Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

Mariani, änkee itses jossain vaiheessa välitsekkiin. Ei se nyt kuitenkaan ihan normaalia kai ole, että paikat lähtee pehmenemään tässä vaiheessa. Nyt ollaan vielä niin pienillä viikoilla, että vauvojen pitää pysyä masussa pitkään että saavat hyvän startin elämälle! Jotenkin tilanteesi kosketti, kun itse olen kaksi lasta ennenaikaisesti synnyttänyt. Hyvillä viikoilla molemmat, mutta esikko oli kuitenkin kuukauden sairaalassa ja ei se kivaa ollut.

RubyS yritän muistaa laittaa aina vanhaan ketjuun muistutuksen uudesta. Nyt unohtui, anteeksi siitä! :unsure: Syytän raskaushormoneja. :D

Muakin kiinnostaisi kuulla, mitä te sinne isyyspakkaukseen ootte laittaneet? Mä oon ihan periaatteesta kaikkea krääsää vastaan, joten en sellaista halua hankkia. Pakkaus sinänsä kuulostaa kivalta idealta - vaikka mun mielestä äitiyspakkaus kyllä on ihan yhtä lailla iseillekin. :)

Mullakin ois lomaa pidettäväksi ennen äippälomaa, mutta voi olla että pidän tässä välissä syysloman lokakuussa. Ja tekis mieli säästää niitä lomia jos mies pitää isäkuukauden (vois olla ite kotona myös lomalla) tai sit töihin palatessa on kiva jos on kunnon kesäloma heti. :)

Mamadread ja itu 20+2
Kiitos sanoistasi <3 Heti jos tulee mitään oireita lisää tai kipuja edelleen niin toki pyydän lääkärille uudelleen ajan. Ne vaan kun ei ultraa neuvolassa ja synnärisairaalaan on semmoset 80 km matkaa niin vaikea varmaan muuta todeta kun että joo pehmeä on tai sit ei.

Nyt 4 päivää päänsärkyä ja omituista oloa. Näistä soittelin ja kuulemma normaalia puolen välin tienoilla. Kaverin suosituksesta hain apteekista varmuudeksi proteiininmittausliuskoja, kun pelko raskausmyrkytyksestä. Verenpaineet olleet semmosta 110-127/60-75 normisti mutta tänään huidelleet tuolla 145/84. Sokerit ok onneksi! Seuraava neuvola ensi viikolla.

Muuten tosi positiivinen fiilis ja hymy tulee joka kerta kun potkuttelu alkaa :love: eilen tunsin käteen potkun ekaa kertaa, se oli kyllä jännää.

Tosi kivoja isyyspakkausideoita teillä! Pitääkin noiden pohjalta miettiä mitä vielä tarvitaan ja saisiko niistä jotakin aikaan. Nuo korvatulpat oli mainiot :D ne on varmaan "must".

22+5
 
Meillä on nyt ultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin :) Oli vaan sellainen epeli ettei näyttänyt meille mitään joten jännitys jatkuu kumpiko sieltä tulee :D Ultraaja yritti katsoa myös sillä 4D puolella kasvoja, mut tämä ei oikein niitäkään näyttänyt. Kädet naaman edessä ja painoi kasvojaan kohdun takaseinään :D

Istukka on nyt mullakin sit ihan alhaalla kohdunsuun edessä. Sitä kontrolloidaan rvkolla 28. Ei tullut kuitenkaan mitään rajoituksia elämään, ainoa jos vähänkään tulee veristä vuotoa niin sit heti suoraan äippäpolille näytille.

Meilläkin tuntui eilen ensimmäinen potku vatsapäältä :) Oli niin voimakas ja yllättävä, että hyvä ettei mun käsi hypähtänyt ilmaan sen voimasta :D

Muuten ei kummempia tänne tällä kertaa ;)
 
Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki hyvin. Pikkuinen poika sielä nyt sitten mitä ilmeisemmin köllötteli, ultraaja kuulosti hyvin varmalta sen suhteen. Ihan lopuksi asian kysyin, kun ei itsellä oikein silmää asian kanssa. No ultraaja hyvä ettei nauranut meille että "kyllähän se on sen näyttänyt jo monta kertaa!" (Tyhmät, ettekö muka hoksannu ??:eek: vai?) :oops: Viimeviikolla sielä neuvolassa th kuitenkin veikkasi tyttöä :LOL: No mutta, äippäpolilla kuitenkin huomattavasti paremmat laitteet..

Tänään tuli 21+0 täyteen. Viime viikolla alkoi selkeesti tuntumaan potkut, ja oikeastaan paljon paremmin tunsin ne viimeviikolla kuin tällä viikolla o_O
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista RubyS, Miiasus ja muut, joita en ehkä ole muistanut onnitella! :D Meillä tuo jännäpäivä on huomenna.

