TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Taas onnittelut uusille mammoille, tuntuukin vauvoja syntyneen nyt oikein urakalla! =)

Ja kiitokset synnytyskertomusten jakamisesta, niitä on mielenkiintoista lukea (omaa kokemusta odotellessa... )

Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset tuon peräruiskeen suhteen; toisaalta haluaisin ottaa sen synnytyksen yhteydessä (juuri ettei tarttis vauvansyntyä p**kan sekaan), mutta toisaalta se vaikuttaa NIIN epämiellyttävältä (yäk! :x ) toimenpiteeltä se sen laittaminen. Siis ei siinä, en toki oleta synnytyksen kipuineen olevan mitenkään erityisen miellyttävä, mutta jotenkin vain ajatus tuosta peräruiskeesta meinaa etoa. :ashamed: Olenkin tässä itsekseni miettinyt, että katson sitten "lähdön" tullessa että mikä on tilanne (milloin viimeksi käynyt isolla hädällä, jne.) ja sen mukaan sitten otan asian kätilön kanssa puheeksi. Tai sitten kuulostelen, että ottaako kätilö asiaa esille/ehdottaako. Saa siis nähdä - pikkujuttu sinänsä vauvan maailmaantulon rinnalla, kunhan aikani kuluksi jahkailen asiaa... :D

Sitten omaa napaa tarkemmin: Eilen iltapäivästä puolilleöin supisteli/vihloi/poltteli alaselkää ja - mahaa tosi kipeästi. Olin ihan ihmeissäni, että oliko ne oikeita suppareita kun edelleen olisin niitä voinut kuvailla lähinnä "menkkakipuina"/sen tapaisena vihlomisena. Niitä tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, kellon lähennellessä puolta yötä aloin sitten niitä kellottamaan ja noin 10min. välein niitä tuli. Kävin sitten saunassa (aivan; puolen yön aikaan ihan extempore :D ) ja menin sänkyyn laskemaan suppareita (miehen käskin mennä nukkumaan, kun olin varma että yöllä tulee lähtö laitosta kohti käymään ainakin näytillä ). Mutta mitä vielä: olin nukahtanut kesken suppareiden laskun ja heräsin kolmen hujakoilla vessaan!!! :kieh: :headwall: Loppuyö meni sitten nukkuessa/vessassa käydessä, äsken heräsin. Aina esim. pöntölle mennessä/sieltä noustessa vihloo edelleen alamahaa ja - selkää todella kipeästi, mutta muuten ei ainakaan toistaiseksi sen enempää.

No, kuulostellaan mitä tämä päivä tuo tullessaan; toivottavasti meille (ja muille yliaikaisille) lähdön synnärille ja oman nyytin syliin! :heart:

Nyt aamupuuron keittoon.... =)

- Sirpula ja Masukaveri rv 41+1 :heart: -
 
Suppareista: Eikös ne polttelutkin ole supistuksia, ennen vanhaanhan suppareita sanottiinkin poltoiksi. Jospa Sirpula pääset kohta tositoimiin :D

Pennonen: paljon onnea pikkuisesta! :flower: :heart:

Aika tasaiseen tahtiin näyttää pieniä syntyvän. Ihanaa! :heart: Kohta pääsee itsekin kertomaan vauva uutisia :D

Mrs O & NtiEelis 39+0
 
Täälläkin vielä ollaan kasassa, odottavan aika on pitkä...

peräruiskeesta vielä, että mulle kätilö on sisätutkimuksen tehdessä vaan sanonut, että laittaa sen kun suoli tuntuu täydeltä ( vaikka olin kotona käynyt monta kertaa päivän mittaan isolla hädällä..). Eikä siinä ole vissiin ollut vaihtoehtoja tai mä olen vaan suostunut siihen, vaikka ei kai ne sitä väkisinkään laita :LOL: . Juu ja epämukavaa se laitto on,mutta asiansa osaavat kätilöt sen tekee ja aika nopeesti se laitetaan ja vessaan pääsee sitten ihan itse tyhjentämään... Mutta kaikki menee tilanteen mukaan ja jokapaikassa sitä peräruisketta ei vissiin laiteta.

