sleep: :confused: No, täytyy toivoa et synnytys helpottaisi edes omaa nukkumista, kun ei sit ehkä asentojen löytäminen olisi enää niin vaikeeta eikä joka paikkaa kolottaisi huonojen asentojen takia.

Oon yrittänyt nyt täältä kotisohvalta käsin haalia kasaan lasten joululahjoja. Exä oli eilen suht auttavainen niiden kanssa ja sain nakitettua sille osan lahjojen hankinnasta. Ollaan siinä onnistuttu pitämään yhtä, et lasten kaikki lahjat hankitaan aina yhdessä ja maksetaan puoliksi, niin ei tartte mihinkään kilpavarusteluun siinä lähteä, et kumpi lahjoo paremmin. Ja pysyy myös kohtuus siinä lahjojen määrässä. :whistle:

Tuntuu, että päivät käy vähiin tässä ennen sinne sairaalanmäelle siirtymistä. Tosin eihän tässä nyt ookaan enää kuin 13 vrk:tta h-hetkeen :love: Mut niiiiin paljon vielä tehtävää ennen sitä. Noi lahjat nyt on varmaan tärkeimmät. Ja sit mun pitäis saada vielä käytyä ostaan housuja meidän vauvalle :D Ollaan saatu paljon vaatetta mun siskolta ja ystäviltä, mut kaikkialta on tullut vaan bodeja, ei juuri ollenkaan housuja :LOL: Voipi tulla pienelle kylmä ilman niitä ;) Ja sit pitäis muistaa itselle hommata siteitä, liivinsuojia yms. Kun leikkaushaavan kanssa ei varmaan heti tee mieli lähteä kaupoille :whistle:

Tää oli nyt tämmöinen oma napa teksti, kun ei tää tokkurainen pää jaksa muistaa mitä teille muille kuuluu vaikka just luin ketjun läpi :ROFLMAO: Mut pääosin vissiin tais olla hyviä uutisia/kuulumisia kaikilla? ;)(y)
 
Oliko täällä muita kenellä kokemus sektiosta? Jos on niin onko muilla ollut sektioarven kohdilla kipuilua? Mulla bikinirajassa vaakaviilto ja se on alkanut nyt kipuileen :/ ei mitään järisyttävää kipua mutta esim kävellessä kyllä sattuu. Neuvolassa meinasi että johtuu ihan vain kohdun kasvamisesta, arpea kiristää tms. Mutta lääkärille kun asiasta mainitsin niin hän kyllä sanoi että jos oikein sattuu niin lääkäriin on lähdettävä, ei kuulemma ole mikään nollariski etteikö leikattu kohtu voisi revetä vaikka harvinaista onkin. Toivottavasti on nyt vain kohdun kasvusta johtuvaa ja kohdun seinämät olisivat kuitenkin tarpeeksi vahvat kestämään loppuraskauden ja synnytyksen...mennyt niin helposti tämä raskaus että heti kun jotain tulee niin kyllä huolestuttaa eikä nämä hormoonit kyllä yhtään auta siihen että ei jotenkin osaa ajatella positiivisesti vaan heti pelkää pahinta...
 
Hyviä kuulumisia tosiaan monelta tullut! Kiva lukea positiivisia ajatuksia :)

Eilen kävin neuvolassa ja sf mitta linjassaan yli käyrien hienosti niinkuin aina tähänkin asti, ei edes kommentoinut asiaa. Täti oli ja sitä mieltä siellä, että parin viikon sisällä tulee, oli vauva kuulemma alempana. Jännä ettei sitä itse oikein osaa huomata. Kipuja alas kyllä säteilee ja tänään koko päivän jälleen menkkamaista särkyä, eilen sukkapuikkokipuja. Jotain rusehtavaa bongasin hailakan viirun phs:tä tänään, mutta en tiedä kuvittelinko tuon vain. Takaraivossa on, että tuleeko tässä vielä lähtö ennen maanantaita, vaikka toiveajattelua taitaa olla ;)

Yhden kivan vanhan rintamamiestalon bongasin tutulta myyjältä ja mietin jos sitä kävisi kurkkaamassa mikäli suinkin ehditään. Remppaa tulisi tehdä, mutta toisaalta kun siitä nauttii molemmat niin samapa tuo jos rahallisesti kannattavaa.

