TAMMIKUUN TOIVOT helmikuussa

Meille syntyi poika 1.2 klo 6.07. Paino 4210g, pituus 51cm, päänymp. 36,5cm.

Oli kyllä aika isonkokoinen verrattuna edellisiin lapsiin (tyttö 3225g, 46,5cm ja poika 3520g, 48cm) ja ei odotettu nyttenkään kuin korkeintaan jotain 3,5kg ja oli aika yllätys, että oli yli 4 kiloinen.

Tuli lähtö siis synnyttämään melkein heti sen jälkeen, kun olin tänne kirjoittanut. En pitänyt vielä niitä kunnon supistuksina, mutta sitten niitä alkoi yhtäkkiä tulemaan 2-3 minuutin välein ja päätettiin mennä tarkistamaan tilanne. Olin 5cm auki, kun sairaalaan päästiin, parisen tuntia ehdittiin siellä olemaan ennen kuin syntyi. En tiedä tarkkaa synnytysaikaa, mutta ponnistusvaihe kesti vain pari minuuttia. Istukka ei meinannut tulla ulos ja kestikin melkein 45min. ennenkuin tuli viimeisellä yrityksellä ja oltiin jo valmistelemassa minun viemistä nukutukseen, mutta onneksi ei sitten tarvinnutkaan mennä. Oli kyllä aika inhottavaa, kun istukkaa yritettiin pois ja mahan päältä paineltiin vähän väliä täysiä.

Mutta, nyt ei ehdi enempää.

Niin, ja onnea kaikille vauvan saaneille!!

Ja tsemppiä vielä kaikille odottaville!!
 
Onnea vauvaantuneille

Meille syntyi 31.1.2009 klo 9.35 poika. 3910g ja 52cm pipo 35,5cm

Synnytys oli helppo ja suht nopea. Mentiin pe-la yönä sairaalaan (niinkuin nla täti neuvoi että älä odota että supistukset loppuu) Oli koko perjantain supistellut jo mukavasti. Silti puolen yön jälkeen mennessä sairaalaan oli kohdunsuu väljästi 2 sormelle auki ja osoitteemme oli perhehuone. Siellä aikamme kärvisteltyä kävin ammeessa lillumassa ja sieltä päästiin saliin. Ilokaasua kokeiltuani sanoin etten halua sitä kun ei mitään hyötyä. Kun vuoro vaihtui ja tuli toinen kätilö oli hänen kanssaan helpompi keskustella. Pyysin itse että saisinko jo jotain puudutusta niin totesi että kyllä onnistuu (edellinen kätilö ei suostunut pyytelyistä huolimatta) pyysin myös että puudutuksen laiton jälkeen puhkaistaisiin kalvot jos etenis nopeammin. Niinhän se sitten etenikin ja tulos oli valtavan ihana :)

matsu83 ja poitsu 3vrk
 
Onnea vauvan saaneille! :) :flower:

Huoh Huoh Aika matelee.. Vauvaa ei kuulu, monet keinot on kokeiltu jo, mutta ei se taida poppakonsteilla tosiaan syntyä. Jännittää sekin, että mulla on tiistaina ylioppilaskuuntelu englannista ja olis pakko päästä sinne kun haluisin jo tosiaan sen lakin että pääsen hakemaan tämän kevään yhteishaussa amk:n. Maanantaina menen ilmeisesti äitiyspolille (oikea sana?) yliaikaiskontrolliin ja yritän päästä vielä kotiin sieltä niin että tiistai aamuna pääsisin koululle kuuntelemaan :D

Nyt kun alkaa miettimään, niin iskee pelko että entä jos vauva alkaa syntymään maanantain ja tiistain välisenä yönä tai sinä aamuna ja en pääse koko kuunteluun.. Kyllä harmittais aivan älyttömästi, oon kuitenkin jo 4. vuoden opiskelija ja en tosiaan haluis tehdä mitään suomen ennätystä lukion käynnissä :saint: Voin jo kuvitella itteni Pisimpään lukiota käynyt -suomenennätyksen haltijana.