Meidän synnärillä oli kuulemma ainakin eilen ruuhkaa (tuttu kätilö raportoi), käytäväpaikkoja vapaana.. onneks ei tullut eilen lähtöä. Vaikka aika äkkiähän tilanteet muuttuu, toiset synnyttää nopeesti ja toiset vähän pidempään. Osastokin kuulemma aika täysi.. No jospa sieltä joku soppi löytyy kun aika on =)

Eilen kokeilin niitä ässiä taas eli siivottiin, saunottiin, sauvakäveltiin ja seksiäkin oli ja vaikutus = hyvin nukuttu yö :LOL: . Mutta ei sekään huono juttu ole.

Jaksamista kaikille loppumetreille..

eema 40+6
 
Onnea kaikille vauvanyytin syliinsä saaneille! :flower:

BabyP Ollaan vissiin oltu samaan aikaan Kättärillä tositoimissa? :D Ja varmaan törmättykin jos oltiin samalla osastolla. Meille siis syntyi 19.pvä klo 2 yöllä tyttö ja siirryimme sitten Haikaranpesään huoneeseen 10.

Meillä vauvan kanssa ja kahden isomman arki alkanut ihan mukavasti, tosin neiti nukkuu pisimmät unensa päivän aikana (mutta saavathan alkuun isot sitä huomiota mitä kaipaavat) ja yöllä sitten kolmeen asti heräillään tunnin - kahden tunnin välein syömään. Aamuyöstä sitten sinne kahdeksaan kunnes isommat heräävät niin voi nukkua kolmen tai neljänkin tunnin pätkiä.

Onkohan täällä vielä monta odottajaa, tuntuu että nyt niitä vauvoja putkahtelee siihen malliin että kohta ollaan kaikki kirjoittelemassa tuolla toisella puolella nyytit kainalossa.

 
Moi!
Tulipa vierotusoireita, kun tää sivu oli jumissa tuossa päivällä! Kattelin vauva.fi -sivuja joutessani ja siellä oli hulvaton pino jostain v.2003: mitä hullua isät on möläytelleet synnytyksessä, hyvät naurut sai sieltä!

Okei Monna saas nähä, osutaanko samaan aikaan NKL:lle! Mies jo tossa koputteli mahaa, että ala jo tulla, isi ei halua mennä maanantaina töihin =) Mutta ei sieltä mitään kovin innostunutta vastausta tullu :heart: , taitaa tuo vielä viihtyä jonnin aikaa...

Hyvä Suomen luistelijanaiset, upeeta!

Mitäs tähän asti kiellettyä aiotte syödä synnytyksen jälkeen? Mulla on ollut hirvee hinku mätiin ja aion elää sillä pari päivää (ei kai se ollut enää imettäjälle kiellettyä..?) Oikeeta maksapihviäkin on tullut himoittua pariin otteeseen. Eilen tehtiin paahtopaistia ja tänään vasta hokasin, että niiin eikös sen lihan pitänyt aina olla läpikypsää... :whistle: oho, meni jo...

Lilli
 
Onpas kumma, en oo koko päivänä päässyt näille sivuille jostain syystä, oli ihan kamalat vieroitusoireet :D

Täällä ei vieläkään mitään. Kivuttomia suppareita on tullut päivän mittaan mutta ei paljoa mieltä lämmitä...mut sinänsä mikäs tässä odotellessa. Tajusin nimittäin juuri, että jos ei ensi viikolla niin sitä seuraavalla viikolla saan nyytin syliin tavalla tai toisella :D eli ei enää kauaa!