Levon kannalta loppupäivä ja hieman ulkoilua vihdoin kun lunta taas maassa eikä niin liukasta!

35+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Oli niin paljon uutta viestiä sitten viimelukeman etten enää muista mitä kellekkin piti kommentoida....

Ainakin vauvan syntymä oli tiedossa jossain suunnassa, jännittävää!!

Muutenkin aikaa ei tosiaan paljon enää ole jäljellä, mutta itse en ole tätä sisäistänyt... ajatukset pyörii esikoisen ympärillä joka on tutkimuksissa asperger epäilyn tiimoilta enkä juuri ole tähän odotukseen keskittynyt. ..

Vauvan vaatteet kaikki pesty, ei niitä niin hirveästi ole mut toisaalta ei varmaan ole tarvetta niin paljolle kun kasvavat hurjaa vauhtia. pullo ja korvike tetra pitäis ostaa, ehkä yks tuttikin, vaikka sen nyt ehtii myöhemminkin. muuten kaikki olennainen löytyy.

Toi syntymäveikkaus...Tuntuu nyt hassulta koska se todennäköisesti käynnistetään ja päivä selvinnee kahden viikon päästä (vaikka salaa Haaveilen luonnollisesta synnytyksestä) mut laitetaan nyt veikkaukseksi 2.1 ja mitoissa 49cm ja 3300g:)

Tääl on edelleen perus vaivat... nukun muuten ok,esikon univaikeudet valvottaa välillä. ensiviikolla mulla oli joku nla,lyhyt käynti. siihen oli joku syy...En vaan muista mikä :LOL:

19.päivä tosiaan ultra missä saa sitten tietää päivää käynnistykselle....
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread nii tämän hetkinen painoarvio oli eilen 2620g. että ihan hyvän kokoinen jo. esikoinen oli syntyessään 3090g että samankokoista lääkäri epäili tästäkin jos siis syntyy laskettuna aikana.

Voi vitsit kun wc:ssä joutuu ramppaa jatkuvasti vaikka ei tuukaan pissiä sitten kun tippa... painaa inhottavasti rakkoon. :/

Mittailin tuossa päivällä rr-arvoja, paineet samat kun eilen. pitää viel mitata kun saapi rauhottua kun menee tyttö nukkuu, ja jos edelleen korkeat nii pitää aamulla soittaa neuvolaan että laittais lähetteen labraan että veisin maanantaina plv-näytteen että tarkistais sen niinkuin lääkäri suositteli että jos arvot samoja kotonakin. :/ tähän mennessä kuitenkin mulla arvot ollu tosi hyvät... mutta katotaan.

Eipä oo enää pitkä aika jouluun, uuteen vuoteen sekä vauvojen syntyyn! :) kaikki samassa siis. ;) :D

36+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Oliko täällä muita kenellä kokemus sektiosta? Jos on niin onko muilla ollut sektioarven kohdilla kipuilua? Mulla bikinirajassa vaakaviilto ja se on alkanut nyt kipuileen :/ ei mitään järisyttävää kipua mutta esim kävellessä kyllä sattuu. Neuvolassa meinasi että johtuu ihan vain kohdun kasvamisesta, arpea kiristää tms. Mutta lääkärille kun asiasta mainitsin niin hän kyllä sanoi että jos oikein sattuu niin lääkäriin on lähdettävä, ei kuulemma ole mikään nollariski etteikö leikattu kohtu voisi revetä vaikka harvinaista onkin. Toivottavasti on nyt vain kohdun kasvusta johtuvaa ja kohdun seinämät olisivat kuitenkin tarpeeksi vahvat kestämään loppuraskauden ja synnytyksen...mennyt niin helposti tämä raskaus että heti kun jotain tulee niin kyllä huolestuttaa eikä nämä hormoonit kyllä yhtään auta siihen että ei jotenkin osaa ajatella positiivisesti vaan heti pelkää pahinta...
Ei kuulosta kivalle :/ kannattaa varmasti herkästi reagoida kipuun ja lääkäriin vaan jos yhtään mietityttää. Sektiosta ei valitettavasti kokemusta mutta tuskin leikinasia olisi haavan repeäminen! Tsemppiä kovasti <3
 
