Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

Onnea hääuutisista mamadread & Mariani! :) Mitä noihin hepuleihin tulee niin kyllä, niitä on tullut pitkin raskautta, toki väsyneenä tulee muutenkin hepuloitua herkästi :D Ja välillä on ollut hirveen herkkäolo, esim. aloin itkeä kun luin ilta-sanomista jutun Topi Sorsakosken viimeisistä hetkistä viime vkolla, ja kerran tuli tippa linssiin siitä mainoksesta jossa mies ja nainen etsii asuntoa ja nainen alkaa synnyttää...:D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Oi että, onnea molemmille tuleville aviopareille! Rakkautta ilmassa, ihanaa! ☺

Ja eiköhän täällä allekirjoittanut itkenyt kun luki hääuutisista.

Häistä puheenollen, meillä on tänään 4. Hääpäivä!
Ja hääpäivää vietetään töissä..
Mies oli aamulla ennen töihin lähtöään tehnyt aamupalan valmiiksi, ladannut kahvinkeittimen valmiiksi, jättänyt ihanan lapun ja pienen lahjan.
Niin ja tosiaan lauantaina vapaa, mutta sitäpä ei nyt sitte vietetäkään kotona siirtäessä terassikalusteita varastoon, vaan tuossa miehen jättämässä lapussa luki muunmuassa se, että ne lähdetään perjantaina laivalle, mies oli yllätysvarannut meille laivareissun juuri hääpäivän juhlistamiseen (ja onko yllätys, että joku taas vähän itki.. ).
Samainen miehen serkku tuleekin sitte jo perjantaina meille ja hoitaa sitte tyttöjä (tän sain tietää, kun miehelle soitin sen jälkeen kun olin tuon lapun lukenut.)

Mulla on myös miehelle pieni lahja, jonka jätän varmaan paikkaan kotiin, kun tästä iltavuoroon meen.
Illalla töistä kun pääsen kotiin, teen miehelle jotain hyvää iltaruokaa.

Ihana siskoni tulee reiluksi tunniksi katsomaan tyttöjä tähän meille, koska mun työvuoro alkaa tuntia ennen kuin mies pääsee töistä.

Vaunujen pitäis huomenna olla haettavissa!
En malta odottaa, että niitä pääsee tutkimaan.

Ja viimein ens viikolla mennään ostamaan pinnasänky ja turvakaukalo.

Mutta nyt tytöille päivävaatteet päälle ja sit olis tarkotus mennä kyläileen tohon naapuriin.
Ja kai sitä vois itsellekin laittaa vaatteet päälle.

Hyvää keskiviikkoa! :)

Susanna & Pähkinä 24+3
 
Ihania hääuutisia! :love: Onnea!!

Kävin tänään lääkärissä kun on tuntunut vahvaa painon tunnetta alapäässä ja supistellut jonkun verran. En edes ollut itse tästä kauhean huolissaan, mutta neuvolassa terkka huolestui ja konsultoi lääkäriä, joka halusi tutkia. Ei ollut mitään ihmeellistä tapahtunut, mutta kontrolli on kahden viikon päähän. Tosi turvallinen olo kun näin hyvin pidetään huolta :) Edellisessä raskaudessa kyllä alkoikin kohdunkaula lyhenemään ja jouduin saikulle viikolla 28 ja vuodelepoon sitten vähän ajan päästä, nyt haluaisin sen vuodelevon ainakin välttää niin varmaan hyvä, että tutkitaan ajoissa.

Hemoglobiini on laskenut 109:ään, joten rautakuurin kävin hakemassa, väsyttää niin älyttömästi :mad:

Mulla ei oo mitään ihmeellisiä hepuleita ollut, eikä muutenkaan mielialojen vaihtelua. Aikalailla olen ollut tuttu ja turvallinen itseni :)
 
Oh RubyS jos oisin tienny äitiyspakkauksen makuupussikaupoista ni oisin hyökänny heti:D:p mulle kun ei pakkausta heru, mut ois se makuupussi jotenki kuitenki kiva.. En oo viel jaksanu selata nettiviidakosta mistä löytyis.. Hyviä sivusto vinkkejä?;)

Mamadread meki mentiin reilu kuukaus ennen esikoisen syntymää maistraatissa naimisiin. Kirkko häät pidettii sit seuraavana kesänä suomessa:love: mut just ton paperisodan takia, ja ennen kaikkea sen takia kuinka kalliiks se ois tullu ku mies on sveitsiläinen ja tääl asutaan, mentiin ennen pojan syntymää naimisiin.
Mullakin on ollu nimenomaan nilkoissa turvotusta, hankala löytää mukavia sukkiao_O mut jos tää asettuis ku täälki vihdoin alkaa kelit viilenee ja helteet loppuu..

