TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

ONNEA nyytin saaneille :heart: :heart:

Mulla on ihan järkyttävä olotila, ei jaksais edes pystyssä olla, ei ole ollut tämmöstä oloa ihan äsken. No no jospa se enteilis jotain, toivossa on hyvä elää....

Niin eilen siellä neuvolassa... siis meillä ei ole yhtään lääkärintarkistusta koko raskauden aikana, jos ei ole omassa/vauvan voinnissa mitään häikkää!!!! Mulle ei oo kertaakaan lääkäri tehnyt tässä raskaudessa minkään sortin tutkimusta, paitsi se mitä yksityisellä 4d ultrassa kävin ja sillon kun oli myyräkuume lääkäri pikaiseen ultralla tsekkas, että vauva ok.
Ja ensi viikolla sinne äippäpolille aika on kätilölle ultraan...

Mä oon niin täynnä tätä olotilaa, kuten varmaan moni muukin jo
:whistle:

Äh, pitää lähtee kaffeen keittoon, jos vaikka sais päivävaatteet päälle pikkuhiljaa.....
 
Niiskunen
Onnea kaikille vauvan saaneille! Niitä näkyy olevan jo paljon. Kivoja synnytystarinoita.
Mulla olis enää viikko niin sais nyytin syliin. Jännittää ja pelottaa edessä oleva leikkaus. Aikaisemmat kun ei ole ollut suunniteltuja sektioita.
Mulla on nyt parin päivän aikana vähän supistellu. Täytyy nyt toivoa ettei niitä tule enempää, kun kerrankin ei niistä "tarvisi" kärsiä. :)

Pitäs ens to olla 7 aamulla laitoksella. Pojat saa kotiin hoitajan. Mun äiti tulee viikoksi tänne hoivaamaan poikia ja sitten tietysti tytärtään, kunhan kotiudun. Iskä aloittaa sitten loman, kun äiti lähtee. Ihana kun ei tartte olla viemässä poikia mihinkään hoitoon. Helpottaa kummasti oloa.
Maanantaina viel olis yks neuvola käynti. Ei se välttämättä olis ollut tarpeellista, mut haluan käydä vielä kertaalleen kuulemassa sydänäänet ja senkin haluan tietää, et paljonko on sf mitta, kun niitä on sitten kiva vertailla vahojen korttien kans. Ja sit tietty se paino. Ei tainnut keritä 10 kiloa tulla täyteen. :) En tiedä olikohan siitä hyötyä, että vuosi sitten aloitin laihdutuskuurin ja kerkesin 15 kiloa laihduttaa ennen kun sit tulin raskaaks. Alkuun ei paino noussut yhtään ja vaatekokokin pieneni parilla koolla. Jouduin uusimaan koko mammavaatevaraston. Housut meinasi päältä tippua. Onneks oli kaveri vasta synnyttänyt niin siltä sitten sain lainaks paljon housuja.

Mulla alkaa olemaan kaikki vauvalle valmiina. Sänkyä ei ole viel pedattu, mut senhän kyl kerkee sit kun kotiin pääsee. Täytyy nyt toivoa, et se olis sit tyttö, niin ku 2 ultran perusteella se on ollut. En onneks ole poikien vauvanvaatteita hävittänyt vaan ovat helposti saatavilla sit kaappiin jos toisin käy.
Mul on ollut ihania ystäviä ja ne ovat käyneet tekemässä mulle viikkosiivousta, kun mulla ei enää luonnistu tuo kyykkiminen.
Loppiaisen aikaan jouduin viettämään yhden yön sairaalassa, kun alavatsaa viilteli tosi ikävästi. Halusivat sitten poissulkea sen ettei kohtu vaan ole repeämässä, niin piti yön kerätä pissaa rakko täyteen, et pystyi paremmin ultraamaan kohdunseinämän paksuuden. Oli onneks ihan tarpeeks paksu. Mut heti jos tulee uudelleen kipuja ni sit ottavat sisään ja leikkaavat samantein.

Nyt täytyy lähteä liikenteeseen kyläilemään.
Tsemppiä kaikille kasassa oleville viimemetreille ja synnytykseen.

