TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Vielä mitä noihin tilastoihin tulee niin mulla oli pari vuotta sitten kohdun ulkopuolinen raskaus, sen todennäköisyys jokaiselle naiselle on 5% eli jospa nyt huomennakin kuuluisin niihin 5%:iin ja pääsisin punnaamaan vauvaa maailmaan :D kaikkea sitä kanssa tulee mieleen...

Alien
 
tulia sitä ei tiedä vaikka satuttais samalle osastollekin kun kerta lasketut ajat on noin lähekkäin :)

mä kyllä ihmettelen suuresti jos tää pikkuinen täältä tällä viikolla tulee..
zemppiä kaikille!

minea 39+3
 
Iltaa!

Onnittelut TeeBirdille tyttövauvasta ja kiitokset viestintuojalle :flower: :heart:

ON: täällä ilmoittautuu yksi lisävalittaja, jolla ei vielä edes la ole ylitetty, mutta olotila on kurja. Viime yö meni valvoessa voimakkaiden supistelujen takia. Esikoiselta synnytys käynnistyi vastaavilla supistuksilla, joten olin aivan varma, että pääsen tositoimiin tänään. Mikä pettymys, kun supistukset sitten hiipuivat :| no, purin ärsytysenergiat leipomiseen: nyt on tosca- ja dajm-tortut pakkasessa. Huomiseksi suunnittelin pasteijoiden tekoa, ei harmita sitten niin paljon, kun ei tulekaan lähtöä laitokselle...mä oon tämmöinen stressileipuri :p

Alien toivotaan, että kuulut tuohon 5%:iin =)

Anni sovitaanko, että lähetät mulle kaikki supparit ja ylimääräiset limantulot, kun sä et niitä vielä tarvitse ja tsemppiä, sullakin oli nyt kaikenlaista probleemaa siellä kotosalla :hug:

Meillä miehellä töissä jyllää pieni influenssa-aalto, sitä täällä odotellaan :snotty: mietin, että viitsinkö viedä esikkoa ollenkaan tällä viikolla päiväkotiin, kun sielläkin aina jotain pientä flunssaa on, mutta taitaapa nuo taudit tulla jos on tullakseen.

Lähetän supistustuulia kaikille (paitsi annille ;) ) ja lähden itse hakemaan supistuksia saunasta :wave:

Andie ja luumu 39+2
 
Andie kiitos pasteija vinkistä. Mäkin oon nyt yrittänyt alkaa opetella leipomaan kun on aikaa ja oonkin jo monta päivää himoinnut pasteijoita! Ah. Huomenna niitä vois tehdä. Namsk.
Parempi tosiaan purkaa turhaumat vaikka just leipomiseen...tähän mennessä oon purkanut kaikki lähimpiin ihmisiin ja kohta kukaan ei enää uskalla tulla mua lähelle...mut ku kaikki ketuttaa ja joka pv pukkaa viestiä noh, jokos on syntynyt. ARGH!

Menenpä haaveilemaan pasteijoista :p
Alien

Alien
 
Lara83
Ihanaa kun täällä satelee vauvauutisia, eli onnea Pearl ja TeeBird ! :heart: 14. pvän tyttösaldo on mahtava :D

Täällä on leivottu sämpylöitä, hyvä purkaa aggressioita :) Kyllästyttää koko odotus, ei voi ymmärtää kuinka odottavan aika on pitkä :eek:
Tietääkö kukaan mikä on käytäntö Naistenklinikalla/HUS:lla, kuinka paljon annetaan mennä yli ennen kuin käynnistetään? Yritän tässä ajatella positiivisesti että ensi viikon loppuun mennessä pitäisi olla vauva kainalossa (42+4)... ei kai ne tuon pidemmälle anna mennä? |O

No joo, jospa sitä menisi nukkumaan :wave:

Lara83 40+5
 
Kiitos Nepsus viestistä ja onnea teebirdille tytöstä :heart: :flower:

Käytiin siellä pelkopolilla, ja alku näytti sen verran heikolle et meinasin lähteä sielt menee... Eli, tarkoitus oli et siel olis vastassa se sama kätilö jonka kans aiemmin keskusteltiin, mutta, ajanvarauksien kans tuli jonkin sortin sekaannuksia ja siellä olikin taas uus kätilö!! Ajattelin vain et ei mitään järkeä ole mennä keskustelee, et ei se sen kummemmaksi enää muutu!