Hellou! Eilinen neuvola ja kontrollilääkäri toivatkin uusia tuulia - neuvolassa kaikki arvot mallillaan, verenpaine ok ja hemppaa ei ees otettu kun oli viimeks niin hyvä ja sanoin että ei tarvi ottaa, sf-mitta 27cm ja vauvan sykkeet kohdillaan :) Mutta, ip kävin lääkäris ja tarkisti kohdunkaulan, muutosta oli tapahtunut sen verta paljon reilussa viikossa että kirjoitti saikun ä-loman alkuun ja määräsi lepoa lääkkeeksi :/ helpotti kun ei tarvi enää stressata töistä, vaan myös huolestuttaa että miten kiirus tällä tyypillä onkaan pois kohdun suojista :| sain lähetteen ä-polille kontrolliin, se varmaan alku viikolla tiedossa...jännittäviä aikoja siis! Voi olla että tuo mun veikkaus meni ihan päin honkia :D :D

Monilla alkaakin olla jo h-hetket lähellä, ihanaa :p Mä toivon että päästäis edes sinne rv 36 asti eli ens vuoteen, nyt vaan vaakatasoon ja jalat ristiin! Saa mies hoitaa joulusiivot tänä vuonna...:D
 
Apua RubyS kuin mulla jännittää jo sun puolesta. Enää niin vähän sektio päivään! :love:

Melko vaihtelevaa nukkumista täälläkin taas. Toissa yönä nukuin 10h unet todella hyvin ja vain yhdellä pissa tauolla. Viime yö olikin sitten taas jotain ihan kamalaa pyörimistä ja heräilyä :rolleyes: otinkin sitten kolmen tunnin päikkärit :D

Emppuli kyselin eilen asiasta kaverilta jolla on sektioarpi ja on nyt uudestaan raskaana. Hänellä on kanssa ollut semmoista kirvelyn tapaista arven kohdalla mahan kasvaessa. Ei kyllä sanonut mitään että onko neuvolassa ollut puhetta asiasta. Onko sulla kauan siitä sektiosta aikaa? Mitä pitempi aika niin sitä parempi, näin olen ymmärtänyt?

Mukava kuulla Haukkeli että muutoin neuvolassa oli kaikki hyvin! :) nyt sitten vaan maltat lepäillä ja juoksutat sitä miestä että kaveri viihtyisi yksiössään vielä hetken ;)

Vieläkö on muutkin yhtenä kappaleena? :p

Jännä ajatella että vain viikko eteenpäin ja täälläkin ollaan jo täysiaikaisia :eek:
Raskausmyrkytystä tuskin tarvii pelätä. Sain appivanhemmilta verenpainemittarin lainaan ja kolmena päivänä kotona mitatut paineet ei kyllä korkeat ole, tänään mitattu 116/66.
 
Haukkeli, nyt vain sitten lepäilemällä viikkoja lisää alle. Kiva , että muuten oli kaikki kunnossa. :)

Kyllä me aletaan elellä aika jännittäviä aikoja kun vauvat tulee pikkuhiljaa täysiaikaisiksi. Ja ihan hurjaa, että RubyS:llä vaan kymmenisen päivää, että näkee vauvan. :love: Mulla alkaa olla jo kaikki valmiiksi laitettuna niin vauvalle kuin jouluksikin. Oon hamstrannut myös pesuaineita ym., niin vois sitten vauvan syntymän jälkeen keskittyä häneen. Että tavallaan oon ihan valmis vauvan tuloon, mutta nälkä kasvaa syödessä ja toivon , että menis kaksi - kolme viikkoa vielä eteenpäin, niin pääsis suuremmalla todennäköisyydellä kotiin vauvan kanssa yhtä aikaa ja imetyksen ym. muut lähtis sujumaan jouhevasti. Olishan se hienoa päästä ekaa kertaa raskaudessa täysiaikaisuuden puolelle. Ja sit saiskin kyllä syntyä tammikuun alkupuolella, kamala ajatus, että olisin yhdessä kasassa vielä ku helmikuu kolkuttelee oveen. :censored:o_O:eek::D