Kivasti tuntuu tässä kirjottaessa liikkeitä:love: huomenna ois sit vihdoin luvassa rakenneultra(y)(y)

Meri 20+3
 
Ensinnäkin Meri88:lle ja muillekin tiedoksi, facesta löytyy sivusto äitiyspakkauskirpputori, siellä käydään kauppaa siis vain äp:n vaatteista ja tavaroista. Kannattaa liittyä josko jotain haluaa myydä tai ostaa ;)

Onnea Susannalle hääpäivän johdosta ja ihanaa risteilyä teille! <3 Mua alkaa täällä pikku hiljaa hermostuttaa maanantain lähtö sinne Barcelonaan :D Varmistin vielä (sadannen kerran) että meidän lentoyhtiö ei vaadi lääkäri todistusta näillä viikoilla vielä. Ja kävin jopa varmuudeksi tk:sta sellaista kysymässä ettei vain käy niin et jäädään jumiin johonkin Espanjaan. Käski ottaa neuvolakortin ja sen kelalle kirjoitetun todistuksen mukaan varmuuden vuoksi, mut oli sitä mieltä ettei pitäis ongelmia tulla. No jos tulee, niin onpahan mun tiedot jo siellä poliisin rekisterissä edellisen reissun tiimoilta :D Silloin 13 vuotta sitten siis vähän eksyttiin kaverin kanssa reilireissulla keskellä yötä ja joku neuvoi meidät poliisilta kysymään apua, niin ottivat tosi tarkkaan meidän kaikki tiedot passin numeroita myöden ylös :D

Täällä on tänään vähän muutenkin ollut pasmat sekaisin ja tuntuu et elämä on jotain kauniita ja rohkeita, kun sain kuulla et mun isällä olikin vielä yksi lapsi, jota ei oo koskaan tunnustanut virallisesti omakseen. Isä siis kuoli 7 vuotta sitten, joten häneltä ei voi enää asioista kysyä. Mulla siis on kyllä isän puolelta kaksi velipuolta ollut tiedossa jo 20 vuotta, mutta nyt ihmettelen miksi tästä veljien siskosta ei mainittu mitään silloin. Eikä tätä siskoa ollut mukana isän hautajaisissakaan vaikka veljensä siellä olivat. Nyt mua sit kans tunteellisena ihmisenä vaivaa se, että miltähän siitä siskosta on mahtanut tuntua jos oma isä ei ole koskaan sua tunnustanut etkö päässyt edes mukaan hautajaisiin sen takia, ettei me muut tiedetty siitä mitään. Tai näin luulin aluksi, kunnes oma sisko kertoi et on hän kyllä kuullut tästä siskosta jo teini-iässä. Mut ei muistanut sen olemassa oloa hautajaisten aikaan. No, eipä tuollekaan enää mitään mahda. Mut kyllä aion itse pitää huolen et muistan lapsilleni aina avoimesti kertoa kaikesta ettei heidän tartte joskus ihmetellä mun valintoja tms. kun musta on aika jo jättänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Susannalle hyvää ja kaunista hääpäivää! <3

RubyS, Aikamoinen pommi varmasti tuollainen tieto, voin kuvitella, että vaatii sulattelua ja herättää tunteita.

Merille tsemppiä rakenneultraan!

Anumarika, Hyvä että tutkivat koskaan kun ei tiedä. Ainakin sait mielenrauhan ja huolehditaan :)

Olen sairaslomalla tällä hetkellä supistelujen ja pehmenemisen takia. Ei tämä herkkua ole olla levossa mutta vaavi tärkeintä <3
 
Viimeksi muokattu:
Hihi onpa täällä hääuutisia! :love: täältä sitten yhdet vielä lisää sillä meillä on häät tulevana lauantaina :) kamalasti asioita hoidettavana :eek: mutta helpottaa tosiaan kaikkia paperiasioita sitten lapsen kanssa ja muutenkin.

