TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

mei08 voi olla että avautumisessa käytetään jotain muutakin, mutta itse olen saanut oksitosiini-infuusion :D

Me olemme olleet mieheni kanssa yhdessä pian 18v mutta naimisissa vasta reilu 6v =) Esikoinen täytti kesällä 16v, kaksostytöt täyttävät marraskuussa 9v samoin kun kuopus täyttää 1v. Ensimmäistä kertaa meillä siis sisarukset tulee näin lähekkäin..

MaMa ja tytsykkä 25+1
 
Mimssu82: Yleensä jos väliliha joudutaan leikkaa ilman puudutteita se leikataan sit just kun pää on tulossa ja väliliha on kiree. Silloin ei tunne sitä leikkaamista, vaan ennemmin kiristys hieman höllää. Mulla väliliha leikattiin ihan väärään aikaan (kätilöopiskelija leikkas) joten se tuntui!!
Tytön synnytykseen en sit halunnu opiskelijoita ollenkaan. Esikoisen synnytyksessä niitä ravas vaik kuin paljon, eikä multa edes kysytty saako ne olla mukana!

Mrs O
 
Mä en kanssa ymmärrä miten hitossa se kätilö mun värkin leikkas, mutta ilman puudutetta sen teki ja arvatkaa kuuluiko meikäläisen suusta kirosanoja, oli niin "mukava" kokemus.
Siis mulla on mielttömät ruokahalut ei siis mitään rajaa. Vedin äsken tuossa 5 peruna-kinkkupasteijaa ja ½ berliininmunkkia, kunnes alkoi tekemään mieli irtokarkkeja, joten isännän passitin tuonne 10 kilsan päähän kauppaan niitä mulle hakemaan :whistle:
No käyn kyllä lenkillä ennekun alan niitä karkkeja mättämään :LOL:
 
Huh, taas on kommentoitavaa tullut lisää, aktiivista porukkaa!

Unelmieni synnytys : kunhan ei tarttis käynnistää niin siinä mun toive.. Esikoinen käynnistettiin tipalla ja oli kyllä hirveitä ne "kemiallisesti" tuotetut supistukset! En myöskään saanut liikkua suppareiden aikana enkä niiden välillä joten melko tuskaisia olivat nuo tunnit. Eli kunhan vain saisin liikkua ja antaa supistusten tulla omia aikojaan. Kyllähän monesti toiset ja sitä myöhemmät synnytykset käynnistyy itekseen mutta...
Eppari leikattiin mulle ainakin ilman puudutusta ja juuri oikeaan aikaan niin kuin Mrs O jo sanoikin, eli ei sattunut oikeestaan ollenkaan, en oikeestaan huomannut koko hommaa kun oli muutakin ajateltavaa... Eka kätilö tsemppasi että "tulee tulee hienosti mahtuu" ja sitten yhtäkkiä kuulukin vaan napsis! Mutta hyvä että leikkasivat mieluummin kuin antoivat revetä!

Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu nyt reilu 4 vuotta, esikoinen täyttää 3v tammikuussa joten nopeeta toimintaa täälläkin :heart:

Noista vakuutuksista vielä, tosi monessahan paikassa pitää olla kotivakuutus samassa paikassa, joten sekin rajoittaa kilpailuttamista...

Eipä muuta taas tällä erää...
-Lappitar ja Hippunen 24+4
 
Mullakin on kaveripiirissä syntynyt keskosena lapsia. Yksikin joutui Helsinkiin asti menemään leikkaukseen. Serkku syntyi ilman kyynär- ja polvilumpioita. Muoniossa asuivat ja Oulussa hoidoissa kulkivat. Kalliiksi tulee jos ei ole vakuutusta joten minäkin haluan ehdottomasti vakuutuksen joka alkaa jo syntymästä. Turvassa on se "syntymättömän lapsen" vakuutus (pitää olla kotivakuutus siellä ). Otetaan viimeistään 2 kk ennen laskettua-aikaa ja on voimassa heti kun lapsi syntyy.
 
vakuutuksesta Me ei sitä nyt luultavasti saataiskaan, mutta en kyllä sitä kaipaakaan. Rahallisesti kyllä korvaukset saa kelalta, vauvan syntymän jälkeen maksettiin tehohoidosta norm.sairaalamaksu seitsemältä päivältä ja sen jälkeen kaikki on ilmaista. Lisäksi korvattiin matkat kodin ja sairaalan välillä, miehen yöpymisiä sairaalassa ja lisäksi sairaan lapsen hoitorahaa niiltä päiviltä, kun ei mies ollut töissä. Eli "selvittiin" rahallisesti alle parin sadan. Tietty kuolema ja hautajaiset toi kuluja, mutta esim. vauvan kuljetus ruumisautolla on ilmaista ja tuhkauksesta perittiin 20 euron maksu. Arkku ja uurna ostettiin (arkunkin ois saanu ilmaiseksi polttohautausta varten) ja lisäksi kukkia, mutta kaiken kaikkiaan kulut jäi alle 500e:n. Joten vakuutuksesta ei paljon meidän tapauksessa ois ollut hyötyä. Tietty asia voi olla eri, jos sairastuu pitkäaikaisesti, mutta periaatteessa valtion korvaukset on meillä hyvät.