On tää raskaus vaan kummallista aikaa kun tänään kotiin tultuani en tuntenut liikkeitä,kuten normaalisti kun rojahdan sohvalle, niin olin jo pikkasen paniikissa. Syömisen jälkeenkään ei mitään. Sit otin kahden tunnin torkut ja niiltä herättyäni ei vieläkään mitään. Olin jo ihan varma, että tässä tää nyt oli ja byääh. Sitten kastelin parveketomaatit ja tulin tähän koneelle, niin tuli monotusta. :love: En tiedä, menikö vauvalla jotenkin pasmat sekaisin kun oli tänään ekstrameluista töissä ja selkeästi hän heräsi siihen ja kieri edestakaisin pitkän aikaa. Että nukkuiko väsymystään tai jotain.

Meillä ei muuten ne vaunukaupat sitten toteutuneet, että etsintä on taas käynnissä. Harmi, kun malli vaikutti tosi hyvältä. Olivat vaan vähän kauempana myynnissä ja sit mies ei mennytkään sinnepäin työmatkalle kuten oli suunnitellut, niin ei viitsitty ajaa tuntitolkulla yksien vaunujen takia.
Ilmakumirenkaat tosiaan on hyvät ja samoten mun mielestä hyvä jousitus on ehdoton! Täällä Helsingissä löytyy mukulakivikatua ja sit ois kiva joskus jossain hyväkuntoisella metsäpolullakin ehkä käydä lenkkeilemässä. Toisaalta taas haluan ehdottomasti kääntyvät etupyörät, niistä on suuri ilo ja apu ruuhkaisissa liikennevälineissä ja kaupoissa.
Onneksi on vielä aikaa etsiä. :)

Mullakin on tota päänsärkyä ajoittain, mutta ohimenevää. Välillä myös turvottaa aamuisin, ei kuitenkaan mitenkään usein. Onko muilla muuten ollut vatsalihakset kipeinä? Mulla on molemmilla puolilla vatsalihakset hellinä, mutta vasemmanpuoleinen kramppaakin kivuliaasti välillä. Siis tuntuu ihan kuin supistukselta, mutta vatsalihaksessa, ei kohdussa. Kohtu on ihan rento ja vauva usein potkutteleekin samanaikaisesti kun vatsalihas kipuilee. Onneksi voin huomenna lääkäriltä kysyä tätä. o_O En nimittäin muista edellisistä kerroista tällaista kipua...

Mamadread ja itu 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ihania ultrauutisia :love:

Isyyspakkauksesta sen verran että kun esikoisesta sen tein,laitoin sinne mm.kuulosuojaimet,hengityssuojan,kumihanskat ja humoristisen vauvanhoito oppaan. Muutakin siihen kuulu, mut aikaa on se 8v.niin kaikkea ei muista.. Mut lähinnä kokosin sen miehelle tarkoitetuista tavaroista, en niinkään vauvalle... :)

Te joilla lapsia ennestään onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta kun meillä, et ipana/ipanat ei ole syöneet tuttia eikä tuttipullo ole kelvannut.? Mietin et ollaanko poikkeus tässä.... Esikoinen oppi tuttia syömään sitkeän treenin jälkeen mut ei erityisesti välittänyt siitä. Jonkin aikaa annoin nukkumaan mennessä.,sit yks ilta se jäi pois eikä poika reagoinut mitenkään... Pullosta ei syönyt. Kuopus ei ees oppinut tuttia vaikka yritin,pullosta söi mun antamana, muuten protestoi ja nimenomaan omaa maitoa, ei korviketta.
En kyllä oo sitä mieltä et se tutti mikään pakollinen olisikaan,mut se olis helpottanut muutamia tilanteita, pullo taas olis vähän vapauttanut meijerin hommista. Mutta eipähän ollut vierotusongelmia:LOL:

Ärsyttää toi äippäraha,kun viimevuonna tienasin paljon enemmän kun 2014,eli olis ollut paljon edullisempi vuosi laskea se raha siitä... Nyt taas nää viimeiset kk oon tehnyt lyhyempää päivää enkä niin paljon lisiä sisältäviä vuoroja, et en tiiä onko se 6kk mukaan laskettava tulo sen parempi vaikka palkka sisäänsä parempi kun tuolloin 2014. Et tiedä sitten. Vihaan kelan papereita :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Te joilla lapsia ennestään onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta kun meillä, et ipana/ipanat ei ole syöneet tuttia eikä tuttipullo ole kelvannut.? Mietin et ollaanko poikkeus tässä.... Esikoinen oppi tuttia syömään sitkeän treenin jälkeen mut ei erityisesti välittänyt siitä. Jonkin aikaa annoin nukkumaan mennessä.,sit yks ilta se jäi pois eikä poika reagoinut mitenkään... Pullosta ei syönyt. Kuopus ei ees oppinut tuttia vaikka yritin,pullosta söi mun antamana, muuten protestoi ja nimenomaan omaa maitoa, ei korviketta.
En kyllä oo sitä mieltä et se tutti mikään pakollinen olisikaan,mut se olis helpottanut muutamia tilanteita, pullo taas olis vähän vapauttanut meijerin hommista. Mutta eipähän ollut vierotusongelmia:LOL:

Ärsyttää toi äippäraha,kun viimevuonna tienasin paljon enemmän kun 2014,eli olis ollut paljon edullisempi vuosi laskea se raha siitä... Nyt taas nää viimeiset kk oon tehnyt lyhyempää päivää enkä niin paljon lisiä sisältäviä vuoroja, et en tiiä onko se 6kk mukaan laskettava tulo sen parempi vaikka palkka sisäänsä parempi kun tuolloin 2014. Et tiedä sitten. Vihaan kelan papereita :mad:
Meillä kumpikaan ei ole syönyt tuttipulloa. Ei edes esikoinen, joka oli siis keskonen ja sai alkuun maidot nenämahaletkulla ja sit sairaalan keskostuttipulloilla. Multa tuli hyvin maitoa ja sai silloinkin vaan mun maitoa. Mä myös imetin heti kun hän jaksoi niin syödä. Myöhemmin ei sit huolinut pulloa enää.
Myös kakkonen oli tissimiehiä eikä pullo kelvannut. Joskaan ei kummankaan kanssa erityisesti treenattu ja yritetty pulloa, ei ollut suurta tarvetta. Tutti on molemmille kelvannut, varsinkin yöimetyksiä lopettaessa siitä oli hyötyä. ;)

Äippärahasta vielä, mun mielestä tulojen täytyy olla noussut 20% että saa sen 6kk:n tulojen mukaan. Mulla on nyt vähän paremmat tulot kuin 2014, mutta ei varmaan 20%... :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
Miisaus meillä kans ultraaja sano että melko selkeästi on uloke näkyny monta kertaa. Eipä sitä kyllä osaa itse sieltä kuvista hahmottaa ennen kun näytetään että missä kohtaa! :D

Täällä on kanssa vähän panikoitu vauvan hiljaisuuden kanssa. Tässä jo pari päivää tuntunu hiljaisemmalta kuin normaalisti. Kyllä siellä liikkeitä ajoittain tuntuu mutta hieman vähemmän kuin aiemmin. Ennenkin ollut hiljaisempia päiviä mutta ajattelin että vauva potkii vain selkään päin. Nyt kun on ollut näin jo pari päivää niin huolestuttaa :cautious: onneksi ma oli neuvola ja siellä ainakin oli vielä kaikki hyvin ja liikkeet ++ :)

Harjotussupistukset on astuneet täällä kuvioihin :confused: viime yönä heräsin kun oli maha kivikova ja vähän kivisti. Siitä jäikin koko päiväksi semmoinen inhottavan jomottava tunne alavatsalle :unsure: jos ei yön aikana mene ohi niin soitan kyllä neuvolaan.. kun ei päivänkään aikana helpottanut vaikka töiden jälkeen makasin vain sohvalla ja otin vielä 3h päikkäritkin :D olin kyllä niin tööt päivällä töistä lähtiessä että yritin sormusta tunkea keskisormeen nimettömän sijaan, kaupassa yritin koria nostaa olalle kun ajattelin että käsilaukkuhan se siinä ja mies kotiin tullessa otti ulko-ovesta mun siihen roikkumaan jääneet avaimet :ROFLMAO:
 
Ultrassa kaikki hyvin, vauva vastasi täysin viikkoja ja rakenteet kunnossa. Sydäntä ei meinannut millään antaa tutkia vaikka miten kääntyilin, pompin ja join pillimehua. Lopulta sekin saatiin katsottua. Myös kohdunkaulan tilanne oli hyvä ja sain luvan jatkaa normaalia elämää. Sitä varten sain kontrollin lokakuun loppuun vielä. Pojalta se näytti kuulemma edelleen, painoarvio oli 380g.
Kysyin niistä mun vatsalihaskivuista, mutta lääkäri ei osannut sanoa niistä sen kummempaa kuin että eivät ole vaarallisia.

Tästä on hyvä jatkaa mahan kasvattelua. :love:

Mamadread ja itu 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja narana85
Mamadread, onnittelut ultrauutisista :love:

Joo 20%pitää olla tulot paremmat mut kuka sen.nyt laskee sitten... Mulla on siinä ja siinä luulen kanssa et voi olla että jää alle mut pitää varmaan varmuuden vuoksi laskettaa se puolen vuoden mukaan eikös ne kuitenkin siellä sitten sen kato kummasta se lasketaan....

Pojat oli meillä kans varsinaisia tissiposkia, imetin aika kauan myös öisin,silloin oli joku kerran aamuyöstä imetys. Vierotus kävi sit ihan kivuttomasti kun olivat jo kypsiä asialle, mies kävi rauhottelemassa ja homma sillä selvä.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Meillähän on tyttöjen kanssa ollut siis se tilanne, että imetys ei oo hienon alun jälkeen onnistunut kuin se kuukauden ajan, jonka jälkeen molemmat on kasvanut hyvin tuttipullolla ja korvikkeella (Ja eivät oo muuten kipeinä olleet sen pahemmin, vaikka ovat tosiaan korvikkeella kasvaneet.)
Js myös tutti on kelvannut alusta lähtien.
Joten me ei sovita tohon mitä etittiin. ☺

Jännittää tosin, että mites tän pojun kanssa sitte menee. Mutta sen näkee sitten kun poika syntyy, mutta en aio kyllä stressiä ottaa imetyksen onnistumisesta tai onnistumattomuudesta.

