TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Eilen olimme kontrolliultrassa (sen vatsalaukkujupakan vuoksi) ja meille on nyt näillä näkymi tulossa sittenkin täysin
TERVE TYTTÖ! :heart:

Eilinen päivä meni pilvissä liidellen ja vaaleanpunaisia vaatteita ostellen. Ihan en 100% uskalla sukupuoleen vieläkään luottaa vaikkei pippeliä ole kahteen viime kertaan löytynyt, mutta jos sieltä sitten tuleekin poika, niin suku on luvannut heti vauvan syntymän jälkeen juosta kauppoihin korvaamaan vaaleanpunaiset vaatteet vaaleansinisillä.

Vasta nyt raskaus tietyllä tapaa konkretisoitui. Vasta nyt osaa olla "varma" ja iloita ja oikeasti odottaa :heart:

Sef 24+1
 
Sef paljon onnea hyvistä uutisista! Varmaan ihan mieletön fiilis! =)
Vauvahaaveita tervetuloa vaan, voihan se hyvinkin olla että menee tammikuun puolelle, mutta ymmärrän kyllä, pikku jouluvaavi ois kyllä ihana :heart:
Uuh, mulla vatsa reistaa ihan toden teolla, milloin ei toimi ja milloin ripulia.. vaihdoin rautatabletitkin toiseen merkkiin mutta eipä tainnut auttaa. Jaahas, kaipa se on töihin lähdettävä, viikonloppu onkin sitten vapaa hipheii!! =) Tulen taas illalla kurkkimaan kirjoituksia töiden lomassa.
 
heippa vaan kaikille!

Oon käyny aina lukemassa teidän muiden kirjoituksia kun itsellä ei ole koskaan "aikaa" kirjoitella. Elikkäs minun pikku kakkosen la 19.01.09. Meillä on mennyt kaikki ihan ok. Vauva potkii kovasti masussa ja liikkeet näkyy ulospäinkin. :) Minun tyttäreni täyttää kohta 8kk jotenka sisaruksille tulle vain 11kk ikäeroa. On siinä äitillä sitten hommaa..! :) mut ei mitn paniikkia.

Raskaus on sujunut hienosti, mitä nyt hiukan pahoinvointia ja etovaa oloa on ollut. Kamala närästys on vaivannut, kuten ensimmäisellä lapsella. Masu on vielä pieni, mutta kyllä se siitä kasvaa... :) Nyt ois hakusessa kaksostenrattaat. Kovasti oon netistä ettiny. Ei oo vaan sopivia sattunut kohdalle..vielä.

Minä oikein odotan joulua!! Lauleskelen jo nyt joululauluja ja odotan joulua. Onhan se tyttäreni ensim. joulu ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Kauhee joululahjojen mietintä alko. Mites te muut, joko mietitte lahjoja? Päätin etten osta tänä vuonna lahjoja kuin kummilapsille ja omalle lapselle. Ja jotain pientä rakkaalleni.

vauva09 ja rv 24+3
 
joululahjoja on tullu hankittua jo likalle ja miehen siskon likalle. Oli niin ohittamaton tarjous tuossa yksi päivä että oli pakko ostaa ja siitä se mopo sitten otti ja lähti käsistä. Nyt jo 7 pakettia hankittuna :)

Meillä tässä kuussa 6v synttärit, joten sitäkin varten olen lahjoja ostellut viimeisimmät juuri eilen kun kävimme ostamassa vauvallekin vaatteita.

Joulukortit saatiin valmiiksi pari päivää sitten, mutta häiden kiitoskortit ovat auttamattomasti myöhässä :ashamed:

Sef 24+1
 
:wave: Terveisiä sairaalasta
No maanantainahan minä jouduin sitten pika vauhtia keskussairaalaan osastolle.... Myyräkuumehan se oli, tulehdusarvot nousi yli 200 ja muutkin arvot oli mitä oli. Tänään sitten pääsin pois, kun tarpeeksi lääkäriltä kinusin. Voimat on ihan finito, järkyttävä tauti saati normaalitilassa, niin raskaana vielä tukalampi. No pääasia että hengissä vauvan kanssa ollaan ja vauva voi hyvin eikä tämä tauti onneksi vauvaan vaikuta millään lailla, ultrasivat ja painaa jo tytsykkä 600g :heart:
No toipuminen tästä voi viedä jopa 2 kuukautta, joten tuskin enää ennen äitiysloman alkua töihin tarvitsee mennä, lomahan alkaa 18.11. Oma ja vauvan vointi tässä nyt tärkein on.
Kylläpä osaa arvostaa omaa kotia tuon sairaalassaolon jälkeen. Kahden mummon juttuja kun päivät pitkät kuunteli, niin.... :headwall:

Tulipas ON. juttu, lueskelen jokupäivä teidän tarinat kunhan jaksan.
:wave:
 
Hellou ja mukavaa lokakuuta.

Johjo viimeistään laittaa uuden ketjun alulle... en viitsi talloa varpaille=)

Aikaa on taas mennyt kun ed. kerran kirjoitin, niinkuin nyt näyttää menevän mulla aina välillä.

Olen sairaslomalla. Väsymystä, väsymystä ja väsymystä.... Erinäiset asiat pyörivät mielessä, joitten ei välttämättä tarttis ja sitten tuntuu, ettei oikein jaksa mitään niiden lisäksi touhuta. Päiväunia tulee nukuttua päivittäin... Äsh, en mä haluu, että kaikki vapaapäivät ja vapaaillat menee maatessa. Jep, viikon päästä sitten taas töihin ja sit alkaakin 1,5 viikon kuluttua siitä loma pienoinen. ja hetki vielä töissä ja sitten mammalomamalle alkaen 25.11.

Hmm... kyselin tuossa syyskuun puolenvälin aikoihin perhe-/synnytysvalmennusasiaa... ja edelleen vastauksia odottelen...

(.) Eilen oli Nla Lri.
Painoo on tullut 9,9kg
sf-mitta 25,5
Kaikki ok muutoinkin!!

Närästää,
väsyttää,
seksi maistuu =),
pää ei särje,
jalat väsyy helposti,
vauva potkii ja liikkuu reilusti,
ruokahalu on suht normaali,
kahvia ei tee normaalin vertaa mieli,
selkä kipeytyy herkästi,
yöllä heräilen välillä huonoon asentoon,
pissattaa usein,
veren paineet vaihtelee mutta melko normaalin rajoissa,
odotan synnytystä kauheesti,
pelkään enemmän sitä, että jostain syystä joutusin keisarin leikkaukseen tai ottaa epiduraalin, ku sitä, että synnytän toivottavasti normaalisti alakautta...

daa... siinäkö kaikki.

Sateista ja tuulisa lokakuunalkua
rakuuna 26+5
 
Kirppunen :hug: nyt vaan annat aikaa itsellesi toipua tuosta myyräkuumeesta jotta on voimia sitten loppurutistukseen :D
Sef onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Missäs tuttemui on, millaiset uutiset oli äippäpolilta? Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Joku täällä valitteli vatsavaivoja.. Niitä riittää täälläkin :kieh: tosiaan milloin toimii ja milloin ei ja vatsanväänteitä on nyt riittänyt entisestään kun tuo antibiootti sekoitti vatsan lopullisesti |O Se olisi sitten viimeinen kolmannes raskaudesta alkamassa :D eli loppusuora lähestyy. Miten nämä viikot tuntuu tässä vaiheessa etenevän nopeasti kun alussa tuntui ettei viikot etene lainkaan ja sama "aika matelee" tunne tulee sitten taas ihan viimeisinä viikkoina :whistle: joten nyt pitäisi nauttia tästä :D Sokerirasitus on minulla 14.10 ja innolla odotan saanko pidettyä sen makean litkun sisällä :x viimeksi ei ollut oksennus kaukana. Minä kun en ole muutenkaan mikään makean ystävä vaan enemmänkin suosin suolaista..