unelmasynnytys ois, jos kaikki menis niin kuin kolmella viime kerralla. Ja palkintona ois vastasyntynyt elävänä ja syliin asti :heart: En missään nimessä haluais käynnistettyä synnytystä enkä ylipäätään mitään ylimääräistä lääketieteellistä juttua. Luomusynnytys ois toiveessa ja suht nopea sellainen ;)

miehen kanssa on oltu yhdessä jo 18v. :eek: :whistle: Naimisissakin jo 11v :heart: Ei uskois, että voi olla näin onnellinen saman miehen kans yli puolet elämästään eläneenä :kieh:

nimistä Tuliako kyseli I-alkuisia pojan nimiä. Mun ehdoton suosikki on Ilja, ei nyt ehkä välttis ihan suomalaisin mahdollinen, mutta helppo lausua ja sopivan harvinainen. MrsO teidän lasten joukon jatkoksi sopis mun mielestä hyvin toi Eeli. Musta se ei yhtään poikkea liikaa. Eelis vois käydä meillekin ;)
 
Unelmasynnytys olis mulla aivan toisenlainen kuin esikoisen maailmaan vääntäminen. Se kesti yli 13 tuntia ja kolme yötä siinä valvoin kun en pystyny nukkumaan. Ponnistus kesti 2 tuntia eikä meinannu siitä puuhasta mitään tulla kun ei ollu kunnolla supistuksia... kaikki on lohduttanu et kakkosen tekeminen on helpompaa. No, katsotaan. En halua vielä miettiä koko synnytystä. Sitte vasta lähempänä. Toivon vaan, että pystyn saattamaan terveen tyttären maailmaan, muulla ei ole väliä. Viimeksikin oli alakerta saumattu täyteen tikkejä ja parantuminen vei aikaa, mutta sillä ei ollu sit enää mitään väliä kun olin synnyttänyt terveen pojan.
Suhteen kesto eli meillä kans on ollu ihan suht nopeeta toimintaa. Ollaan oltu alle kolme vuotta yhdessä ja esikoinen on kohta 1,5 vee. Mutta se oli selvä juttu kun kolmikymppisenä kohdattiin. Tai siis mä olin 30 ja mies 27...
 
Heippa kaikille!

Päivittelin eilen omaakin masukuvaa profiiliin, kun tänne on ilmestynyt niin ihania masukuvia :heart:

Suhteen kestosta Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 2,5 vuotta ja tammikuussa ois 2v. hääpäivä. Eli aika nopeeta toimintaa täälläkin :D Ensimmäinen yhteinen lapsi on siis tulossa, mutta miehellä on ennestään 12- ja 3,5-vuotiaat tytöt.

Unelmasynnytyksestä Mä en ensisynnyttäjänä osaa tässä vaiheessa ainakaan vielä jännittää, en tiedä sitten tuleeko se jännitys siinä loppumetreillä. Unelma ois tietysti, että kaikki kävis nopeasti ja mahdollisimman kivuttomasti (kivulta tietty ei voi välttyä :) ) ja lapsi syntyisi terveenä. Synnytysvalmennukseen luultavasti menen ja perhevalmennuksessakin taisi seuraavalla kerralla olla jotain juttua synnytyksestä, että osaa sitten vähän varautua tulevaan.

Mun siskolla synnytys oli helppo; aamulla kotona tuli lapsivedet, sisko kävi kotona rauhassa suihkussa jonka jälkeen lähti sairaalaan, oli sairaalassa perillä puoli yhdeksän aikaan ja tais olla noin 10.20 kun tyttö syntyi. Eli kaikki tapahtui muutamassa tunnissa ja päivällä sisko kävi jo omatoimisesti sairaalan kahviossa kahvilla jne, eli toipuikin nopeasti. Toi olisi aika unelma, ettei tarvisi mitään käynnistystä ja ei tarvisi sairaalassa tuntikausia odotella ennen kuin synnytys lähtee kunnolla käyntiin.