Noh, mentiin kuitenkin kokeilee juttelua kun sinne asti oltiin päästy, ja se osoittautuikin ihan hyväksi jutuksi! Kätilö oli välillä kyl melko tökerö sanomisissaa, se esim. sanoi kun puhuttiin edellisestä synnytyksestä et "sulla ei olis kannattanu mennä sinne ammeeseen" :eek: Sanoin kätilölle et "no enpä tienny tuota sillon kun sitä ammetta mulle tyrkytettiin!"
Sit se myös tokas et onhan sitä ennenvanhaanki ilman lievityksiä synnytetty... Siihen tokasin vain et joo, vaan nykyään niit on tarjolla! Kätilö tuumas kans et onhan noi synnytykset menny loppujen lopuks kuitenkin hyvin kun on terveet lapset. Siihen vastasin et ei se paljon lohduta siinä puskiessa.
Jotkut asiat se tosiaan osas sanoa tuollai "hienosti", mut muuten se oli paljon "paremman" oloinen kun se edellinen.
Tämä sanoi et hän kyllä antais spinaalin mulle vaik olisin 10cm auki, ja jos oikein pelottaa että meinaa paniikkia pukata niin voin saada rauhoittavaa :eek: Sitä en kyl haluu, haluan olla itekin mukana siin synnytyksessä :D
Mutta siis, hyvä mieli tuli siitä keskustelusta, ja kyllä se ainakin nyt taas hetkeks rauhoitti hieman mieltä!

Suunniteltiin tulevaa synnytystä ja sovittiin ettei mtn muuta lääkkeellistä lievitystä kun vain spinaali, eikä ammetta koska olen kuulema sen verran nopea synnyttää et vauva saattaa syntyä ammeeseen :LOL:

Sit oli lääkäri myös, se oli kuitenkin sama joka oli sillon viimeks. Lääkkäri kysy mitä mieltä ite olen siit käynnistys mahdollisuudesta, ja totesin et se olis sillai kivempi et kun tämä uus kätilö oli kans valmis tulee siihen hommaan mukaan (tokas vain et onhan kumma jos ei saada mulle hyvää kokemusta synnytyksestä ) et jos se käynnistettäs sit sillai et tämä kätilö olis vuorossa. Lääkäri otti ja soitti tälle kätilölle ja kysy sen vuorot ja niin vain sovittiin et ens vkon keskiviikkona meikäläinen painelee viimeistään synnyttää :D Tosin, jos ruuhkaa sattuu oleen niin käynnistys siirtyy torstaille.

Vauvalla oli kaikki ok, painoarvio oli isompi kun odotin, 3400g!! Kohdunsuu 2cm auki ja kaulaa n.1,5cm jäljellä.

Että näin. Nyt nukkumaan, koska mulla taas ekaa kertaa moneen vkoon väsyttää nyt jo!! Normisti valvon n. neljään! Kai tuo reissu sen verran helpotti mieltä et nyt sais nukuttuu :)

Mrs O & nti Eelis 38+3
 
Onnea TeeBirdille tytöstä :flower:

Täällä on nyt muutaman tunnin supistellut. Ei ole vielä niitä kunnon supistuksia eli ei tässä vielä mihinkään olla lähdössä, mutta toivottavasti saavat jotain aikaiseksi. Sen verran kipeitä kuitenkin on, että heräsin, kun alkoivat ja oli nyt pakko nousta, kun ei pysty nukkumaan. Itseasiassa nyt kun nousin niin ei ole tänä 20 minuuttina tullut supistuksia yhtään. Täytyy kohta mennä yrittämään uudelleen nukkumaan. Ja varmaan alkaa uudelleen, kun pääsen makuulle. No, toivottavasti ei mene enää paria viikkoa.
 
musta tuntuu että taitaa olla mun vuoro saada pienokainen syliin =)
Ekat supistukset tuntui klo 02, klo 03 alkoi olla väli n. 6min, klo 7 väli jotain 4-5min, nyt en enää ole kellotellut, kyllä niitä tuntuu ihan säännöllisesti tulevan ilman vahtimistakin :D

Jorvista sanoivat että tule kun ei enää kestä olla kotona, kotona aika kuitenkin kuluu paremmin. Jos tässä vielä jonkin aikaa kärvistelisi ja sitten voisi lähteä katsomaan tilannetta sinne. Kyllähän nää supistukset on aika mojovia...
 
