Tammikuun tarrasukat 2019

Olisko täällä innokasta perustamaan ryhmää silleen että pääsis sitten ne muutkin tänne ketjuun myöhemmin tulevat, kun niitäkin varmasti on :)
Liityn mielelläni ryhmään, mutta en ehkä haluis ylläpitäjän pestiä :whistle::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Abby87
Mä nyt laitoin ryhmän pystyyn. Se on salainen. Laittakaahan mulle täälä viestiä, jossa kerrotte asianne, nimenne ja vaikka screen shottina profiilikuvanne (jossa muuten olisi hyvä olla oma kasvokuva).

Alan aluksi yp:ksi ja voin olla pidempäänkin, mutta tarvitsen apuja siihen. Kaksi tai kolme yp:tä on varmasti hyvä. Meidän lapset olleet ekan vuoden ajan niin vaativia, että yksin yp:nä en ehdi tehdä ryhmälle mitään.

edit. Ja mun on pakko pyytää ensin kaveriksi, jotta ryhmään lisääminen onnistuu. Poistan lisäämisen jälkeen kavereista
 
Viimeksi muokattu:
Ihana juttu @Kertsi, että teit ryhmän! Pistän sulle viestiä!

Mä olen myös esikoisesta salaisessa Syysvauvojen fb-ryhmässä ja se on muodostunut tosi tärkeeksi mulle. Meitä on siellä vajaa 60 ihmistä, kaikki kirjoittelee lähes päivittäin kuulumisia ja ilmapiiri on tosi ihana ja kannustava. Ollaan kerran nähty tällä porukalla ja kesällä ollaan järjestämässä jo uudestaan tapaamista. Mielestäni ryhmä on tuollaisena toiminut tosi hyvin, eli ihan max 60 henkilöä ja ei taustailijoita. :) Toivottavasti saadaan tästäkin ryhmästä samanlainen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Abby87 ja Kertsi
Itse asias, me saatiin tietää esikoisen tästä harvinaisesta geenistä vasta tänä vuonna helmikuussa, jolloin toinen oli jo 2,5v. Samaan aikaan sai lasten isä tietää, että sillä on sama geenivirhe, ei tiennyt siitä siis aiemmin.
Meillä ajatuksena ollut kans aina, että vaikka raskausaikana ilmenisi jotain, niin abortti ei ole vaihtoehto.

Mä haluan myös tuohon fb ryhmään, mutta mulla pitäis menkkojen alkaa vasta viikon päästä, joten jos lupaatte, että pääsen silloin vielä mukaan niin tulisin sitten vasta, kun on täys varmuus siitä ettei tuo haalea plussa muuta muotoaan. Muuten tulen nyt jo mukaan.

Mulla ainoa oire on oikeastaan todella kova väsymys.
 
ÄÄ, miks pitää olla niin malttamaton. Olin säästelly digiä sen vuoksi, että näkis vähän raskauden etenevän. Mutta tänään kun heräsin, niin oli pakko se pissiä. Olin laskeskellu, että voisi jo ehkä saada sen 2-3, mutta eiiii. Raskaana 1-2. Mä en ymmärrä miks tossa on edes noi viikot tolleen, että viikko 2 on molemmissa :D Nyt ärsyttää oma hätähousuisuus!!
 
Mä haluan myös tuohon fb ryhmään, mutta mulla pitäis menkkojen alkaa vasta viikon päästä, joten jos lupaatte, että pääsen silloin vielä mukaan niin tulisin sitten vasta, kun on täys varmuus siitä ettei tuo haalea plussa muuta muotoaan. Muuten tulen nyt jo mukaan.
Musta olis ainaski kiva, että nimenomaan kaksplussalaiset pääsis ryhmään eikä niin, että se täyttyis "Myös ulkopuolisilla" heti ennenku kaikki täältä on edes kunnon plussaa kerenny tekemään!
 
