TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Moi taas!
Johan on ollut monensorttista synnytyskertomusta täällä, kaikkea ihanan ja kamalan väliltä voi siis olla tiedossa! On oikeestaan tosi hyvä lukea näitä HYVIN erilaisia kertomuksia, niin eipä ainakaan lähde synnyttämään minkään agendan mukaisesti.. Paljon onnea tuoreille äideille ja ihanille vauveleille!

Mulla on ollut kovin vähän sanottavaa viime aikoina, joten olen keskittynyt teidän juttujen lukemiseen. Maanantaina kävin neuvolassa toteamassa, että ei kuulu mitään ja tää odotus ens maanantain LA-käynnille on ollut aika pitkästyttävää. Voin edelleen mainiosti, enkä siis saa edes ahtaasta olosta puhtia toivoa tän edistymistä!! Siis apua voiko joku ihan oikeesti valittaa siitä, että ei oo kipuja ja tuskallista oloa ja kiire synnyttämään.... anteeksi vaan... :ashamed:

Mutta kuinkas sitä osaisi nyt nauttia täysillä tästä omasta ajasta?? Kattelin äsken 2 tuntia dvdtä ja siitä tulee ihan pöhkö olo. Hinku omasta nyytistäkin on vähän kateissa, taidan nyt oikeesti pedata ton pikkusängyn, niin tulis vähän fiilisteltyä. Vauvapuolella on kyllä ihan mukavia juttuja ja onpa hyvä, että sieltä saa sitten online-käyttöohjeita!!

Lilli 39+3
 
Lillille tsemppiä!! :hug:

Hei nyt siitä kuuluisasta limatulpasta, Anni ja kaikki muut jotka ovat ko. asiaan törmänneet. :p Eli tuleeko sitä limaa ihan älyttömästi vai vaan joku klöntti eller hur..? Kun mulla siis tuli aamulla ihan tiputtelemalla sellasta vaaleanounasta nestettä joka sitten muuttui enemmän "limamaiseksi". Ja limatulppaa lääkärikin meinasi. Nyt kotona vessassa käydessäni pönttöön kyllä ilmestyy sellasia vaaleanpunasia limaklönttejä (anteeksi nää hienot kuvaukset..) mutta myös koko side on ihan märkä ja painava. Mistäs mä tiedän milloin se on limatulppaa ja milloin lapsivettä jos side kastuu ihan kunnolla... :ashamed:
 
"Huomenta" mammat

Äsken vasta pääsin ylös :LOL: tuli vähän nukuttua mutta hyvä niin...yritän nyt nukkua vähän varastoon ennen vauvan tuloa :D

Tulia mä kans mietin yks pv tota, että laskee päivät sinne viikolle 42 asti niin tää odottaminen ei tunnu enää niin kamalalta :D Näillä näkymin saldo ois siis 11 pv (jos oikein laskin:D ) Ei oo meillä enää pitkä aika ja sen takia tää odottaminen ei ookaan enää niin kamalaa! Nyt vaan nautitaan loppuaika näistä mahoista (pahoittelut niille, joilla on kamalat vaivat :( ), sit ne on poissa vaikkakin tilalle saakin jotain paljon ihanampaa :)

Tajusin just eilen, että voi jestas siitä on aikaa kun oon käynyt kakkoshädällä :D Miten voi tommosenkin asian unohtaa :LOL: Oon joutunut syömään joka pv rautaa mikä siis aiheuttaa tän ummetuksen. Mitä te suosittelette ummetuksen hoitoon? Mulla on levolacia täällä kotona mutta se korkki on jotenkin jämähtänyt kiinni enkä saa sitä millään auki :kieh: Kahvikaan ei mahan toimintaa enää edistä vaikka ennen oon saanut juosta vessaan pelkästä kahvin hajusta...

Alien ja 40+2
 
mimssu. Mulla ei tuota selkeää li9matulppaa tullut, mielestäni, alkoi vaan lurahtelemaan jotain housuun oikein olantakaa. soita sairaalaan ja kysy neuvoa, mulla ne tarkisti jollain testillä, että oliko se lapsvettä vai mitä sielt lurahtaa.
 
Alien mulla just toisin päin!! Kaks vkoa maha ollu aivan sekaisin |O

Mulla on sit kans nyt kolmena pvänä valunu/tullu sellasta kirkasta limaa ihan hillitön... ei siis ollenkaan normaalia valkovuotoa! Mutta, mulle iski taas hiivatulehdus päälle niin vois periaatteessa johtua siitäkin, mutta taas toisaalta, on mulla aiemminkin hiivatulehdus ollu muttei vuoto koskaan oo ollu tällasta :eek:
Huomenna saan suun kautta otettavan lääkkeen tohon tulehdukseen niin jospa se sit lähtis kokonaan... tai ei ehtis tulla enää takas ennen ku vauva syntyy...

