Tammikuun toivot 09

Vauvan koosta vielä kommentoin.. Että meillä ei 50cm vaatteisiin sitten mahduttu ollenkaan, onneksi niitä ei ollut kuin muutama kaapissa, enkä ollut yhtään uutta vaatetta ostanut siinä koossa. 56cm vaatteista osa menee vielä hyvin, mutta osa alkaa jo olla kinnasia. Suosiolla siis tilasin H&M:ltä vauvalle vaatetta koossa 62cm. Meillä on toistaiseksi käytössä Liberon 2 koon vaipat, mutta ne alkaa tuntua pieniltä ja vuotaa lähes joka kerta, joten ollaan tässä harkittu siirtymistä koon 3 Liberoihin.

Kyllä ne mahtaa Prismassa tykätä meistä, kun maanantaina Ari kävi palauttamassa viime viikon torstaina ostetun paketin Liberon 1 koon vaippoja ja osti sit tilalle toisen paketin 2 kokoa. Nyt sit varmaan viedään ens viikon alkupuolella se 2 koon paketti takaisin ja otetaan tilalle niitä kolmosia.. :LOL: Meillä on nimittäin vielä yli puoli pakettia 2 koon Liberoita avatussa paketissa ja sit se avaamaton paketti.. Ei nää vaippa-asiat ollu näin vaikeita noiden isompien kanssa.
 
Moikka kaikille!

En ole käyny pitkiin aikoihin täällä, ei vaan yksinkertaisesti ehdi!! Oon saanu yksin hoitaa koko huushollin ja alkaa kyl kieltämättä voimat hiipuu... niin niin, ei sit jaksa alkaa täällä seikkailee :ashamed:

enkä siis nytkään näköjään ehdi enempää...

Mrs O & Neiti 2vko 2pv
 
Mrs O tsemppiä ja jaksamista :hug:

Painonpudotus eka viikko namilakkoa puolivälissä ja neljäs päivä menossa, voi pojat että on vaikeaa!!Paino silti tänä aamuna 68,8 WHOOP WHOOP!!Ruokia seuraan kalorilaskurilla.Vauvallakin just nyt jotkut super huuto päivät :ashamed: . Huutanut kahtena päivänä 20.00-03.00 että n. kahdeksan tuntia imemistä ja huutoa. Eilen vaan kaksi vikaa tuntia itkin ja imetin...Paha-asia onkin ettei vauva tätä ennen myös nukkunut kun sylissä parit torkut eli vauvassa "kiinni" on oltu pari päivää..Onneksi tänään saatiin nukuttua kantoliinassa ja minä nojatuolissa 3h. Tänään menee onneksi mummille että pääsen salille ja saan vähän omaa aikaa. Mieskin kun on ilta vuorossa ja auttaa öisin joten ei paljon voi auttaa..

Tanja väsynyt ja Daniela screamin baby 1kk 1vko
 
MrsO ja Olivia78 :hug: jaksamista arjen pyörittämiseen ja masuvaivojen kanssa kärvistelyyn..

Meillä vatsavaivat loppuivat tuon disflatylin kanssa eli ne päiväaikaan vaivanneet kitinät ja tiheät imemiset loppuivat tykkänään ja nyt neiti vetelee päivälläkin 3 tuntia unta, syö, seurustelee ja jatkaa nukkumista. Vatsakin toimii taas useammin ja kakka on sievän keltaista aiemman vihreän sijaan..

Minulla on harmina jumalaton huimaaminen joka vaivaa myös istuessa eikä pelkästään noustessa tai seisoessa |O Olisikohan niskat jumissa.. Eikä tuo hemppakaan varmaan mikään huippuhyvä ole kun synnytyksen yhteydessä vuodin sen 1200ml. Rautaa olen yrittänyt syödä aina kun muistan, mutta usein menee päiviä ettei vaan muista :ashamed: No se hemppa selviää varmasti jälkitarkastuksessa, siihen ajattelin varata aikaa ensiviikolla kun ei sillä mikään kiire ole..

