Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

Ihanaa RubyS, onnea tyttölupauksesta! :love:Hyvän kokoinen vauveli jo, vau! Ja sä oot jo nyt sellaisilla viikoilla, että vauvalla ei ole suurta hätää, jos syntyisi. Toki olisi sairaalassa pitkään kasvamassa, mutta riskit aivoverenvuotoihin ym. vakavaan on jo pienet. Toivotaan että vauva saa kuitenkin kasvaa täysisikaiseksi masun turvissa ja voihan olla, että istukka vielä siirtyykin ja pääset synnyttämään alakautta. Mua kyllä jännittäisi hurjasti suunniteltu sektio :confused: Vaikka ei sille tietysti mitään voi, niin ei kannata liikaa pohtiakaan. Ja parempi suunniteltu kuin hätä.

Kyllä tuntui töihin palaaminen viikon loman jälkeen.. :unsure: Eilen oli iltapäivällä kova paineen tunne alakerrassa ja soitin jo päivystykseen, mutta ei ollut akuutti päivystysasia, kehotti kyllä hakemaan terveyskeskuksesta sairaslomaa jos yhtään tuntuu, ettei jaksa töissä. Tänään on ollut töiden jälkeen vaan ristiselkä ihan tulessa.. Yritän olla tämän viikon töissä, jos ei enempiä ala tuntumaan ja maanantaina sit äippäpolille kontrolliin ja katotaan, mitä mieltä lääkäri on ja missä kunnossa alakerta on... Toisaalta toivoisi että vois vielä jatkaa hommia, koska vaikka ne raskaita onkin, niin monesti kovin mieluisia myös. Ja sit toisaalta ois ihan valmis jäämään jo huilaamaan. Ja siihen oon valmistautunut kun viime kerralla kuitenkin olin näillä viikoilla jo alkanut aukeamaan...

Mamadread 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä vietetään syyslomaa! Oltiin miehen kans pitkä viikonloppu reissussa, autossa istumista tuli paljon ja se kyllä tuntui. Ihana oli kuitenkin miehen kanssa viettää aikaa kahdestaan.

Kävin kontrollissa äitipolilla ja mullahan on siis kaks istukkaa, toinen edessä ja toinen takana. Vauva on perätilassa ja lääkäri meinasi, että niiden istukoiden takia se ei välttämättä edes mahdu kääntymään oikein päin. Alko vähä jännittämään, jos tässä onki perätilasynnytys edessä! Tai sitten sektio, sitäkään en kyllä haluais. Kontrolli on nyt sinne viikolle 35, sillon katotaan, että mitä tehdään.

Minäki sen rokotteen kanssa soudan ja huopaan, toisaalta sen haluaisin, vaikka silti se jotenki epäilyttää. Hankalia päätöksiä.

Jospa nyt saan taas kirjoteltua enemmän, tulikin tässä pitkä tauko!
 
RubyS toivottavasti istukka siirtyy pois kohdunsuulta ja lakkaa aiheuttamasta huolta! Puhuitteko vielä mitään mahdollisesta sektiosta vai käyttekö sitten kontrollin jälkeen tarkemmin läpi jos siihen on aihetta?

Joku kyseli että oliko ollu niitä menkkamaisia tuntemuksia (en millään muista enää kuka vaikka äsken luinkin viestin :rolleyes::LOL:). Mulla oli joku viikko sitten kovottelua ja menkkamaisia kipuja sekä alamahalla että selän puolella ja kipu säteili jo vähän jalkaankin. Kävin tarkistuksessa mutta ei ollut muutoksia onneksi. Ilman muuta kannattaa käydä kaikki tarkistuttaan jos vähänkään huolettaa. Kynnys oli kyllä itelläkin korkea sinne lähteä kun tulee jotenkin semmonen fiilis että onko tässä nyt semmonen ylireagoiva hysteerikko mutta sitte muistuttelin itelle että saattaa olla nyt toisen turvallisuus tässä kyseessä eikä vain oma hyvinvointi :)

Anumarika onpas sulla kinkkinen tilanne tuon kahden istukan kanssa. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja löytyy se paras ratkaisu sinulle ja vauvalle :)

Täällä olisi vielä iltavuoro tänään ja sitten seuraava vuoro vasta kahden viikon päästä! :p ja työvuoroja olisikin enää kolme sen jälkeen ja sitten äippälomalle lomps!