Alien 40+4
 
Haaveilija2006: Me ei sit päästy Haikaranpesään kun meillä meni päivällä yliaikaseksi :( Mutta samassa talossa ollaan toki oltu samaan aikaan :)

Peräruiskeesta mulle se laitettiin vauhdittamaan supistuksia, ja mäkin olin koko päivän jo juossu vessassa mutta kyllä sieltä sitä tavaraa silti tuli :)
 
Onnea vauvan saaneille!!! ehkäpä se omakin vuoro vielä koittaa..

Lilli70 mä aion syödä graavilohta.. vieläkin kaihertaa joulun kalapöytä joka meni multa suurimmaks osaks ohi.. :)

ilmottaudun vaan että yhtenä kappaleena ollaan, ja uskon jotenkin että vielä jonkin aikaa..
mun pitäis maanantaina saada aika äitiyspolille taas tutkimuksiin, epäilivät perjantaina neuvolassa että vauva ei pääse ihan normaalisti kasvamaan.
tuskaa vaan tällainen viikonloppu tässä välissä, olis kiva saada vastauksia nopeammin ettei tarvitsisi niin huolissaan olla.

emos: mä luulin että olisit päässyt jo tosi toimiin.. toivottavasti pian!

supistuksia kaikille niitä haluaville! mulle kans!

minea 40+1
 
Tulin kertomaan että meidän poika syntyi 20.1.09 klo 21.15, painoa löytyi 3525g ja pituus 51cm

Tässä meidän tarina:

ma iltana alkoi mahassa kiertämään, oksentelin ja maha oli löysällä. Elättelin hurjasti toiveita synnytyksen alkamisesta :)
klo 02 ensimmäiset supistukset tuntuivat
klo 03 supistukset alkavat olla 6min välein
klo 06 herättelen miehen
klo 07.20 soitin Jorviin ja neuvoivat olemaan kotona niin pitkään kun vaan pystyy, mukavampi kuitenkin olla kotona kun siellä
klo 11 mennään Jorviin kun alkaa sattumaan jo sen verran paljon ettei enää ole kotona kiva olla
klo 11.30 saan kuulla olevani auki vaivaiset 1,5cm, siinä vaiheessa teki mieli jo potkaista kätilöä, että mittaahan kuule uudelleen :D
klo 12.15 pääsin ammeeseen, tuntui mukavalta, mutta en se minusta mitenkään kipuja kovin paljoa lievittänyt
klo 13.30 pääsin saliin ja niinpä niin auki olin kaikki 3cm, ilokaasulla mentiin siinä vaiheessa ja ilmoitin että sen epiduraalin voisin haluta jo pikkuhiljaa
klo 14.50 sain epiduraalin, siinä vaiheessa huusin jo kivusta ja ilokaasu oli ihan yhtä tyhjän kanssa, epiduraalin laitto ei tuntunut missään, pikkiriikkinen pisto selässä, samanlainen kun kusimurkku pistää, eli ei juuri mitään. Epiduraali alkoi vaikuttaa ihanasti tuntui ettei tähän synnytykseen ehkä sittenkään kuole ;)
klo 17 alkaa kamala ponnistamisen tarve, siis ihan uskomaton. Se paine oli jotain kammottavaa että otin ilokaasua ihan reippaasti, auki kuitenkin vasta 7cm.
klo 17.30 sain lisää epiduraalia, auttoi taas ihanasti
klo 19 sain kuulla olevani auki kokonaan, mahtavaa! Aloin ponnistella tuntemusten mukaan seisaaltaan nojaten sänkyyn. Ponnistin ilokaasun avulla joka supistuksella useamman kerrran, ajattelin että perhana synnytetän tämä nyt. Halusin jakkaralle ponnistamaan, mutta kuulemma siinä voi olla vasta ihan lopuksi.
klo 20 kätilön vuoro vaihtui ja minä edelleen ähisen seisaaltaan, kuulemma edistystä ei juuri tapahdu. Noh silti siinä jatkettiin ja jatkettiin.
klo 20.30 jouduin siirtymään takaisin sängylle, jossa sitten alettin ponnistamaan oikein kunnolla polvista kiinni pitäen. Aloin olla jo kovin väsynyt ja tuntui ettei mitään tapahdu.
klo 21 olin täysin valmis luovuttamaan, rukoilin kätilöä tekemään jotain. Jossain näillä paikkeilla kätilö puudutti välilihan ja leikkasi sen, en huomannut mitään. Kätilö puhui että soitetaan lääkäri tämän supistuksen jälkeen avustamaan jos mitään ei tapahdu. Jostain sain kerättyä viimeisen tahdon ja voiman ja ponnistin hullunlailla, pää melkein syntyi. Seuraavalla supistuksella pää sitten syntyi ja sitä seuraavalla supistuksella poika syntyi :heart: klo 21.15.