Niiskunen ja matkustaja 37+3
 
kirppunen onpas TOSI outoa että ei oo yhtään lääkärintarkastusta sielä koko raskauden aikana :eek: kummallista kun sit taas joissain paikoissa(tääläkin) on ihan yleinen kätäntö että 3 kertaa raskauden aikana lääkärintarkastus. Mä jaksan aina ihmetellä miten erilaisia käytäntöjä paikkakunnittain on...musta vähän hullua et ei oo samat säännöt kaikille :/ tai kai ne olis,mut jospa kunnat/kaupungit säästää,tinkii,ei oo lääkäriä jne. mistä johtuu moiset erot :whistle:

Voi miten kiva lukea ja kuulostella teitä "vuotavia" tapauksia :D tai jonkin sortin oireita kuuluu niin monella oelvan ilmassa!! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin =) Hah mä ite tässä tuskastun ku ei tunnu mitään!!!!!!!!!!!!! vaikka ei pitäs miettiä yhtään mitään,mut jotenki alkaa kärsivällisyys olla lopussa :kieh:

Tää maha alkaa olla niin iso ettei oo ennen tällänen ollu...siis näin iso ja korkealle vaikka kuinka on vauva tuola alaosassa niin silti menee kylkiluihin asti tää pallo ja hieman alkaa jo ahistaa! Hohohhh....joo mut pakko ajatella positiivisesti,ei täs muuten jaksa muutaku narista.

juu että poistun valittamasta :wave:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower:

Vihdoin pääsin koneelle kun persaus alkaa kestämään taas istumista... =) Eli meille tosiaan syntyi 8.1 klo 14.55 ihana pikkuruinen poikanen 2700g, 46cm, pipo 34 :heart:

Kaikki kävi tavallaan tosi nopeasti, vaikka kaiken alkamiseen menikin aikaa... Jouduin siis lähetteellä Rovaniemelle viime viikon maanantai-iltana, taksilla köröteltiin kaikessa rauhassa tuo matka joten se siitä äkkilähdöstä.. Tiistai-aamuna sain ekan Sytotec-tabletin hommaa vauhdittamaan kun sitä lapsivettä ei tosiaan ollut ollenkaan ja vauvan kasvu oli selkeästi pysähtynyt. Vauvalla oli kuitenkin kaikki ihan ok koska muutenhan mut olis jo leikattu. Yhteensä sain noita tabletteja 2 vuorokauden aikana 4kpl ilman mitään mainittavaa edistystä! Meinasi usko loppua jo keskiviikko-iltana kesken kun mitään ei edelleenkään tapahtunut ja yönkin nukuin vielä ihan hyvin! Torstai-aamuna sitten puhkaisivat kalvot ja laitettiin oksitoniinitippa menemään ja siitä se homma sitten lähti rytinällä käyntiin =)

Pitkään jaksoin kärvistellä ilman mitään kivunlievitystä ja lopulta muuta ei kerettykään kuin epiduraali.. sain myös kohdunsuuta rentouttavan piikin, joka auttoi avautumisessa hienosti ja ilokaasua kokeilin muutaman supistuksen ajan, ei todellakaan ollut mun juttu. Tuli vain paha olo. Melko pian epiduraalin jälkeen tulikin jo paineen tunne ja heti perään ponnistus... Kätilöt kerkesivät juuri ja juuri saamaan suojavarustuksen päälleen ja synnytysalustan alleni kun ottivatkin jo pojasta kopin :D Hämmästelivät kovasti, että "kyllä se tosiaan halusi maailmaan!" Kivut oli kovat mutta jotenkin silti tuhat kertaa helpompi synnytys kuin ensimmäinen! Olin koko ajan enemmän hereillä ja tietoinen siitä, mitä tapahtuu. Enkä kerennyt kovin väsymäänkään kun koko homman kestoksi merkittiin vain 3h43min, ponnistusvaihe 4min... Ihana kokemus (jos niin voi sanoa) ja tekisin kaiken heti uudelleen. Ehkä sen parin päivän odottelun osastolla jättäisin väliin :whistle:

Turhaan siis jännitin... mies kerkesi mainiosti mukaan ja pojalle saatiin hoitaja ajoissa joten kaikki meni juuri niin kuin haluttiin. Lopputulos on maailman ihanin! :heart:

Palailen taas kun kaikki tasottuu, täytyy mennä lepuuttamaan takapuolta välillä...