Mulla on vähän ikävä juoksulenkkejä, niitä kun ei oo pystynyt nyt "muutamaan" viikkoon tekemään ja halu ois suuren suuri.

Meillä ilmakumirenkaat vaunuissa on ehdottomat. Asutaan kuitenkin melkein kaupungissa tai siis asutaan me kaupungissa, mutta ei ihan keskustassa ja kyllä noi ilmakumit on ehdottomat. Ja tykkään itse paljon enemmän noista ilmakumeista.

Äitiyspakkauksen laitoin eilen tilaukseen.
Isyyspakkaus on teon alla, laatikko koristeluineen saatiin eilen valmiiksi ja eilen tuli myös postissa ensimmäinen tavarat sinne. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.

Huomenna ois tarkoitus mennä katsomaan yhtä ihanaa laulajaa.
Ystävän kanssa olis siis tarkotus mennä (mies on tyttöjen kanssa kotona) ei olla kuin se aika siellä, mitä se keikka kestää.
Sen jälkeen lähdetään pois.
Positiivista on se, että kun molemmat ollaan raskaana, niin ei siellä muutenkaan viihdy kauaa, baarissa siis kyseinen keikka on.

Poju potkii ihan hulluna!
Mies näki ihan katsomalla masua, että potkii. Kauhiat liikkeet, selvästi tuleva jalkapalloilija tai joku muu.

Mutta nyt suihkuun ja sen jälkeen pientä iltapalaa ja jos sit menis vaikka nukkumaan.
Vaikka huomenna mennäänkin katsomaan sitä artistia, niin ennen täytyy kuitenkin olla kahdeksan tuntia töissä..

Susanna & Pähkinä 23+4
 
No niin täällä taas! Olipas viestejä luettavana näin loman jälkeen:)
Täällä kaikki hyvin ja ensi viikon torstain rakenneultraa odotellaan. Matka sujui tosi hyvin ja ai että teki hyvää päästä kotoa pois ja vaan olla<3 vaikkakin paluumatkalla esikoiselle nousi kuume, luultavasti hampaita taas tuloillaan.. No onneks mies menee vasta ma töihin ni on aikaa parantua ja sopeutua normi arkeen. Tässä on viel kaikkee kivaa tiedossa syyskuulle, niin ei loman loppukaan masenna;)

Hei onko muilla ollu seillai pistäviä kipuja ylämahassa? Mul on säännöllisen epäsäännöllisesti joko oikeessa tai vasemmassa kyljes sellai pistoksen tunne ollu.. En yhtään muista oliko esikoisesta aikoinaan moista vai ei.. Pitäänee varmaan mainita lääkärille kun to sinne mennään(n) kohta täälläkin puoliväli paukkuu täyteen, niinkun kaikki on todennu äkkiähän se aika menee:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Onneks kelan sivuilla hakemusta tehdessä on maininta siitä paljonko tulot pitää olla että maksetaan viimeisten 6kk:den tulojen mukaan. Itse juodun soittaa palkanlaskijalle joka toimittaa tiedot. Vuonna 2014 palailin töihin esikoisen jälkeen niin silloin oli tietty pienemmät tulot...

Täällä on vapaa vkl, tulee ihan tarpeeseen. Parin viikon päästä on sit viikon yhteinen loma isännän kanssa. :p

Pientä kipuilua on tuntunut nyt lonkan seutuvilla, en tiiä onko sitä issias -kipuja vai mitä... :/ vaikka en oo mitään muuta touhunnut tänään kun neidin kanssa leikkinyt. mut jospa se tästä.

23+3
 
Toivottavasti olI Susanna hyvä keikka ja ihanaa, että pääsitte lomalle Meri88.

Me saatiin kuin saatiinkin ne vaunut, joista aiemmin puhuin ja vaikuttavat tosi hyviltä menopeleiltä. Vielä kun olis joku jota työnnellä niissä. Ei auta kuin odottaa.. :)

Onko täällä muilla turvotusta? Mulla on jalkaterissä ja nilkoissa, välillä pohkeissakin. Kovasti oon yrittänyt sitä saada tasaantumaan kun paino heittelee niin rajusti sen takia. Perjantain jälkeen varsinkin rupes turvottamaan kun olin työpäivän jälkeen esikoisen kanssa Korkeasaaressa kissojen yössä.
Vähän on toi turvotus nyt mietityttänyt ja toivottavasti ei ainakaan mitään myrkytystä oo pukkaamassa. Eikai mulla kovin suuret riskit siihen onneksi ole...

Uutta viikkoa kohden!

Mamadread ja itu 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Keikka oli erittäin ihana ja mahtava.
Ja näin raskaana kun on herkillä, niin allekirjoittanut rupes itkemään onnesta siellä.
Mutta meillä oli tosiaan mahtava, aika pitkä ja sen arvoinen. Miten voi jollain olla niin täydellinen ääni! ☺

Eipä tässä oikein muuta.
Poju potkii, ens viikolla kuutena päivänä töitä, joista ensimmäinen huomenna, joten vois olla hyvä mennä nukkumaan, mikäli poitsu potkinnoiltaan sallii asian.