Vauva oli ollut huonossa tarjonnassa josta johtui pitkä ja vaikea ponnistus. Eppari piti myös sen takia leikata, kun ei olisi mahtunut muuten tulemaan.

Eli synnytys oli minusta ihan ok, vaikka kestikin tavallaan aika kauan ja en päässyt jakkaralle niinkuin halusin.

Vauva puolelle voisin sitten siirtyä kertomaan ensimmäisistä päivistä synnytyksen jälkeen ja siitä kuinka poika joutui lastenosastollekin joksikin aikaa :(
 
ONNEA paljon kaikille vauvan saaneille!!!! :flower:

Mä kans pääsin hakemaan omani :heart: POIKA syntyi 20.1.2009 klo.7 44
3760g/51cm :heart:

Synnytys meni hyvin ja nopsaa...yöllä lähettiin heti kun rupes tuntumaan,en uskaltanut pitkittää yhtään ja hyvä niin. synnytyksen kesto 1h 44min/ponnistus 2min. ilman puudutuksia ja repeämiä selvittiin ja jäi kyllä niin hyvät fiilikset et voisin mennä vaikka heti uudestaan :D

mut nyt ei muuta kun kaikille odottaville vielä isot jaksu halit :hug: toivottavasti pian kaikki tammimasut saavat omansa kainaloon :heart:

mmamaa & poitsu 4vrk:tta
 
Kumikamelille ja mmamaalle onnea pojista :flower:

minea: Joo, en ole päässyt vielä. Ei ole sen yhden yön jälkeen ollut mitään supistuksia ja sen seuraavan päivän polttojen jälkeen. Tai menkkakipuja tulee päivittäin useita, mutta minulla on ollut niitä koko raskauden ajan ja nyt lopussa ollut vaikka kuinka kauan jo välillä aika kovia eli en laske niitä oikein supistuksiksi tai täytyisi vähän vielä koventua ne kivut. Nyt on taas sellainen olo, että menee reilusti yli. Esikoinen syntyi rv 39+3 ja kakkonen 41+3 ja veikkaan, että menee samoille lukemille kuin tuosta kakkosesta. Toivottavasti sinäkin pääsisit kohta synnyttämään. Ja toivotaan, että me kaikki loputkin tammikuiset päästäisiin pian tuonne vauva puolelle kirjoittelemaan. Eli suppareita kaikille!

Emos 40+1
 
Heippa!!
Mä oon kanssa ollu koko päivän ihan ihmeissäni kun en oo päässy koko sivuille, ihme homma! Löysin tosin yhen sellasen artikkelin jostain nettilehdestä, jossa kerrottiin että kaksplussassa on joku viestiketju jossa mimmit esittelee rintavarustuksiaan...äkkiä tollanen kyllä sivuston ruuhkauttaa... :LOL:

Lilli ja eipä täälläkään mahassa tunnu mikään hätä tai kiire vaivaavan, ei oo laskeutunu eikä kiinnittyny. Tosin mun miehellä on ihan samoja oireita kun sunkin!! :D Ja mä tahdon maksalaatikkoa!! Ja kahvia koska oon jättäny sen pois, ja päätin sitten että alotan juomaan uusiks vasta synnytyksen jälkeen.

onnea taas kaikille vauvoja saaneille, tulispa tännekin jo.... :/

monna & nappula 39+2
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille, pyydän nöyrästi anteeksi etten ehtinyt henk.koht nimimerkkejä listaamaan :heart: :heart: :heart:

Monna sua aina ajattelen ja käyn kattomassa täällä tuolta vauvapuolelta:joko?joko?, kun oot NKL menossa ja eka kertaa, kun minäkin olin. Voi vitsi, kohta se aika koittaa.

