TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Niinanii Onnea tytön syntymän johdosta!! :heart: :heart: Valitsi kyllä hyvän syntymäpäivän... ;) Kurja että sinun synnytyskokemus taas jäi huonoksi... :hug:

Runttipulla Kiitos synnytyskertomuksesta! =)

ON Eli kävi niinkuin arvelinkin... pääsin tänään sairaalasta kotiin! Käynistystä ei yritettykään vielä kun ks sen verran epäkypsä, eikä minulle pystytä Cytotec-tabletteillä käynnistää kun minulla on tuo sektio takana...
Noh vointi minulla on ok, vaikka maksaarvot edelleen nousseet. Kutina on oikeastaan ainut oire... Vauvalla on kaikki kunnossa, KTG-käyrät ok. Painoarvio 3,1kg. Käyn nyt äiti-polilla päivittäin käyrässä, ja huomenna labrakokeissa. Adursal-lääkitys aloitettiin kolmesti vrk:ssa. Maanantaina arvioidaan ks tilanne uudestaan että joko voisi käynnistää... Ks oli nyt vielä suljettu, pehmeä, kanava reilu sentti, mutta erittäin takana eli lääkärillä oli vaikea yltyä sinne asti, kun vauvan pää on niin matalalla.
Suppareita minulla on vähän, mutta ei kivuliaita, käyräänkin piitrtyivät, eli sillä tavalla tiedän nyt että ne on suppareitä, ne mitä olen kuvitellut... :LOL: ;)

Kiitos kaikille tsemppauksista!!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 39+0 :heart:
 
Chamorphis
Enkelitytön äiti toivotaan et pääset kans pian tositoimiin! =) Tohon kutinaan saattais auttaa kurkkumehu, mutten tiiä kyllä mistä sitä saa... Meillä töissä (oon sairaanhoitaja) sitä on tavattu tilata keittiöstä, mutta näin niinku siviilis ei hajuakaan mistä vois saada... :whistle:
Jääkaapista varmaan vaan kokonainen kurkku siivuiksi ja kroppaan lätkiä niitä! :p
 
Onnea niinanii ja ruusu :heart: :flower:
Olipas niinaniillä syynytys :hug:

No äippäpölilla käyty. Valtakunnassa kaikki hyvin, vauva vielä tosi ylhäällä, joten ei varmaan ihan kohta synny :/ painoarvio tänään 3740g, onpas kiva jos vielä 2 viikkoa kasvaa, niin on toosa tuuskan nuuskana synnytyksen jälkeen :whistle: Lääkäri sanoi, että eivät mielellään käynnistele, vaan odotellan josko luonnollisesti lähtisi käyntiin.... Noh viimesitään kuitenkin 2 viikon päästä....

Että semmosta, ei tullut vielä nyyttiä tähänkään syliin.... :wave:
 
Chamorphis
kirppunen vähä kans pelottaa toi vauvan koko... Mulla oli arvio viikolla 38 3,4 kiloa ja jos menee sen pari viikkoa vielä niin kans varmaan joku nelikiloinen tulee... Toivottavasti ei paikat repee.. :whistle:
 
Tervehdys täältä!

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Aika huima tuo 14 pvä:n tyttö lista :)


Kotona vihdoin ollaan.
Viikko vierähti vauvan kanssa sairaalassa ja viikko ennen syntymää joten 2 viikkoa alkoi oleen aika maksimi. Nyt nautitaan.
Sisko oli käynytkin viestiä tuomassa jo.

Pikaiseen kerron kuulumisia, tarkemmin voisin kertoilla paremmalla ajalla.

Eli sunnuntaina yöllä meni vedet lopultakin ja menin ma-aamuna takaisin sairaalaan klo 9 kuten oli sovittukin. Käynnistystähän piti jatkaa mutta nyt sit vaan jäätiinkin odottelemaan omia supistuksia joita ei kuulunut edelleenkään.
Osostolla siis ma ja ti odoteltiin vaan, hermoja raastoi.