Nyt iltaruoan tekoon :wave:

MaMa ja tytsykkä (pian 1kk) :heart:
 
hei pitkästä aikaa!!!
ilmoittaudun nyt vihdoinki tänne puolelle, olen yrittänyt käydä lukemassa mutta aikaa on niin vähän että en ole vielä kerennyt kirjoittaman.
kolme viikkoa vauvan kanssa on takana ja nopsa se on mennytkin. pojan paino on noussut kivasti, viimeksi oli viikossa tullut 260 g lisää, neuvolan täti meinas että on poikaa ollut ruoka aikana kotona :)
edellispäivänä oli eka kertaa sellainen kunnon itku päivää, ilmavaivoja tottakai. poika oli yöllä 7 tuntia putkeen hereillä(en ymmärrä miten hän jaksoi) ja yhtä itkua vaan koko aja eikä meinannut millään rauhoittua. naapureitakin rupes käymä sääliksi, ei varmaan saanut nekin nukkutua kun niin kova huutoa oli ja meillä kun on see seinien äänieristus aika huono :$
no nii , poitsu heräs ja maitokonella on taas hommia :wave:
 
Hei! On tää maanisdepresiivistä eloa joo: Viime yö meni neljällä vai oliko viidellä syötöllä ja kahdella ylitäydellä pissavaipalla = lakanat kastui ja tais tulla vielä kakatkin hoitopöydälle ihan äitin kiusaksi :x . Yöllä olin ihan kypsä, kun mies unensa keskeltä vielä kysyi, että ai meinaatko sä vaihtaa sen vaipan, joo ai hän itsekö haluaisi nukkua pissan keskellä....?

Aamulla paistoi aurinko ja yön touhut jäi taas omaan arvoonsa. Käytiin ripeällä lenkillä vauvan ja isin kanssa ekaa kertaa, hyvin nukahti juu :) Ilmakylvetin poikaa nakuna kylppärin lattialla ja rasvailin vähän kuivia pyllyjä ja koipia, sitten tuo pissasi ja kakkasi taas ilosesti lattialle :heart: . Nukuttiin päikkärit pojan kanssa, huom. hän OMASSA SÄNGYSSÄ ja meikä nosteli tuttia pinnojen välistä takas suuhun. Tästä sain puhtia yrittää tänään siirtää poika nukkumaan sivuvaunuun - hui saapas näkee, mitä siitäkin tulee... Nyt nappisilmä juttelee isin kanssa olkkarissa iloisesti ja on ihan hurjan söpö.

Eli on tää niin ylämäkialamäkitouhua että. Onneksi tulee näitä hyviäkin päiviä!! Hyvin sanoit rakuuna tuosta, että vauva kestää vähän aikaa kitistäkin jne. Hullulta nyt tuntuu, mutta mulla meni tovi hoksata, että jos esim. imetysasento on mulle huono ja alan puutua julmetusti, niin ei se vauva mene rikki siitä, jos asentoa korjataan ja imu hetkeks katkeaa. Olin alussa liimattuna siihen asentoon, missä pikkuinen telakoitui tissiin ja keskellä yötä tuskastuin tosi monesti. Ja jos joutuu hetken odottamaan tissiä, kun äiti nappaa jotain ruokaa suuhun, niin parempi niin kuin että äippä pökrää kesken tarjoilun.

Naapureiden korvista kannetaan meilläkin yöllä huolta, niin tyhmää kun se onkin. Sirts ja Olivia, koittakaa jaksaa...

Jipii oon siirtynyt pikkuhousunsuojiin, alakerrassa alkaa olla kaikki kunnossa. Ja sen kunniaksi nyt maistuu suklaa ja sitä painoa voi pudottaa vähän tuonnempana =)

Hyvää mieltä kaikille :hug:

Lilli ja tummatukasta blondiksi muuttuva (??) pikkumies 2 vkoa 3 pv
 
Lilli70: Ihanasti sanottu tuo ettei vauva mene rikki siitä jos korjaa asentoa :) Mulla oli aluks kauheen huono omatunto kun oli kerran ihan pakko päästä vessaan kesken imetyksen ja ajattelin et nyt se saa kauheet traumat kun äiti vie tissin suusta kesken kaiken :LOL:
 
Tulin minäkin vihdoin ilmoittautumaan tähän pinoon.
Eli meille syntyi Poika 9.2.2009 klo. 23.47, painoa tällä puutarhatontun näköisellä pikku miehellä oli 3760 g ja pituutta 53,5 cm.