Huomenia.

Teebirdille onnittelut pikku prinsessasta ja viestintuojalle kiitokset. :flower:

minea: totta ties vaikka oltais samalla osastolla samaan aikaan. Tosin kun Tays kuulemma kotiuttaa normaalisti alateitse synnyttäneet kahdessa päivässä niin tarviis tähdätä aika hyvin samalle päivälle noi synnytykset. *hymy* no mahdollisuushan on aina olemassa. Ja mä kyllä voisin jo synnyttää vaikka viikonloppuna tai ihan alkuviikosta. Tai vaikka jo tänään. *nauraa*

Kumikameli: Tsemppiä vauvan hakuun.


tulia & viljami 39+0 (poks!)
 
Heippa!
Onnea vauvautuneille!
KUMIKAMELI onnea matkaan.
Huomenna ois sitten la ja sinne äippäpolille meno, vaikka eihän ne siellä muuta tee kun ottaavat painoarvion ja sydänkäyrän. Kaikki supistukset hävinneet, ei edes mahankovettumista havaittavissa :headwall: Tympii koko olotila ja tää möllötys, kun ei jaksa edes minnekään lähteä.

Että sillälailla :wave:
 
Huomenta kaikille :wave: ,

:heart: :heart: Onnea Teeabird :heart: :heart: .

Kumikamelille onnea matkaan :wave: .

Ja kaikille taasen jaksamisia ja supistuksia Andille voin lähettää nämä omanikin oikein ylimäääräisenä. Viimeyö menikin vaihteeksi ihan keturalleen kun valvoin nelisen tuntia niitä kuunnellen :LOL: :LOL: .

Ihan oikeasti, miten se voi olla nyt näin hullunkurista, että kun vauva ei "saisi" nyt seuraavaan kolmeen päivään syntyä niin joutuu koko ajan hermoilemaan ja kuuntelemaan itseään, että joko nyt tulee lähtö. Ja aikaisimmilla neljällä kerralla, kun vauva todellakin olisi saanut syntyä ihan milloin vain (näillä viikoilla), niin silloin ei ollut supistuksen supistusta, puhumattakaan limoista ja mistään pehmenemisistä ennen tipan laittamista synnytyssalissa :kieh: :kieh: .

Ilmeisesti teidän muidenkin tarvitsee nyt vaan järjestellä asianne niin huonoon jamaan, ettei muutaman päivän synnytys saisi missään nimessä käynnistyä, niin kyllähän sitten alkaa tapahtua :LOL: :LOL: .

Hyvä että Mrs O sait mielelle kevennystä pelkopolilta. Mekin tehtiin sen kätilön kanssa, joka hoiti mua silloin torstain käynnillä treffit perjantaille (on siis töissä aamussa silloin). Samainen kätilö on ollut mukana kakkosen synnytyksessä ja ainakin silloin meillä synkkasi tosi hyvin noi kemiat yhteen. Kertoi mulle vielä, että hänellä on itselläkin perjantaina jännittävä päivä tiedossa, kun hänen esikoisensa menee suunniteltuun sektioon perätilan vuoksi ja tiedossa on mummille ensimmäinen lapsenlapsi =) .

Eipä tänne muuta, olo on kuin tapetulla madolla viiden tunnin/tunnin pätkissä nukutun yön jälkeen. Mitään ohjelmaa ei ole päivälle tiedossa (onneksi). Pihalle tästä varmaan pitää lähteä noiden pienten riiviöiden kanssa. Tekisi kyllä hirveästi mieli mennä illalla vaikka jumpalle, mutta uskaltaakohan sitä ottaa riskiä :whistle: .