Ajattelin leipoa tänään suklaaneliöitä pitkästä aikaa, alkoi niin himottaan kun lueskelin tuossa jotain ruokalehteä. Oon kyllä paisunu aivan valtavasti tämän odotuksen aikana, painoa on tainnut tulla n. 16 kg. En ollut mikään kevyt ennen raskauttakaan (173cm/72kg) eli laihduttettavaa tulee olemaan ihan kiitettävästi.

Mutta nyt painosta huolimatta lähden pyörimään tuonne kaupalle!

Marse ja yhä pullistuva maha 40+4
 
Ja onnea vauvan saaneille!! :heart: :heart:

Tänään oli neuvola jossa ei oikeestaan muuta kun että vieläkin lisää rautaa nassuun, ja paino oli ekaa kertaa laskenu, mä olin aivan hämilläni!! :LOL:

Oon nautiskellu paremmasta mielestä, oikeestaan lakkasin odottamasta synnytystä, enkä oikeen tajua että todella onnistuin siinä. Tänään tosin iski hetkeksi masennus siitä kuinka likasta meillä on, enkä mä oikeen voi tehdä mitään yksikseni. Kun aurinko paistaa niin kaikki pöly näkyy...

Rupesin harkitsemaan vyöhyketerapiaa... Ja palkitsin itseni mokkapaloilla pudonneen painon vuoksi!! :)

kerrankin hyväntuulinen monna & nappula 40+5 joka ei halua kiinnittyä
 
Tyttö tuli!

Elikkäs meille syntyi 1.2. klo 12.16 pikkuinen peikkotyttö, kokoa 3330 ja 49. Meni helmikuun puolelle, niin kuin epäilinkin, muttei kuitenkaan puoleenväliin asti. Munhan piti olla täällä viimeisenä kirjoittelemassa...

Kaikki meni loppujen lopuksi tosi hyvin. Lauantaina noin ysiltä alkoivat tiheemmät ja kipeet supistukset, ja puolilta öin soittelin Jorviin, että nyt ehkä tarttis tulla, etten usko että saan nukuttua. Sanoivat ettei ole kiire, mutta ei saan tulla sitten kun haluan. Valvoin sitten kotona supistusten kanssa, ja torkahtelin sohvalla supistusten välissä kauratyyny selän takana. Kuudelta tuli sellainen poks -tunne ja holahdus, ja vedethän ne siinä meni. Ei voinu kyllä erehtyy... Tuli tosi huono olo ja herätin miehen, että nyt se on menoa. Jorvissa oltiin joskus vähän yli seiska ja jouduttiin aika pitkään odottamaan ennen kuin pääsin käyrälle. Siinä kylkiasennossa tuli sitten oksu, ja pyysin saada olla puoli-istuvassa. Se onneksi onnistui. Kätilö tutki jonkun reilun vartin käyrälläolon jälkeen, ja kaikeksi hämmästykseksi olin jo kuus senttiä auki! Tuli kiire varailla salia, mutta päästiin sinne ruuhkasta huolimatta nopsaan. Siellä sitten odoteltiin loppua avautumista ja vauvan laskeutumista puoli-istuvassa, välillä kuumassa suihkussa ja välillä miehen hieroessa alaselkää. Ponnistusta aloiteltiin joskus yhdentoista aikaan, vaavi vieläkin korkealla. Hetken oli vähän epätoivoinen olo, että eikö se sieltä tule alas, ja kokeiltiin rakon tyhjentämistä ja lisäiltiin vähän oksitoniiniä tipalla. Oli ilmeisesti naama vähän väärään suuntaan ja ensisynnyttäjällä ponnistuksen suunta hukassa... ;) Kätilön avustuksella saatiin sitten vihdoin ponnaukset kohdilleen ja alkoi tapahtumaan. Puoli-istuva asento oli mulle kyllä ainoa oikea. Välilihaa jouduttiin leikkaamaan muutaman tikin verran, mutta ei kyllä tuntunut puudutus eikä leikkaus. Siinä vaiheessa oli vaan tyytyväinen kun pää oli melkein jo ulkona. Varttia yli kakstoista oli sitten koko tyttö maailmassa. Ja ah sitä onnea!