Susanna & Pähkinä 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Toivottavasti olI Susanna hyvä keikka ja ihanaa, että pääsitte lomalle Meri88.

Me saatiin kuin saatiinkin ne vaunut, joista aiemmin puhuin ja vaikuttavat tosi hyviltä menopeleiltä. Vielä kun olis joku jota työnnellä niissä. Ei auta kuin odottaa.. :)

Onko täällä muilla turvotusta? Mulla on jalkaterissä ja nilkoissa, välillä pohkeissakin. Kovasti oon yrittänyt sitä saada tasaantumaan kun paino heittelee niin rajusti sen takia. Perjantain jälkeen varsinkin rupes turvottamaan kun olin työpäivän jälkeen esikoisen kanssa Korkeasaaressa kissojen yössä.
Vähän on toi turvotus nyt mietityttänyt ja toivottavasti ei ainakaan mitään myrkytystä oo pukkaamassa. Eikai mulla kovin suuret riskit siihen onneksi ole...

Uutta viikkoa kohden!

Mamadread ja itu 21+1
Kiva että saitte ne toivotut vaunut!

Toivottavasti turvotus on vain ihan perusjuttu eikä enteile muusta :) toki jos päänsärkyä ja huonoa oloa ym alkaa olla ja verenpaineet nousee kannattanee olla neuvolaan nopsasti yhteydessä.

Täällä lähinnä sormet ja kasvot turpoaa ja sormien nivelet kiukuttelee mutta niiden kanssa on vielä voinut hyvin elää kun vain muistaa tankata paljon vettä.
 
Kiva että saitte ne toivotut vaunut!

Toivottavasti turvotus on vain ihan perusjuttu eikä enteile muusta :) toki jos päänsärkyä ja huonoa oloa ym alkaa olla ja verenpaineet nousee kannattanee olla neuvolaan nopsasti yhteydessä.

Täällä lähinnä sormet ja kasvot turpoaa ja sormien nivelet kiukuttelee mutta niiden kanssa on vielä voinut hyvin elää kun vain muistaa tankata paljon vettä.
Kävin tossa työpaikan viereisessä neuvolassa omatoimisesti tekemässä pissatestin ja se oli ainakin nega. Eikä mulla oo mitään muita oireita kuin toi turvotus ja tänään ei sitäkään oo ollut. Joten luultavasti vaan raskauteen kuuluvaa turvotusta. Ens viikolla on neuvola, niin riittänee et siellä katsoo paineet sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread, toivottavasti mitään ihmeellistä ei ilmaannukkaan.....

Susanna,ihanan pinnassa sulla noi tunteet..nautit niikun täysillä :ROFLMAO: reipas oot kyllä kanssa kun jaksat painaa töissä täysillä, miä jouduin vähentää tunteja ja nyt tietty lääkärin määräyksestä keventää muutenkin. Se on varmaan tää vanhuus ;)

Kävin neuvolassa, paineet ja hempat kunnossa. Sydän ääniä oli taas haastavaa kuunnella kun Koistinen ei pysy aloillaan yhtään. Toiseen sokerirasitukseen aika varattiin... Lokakuun 11 olis se. Painoa tullu ihan nätisti n.250g viikko.

Nyt olis se todistus raskaudesta ja odottelen pomolta tarkkoja päivämääriä ajalta miltä palkkaa maksavat, sit saavat sieltä laittaa Kelaan tiedot 6kk tuloista ja siitä mitä maksaa palkkaa. Laitan sit kaikki kerralla hakuun.

Mul on vkloppu vp, niin tarpeessa. Vaivaa krooninen väsymys, mut tosiaan hemoglobiini 128, et ei se siitä riipu ainakaan. Perjantaina on vielä 9.5tunnin päivä :eek:
poikkellisesti.

Muuten täällä aika menee Tasaisesti, maha kasvaa ja kasvaa.....
 
Täällä kans neuvolassa käyty ja laitoin kelallekin hakemukset samoin tein. Oli se kyllä aikamoinen viidakko, kun sähköisesti piti laittaa kolme eri hakemusta, jotta saa kaikki mitä kuuluukin saada. Tunti meni puhelimessa sen neuvojan kanssa, pitää vaan toivoa et ettei tuu kauhee lasku siitä. Kelan sivuilla kyllä sanottiin, et kela maksaa sen 020 alkuisen numeron ylimääräiset maksut, et ei pitäis tulla kun tavallinen matkapuhelinmaksu, mut sit siinä oli maininta et puhepakettien kanssa voi olla ongelmaa tosta.. No jännityksellä odotan mitä tulee :D

Selvisi siinä asioidessa, että kun oon ollut vuonna 2014 myöskin työttömänä eli mulle ei oo kertynyt sinä vuona verotettavaa palkkatuloa, niin sen mukaan kela maksais miniminä kaikki rahat. Onneksi soitin, niin tajusin laittaa hakemuksen viimeisen 6kk mukaan, vaikka nytkin saan työmarkkinatukea, niin sen perusteella voi kuitenkin saada enemmän rahaa äippälomallakin. Et olkaahan tarkkoja ton suhteen miten haette sen tuen ;)