Saunominen on täälläkin kova sana. Käydään kyllä normaalistikkin näin talviaikaan varmaan joka toinen päivä saunassa kun olen niin kova palelemaan. Tänään voisikin saunan taas lämmittää kun eilinen jäi väliin tuon tukan värjäyksen vuoksi.

Jaksamisia kaikille :hug: .

:heart: Anni ja masu 38+4 :heart:
 
:flower: onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:
täällä ei tapahtuu vielä yhtään mitään :'( , ei edes mitään siihen viitava että saisin joskus vauvelin syliin. ei supista ei vuota ei rinnoista eikä alapäästä. ilmeisesti olen paksuna vielä pääsiäisenäkin :headwall:
yölläkin nukun kuin tukki ja joskus tulee viellä päivälläkin otettu pienet tirsat, miten sitä unta voi oikein riitttä , eikös se ole niin että loppusuoralla unenlahjat vähene???
oh, ei ollut tarkoitus taas valitta, mutta kun ei jaksaa enää odotta päivästä toisen ...kai te ymmärätte :$
sirts 39+3
 
Kumikamelille tsemppiä synnytykseen!

Anni joko perjantai jännittää?? Mä aloin kans eilen oleen samanlainen, nyt ihan paniikissa melkein on niin ettei mtn kärsi tehä tai juuri liikkua ettei vaan vauva lähde syntyy ennen keskiviikkoa!!
Jännittää jo senkin takia et LA oli alunperin 19.1, ja sitä siirrettiin vauvan pienen koon vuoksi viimeiseen pvään. Nyt sit eilen kokoarvio oli 3400g eli ei mikään pieni minun vauvaksi! ISompi tuo on mitä noi kaks edellistä... Niin niin, sitä sit mietin et jos kroppa menee ns sen vanhan la:n mukaan, niin vauvahan saattaa hyvinkin syntyä ennen ens vkoa!!
Tänä aamuna vessassa mulla tuli ihan hillitön, ällön näköinen limaklöntti, tosin siin ei ollu mtn veriviiruja tmt... Mut eipä ole ennen käyny noin! Tietty säikähdin ihan simona, ja sit sitä limaa tuli niin kauan ku vaan jakso tuota alapäätä pestä...
Noh, toivon ainakin et vauva viihtyis siihen keskiviikkoon mahassa. En tiedä mitä tekisin jos synnytys alkais aiemmin... kun ei sit olis tietoa saisinko sen "oman" kätilön sinne mukaan!

Jees, vaan nyt on mentävä laittaa pojalle kerhokamppeet kasaan!

Mrs O & Nti Eelis 38+3
 
Moi!

Kumikamelille tsemppiä matkaan!
MrsO mukavaa, että sait vihdoinkin pelkopolikäynnistä jotain irti. Kylläpä tuokin kätilö osasi valita sanansa välillä tosi hyvin...mutta pääasia, että loppufiilikset oli sulla positiiviset :hug: enkä oo yhtään katkera, ett tiedä jo melko tarkkaan, milloin saat nyytin syliin... :saint:

Rupean pasteijan tekoon. Vein esikoisen tarhaan, niin voin nyt viettää laatuaikaa uunin ja tietokoneen kanssa :LOL:

Andie ja luumu 39+3
 
Mrs O ei oikeastaan vielä jännitä. Enemmän minäkin hermoilen sitä, ettei vauva nyt päättäisi syntyä ennen perjantaita. Joo ja nukkua yritän mahdollisimman paljon varastoon kun to-pe yönä ei varmaan uni paljoakaan simmuun tule (ja senjälkeisestä elämästähän ei sitten ikinä tiedä).

Muutenkin olen päättänyt pitää sellaisen "nauti" vielä kun voit viikon eli hemmottelen itseäni (kampaamo, kosmetologi ja jalkahoito), teen hyvää ruokaa ja syön hyvällä omallatunnolla mitä mieli tekee :LOL:. Olen myös käynyt useampaan otteeseen yksin maleksimassa kaupoissa ja lounailla/kahvilla ulkopuolella kodin ja ainakin yritän viettää iltaisin mahdollisimman paljon aikaa hyväntuulisena lasten kanssa ja muutenkin vain keskityn kaikkeen sellaiseen tekemiseen ja olemiseen, jonka tiedän sitten vauvan syntymän jälkeen olevan vähän aikaa kortilla ;) .