Äitiyspakkausta täälläkin kovasti odotellaan. Melkein kuukausi sitten laitoin kelaan hakemuksen ja maanantaina tuli ilmoitus, että kahden viikon sisällä pitäisi pakkauksen olla postissa. Eli ensi viikolla pitäisi vihdoinkin tulla :) Ei millään malta odottaa että pääsee hypistelemään niitä vaatteita :p Äitiyspäivärahastakin tuli päätös, ja se olikin positiivisena yllätyksenä enemmän kuin odotin :) Luulin, että ne laskee tän vuoden mukaan, ja tänä vuonna en siis ole tammikuun jälkeen ollut töissä, kun kävin puolen vuoden kurssin aikuiskoulutuksena. Odotin saavani saman verran kuin saan työttömyyspäivärahaa, mutta ne olikin laskeneet 2006 vuoden tulojen mukaan, jolloin olin koko vuoden kokopäivätyössä. Joskus on hyvä olla pihalla tälläisistä jutuista, niin voi jopa kelasta tulla positiivisia yllätyksiä :D

Fistik ja PikkuPrinssi 26+0
 
Suhteen kestosta Marraskuussa tulee 6 vuotta täyteen. Naimisissa ollaan oltu kolme vuotta.
Vakuutus otetaan Ifistä, koska muutkin vakuutukset on sieltä ja siitähän saa lisäks S-bonukset :LOL:

(.)Ens keskiviikkona taas olis neuvola. Sillon sit saan täyttää kelan paperit ja alkaa odottaa koska äitiyspakkaus tulee :D Selkä on alkanut nyt kipuilemaan ja siitä syystä ollaan siirrytty vuodesohvalle nukkumaan, kun siinä saan nukuttua. Onneksi on vaihtoehto :)

huoh. Nyt nukkumaan niin jaksaa taas töissä huomenna...

VauhtiViuhti ja Pikkunen 22+5
 
Moi taas,

täälläkin on nyt sitten 4D:ssä käyty, tytön paino melkein 800 g jo ja syntymäpainoarvio vähintään 4 kiloa...huh huh. Mulla itelläni paino on noussut nelisen kiloa, ja jotenkin ajattelin että pikkuinen vauva on tulossa, mutta pah. Onko kokemuksia noista tässä vaiheessa annetuista syntymäpainoarvioista? Entäs painnonnousun vauhdista tässä vaiheessa? (siis omasta) Mulla tuntuu nousevan vähintään puoli kiloa viikossa...

Unelmien synnytys No, ensikertalaisena minunkaan on vähän vaikea ajatella unelmasynnytystä, lähinnä, ettei tarvis synnyttää :LOL:

Milloinkas se äitiyspakkaus/äitiyspvraha pitää hakea? Mulla on neuvola vasta parin viikon päästä ja oletan, että silloin saan paperit. Mietityttää vain kun kaikki tuntuvat jo olevan edellä siinä asiassa. Etten vaan myöhästy!

Vakuutuksesta Ei olla vielä saatu aikaiseksi, mutta kyllähän se jo kannattais ottaa kun vauvakin voi periaatteessa jo syntyä. Noita eroja tuntuu olevan todella vaikea vertailla!

Arabia ja pikkuinen (hm...) 24+2
 
No niin, neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut 550g/vk, johon neuvolantäti sanoi vaan, et se on normaalia. Kuulemma viikon 20 jälkeen saa tulla tuo 500g viikkoon. Mut mä en kyllä halua :/ . Paino saldo on nyt siis yhteensä jo 8kg :whistle: .Vauva on edelleen perätilassa, tosin parkkeeranut itsensä täysin oikealle puolella, vasemmalla puolella on vain tyhjää. :whistle: .

Mä olen myös alkanut harkitsemaan tuota vakuutusta, jos sittenkin jotain sattuu. Meillä vakuutukset ifistä ja esikolle oli myös sieltä ensimmäisen 2 vuoden ajalle vakuutus. Kyselin myös Kuopion 4d-ultrien hinnat, kun mies haluaisi, mut jää meiltä väliin tuon mukavan 230? hinnan vuoksi. Täytyy myöntää, et ennemmin käytän rahan tarvittaviin hankintoihin, kun 30 minuutin dvd-levyyn. Josta taas sitten päästään vaunuihin. Mä kun olin jo viime viikolla menossa hakemaan meille nuo singit, niin mies sitten, että älä mene hän on soittanut työpäivänsä aikana eri lastentarvikeliikkeisiin, jotka sijaitsevat akselilla kuopio-helsinki. Lahdesta löytyi sitten yksi, jossa on noita jettejä oli, alennuksessa ja vielä jungle pink värillä, jota niin himoitsen. Saadaan paketti alle 700? eli ratasosa, koppa ja emmaljungan kaukalo. Eli taas vaihtui merkki :LOL: . Mut mä niin toivon et se on siinä, pikkusen liikaa energiaa kulunut tuohon asiaan. Onneksi mies jaksaa.

