Tammikuun tähtöset 2017

Hei kaikki!
Täällä yksi juuri plussannut! :love: Saanko liittyä tähän ketjuun, vaikka la näyttäisi olevan 30.12.? Olisi kiva aloittaa keskustelu teidän kanssa, jotka olette vasta itsekin plussanneet. ;)
Yritystä takana melkein 1,5 vuotta. Tulokas olisi perheemme kolmas lapsi, mieheni ja minun toinen yhteinen. Miehen poika edellisestä liitostaan siis asuu meillä myös.
Oireina tähän menessä ollut rintojen arkuus, jota kyllä ollut ennen menkkoja muutenkin. Ennen menkkoja arkuus vähentyny, nyt ei vähentyny! Muuten olot oli kyllä aika samat kuin ennen menkkoja, paitsi etten ollut ehkä yhtä kiukkunen! :whistle:
Epätodellinen olo kaikinpuolin kyllä on vielä asian suhteen. Ja koska ikääkin jo on 37v, niin kaikki riskit mietityttää!(n) Alkuraskuaden ultraan mennään ehdottomasti ja kaikki mahdoliset seulat käydään läpi!
Tarrasukkia hirrmusen paljon kaikille mukaan!! (y):love:
 
Hei kaikki!
Täällä yksi juuri plussannut! :love: Saanko liittyä tähän ketjuun, vaikka la näyttäisi olevan 30.12.? Olisi kiva aloittaa keskustelu teidän kanssa, jotka olette vasta itsekin plussanneet. ;)
Yritystä takana melkein 1,5 vuotta. Tulokas olisi perheemme kolmas lapsi, mieheni ja minun toinen yhteinen. Miehen poika edellisestä liitostaan siis asuu meillä myös.
Oireina tähän menessä ollut rintojen arkuus, jota kyllä ollut ennen menkkoja muutenkin. Ennen menkkoja arkuus vähentyny, nyt ei vähentyny! Muuten olot oli kyllä aika samat kuin ennen menkkoja, paitsi etten ollut ehkä yhtä kiukkunen! :whistle:
Epätodellinen olo kaikinpuolin kyllä on vielä asian suhteen. Ja koska ikääkin jo on 37v, niin kaikki riskit mietityttää!(n) Alkuraskuaden ultraan mennään ehdottomasti ja kaikki mahdoliset seulat käydään läpi!
Tarrasukkia hirrmusen paljon kaikille mukaan!! (y):love:
Tottakai saat tulla mukaan! :) Minäkin olisin sinun tilanteessasi tullut tänne, koska joulukuisilla on jo omat juttunsa kun ovat jo jonkin verran pidemmällä. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Aamu1979
Sitähän saadaankin sitten jännäillä, että syntyykö pienet tänä vai ensi vuonna :LOL:

Minulla on molemmat lapset syntyneet sektiolla ja kolmas luultavasti sitten suunnitellusti sektiolla niin en tiedä minne asti sen kanssa odottelevat. Mahtaako syntyä ennen joulun pyhiä :rolleyes:

No joo, jos tässä nyt ensin selviäisi tästä alusta eikä menisi asioiden edelle :D
 
Sitähän saadaankin sitten jännäillä, että syntyykö pienet tänä vai ensi vuonna :LOL:

Minulla on molemmat lapset syntyneet sektiolla ja kolmas luultavasti sitten suunnitellusti sektiolla niin en tiedä minne asti sen kanssa odottelevat. Mahtaako syntyä ennen joulun pyhiä :rolleyes:

No joo, jos tässä nyt ensin selviäisi tästä alusta eikä menisi asioiden edelle :D
Kyllä sitä saa miettiä tuollaisia, minäkin mietin ja se on osa tätä raskautta :) Toivon että jalat pysyy mulla kiinni uuden vuoden yli ja sitten voin mielihyvin lähteä synnyttämään.

Tää on aivan kamalaa. Itkettää koko aika.
 