Mamadread ja itu 34+0 POKS! (y)
 
Apua RubyS kuin mulla jännittää jo sun puolesta. Enää niin vähän sektio päivään! :love:

Melko vaihtelevaa nukkumista täälläkin taas. Toissa yönä nukuin 10h unet todella hyvin ja vain yhdellä pissa tauolla. Viime yö olikin sitten taas jotain ihan kamalaa pyörimistä ja heräilyä :rolleyes: otinkin sitten kolmen tunnin päikkärit :D

Emppuli kyselin eilen asiasta kaverilta jolla on sektioarpi ja on nyt uudestaan raskaana. Hänellä on kanssa ollut semmoista kirvelyn tapaista arven kohdalla mahan kasvaessa. Ei kyllä sanonut mitään että onko neuvolassa ollut puhetta asiasta. Onko sulla kauan siitä sektiosta aikaa? Mitä pitempi aika niin sitä parempi, näin olen ymmärtänyt?

Mukava kuulla Haukkeli että muutoin neuvolassa oli kaikki hyvin! :) nyt sitten vaan maltat lepäillä ja juoksutat sitä miestä että kaveri viihtyisi yksiössään vielä hetken ;)

Vieläkö on muutkin yhtenä kappaleena? :p

Jännä ajatella että vain viikko eteenpäin ja täälläkin ollaan jo täysiaikaisia :eek:
Raskausmyrkytystä tuskin tarvii pelätä. Sain appivanhemmilta verenpainemittarin lainaan ja kolmena päivänä kotona mitatut paineet ei kyllä korkeat ole, tänään mitattu 116/66.
Kyllä vain, ruoska on laitettu jo viuhumaan ja mies hommiin :D
 
Viimeksi muokattu:
Narana kyselit kuinka kauan mulla sektiosta aikaa, edellinen syntyi sektiolla joten siitä aikaa nyt reilu 1v7kk että ei hirmuisen kauaa. Onhan mulla tietenkin ultrissa kohtua tarkasteltu ja normaalilta on näyttänyt mutta ilmeisesti todellisen kohdun seinämän paksuuden näkee vain silloin leikkauspöydällä ja jos alakautta pääsen synnyttämään niin täytyy vain toivoa että kohtu kestää. Onneksi vielä se synnytystapa arvio edessä niin jospa siinä huomataan sitten jos alatie synnytys ei ole turvallinen. Kyllähän tuo nyt suuren huolen toi loppuraskauteen kun arpi alkoi kipuilemaan, koska riskinä on se että kohtu voi revetä. Pitää vaan herkästi lähteä lääkäriin jos kivut yltyy. Soitin kyllä vielä neuvolaan asiasta mutta meinasi taas että arpikudos se vain venyy ja siksi sattuu. Mutta kaveri jolla useampi sektio takana sanoi että hänellä ei oo kyllä koskaan arpi kipuillut raskausaikana että ei ehkä silti ihan tavanomaista oo.

Hankalaa kun on muuttanut kesken raskauden niin täällä ei edelleenkään oo kaikkia mun papereita, esim leikkauskertomusta lääkäri ei nähnyt joten jos tulisi joku yhtäkkinen tilanne niin lääkäri ei edes tiedä mitä mun mahan sisällä on operoitu ja onko tehty jotain apuviiltoja tai muuta jotka ei mulle tulleessa epikriisissä näy. Ne kyllä nyt tilattiin mutta tuntuu välillä että onko tässä ihan turvallisissa käsissä kun aika isoja informaatiokatkoksia sairaaloiden välillä vaikka kertaalleen mun tiedot tilattu.