Ke aamuna vihdoin saliin samassa tilanteessa kuin viikko sitten, 2cm kaulaa jäljellä ja 2cm auki.
10.30 puhkaistiin kavot kokonaan,
11.10 eka supistus 5 vuorokauteen ja oli heti aivan VALTAVA!
11.14 toinen supistus
siitä alkoi supisteleen ihan 2 min välein heti ja niin isoja et taju meinas lähtee,
11.50 huusin jo epiduraalia, 5cm auki. Ilokaasua.
12.10 epiduraali
13.40 9-10cm auki ja pudendaalipuudutus.
13.50 aloin ponnistamaan,
14.09 tyttö syntyi :heart:

Kokonaiskestoksi tuli ekasta supituksesta 2h 59min josta ponnistusta 19min.

Kaikenkaikkiaan ihana synnytys rankkojen yritysten jälkeen :) :heart:

Tyttö siis painoi huimat 4310cm, pituus 53cm ja päänympärys 36cm.

Sain tytön rinnalle ja tisuteltiinkin 1,5 tuntia kunnes tuli pesut ja mittaukset.
Tuon jälkeen happisaturaatioarvoja mitatessa huomattiin ettei ole tarpeksi hyvät ja tyttö vietiin happikaappiin.
Tuosta matka jatkui keskolaan (vastasynteneiden-teholle) jossa tyttö vietti yön ja minä jouduin palaamaan tuolle samalle osastolle josta lähdinkin synnyttämään ilamn masua ja vauvaa, rankkaa :'(

Seuraavana päivänä klo 13 siirryin sitten vauvaosastolle jonne tyttö tuotiin myös.

Tulehdusarvot olivat nousseet myös ja tyttö joutui antibiootille viikoksi. Minä sitten kärräilin tyttöä 3 kertaa päivässä keskolaan lääkkeille jotka meni kanyylista joka oli vaavin päässä.

Tänään aamulla oli viimeinen antibiootti ja päästiin kotiin

:heart:

Itse toivuin synnytyksestä ihan hyvin, sain jopa olla omassa huoneessa eilis aamuun asti kaksin vauvan kanssa, sitten sinne tuli kaveri.

Ehdinkin aika hyvin kertomaan jo, nyt tyttö hermostuu, tisuttelemaan mennän. :wave:

T: TeeBird ja ihana pikkuinen 1 viikko :heart:
 
:heart: Onnea Niinanii ja TeeBird :heart: .

Kirppuselle ja Enkelitytön äidille jaksamisia odotteluun :hug: .

Takana karsee päivä. Jalkahoito oli ihan mitäänsanomaton, jouduin vielä kotona lakkaamaan kynnet uudelleen kun hoitaja niin kiireinen, että ei ehditty kunnolla kuivattaa kynsiä ennen sukkien jalkoihin laittoa. Ketuttaa miehen puolesta kun se kustansi ton hoidon mulle joululahjaksi (en kyllä raaskinut tästä sille mitään sanoa..) :kieh: :kieh: .

Supistelee jatkuvasti ja liman tulo on valtaisaa (yöäk). Vauva on laskeutunut majailemaan mun takalistooni ja selkä sekä lonkat huutaa armoa. Vessassa saa juosta alvariinsa, joten nyt mammat peukut pystyyn, että saan sinniteltyä huomisen yli sinne perjantaiaamulle :/ :/ . Väsynytkin olen, joten en edes jaksaisi lähteä synnyttämään näillä voimilla :kieh: .

Kaikille muille halukkaille toivottelen isoja suppareita, pikaisia lähtöjä ja voimia tulevaan yöhön :wave:

:heart: Anni :heart: .
 
onnea niinanii vauvasta :flower:

onkohan mmamaa päässy vauvan hakuun, ku ei oo eilen eikä tänään tänne kirjotelu.

huh, kyl alkaa monella oleen jo yli aikaa. varmasti on tuskaa ja raskasta. itellä mikään raskaus ei oo menny yli, kaikki tullu viikon verran ennen LA:ta.

juup, mutta jaksamisia taas kaikille.
 