Mut nyt aikusiten oikeasti pukemaan lapsia ja sitten ulos :wave:.

Anni :heart:
 
Onnea Kumikameli synnytykseen! Mäkin haluan! (vai haluanko?)
[
b]Mrs O[/b] kuulosti kyllä hyvältä nuo kätilön kommentit
:LOL: varsinki se "ei ois kannattanut mennä sinne ammeeseen" hyvähän se on nyt sanoa!

Täällä ois tänään LA ja ei kyllä mitään merkkiä synnytyksen suuntaan! Lupasin etten enää valita koska siinä hajoaa itellä pää mutta nyt on pakko kertoa, että ketuttaa niin paljon, ettei tosikaan! Ja tietty ihan ilman mitään syytä. Mulla oli samanlainen ketutuspv jo viime viikolla! ARgh. Ja on kyllä niin varma, että jos ihmiset soittelee tänään kysyäkseen "noh, joko syntyy" niin saa kyllä kuulla kunniansa! MUR :kieh:
Sirts jos yhtään lohduttaa niin kuten sanoin, täälläkin melkeen semmonen olo ku ei ois ees raskaana, ei niin vaivan vaivaa! Luotan siihen et lähtö tulee sit ihan puskista...eihän tässä kohta oo enää vaihtoehtoja! Mulla on vuotanut tissit jo kolmisen kk mutta se onkin ainut merkki mikä viittaa mun raskaana oloon...tietty masun lisäks ;)

Nyt syömään jotain (taas)

Alien ja häätöuhan alla oleva vuokralainen 40+0

 
Chamorphis
kumikameli onnea matkaan! =)
sirts ai sä ajattelit olla vaan pääsiäiseen asti raskaana?! Musta vähän tuntuu, et hyvä jos juhannukseen mennes saa tämän vuokralaisen häädettyä niin hyvä tulee!! :D
alien do dii meitä on sitten ainakin kax täällä tänään, jolla LA! Mulla oli taas illasta ja aamusta supistuksia (kivuttomia tosin edelleen!!! :headwall: ) ja aamusta tuli muutama... Nyt tuntuu taas tulevan supistuksia sillon tällön, mutta tuskin lähtöä tulee vielä hetkeen... :'(

Kaikille muillekkin tsemppiä vauvanhakumatkalle ja onnittelut Teeabirdille vauvasta! :heart: :flower:

Chamorphis ja Sinnikäs Nasu 40+0
 
Heipparallaa! Lämpimät onnittelut jälleen kaikille vauvansaaneille!! :hug: :heart:

Sirts: Täällä toinen, jolla ei juurikaan tunnu siltä, että tässä kohta pitäisi synnyttää...! Siis supistuksia oli joskus joulunaikaan enemmänkin, mutta nyt ei juurikaan mitään...ei tämä vauva edes paina pahemmin alas, ei kipuja eikä kolotuksia sen kummemmin...sinänsä nämä kaikki ovat IHANIA asioita, kun ei ole vaivoja!! Mutta ei oikeen tunnu siltä, et kohta synnytettäisiin... :$ Aina aiemmissa raskauksissa (5kpl) olen ollut näillä viikoilla jo IHAN puhkipoikkisippi sekä henkisesti että fyysisesti, mutta nyt sitä "henkistäkään kypsyyttä" ei ole ilmassa! :xmas: Jännä homma. Mutta ihanaa on voida hyvin, en valita!! :heart:
Neuvolassa kävin eilen ja tuumas kätilökin, et jos sitä noin hyvin voidaan kuin sinä voit, sama kai se on sitten oottaa vaikka kaikki ne 42 viikkoa! ;) Noh, toki toivoisin jotain tapahtuvan jo vähän aiemmin.

-EC 38+4-
 
Kumikamelille hyvää vaavinhakureissua!! :)

Täällä ois tänään 41 viikkoa mittarissa . Neuvolassa käyty ja perjantaiksi sain ajan kontrolliin ä-polille. Katsotaan nyt sitten päästänkö sinne asti ja miten siitä eteenpäin.