No onneksi alkaa täälläkin olemaan jo turvalliset viikot pikkuhiljaa ja täytyy vain toivoa että tässä hyvin käy tälläkin kertaa!

Tsemppiä kaikille loppuviikkoihin! :)
 
Narana kyselit kuinka kauan mulla sektiosta aikaa, edellinen syntyi sektiolla joten siitä aikaa nyt reilu 1v7kk että ei hirmuisen kauaa. Onhan mulla tietenkin ultrissa kohtua tarkasteltu ja normaalilta on näyttänyt mutta ilmeisesti todellisen kohdun seinämän paksuuden näkee vain silloin leikkauspöydällä ja jos alakautta pääsen synnyttämään niin täytyy vain toivoa että kohtu kestää. Onneksi vielä se synnytystapa arvio edessä niin jospa siinä huomataan sitten jos alatie synnytys ei ole turvallinen. Kyllähän tuo nyt suuren huolen toi loppuraskauteen kun arpi alkoi kipuilemaan, koska riskinä on se että kohtu voi revetä. Pitää vaan herkästi lähteä lääkäriin jos kivut yltyy. Soitin kyllä vielä neuvolaan asiasta mutta meinasi taas että arpikudos se vain venyy ja siksi sattuu. Mutta kaveri jolla useampi sektio takana sanoi että hänellä ei oo kyllä koskaan arpi kipuillut raskausaikana että ei ehkä silti ihan tavanomaista oo.

Hankalaa kun on muuttanut kesken raskauden niin täällä ei edelleenkään oo kaikkia mun papereita, esim leikkauskertomusta lääkäri ei nähnyt joten jos tulisi joku yhtäkkinen tilanne niin lääkäri ei edes tiedä mitä mun mahan sisällä on operoitu ja onko tehty jotain apuviiltoja tai muuta jotka ei mulle tulleessa epikriisissä näy. Ne kyllä nyt tilattiin mutta tuntuu välillä että onko tässä ihan turvallisissa käsissä kun aika isoja informaatiokatkoksia sairaaloiden välillä vaikka kertaalleen mun tiedot tilattu.

No onneksi alkaa täälläkin olemaan jo turvalliset viikot pikkuhiljaa ja täytyy vain toivoa että tässä hyvin käy tälläkin kertaa!

Tsemppiä kaikille loppuviikkoihin! :)

On tuossa onneksi kuitenkin ollut jonkin verran aikaa kohdun ja kropan muutoinkin toipua leikkauksesta. Ja jokaisen kroppa on erilainen, että jos sun kaverilla ei sektioarpi kipuilekaan niin se ei onneksi tarkoita sitä että sinun kipuilu olisi huono asia. Vaikka ikävältä se varmasti tuntuu ja huolta aiheuttaa! Tiedot tuntuu kyllä toisinaan siirtyvän uskomattoman hitaasti mikä on mun mielestä ihan hassua tämmösenä aikana :rolleyes:
Toivottavasti sulla kuitenkin kaikki menee hyvin. Tsemppiä ja rauhallista mieltä sinulle loppu aikaan :)
 
Täällä on tosiaan enää 10 päivää jäljellä! :eek: Hurjaa! Ja stressaavaa, kun rempat on kesken enkä pääse laittaan vauvan tavaroita valmiiksi ennen kuin saadaan edes tuo tuleva makkari valmiiksi. :mad: Ja mun lipastokin vauvan vaatteita varten on vielä matkalla. Tai ainakin toivottavasti on edes matkalla, siitä ei oo tilauksen jälkeen kuulunut mitään. :unsure: Mulla ei ilman sitä oo mitään paikkaa vauvan vaatteille enkä viitsi niitä edes pestä valmiiksi, kun täällä on tota remppapölyä ihan riittämiin. :X3:

Ja pitäis saada joululahjatkin valmiiksi muksuille pakettiin. Osa on vielä kaupassakin :whistle: En tiedä miten mun järki pysyy tallella nää viimeiset päivät, kun tuntuu et kaikki on kesken eikä millään ehdi valmiiksi ennen vauvan syntymää. Älkää muut sit jättäkö asioita ihan viime tippaan, niin säästytty paljolta stressiltä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä on tosiaan enää 10 päivää jäljellä! :eek: Hurjaa! Ja stressaavaa, kun rempat on kesken enkä pääse laittaan vauvan tavaroita valmiiksi ennen kuin saadaan edes tuo tuleva makkari valmiiksi. :mad: Ja mun lipastokin vauvan vaatteita varten on vielä matkalla. Tai ainakin toivottavasti on edes matkalla, siitä ei oo tilauksen jälkeen kuulunut mitään. :unsure: Mulla ei ilman sitä oo mitään paikkaa vauvan vaatteille enkä viitsi niitä edes pestä valmiiksi, kun täällä on tota remppapölyä ihan riittämiin. :X3:

Ja pitäis saada joululahjatkin valmiiksi muksuille pakettiin. Osa on vielä kaupassakin :whistle: En tiedä miten mun järki pysyy tallella nää viimeiset päivät, kun tuntuu et kaikki on kesken eikä millään ehdi valmiiksi ennen vauvan syntymää. Älkää muut sit jättäkö asioita ihan viime tippaan, niin säästytty paljolta stressiltä! :D
Vaatteet ehtii myöhemminkin onneksi ;) mutta hurjaa on että kohta synnytät jo. 10 päivää menee nopeasti hups vaan ja siellä se pieni ihme sitten sun rinnalla jo onkin <3 Ihanaa ja kovasti jaksuja loppuajalle!

Soittelin taas tänään synnärille kun jotain punasta aamulla bongasin ja verenpaineet 150/106..ja mitäs muutakaan sieltä neuvottiin kun että lepää ja ota panadolia, verenpainetabuja tupla annos, normi meininki. Kätilö ei edes vaivautunut avaamaan mun tietoja vasta lopulta kyseli hetua että mihin kirjata puhelu...Ihme touhua. Taitaa olla aika taas antaa huomenna lääkärillä palautetta tosta touhusta.

Sokerit on ruvennu heittämään hieman, saa nähdä tuleeko insuliinit käyttöön tosin päätin etten suostu käyttämään sitä vaan saavat käynnistää kun joutuvat joka tapauksessa käynnistää pian koska Radi.

36+2
 
Viimeksi muokattu:
Mariani on kyllä melkoista. ihan kun synnärille soitetaankin ihan huvin vuoksi... onneks sulla lääkäri huomenna! Jännä jos tulee insut käyttöön näin loppuraskaudessa, en usko. :/

Rubys elä sinäkään stressaa nyt liikaa. vaatteita kerkee pestä sitten kun oot synnäriltä kotiin päässyt jos ei ennen sitä pysty, jos sen yhen koneellisen kerkeet kuitenkin ennen sitä pestä. ;)

meneepä aika tosiaan nopeesti, joulukin jo parin viikon päästä! hui. :eek:
laitettiin tänään tytön kaa joulukoristeita paikoilleen ja tonttuja juoksemaan. pipareita pitäis leipoa uudestaan kun edelliset jo syöty. :D pitää alkuviikosta leipoa. :)

täällä oon rr-arvoja mittaillut ja samoja on suurinpiirtein kun neuvolassa keskiviikkona, huomenna vien plv:n labraan. sitä vaan toivois että kaikki ois kunnossa...

36+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Annelski, On kyllä kieltämättä. Insuihin en tosiaan aio suostua koska niin pitkällä jo ollaan. Onneksi se oma lääkäri on mukava ja kokonaistilannetta hyvin seuraava. Muuten luotto kyllä tohon laitokseen mennyt aika totaalisesti.

Toivottavasti sun rr arvot menee parempaan suuntana ja näyte puhdas. Taitaa olla luontaista että ne jonkin verran lopussa nousee mutta toki jos nousu huomattava niin vaadi samalla verikokeet varmuudeksi.
 

Yhteistyössä