Täällä ei muuten mtn uutta...

Niiskunen, tsemppiä vauvan hakuun! :hug:

Täälläkään ei muuten vauvan päätä tunne laisinkaan vaikka tunkis sormet kuin pitkälle tonne värkkiin, mutta lääkäri Oysissa sanoi vauvan olevan melko matalalla jo...

Jees, nyt meen kattoo mihin muksut hävis :D

Mrs O
 
Lara83
Päivää leidit! Täällä voidaan vielä paksusti, luen kyllä teidän jutut mutta en jaksa enää kauheesti itse näpytellä..

Onnea Haaveilija! Aivan ihanan kuulloinen synnytystarina, tuollainen myös mulle, kiitos :D

Maanantaina yliaikaiskontrolli naistenklinikalla.. en sitten ees tajunnut kysyä missä se siellä on :whistle:

Monna, mulla on soinut ja piipannut puhelin ihan kiitettävästi.. alkaa jo oikeesti ärsyttää vaikka tiedän ettei kukaan pahaa niillä kyselyillä tarkoita..

Nyt siivouspuuhiin :wave:

Lara83 41+1
 
Lilli70 mulla ihan sama meininki! Ei oo kiirettä vauvan tulolla.. kaikki pirun hienosti, mutta silti kiukuttaa joku??!! Tämä sisällä olo on mulle ihan tuskaa.. eilen yöllä kävin koirien kans parin kilsan lenkin ja sitten maistuikin 12 h unet..... ei osaa kaivata sitä vauvaa, eikä mulla oo semmonen olo, että tulis jo!!? Kuulostaako pahalta?

Mimssu82 jos side on painava, se on todennäköisesti lapsivettä Onnea! Mulla tullut jo pari päivää semmoista ruskeaa veristä(sisätutkimuksen jälkeen tuli paljon verta) limaa, silleen että kun pissalla käydessä pyyhkii, niin paperiin jää, kuin kakka tahra.. Tietääkseni limatulppa on n. kananmunan kokoinen, eikä mulla ole tullut vielä sitten kaikkea.. Neuvolasta käskettiin mua tulemaan testaamaan heti jos side kastuu enemmän, että onko lapsivettä!! niillä oli semmosta litkua, mikä muuttuu siniseksi, jos on.. siteeseen vaan sitä niin näkee... sinuna menisin näytille!
 
Multa ei tuu mitään vuotoa paitsi jotain perusvalkkaria vähän. Eikä edes kakkaa :LOL: :LOL: No jotain säälittävää yritystä joo, mutta olen lukenut noita peräruiskejuttuja sillä silmällä, että sellaisen haluan, kun synnärille meen, ellei tää tästä muutu. Activia my ass, pitäisköhän tosiaan lähettää niille niitä kuitteja, että kaks viikkoo on syäty kyseistä jugurttia, eikä vaikutusta. Hauskaa vaan, että kirjeessä pitää juurta jaksain selittää, miksi/mitenniin ei ole ollut vaikutusta - varmaan ois ihana lukea työkseen niitä selityksiä!!

Ny on pedattu pikkusänky ja omat lakanat vaihdettu (turhaa puuhaa??) ja heti mieli kirkastui jee! Vauvan kassinkin sain pakattua eli nyt voisi harkita hyvin omintunnoin lounasta ja ehkä taas sitä telkkua... =) Juu ei tämä joutenolo ole nykyihmiselle terveellistä...
 
On kyllä totta, että tää joutenolo käy vähän ku työstä. On siinä hommaa ku miettii mitä ihmettä seuraavaks tekis! Mulla ois vielä vaikka mitä pikku puuhaa mikä jää sit ainakin tekemättä kun vauva on tullut. Kaappien siivousta ym. pientä mitä ei muutenkaan tee kovin usein...jos sitä nyt jostain löytäis inspiraation! Mun laiskuudesta kertoo myös se, että en oo vieläkään saanut pakattua sairaalakassia! Mikäs kiire tässä on...pakkailen sitten kun lähtö koittaa :)

Alien
 
Tuosta kysely-puheluista tuli mieleen, et mulle ei paljon porukka soittele tai kysele, mut mies saa senkin edestä niit kyselyitä osakseen :LOL: Tuli yks ilta töistä ja sano et ihan mahoton kuin porukka kyselee "joko on vauva syntyny, vieläkö ollaan yhdessä kasassa" jne. Kaverit sit kans siihen päälle, mut jostain syystä mä olen selvinny noilta uteluilta :D
 