Ihana mies sulla Susanna kun oli aamupalaa tehnyt ja kaikkea. Ja hyvää hääpäivää! :)

Raskaus on sujunut täällä melko seesteisesti ilman suurempia huolia. Poika alkanut tälle viikkoa taas piristyäkin ja myllännyt kunnolla mahassa pari päivää :D

tää palsta ei ollu taas antanu mitään ilmoja pariin päivään uusista viesteistä :mad: näillä raskausaivoilla ei muista yhtään mitä ootte kirjottanu vaikka kaikki läpi luinkin ja oli asioita mihin aioin kommentoida.. :rolleyes:
 
Mulla oli tänään rakenneultra ja oli kaikki hienosti pienellä pojalla<3 jännitin istukan paikkaa kun viimeksi oli kohdunsuun päällä mutta nyt oli turvallisesti etuseinämässä. Kontrolliultran sain joulukuulle kun vaavi vastasi muutamaa päivää pienempää ja sen vuoksi että meillä kaikki kolme lasta syntyneet alle kolmikiloisina niin haluavat tsekata sitten lähempänä tammikuuta että minkäkokoiselta tyyppi vaikuttaa. Tuntuu tavallaan turhalta kun mulle heti ekan jälkeen sanottu että ihan vaan geneettistä että mun kohdussa kasvaa pieniä vauvoja mutta eipä siitä mitään haittaa ole että sitten vielä katsotaan. ollaan muutettu vasta niin täällä näköjään tällainen käytäntö että halutaan kontrolloida :) on kyllä helpottunut ja onnellinen olo kun näytti että kaikki hyvin<3
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Ihania hääuutisia:love:

Susannalle hyvää hääpäivää :love:

Me juhlittiin tosiaan jo 10hääpäivää kesällä...niin se aika kulkee... :)

Emppuli, ihania ultrauutisia :love:

Mulla noi kelan paperit seisoo koneella lähes täytettyinä... Vaan kun puuttuu muutama tieto johon odotan työpaikalta tietoa, niin en oo vielä laittanut menemään. Voishan sen lapsilisän ja pakkauksen pistää jo menemään....
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Emppuli, ihania ultrauutisia sinulla :love:

Ajatelkaa, Kelalla meni _päivä_ käsitellä vanhempainraha- ja äitiysavustushakemukset. Laitoin ne tiistaina verkon kautta ja keskiviikkona oli jo käsitelty :eek: Tämä oli kyllä todella positiivinen yllätys!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Ihan mahtavaa jos Kela toimii nopeasti. Mä nimittäin haluun sen pakkauksen pian. :D Hypistelytarkoituksiin. :D Mulla on ens viikolla neuvola, niin sen jälkeen laitan kyllä hakuun heti. Äippälomankin meinaan hakea reippaasti, kun sijaista ei voi laittaa hakuun ennen kuin ä-lomaa on haettu ja en halua aiheuttaa stressiä pomolle. :)

Onnea Narana85 lauantaille! :love: Ja Susannalla on tosiaan ihanan romanttinen mies.
Emppulille vielä onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Anumarika, syntyikö sun edellinen kuitenkin täysaikaisena? Mä olin vuodelevossa viime raskaudessa rv 27 alkaen. Ja mulla on säännölliset tsekkaukset nytkin tilanteen suhteen. So far so good. (y)

Täällä vauva on viihtynyt paljon pää alaspäin viime aikoina ja potkutellut ylöspäin. Kauheeta kiirettä on ollut tämä viikko, työpäivien jälkeen oon leiponut esikoisen synttäreille, jotka pidetään lauantaina. Huomenna on oikea the day. Onneksi ei tarvi niin kovin usein järjestää synttäreitä!

Mamadread ja itu 21+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos kaikille! :)

On tuo mies kyllä ihana!
Ja romanttinen, se on miehen yks monista hyvistä puolista.

Meillä tasan viikko kun laitoin äitiyspakkauksen hakuun ja se on käsitelty.
Tulis pian, että pääsee hypistelemään.