Saatiin tutustua rauhassa sillä välin kun istukka tuli ja paikkailtiin, ja sitten harjoiteltiin imemistä. Isä sai olla apuna kun kätilö mittaili ja kylvetti. Värikin oli hyvä ja kymmenen pistettä merkattiin korttiin. Parin tunnin päästä päästiin osastolle ja ainoa harmistus oli se, ettei saatu perhehuonetta. Tänään päästiin onneksi jo kotiin. Maito ei ole vielä kunnolla noussut, mutta kovasti meillä imetään, joten positiivisellä ja odottavalla mielellä sen suhteen. Paino oli laskenut pari sataa grammaa, mutta oli normaalin rajoissa. Syöttövälit täytyy vaan pitää lyhyenä. Terkka tulee onneksi jo torstaina, niin nähdään ettei paino ole laskenut liikaa.

Tässä tätä ensikertalaiseksi kuulemma aika poikkeavaa synnytyskertomusta. En ollut suunnitellut etukäteen mitään luomusynnytystä, mutta aikalailla sellainen siitä sitten tuli. Kun pärjäsin kotonakin niiden kipujen kanssa, niin ei ne ennen ponnistusvaihetta siitä sitten oikeastaan pahentuneet. Ja ponnausvaihekin oli loppujen lopuksi aika lyhyt aika, varsinainen ponnitus kesti vähän vajaan puoli tuntia.

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä koossa oleville! Ja anteeksi että karkasin synnyttämään "ennen aikojani"... :whistle: Nyt tuo suloinen nuppu heräilee nukkuvan isänsä sylistä, täytyy kysyä maistusko sille ateria. Onnea muille vauvaantuneille!

Vetku ja peikkotyttö 2 vrk
 
31.1 mitoin 3560g ja 51cm
vauhdikas maailmaan tulo.. tunnin ehdin olemaan synnytys salisssa ja meidät kotiutettiin heti seuraavana päivänä.
kaikki hienosti :heart:

ja syntyi hyvinkäällä koska käännytettiin kotiin jyväskylästä kun oli niin ahdasta |O
 
Sylin täydeltä Onnea Vetku js koko perhe peikkotytöstä!! Annettakoon anteeksi, että karkasit vauvaantuneiden pinoon!

Olenkohan tämän yön jälkeen ainoa odottaja täällä...? Ainakin eilen vielä VauhtiViuhti, Monna ja Marse olivat paikanpäällä, no mukavaahan se olisi jos olisivat päässeet jo matkaan. Mun hermoja raastaa tää odottaminen, huomenna ois se kontrolli äippäpolilla, toisaalta helpottavaa ja toisaalta kun, niin kovasti toivoin, että lähtisi käyntiin ihan luonnollisesti, alkaa vaan peliaika loppumaan. huoh.. hei ihan kun pikkasen supistelis!

JiiMi ja Jantteri 41+2
 
25.1.2009 tyttö 3320g, 48cm, py 34cm, rv 39+5, klo 8.23


Spontaanisti meni vedet yöllä viideltä, itse synnytys meni hyvin. Avautuminen sujui nopeasti lähdettyään käyntiin, en ehtinyt saada kipulääkettä, mutta hyvin se vauva tuli muutaman huudon avustuksella ulos silti. ;)


Muuten sairaalassa olo olikin kurjaa, kun lääkärit keksivät koko ajan jotain vikaa vauvasta.
Ekana vauva olikin teholla sokereiden takia, sitten happisaturaation takia, vielä pidäteltiin kun odoteltiin keltaisuustestin tuloksia. Sitten parin päivän päästä olikin vauva kuivumisen rajalla, kun paino laski 3010g, mutta sain vielä pitää vierellä ja seuraavana päivänä paino olikin noussut sen verran, että luotettiin, ettei hätää ole.