Kuulostaa ettei mun ailahtelut ookaan niin pahoja,ainakaan vielä ja toivotaan ettei kovin pahaksi menekään ettei perhe joudu kovin kärsimään. :D Mieskin kiusoitellut et tätäkö se sitten on seuraavat yhdeksän kuukautta jne. ;) Odotin tosin et enemmänkin heilahtelis tunteet ja itkettäs enemmän. Kun ei mussa kukaan muu kuin oma mies vielä näe mitään muutoksia. :)

Ja kiva et tännekin tulee lisää porukkaa keskusteluihin. :) Onneks kans tulin tänne enkä joulukuisiin vaikka veikkaan et munkin la olis todennäköisemmin 30.tai 31.12. Varhaisultrassa se sitten selviää muutaman viikon päästä. :)
 
Kuulostaa ettei mun ailahtelut ookaan niin pahoja,ainakaan vielä ja toivotaan ettei kovin pahaksi menekään ettei perhe joudu kovin kärsimään. :D Mieskin kiusoitellut et tätäkö se sitten on seuraavat yhdeksän kuukautta jne. ;) Odotin tosin et enemmänkin heilahtelis tunteet ja itkettäs enemmän. Kun ei mussa kukaan muu kuin oma mies vielä näe mitään muutoksia. :)

Ja kiva et tännekin tulee lisää porukkaa keskusteluihin. :) Onneks kans tulin tänne enkä joulukuisiin vaikka veikkaan et munkin la olis todennäköisemmin 30.tai 31.12. Varhaisultrassa se sitten selviää muutaman viikon päästä. :)
Mä oon muutenki extra herkkä niin nää hormoonit ei tee hyvää :LOL:Tällästä vaan ei ollut kaksosten raskaudessa :D Silloin oli enempi fyysisiä oireita. Ja jos teillä kellään on rinnat on herkkänä niin mistä kohtaa, koska mulla rinnat on kipeet vaan sivuista :ROFLMAO:

Pysyt vaan täällä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Kummaa on ei kahvi ole vielä alkanut äklöttää. Pitäisi kai nauttia tästä ajasta kun ei pahemmin ole vaivoja, mutta miettii vaan, että tulis jotain niin tietäisi, että kaikki on kunnossa. Tosin iltapainotteisesti minulla on nyt sina huonontunut olo, että jospa selviäisin helpommalla aamuista tulrvaisuudessakin :rolleyes:

Heräsin siihen kun nenästä alkoi valua verta, se ainakin on tuttu oire ;)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! (y) Toivotaan, että kaikki pysymme täällä! :barefoot:
Joo kyllä mä/me ollaan kans mietitty, että jos raskaus jatkuu onnellisesti loppuun asti niin saisi jatkua ensi vuoden puolelle asti! Pääasia tietysti et kaikki menee hyvin ja tulokkaalla kaikki kunnossa mutta kuitenkin... ;) Kyllä sitä vaan heti alkaa miettiä kaikkea mahdollista asiaan liittyvää tulevaisuudessa. :D
Mulla on rinnat arat oikeestaan tasasesti joka puolelta, ja arkuuski vaihtelee päivittäin. Muistelen kyllä että edellisissä raskauksissa olis ollu enemmänki arat. Mulla siis ennen onnistunutta raskautta takana 2 km. Muuten oon ollu aika vähäoireinen, tosin viikkojakaan ei vielä ole paljoa (tänään 4+4). Muistelen että edellisillä kerroilla väsymys ja kuvotus alkoivat h6+. Oksennellut en ole, mutta tosiaan sellaista kuvotusta on ollut useampi viikko!
Jaahas, pitänee alkaa töihin! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Kummaa on ei kahvi ole vielä alkanut äklöttää. Pitäisi kai nauttia tästä ajasta kun ei pahemmin ole vaivoja, mutta miettii vaan, että tulis jotain niin tietäisi, että kaikki on kunnossa. Tosin iltapainotteisesti minulla on nyt sina huonontunut olo, että jospa selviäisin helpommalla aamuista tulrvaisuudessakin :rolleyes:

Heräsin siihen kun nenästä alkoi valua verta, se ainakin on tuttu oire ;)
Mä heräsin isän soittoon ja saankin muuttaa sinne heinäkuussa! Jes :) Pitänee vaan vaihtaa neuvola kotikaupunkiin... Ja aamulla ollut vähän heikko olo. Ja oviksesta asti nokka on ollut koko aika tukossa vaikkei ole mitään allergioita :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Eipä ole mullakaan vielä pahoinvointi tai edes kuvotus tullut kuvioihin, eikä myöskään väsymys. Kahvikin maistunut ihan niin kuin ennenkin. :) Vielähän tässä ehtii noita oireita tulla ja pitäis tosiaan vaan nauttia nyt kun on vielä näin vähäoireista. :D Saas nähdä miten vappuna kun pitäis munkkeja paistaa, et etooko yhtään se rasvan käry, kun aikasemmissa raskauksissa on alkanut ekana se kahvi ja rasvan/ruoan haju öklöttää. Viikonloppuna kaupassakin käristeltiin vaikka mitä, eikä yhtään tehnyt pahaa. ;)

Ollaan ens viikolla lähdössä miehen sukulaisiin pohjoseen päin ja sillä reissulla aiotaan kertoa vauvasta sen vanhemmille ja isovanhemmille. :) Vähän jänskättää, vaikkei niin paljon kun omille sukulaisille kertominen ja tämä on kuitenkin miehen puolelta eka lapsenlapsi, niin ovat varmasti onnellisia. <3 Pähkäillyt miten/millon aion kertoa sitten omille läheisille...eilen olin äitin kanssa puhelimessa mutten kertonut vielä. Mietin jopa, et laitan viestillä ensin ja varmaan ainakin äiti tulee soittamaan perään, mutta sille kertominen jotenkin jännittää eniten. Ei vain jaksaisi selitellä ja puolustella kun kyseenalaistetaan jne. vaan täytyyhän se ymmärtää niitäkin, että tulee yllätyksenä, kun ei olla puhuttu etukäteen tästä vauvan teko asiasta. Mutta meidän elämä tämä on ja mut tuntien tietävät, että teen omat päätökseni kuuntelematta muita, itsepäinen kun olen. :D Ja aikuisia ihmisiä tässä ollaan ja tämän ikäisiä, joten luulisi ihmisten ymmärtävän.

Tulipas taas vuodatettua, kiitos että jaksoit lukea! <3 Helpottaa kun saa tänne kirjotella ja ollut mukava muutenkin lukea muiden kokemuksia ja tuntemuksia. :)
 
Mulla on ollut oviksesta asti tissit kipeät, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja sellainen painon tunne niissä ja täyteläisemmät, varsinkin iltaisin, kun ei oo rintsikoita. Olisiko myös sivuilta enemmän arat, mut en ole siihen niin kiinnittänyt huomiota, mikä kohta rinnoissa on arin, kun eivät niin kipeät kuitenkaan ole. Odotin myös että olisin itkemässä joka asiasta, kun herkkä olen muutenkin, mutta ei ole sellaisesta tietoakaan. Yllättävän tasapainoinen olo itseasiassa vaikka siitäkin voidaan olla montaa mieltä. ;)

Tosiaan, laitoinkin jo tuohon aikasempaan viestiin ettei pahemmin ole vielä oireita ollut, mutta on kuitenkin jotenkin erilainen olo, mitä ei osaa selittää. Aamuisin ainakin on paha/metallinen maku suussa ja nokka myös ollut tukkoinen viime aikoina aamuisin. Olen kuulemma välillä kuorsannutkin. :D

Mulla vois olla tänään jo 4+4 jos oviksesta lasketaan. Ja siihen meinasin nyt luotaa varhaisultraan saakka. :)
 