Narana85, paljon onnea! ☺

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Susanna & Pähkinä 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Mamadread, edellinen syntyi 37+0, viikko sen jälkeen kun sain alkaa liikkumaan normaalisti. Eka synty 37+4 vaikka mitään ennakko merkkejä ei ollutkaan. Saa nähdä miten tämän kanssa käy :)

Mä en jaksa noita kelam hommia! Voinko tehdä sen hakemuksen siis netissä? Kun sain neuvolasta paperisen todistuksen raskaudesta niin kait se pitää sinne kuitenki toimittaa. En yhtään muista edellisistä, että miten se tapahtuu :mad: Ja palkanlaskijalta pitäis vissiin pyytää tulotietoja kun haluan sen rahan viimeisen 6kk:n tulojen mukaan laskettuna. Äh ku sais vaan aikaseksi (y)

Lähtään tänään mummolaan viikonlopuksi (matkaa 250km) töiden jälkeen, ei oikein jaksais istua autossa noin pitkään. Ja miehenki kans ollu riitaa viime päivinä. Tympäsee. Mutta mukavampaa viikonloppua teille muille! :LOL:
 
Helou, töistä jälleen selvitty, oikeastaan jo kolmisen tuntia sitten.
Mies pääsi samaan aikaan töistä, joten noukki nyt töistä kyytiin, jonka jälkeen haettiin tytöt päiväkodista ja mentiin kotiin.
Pihalla meitä odotti jo miehen serkku (joka on samalla esikoisen kummisetä).
Siitä sitte tytöt pikaisesti päikkäreille ja me tehtiin ruokaa.
Syötiin ja odoteltiin tyttöjen heräämistä, kun he heräsivät söivät hekin ja sen jälkeen haliteltiin ja pusuteltiin. Tytöt oli ihan innoissaan, että esikoisen kummisetä on heidän kanssaan.

Ja nyt ollaan matkalla kohti päämäärää, joskin taidetaan ennen perille pääsyä pysähtyä muutamassa kaupassa, jos löytyis tytöille talvihaalarit ja vaikka vauvalle jotain.

Hassua on kyllä ajatella, että sekä minä ja sisko saadaan pojat, siskolle siis kolmas poika, meille ensimmäinen. ☺
Sekin kieltämättä vähän jännittää, että kumpi syntyy ensin. Meillä on 25 päivää eroa lasketuissa ajoissa, siskon molemmat on syntyny melkein kaks viikkoa ennen laskettua aikaa.
Meillä esikoinen syntyi reilu viikko LA:n jälkeen ja kuopus kaks viikkoa ennen.

Ainiin, haettiin me sellanen iso paketti, jossa oli yhdistelmät. Ei tosin vielä avattu pakettia, vaan saa odottaa huomiseen/sunnuntaihin.

Joo ei noi Kelan hommat täälläkään mitään lempihommia ole, mutta kyllä ne jotenkin onnistui.

Mut joo, taidetaan tossa hetken päästä pysähtyä kauppaan ja pääsen vessaan!

Muuten reissusta en tiedäkään mitään.. mitään laivaa, en mitään. Mutta kohta näen (utelias ei ole helppo olla.. Eikä liian herkkä, josta tosin syytän hormoneja. )

Mukavaa viikonloppua kaikille! ☺

Susanna & Pähkinä 24+5
 
Paketti varmaan tulis nopsaan, kun nyt saisin sen ĺähetettyä,siis hakemuksen, mutta äippäraha päätöstä ei tehdä ennenkuin työnantaja ilmoittaa paljon se maksaa palkkaa mulle loman ajalta ja sitä taas ei taas yleensä tehdä ennenkuin ne on maksettu.
 