Täällä on satanut yöllä lunta! :love: ihanaa kun tuo vähän valoa päiviin kun on ollut niin harmaata.

Oli vielä jotakin mitä piti kommentoida mutta ei näköjään pysy mikään päässä vaikka viestit kävin vielä kertaalleen lukemassa :rolleyes: :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heipat taas kaikille!

Mä aina säännöllisesti käyn kyllä lueskelemassa, mutta kirjautuminen ja kommentointi jää aina vähän vähiin.

Tsemppiä RubyS:lle, toivotaan että istukka siirtyy pois kohdunsuulta! Ja samoin tsempit myös Anumarikalle, toivottavasti bebe mahtuisi pyörähtämään oikeaan asentoon.
Ja jos synnytystavaksi tulee sektio, niin ei sitäkään kannata liikoja jännittää tai harmitella. Oon ollut työn puolesta useissa kymmenissä sektioissa mukana, ja hyvin ne menee lähes aina. Toki toipuminen on sektiosta erilaista kuin alatiesynnytyksestä, ja molemmista löytyy kokemuksia laidasta laitaan. Näillä sektioon liittyvillä lauseilla haluan vaan tsempata. Itsekin toivon alatiesynnytystä omalle kohdalle.

Mä oon nyt ollut viikon verran lomalla, huomenna pitäis palailla töihin. Sit olis noin kuukausi jäljellä ennen kuin pääsee äitiyslomalle. Aivot olis jo oikeestaan lomalla :D vaikka muuten töissä hyvin jaksaakin. Jotenkin alan vaan turhautua siihen, kun joka päivä tulee toistakymmentä kommenttia mahan koosta, haluaisin vaan jäädä kotiin ja keskittyä ihan vaan itse itseeni. Mulla on siis iso työyhteisö, työkavereita liki 200, ja vuorotyö, niin näitä kommentteja satelee. Onneks mahantaputtelijoilta oon vielä välttynyt!

Tulispa tännekin vähän lunta jo! En muuten oo talven ystävä, mutta saisipa vähän valoa tähän harmauteen! Nyt tuntuu usein siltä, ettei edes herää koko päivänä.

Musicro 30+4
 
Tosta rokotteesta oli keskustelua toisaalla ja mulle tuli yllätyksenä tieto, että sen paras teho on vain joitakin viikkoja. :eek:(n)o_O Eli jos haluaa olla varmasti suojattuna pahimman aallon aikana, niin se kannattaa ehkä ottaa vasta joulukuussa? Ja vauvahan saa eniten vasta-aineita vasta muutama viikko ennen synnytystä, joten jos vauvalle haluaa rokotteesta parhaan suojan , niin silloin se kannattanee kanssa ottaa vasta joskus rv34 eteenpäin?
Ois kyllä supermielenkiintoista lukea joku tutkimus, jossa toinen puoli ois rokotettu ja toinen välttelisi sairastumista hyvällä käsihygieenialla, terveellisellä ruokavaliolla, terveellisellä määrällä liikuntaa ja vaikkapa maitohappobakteereilla. Olisko sairastuminen yhtä yleistä molemmissa ryhmissä vai olisko rokotteesta merkittävästi hyötyä...

Naranalla on kadehdittavan vähän töitä jäljellä ja tais jollain muullakin jo lomat kolkutella ovella . Täällä ois vielä kuutisen viikkoa. :cautious:

Mullekin tulee mahan koosta joka päivä kommentteja. Kuulemma ei voi olla vielä näin iso jne. Muutenkin alkaa loputtomat jokapäiväiset "Miten jaksat olla töissä vielä ?" -kommentit ärsyttää, ainoa jonka soisin kysyvän sitä on pomo ja häntä ei vähempää vois kiinnostaa. Mun työtehtäviä on vaan haasteellistettu tässä pitkin syksyä ja tuntuu , ettei pomo paljon vaivaa päätään mun jaksamisella tai tajua että jos vähän keventäis hommia, niin vois jaksaa töissä pidempään.