Maito lähti tulemaan kolmantena päivänä ja eilen neuvolassa olikin jo syntymäpaino lähes saavutettu :)

Ehkä se tästä iloksi muuttuu, vaikka vatsavaivoja välillä jo itkeskelee. On vaikeaa löytää aikaa koneelle, kun tuolle esikoisellekin pitää antaa aikaa. Ihania lapsia molemmat, mutta on tässä taas vuodeksi hommaa :p


ONNEA kaikille! Muutama vielä saa odottaa, mutta vain pari päivää enää :flower:
 
menin viimeiset 30km ambulanssilla :kieh: oli helikopteri ja palokunta myös messissä :D
oli tosiaan niin nopeeta hommaa sitten...
olin tosi pettynyt jyväskylän toimintaan ylipäätään, käytävillä istumista, palelin ja koko ajan supisteli ja lääkäri sano että menee vielä monta päivää ennen kuin syntyy no meni 12tuntia suunnilleen... mutta parempi näin hyvinkäällä oli hyvä olla ja henkilökunta tosi jees ja kivat uudet tilat olis salissakin voinut olla pidempään.. B)
 
Ninzu, sinulla oli sitten ikimuistoinen synnytys reissu (no onhan se aina ikimuistoinen, mutta nyt vähän vielä extra väritettynä). No pää asia että kaikki kunnossa! Ja hyvinhän sua matkalla vahdittiin, kun oli ylhäällä helikopteri ja ambulanssia vielä tukemassa palokunta =)

JiiMi
 
Anne-81 Onnittelut myös teidän perheelle pikku prinsessasta! :flower: :heart: :flower:

Kaikki muut taitaa olla oikeesti synnyttämässä ja minä täällä yksin herkistelen vauva uutisia, mahani kanssa...?

JiiMi
 
ja oli tosi hyvä kuitenkin että ehdin sairaalaan pojalla oli napanuora niin tiukkaan kaulan ympäri että piti leikata heti kun pää oli ulkona että ei ehkä ihan ambulanssi synnytyksessä oliskaan ollut yhtä onnistunut lopputulos... mulle laittoivat kestoksi 3tuntia ja 5minuutin ponnistus aika tosin tota pituutta tohon ponnistukseen tuli kun joutu hetken venailee sen napanuoran irrotusta :D
ja oliko matsu synnyttänyt kans samaan aikaa meidän syntymäaika oli 9.36 :D
 
JiiMi Minä olen ainakin vielä täällä vaikka en ookkaan vanha tuttu kun oon vaan niin vähän aikaa kirjotellu tänne.. :p ps. Ajattelin olla viimeinen kirjoittelija täällä, siltä ainakin vahvasti vaikuttaa :D

Nukuin hyvin, ei supistellut koko yönä yhtään niinkun ei koskaan. Huomenna menen neuvolaan ja saan sitten kai maanantaille sen yliaikaiskontrolliajan. Ei onneksi vielä oo ihan toivoton olo tämän odotuksen kanssa, ainut mikä huolestuttaa on vauvan vointi. Jos vaan vauva voi hyvin niin voin kyllä odottaa miten kauan vaan. Oon tietoisesti yrittäny olla lukematta kaikista raskauden loppumetreillä sattuneista surullisista tapahtumista joissa vauvalle on käynyt huonosti :'(

Se vähän pelottaa että jos vauva on kovin iso ja jää kiinni synnytyskanavaan. Mutta OYSissa on kuitenkin hyviä lääkäreitä, ainakin toivottavasti.. Huolet vaan kasvaa kun tällasia miettii.