Sit kävi myös ilmi, että mies ei voi hakea isyysrahaa ennen kuin asutaan yhdessä. Ja vaikka ollaan parisuhteessa ja mies osallistuu täysipainoisesti lapsen elämään, niin silti saan tästäkin automaattisesti yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään.
Sit selvitin samalla myös asumistukiasiaa, kun mulla pitää tehdä vuositarkistus 1.11. alkaen, niin ihan hölmöä tarkistaa sitä siinä kohtaa, kun silloin ei mikään oo vielä muuttunut. Sit tulot pitää tarkistaa joulukuun alusta ja hakea se asumistuki sen takia uudestaan kun jään äippälomalle. Ja sit se pitää taas tarkistaa, kun lapsi on syntynyt. Eikö olekin hienoa tuo byrokratia Suomessa? :D

Milläs keikalla olitte Susanna? Mulla on mennyt jotenkin vähän ohi tässä keskustelujen lomassa se..

Kivoja kuulumisia oli muillakin, mjt nyt alkaa uni painaa sen verran et pitää jatkaa juttua ens kerralla ;)
 
Repa, kieltämättä tunteet on hyvin pinnassa, tulee itkettyä vähän joka paikassa, ja joskus syyttä suottakin.
Mutta joo, pyrin kyllä nauttimaan täysillä.
Mä just tänään itseasiassa miehelle puhuin, että pakko vissiin käydä sanomassa, että vuoroja ei mielellään joka päiväks, alkaa selkä ilmoittelemaan olemassa olostaan siihen malliin, etten tiedä haluanko tuntea tuota sen paremmin.
Mutta no, vielä se tossa mukana porskuttaa ja työvuorotkin on tiedossa muutaman viikon päähän, niin ainakin ne nyt teen ja kattoo sitten. ☺

Mutta kyllä sen huomaa, että raskaus alkaa verottamaan aika reippaasti, kun masu kasvaa ja raskaus etenee.
Etkä sinä kyllä mikään vanha ole, nuor ku mikä! Raskaus vaan verottaa niin paljon ja toki tuo lääkärin määräyskin.

RubyS, tuo paperisota Suomessa on kyllä uskomatonta. Ja rasittavaa. Mä en ymmärrä sitä, miks asiat ei voi hoitua yhdellä paperilla. Tuntuu niin hölmöltä tollanen. Ja varsinkin tuo, että moneen kertaan tarvittee yks asia tarkistuttaa.
Toivottavasti kaikki kuitenkin selviää. :)

Mä en oo varsinaisesti tainnu mainita, että kenen keikalla oltiin, ainakaan muistaakseni. (Raskausaivot esittäytyy.)
Mutta joo, oltiin katsomassa ja kuuntelemassa ihanaakin ihanampaa Janne Tulkkia. Sen ääni on kyllä niin uskomaton.
(Tanssi jäi kyllä vähälle.)

Lauantaina ainoa vapaa ja sillon olis tarkotus kuljettaa terassin kalusteet varastoon, miehen serkku tulee auttamaan. Muuten vapaa päivää en olekaan suunnitellut.

Mamadread, kiva, että saitte kuitenkin ne vaunut ja, että ne on miellyttävät. Hetken kyllä kestää, ennen kuin varsinainen käyttäjä niihin saapuu. ☺

Meijän vaunujen pitäs tällä viikolla saapuilla perille. En malta odottaa, että niitä pääsee tutkimaan.
Se on hyvä, että tässä ollaan kolmatta kertaa asialla ja silti jotkut asiat jännittää, niinkuin olis ensimmäistä kertaa asialla.

Mulla on turvotusta sen verran, että sormuksia on turha yrittää laittaa sormeen, mutta sehän nyt taitaa tässä vaiheessa muutenkin kuulua asiaan. Ainakin edellisissä ollut näin.

Muutenkin raskaus on tällä hetkellä sen verran oireeton, että raskautta ei välttämättä huomais ees, jollei tossa edessä ois tollasta palloa ja siellä pallon sisällä joku potkis.

Miestä mä kyllä vähän jälleen säälin.
Hän kuuntelee mun mielialanvaihtelut, nauru/itku/kiukkukohtaukset, mieliteot, raskausaivot (unohtamiset..) jne.

Muunmuassa tänään kun mies kävi pikaisesti vanhemmillaan (he oli ostanu poitsulle ihanan fleeceasun/haalari) ja oli käyny kaupan kautta hakemassa mun lempisuklaata ja ruusuja.
Ja kun tuli niiden kanssa kotiin ja antoi mulle, ni minähän aloin poraamaam kuin viimeistä päivää, koska miehen teko oli niin ihana. ☺

Mutta joo, nyt nukkuun.
Töitä, töitä ja öitä.

Susanna & Pähkinä 24+1
 
Mamadread, kaikki varmasti hyvin siis :)

Repa, tsemppiä tulevaan sokerirasitustestiin, hyvin se menee!

RubyS, Kela on kyllä semmonen taistelukenttä että huh. Onneksi sieltä kuitenkin saa tukea kun jaksaa ottaa tolkkua mitä tulee mihinkin ja mitä toimitetaan ja minne. Kumma tuo isyysrahajuttu. Isi on isi asui samassa tai erikseen.