MaMa ja tytsykkä 26+0
 
tek
Ahkerasti olen taustaillut mutta tuon kirjoittaminen on jäänyt. Laiska mikä laiska :hug: Pikkuhiljaa olisi edessä vauvan tarvikkeiden osto, eniten hirvittää vaunujen osto, kun ei sano mitään tuo "alan" sanasto näin esikoista odottaessa ja vaihtoehtoja on ihan liikaa. Yksi tärkeä juttu joka tuli tässä mieleen, että kun asumme rivitalossa ja sisällä niukasti tilaa niin voiko vaunuja säilyttää kylmässä ulkovarastossa? Käsittääkseni tässä on homeen riski. Mutta että onko jotain vaunuja olemassa joista saisi kangasosat helposti irti ja sisälle ja itse rungon voisi säilyttää ulkovarastossa? Jos tällaiset vaunut löytyisivät niin se painaisi paljon ostopäätöstä tehdessä. Mites muuten, kova vai pehmeä kantokoppa?Yhdistelmärattaat vaiko yhdistelmävaunut? Käyttötarve siis olisi ihan kaupunkialueella. Jos jollakin on asiaan liittyviä vinkkejä ja kokemuksia niin kiitollisena otan vastaan!Paljonhan aiheesta löytyy kyllä keskustelupalstoilta mutta lähinnä minua kiinnostaa tuo säilytyksen ongelma
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulla ois kans sokerirasitus edessä rv:llä 26+0 eli 21.10. ja seuraavana päivänä on sit lääkärinla, jossa saan tulokset. Mulla seurataan sokereita aiemman raskausdiabeteksen vuoksi. Toivottavasti tällä kertaa siltä vältyttäisiin, vaikka en mä viimeksikään joutunu kun seuraan sokereita. Tällä kertaa lähtöpaino raskauteen on 10kg vähemmän kun viimeksi ja kesällä, alkuraskaudesta tehty rasitus oli puhdas. Toivottavasti sama linja jatkuu.

tulia & viljami 23+2


Minut laittoivat sokerirasitukseen kun oli painoindeksi ennen raskautta 26. Eli jos oisin muutaman kilon saanu nipistettyäpois, taikka vaikka härskisti pyöristäny alaspäin, niin en ois vissiin joutunu... No pitää ajatella, että minun ja vauvan parastahan siinä ajatellaan :)
Huomenna ois sinne meno. Koko raskauden ajan oon kärsiny pahoinvoinnista, joten odotan tosi innolla sitä paastoa.... :eek: Toisekseen olen vieläkin saikulla. Ei mitään vakavaa, sitkeän sorttinen virusperäinen flunssa. Mutta kun ei aamulla ollut ääntä, niin aika turha on koittaa töihinkään lähteä. Huomisen olen onneksi vielä myös saikulla, ei haittaa vaikka olisi sen rasituskokeen jälkeen huono olo, pääsee kotiin lepäämään.

Rasituskoetta jännitellen

Papupata & Papu 24+3
 
Ps: Meillä ei ole yhtään vapaata tilaa missään vaatekaapissa. Päinvastoin, nytkin jo tarvittaisiin lisätilaa jostakin. Talo on toki rakenteilla, mutta se ei nyt tähään hätään auta. Vaavin kamppeille pitänee hommata laatikollinen hoitopöytä ja jos se ei riitä, niin sitten alkaa epätoivon vimmalla raivaamaan kaappeja... On siellä ainakin sellaista minun vaatetta joka tuskin raskauden jälkeen ihan heti menee päälle :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja papupata78:
Perjantaina olisi sokerirasituskoe :eek: Siitäkin tulee työpoissaolo. Jee... Odotan oikein innolla sitä paastoa yms. Miten teillä muilla siinä käyneillä on mennyt?

Tukkoisin terveisin

Papupata & Papu
Moikka!

Miten sulle tulisi (nythän siis oot saikulla) poissaolo? Mun pomo oli ainakin sitä mieltä, että kun sitä ei voi hoitaa muulla ajalla, niin saan mennä.. Samoin on neuvolakäynnitkin (normaalistihan ainakin lääkäri on siis luvallinen), kun mun työaika on sellainen, etten niitä muuten pysty hoitamaan kuin työajallani.