Marse ja jättimaha 40+5
 
Vielä olen minäkin yhdessä kasassa mutta viimesiä hetkiä viedään, sillä reilu puoli tuntia sitten lorahti pariin otteeseen reilu määrä lapsivettä ja nyt alkaa supistukset olemaan kunnolla kivuliaita...

Ninzu: kiva kuulla, että on viihtyisät tilat Hyvinkäällä. Sinne siis tänään itse suunnistan.

Tulen sitten ilmoittelemaan lopputuloksesta :) Tsemppiä teille lopuillekkin :hug:

VauhtiViuhti ja Pikkunen 41+3
 
VauhtiViuhti onnea vauvan haku matkaan!! Oisko se mun vuoro sitten huomenna.

Marse, mukavaa vaan kun on joku kanssa kärvistelijä. Mä tein ton virheen ja lueskelin tosiaan sen surullisen kotisynnytyksen vaiheet, jossa se lapsi syntyi kuolleena. Nyt oon muutenkin seurannut niitä sen äitin kirjoituksia aina välillä. Hirveen vahva ihminen se kyllä on, vaikka moni kritisoiin... Joo niin paniikissa sitten lasken liikkeitä ja tökin mahaa kun ei vähään aikaan kuulu mitään, toi tumppi on varmaan ihan hermo raunio ja toivoo vaan että äiti anna mun nukkuakin välillä, mutta nyt kyllä yöt nukuttu tosi sikeesti, on ne supparit vähän hakusessa täälläkin, viime yönä heräsin parikertaa kun supisteli, mutta ei ne koskaan mihinkään johda, katotaan nyt sitten minkä päätöksen tekevät tuolla synnärillä huomenna. Oon ihan varma että kotona ollaan illalla mahoineen...

JiiMi ja Jantteri 41+2
 
Tiiättekös, että se olen MINÄ se, joka täällä viimeisenä yksin naputtelee!!? :wave: :snotty:
Että menkäähän vaan kaikki rauhassa synnyttelemään...

Alkaa tuntua siltä, ettei tällä peipillä ole PIENINTÄKÄÄN aikomusta syntyä tähän maailmaan. :headwall: Jaksamisia!

...ja lämpimät onnittelut jälleen kaikille vauvansa saaneille!! :heart: :hug:

-EC 40+5-
 
Se kotisynnytysjuttu oli kyllä valtavan surullinen :'( En ollu vielä edes hoksannut huolehtiä siitä mitä synnytyksessä voi mahdollisesti käydä :/ Perhana, pakko ryhdistäytyä ja lopettaa tällanen kauhukuvien kanssa mässäily, verenpaine tässä vaan alkaa noysta ja vauva joutuu täälläkin jatkuvan tökkimisen ja heiluttelun uhriksi :D Yöt on aika pahoja, vauva nukkuu sillon yleensä (minä monestikkaan en koska vessassa ravaaminen pitää kireisenä) ja sit alkaa huolestuttaa että miksei mahassa tunnu mitään liikettä..

Leivoin eilen suklaaneliöitä/mokkapaloja uudella ohjeella, niistä ei onneksi tullu ihan superhyviä eli pystyin ilman tuskia laittamaan ne pakastimeen odottamaan vieraita. Tänään jo kattelin tuossa herrasväen pikkuleipä -ohjetta mutta taidan nyt yrittää hillitä iteni kun oon yleensä ainut joka syö noita mun leipomuksia.. Ei ne varmaan niin pahoja ole ettei esim. vieraille kelpais, mutta oon niin perso ja ahne että ehdin syödä kaikki ennen kun on vieraita kelle tarjota.