Tsemppiä!!
kaikille muillekkin mammoille!!

Olivia ja Daniela
 
Hyvää öö.. yötä vai huomenta?! No any way täällä se mamma vaan kukkuu.. Kone sattu virustarkastuksen vuoksi olemaan auki ja yövessailun jälkiseuraamuksena ikääkuin vaati mua tulee tänne katsastaa kuulumiset nyt kun kotona on hijaista ja rauhallista. *hymyää*

Onnittelut pennonen80, Kumikameli ja mmamaa pojista sekä Aminohappo ja Anni08 tytöistä! :flower: Meitä vielä kasassa olevia alkaa olla yhä vaan vähemmän ja vähemmän..

Kielletyistä ruuista varmaan ensimmäiset joilla herkuttelen on maksalaatikko ja maksamakkara. Maksamakkaraa olen muutamaan otteeseen syöny raskauden aikanakin, kun sehän on sallittua pieninä annoksina, mutta synnytyksen jälkeen menee varmaan hetkellisesti överiksi. Maksalaatikkoa tekee ihan älyttömästi mieli. Muuta kiellettyä en oo tainnu pahemmin kaipailla.

ON: Pakko avautua hiukan. Ihanasti anoppi päätti nyt sit lähtee reissuun n.2h ajomatkan päähän meiltä täksi viikonlopuksi ja on kuulemma mahdollisesti menossa ens vkl kanssa. Miksikö? No kun nyt on oikeet talvikelit ni haluavat vara-appiukon kanssa mennä ajelemaan maalle moottorikelkallaan. Ja kun tää ja ens viikonloppu on viimeset kun voivat, kun sit on neljä seuraavaa viikonloppua sillai etteivät pääsis ja maaliskuussa tuskin enää pääsee ajelee.

Ja miksikö tää ketuttaa mua?! No sattuu oleen niin että anoppi on luvannu tulla meille vahtii lapsia kun meidän tarvii lähtä synnärille. Hienoo sit arpoo jos vauva sattuukin syntyy vkl aikana et mihinkä saadaan lapset sit laitettua. Ärsyttävää, kun on sovittu jotakin ni sit ei voida olla valmiudessa.. Vaikka ymmärränhän mä toisaalta sen että sit harmittaa, jos mun lähtö ei tapahdukaan ja he missaavat sen takia mahdollisuuden kelkkailla, mutta kyllä mua vaan vituttaa, kun koko ajan saa miettiä että toivottavasti se synnytys ei nyt sit käynisty, kun en halua alkaa paniikissa arpoo lapsille hoitajaa. Ja paska rasti ois vielä keskellä yötä alkaa arpoo et kuka nyt joutaa sit vahtimaan. KELE!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Hitto. Ei auta ku toivoo että vauva syntyy arkipäivänä tai -yönä, muttei kuitenkaan ens viikollakaan pe-la yönä, kun sillon sit ilmeisesti ovat jo taas reissussa. Ja mulla on kuitenkin la jo ens tiistaina!! Onneksi tässä suht lähellä asuu ihmisiä, joilta voisi kenties saada apua lastenhoidossa, jos anoppi ei oo maisemissa, mut ärsyttää silti. Kun olin niin tyytyväinen, kun oltiin saatu niin hienosti sovittua et anoppi tulee meille ja sillä sipuli. Ei tarvi miettiä mihin lapset menee ja kuka niitä kattoo, eikä pakkailla niiden kamoja eikä harmitella et tarvii ne herättää jos lähtö tulee yöllä. Nyt kaikki sit mahdollisesti menee uusiksi. Inhottava saada tällanen uus ressin aihe mukaan kuvioihin tälleen viime metreille. Toivottavasti ei sit synnytyksen alkaessa tarvii olla hirveen paniikin kourissa, en halua tartuttaa paniikkia lapsiin, enkä muutenkaan haluis et niille jää paniikin sekainen mielikuva synnytykseen lähdöstä tai hätä äidistä tms. Enkä myöskään halua mitään paniikkia häiritsemään omaa olemistani synnytäessä. Nätti, rauhallinen lähtö kiitos.