Lapsivedestä sen erottaa vetisemmästä valkkarista todella helposti tuoksun perusteella. Lapsivesi tuoksuu selkeästi "makealta". Synnytyksessä kun minulta tuli vedet niin se makea tuoksu oli kyllä todella selkeä.
Onnea vauvan saaneille, tsemppiä synnyttämään meneville ja extra hali synnytystä odottaville :hug: Loppuajasta todellakin tietää mitä tarkoittaa "odottavan aika on pitkä"-sanonta :whistle:
Vauvapuolella tavataan :wave:

MaMa ja tytsykkä 1vk1pv
 
Tervehdys kaikille...

Vauvoja ei vielä tainnut tulla lisää eilisestä, mutta vielä kerkiä... =)

Täälläkin on tullut sitä limaa jo pitempi aikaa, mutta ei mitään klönttejä. Nyt kun on päivittäin käyty siellä ronkkimassa niin on tullut vaaleanpunaista limasekoitusta...

Mahan toimivuudesta voisin sanoa että minulla heti raskauden alussa iski ummetus, söin kanssa aluksi hirveästi activia, mutta ei se auttanut siihen ja kun sain pahat peräpukamat niin kokeilin ensin Levolacia, mutta siitä tuli niin hirveästi ilmavajvoja että oli pakko lopettaa. Sitten keksin ottaa Vi-Siblin ja sen jälkeen maha on toiminnut päivittäin eikä minkänlaista ongelmia tullut... Ihanaa! =)

ON: Vielä tässä, kävin äiti-polilla tänään ja KTG käyrä oli ihan hyvä, eli vauva voi hyvin. Osa maksa-arvoista oli vielä noussut ja sen takia meen huomenna Oxytocin tipalle ja yritetään käynnistää synnytystä. Ks on vielä epäkypsä, lääkäri sanoi että ulkosuu on sormenkärjelle auki, mutta sisäsuu suljettu, kanava se sentti... eli katsotaan miten käy. Jos ei lähe käyntiin niin leikataan, nyt ei sitten ollut puhe että leikataan jo huomenna vai meneekö se sitten maanantaiksi jos tilanne viikonloppuna rauhallinen?? Hirveästi alkoi jännittää... :whistle: :x

Eli nyt siivoan koko talon ja harrastettiin jo seksiä :D että jospa ne paikat kerkiäs pehmentää sen verran että tippalla saataisiin hyviä ja tehokkaita supistuksia aikaiseksi ja synnytys lähtis hyvin käyntiin... =) :whistle: Supistuksia tulee kyllä kovempia nyt mitä pari päivää sitten eli toivotaan että keinot toimivat!! =)

Noh, ainakin tietää että ei ole monta päivää enää ja saadaan vauva syliin! :heart: :heart:
Supistuksia tänne, kiitos! ;)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 39+1 :heart:
 
Meille syntyi tyttö 3375g ja 49cm 19.1.2009 klo 20.51 n. 18 tunnin urakan jälkeen. Tultiin juuri pari tuntia sitten kotiin. Imetys sujuu ja tyttö syö ja nukkuu paljon. Tuun myöhemmin kertomaan lisää urakasta, nyt nauttimaan vauvan tuoksusta :)

BabyP ja tyttöbaby melkeen 3pv.
 
Iltaa, onnea uusille vauvoille ja perheille. Minä odottelenkin jo prenalla huomista aamua ja kalvojen puhkaisua. Iltapäivällä tuli ihan yllättäen kamala paine tonne kohdunsuulle ja verenvuotokin alkoi uudelleen joten ei kun nokka kohti synnäriä kuten oli käsketty tekemään jos vuotoa tulee. Lekuri totesi, et vauvan pää on todella alhaalla, vuoto tulee kohdunsuulta ja se on auki nyt 3cm, kohdunkaulaa jäljellä alle sentin ja painoarvio nyt 3400g, reilu viikko sit 2900g. Supistuksia tulee edelleen harvakseltaan. Yötä vasten ei kalvoja puhkaistu ihan munkin toive ja saleissa täyttä, joten osastolle tulin odottelemaan tilanteen edistymistä ja sit aamulla saliin alkuperäisen suunnitelman mukaan jos yöllä synnytys ei spontaanisti käynnisty. Onneksi sain yhdenhengen huoneen ja lupasivat antaa kaikki tarvittavat uni- ja kipulääkkeet yöksi, jotta jaksaa sit pinnistellä huomenna. Palaan sit linjoille kun saan tulosta aikaiseksi. Jaksamisia ja supistuksia kaikille. Anni ja masu 38+6
 