Tämä kotona olo on kyllä uskomattoman tylsää välillä :eek: Luulis että sitä on jo tottunu kun on tässä monta kuukautta pällistelly samoja seiniä, mutta välillä aina alkaa riipimään ihan tosissaan. Mieskin on kotona kun sai yllättäen viime syksynä potkut kun alko hommat käydä vähii firmassa. Mutta sillä on sentään tuo sen taksikurssi missä se voi käydä illat istumassa, mulla ei paljon muuta ole kun tuijotella pullistuvaa napaa :D

Nyt vähän taas vihloo kohdunsuuta, mutta sekin johtuu vaan siitä että vauva painaa päällä sinne liikuskellessaan. Oon alkanu toivoa mm. että vauvan kynnet kasvais niin pitkäksi että se vahingossa rikkois kalvopussinsa ja vedet menis ja pääsisin sit synnyttämään B) Taitaa olla liian paljon tosiaan aikaa kun ehtii tällasia miettiä.

Marse ja maha 40+5
 
Onnea vauvan saaneille!! :heart: :heart: ja anteeksi kun olen niin laiska etten erittele teitä tänne... :ashamed:

Mutta täällä se oon mäkin vielä!! Eli ei huolta, tällä pikkusella ei myöskään tunnu olevan mikään hoppu. Hirveetä sambaa se vetää tuolla masussa ja repii mun mahaa päivä päivältä lisää.. :| Mutta ei se haittaa, kunhan päättäis joskus tulla.. olis niin ihana kun ei tarttis käynnistää.. Täälläkin kohdunsuu vihloo, että päätä se kyllä puskee, taitais ehkä sittenki jo haluta väljemmille vesille!! :D

Mulla flunssaa pukkaa, tänne asti piti sitten selvitä ilman sitäkin, oon hörppiny teetä koko päivän ja onneks kurkku on jo parempi kun aamulla!

Mutta tsemppiä meille kärvistelijöille!!!!!

Huomenna taas uusi viikko...

monna & nappula 40+6

 
Elettaria Cardamomum, eikös sullakin vähän antanut jo lupauksia tulosta. No koitetaan kestää täyspäisinä, me viimeisetkin. Kyllä ärsytti taas äsken kaupassa, kun kyselivät koskas se laskettu aika on - OLI tossa puoltoista viikkoo sitten. Ja sitten taivastellaan, että vielä olet täällä kuitenkin, minä en uskaltaisi mihinkään lähtä tai sitten naureskellaan, että sillä on niin hyvä olla siellä, ym

Marse, mulla sama homma noitten öiden kanssa, joskus kun herään, niin en enää ole saanut laikaan nukuttua, kun tuntuu, että mahassa ei ole ketään kotona :( Sitten nyt taas olen uudemman kerran käynyt pyörittelemään päässäni sitä, kun jouduttiin menemään rakenne ultraan toiseen kertaan, kun sikiön asento oli jotenkin hassu. Toisella kerralla sai kaikki kyllä mitattua ja sanoi että kaikki kunnossa, mutta tää kaveri on vieläkin tässä samassa asennossa, lisäs vielä naureskellen, että kyllä on itepäinen. Nyt sitten sitä mietin, että mitä jos siellä onkin ollut joku kokoajan vialla... No meitä valmistellaan henkisesti koitokseen ja äitiyteen.

Monna, yritä selvitä niskanpäälle flunssasta :hug: Ei tarvitsisi sitten kipeenä synnytellä.