:wave: Lappitar ja "Ipanapa"
 
No niin BabyP, tuohan kuulostaa jo lupaavalta! =)
Sef, ja sielläkin vuotaa jotakin, supistuksia lähettelen! =)

Mulla ei ole kyllä limatulpasta tai muustakaan vuodosta tietoakaan..mutta eipä sitä tulppaa kai kaikki kohtaakaan.. :p

Äsken saapuilin siis neuvolasta. Täti oli yllättynyt minut nähdessään..ja taas mimssu uhosi että ens viikolla en enää tule! :D eli varattiin vielä ensi viikolle aika ja jos ei vieläkään ole mitään tapahtunut niin sitten varataan kontrollo synnärille.
Tässä neuvolan saldoa tänään eli 40+2:

Paino +-0 (josta olin positiivisesti very yllättynyt)
Paineet 107/67 (aina vaan matalalla pysyy ja sehän on hyvä)
Sf-mitta 34 (1 cm tullut lisää viime viikosta)
Tarjonta RT
:heart: 129-135
Liikkeet ++
Pissassa näkyi hieman valkuaista ja leukkareita yhden plussan verran mutta kuulemma ei enää tässä vaiheessa raskautta tarvitse tutkia..?? Onko kokemusta, anybody? Alkoi vaan hieman häiritsemään etenkin kun mulla silloin joulukuussa oli se pissa/munuaistulehdus ja verenmyrytys...Mut kaipa hän ois sitten tutkimuksiin passittanut jos ois ollut tarve..

Massu supisteli kun terkkari sitä paineli ja vauva liikkuu hyvin.

Mmamaa, mulla myös tuntuu olevan vatsa kovin ylhäällä ja ahdistaa vaikka ihan toiseen suuntaanhan sen vauvan pitäis olla menossa :LOL: Tsemppiä!

Kirppunen, outoa jos ei yhtään lääkärintarkastusta..mutta kaipa nuo ammattilaiset sitten tietää..käytännöt tosiaan tuntuu vaihtelevan paikkakunnittain paljonkin. monesti palstaillessa oon ihmetellyt erinäisiä tutkimuksia että miksei meillä ole tollaista tms..

Uuh nyt supistaa! Antais tulla lisää vaan!
 
Ohhoh ompas täällä hiljaista, kaikki muut jo synnyttämässä tai keskustelee tuolla vauva puolella? Mulla ei mitään tietoa lähdöstä, tänään oli neuvola, kaikki erinomaisesti. Paino tippunut kilon viimeisestä, no viimeksi se oli noussut saman verran.

Kiitos tosiaan kaikille ketkä jaksavat kirjoittaa synnytys kertomuksia, niitä on niin ihana lukea. Ja nuo vauva kuvat IIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAANNNNNNNNNIIIIIIIAAAAAAAA

Pitää vissiin lähteä lenkille ton lehmän kanssa, raivostuttaa vaan kun liitoskivut on jotain ihan uskomatonto, kyyneleet silmissä kävelen kun Ahtisaari ja huudan koiralle :ashamed: Mutta käytettävähän se on, kun täällä ei muitakaan ulkoiluttajia näy... edelleen yksin neljän seinän sisällä, kun ukko töissä kokoajan. :kieh:

JiiMi ja sitkeä pikkuinen salamatkustaja
 
..kahden tunnin kävelyllä kävin koiruuksien kans, eikä minkään valtakunnan supisteluja tai vatsankovettumisia edelleenkään.. illalla mennään anoppilaan saunomaan ja jospa sitä kokeilisi sitä yhtä ässää sitten kotona(pikkukallo tuntuu kyllä tosi alhaalla, mutta jospa sitä joku asento löytyis). Aamulla neuvolaan ja tekevät sisätutkimuksen. Joten jospa sitä alkais täälläkin tapahtua..
Ei kyllä ole vielä mihinkään kiire! Viime yönä nukuin 13 tuntia ja ihana puuhastella yksin ja vaan nauttia.. tämä mamma rakastaa loikoilua kirjan/kannettavan ääressä

Aivan mahtavaa lukea teidän synnytyskertomuksia, kun esikoista odotan ja perästä tullaan.. on sitten "viisaampi", kun alkaa tapahtua