Meille syntyi tyttö ma 19.1. klo 3.48. Painoa 3330 kg ja 50 cm pitkä. Kunnon supistukset alkoivat sunnuntai-illalla kuuden jälkeen ja siinä sinnittelin kotona suihkun ja selkähieronnan voimalla klo kymmeneen. Sit soitin Oysiin, et voinko tulla näyttämään paikkoja et on semmonen olo että en kestä yötä ilman puudutteita. Oltiin sit yhentoista aikaan synnyttäjien vastaanotossa ja olin 5 cm auki. Eli peräruiske, vessaan ja synnytyssaliin. Sain ilokaasua ja epiduraalin, mut multa takavarikoitiin tuo kaasu kun sanoin et oon vähän niinku harhainen ja tuntuu et aika pysähtyy sen voimasta. Valitin et eka synnytys oli pitkä ja voimat loppui kesken eli ehkä näiden vuoksi mulla oli pelkkä epiduraali. Synnytys kesti 9,5 h ja eihän me sairaalassa ehitty montaa tuntii olemaan. Ponnistusvaihe oli 13 min (tuntui kyllä paljon pidemmältä ) ja tunsin ponnistukset aika kipeenä eli epiduraalit oli siinä vaiheessa jo aika minimissä. Onneksi sain lapsen ulos näin, laitettiin ainoastaan kaksi tikkiä.

Eilen illalla päästiin kotiin. Kätilö toivotteli tervetulleeksi uudelleen ja sanoi et oon ollu aika sähköjänis jo heti synnytyksen jälkeen. Sanoi et kaikki menny tosi hienosti eli että uusiksi vaan. Sanoin siihen et eiköhän nää kaksi lasta meille riitä...

Niinaniilla oli kyllä tosi rankka kokemus. Toivottavasti saat jälkihoitoa tuohon, jää varmasti kauheet traumat. Voisit kyllä tehdä tuosta ihan oikean valituksen, kun saat voimia ja kroppaa palautumaan. Eikös tuo ole jo jonkinasteista hoitovirhettä kun ei mitään osata tehdä oikein...
Onnea myös kaikille muilla lapsen saaneille ja paljon tsemppiä odottaville!!

Jonna ja Papu 3 vrk (outo ajatus että ei olekaan enää raskaana )
 
Onnea vauvan saaneet :heart: :flower:
annille voimia koitokseen :hug:

Mä kävin 3 kilometrin lenkin tyttöä stigalla vetäen, sitten kolasin vähän pihaa ja kävin kuumassa suihkussa. Sitten lahjoin tuon esikoisen hieromaan mun jalkapohjia ja nyt on tullut jopa muutamia tuntuvia supistuksia :D Ei todellakaan mitään kovia, mutta ihan napakoita, että tuntuu. Epäilen kyllä, että tästä nämä vaimenee kun nukkumaan käyn....

Öitä ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville :wave:
 
Paljon onnea neideistä BabyP ja Jonna-75 :flower: :heart:

Annille tsemppiä huomiselle, toivottavasti saat nukuttua ens yönä jotta jaksat! :hug:

Mulla ollu ihan kummallinen olo koko pvän, toivottavasti ei enteile mtn!! En halua viel synnyttää, vaan vasta keskiviikkona!!

Mrs O
 
Onnea vauvautuneet! :)

Täällä ei vielä mitään merkkejä mihkään suuntaan, kivuttomia suppareita tulee mutta niitä onkin tullut jo viimeset 20 viikkoa :D huh huh. Noh eiköhän nää vikat päivät nopsaa mee...välillä vaan hiipii mieleen pelko, että jos jotain meneekin vikaan kun on ollut jo "näin kaun" raskaana!

Alien 40+2
 
Onnea kaikille! :flower:

Itse en oo paljon jaksanut palstailla aikoihin. Nyt viime aikoina tosin olen käynyt täällä katsomassa mikä tilanne on kenelläkin :)

Mulla oli selkä tosi pitkään äärettömän kipeä ja siitä syystä meni koko raskaus ihan plörinäksi.. nyt on selkä helpannut ja raskaus tuntuu taas ihanalta! Nyt mua vaan harmittaa, että laskettu aika on ensi tiistaina, eli viimeistään 10.2. on vauveli pihalla.. Toisaalta kyllähän sitä odottaakin jo :heart:

Voimia kaikille loppuhetkiin!
 

Yhteistyössä