Luojan kiitos, että teitä oli täällä vielä, mulla meinas usko loppuu aamulla

JiiMi
 
JiiMi, kyllä tämä on väliin supistellut hyvinkin napakasti ja suht säännöllisestikin, mutta aina ne ovat loppuneet kuitenkin...jotenkin vaan tuntuu, et viikolle 42+ mennään ja jälleen kerran käynnistykseen! Siis muut muksut eivät ole menneet mulla näin pitkälle, mutta koskaan en ole saanut synnyttää ilman käynnistys/vauhditustippaa ja nyt olen hartaasti toivonut, että saisin luonnollisemman synnytyksen.........se vaan voi jäädä toiveeksi. :snotty:
Onneksi tämä flunssa alkaa olla sillä mallilla, ettei tästä varmaan pahemmin ole enää haittaa synnytyksessä...! :) Kurkunpääntulehdusta on vielä ja ääni pois, mutta eipähän sitten tule huudettua ainakaan kovin kovaa... ;)
Huomenna olisi 41 viikkoa täynnä.
Jaksamisia kaikille!! :hug:

-EC 40+6-
 
JiiMi kiitos! Toivon todella että flunssa ei pahene, luulis että on muutenkin ihan tarpeeks vaikee hengitellä sitten synnytyksessä, tai ööö, jos tää ikinä syntyy! :LOL: Se rupee tuntumaan jo ihan epätodelliselta ajatukselta...

EC Meillä on kyllä viikot ihan samoissa, jännä nähdä meneekö molemmilla käynnistykseen asti!!

Täällä ei mitään uutta, ajattelin vaan kirjottaa jotta täällä vielä sinnitellään ja nostaa vähän meidän pinoa ettei tiputa kakkos-sivulle, meitä on NIIIN vähän jälellä...
Onneks ei yksin sentään vielä... =)

monna & nappula tasan 41
 
Terveisiä neuvolasta, luulin että käyn siellä tänään viimeisen kerran mutta sainkin uuden ajan maanantaille ja äitipolille ajan keskiviikoksi. Painoa oli tullu parissa päivässä YLI KILO olin aivan järkyttynyt, ei oo mahdollista oikeesti, oon yrittäny syödä nyt terveellisesti, karkkiakaan ei ole kaupasta kannettu tänne :'( Vauvan sydänäänet oli hyvät ja pää on nyt kuullema kiinnittynyt. Kohdunduu sormelle auki eli ei tilanne ihan toivoton ole :)

Mitä luulette, kun menen keskiviikkona äitipolille yliaikaiskontrolliin viikkojen ollessa 41+5 niin saanko jäädä sinne käynnistykseen vai hivuttaako ne mut vielä kotiin mahan kanssa? :D

Täälläkin on ollut flunssaa liikkeellä kovasti, oon nyt kuitenkin päässyt siitä jo niskan päälle eli voisin vaikka sen puolesta synnyttää.

Nyt tsemppiä koko loppuköörille joka vielä on yhdessä paketissa! :) Jännään täällä että kuka teistä pääsee ensimmäisenä synnyttymään. (Minä se en ainakaan ole :whistle: )

Plösö-Marse ja alaspäin laskeutunut jättimaha 40+6
 
Terkkuja yliaikaiskontrollista, jossa todettiin että yli on, katsellaan maanantaina sitten. Eli jotain oli ekä tapahtunut tuolla alhaalla, mutta ei mitään mainittavaa, että olis käyny starttaamaan. Sydänkäyrällä oltiin hetki ja hyvältä näytti :heart:
Lääkäri totesi, että kaikki kun on noin hyvin, niin ei se lapsi sieltä halua tulla, virtaukset ja istukka. no kivempi tosin olis jos lähtis ihan omineen tulemaan, joten tahdonvoimaa vaan viikonloppuksi peliin. (kun se on nytkin niin hyvin auttanut ja toinen on ne ässät, ei mitään tehoa) :LOL: Painoarvioksi tuli sitten melkein tasan 4 kiloa, argh, mutta meinasi kyllä että mahtuu isompikin tulemaan näistä lanteista.

Marse
, sulla sentään jo kiinnittynyt lantioon, tää juniori ei ole tehnyt edes sitä vielä heiluu pää, kun lääkäri kokeili.

Kipeille extra tsemppi halit ja meille muille isomahoille myös :hug:

JiiMi & Jantteri 41+3
 

Yhteistyössä