Täällä ei onneksi ole lunta eikä tarvi tullakaan. Se on sit loputon loska-jääkokkare-kurakierre kun se alkaa.

Mamadread ja itu 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä vietetään syyslomaa! Oltiin miehen kans pitkä viikonloppu reissussa, autossa istumista tuli paljon ja se kyllä tuntui. Ihana oli kuitenkin miehen kanssa viettää aikaa kahdestaan.

Kävin kontrollissa äitipolilla ja mullahan on siis kaks istukkaa, toinen edessä ja toinen takana. Vauva on perätilassa ja lääkäri meinasi, että niiden istukoiden takia se ei välttämättä edes mahdu kääntymään oikein päin. Alko vähä jännittämään, jos tässä onki perätilasynnytys edessä! Tai sitten sektio, sitäkään en kyllä haluais. Kontrolli on nyt sinne viikolle 35, sillon katotaan, että mitä tehdään.

Minäki sen rokotteen kanssa soudan ja huopaan, toisaalta sen haluaisin, vaikka silti se jotenki epäilyttää. Hankalia päätöksiä.

Jospa nyt saan taas kirjoteltua enemmän, tulikin tässä pitkä tauko!
Voi vitsi, eipä oo muuten tullut mieleen että se lisäistukka saattaa vaikuttaa vauvan oikeaan asentoon kääntymisessä :O pitääpä kysyä siitä seuraavan kerran neuvolassa ku mulla ei siihen mitään seurantaa ole. Ois kyl ollut kiva saaha siitä enemmän tietoa sillon kun se ru:ssa todettiin :|
 
Hyvää perjantaita kaikille :)

Täällä poksuu taas viikot, nyt jo 29+0 :eek: Kauhee, kun se aika menee äkkiä! Ajatelkaa, ensi viikolla on jo marraskuu! Sit saakin pian alkaa odottamaan joulua :love:
Jotenkin on ihan erilainen fiilis nyt tuossa joulunodotuksessa, kun synnytys alkaa lähestyä. Mullahan on siis tyttökin tammivauva, mut hänen laskettu aikansa oli vasta tammi-helmikuun vaihteessa, niin ei jotenkin silloin se vaikuttanut joulun suunnitelmiin. Toki silloinkin käytiin jouluna Taysissa ottamassa supistusten estopiikki, kun alkoi säännölliset supparit kesken joulun vieton. Mut päästiin sit kuitenkin hyvin vielä raskauden loppuun ja tyttö syntyi 30.1. neljän päivän käynnistyksen jälkeen.