Hei vaan!

Meille syntyi 19.pvä (38+3) pikavauhtia iiiihaaannnaaa tyttönen! Pituutta oli 48cm ja painoa 3260g eli vähän oli pienempi kuin siskonsa ja veljensä jotka olivat aika tarkkaan molemmat 50cm ja 3,5kg ja syntyivät viikolla 39.

Erittäin rauhallinen tapaus on, tänään päästiin kotiin ja nukkui heti 6h unet, taisi olla väsyttävä tuo kotimatka ja siskon ja veljen tuhannet pusut kotona :heart:

Eli vieteltiin sunnuntaina pojan 6v synttäreitä reilun viikon etuajassa jotta ehdittäisiin ennen vauvelin syntymää (aika tiukille siis meni :D ).
Huomasin kesken synttärien iltasella että alkoi limatulppa hiljalleen irrota, edelliset synnytykset/supistukset ovat alkaneet noin vuorokauden kuluttua tästä limatulpan irtoamisesta. En siis sen kummemmin hötkyillyt, ajattelin että katsotaan maanantaina tilannetta, rupeaako tulemaan suppareita. Kävin vielä illalla saunassa ja mietin nopeuttaakohan tämä synnytystä..
No puoliltaöin horroksesta heräsin pieneen poksahdukseen, vedet meni siinä :| Silloin jänskätti koska edellisissä vedet on mennyt synnytyspöydällä ja se on ollut menoa siinä vaiheessa, ja nytkin ounasteltiin kokoajan nopeaa synnytystä. (edellisten kestot, eka n6h ja toka n3h).
Soitettiin sitten isovanhemmat lapsenvahdeiksi, heiltä kesti sen puoli tuntia tulla, sain puettua ja soitettua että täältä tullaan, samalla alkoivat supistukset heti 3-4 min välein. Ne eivät olleet kipeitä, mutta välillä vähän piti pysähtyä puuskuttamaan :D
Sitten lähettiinkin, onneksi aika oli sellainen että Lahden motarilla ei ollut ruuhkaan ja normaalin 45min matkan sijasta, miehen kaasuteltua lievähköä ylinopeutta niin matkaan meni reilu puoli tuntinen. Kirjauduttiin sisään klo 1.25 ja heti käyrille. Kätilö sanoi tulevansa kohta tarkastamaan mikä alhaalla tilanne ja kysyi kivunlievitystoiveita. Toisessahan ei ehtinyt mitään ja nyt toivoin nyt sitä epiduraalia jos kivut tästä vielä kovenisivat. Nyt supparit olivat koko ajan olleet napakoita muttei sietämättömiä.
No ei ehtinyt kätilö olla kuin hetken poissa kun tuli ponnistamisen tarve, olin ihan äimänä että voiko tämä olla siis nyt oikeasti tässä :eek:
Soitettiin kelloa ja kätilö tuli juosten paikalle, tutki tilanteen ja sanoi että pidättele hetki että hän vaihtaa käsineet ja sitten ponnistetaan :kieh:
Muutaman hengittämällä tukahdetun ponnistamistarpeen jäkeen kätilö sai kaiken valmiiksi ja antoi luvan ponnistaa kun siltä tuntuu. Siinä olikin aika pitkä hetki kun ei mulla tullut supparia ja juteltiin niitä näitä kätilön ja hoitajan kanssa. Ajattelin että ei kai nyt vaan homma tähän tyssää.. Mutta sitten se supistus tuli ja ponnistin ja pulps, tyttö syntyi siihen klo 2.02 :heart:
Kaikkiaan siis synnytyksen kesto ekoista suppareista h-hetkeen kesti aika tasan 2h ja yksi ponnistus riitti. Kätilö sanoi että 7v uransa aikana tämä oli helpoin synnytys, ja mustakin tuntui että kävin vain hakemassa vauvan kotiin. Ihan älyttömän kivutonta,eikä mitään jälkiä jäänyt. Olin valmis vaikka lenkille heti kun vauva oli maailmassa :kieh:

Jäi siis tajuttoman hyvä fiilis, ei tarvinnut /ehtinyt mitään kivunlievitystä joten vaikka olen vannonut että tämä on vika vauva niin jotenkin jäi sellainen fiilis että kun tämä näin helppoa on niin ..... No vielä ehtii vähän katsoa miten tämä tästä kolmen kanssa lähtee sujumaan ja jos vaikka iltatähden sitten ...

No mutta nyt pitää pistää näitä nukkumaan ja lähteä itsekin tankkaamaan jotain ennen nukkumaan menoa.

Kaikille vielä odottaville paljon suppareita ja jaksamista odotukseen! Se palkitaan kyllä :heart:
 
Haaveilija2006 Onnea tytön syntymän johdosta!! :heart: :heart: Kiitos myös synnytyskertomuksesta! Kuulosti kertakaikkiaan ihanalta kokemukselta!! =)

Anni Tsemppiä sinulle! Toivottavasti synnytys ei lähe käyntiin vaikka noin supistelet... Voisin mielellään ottaa ne supistukset... ;)
 
Haaveilija2006 sullahan oli helppo synnytys! Onko tuo ees mahdollista :D kuulosti aivan ihanalta. Onnea vauvasta!

Toivotaan anni08, että vauva pysyy sisällä vielä hetken ;)

Onnea TeaBirdille ja kiitos synnytyskertomuksesta :)

Kirppunen sulla on ihan kivan kokonen nyytti tulossa. Onneks en oo itse käynyt missään arvioissa koska alkais pelottaa synnytys vaan enemmän...ja kun sitä ei tosiaan tiedä miten kauan vauva vielä aatteli kasvattaa itseään ja masunympärystään :D Ihan hyvä siis, etten tiedä jos jotain pientä jättiläistä joutuu sit puskee ulos!

Mä oon varmaan seonnut ihan lopullisesti. Mä en enää odota vauvan tuloa ollenkaan niin malttamattomasti. Kaikki temput kokeiltuani (ja mä todella uskoin siihen että ne tehoaa :D ) tajusin, että ei se vauva sieltä millään kikkakonsteilla tuu vaan just sillo kun se on valmis syntymään. Nyt on jotenkin tosi "levollinen" olo. Tosin voi olla, että huomenna taas pää hajoaa mutta onneks tänään näin. Enkä tiiä oisko sitä ees ihan vielä valmis lähtee synnyttää..kämppä vähän puolitiessä ja laittamista ois siellä sun täällä :D joten annan vavelle armon aikaa ihan hyvillä mielin :LOL:

Nyt syömään pasteijoita. NAM!

Alien 40+1
 
Niinanii ja Haaveilija onnea tyttäristä! :flower: :heart:

Niinaniillä vain raju synnytys ollu, kurjaa :'( Paljon jaksamista sinne, ja käy ihmeessä juttelemassa asiasta jonkun kans :hug:

Haaveilija: jos mullakin taas kusee koko synnytys niin saat synnyttää mulle sen neljännen vauvan kun se kerran noin helposti käy :LOL:

Mulla on alkanu pelottaa ihan sikana nyt se, ettei vauva pysykään sisällä keskiviikkoon asti!!
Just kun sain sieltä pelkopolilta mielenrauhan ja olis hyvä kätilö tulossa mukaan (johon uskallan edes vähän luottaa) niin ihan tasan neiti päättää tulla maailmaan etuajassa!!! Pessimisti mikä pessimisti... |O
Olis niin mun tuuria... :kieh:

Suppareita siis tulee välillä, siis niit ihan oikeita muttei kipeitä. Mutta, jos ne kuitenkin jotain tekee tuonne alhaalle... Kun olin ma 2cm auki ja kanavaa sen 1,5cm jäljellä...