Sektioon päättyi synnytys, tänään päästiin kotiin ja nyt ihmetellään tuota suloista pikkumiestä, johon ei tullut edes käyttöohjeita mukana...

Lisää kuulemisia myöhemmin.

JiiMi ja puutarhatonttu 5 päivää
 
Onnittelut JiiMi:lle :heart: :flower:

Pitäs kohta lähteä sukuloimaan miehen suvun puolelle.
Tytöstä on tullut niin totaalinen sylikissa,että ihan hyvä,kun tänään on ylimääräsiä sylissäpitäjiä,saanpahan juoda kahvit kerrankin rauhassa :LOL:

Isompien lasten olosuhdeselvityskin rupeaa olemaan loppusuoralla.
Tiedä häntä,onko se nyt hyvä vai huono juttu :|
Kaikki muut uskoo,että saan lapset meille mutta minä en...exä on päässyt niin monesti pääkähästä,että miksi nytkään olisi toisin...? :eek:

Psykologi soitti tosin eilen ja kertoi hiukan,mitä ovat saaneet selville...
Voi mun pieniä rakkaita :ashamed:
Oli koko pvä:n taas paha olla,kun en ole voinut suojella omiaan ympäristöltä...

Vanhin saa nyt kuitenkin muutakin jutteluapua ja suurin ongelman aiheuttaja on ollut kuulemma se,että isä käski minun muuttaa pois sairaalloisessa mustasukkaisuudessaan :'(
Voi itku...

Mutta nyt sitteristä kuuluu taas niin epätoivosta ähinää,että täytyy rientää syöttötalkoisiin :D

Kaikenlisäksi näytän siltä,kuin olisin ottamassa yhteyttä Mars-planeettaan,kun pää on täys foliopatukoita--->niillä saa nätit ja kiiltävät kiharat ;)

Netta 1 kk&1 pvä ja alienäiti :LOL:
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :flower: :heart:

onnittelut jiimille vauvasta :flower:

en oo hetkeen tänne kirjotellukkaa, lukemassa käyn kyl joka päivä.

jaksuja kaikille sitä tarvitseville :hug:
itellä kans poikien kans sellasia päiviä, että huh. esikko uhmaa, keskimmäinen kiukuttelee, noh, onneks vauva on"helppo", mutta säälittää niin kauheesti ku ei oo"ylimäärästä"aikaa vauvalle päivisin, vasta ku isommat on illalla nukkumassa. ukostakaa ei pahemmin apua oo, ku kokoaika tallilla tai töissä tai jos sattuu oleen kotona, niin tuola ulkorakennuksessa väsäilee jotain. yksin pitäis kämppä siivota, ruuat tehdä ja kaikki kolme poikaa pitää tyytyväisenä ja leikkiä ja ulkoilla ym. välillä on kyl voimat ihan loppu. tänään on onneks ollu hyvä päivä, ei oo isommat tapellu keskenään eikä kiukutellu, tosi nätisti ollu. jotkut päivät on sellasia, ettei muuta teekkää ku kiukuttele tai tappele. päiväkää en kyl vaihtais pois, on pojat kummiski niin ihania ja rakkaita. välillä tuntuu vaan siltä, että haluis olla hetken edes rauhassa. mut eiköhän tämä tästä. luottavaisin mielin odotan, ku pojat kasvaa, että helpottuis itellä hommat, esim. syöttämiset(söis kaikki ite), vaipat kaikilta pois ja leikkis keskenään ym. saas nähä.

meidän herra on muuttanu kakka tottumuksia. ennen kakkaa oli joka vaipas, mutta nyt on muutaman päivän kakannu vaan kerran päivässä, mutta silla kertaa onki koko päivän kakat vaipassa, eikä ees mahdu vaippaan vaan on sitte koko herra ja kaikki vaatteetki sotkettu. just pistin koneen pyöriin, ku oli peitot ja vaatteet ihan kakassa. harmittaa vaan jos ei heti pese kunnolla pois niin ei lähe kakka pois pesussa kunnolla.

jahas, ähinä käy :wave:
 