Susanna, aika ihanasti tehty kyllä <3

Kävin tänään neuvolassa ja todistus raskaudesta saatu, kelanpaperit täytetty ja tukia haettu, töihin ilmoitettu äippäloman alku jne.

Pinnis toimitettu tänään kotiin ja kasausta vaille valmis käyttöön. Tädiltä Tallinnan tuliaisina suloinen rimpsumekko :love: Päätettiin myös mennä salaa naimisiin ennenkuin vauva syntyy..ainoastaan äidit tietää ;)

23+4
 
Mariani, Ihania uutisia naimisiin menosta!

Ja Mamadread, mä en varsinaisesti ole turvotuksia nyt huomannut, joskus vielä viimeisissä yövuoroissa noin viikoilla 16-17 turpos jalat kyllä ihan kunnolla! Mut nyt kun en enää öitä tee, niin ei oo ollut tuota ongelmaa. Ja mä kyllä käytän iltavuoroissa tai muuten pidemmissä työvuoroissa herkästi tukisukkia (käytin jo vuosia ennen raskauttakin). Sormissakaan en vielä turvotuksia ole huomannut.

Mä oon kanssa hiljakseen valmistautunut vauvan tuloon. Äitiyspakkaus tuli viime viikolla (kuudessa päivässä hakemusen teosta), ja töistä on perhevapaat anottu ja myönnetty. Kelalle oon myös tehnyt hakemukset jo valmiiksi.

Pinnasänky löytyi tori.fi:stä käytettynä ja vaatetta tuntuu pikkuhiljaa löytyvän. Huomenna olis tiedossa sokerirasitus, yyh. Oon ihan onneton paastoaja, en pysty ajattelemaan mitään muuta kuin ruokaa ja nälkää :LOL: vaikka muuten vois mennä helpostikin tuo 12h syömättä..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Turvotukset on nyt pysyneet poissa kun oon kierrellyt ja pumppaillut nilkkoja ja pitänyt jalkoja ylhäällä. Hyvin huomasi kun nesteet lähti liikkeelle kun pissalla sai ravata koko ajan. :LOL: Ja paino putosi pari kiloa turvotuksen mukana, aika hurjaa. :eek:
En mäkään usko, että mitään vakavampaa on. Ollut tosi hyvä, jopa energinen olo taas vaihteeksi tällä viikolla.

Noi Kelan systeemit on kyllä todella perseestä , tuli kyllä se selväksi kun poikani omaishoitajana olin ja niitä kuntoutuspapereita ja vammaishakemuksia liki viisi vuotta täytin.

Mutta ei teidän RubyS sitten auta kun muuttaa yhteen, se kyllä tais teillä olla suunnitelmakin.. :)

Ihana uutinen Mariani toi naimisiin meno! Onnea! :love: Mekin on miehen kanssa päätetty mennä ennen vauvan syntymää naimisiin, ensi kuussa ehkä. Alunperin piti mennä vasta syntymän jälkeen, mutta meillä on se tilanne, että mies asuu virallisesti Italiassa ja on vaan ollut vuosia töissä täällä (eikä varmaan olis edes töissä täällä enää jos ei ois jäänyt mun takia :love:). Niin toi naimisiin meno selkeyttää huomattavasti kuvioita ja mies saa just paremman aseman isänä täällä Suomessa. Mies oli kyllä vähän masentunut ja sanoi, että että haluaa mennä naimisiin rakkauden eikä byrokratian takia, mutta toisaalta niinhän me mennäänkin, ainoastaan käytännön syistä aikaistetaan vähän. :D

Mulla oli vielä olevinaan jotain asiaa, mutta pää on ihan laho nykyään. Ehkä se ei ollut mitään olennaista. :D

Mamadread ja itu 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Turvotukset on nyt pysyneet poissa kun oon kierrellyt ja pumppaillut nilkkoja ja pitänyt jalkoja ylhäällä. Hyvin huomasi kun nesteet lähti liikkeelle kun pissalla sai ravata koko ajan. :LOL: Ja paino putosi pari kiloa turvotuksen mukana, aika hurjaa. :eek:
En mäkään usko, että mitään vakavampaa on. Ollut tosi hyvä, jopa energinen olo taas vaihteeksi tällä viikolla.

Noi Kelan systeemit on kyllä todella perseestä , tuli kyllä se selväksi kun poikani omaishoitajana olin ja niitä kuntoutuspapereita ja vammaishakemuksia liki viisi vuotta täytin.