Tänään tuli Ruskovillan silkkimyssy, jota kaikki on kehuneet ja voi jeesus se on suloinen :saint:

Anar ja Eemeli 6. päivää LA
 
Hei mammat,

Ehtiikö vielä mukaan kirjoittelemaan? :) Olen kovasti seurannut teidän höpinöitä ja kirjoitellut ahkerammin helistimen puolelle mutta nyt kun siellä tuntuu kaikki kadonneen kuin tuhka tuuleen niin ajattelin tulla tänne häiritsemään teitä ;)
Eli odotan esikoista yksin, LA 20.1. Mies siis otti jalat alleen kuullessaan vauvan tulosta. Näillä mennään.

Täällä on kanssa melko kärsimätön olo. Nyt ei viikkoja vasta ole kuin 39+2 mutta hinku saada vauva syliin on ihan mahdoton. Tiedän, että vielä tässä vaiheessa ei kannattaisi tuskailla vauvan syntymistä, sillä hyvässä lykyssä oon samassa kasassa vielä 2 viikon päästä. Sit vasta pää onkin hajalla. Mitään oireita vauvan ulostautumisesta ei ole, joten tässä sitä saa ihan rauhassa odotella...päivä kerrallaan.

Onnea teille vauvautuneille, on varmasti aivan mieletön fiilis :)

Alien 39+2
 
Alien tervetuloa joukkoon tummaan, ei ikinä ole liian myöhäistä :) :hug:

Anar meillä on tuo myssy myös ja voi herran pieksut miten neiti oli söpis, kun saatiin synnärillä vauvan päähän. Näytti toinen ihan pihatontulta. Meillä semmonen kuumakalle neiti, että ikäväkyllä ei voida sisällä pitää.

JiiMi muistan kyllä kanssa omat vikat ajat, kun lyllersin ton meidän doggin kanssa tuolla ulkona...ei mitään kivaa kyllä ei :ashamed: . Toivottavasti salamatkustajasi päättää hypätä kyydistä piakkoin :D

Lappitar ONNEA!!

Rouva Rosmariini ONNEA!!

Piiloblondi
ONNEA!!

Kiitos myös ihanista synnytyskertomuksista.

Toivottavasti saadaan pian satelemalla vauva uutisia, kun tuntuu, että moni on nyt poissa palstalta. Täällä oma nyytti kainalossa kovasti odotellaan :heart:

Olivia + rakkaus pakkaus 1 vko
 
voi kun tuntuu täällä olevan tosiaan hiljaista. mies kun on töissä, niin huomaan vähän väliä eksyväni tänne katselemaan... :whistle:

huoh, täällä ei kummempia, odottelua vain... :/ crosstrainerilla ku oon välillä käynyt polkemassa, niin olen saanut hetkittäisiä menkkakipuja aikaiseks, mut en ihan sillä tavalla kuin olisin halunnut... :|

mörtsykkä (40+5) kohta siis 41 täynnä... :/ syntyis jo!!
 
Onnittelut taas uusille "jakaantuneille" ja kiitokset synnytystarinoista! =)

Tänään oli taas neuvola, tuon turvotuksen takia halusi terkkari nyt jo nähdä seuraavan kerran. Tässä saldo:

RV 39+6
paino +300g
RR 112/80
SF-mitta 35
Vauvan :heart: 140
pissat puhtaat
turvotus +
Vauvan painoarvio nyt 3600g ( :attn: )

Täällä valvottu viime yö; osittain supistusten, osittain liikojen päikkäreiden takia... :whistle: Mutta ei sitten sen enempää merkkejä vauvan syntymästä, vaikka olin jo ihan intona laitokselle lähtemässä! :D Jännä, miten mua on alkanu toisaalta pelottaa tuleva synnytys ja se, miten kaikki loppujen lopuksi menee. Eniten mietityttää silti, että kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin eikä tulisi mitään komplikaatioita. Toisaalta se kipu pelottaa myös valtavasti, mutta tsemppaan itseäni koko ajan sillä, että sen jälkeen saadaan vauva maailmaan ja saan oman pikkuisemme syliini! :heart:

Mutta nyt lähden käymään vähän kävelyllä, josko saisin suppareita kehiin... ;)

- Sirpula ja Masukaveri rv 39+6 :heart: -

JEE, HUOMENNA ON SE NIIN KAUAN ODOTETTU LA!! =)
 
Sirpula toivottavasti lähtis nyt käyntiin, että pääsisit vauvan hakuun. Älä kovin paljon pistä tuon painoarvion piikkiin, mullakin veikattiin 4kg ja 3360 tuli eli ei sen suhteen kannata pelätä isoa vauvaa.