Moi!
Huh, eka yö pikkumiehellä omassa pedissä takana! Ensimmäinen tunti meni kyllä siinä, että mami oli sydän syrjällään, miten se raukka nyt tuossa pinnojen takana pärjää yksin ja onkohan se enää elossa :LOL: Yritin nukkua rillit päässä, jotta heti näen, onko sillä silmät auki vai kiinni, tutti suussa vai hukassa ja sillee, alkoi kyllä itseänikin vähän naurattaa toi huoli. Toinen tuhisi ihan tyytyväisenä ilman huolen häivää. Heräsi kyllä kahden tunnin välein syömään, mutta onneks nykyään jo erotan paremmin kuin alussa, mikä ääni on tissiääntä ja mikä jotain muuta. Klo yhden syötöllä olin unohtanut vetää pinniksen omaan sänkyyn kiinni ja poika heräsi kolmelta ihan sikalujaa huutaen siis täysin ilman ennakkovarotuksia ja mulle tuli hiukkasen kiire kaivaa tissiä esiin. Sitten se raukka hotki ja roiski maitoa pitkin poikin niin, että tuli isot märät lammikot tyynylle, mutta kai jotain meni sisäänkin poikaan. Hei vaan taas naapurit =) Aamulla oltiin koko perhe ihan megatyytyväisiä ja ylpeitä meidän reippaasta pojasta, kun se selvisi yöstä ilman valkosipulille haisevia jättiläisiä kummallakin puolella :heart: Tai ehkä pitää olla ihmeissään, että äiskä selvisi :LOL:

Äsken käytiin kauppareissulla ja ilokseni huomasin, että kauppakori sopii just nakutettuna vaunujen aisan taa - taas näitä etukäteen pohdittuja ISOJA arjen pulmia tuli ratkaistua...

Onnea Jiimille! Tuulia: toivottavasti tilanne selviää parhain päin sulle ja lapsille..
Cruella: meillekin tollanen kakkarytmi kiitos! Tää kakkaa sata kertaa päivässä ja useasti aina siihen juuri vaihdettuun vaippaan samantien tai sitten hoitotasolle suoraan...

 
Hyvää ystävänpäivää!!

JiiMille onnea pojasta!

Täällä yöllä valvottu. Pojalla oli mahavaivoja. 21.00 meni nukkumaan, heräsi 23.00 syömään ja sen jälkeen nukahtikin vasta aamulla 6 aikoihin ja nukkui 9 asti. Nyt päivällä nukkui 3½ tuntia ja sain itsekin nukkua, kun mies katsoi isompia lapsia. Nyt lähtivät pulkkamäkeen. Mitenköhän sitä pärjää sitten kolmen lapsen kanssa, kun mies menee töihin. Silloin ei välttämättä pysty päiväunia nukkumaan, kun isommat lapset eivät joka päivä niitä nuku. Toivottavasti vauva alkaisi ennen kuin mies töihin menee niin nukkumaan vähän paremmin öitänsä. Muutama yö on hyvin mennyt.

Kenelle sitä yksityisviestiä pitää lähettää, että saa sen kerhotunnuksen??
 
Onnea JiiMi!!! :heart: :heart: Ihanaa, kun saatiin runotyttökin tälle puolelle.

Kerho hain jäsenyyttä ja sainkin, mutta silti en pääse keskustelut osioon?Kan du hjälpa mig :heart: , olenko blondi...mistä pääsen lisäämään oman jutun.

Painonpudotusta 4 päivää takana ja tulos miltei 2kg :heart: !!Nythän lähtee tietty nesteet, joten ei mitään superjuhlia, mutta hienolta tuntuu. Hyvin on syöty silti, mutta oikein ja liikuttu. Makeanhimokin alkaa päästää otettaan. Mitens muut painon pudottajat?Olisi kiva tietää vähän enemmän teistäkin lähtöpaino, tavoitepaino, miten meinaa pudottaa, onko joku dietti jne..vai puhuuko porukka mielummin tuolla kerhon puolella?

Kiitos Lilli70 ja Mama74 tsempeistä :heart: :heart: ihania olette, niin lämmittävää saada tukea. Nyt onneksi vähän paremmin mennyt ja niitä dys...jotain tippoja kokeilussa. Eka kauppakeskuskäyntikin takana..hikipäässä juoksin vaipat ja äkkiä ulos :LOL:

Olivia ja Daniela
 
Heipsis.