Hei naiset! Muistakaahan ottaa vitamiinit käyttöönne, ainaki foolihappo. Sitä tulisi raskauden aikana saada 0,5mg/pv + riittävästi B12-vitamiinia. Raskauden ajan monivitamiinitabletit sisältävät myös riittävän foolihappomäärän. Varmistakaa, jos syötte/ostatte monivitamiinitabletteja, ettei ne sisällä A-vitamiinia. Voi aiheuttaa suurina annoksina sikiön kehityshäiriöitä. :unsure:
Tutkistelin muistin virkistämiseksi, että mitkä ruoka-aineet olikaan kiellettyjä raskauden aikana. Tässä yksi lista:

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elintarvikkeet/tietoa_elintarvikkeista/elintarvikevaarat/evira_taulukko1.pdf
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Hei naiset! Muistakaahan ottaa vitamiinit käyttöönne, ainaki foolihappo. Sitä tulisi raskauden aikana saada 0,5mg/pv + riittävästi B12-vitamiinia. Raskauden ajan monivitamiinitabletit sisältävät myös riittävän foolihappomäärän. Varmistakaa, jos syötte/ostatte monivitamiinitabletteja, ettei ne sisällä A-vitamiinia. Voi aiheuttaa suurina annoksina sikiön kehityshäiriöitä. :unsure:
Tutkistelin muistin virkistämiseksi, että mitkä ruoka-aineet olikaan kiellettyjä raskauden aikana. Tässä yksi lista:

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elintarvikkeet/tietoa_elintarvikkeista/elintarvikevaarat/evira_taulukko1.pdf
Mä käytän Minisunin multivitamin mamaa ja ei sisällä A-vitamiini (y) Kaikki muu tarvittava löytyy. http://minisun.fi/tuotteet/minisun-multivitamin-mama/

Saakohan muuten peperonia (sitä tulista vihreää kasvia tai mikä onkaan) syödä raskauden aikana? Koska se on mun heikkous :X3:
 
Täälläkin odottajan monivitamiinit käytössä, kävin tyyliin heti ostamassa kun sain plussan. :)

Me myös miehen kanssa tsekattiin tuo eviran kiellettyjen ruoka-aineiden lista. Ainoana voi harmittaa jouluna, kun ei saa graavilohta syödä. Juustoistakin tykkään sekä salmiakista ja lakritsasta. Ymmärsinköhän oikein ettei tuorejuustokaan saa syödä tai metvurstia?
 
Moikka! Täälläkin yksi jännäilijä. Kierukka otettiin 4 vk sitten pois ja nyt jännitän kun tätiä odottelen tuleeko. Tehnyt oivistestejä nyt 10 päivänä. Ja viimeiset 4 todella tummia heti lioteltuna. Tummempi kuin kontrolliviiva. Yksi haamu tullut r testiin ja nyt odottelen pari päivää josko tummuisi. Oli hyyyvin hyvin haalea ☺
 
Ois kyllä ihana päästä joukkoon mukaan mutta vielä en tiiä mitä mahtaa testi näyttää kun en oo uskaltanu testata.Menkat ois pitäny eilen alkaa mut eipä näy eikä kuulu..lämmöt koholla on kyllä,tukkone olo ja päätä särkee yms oiretta on..jos nyt oiski tärpänny niin se ois mun 6. lapsi ja miehen ensimmäinen ja ikää mulla nyt 33v. Aattelin huomen aamulla testata ja kovasti toivon että plussa tulis.
 
  • Tykkää
Reactions: rukkapeikko
Ois kyllä ihana päästä joukkoon mukaan mutta vielä en tiiä mitä mahtaa testi näyttää kun en oo uskaltanu testata.Menkat ois pitäny eilen alkaa mut eipä näy eikä kuulu..lämmöt koholla on kyllä,tukkone olo ja päätä särkee yms oiretta on..jos nyt oiski tärpänny niin se ois mun 6. lapsi ja miehen ensimmäinen ja ikää mulla nyt 33v. Aattelin huomen aamulla testata ja kovasti toivon että plussa tulis.
Tule ilmoittamaan sitten tänne niin voidaan lisätä sut listalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: taaperotx5

Yhteistyössä