Noh, ei kai auta ku odotella ja koittaa ottaa rauhallisesti...

Mrs O & Nti Eelis 38+5
 
Nyytin saaneille onnea :heart: :flower:
Niiskunen :hug: Tsemppia, hyvissä käsissä olet.

Siis nukuin kun tukki koko yön, edes vessassa en käynyt kertaakaan :eek: Nyt tuntuu, että oon vaan kahta kauheemman väsynyt....
Kysyin eilen kätilöltä voinko saada epiduraalin tai spinaalin synnytyksessä, kun sektiossa romahti niin pahasti se verenpaine. Sanoi, että ei ole este, yleensä paineet romahtaa sen takia, kun heti puudutuksen jälkeen kipataan selälleen sektiossa ja sillon tulee juuri nuo verenkierron häiriöt. Huh, saa edes puudutuksen, jos kivut on aivan sietämättömät...
APUA, vähän alkoi jännittämääm tää vauvan koko, vaikka arvioitahan nuo ultraukset on, mutta siltikin... Esikoinen painoi 3950 ja olipas siinä työmaa pungertaa neiti ulos, ja alakerta oli kipee sen jälkeen aika pitkään :snotty: Siis siitähän on 13½ vuotta aikaa kun oon alakautta synnyttänyt, pidän kyllä itteeni nyt ihan ekakertalaisena :xmas:

Ja eikun imuria heiluttamaan....
 
Hellou.

Haaveilija2006 onnittelut tyttövauvasta, ihanan helpon kuuloinen synnytys ja rauhalliselta kuulosti ja hyvin tunnuitte ehtivän, vaikka nopea synnytys olikin. Helpottaa tässä omaa oloa, kun nopeaa synnytystä on mullekin ennustettu.

Niiskunen: Tsemppiä vauvan hakuun, hyvin se menee.

ON: Täällä vauva alkaa kaivautua lähtöasemiin. Hirveesti en ole itse kokeillut kuinka lähellä vauvan pää tuntuu, mutta pakko tunnustaa että eilen kun taas yhdistimme kaksi ässää eli saunan ja seksin niin mies kyllä mainitsi ettei hänelle tuntunut juurikaan olevan tilaa. Huomattavan paljon vähemmän, kuin maanantai-iltana. Vaaleata venyvää limaa on myös tullut ajoittain vähän kerrallaan jo muutaman päivän ajan, joten josko sitä pikku hiljaa alkaisi lähtö lähestyä. Toivossa on hyvä elää. *hymytys*

Keksin eilen olevinaan hyvän keinon helpottaa tuskaa tästä vauvan odottamisesta. Ajattelin että kun olen tähän asti laskenut päiviä laskettuun aikaan niin jatkossa lasken päiviä siihen kun raskausviikkoja on 42+0. Tänään vielä 19 päivää. Jos vauva ei siihen mennessä ole tullut niin ei siitä enää kauaa voi mennä. Mutta jotenkin ei ole niin kärsimätön olo, kun ajattelee että 19 päivän päästä mulla on vauva, kuin jos ajattelee että vauvan laskettuaika on 5 päivän päästä. Tällä ajattelutyylillä ( jos sitä vaan saa ylläpidettyä ) voipi jopa käydä niin että vauva yllättää ja tulee ennenkuin laskettavat päivät loppuvat. :D

Notta tämmösiä mietteitä tällä suunnalla. Tänään kaupungille pyörimään ja huomenna ois neuvola, sen pidemmälle en oo vielä ehtiny suunnitella. Mies ehdotti kyläilyä kummivanhempiensa luokse Kolhoon viikonloppuna.. No muistutin miestä että lääkäri on käskenyt mun pysytellä Tampereella, johon mies vaan totesi että ei hän mua ajatellutkaan ottaa mukaan vaan mennä lasten kanssa päiväseltään käymään. Joo. Tuli siinä tiukasti sanottua miehelle että et todellakaan lähde yhtään minnekään. Sinnekin on kuitenkin meiltä melkein 2h ajo suuntaansa niin mä en ota riskiä että mun tarviis lähteä yksin synnyttämään. Kai sitä ehtii vierailla sittenkin kun vauva on syntynyt.