JiiMi:lle onnittelut poikavauvasta!! :flower:

Lilli70: Meillä kans alkaa poitsun tukka vaaleta.. Meillä on kaikki kolme syntyneet aivan tumma tukka päässään, mutta hiukset ovat ajanmyötä vaalentuneet, esikoisella jopa ihan vehnänvaaleiksi asti. Kuopus sai perussuomalaisen maantien värisen vaalean kuontalon. Saas nähdä kuinka vaaleaksi pikku-inkkarin hiukset vaalenevat..

Painonpudottajat: Mietin tässä että ovatkohan kaikki painonpudottajat myös tuolla kerhon puolella? Sinne voisi avata ihan oman keskustelun tästä aiheesta. Musta ainakin tuntuu mukavammalta puhua painosta tuolla suljetummalla puolella. Mutta ihan miten teistä muista tuntuu. Jos joku osaisi vielä tehdä hienon aloituksen josta sit näkyisi kerta vilkaisulla mukanaolevien lähtöpainot, tavoitepainot ja siihen mennessä pudotetut kilot.. Tai jotain. Kunhan heittelen ehdotuksia. Mulla ei kyllä löydy taitoa sellaiseen, mutta josko joku innostuisi asiasta. *wink wink*

Itse saan ensimmäiset punnitustulokset maanantaina, kun pääsen neuvolan vaa'alle. Sillä kun on tuota painoa tullut raskausaikanakin seurattua ja kun ei meillä satu kotona olemaan kuin pariin kiloon asti yltävä keittiövaaka.. Siinä ei oikein riitä toi taulukko mulle asti.

Olivia78: Mainitsin seuraavasi syömisiäsi kalorilaskurilla, mistä sellaisen saa?!


tulia & pikku-inkkari 13vrk (huomenna tulee 2vko täyteen!! uskomatonta miten nopsaan aika menee!)
 
JiiMi Onnittelut poikavauvasta :heart:

Täällä alkaa vakiintua neidille tuo yö nyt niin, että kerran herää syömään :D Toivotaan että näin jatkuisikin.. Täällä on koitettu laittaa paikkoja kuntoon kun sisko perheineen tulee ensi viikoksi hiihtolomaa viettämään ja ensi lauantaina meillä on ne ristiäisetkin.

Hyvää Ystävänpäivää!!!

MaMa ja tytsykkä 1kk :heart:
 
Jiimille onnittelut pienokaisesta :heart: .

Masuvaivojen kanssa kamppaileville jaksamisia :hug: .

Meillä mentiin viimeyö sitten vaihteeksi tiheillä syötöillä (23,03,05,07 ja 9.00). Onneksi edellinen yö pärjättiin vain yhden syötön voimalla ja sen lisäksi sain nukkua aamulla pitkään kun mies oli kotona. Päätä ja hartioita on kyllä juilinut ihan kiitettävästi koko päivän ja lenkille meinasin suunnistaakkin kunhan tästä koneelta saan itseni irroitettua, josko siitä sitten olisi apua.

Varsin rutiinilla tämä arki täällä sujuu. Välillä tuntuu vaan siltä, että pitäisi olla kaksi kättä ja mielellään jakaakin sekä muutaman tunti vuorokaudessa lisää aikaa, että kerkeisin tehdä kaikki hommat kunnialla läpi. Harkitsen kyllä taas hartaasti ulkopuolisen siivojan palkkaamista kun noiden isojen viikkosiivousten tekeminen miehen vapaapäivinä tuntuu jotenkin ihan ylivoimaisen vaikealta ainakin tällä hetkellä :kieh: .

Nostan kyllä hattua teille, jotka jaksatte laihduttaa tässä vaiheessa. Oma makeanhimo on kyllä sitäluokkaa, etten itse kyllä moiseen pystyisi :whistle: .

Nyt aikuisten oikeasti on aika hilata takamus tästä koneen äärestä tonne pihalle haukkamaan raikasta happea.

Leppoisaa lauantaita ja :heart: Ihanaa ystävänpäivää kaikille :heart:.