Kerroinko mä teille jo kun meinattiin käydä ostamassa turvakaukalo + matkarattaat siihen paikallisesta lastentarvikeliikkeestä? Oltiin siis jo aiemmin niitä käyty katselemassa ja meille silloin annettiin vaihtoehdoksi kolme mallia, koska haluttiin kaukalo telakalla ja meillä ei oo isofixiä autossa. Vaihtoehdot oli siis britax, Maxi Cosi ja Grago. Gragosta siellä ei ollut silloin niitä matkarattaita näytillä, niin jäätiin sit pohtimaan kunnes nähdään nekin. No, sieltä tuli viime viikolla viesti et nyt ne rattaat on siellä liikkeessä ja mentiin sit maanantaina katsomaan niitä kaukaloita ajatuksella, että valitaan se meille paras ja ostetaan se.
Liikkeen omistaja oli meille sit oikein esittelemässä niitä tuotteita ja sit siinä tehtiinkin miehen kanssa valinta, et se Maxi Cosi tuntui parhaalta meille. Mä sit kysyin siltä myyjältä, että millä hintaa myyt meille ton paketin. Ihan normaali ostosignaali siis myyjälle, että vois lähteä meille tekemään tarjousta ja tehdään siitä sit kaupat. Niin mitä tekee tämä myyjä? Hän sanoo, että hän laittaa teille näiden kaikkien hinnat paperille. Sanoin sit et ollaan kyllä saatu ne jo paperille, että ei kiitos haluaisin nyt vaan sen innon millä myyt nämä nyt. Niin tää myyjä lähtee vaan tiskille ja alkaa rustailla niitä hintoja paperille kaikessa rauhassa. Mulle alkaa siinä kohtaa tulla jo huono olo, kun on siinä melkein tunti niitä ihmetelty ja on pitänyt seistä. Mennään siihen tiskille sit, et mitä se Maxi Cosi nyt sit maksaa. Niin tämä esittelee meille edelleen vaan sitä britaxia ja sen värivaihtoehtoja vaikka oon selkeästi sanonut jo monta kertaa et halutaan se Maxi Cosi. :mad: Lopulta saa sit lappusensa valmiiksi ja antaa meille vielä britaxin esitteen mukaan, et voidaan sieltä niitä värejä sit katsella mitä halutaan. Kysyn sit värejä siihen Maxi cosiin, et onko niistä esitettä. Sanoo ensin ettei oo ja sit perään, et on tässä tämmöinen yks, mut se on vähän huono kun siellä on enemmän värivaihtoehtoja kuin mitä heiltä on saatavilla. Siinä oli vielä tosi pienet kuvatkin niistä. Sanoo vielä, että menkää nettiin katsoon tarkempia kuvia. :eek:
Niin ja kysyin tuohon vielä et mikä näillä tuotteilla on toimitusaika, että koska viimeistään pitää tilaus tehdä, että ehtii tulla ajoissa, niin totes et oikeestaan pitäis tehdä nyt, et varmasti ehtis, mut silti vaan lykkäs meidät pihalle kaupasta eikä ees yrittänyt saada sitä kauppaa päätökseen.

Totesin sitten, että me ei ainakaan sieltä osteta mitään. Tilaan mieluummin vaikka netistä sit, kun ei kerta haluta palvella saati myydä tuotteita vaikka asiakas olisi valmis ostamaan. Oon vieläkin jotenkin ihan pöyristynyt, että miten voi itse yrittäjä olla noin huono myyjä? :eek: Oon siis itsekin myyjä ammatiltani, joten siksi katson vähän kriittisemmin kaikkia myyjiä aina. Mut siis oikeesti, tuossakin se menetti melkein tuhannen euron kaupan vain omaa saamattomuuttaan! Miten voi tuollainen yritys kannattaa? Toki on ainoa laatuaan tällä alueella, mut ei täältä nyt niin pitkä matka oo ajaa Vaasaan tai Tampereelle ostoksille.. ja tosiaan netistä saa kaikkea kotiovelle! Luulis et kivijalkaliikkeen olis tärkeää closata kaupat, kun sellaiset on käsillä. :whistle:

Tulipas oikein pitkä vuodatus :D No, siinä teille hyvä esimerkki kuinka toimii huono myyjä! Minkäs merkkisiä turvakaukaloita teillä on/ ootte hommaamassa ja miksi päädyitte just siihen malliin?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread, Samoja kommentteja täällä ihmisiltä satelee + "onko kaksoset tulossa" jostain Rv 20 asti :cautious:

Pitäisi naisimmeisille alkaa vissiin sanomaan takasin "ai sulla on sit varmaan menkat kun oot paisunu kun pullataikina"... vaikka ei sillä ei saisi koskaan sanoa toisen painosta masusta tai muusta ulkomuodosta pahasti, koskaan kun ei tiedä mitä taustalla on. Silti välillä ketuttaa.

Ruby, No johan oli myyjä..se varmaan sai parempaa provikkaa siitä toisesta merkistä mitään muuta selitystä ei tollaselle käytökselle ei voi olla. Ostakaa ihmeessä ne muualta, huonoa palvelua ei kannata tukea (y)

Meille tulee joku mikä kävi näihin rattaisiin: http://aijaa.com/lataa/uGyhex ostovalintaan vaunuissa vaikutti se, että ne mahtuu meidän pienessä eteisessä näppärästi ympäri pienen koon vuoksi :p Merkillä ei niinkään ollut väliä, kunhan käytössä toimii ok.