Mutta ei teidän RubyS sitten auta kun muuttaa yhteen, se kyllä tais teillä olla suunnitelmakin.. :)

Ihana uutinen Mariani toi naimisiin meno! Onnea! :love: Mekin on miehen kanssa päätetty mennä ennen vauvan syntymää naimisiin, ensi kuussa ehkä. Alunperin piti mennä vasta syntymän jälkeen, mutta meillä on se tilanne, että mies asuu virallisesti Italiassa ja on vaan ollut vuosia töissä täällä (eikä varmaan olis edes töissä täällä enää jos ei ois jäänyt mun takia :love:). Niin toi naimisiin meno selkeyttää huomattavasti kuvioita ja mies saa just paremman aseman isänä täällä Suomessa. Mies oli kyllä vähän masentunut ja sanoi, että että haluaa mennä naimisiin rakkauden eikä byrokratian takia, mutta toisaalta niinhän me mennäänkin, ainoastaan käytännön syistä aikaistetaan vähän. :D

Mulla oli vielä olevinaan jotain asiaa, mutta pää on ihan laho nykyään. Ehkä se ei ollut mitään olennaista. :D

Mamadread ja itu 21+3
Jes! Tulevaa avio-onnea siis teillekin :love: Sama se milloin jos elämä helpottuu ja aina voi juhlia myöhemmin jos sille tuntuu. Voin uskoa että kahden maan välissä ei aina helppoa olla vaikkakin olisi töissä täällä mutta juurikin työ byrokratia voi olla tuskaista.

Meillä kävi niin että mies meni ja sai vakavan sairaskohtauksen tässä jokin aika sitten ja sen vuoksi päätettiin että ei haluta odottaa enää yhtään. Elämä on lyhyt ja joka hetkestä pitää nauttia! Näin ollen musta pitsimekko hommattu, siihen tuunattu valkoisella satiinilla ompelijalla kaulukset ja hihansuut 60/70-lukutyyliin, sormukset haetaan perjantaina kultasepältä ja siitä sitten odottelemaan päivää ;)
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Voi kun ihania hääsuunnitelmia teillä Mariani ja Mamadread <3 Mekin on paljon puhuttu avioliitosta, mut mies haluaa edetä siinä omaan tahtiinsa ja haluaa kosiakin kunnolla, niin mun täytyy vaan koittaa hillitä itseni eikä höykyillä asian suhteen. Jotenkin vaan itse ajattelee sen niin ettei ne häät oo niin suuri numero, kun kerran molemmat on aiemminkin olleet naimisissa vaan itse avioliitto on se, jossa haluan elää. Mut oon sanonut miehelle, että kosinnasta on sit 2kk aikaa järkätä häät, et kosii sit sen mukaan. En halua olla kihloissa mitään viittä vuotta enkä edes halua nyt mitään kihlasormusta erikseen.

Ja joo, yhteen ollaan toki muuttamassa, mut ei voida lasten koulujen takia tehdä sitä ennen ens kesää. Asutaan siis eri paikkakunnilla nyt, enkö halua keskeyttää esikoisen viimeistä kouluvuotta ala-asteella vaihtamalla koulua kesken vuoden. Joten muutetaan sit vasta kesällä, kun syksyllä esikoisella vaihtuu koulu joka tapauksessa kun menee sit jo yläasteelle ;) Hui! Miten mulla voikaan olla jo niin iso lapsi?

Pakko kysyä muuten teiltä tässä, et onko kellekään muulle tullut ns. ongelmia tuon tunteiden heittelyn takia? Mulla on viimeisen viikon aikana alkanut tulla sellaisia ihan hervottomia naurukohtauksia. En oo nauranut niin sydämeni pohjasta varmaan seiskaluokan jälkeen, josta siis on aikaa 18 vuotta! Sinänsähän näissä ei oo mitään pahaa, mut oon nyt kaksi kertaa saanut hepulin juuri silloin kun yritetään harrastaa seksiä miehen kanssa, niin voitte arvata ettei siitä sit mitään tuu sellaisen jälkeen :D Nauran niin kovasti, et jopa napa pullahtaa ulos vaikka muuten on pysynyt vielä normaalisti. Mies raukka varmaan kohta alkaa luulla et nauran sille, jos vielä saan hepuleita intiimeillä hetkillä :D

Tein muuten eilen ensimmäisen hankinnan vauvalle. Ihastuin vuoden 2009 äp:n makuupussiin ja ostin sit sellaisen netistä. Samalla sain sovittua kaupat tän vuoden pakkauksen pussista, kun enhän mä nyt kahta tarvitse. :) Oon muutenkin ajatellut ton äp:n kanssa toimia siten, että myyn siitä kaikki ne jutut, mistä en tykkää tai koen turhaksi ja ostan sit enemmän itseä miellyttäviä juttuja vauvalle niillä rahoilla ;) Pakkauksen kuitenkin halusin ottaa, kun siellä on ihan hyvin sitä tavaraa mitä pitäis kuitenkin hankkia eikä se kelalta saatu raha varmastikaan riitä niihin hankintoihin.

Kauhee kun onnistuin herään tänä aamuna sit viideltä, kun miehen kello soi eikä nyt enää tuu uni vaikka väsyttääkin. Mun piti aamupissasta saada näyte aikaiseksi, kun terkka halus sen tutkituttaa varmuuden vuoksi. No siinähän sit heräsi ihan liikaa kun piti yrittää alapesut tehdä ja saada se virtsa sinne purkkiin jne.. Täällä mä nyt sit makaan sängyssä ja mietin viitsisikö sitä jo mennä aamupalalle vai koittaisko sitä nukkua. Tunnin päästä kyllä sois jo kellokin..
 

Yhteistyössä