Mulla ainakin kävely auttoi kummasti, joten jumppaa vaan kehiin ja vaavi ulos. Synnytys menee varmasti hyvin :heart: . Useimmiten kaikki menee kun vettä vaan ja itse juuri ekakertalaisena synnyttäneenä voin sanoa, että kyllä niitä kipuja kestää ja lievitys on kuitenkin hyvää. Voimia loppuaikaan ja tsemppiä itse koitokseen!! :hug: :hug:
 
Chamorphis
Ehkä mäkin sitten uskaltaudun tulemaan tänne teidän seuraan jos mut huolitaan! :wave: Oon ollut enemmän tuolla esikkoa odottavien keskuudessa. Mulla on kans la 20.1 kuten alienilla
Ensimmäistä tosissaan odotellaan kuumeisesti miehen kanssa syntyväksi. Kärsimätön oon!! |O Harjotussupistuksia on ollu viikkotolkulla ja tos toissa yö meni valvoes kipeempien supistuksien kans ja maha oli niin vietävän kipee, mutta sitten ne loppu ku seinään ja nyt taas pari päivää menny tosi harvoilla supistuksilla. Mut kaippa tämä lapsukainen viimestään juhannuksena syntyy! :D
Onnittelut kaikille jo jakautuneille! :flower: Oli ihana lukee teidän synnytyskertomuksia!

Chamorphis ja Nasu 39+2 :heart:
 
Alien & Chamorphis TERVETULOA :wave: kivaa kun tuutte tänne niin saadaan lisää porukkaa tänne meihin jotka vielä odottaa pikkuista :heart:

Mimssu82 sinne kans tsemppiä ison mahan kans! eiköhän tää tästä jossain vaiheessa lörähdä ;) limatulpasta juu ei oo mullakaan mitään hajua,mut ei mulla oo ollu kahessa edellisessäkään raskaudessa et sen puoleen nou hätä :D ei oo tuttu koko tulppa,mut onneks ilman sen kohtaamistaki pääsee synnyttämään :LOL: aika hassua ettei neuvolassa sen kummemmin kommentoitu tohon pissa juttuun :eek: mä oon saanut käsityksen et niin kauan ku raskaana on nii nuo oireet pitäs ottaa vakavasti. no mut luulis neuvolan tietävän .. :hug:

hmm mitäs sitte piti...eikai mitään ku unohtu. Nyt nautin tästä hiljaisuudesta kun pojat nukkuu ja kohta saa itekki kömpiä sänkyyn et jaksais jotenki olla pirteä...edes tekopirteä sitten |O

Jakselkaahan masut ja mammat :wave:
 
Onnea kaikille taas nyyteistä, ainakin Lappitar oli käynyt noutamassa päävoittonsa ja olikohan muita tuoreita... no, onnea ja mahtavaa kun kaikki mennyt hyvin ja hienoa kuulla, että se synnytys ei ole aina se rankin mahdollinen!
Alien tänne mahtuu fiiliksiä joka lähtöön ja mukava kun haluat tulla mukaan juttusille. Minkä ikäinen olet? Paljon jaksamisia sulle jos mies oli noin yllättänyt ja lähtenyt :hug: Taisi olla sitten epäkypsä isäksi....
Kirppunen miten voi olla mahdollista, että ei ole kertaakaan lääkärintarkastuksia raskauden aikana? Kuulostaa aikamoiselta. Toivottavasti saat jostain apua tukalaan olotilaan, vaikka ei tässä sairaudessa niitä poppakonsteja taida juuri olla =)
Andie mistä tilasit toppapuvun ja minkä värinen tulossa? Mietin kun siitä asiasta on ollut useasti puhetta, että mikä oli sitten pitkällisen harkinnan tulos!
BabyP voi kun rupeis sulla jo jotain tapahtumaan kun on noin pitkä odotus jo takana. Lisää s-harrastuksia peliin....
Mimssu82 luulis että ne ei ota mitään riskejä noitten pissatestien kanssa. Sullakin on jo niin pitkällä.
Noita vauvelien kuvia kun katselee niin aattelee, että on se niin ihmeellistä kun siellä ne ovat pikkuruiset jo omia persooniaan ja niin paljon elämää edessä!
Jonna ja Papu rv 41+0
 