Mamadread, edellinen syntyi 37+0, viikko sen jälkeen kun sain alkaa liikkumaan normaalisti. Eka synty 37+4 vaikka mitään ennakko merkkejä ei ollutkaan. Saa nähdä miten tämän kanssa käy :)

Mä en jaksa noita kelam hommia! Voinko tehdä sen hakemuksen siis netissä? Kun sain neuvolasta paperisen todistuksen raskaudesta niin kait se pitää sinne kuitenki toimittaa. En yhtään muista edellisistä, että miten se tapahtuu :mad: Ja palkanlaskijalta pitäis vissiin pyytää tulotietoja kun haluan sen rahan viimeisen 6kk:n tulojen mukaan laskettuna. Äh ku sais vaan aikaseksi (y)

Lähtään tänään mummolaan viikonlopuksi (matkaa 250km) töiden jälkeen, ei oikein jaksais istua autossa noin pitkään. Ja miehenki kans ollu riitaa viime päivinä. Tympäsee. Mutta mukavampaa viikonloppua teille muille! :LOL:
Netissä voi tosiaan tehdä. Ota puhelimella selkeä kuva todistuksesta ja esim sähköpostita se itselle ja sieltä liite koneelle :) Äitiysraha kulkee siellä nettipalvelussa vanhempainraha nimellä ja äitiysavustus taisi olla äitiyspakkaus. Kaikki muut liitteet saat myös lisättyä sen palvelun kautta.
 
Mukavista hääuutisista onnittelut täältäkin! :)
Oon käynyt kyllä lukemassa melkein päivittäin, mutta jotenkin laiska kirjoittamaan. :D
Mutta niin täälläkin, kela käsitteli äitiysavustushakemuksen ihan parissa-kolmessa päivässä. Palkanlaskija laittaa suoraan kelalle tiedon viimeisestä 6kk tuloista. Mutta sekin muuttuu sitten jos saan vakipaikan kohta...mutta ilmoitan vaan sit kelalle muutoksista. mutta se on sen ajan murhe.

Täällä ootan kyllä innolla ensi viikon 2vapaapäivää, ja sit lauantain aamuvuoron jälkeen alkaa viikon yhteinen loma. :p varsinkin nää viikonloppuaamut tuntuu aika raskailta... :/ ja sit kun mieltä painaa töitten jatkuminen yms. :/

neiti joka normaalisti nukkuu 1-1,5h päikkärit, niin nukku sellaset 3h(sitten jo herätin), mitenköhän saan nukkumaan? käytiin myö unien jälkeen puolukoita kerää ja kohta saunaan(hieman tavallista myöhemmin). jospa sit nukkuis. rankka viikko neidilläkin takana kuitenkin, niinkuin kyllä jokaisella tässä talossa. :/ voihan tätä vuorotyön "ihanuutta". :/

Mutta joo, olikohan nyt 24+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Huh, nyt on 12-vuotissynttärit juhlittu. Olipahan rankkaa. :LOL: Kamalasti vieraita (20). Tykkään leipoa, niin tein kaiken itse, mutta ehkä se oli vähän liikaa työpäivien päälle, vaikka yritinkin tehdä pikkuhiljaa viikon varrella hommia. No, nyt ei loppusyksyksi ole tiedossa mitään sen suurempaa.

Syysflunssa näyttäisi yrittävän seuraavaksi tähän osoitteeseen. En tykkää yhtään! :unsure: Kaikki mahdolliset keinot käytössä, nenähuuhtelukannu, höyryhengittely ja hunaja. Kunpa ei tämän pahemmin iskisi, nyt on vielä ihan siedettävä olo.

RubyS, mukavaa matkaa Espanjaan! Siellä on varmaan vielä ihanan lämmin. :love: Multa ei mitään sen kummempia kyselty kesän lomareissulla, vaikka maha näkyi selvästi jo silloin. Käytettiin kuitenkin reissun aikana kolmea eri lentoyhtiötä. Lennolle kannattaa ottaa mukaan vesipullo.

Masuasukki oli eilen ihan kamalan hiljainen tai sitten en juhlinnan tuoksinassa huomannut liikkeitä. Yleensä kuitenkin huomaan töissäkin työnteon ohella. Illalla aloin jo todenteolla huolestua, kunnes nukkumaan mennessä alkoi möyrintä. Tänään monotusta on tullut tavalliseen tahtiin. On se vaan hauska miettiä, miltä masussa eläminen tuntuu ja mitä pienessä päässä liikkuu, kun toinen kuitenkin niin selvästi reagoi siihen, mitä täällä masun ulkopuolella tapahtuu (ääniin, kosketuksiin, liikkeeseen jne. Kyllä te tiedätte :D). :love:

Mamadread ja itu 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ehtiny tänne huutelemaan ollenkaan:whistle: RU mielläkin siis takana, kaikki oli oikein mainiosti, vaikkakin toveri teki asentoineensa lääkärin työn niin hankalaksi kuin mahdollista:D poika lupaus säilyi poikana, kun lääkäri vihdoin näki jalkoväliin:love: sydämestä hän ei saanut haluamaansa kuvakulmaa millään ja sen takia mennään kahen viikon päästä uudestaan ultraan, että saa varmuuden. Mutta lääkäri toisteli kyl moneen kertaan että ei ole syytä huoleen. Hyvä vaan kun haluaa tehdä työnsä täydellisesti:barefoot:
Meillekkin on vihdoin tullu syksy tänne, mulla on siis niiiin paljon energisempi olo kun on viileetä! En muista millo oisin viimeksi ollut näin mehuissani syksyn kylmyydestä(y)

Rubys kiitos äitiyspakkauskirppis vinkistä! Nyt on mullekkin luvassa makuupussi pienelle:love: mä lensin edellises raskaudessa kahesti, ekal kerral kukaa ei kyselly mitää (2/3). Toka kerta oli vikal kolmanneksel ja sillo näin lentoyhtiön sivuilta, että pitää olla lääkärin todistus matkassa. Todistamassa ettei oo vaaraa ennen aikaisesta synnytyksestä.
Nyt ku oltiin kreetalla ni kysyivät siellä päässä että oonko raskaana ja millä viikolla. Oli vaa että ok, ei siis halunnu mitää todisteita viikoista, oisin voinut sanoa mitä lystään:ROFLMAO:

Mun tekis mieli käydä viel suomes ennen ku synnytän, mut voi olla että jää käymättä(n) miehellä ei oo enää lomia jäljellä ja mun matkatoverina ois vaa 17kk esikoinen... En oo oikei varma jaksanko päivän matkustusta noissa olosuhteis..
No onneks mun vanhemmat tulee ens viikolla tänne! Lähetää viikonloppu reissulle ja miehenkin vanhemmat lähtee messiin, eli pitäs olla esikoisen kannalta aika rentoreissu meille vanhemmille:D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS, ihanaa reissua Espanjaan! Nauti, nauti ja vielä kerran nauti! ☺

Laivareissu onnistuneesti ohi ja ollaan jo kotonakin vuorokausi oltu.
Reissu oli täydellinen kaikilta osin, mies oli järjestänyt oikeen kunnon luksushytin ja kaiken.
Ei me siellä oikeen muuta tehty ku rentouduttu ja nautittiin toisistamme ja toistemme seurasta.
Ja käytiin ostoksilla, mutta se sallittakoon. Mä löysin vauvalle muutaman bodyn ja tytöille muutaman vaatteet, ja toki sit vähän jotain tuliaisia.
Kokonaisuudessaan siis täydellinen reissu ja tapa viettää hääpäivää, ja miten mies onnistuikin yllättämään noin.

Ja tosiaan menomatkalla pysähdyttiin pikaisesti muutamassa paikassa ja nyt on tytöille talvihaalarit- ja kengät odottamassa, tai no yhdet kyllä vasta, mutta viimeinkin löytys oikeaa kokoa. Kyllä tässä vielä etsitään toisia haalareita ainakin. Kaikki kun menee niin nopeesti pieneksi kevään ja kesän aikana.

Tytöt oli hyvin pärjännyt esikoisen kummisedän kanssa täällä, oli ollut hauskaa ja kaikki oli mennyt hyvin.
Vähän tuli nukkumaan mennessä ikävä äitiä ja isiä, mutta soitettiin laivalta videopuhelu (halusivat nähdä, pelkkä puhelu ei olis riittänyt) ja laulettiin pieni pätkä tyttöjen lempilaulua ja olivat puhelun jälkeen nukahtaneet aika nopeasti.