Mun unelmasynnytys: Esikolla kesto oli yö 2.00-14.00. Tosin noiden ensimmäisten suppareiden alettua nukuin vielä kotona, kunnes oli pakko lähteä sairaalaan n 5.30. Kulku supistettuna jos nyt oikein muistan sisään sairaalaan 5.30 - sisätutkimus ja suoraan saliin - suihku - amme - oksennus - suihku - kiikkutuoli - oksennus - ilokaasu - oksitosiinitippa - ilokaasu - epiduraali - ilokaasu - kalvot puhkaistiin - ilokaasu - epiduraalipumppu kiinni - ilokaasu - ponnistusvaihe 10min - ja vauva ulkona. Tosin siitä lähtien kun epiduraali laitettiin, niin kätilö käski mun ponnistella vauvaa silloin tällöin alemmas, jotta paikat ei repeäisi ja se sit toimi, koska slaitettiin 1 tikki, jonka paikkaa kaksi kätilöä etsi, kun ei meinnanneet edes löytää niin pientä repeämää. Mulla oli siis hyvä ja onnistunut synnytys, jonka vuoksi haluaisin nyt kokeilla samaa ilman epiduraalia. Se nimittäin sitoo synnyttäjän sänkyyn, joka oli mun mielestä kamalaa. Kivulian kohta synnytyksessä mulla oli ponnistuvaihe, jossa mun piti olla ponnistamatta kun lapsen pää oli ulkona (kakkainen lapsivesi) ennen kun sain ponnistaa loputkin ulos. Eli vaihe jossa tuo epiduraali oli jo lopetettu. Tosin se säästi kyllä mun voimia huomattavasti. En tiiä, ehkä mä luotan taas hoitohenkilökuntaan ja annan virran viedä.

Nyt syömään, kamala nälkä koko ajan :whistle:

Amino


 
Nyt ahistaa Mullahan oli noita niska kipuja. Eilen sitten alkoi tuntumaan jo päivällä sisuskaluissa sellainen outo tunne, että kuume nousee. No yöllä sitten nousi kuume, on tuossa 39-40 asteessa, tosin Panadolilla laskee normaaliin. Joka ikinen lihas ja nivel on ihan pirun kipeä, samoin päähän koskee, ei nuhaa tai yskää. No tietty googletin ja nyt ahistaa, että oon saanut Listerian tai jonkun muun katalan sairauden :/
Vauva onneksi liikkuu ihan kivasti mahassa. Ei kai se auta kun maanataina mennä verikokeisiin.
 
Minäkin poikkean kommentoimaan tuota toive synnytystä eli samanlaisen haluaisin kun edellinen !kätilö oli ihana ja tunnelma jotenkin seesteinen ja kiireetön (poika synty n.02.00) Sain juuri oikeaan aikaan puudutuksen joka tehos sen loppuajan kovimpien supistusten ajan eikä tarvinnut välilihaa leikata vaikka poika aika suuri eli 4660g Oli muuten eka kerta ettei leikattu olen vissin venynyt entisistä :LOL: Minulla ei paljon ole muissa väliliha leikkauksissa tuntunut ite leikkaus kun on ollut niin kovat kivut yleenä siinä vaiheessa ihan muista syistä :/ .Ens torstaina onkin sitten toinen lääkärineuvola ja viikolla 36 vissiin synnytystapa arviointi ja pääsee näkemään ultrasta pikkuista =)
 
Piti vielä kysellä et onko muita joilla on jo sellanen olo et ahistaa tuntuu et kohta pyörin kuin pallo eteenpäin !Mulla se kyllä varmaan johtuu tuosta et mukula viihtyy tuolla ylätilassa niin varhaisesta vaiheesta ja tuntuu ihan hirveältä ajatella et nythän se vasta rupeaa oikeen kasvamaan loppua kohti ja la:aan vielä noin 3kk!!
 
Iltaa tammikuiset!

Oli aiemmin puhetta parisuhteen kestosta. Meille tulee parin viikon päästä täyteen viisi vuotta kihloissa. Naimisiin ei olla menty, koska en ole mikään hääihminen, eikä mieskään ole painostanut. Ainoa mua houkutteleva vaihtoehto on paperityöt maistraatissa ja sitten ehkä pienellä porukalla illalla syömään hienoon paikkaan. Mutta on ihan mahdoton rajata pientä porukkaa jossa kaikki viihtyisivät (miehen & mun vanhemmat [ja kaverit myös] on kuin eri planeetoilta), joten ajatuksen tasolle on sekin jäänyt. Ihan hyvä näinkin :)