Anni ja typy 3vko1pv
 
tulia elikkäs tämmönen ohjelma, kun www.kalorilaskuri.fi. Kyllä on maksullinen, mutta tosiaan maksaa vaivansa takaisin (joku pari euroa kuussa). Sinne kirjataan tavoitepaino, päivän kulutus sekä minkälaista ruokavaliota haluaa noudattaa, sitten ohjelma laskee sallitun kalorimäärän johon otettu huomioon edm. Ohjelma laskee myös proteiini, hiilari sekä rasvan prosentuaaliset osuudet kaloreista. Sitten vaan kirjoitat sinne esim. maitorahka ja ohjelma hakee automaattisesti sen arvot. Tähän malliin sitten syötät kaiken mitä päivän aikana syöt.Todella kullan arvoinen ohjelma.Tsemppiä!!

Kiitos Anni :hug: Onneksi tämä päivä on nukuttu melkein putkeen...olen saanut hieman ladata akkuja :heart:
 
Jiimi Onnea pojan syntymän johdosta! :heart:

Hyvin meni meidän viime yö! Neiti meni yöunille klo 21.30, heräsi syömään klo 00.30 ja 4.45. Aamulla sitten klo 08. =) . Toki niitä vatsanväänteitä on joka syötön jälkeen, mutta aika hyvin rauhoittuu tutin avulla nykyään! :D

Onko teidän vauvat kuinka paljon hereillä? Minusta tuntuu että meidän neiti nukkuu tosi paljon... vaikka kyllä hän ihan pirteä on silloin kun on hereillä, mutta en tiedä voiko se olla kun uni on välillä aika levotonta, ja hän kovasti ääntelee ja tuhisee, ilmeisesti niitä vatsanväänteitäkin unissaan...

Rauhallistaa iltaa ja yötä kaikille! =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Prinsessa 3vko 2pvää :heart:
 
Enkelitytön äiti meidän neiti on selkeästi lisännyt valveilla oloa viime aikoina. Tyttö saattaa olla hereillä yhtäsoittoa pari-kolme tuntia kerrallaan. Päivällä neiti nukkuu vaihtelevasti 30min-3 tuntia kerrallaan...

Meillä onkin täällä nyt vilskettä kun sisko lapsineen tuli hiihtoloman viettoon :D Meitä on täällä nyt kolme aikuista ja kahdeksan lasta :eek: (Kolme lapsista on alle 3 vuotiaita :whistle:) On ihana nähdä siskoakin kun edellisen kerran nähtiin kesällä ja serkukset viihtyvät toistensa seurassa..

MaMa ja tytsykkä 1kk 1pv :heart:
 
Moikka!
Tännekkin voisin jotain raapustaa =) Ettei vain lueskella :)

Musta tuntuu myös että meidän poju vain nukkuu eikä ole hereillä lainkaan. Paitsi iltaisin kun ei käy millään nukkumaan. Ite olisin petiin aivan valmis jo klo 21 kun esikoinenkin saadaan viim 20.30 nukahtamaan, mutta eipäs herraseni käy vaikka kuinka haluaisin vaan hän on aina virkeä ja valvoo n klo 23 asti. Päivisin kyllä nukutaan koko ajan eikä simmuja meinata edes aukasta.

Viime yö meni aikas hyvin Poju nukahti 22.45 tisulle sänkyyn enkä siirtänyt enää mihinkään, koska en jaksanut. Siinä viekussa veteli unia 02.15 josta oltiin hereillä n klo 3. Ite en enää saanut unta ja seuraava syöttö oli 5 aikaan ja siitä sitten ähistiin ja nukuttiin vuorotellen 7 asti kunnes taas syötiin ja noustiin ylös...

Poju 2vko 1 päivä
 
Heissuli!
Pojulla tänään 3 viikkoa mittarissa, aika tuntuu menevän niin hurjaa vauhtia, vastahan näin hänet ensimmäisen kerran!!
Cuplaton-tipat edelleen ahkerassa käytössä, en osaa sanoa onko ollut apua vielä vai ei.
Itse sain sitten rintatulehduksen ja kuume pyöri kolmisen päivää 38-39 asteessa ennen kuin antibiootti alkoi purra. Onneksi mies on ollut vielä kotona auttamassa, veto li niin pois etten jaksanut oikeastaan muuta tehdä kuin välillä vauvaa syöttää :( Onneksi nyt olo parempi. Ensi viikolla mies lähteekin sitten töihin ja jäädään pojun ja koiran kanssa kotiin jatkamaan päivän harjoituksia kolmistaan.