Mulla on vasta lokakuun tokavikalla viikolla, en muista päivää ja sitten seuraavalla viikolla neuvola, jossa kuulee tulokset. Mä joudun tonne testeihin sukurasituksen vuoksi. Itellä ei oo painossa eikä pissassa ollut ongelmia.. mutta niinhän sitä sanotaan,e ttä suku on pahin ;)
 
Muutes, tuleeko kelalta äippäloma/rahapäätös erikseen? Tänään kolahti postilaakkoon päätös pakkauksesta eli se oli siis myönnetty. Kyllä nyt tuntuu viikot vierivän hurjaa vauhtia, nyt siis meillä menossa pikkuisen kanssa 25+3
 
Meilläkin on aika hintsusti tilaa. Ajateltiin piipahtaa nopeasti (lue: ollaan siellä koko päivä) Ikealla lauantaina. Sellainen kaappi olis hankinnassa, johon saa vain laatikoita hyllyille. On helpompi pitää sitten tavarat reerassa, kun on tavarat omissa laatikoissaan.

Kiva, että sefille tuli hyviä uutisia :) Varmasti helpotti. Ja kirppuselle jaksamista. :hug:
 
Anne-81 : Lupa toki heltisi pomolta, että tottakai menen kun ei työajan ulkopuolella onnistu. Tuota kirjoittaessani olin vielä siinä toivossa, että olisin pääsyt tänään (torstaina) jo takas töihin. Niin harmitti olla heti pe taas poissa. Mutta nyt menee saman sairasloman piikkiin kaikki poissaolot kun kerta en parantunutkaan kolmella lepopäivällä niinku aluksi oletin. Hemmetin sitkeä flunssa on, ei voi muuta sanoa.... Mutta tauti selkeästi etenee: kurkkukipu -> poskiontelot ->hurja nuha ->ääni paineessa. Vanhat oireet vaihtuu uusiin. Väsymys ja hiotus ovat vain siellä taustalla vakioina :snotty:
 
Ensi yönä täytyisi sitten olla vähintään 4 tuntia pissimättä kun pitää ottaa näyte. Valkovuoto on taas niin hurjaa. Samanlaista oli myös alkuraskaudessa mut sillon en asialle tehnyt mitään, välillä sitä oli vähemmän ja nyt taas saa housuja vaihtaa kesken päivän.
Onko muilla ongelmaa valkovuodon kanssa?

tek sen verran kommentoin vaunuista että ei kyllä kannata ulkotiloissa säilyttää. Kyllä varmaan tulee ajan mittaan hometta ainakin siihen kopan pehmeään kangasosaa. Sellasia olen nähnyt. Meilläkin oli esikoisen kanssa pienet tilat mutta niin ne vaunutkin mahtui aina johonkin nurkkaan sisälle. Ja niitäkin välillä tarvittiin pojan nukuttamiseen jos ei uni muuten tullut silmään.

rakuuna en muista mitä olet kysellyt valmennuksesta mut kuiten meillä oli esikoisen aikaan yks valmennus kerta neuvolassa jossa näytettiin video synnytyksestä ja kerrottiin miten vauvaa pitää hoitaa. Ei siis ollut edes mallinukkea. Yhtä tyhjän kanssa koko homma. Synnytysvideossakin lapsi oli ulkona yhdellä ähkäisyllä. Valmennukseen kuului myös käynti synnärillä ja osastolla mihin sit mentiin vauvan kans. Se oli mielenkiintoista nähdä etukäteen. Käytiin läpi mihin mennään ensin ja mitä tehdään, sit synnytyssali ja siellä olevat jutut esim mahdolliset rentoutuskeinot ja lopuksi osasto.

Ihanaa kun viime aikoina on tuntunut että pitkästä aikaa elää taas. Pahoinvointi ja väsymys on lähes poissa. Pojan kanssa jaksaa taas touhuta entiseen malliin ja se on tärkeintä. Kämppä saa olla hyrskyn myrskyn mutta siihen on kummasti tottunut tässä vuoden aikana. Enpä olis muuan vuos sitte tällasta sotkua katellut kauaa...
 

Yhteistyössä