Ja huomennahan se arki jatkuu.
Tosin onneks ens viikko on siitä helppo, että töitä vain viitenä päivänä, joten viikonloppu vapaa.
Tai no, seuraava muutama viikko on viisipäiväinen. Mutta ens viikko on ainoa, jolloin on koko viikonloppu vapaa.
Mutta yhtä vaille kaikki päivät on sen 8h, ja se yks on sen 6h.
Kävin mä sanomassa, että ens kuun (eli siis lokakuun puolesta välistä) vois vähän himmata jo noita vuoroja.
Onneks kohta alkaa jo äitiysloma!

Mutta se on kyllä pakko sanoa, että kyllä sitä on energisempi nyt, kun nuo ilmat on viilenneet, paljon kivempi touhuta kaikkea.

Ja se paketti on vielä avaamatta.
Eilen ei jaksanut availla ja kokoilla vaunuja, kun oltiin niin myöhään kotona.
Ja tänään mä olin töissä, niin ei sitte oikeen töiden jälkeenkään jaksanu alkaa kokoilemaan. Ja no, eivät nyt vielä vie sit ainakaan tilaa, voi viikon odotella boksissa. Eiköhän me ne viimeistään ens viikonloppuna kyhätä kokoon.

Masussa kaikki hyvin. Poitsu potkii. Paljon. Mikä on kyllä ihanaa. Esikoinen tunnusteli tänään masua (töiden jälkeen, illalla poju tuntuu olevan energisimmillään) ja poitsu potkas neidin kädelle ja flikka oli kyllä ihan innoissaan. Meni isin luo hymy korvissa ja sanos, "Isi, mä tunsin pikkuveljen potkun!!!!" ☺

Mutta joo, jos sitä sitä suihkuun ja nukkuun.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! ☺

Susanna & Pähkinä 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS, hyvää reissua :)

No vihdoin sain paperit eilen matkaan ja kävin viemässä kelan lootaan raskaustodistuksen... Nyt katotaan kauan menee pakkauksessa. Tosiaan palkanlaskenta saa 6kk tulot lähetettyä vasta joulukuussa, kun marraskuun palkka on maksettu. Mulla ei oo kiinteetä kk liksaa.

Mulla on oikee tissi tosi kipee ollu eilisestä, vasen aristaa myös mut oikee on pahempi :eek: koko raskauden ajan ne on enempi vähempi hellinä ollu mut nyt alkaa kyllä keulimaan... Mitä vielä, kun kiristää puristaa ja kolottaa muutenkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täälläkin kela-neuvola takana. Kaikki oli hienosti, sf-mitta 22,5cm, vauvan syke 155 ja lapsivettä normaalisti. Mun hb oli tippunut anemian puolelle, joten tuli käsky ruveta syömään rautalisää. Oon kyllä syönyt niitä mammamonivitamiineja, mutta ilmeisesti niissä ei sitten oo tarpeeksi rautaa. Verenpaineet oli täydelliset ja samaa luokkaa kuin ennenkin, pissa puhdas.
Mutta painoa oli tullut 650g/viikko. :cautious::cautious: Joskin olin just syönyt lounaan ja mulla oli paljon enemmän vaatteita päällä kuin kesällä, mutta silti. Tiedän itsekin, että painoa on tullut ihan eri tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa - en vaan tajua, että miten. Heti plussaamisen jälkeen paino alkoi tasaisesti nousta... Kun en kertakaikkiaan syö mitenkään kummallisesti, vaan jopa tosi vähän ja jos vielä vähennän syömisiä, niin menee miinuskaloreiden puolelle, eikä se oo varmasti vauvalle terveellistä. Mun perussyömiset on itse tehty salaatti lounaaksi (=tuoreita kasviksia + kourallinen pähkinöitä), kotiin tullessa syön pari palaa leipää ja muutaman hedelmän ja sitten illalliseksi vielä lämmin kotiruoka, ihan normaalikokoinen annos. Että ei mun mielestä mitään överisyömistä.
Osa painosta on varmaankin turvotusta, kun mulla edelleen jalat turvottelee säännöllisesti. No, toisaalla oon ajatellut, että koska en syö mitään turhaa, niin kilot varmaan lähteekin sitten raskauden ja imetyksen myötä pois, enkä jaksa liikaa stressata asiasta. Voihan olla, että se painonnousu tässä loppua kohden tasoittuu... :whistle::LOL::ROFLMAO:

Äitiyspakkaushakemuksen tein netissä heti, mutta noita raha-asioita joutunee setvimään palkanlaskijan kanssa, ennen kuin laittaa hakemuksen menemään. Ärsyttää ihan sairaasti, kun ei jää kuin tonnista kokonaisvuosiansioissa kiinni ettei mun palkka ois noussut sitä 20%, mikä vaaditaan 6kk:n tulojen perusteella maksettavaan rahaan. No, pieni se raha on enivei ja vielä pienempi sitten kun tippuu hoitovapaalle. Enkä kyllä haluaisi laittaa 9kk:n ikäistä hoitoon vielä...:( No, on sitä ennenkin kitkuteltu, niin jos nyt taas jaksaisi. Olisi ihanaa olla se kolme vuotta kotona, joskin mulla on haaveena opiskella vähän siinä ohessa.

Mamadread ja itu 22+4
 
Mä en oo jaksanu hirveesti stressata painonnoususta, mulla on ihan joka raskaudessa paino alkanu heti nousta ja on nytkin noussut jo 7kg. Olin kyllä aika hoikassa kunnossa ennen tätä raskautta ja nyt paino sama kuin viimeksi lähtöpaino joten ei tunnu olo vielä valtavalta ja aina ne kilot on sit kuitenki lähtenykki. Ja mä oon syöny kyllä herkkujaki vaikka pääosin terveellisesti ja säännöllisesti, mutta mun on ainaki helpompi syödä terveellisesti muulloin kuin raskausaikana, kai ne nyt jotain himotuksia on tai sit sitä helpommin antaa itselle luvan herkutella :D

Mua meinaa vaivaa väsymys. Kun alun pahoinvointi ja väsymys oli ohi niin olo oli jopa energinen mutta nyt taas pari viikkoo menny jotenki sumuisissa tunnelmissa. Lapset pitkittyneessä flunssassa ja heräilee monta kertaa öisin ja itelläkin kyllä nyt flunssa päällä. Meillä herätään aina seitsemältä ja eihän sitä illalla ite malta mennä ajoissa nukkumaan joten tuntuu että aina tulee nukuttua liian vähän. Kaikenlisäks ollaan tässä kuussa muutettu joten varmaan sekin väsymystä aiheuttaa kun on ollut ylimääräistä hommaa. Kun miettii et muutto ja uudet kuviot ja kolme (flunssaista) pientä ja itsellä flunssa ja raskaus niin kai sitä ei tarvis paljon miettiä miks väsyttää :D
 
Mamadread täällä kans oli paino noussu reilut 600g/vko kela-käynnin ja sitä edeltävän käynnin välillä. Mut en jaksa olla huolissaan kun normaalipainoinen kuitenkin on eikä neuvolatätikään siitä mitään sanonut. Plus että paino ei ole mitään epänormaaleja turvotuksia mistä tarttis olla huolissaan :)

Onpa kyllä hankalaa tuo että joutuu niitä palkka-asioita oottelemaan sitten että saa päätöksen. Mutta liekö sillä niin väliä tuleeko se päätös monta kuukautta etuajassa vai ei :)

Täällä on ollut mahassa ihanan aktiivista viime päivät :love: nousee aina ihan typerä virne kun masukas möyryää :D nimikin on jo pikkuherralle valmiina ja kutsutaankin puheessa jo sillä nimellä. Mietittiin että ei varmaan pidetä edes mitään nimenantojuhlaa kun kaikki kuitenkin tietää nimen jo etukäteen :LOL: en oo oikeen mikään salailija tyyppi :D

Lauantaina oli tosiaan häät ja rankkahan se viikonloppu oli mutta juhlat oli tosi onnistuneet :love: kaasot ja bestmanit teki huippu työn ja piti liian innokkaan morsiamenkin pois hommista juhlien ajan kun koko ajan yritin olla jotain puuhaamassa tai jostain huolehtimassa :whistle:

Ai että en jaksais oottaa että äitiysloma alkaa! Mies pitää jo talvilomansa siinä alkuun niin lähtään Lappiin rentoutumaan vajaaksi viikoksi :love: sitä ennen on onneksi yksi viikonloppu matka Helsinkiin niin vähän pääsee jo irtautumaan ympyröistä :)
 

Yhteistyössä