Mulla on yllättävän hyvä vointi vielä. Esikoista odottaessa olin paljon kipuisampi näillä viikoilla. Silloin oli fyysinen kunto niin huono, kun olin päivät luennoilla ja illat kaupan kassalla. Nyt kun on tuon esikoisen perässä juossut 1v9kk, niin alkaa olla kehonhallinta ihan eri luokkaa :) Maha alkaa olla jo ihan suhteellisen kookas, mutta kovempia supistuksia ei tule välttämättä edes päivittäin. Esikoista odottaessa niitä tuli suunnilleen viiden askeleen jälkeen, ja sama jatkui koko raskauden. Ihan harmittomia kyllä, mutta aika napakoita ja elämää rajoittavia. (Esikoinen syntyi 38+6.)

Tuplarattaiden hankkijat: minkämerkkisiä rattaita mun kannattaa käytettynä metsästää? Mitkä ovat kestäviä ja kapeita?

En muista onko tästä ollut puhetta, mutta kuinka monen lapsi jatkaa ainakin vielä alkuun osa-aikaisena päivähoidossa? Meidän mukelo on varmaankin 2pv/vk hoidossa ainakin helmikuun loppuun saakka, ellei sitten pitempäänkin. Meillä ei ole mitään tukiverkkoja täällä, joten tosi kipeästi tulen tarvitsemaan edes joskus hetkiä, jolloin viihdytettävänä on "vain" vauva.

Nyt muihin puuhiin!

Tuttiritari 25+2
 
Herne!

Ajattelin aikani kuluksi kirjotella tännepäin, kun mies kattoo formulan aika-ajoja tallennukselta ja minä mietin mitä tässä tekis... aamusta asti olen touhunnu, siivonnu - imuroini, mopannu lattiat ja vaihtanu petivaatteet, juossu asioilla ja tein ruuat vielä, oli muuta perhettä kylässä. Nyt kyllä väsyttää ihan hirveästi mutta kun koitin ottaa vähän tirsoja niin pyörin vaan sängyssä ja olo on ihan kauhean levoton. Ärsyttävää - väsyttää mutta ei saa unta. :headwall:
Mullakin on kait ens viikolla se kelan papereiden täyttely, tuolloin on 24+0 viikkoja joten se on varmaan ihan normaali aika haeskella. Pitäis jaksaa perkailla vaatekasseja joita siis on meillä tuolla vierashuoneessa pilvin pimein, että mitkä ottaa käyttöön heti ja mitä vielä jemmailee (isompia vaatteita siis). Kuinka moni meinaa hankkia oikein paaaksun toppapuvun lapselleen? Se äitiyspakkauksen toppapuku kelpais mulle muuten mutta on varmaan ihan jättimäinen ainakin sydäntalven ajan... ja hankitteko vauvoille jotain farkkuhaalarin tyylisiä vaatteita vai onko ihan potkari/collegebyysa/puolipotkari-linjaa? Mietin vain tuossa että ihan pienelle tuskin tarvii mutta keväällä varmaan sitten jo vähän isompaakin kuin pelkkää bodya ja potkaria.. tosin kerkeehän niitä sitten myöhemminkin hankkimaan. Välillä tuntuu että mä varaudun kuin johonkin talvisotaan - ettei muka enää pääse tammikuun lopun jälkeen kauppoihin ollenkaan :LOL: Vitsit, tammikuussahan varmaan saa alemyynneistäkin niitä pukuja ym.. Yksi pienehkö puku mulla on - mutta se ei ole mikään älyttömän paksu, eli jos tulee tulipalopakkaset niin pitää kyllä varmaan olla paksumpaa... tosin eikös ihan hirveillä pakkasilla ole viisaampi jäädä jo sisällekin eikä mennä hampaat irvesä vaunulenkeille... No, ehkä huolehdin turhaan - kerkeehän tässä vielä ihmettelemään mitä ja miten ja milloin noiden vermeiden kanssa menettelee.

Kesää odotellessa - mulla on ahdistava olo kyllä jo, vaikka maha ei vielä ihan valtava olekaan. Kun on lyhyt ja painoa jo ennestään liikaa niin tuntuu että olen hylje jo nyt, vaikka painoa ei ole hirveästi lisää tullutkaan. Itse asiassa mun kesällä ostamat mammafarkut on helkutin isot persauksista ja reisistä - eli sieltä on jotain kai lähteny pois ja siirtyny tuonne mahaosastolle, koska aiemmin nämä oli ihan sopivat. Jos olisin tienny muuttuvani tähän suuntaan niin olisin ottanu pari kokoa pienemmät housut. Nyt en kuitenkaan enää ala ostamaan uusia, vaan näillä mennään... onneksi masuresori pitää housut jalassa, muuten ne tippuisi pois :LOL:

Jeesh, mä taidan nyt lähteä lukemaan kirjaa ja sitten saunaan ja koitan uudemman kerran pötkölleen... sippi olo on, mutta missä on uni.. grr.
 