Fiiliksistä: Kaikenlaista ja vähän lisää päälle. Ensi viikolla ma fyssari, neuvola ja perheihminen tulee kotikäynnille ti, sitten olisi seuranta ultra (miten paljon ollaan taas kasvettu liikaa ja riittääkö käyrät) ja pe lääkäri ja jatkosairaslomatarpeen kartoitus. Nyt jos vkl ottaisi iisisti ja olisi tekemättä mitään :)

Ps. Omakotitalon ostointo on alkanut >_< ehkä ei paras tilanne sille, mutta kun menin ihanan talon näkemään niin siitä se ajatus sitten lähti että josko joskus.. :D

30+0 \o/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Noita myyjiä on kyllä joka lähtöön olemassa, oon itse kanssa melko herkkä nostamaan kytkintä jos Palvelu ei miellytä. Ja myöskin olen ammatiltani myyjä :)

Turvakaukalo saadaan ystävältä, grago merkkiä ja matkarattaat mihin kaukalo käy.

Mahasta tulee täälläkin päivittelyä...toki sit töissä asiakkaat ei välttämättä ole edes tajunneet :LOL:

No niin, meiksi jäi nyt lomalle... Pitäis tehdä muutama askare tässä vielä kun voi. Kylppäri /saunan pesu, kaapit jne. Mut ensin otan rennosti viikon verran:geek: Pomo muisti mua vaippapaketilla ja muutamalla muulla vauvatarvikkeella ja tietty suklaata oli mukana myös :love:
 
Tuli tosiaan maanantaina käytyä neuvolassa, samalla siellä siis ultrattiin.
Eipä siellä sen erikoisempia, katottiin painot ja muut, ultrattiin ja puhuttiin.

Lähinnä puhuttiin siitä, miten raskaus on sujunut ja millanen olo on.
Painoa oli neuvolan vaa'an mukaan tullut nyt yhteensä se 6,5kg, eli sama kuin viimeksi omalla vaa'alla mitattuna.
Poitsun painoarvio tällä hetkellä on 1700g.
Ja hyvin virkeä poitsu, ja oli ainakin maanantaina ultrauksen aikana raivotarjonnassa.

Meillä on Emmaljungan vaunut ja Britaxin kaukalo, jonka saa adapterilla tohon vaunuun kiines.
Meillä oli eri kaukalo, mutta myytiin se ja ostettiin sittenkin tuo Britaxin kaukalo, jota oltiin katottukin.

Kyllä sitä itsekin tulee katsottua miten myyjät käyttäytyy ja miten he kohtelee asiakkaita, itsekin kun siihen ammattikuntaan kuulun.
Mutta totta on se, että veemäisellä käytöksellä, et ainakaan asiakkaita lisää saa, päinvastoin.

Masun koon päivittelyä kuuluu täälläkin harva se päivä.
Viimeks tiistaina töissä asiakas kyseli, että joko pian syntyy, ja hämmästeli sit sitä kun sanoin, että laskettuun aikaan on vielä se reilu muutama kuukaus.
Piti muuten jo kolmannen kerran vaihtaa työvaatteet isompaan.

17 päivää äitiysloman alkuun.
Ja uskomatonta, että kohta alkaa jo marraskuu!

Lähdetään anoppilaan tossa kun tytöt herää päikkäreiltä.
Saunotaan ja syödään.