  • Tykkää
Reactions: Innih ja knyte
ÄÄ, miks pitää olla niin malttamaton. Olin säästelly digiä sen vuoksi, että näkis vähän raskauden etenevän. Mutta tänään kun heräsin, niin oli pakko se pissiä. Olin laskeskellu, että voisi jo ehkä saada sen 2-3, mutta eiiii. Raskaana 1-2. Mä en ymmärrä miks tossa on edes noi viikot tolleen, että viikko 2 on molemmissa :D Nyt ärsyttää oma hätähousuisuus!!
Tiedän tunteen! Siis voi että kun edelleen ärsyttää kun pissin sen omani jo torstaina!
 
ÄÄ, miks pitää olla niin malttamaton. Olin säästelly digiä sen vuoksi, että näkis vähän raskauden etenevän. Mutta tänään kun heräsin, niin oli pakko se pissiä. Olin laskeskellu, että voisi jo ehkä saada sen 2-3, mutta eiiii. Raskaana 1-2. Mä en ymmärrä miks tossa on edes noi viikot tolleen, että viikko 2 on molemmissa :D Nyt ärsyttää oma hätähousuisuus!!
Mä oon kans hirveen malttamaton, koko ajan tekis mieli tehdä uutta testiä, mutta sitten kun miettii mitä järkeä, kun ei se päivässä vaikuta tummenevan.
 
@knyte ja @kettuperhe , tottakai pääsette mukaan sitten, kun siltä tuntuu :) tehän ootte täällä ensimmäisten joukossa olleet kirjoittelmassa.

@Nelliida , just tuon "pettymyksen pelossa" en ehkä teekään sitä digiä huomenna. Mullahan oli tän viikon maanantaina se 2-3 vkoa ja muistaakseni tuo level n 200-2000IU ja 3+ level on jo yli 20 000IU, joten voi olla, ettei se näyttäis vielä tuota 3+. Hcghan nousee samalla ihmiselläkin eri raskauksissa eri tahtiin ja siks ei sais "pettyä" vaikka ei olis vielä noussut korkeammalle tasolle. Mutta kummasti se vaan alkaa ahistaan ja alkaa kuvitella taas kaikki mahdolliset skenaariot siitä, ettei raskaus etene normaalisti. :ninja:
 
ÄÄ, miks pitää olla niin malttamaton. Olin säästelly digiä sen vuoksi, että näkis vähän raskauden etenevän. Mutta tänään kun heräsin, niin oli pakko se pissiä. Olin laskeskellu, että voisi jo ehkä saada sen 2-3, mutta eiiii. Raskaana 1-2. Mä en ymmärrä miks tossa on edes noi viikot tolleen, että viikko 2 on molemmissa :D Nyt ärsyttää oma hätähousuisuus!!
Ei kannata stressata noita digin viikkoja! Ite kerkesin käydä viime raskaudessa alkuraskauden ultrassa ja nähdä sykkeenkin kun digi näytti vasta 2-3. Hormonit voi nousta hyvin yksilöllisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiila
Heippa kaikille!:)

Josko sitä vihdoin uskaltais liittyä mukaan, kun raskaustestissä on viiva vahvistunut. :love: Oon tätä keskustelua seuraillut sivusta, mutta nyt vasta uskallan itse kirjoitella. Yk 7 oli nyt menossa ja helmikuussa tuli todella varhainen keskenmeno. Pelko on kova, jos nytkin käy jotain. Mutta toisaalta mietin, että raskauden missä vaan vaiheessa voi käydä jotain.

Noups / 9.1 / HUS / 26 / 1.

Täällä oireena turvotusta, rinnat on tajuttoman kipeet välillä ja eilisestä alkaen enemmän väsymystä ja vähän sellasta etovaa oloa!

Oon ajatellut mennä kans perhe artelle varhaisultraan, siitä joku oli täällä kirjotellutkin. Antakaapas vinkkiä, milloin kannattais mennä? :oops: nyt menossa 4+3 netin laskurin mukaan.