Iltaa!

Mun ilta on menny niinkun NIIN perseelleen kun mennä voi!
Käytiin muksujen kans lenkittää koira seittemän aikaan. Mies meni illaks ovelle niin ei voinu lapsia kotiin jättää.
No, kävelyn jälkeen hirveellä kiireellä puuron keittoon (mannapuuroa). Tyttö tuli siihen hästäämään ja otin sen mukaan siihen keittelyyn, annoin sekottaa ja kaadettiin yhdessä ne ryynit sinne maitoon. Eteisestä alkoi kuulua rapinaa kun koira repi jotain vihkoa. Menin ottaa sen pois niin eiköhän neiti hoksannu sit nousta tuolille ja työntää sormensa hellalle |O

Puuro paloi tietenkin pohjaan, onneks tajusin ettei sitä kannata rapata sieltä et se palaneen maku jäis mahd. vähäks. Siinä sit koitin keitellä sitä puuroa ja keksiä kaiken maailman viritelmiä tytön sormiin jotta ne ei kirvelis. Loppujen lopuks ainoa mihin rauhottui edes vähän oli kun käsi oli kylmässä vesiastiassa!
1,5h se huusi suoraa huutoa, ennen kun nukahti se käsi edelleen siellä vesikipossa. Nyt sit laitoin pussiin kylmää vettä ettei tarvi sängyn vierellä sitä kippoa pidellä. Ja joka viides minuutti käyn korjaa pussin asentoa jotta se pysyy käden päällä! Ihan hermo meinas mennä itteeni siin touhus, kun en keksiny miten voisin auttaa sitä lasta, tai helpottaa ollenkaan sitä kirvelyä!

Mä oli suunnitellu et alan järkkäilee loppuja kamppeita mitä täällä on vielä levällään muuton jäljiltä (ei ollakaan ku reilu vuosi asuttu täällä :LOL: ). Tais jäädä se sit huomiseen...

Rasvaa laitoin sormeen, jotain apteekin töhnää mikä pitäis auttaa pieniin palohaavoihin. Sit annoin särkkäriä. Kattoo nyt milloin se särky loppuis et pääsis siivoilee, tai sit nukkuu jos menee liian myöhään!

Muuten kaikki ok, eilen aamulla oli niin ihana herätys kun eka kerran heräsin Eeliksen monotuksiin :D Melkoisesti tuo maha jo vääntyilee potkuista jos selällään makaan, et mietin kuin se sit vääntyilee kun Eeliskin kasvaa!

Tuttemui Nyt on vielä enemmän sellanen fiilis et haluun sen Eelin nimeksi pojalle :LOL:

Runttipulla meillekin saa tulla siivoilee :D

Mrs O & Eelis 22+0
 
no nyt on tämänkin pygmin masukuva profiilissa!

Meidän parisuhde on kestänyt nyt n. viisi vuotta, josta kihloissa 9kk. Ensimmäistä lasta odotellaan ja vihkimistä suunnitellaan ristiäisten yhteyteen. Elikkäs täällä ollaan tosi hitaita..zzz

Ahdistava olo myös täällä! Puristaa ja kiristää joka suunnasta. Ja jos erehtyy syömään lämpimän aterian, niin ei mee ku vaivaset 6 tuntia toipuessa räjähdysvalmiista olotilasta.. johtuuko lie siitä, että olen tosi pieni ihminen..? eli mieluummin pikku purtavaa ja teetä ja muuta juotavaa...

Toivesynnytys olis varmaan tosi nopea toimitus..näin ekakertalaiselle :D

Joko olette maistanut uusia mandariineja??? Törkeän hyviä- kaverilla maistoin ja nyt hullut himot :p täytyy hakea maanantaina heti pari kiloa..

Anar ja Eemeli 23+4
 
Tuttiritari2: meillä poika jatkaa myös päiväkodissa tuon 2pvää/vkossa kun ei apujoukkoja tosiaan ole eikä mitään muitakaan virikkeitä tuolle 3v-ikäisille.. Seurakunnan avoin kerho kerran viikossa 2h ei oikeen riitä :kieh:

Anar maistoi meillä niitä mandariineja, suosittelen myös kaikille, täytyy heti kun pääsen seuraavan kerran kylille ostaa kans iso pussi niitä lisää! Poikakin tykkää vaikka ei ookaan muuten mikään hedelmien ystävä!