Juu, ei oo meillä lääkärintarkastuksia. np ultran ja rakenneultran tekee siihen koulutettu kätilö..... Ilmeisesti ensisynnyttäjillä on sitten rv 37 se synnytystapa-arvio jonka lääkäri tekee, mutta jos on aikaisemmin synnyttänyt, niin ei tarvii lääkärille haikailla |O Ei oo tuonne alapäähänkään kukaan kurkkinut, paitsi terkka joka otti sen streptokokki näytteen joskun rv 36. Outoa on tää touhu täällä, ilmeisesti säästöt menossa tässä kunnassa :whistle:

uudet tervetuloa

Leivoin tuossa äsken 50 kappaletta dallaspullia :p törkeen hyviä tulikin.... taidankin lähteä niitä mutustelemaan iltapalaksi :D
 
Iltaa kaikille,

Onnea Lappitar pienokaisesta :heart: .

Uusille tervetuloa mukaan :wave: .

Sitten omaa napaa. Olikin nimittäin aika vauhdikas iltapäivä meikeläisellä. Aloin vuotamaan yhden pintaan verta ja ihan jonkinverrankin. Pian alkoi supistella ja masukki jytäsi minkä kerkesi. Soitin synnärille ja sain käskyn tulla välittömästi näytille. Käyrien oton jälkeen katsoi lääkäri ultralla tilanteen ja mitään selkeää syytä tuohon vuotoon ei saatu. Istukka näytti ihan hyvältä ja vauvan vointi oli ok, vaikkakin vauvan sykkeet huiteli ekalla käyrällä aika korkealla (180 pintaan). Lääkäri epäili, että vuoto tulee kohdunsuulta ja voipi enteillä synnytyksen edistymistä. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla, muuten tilanne tuolla alakerrassa oli suht sama kuin tiistaina eli kohdunkaulaa jäljellä reilu sentti ja suu auki reilusti kahdelle sormelle. Lääkäri määräsi mut vielä uudelleen käyrille ja otatti verikokeilta ja kun näytti siltä, että vauvan sykkeet laskivat niin pääsin kotiin sillä edellytyksellä, että takasin on tultava heti jos tilanne etenee tai vuotoa alkaa tulla uudelleen. Osastollekin olisivat ottaneet seurantaan jos niin olisin halunnut, mutta kotiin halusin mielummin tulla odottelemaan. Vuotoa ei ole enää tullut muutamaan tuntiin ja supistuksetkin ovat vähentyneet, joten josko se tästä. Vähän kyllä säikäytti tuo vuoto ja kävinkin sitten heti sairaalasta pääästyäni hamstraamassa kaikki loput vauvan tavarat kaupasta kotiin.

Eipä tässä muuta, pää on ihan pöppärä ja olo on muutenkin kuin tapetulla madolla. Onneksi sentään lasten olo on selkeästi parempi kuin aamulla.

Unihiekkaa kaikille silmiin ja sopivissa määrin supistuksia :wave:

:heart: Anni ja masu ihan kohtapuoleen viikolla 38 :heart:
 
Tervetuloa uudet!

Tosiaan mä olen jatkanut vuotamista tänään. Limatulppaakin havaittavissa. Sellainen erikoinen haju vaan vaivaa, mut kun vauva liikkuu, niin en viitsi häiriköidä ketään asialla. Huomenna kuitenkin voi kysyä sitten neuvolatädiltä asiaa... Ehkä se ois vaan merkki et jotain tapahtuu :).