Susanna & Pähkinä 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä on Maxi-cosin istuin. Ei oo yhteensopiva vaunujen kanssa kun ei oo autoakaan, niin ominaisuudella ei oo niin väliä. Valintakin meni vähän sillä periaatteella, että missä oli myynnissä tässä lähellä hyväkuntoinen käytetty. Eihän noista ikinä tiedä , onko ne kolaroitu, vaikka myyjä sanoisi mitä. Mutta toisaalta toivon, että pienten lasten vanhemmat ei oo niin kieroja, että myyvät muutaman kympin takia kolaroidun istuimen.
Yhdistelmät meillä on Crecent -merkkiä. Mulle entuudestaan tuntematon merkki, mutta ei ilmeisesti mitään sekundaa kuitenkaan. Kiva design, näppärät ja monessa maastossa kulkevat pyörät ja se, että koppa muuttuu istuimeksi (ei ylimääräisiä osia) vaikuttivat meidän valintaan.

Kyllä oot RubyS kohdannut kummallisen myyjän. Itsekin kyllä äänestän jaloillani aika helposti, jos saan huonoa palvelua. Muutama ravintola, kioski ja apteekki on boikotissa... :D Täällä Helsingissä on niin paljon valinnanvaraa, ettei todellakaan tarvitse sietää surkeeta palvelua. Itsekin olen tavallaan asiakaspalvelualalla, vaikka teenkin siis kaupungille töitä lasten parissa eikä mitään näin ollen tarvitse myydä.

Mulla olis maanantaiaamuna kontrolli äippäpolilla. Kiva nähdä vauvaa. Saa nähdä, jäänkö nyt sitten saikulle vai saanko jatkaa töitä. Raskauden tämä vaihe tuntuu hyvältä, kun liikkeet tuntuu niin hyvin ja tietää, että vauva on jo aika kypsä ja ennen aikainen synnytys ei olisi enää täysi katastrofi. Jotenkin sitä uskaltaa hengittää vapaammin ja nauttia koko hommasta. Välillä on niitä päiviä, kun vaan haluaisi oman taipuvan ja ketterän kropan takaisin ilman kipuja ja kolotuksia. Ja sitten on päiviä, jolloin saa tarpeeksi lepoa, olo on hyvä ja raskaana oleminen on aika ihanaa kun bebe möyrii mahassa. :love:

Mamadread ja itu 28+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Vapaa vkl lopuillaan, ja edelleen iltaisin tuntuu kiristystä ja alapäähän tuntuu ja välillä alaselkä huutaa hoosiannaa. Vielä ois parisen viikkoa töitä. Mutta ajattelin että kun joudun käyttää tyttöä huomenna lääkärissä niin pyydän itselleni saikkua edes muutaman päivän...

Ihan hullua että marraskuu alkaa ylihuomenna! Ja laskettuun aikaan ei oo ku muutama päivä päälle 2kk!

Suunnittelen jo vauvan vaatteiden pesemistä, ja niitä vaatteita on! :D

Tiistaina seuraava neuvolakäynti. :)

30+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täälläkin tarttis pikkuhiljaa laittaa vauvanvaatteita koneeseen pyörimään. Äitiyspakkausvaatteet oon pessyt jo, mutta muut on vielä pesemättä. Tuolla ne odottaa inspistä. Ja niitä kun riittää..

Ens viikolla neljänä päivänä töitä (ja onneks ne menee ti-ke-to-pe. On viikonloppu vapaa, että saa sit levätä), sit kolmena ja sit neljänä. Ja päivää ennen äitiysloman alkua on viimeinen työvuoro ja sitten pääsee mammalomailee.

Mutta nyt on kyllä huomannu sen, että vuorojen jälkeen tulee muutamia supistuksia, helpottaa kun pääsee lepäämään.

Ja poitsu potkii ihan älyttömästi ja öisin kaikenlisäks, usein nimittäin herään siihen, että tulee oikeen kunnon monotusta.

Anoppilassa oli eilen oikein kivaa, saunottiin ja syötiin hyvin ja saatiin pieni lahja heiltä.
Otatettiin tossa kuukaus sitte kuvia meijän perheestä, ja appivanhemmat oli hankkinu yhdestä kuvasta isomman taulun ja appiukko sanoi vielä, että haluavat otattaa myös pojan syntymän jälkeen koko perheestä kuvan.
Mutta tuo kuva on ihana ja pääsi kyllä kunnia paikalle ja yllätti ihan totaalisesti. ❤

Mutta nyt miehen kanssa saunomaan ja sit varmaan vois mennä nukkumaan päin.