Mrs O olipa kovan onnen ilta! Kyllä nuo palovammat melko nopeesti onneksi helpottavat, ainakin se pahin polte. Itselleni kävi samalla lailla viime talvena ja pari tuntia kesti, että se varsinainen kipu hävisi. Onneksi oli lunta!

Runttipulla meillä on Reiman pienikokoinen (oiskohan 68cm) toppahaalari ja sillä aion pärjätä. Tosin eihän se äippäpakkauksen haalarikaan haittaa vaikka ois liian isokin. Tosin jotkut haluaa, että haalari on mahdollisimman sopiva mutta meillä täällä, missä lapset nukkuu 30 asteen pakkasessakin vielä ulkona, on vaan parempi mitä enemmän ilmaa jää haalarin ja ihon väliin ja eihän se lapsi vielä juurikaan liiku - kunhan saa naaman sieltä näkyviin pukiessa :LOL: Ruskovillan alulapasiin luotan myös ikuisesti, siihen päälle sitten nahkalapaset niin kyllä tarkenee. Ja lampaantalja vaunuihin...

Mitähän muuta, sain muuten jo äitiyspakkauksen! Oli toivottu ja erittäin paljon parempi kuin vuoden 2005 pakkaus.. inhosin silloin niitä mintunvihreen värisiä kuoseja mutta nyt on onneksi neutraalit värit =) Käytin kyllä silloinkin niitä vaikka väri ei miellyttänyt. Kirpparilla laitoin sitten ilmaiseksi menemään kun tiesin, että otan kuitenkin taas sen pakkauksen, jos saadaan toinen lapsi. Kyllä menivät kuin kuumille kiville, kun ilman hintaa laitoin. Tuntui tyhmältä pyytää niistä rahaa kun en itsekään niistä mitään maksanut.. No, jokainen tyylillään..

Onko muiden miehet metsämiehiä? Siis metsästävätkö? Meillä menossa tämä syksyn tukalin aika, kun miestä ei juuri kotona näy.. Nyt on hirvenpyynnissä ens torstaihin asti, jonka jälkeen lähtee Norjaan sukeltamaan... Sitten varmaan taas painuu mettään niiden hirvien perään, huokaus |O Hirvilupia on täällä ihan liian vähän, mekin saadaan vain 1/6 hirvi, joten ainoastaan juhlaruuaksi siitä riittää... :(

Tänään vaihtuu viikko, rv tasan 25! Jee!
-Lappitar ja Hippunen
 
Arabia, äippärahaa ym. saa hakea, kun viikkoja on kasassa 22. Voithan itse tulostaa paperit netistä ja täyttää ne. Täytin valmiiksi neuvolaan, kun mies oli työmatkalle, eikä päässyt neuvolakäynnille ollenkaan.

Käytiin eilen ostamassa miehelle vaatteita ja tietty katselin vaivanvaatteita. No, Kappahlissa oli ihania asuja... Ostettiin sellainen, jossa oli omppupuu. Oi, kun ihana! Muksulla on tullut nyt ihan selkeä aamurytmi. Aamulla alkaa potkiminen 7.30.-8.00. aikaan, joka jatkuu sitten pari tuntia on/off. Kun synnytyksenki jälkeen heräis vasta tuohon aikaan =)

MrsO, olipa sulla karmea päivä. Yks, joka vie palohaavasta paremmin kivun, ku pelkkä vesi, on maustamaton jogurtti. Siis ei mikään rasvaton versio. Jogurttia vaan pussiin ja käsi sinne. Vie kivun tosi nopeesti pois. :)
 
Huomenia!

Oli kaverin kanssa puhetta vuosilomista ennen äitiyslomaa... Jos on määräaikainen työsopimus kesäkuuhun ja virallinen loma mulla alkaa 18.12. Sitä ennen käytän siis lomapäivät pois. Kaveri sanoi, että lomapäivät lasketaan kesäkuulle, mutta itse meinasin, että vain tehdyt työpäivät lasketaan. Mulla on siis sopimus elokuusta kesäkuuhun. Saahan sen sitten selville, mutta jos joku tietää, niin ois kiva kuulla etukäteen.

Nimistä... Meillä on nimet valmiina, mutta tuttujen vuoksi jätetään sanomatta. Mutta muille, en enää muista, kuka niitä kyseli, vinkiksi pari nimeä, jotka luin tänään turun sanomista kuolleista ja kastetuista: Tytöille Adi, Tonja, Sointu ja pojalle oli Jaapo. Itse tunnen yhden Juran ja muistan kuulleeni pojista Jirko ja Jiri.