Hei Kirppunen: Teitkö itse noi dallaspullat, jos näin ni reseptiä kehiin :p

Amino hiljenee taas jälleen (tällä kertaa kyllä jännittämään kalpan puolesta :whistle: )
 
Heips taas,

Ei sillä, että mulla ei ois elämää...muuten vaan oon koko ajan netissä! Näin mammalomalla on tää nettiriippuvuus taas pahentunut :/

Jonna-75 oon vuosimallia -85, melko nuorehko siis, tai no riippuu mistä vinkkelistä katsoo :D

Tänään on ollut jotenkin outo päivä. Aluksi kaikki vaan ärsytti, sitten itketti ja nyt on vaan tällanen hällä väliä olo...hormoonit!!!!!!Inhottavaa. Ja taas on edessä pitkä uneton yö. Oon jo varmaan viikon ollut tämmönen univammanen eikä uni vaan tuu öisin...pyörii nuo vauva-asiat ja synnytys niin paljon mielessä, että ei malta ees nukkua...ei sillä, että unta saisin päivälläkään. Huoh. Mutta mitä oon näitä palstoja lueskellut niin näyttää olevan aika yleinen ongelma :p
Ois kyllä niin ihanaa jos tää mun tytsky päättäis jo ulostautua. Maha alkaa olla jo semmosissa mitoissa (rv 38+5 sf 31cm), että kohta ei mikään paita peitä sitä ja tässä vaiheessa en varmasti lähde enää ostamaan uusia vaatteita. Mitään ei jaksais tehä tai mihinkään mennä kun on vaan niin tukala olo...onneksi toi mun koiruus pitää mut jonkin verran liikkeessä muuten oisin hautautunut sohvanurkkaan ihan täysin. Kamalaa valitusta :D

Limatulpasta ja suppareista mulla ei tietoa kummastakaan...välillä tulee harj.suppareita mutta siihen mun oireet sit jääkin. Voiskohan alkuraskauden oireettomuutta verrata myös tähän loppuaikaan :D Ei nimittäin sillo alkuviikoillakaan ollut mitään oireita siihen suuntaan, että ois raskaana...toiset kun taas kärsii pahoinvoinnista pitkäänkin. Noh, en tiedä.

Nyt voisin mennä tekemään jotain hyödyllistä..mitä se sit onkaan... :|

Alien
 
Tervetuloa uusille!

Limaa, limaa ja limaa...eli nyt taas holahti housuun siten, että sekä alkkarit, että päälipökät ovat märät ja kun taas tilannetta tarkistelin ja pyyhin niin tuloksena oli nyt selkeästi vaaleanpunaista limaa. Eli kyllä tämä tosiaan taitaa se limatulppa olla tai siis edelleen varmaankin osa siitä.

Kiinnostaisi vain tietää, jotta mitenkä paljon sitä limaa kaikenkaikkiaan oikein tulee ja onko se osittain tosiaan niin vetistä, että kaikki housut kastuu?!

Sef
 
Chamorphis
Kiitos tervetulotoivotuksista! =) Mukava kun täälä on suurinpiirtein samas vaihees olevia. Tuola esikkopuolella on niin erivaihees olevia raskauksia ja omat aikalaiset sielä on jo jakautunu aika pitkälle.
Mimssu mun käsittääkseni tota proteiinia ei pitäs normaalisti olla virtsas ja ne leukosyytit viittais siihen et saattas olla pissatulehdus. Tosin jos näytteen annossa on "sattunut" jotain et ei oo ns. puhtaasti laskettu niin se saattaa antaa vääriä tuloksia ton ns. pissatulehduksen suhteen. Mulla itellä huitelee proteiinit 2 grammas vuorokaudes (pitäs olla alle 0,15 g vrk:ssa), mut mulla on ollu vikaa munuaisis jo ennen raskautta et ei onneksi ole raskausmyrkytystä tullu.
 
Lara83
Onnea taas uusista vauvoista! :flower:

Ja tervetuloa uusille! :)

Sef ootko varma ettei ole lapsivettä? Sehän voi olla vähän vaaleanpunaista, eikä se mulla ainakaan ollut ihan "vettä". Siitä koostumuksesta mä silloin esikoisesta sen erotin kun luulin eka pissaksi (sitten sitä holahtikin sellainen lammikko ettei voinut erehtyä).

No, tänne ei sen kummempaa. Jaksamista kaikille, ilmeisesti emmy vihdoin pääsi tositoimiin, ja hyvä niin :)

Lara83 ja Eemeli 40+1
 

Yhteistyössä