Käynpä nyt kurkkaamassa kerhonkin puolelle! Kaikille jaksamisia ja iloista mieltä! :)
 
Heissan!

muutama päivä menikin niin vauhdilla, etten ehtiny täällä edes käymään :whistle: Oli niin virkeä neiti että kokoajan piti seurustella (saatiin tasan kk iässä ekat hymytkin eli lauantaina) ja kakkaa ja vatsanväänteitä on tullut oikein sarjana. Viime yö oli nyt hyvä joten taas jaksaa :)

Voi te olette jo painonpudotushommissa tosissaan! Mä vasta olen vähän lämmitellyt, mutten mitään ole vielä laittanut ylös. Taidankin alottaa ihan just tänään saman homman. Voikohan tuolla kerhon puolella laittaa sinne tammikuisiin oman ketjun? Jos voi niin siirryttäneen sinne sitten....? Mulla siis reilusti ylipainoa vaikka kaikki raskauskilot ja pari kiloa päällekin on lähtenyt, joten pudotettavaa riittää. 15 kg pitäis saada pois, mieluummin vaikka vielä vähän enemmänkin... mutta nämä päivät kun ei juurikaan ehdi mitään syömään ja pitkät vaunulenkit plus imetys, ne kyllä taitavat auttaa jo osaltaan ;) Mä mietin sitä kiloklubi.fi -palvelua kun se ei nykyään maksa mitään, että onko mistään kotoisin...mutta pitänee tutustua siihen kalorilaskuriinkin.

Tänään pitäis silittää pyykkiä, siivoilla vähän, tehdä taas vaihteeksi nimiäisjuttuja ja varailla vielä hääjuttuihin hoitoja itselle. =) Ja Mimmin pienimmät 50 cm vaatteet laitan jo laatikkoon, päästiin jo 56cm vaatteisiin suurimmaksi osaksi =) Tyttö siis on kasvanut!

Viime viikolla sain tehdyksi valokuvat ja kehykset ja koristelut niihin (kummeille ja isovanhemmille muistoiksi nimiäisistä), kävin viittaan tekoturkikset ym tarpeet - kaveri tekee viitan häihin etten palellu koltussani... varasin kukat nimiäisiin ja häihin ja vein nimiäiskukka-jalustat joihin asetelmat tehdään ja vihdoin löysin sen masullaan pötköttävän tytön kakkukoristeeksikin. Tytölle on mekot nyt myös nimiäisiin ja meidän häihin, joten vaateasia omia nimiäisvermeitä lukuunottamaat on kunnossa. Mietin että osaiskohan tehdä siitä uunissa kovetettavasta värimassasta kakkukoristeen hääkakkuun? Jos muovailis pullukan morsion ja sulhon omin käsin...? Pitää ehkä kokeilla... on aika hirmu kalliita noi hääkoristeet ainakin nettikaupoissa - 40 euroaym... :eek: :eek:



Mama, enhän mä mitään hakemuksia ollut täyttänyt, pitää käydä se tekemässä nyt hetimmiten.


Jep, kerhon puolelle siis ja sitten siivoushommiin ja vaatemylläykseen. Ja noita valokuvia pitäis laittaa albumiin... niitä on yli 400 odottamassa tuossa ja vauvakirjakin pitäis alottaa täyttämään.. hitsit että on hommia paljon! No, tänään tytsyn kanssa tehdään varmaan lyhyempi lenkki ulkona kun on pakkasta lähes 10 astetta..kerkeen sit ehkä tekemään kotohommiakin =)

Mukavaa viikonalkua kaikille ja onnea vauvautuneillekin =)
 
Hei, kävin kiloklubiin rekisteröitymässä ja siellä on kans ne laskurit ja ohjaukset ja liikunnat ja kaikki. Näytti mulle että 41 vkoa menis tavoitepainoon kun 300-800g vkossa tippuu paino. Kymmenen kk siis, eli vuoden lopussa pitäis olla kuosissa.. HUH. Toivottavasti ainakin alkuun lähtis vähän enemmän ;)

Nuin, nyt silittämään ja lämmittämään takkaa. Meidän mimmillä on nenu ihan tukossa :( Onneks on se apteekin niistäjä, ihan huippuvehje!
 

Yhteistyössä