Haluaisin kanssa mukaan faceryhmään, jos vain mahdollista! Onko se sellainen, että kukaan facebook kaveri ei nää, että on siinä ryhmässä? Kerran nimittäin yhdestä facebook kaverista tuli vastaan tieto, että on vauva 2017 ryhmässä. Yksi mun kaveri tietää raskaudesta. Muuten ei kerrota asiasta, kun vasta sen ekan ultran jälkeen lähiperheelle kerrotaan. Jos siellä ultrassa on kaikki hyvin. Ja jos sinne asti toivon mukaa päästään!

On tää kyllä ihmeellinen asia, ei meinaa uskoa, että on oikeasti raskaana :love: alle kuva vahvistuneesta raskaustestistä, noi on tehty kahden päivän välillä.

 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: knyte
@Noups tervetuloa ja onnittelut vielä :love: hyvin on sulla viivat vahvistuneet! Ei sitä itsekään kyllä meinaa uskoa.

Mä en ajatellut ainakaan vielä liittyä facebook-ryhmään. Toivottavasti käytte kuitenkin täälläkin kirjottelemassa kuulumisia!
 
Kettuperhe / la 1.1.2019 / tays / 41 / 2.
Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
Abby87 / 3.1. / HUS / 31v / 1.
DiiDii / 3.1. / Kys / 26 / 2.
Helmiila / 3.1 / HUS/ 36 / 3.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
Nelliida / 8.1 / HUS / 28 / 2.
Noups / 9.1 / HUS / 26 / 1.
Eppis27 / 11.1. / 27 / 1.
 
Faak. Kaaduin pyörällä ja sormi murtui. Kipsattiin, röntgenkuvattiin (suojattiin hyvin) ja odotan nyt ens viikon leikkausta! Poloinen pikkurilli pitää leikata. Lääkäri varoitteli parin kuukaden (!!) sairauslomalla.

Tein myös digin taas ja edelleen 2-3 vko. Pakko ehkä käydä verikokeissa ens viikolla. Jos kävis samalla kun joutuu tuolla yksityisellä lääkäriasemalla ramppaan.
 
No jos minäkin nyt kirjoittelen tänne kun faceryhmässä olenkin. Tätä oon vaan lueskellut vasta.
Oon 28v (01/16) pojan äiti. Mulle tehtiin inseminaatio 10.4. mutta rv ilmeisesti lasketaan viimeisten kuukautisten mukaan jotka alkoi 29.3. Hcg on mitattu nyt kolme kertaa ja se vähän laahaa perässä. Tiistaina on siitä syystä jo eka ultra, mitähän mahtaa näkyä. Pelottaa kyllä tosi paljon. Oireita vähemmän ku ekan kohdalla joten senkin takia mietityttää.
Ton clearblue digin raja on vissiin hcg 2000 että saisi sen 3+. Ekan kohdalla sain vasta ku hcg oli verestä yli 7000. Nytkin on kuitenki yli 3500 eikä silti näytä niitä viikkoja.

Ninni_ / 3.1. / TYKS / 28 / 2.
 
Moikka! Täällä yksi plussanut ilmoittautuu mukaan. Oon 26-vuotias ja meillä on 12/15 syntynyt lapsi ennestään :) La on 2.1 ja tarkentunee neuvolassa sitten :) Eli nyt viikot 5+4. Ihmeen oireetonta on ollut ja se vähän pelottaakin !
 
Faak. Kaaduin pyörällä ja sormi murtui. Kipsattiin, röntgenkuvattiin (suojattiin hyvin) ja odotan nyt ens viikon leikkausta! Poloinen pikkurilli pitää leikata. Lääkäri varoitteli parin kuukaden (!!) sairauslomalla.

Tein myös digin taas ja edelleen 2-3 vko. Pakko ehkä käydä verikokeissa ens viikolla. Jos kävis samalla kun joutuu tuolla yksityisellä lääkäriasemalla ramppaan.
Miksi pitää leikata?
 

Yhteistyössä