Eipä neuvolassa oikeestaan muuta kummempaa paitsi että oon oikeesti tullut siihen tulokseen että terkkari yrittää aiheuttaa mulle synnytyspelkoa! Aina se jaksaa päivitellä mun mahan kokoa ja miten se on yhtä vauvaa vaan koko maha :/ Ai joo ja muutes mun pissa oli tällä kertaa puhdas huraa! Eli kai siihen oli sitten päässyt valkovuotoa tms. viime kerralla.

Kaamee väsymys on iskenyt päiväsaikaan viime päivinä! Muilla? Kaipa se sitten johtuu huonosti nukutuista öistä ja kai kroppa alkaa muutenki olemaan väsynyt.


Onnea kaikille LA:n saavuttaneille
! :) Ja tere tulemast pian meidän yliaikaisten kärvistelijöiden joukkoon :p
 
Onnea vauvaantuneille jälleen :flower:

Torstaina olis nla. Olen jo luopunut toivosta että tää lapsukainen ulos tahtoo mahasta ennen ens kuuta. Kaveri lupaavasti jo pitkän aikaa antanut merkkiä et täältä tullaan... Mutta nekin merkit on käyneet vähiin/loppunut.. Aika hiljaiseloa on masun puolella muutenkin ollut. Muutamana iltana on joutunut ihan liikkeitä laskeskelemaan että varmasti siellä ollaan.. Kyllä sitten sieltä merkkiä on annettu ;)

Ei olis kun 8pvä enää la:n. Kaveri sai viime yönä pojan ja laittoi viestiä et olis kiva nähdä meijätkin laitoksella lähiaikoina (alunperin mulla oli la aikasemmin ku hänellä 3.1 ja nla tätikin on sanonut että jännä miten se mun la sen n. 4vko siirtyi..)
Kaikista hauskinta tuossa on se että sillon kun olen testin plussannut niin en sitten ole raskaana ollutkaan jos la on tuo 28.1 :LOL: Ihmisen biologia on erikoista :D

Täytyisi vissiin tänään koittaa taas poikien kanssa kömpiä ulkoilemaan onneks tuo kohta 5v keksii jo tekemistä mut tuon 1v kanssa hankalempaa kun ei se pysy tuolla lumihangessa pystyssä eikä viihdy rattaissa eikä istualleen maassa (ja itseä ei kiinnosta vähääkään tällä hetkellä peuhata tuola hangessa) Eilen käveltiin postilaatikolle ja sieltä takaisin matkaa ehkä yhteensä n.200m takasin tultii rattaita työntäen hitaammin ku etana :LOL: ei ole enää oikeen kova meno =)


Jaksamisia kaikille tasapuolisesti, tsempitykset tulevaan ja suppareita niitä toivoville.

matsu83 ja pesiytynyt asukki 38+6
 
Mimssu82 väsymys on täälläkin johtuen ehkä siitä että muutamina öinä on jäänyt unet hiukan vähiin... Eilen olin jo ennen aamu 5 hereillä tuon kakkosen kanssa kun hän päätti 4 että enää ei nukuta. Nukkui kyllä sitten aamupäivällä ja esikoinen viihtyi lastenohjelmien parissa että sain itse nukkua (olisin kyllä voinut nukkua koko päivän) Viime yönä oli hyvät yöunet mutta väsyttää silti... Eikä enää edes kiinnosta tehdä mitään kaikki on kauheen ponnistuksen takana että saa jotain aikaseksi.

 
Mimssu82 kiitos tervetulotoivotuksista yliaikaisten kerhoon :D siirryn sinne huomenna...vaikka ei vauva tänään varmaan synny vaikka mitä tekis :p

Täällä ei väsytä ei niin öisin eikä päivisin :D mitenköhän sekin on mahdollista!

Matsu83 miten sulla on voinut siirtyä LA noin paljon? Aika outoa, että testi on näyttänyt plussaa vaikka et ole edes ollut raskaana :|

Nyt lähden kaupoille edes kivuttomien supistusten toivossa :kieh:

Alien
 

Yhteistyössä