Miehen kummisetä oli kysynyt miksen voisi lähteä Tampereelta, onhan sielläkin sairaala. :headwall: :headwall: :headwall: Voi ikä ja terveys, että määkö lähtisin vaihtamaan yliopistollisen sairaalan lähellä MEIDÄN kotia johonkin pikkusairaalaan jossain perämettässä! Hei haloo!! Kivampi on sitä paitsi kotiutuakin lähisairaalasta kuin parin tunnin ajomatkan päästä kotoa. Sori, pakko vähän avautua kun tuntuu ettei kaikilla oo ihan kaikki ruuvit riittävän kireellä.


tulia & viljami 39+2
 
Hurjasti taas onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitos noista synnytyskertomuksista!! :hug: :heart: Hui ku alkaa ihan supisteleen niitä lukiessa! B)

Täällä on olo nyt -vihdoin ja viimein- kypsähtänyt silleen, ettei tässä kohta enää pääse liikkeelle...tätä tuttua tuskasuutta olenkin kaivannut (niin hullulta kuin kuulostaakin!). :D
Liitoskivut iskivät päälle, vauva painaa alas ihan hullunlailla ja liikkuminen on tyyyyyölästä.
Mutta jo se on aikakin tuntua joltain!
Turvotuskin vaivaa aikalailla.

Mutta eiköhän tässä lähiaikoina jotain tapahdu...! :xmas:

-EC 38+6-
 
Tuosta vauvan pään tunnustelemisesta...
Aiemmin pää tuntui ihan tuossa puolen sormen päässä, mutta eilen kun koklasin, oli pää yllättäen noussut ylemmäs, vaikkakin vauva alkoi samalla painaa alas enemmän kuin koskaan! Siis jotenkin ihmeellistä. :$ Kovasti se on laskeutunut ja todellakin painaa jo, mutta ehkä ei siis ole kiinnittynyt vieläkään...tosin eihän se välttämättä kiinnitykään uudelleensynnyttäjällä.
 
Mä tunne mitään päätä, vaikka tunkisin koko käden tuonne värkkiin :ashamed: Tosin eilen ultrassa sanoi, että vauvan pää on juuri sektiohaavan kohdalla, ja se aiheuttaa kipua haavassa, eli siis TOSI YLHÄÄLLÄ on vielä meidän neiti. Tympii, tympii ja tympii. ;Minnekään ei jaksa takamustaan hilata, paitsi lenkillä ajattelin kyllä käydä. Asutaan täällä metsän keskellä, naapureina vanhoja mummoja muutama. Mulla ei ole autoa, ja isäntä iltavuorossa. Pää leviää kohta :headwall: Niin ja vähän tulee näitä nettiostoksia tehtyä, kun on tätä aikaa istua koneella :whistle: Isäntä lähti just postista hakemaan sitä ihanaa lodgerin pussia, niin ja hobby hallilta tilasin uudet matot nekin odottaa postissa ja eilen tuli uusi iso jääkaappi :saint: Mutta eikös ne mainostakin nyt että älä ruoki lamaa :D
 
Hei!

Kiitos Teebird, Haaveilija ja Ruusu synnytyskertomuksista!

Mulla tuli aamulla limatulppaa ja nyt supistelee voimakkaasti n.8min välein. Jes, jospa pikkuhiljaa tulisi lähtö =)

Tulia kyllä joillakin välähtää, mutta tottakai se kannattaa lähtea johonkin muualle synnyttmään kuin omaan tuttuun sairaalaan. Miten ne vaikuttiki niin miehisiltä nuo kommentit :LOL: en voinut olla nauramatta.