Parisuhteen kesto on meillä vähän laaja-alainen käsitys... Ollaan tunnettu 11 vuotta, mutta yhdessä ollaan oltu 6,5v / 5,5v... Eli toi eka vuosi oli sellaista soutamista ja huopaamista, kun yritin taistella suhdetta vastaan. Mieheni on siis kaverini entinen poikaystävä teinivuosilta. Kaverilla oli jo kihlattu tuossa vaiheessa, mutta jotenkin silti aina aika ajoin koin tekeväni väärin ja erottiin hetkeksi, kunnes taas huomasin olevani siinä.
Vuoden sitä kesti ja sitten päätin, että tässä ollaan. Siitä sitten sukulaisten tietoon ja heidän silmissään aika nopeasti muutettiin yhteen. Eli vajaa puoli vuotta siinä meni, kun mies sitä ehdotti ja minä suostuin. Nyt on viisi vuotta asuttu yhdessä, vaikeita aikoja on ollut, mutta niistä on selvitty. Vaikeudet alkoivat vuodenn yhdessä asumisen jälkeen, kun sain koiran. Itselle kaikki oli niin selvää, kun miehellä ei taas ollut mitään käsitystä eläimistä. Pian tulin yllätykseksemme raskaaksi, mikä oli toinen kriisin paikka. Tässä nyt kuitenkin olemme, onnellisina idyllissämme; 4-vuotias koira, 3-vuotias poika, kihloissa 2,5 vuotta, farmari ja rivarin pääty.. toista odotellaan ja häistäkin on ollut puhetta. Ne ristiäiset ovat tietty yksi vaihtoehto, mutta mitään ei oo vielä päätetty.

Piru asuu kyllä täälläkin kodissa.. Hitto, miten voi kaikki ärsyttää?! :headwall: Esikoisen jälkeen sanoin voivani olla aina raskaana, haluamatta kuitenkaan niitä lapsia.. Nyt sitten kun olen raskaana, haluan vain tämän lapsen nopeasti (en ihan samaa tahtia teebirdin siskon kanssa kuitenkaan), enkä olla enää ikinä raskaana! Kaikki paikat sattuu, on tuskainen olo (maha siis ei ole erityisen suuri, vaikka sf-mitta olikin viikolla 22 23, painoa on tullut alusta 2,5 kiloa, joten siis isosta mahasta ei ole kyse). Iskias vaivaa ihan hullun tavalla, kaksinkerroin kulkeminen on mulle ehkä ominnaisin kulkutapa sohvalta / sängystä ylöspäästyäni. Väsymys on aikamoinen. Neuvolan tädille ei vaan kehtaa myöntää väsymystään ja pahaa oloaan, vaikka se sitä kyselikin. Sitten oon ihan poikki iltaisin kotona, itku tulee vähästäkin. Plääh. Missä se auvoinen olo on?
 
Ah kun pitkästä aikaa nukuin kunnon yöunet, melkein kuin tukki aamuviiten saakka, ei edes vessassa ravausta.
Kyllä tuo olo välillä on aika raskas, varsinkin jos syö liikaa niinku nyt olen kaks päivää tehny kun vanhemmat on täällä viikonloppukylässä ja olen sit kokannu herkkuja. Mun sf mitta muuten oli rv21 21 cm että vähän yläkäyrällä.

Tänään tulee ykkösellä dokumentti keskoslapsista muistaakseni ysin aikaan. Melkein itkin kun luinkin. Ei pitäisi katsoa mutta kiinnostaisi kyllä.

Sellanen nimiehdotus kun Jeehu. Tuttavani antoi sen nimeksi ja niitä kuulemma on muutama Suomessa. Itse en moista nimeä laittaisi. Keksin tänään yhden ihanan tytön nimen jonka saattaisin laittaa omalle...

Vakuutuksista Muistaako kukaan pitääkö syntymättömän lapsen vakuutus ottaa 2 vai 3 kk ennen laskettua aikaa? Ja nythän voi tosin olla että ei saadakkaan kun on tämä raskausdiabetes. Esikoisen aikaan sitä ei oltu vielä kirjoitettu neuvolakorttiin eikä mulla kyllä ollut insuliiniakaan. Onko jollain tietoa tästä diabeteksen vaikutuksesta vakuutuksen saantiin? Mutta täytyy alkaa nyt itsekkin etsimään tietoa millon vakuutus pitää ottaa, jos on 3 kk ennen niin meillä on sit 2 päivää aikaa hakea sitä!
 
mei08 vakuutus pitää otta 3kk ennen laskettu aikaan. mulla on veresokeri ollut korkella kaksi viimeistä kertaa joten ens viikon perjantaina pitää mennä sokerirasitus testiin. raskausdiabeetesta ei kyllä ole vielä todettu, joten en tiedä miten se vaikutta vakuutuksen saanti . pitää varmaan toimia nopsa sen vakuutuksen kanssa enne kun sellaisen todevat :x
 

Yhteistyössä