Hyvää alkavaa viikkoa ja viimeistä lokakuun päivää ja marraskuun alkua. ☺❤

Susanna & Pähkinä 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Paineet tänään huitelee ihan omia lukujaan päätä särkee ja mustia haituvia näkökentässä..120/100 ja 135/98 (huom alapaine).. normaalisti n. 110/65-75..

Soitin kun käskettiin soittaa jos 95 tai yli.. vastaus lepää ja ota panadolia, huomenna näytteet labraan. Kotona proteiinit liuskalla +- eli nega. Mulle jo varmaan nauretaan siellä polilla ja ketuttaa mennä sinne taas tällä viikolla. Tuntuu ettei kukaan ota tosissaan.

Päivän positiiviset:
Fysioterapia ja lymfa, + oman rakkaan ylläripiristyskukat ❤ Parhautta!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sitä lepäillään jatkossa. Lääkärissä kävin tänään saikkua sain loman alkuun asti, eli työt tältä osin tehty. Issiaskivut oli aamulla ihan järkyttävät ja supisteluja tuntuu jos vähän liian nopeesti jotai tekee...
Mutta onneks huomenaamuna on neuvolakin. Ja sit pääsee lepää kun tyttö menee hoitoon. :)

30+5
 
Täällä on alkanut vauvan vaatteiden hamstraus. Eilen sain ystävältä pienen pussillisen niiltä jääneitä vaatteita ja tänään hain sit vielä vähän lisää, kun facessa joku ilmoitti tässä lähellä että ilman saa hakea. Ja ostin mä parit ihanat leggaritkin halpiksesta, kun nyt tietää että tyttö tulee :)

Viikonloppuna meen käymään tampereella ja siellä samalla siskolla, niin sieltä tulee sit kans paljon niiden tytön vanhoja vaatteita ja tarvikkeita.

Sain vihdosta viimein tilattua sen turvakaukalonkin jalustan kanssa netistä. Toivottavasti kans tulee kun en oo ko. kaipasta aiemmin mitään tilannut. Otin siksi laskulle, et en uskalla antaa luottokorttitietoja ihan mihin tahansa kauppaan. Nykyään kun on niin paljon kaiken maailman huijauksia.

Meillä pitäis alkaa takkaremonttikin ihan parin viikon sisällä. Siitä se sit lähtee käyntiin, vuoden vaihteeseen tulee kylppäriremppa ja keittiön ja kodinhoitohuoneen rempalle pitöis kans sopia aikataulu. Haluaisin kaiken olevan valmista ennen ristiäisiä, et kiirusta pukkaa. Niin ja vessaan on kans tilattu uudet kalusteet, nekin saapuu marraskuun aikana, et sekin menee siinä sit uusiksi. Onneksi on vielä tää omakin kämppä niin ei tartte ite asua rempan keskellä :D

Meidän pitäis vielä miehen autokin vaihtaa, kun sillä on niin romu et en kyllä vauvaa sen kyytiin anna. Ja sit me tarttetaan sellainen tila-auto, et mahdutaan kaikki samaan kyytiin. Kauheesti rahanmenoa yhtäkkiä, mut onneksi nykyään kaiken saa maksaa osissa. Mietin et miten helvetissä ennen vanhaan on kukaan voinut mitään hankkia, kun on ensin pitänyt säästää hirveesti?

Nyt taidan kans alkaa nukkumaan, huomenna on jo marraskuu! Jännää kun aika menee nopeesti ;)
 
Annelski, yritä jaksella kipujen kanssa <3 hyvä että päästivät lepäämään.

RubyS, Ennen oli kehto kapalo ja hepat :D eis vaa mutta ihan totta toi, hyvin on isoisoäidit pärjänneet ilman suurta tavarapaljouttakin!

Menipä Lokakuu nopeasti ja Marraskuu starttasi! Se on joulu kohta :whistle:
 

Yhteistyössä