Enkelitytön äidille :hug: mukavaa, että sinä ja vauva olette kunnossa.

Andie ja luumu 39+5
 
tulia Lasken kanssa koko ajan päiviä siihen milloin vauva viimeistään keinolla tai toisella tulee ulos. Ja toivon ettei sillä tavalla ala kypsyttää niin paljoa.

Neuvolassa käytiin taas ja vieläkin sai kuulemma päätä vähän heilumaan. Sf oli entisensä ja paino noussu tällä kertaa 300g, ja kaikki muutenkin kunnossa. Masukki painaa ehkä vähän enemmän tuonne alas, ja häpyluu tuntuu vähän kipeältä, mutta ei tässä tosiaan ihan lähiaikoina olla lähdössä synnärille. Tämä melkein koko ajan meillä ollut sijaisneuvolantäti on enää vaan ens viikon ja olis toivonut kovasti, että olis ehtinyt nähdä meidät vielä vauvan kanssa! Mahassa vaan ei selvästikään olla samaa mieltä asiasta... :p

Nyt laittamaan pyykkiä narulle, jotta saa nuo ainuat verkkarit, jotka ei purista, kuivaksi.

Ja niin, onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille!

Vetku ja hidas laskeutuja 39+1
 
Heips!!
Haaveilijalle myös onnittelut nyytistä!
Ja kiitos synnytyskertomuksista!

Kävin aamulla synnärillä näytillä kun aamulla alkoi tulemaan sellasta vaaleanpunasta vuotoa. Yöllä heräilin välillä semmoseen hassuun kipuun, erilaiseen kuin ennen. Ei ollut kuitenkaan lapsivettä vaan ilmeisesti limatulppaa tms. Kuitenkin lääkärin mukaan nyt alkais olemaan h-hetki lähellä. Maanantaina käynnistetään jos ei sitä enne tule ulos omineen. Lääkäri jo toivotti tervetulleeksi ennen maanantaita. Perkule että ronkkivat ronskisti tällä kertaa, sekä lääkäri että kätilö mur :p

Ja sitten tuo ihana painoarvio...4100 grammaa... :eek: Alko vähän jännittämään..Noooh, kyllähän se sieltä ulos tulee tavalla tai toisella. Ja mua lohduttaa että oon itse ollut isompikin ja tällä palstallakin on urheita mammoja ollut jotka on isompiakin alateitse synnyttäneet. Ootte mun esikuvia :)

Täytyy varmaan mennä vähän vaakatasoon.. |O Palataan ja ihanaa päivää ja supistuksiaaaaaaaaaa!! :)
 
Tuntuu aika hurjalta, tasan viikko laskettuun aikaan... vaikka eihän se välttämättä mitään meinaa! :) Mä elän (pöljyyttäni) niissä tunnelmissa että tää vauva syntyy aikalailla laskettuna.

Viime yönä heräilin voimakkaampaan vatsakipuun kun ennen, mutta ei se ollut vielä supistus tai sitten en tiedä mitä kiristävä kipu tarkottaa. Mies on niin söpö kun se kysyy aina kun puuskutan että "onkohan se supistus" :LOL:

Ja kiitos kaikille taas synnytyskertomuksista!!!

Puhelin piippaa ja soi jo nyt ihan kiitettävästi, mitäköhän se on sitten viikon päästä... Ja se on jännä miten ihmiset pyytelee kylään tai yrittää tulla kylään, ei ne oikeen tajua tätä väsymystä mikä mulla on vaikka kuinka yrittää kertoa että mä en liiku minnekään enää!! Ja sitten se että halutaan miehen kanssa viettää vielä aikaa kaksistaan koska hetki menee että se on sitten mahdollista...

No juu,lakkaanpa valittamasta ja yritän kerätä kuuni kauppaan! :)

monna & nappula tasan 39
 

Yhteistyössä