Jees. Jos sitä menis kokeilemaan saako sitä enää unta ollenkaan, kun pyörii noi vauva-asiat ja lastenhoitohuolet mielessä.

Nii vielä tsempit la:n ohittaneille odottajille, kohta mäkin liityn kerhoon. Odottavan aika on piiiitkä, mutta palkinto on onneksi kaiken odotuksen ja vaivan arvoinen.


tulia & viljami 39+5
 
Huomenta!
Jokohan mä pääsisin nyytin hakuun lähipäivinä. Yöllä alkoi kahen aikaan supistuksia tulemaan, 10-15 min välein näitä tulee, ei mitään kovin kivuliaita, mut tuntuu kuitenkin ja limatulppaa pulkkaa tulemaan ihan kivasti. Ja vauvan pää painaa tosi alhaalla :D Kohta otan vähän aamupalaa ja sit lähen lenkille, katsellaan mitä tuleman pitää, harmittaa vaan kun 2 tuntia sain nukuttua viimeyönä, on aika väsy olotila. Oon mietiskellyt millon sitä pitää lähtee ajamaan, 80 kilsaa sairaalaan ja aika surkea tie sinne...
Jännää :D Mies on ihan täpinöissään....

Suppareita mullekin, jotka niitä haluaa :hug:
 
täällä kans vielä yks, joka vaan ooootttteeeeleeeeee, eli viikkoja 41+2. Aamuyöllä supisteli muutamia kertoja niin että ne tuntui, mutta missä ne nyt on...ne supistukset.
Tulia: mulla myös ylimääräsiä ressinaiheita tässä lähdönkynnyksellä, kuopus on tällä hetkellä melko sairaana,silmätulehdus,kamala yskä ja nuha...ressukka ei voi nukkua oikein mitenkää,joten kiukutus on maksimissaan...meillä kaikilla :headwall:
ONNITTELUT kaikille vauvelinsa saaneille!!!
Huomenna ois neuvola ja terkka lupas soitella äippäpolille yliaikakontrollia. Toivottavasti vauveli tulis omin neuvoin ennen sitä.
Mutta tsemppiä ja suppareita!!!!
 
Tulia, mulla kans ottais tuollainen päähän ihan suunnattomasti! Luvattu mikä luvattu, ei silloin reissuun voi mennä! ...tai minä ainakin olen tätä mieltä! Toivottavasti vauva sit syntyy "oikeaan" aikaan...

Mä onneks sain järkättyy lapsen hoito-ongelman kun miehen siskolla alkoi viikon loma tänään :D Se lupas tulla meille siksi aikaa kun oon laitoksella, mikä helpotti mieltä aivan sikana! Stressasin nimittäin jo sitä kuinka kaaoksessa koko huusholli mahtaa olla jos mies on lasten kans keskenään, mutta nyt ei tarvi sitäkään miettii. Veli ottaa koiran siks aikaa kun ollaan synnyttämässä, jos sitä nyt tarvii mihinkään sit viedä... Kattoo nyt mitä mieltä miehen sisko on asiasta...
Ja sit tosiaan kun tiedetään mikä pvä viim. synnyttämään mennään niin sekin helpotti paljon asioiden järjestelyjä.

Paljon tsemppiä ja hirveesti suppareita yliaikaisille!! Koittakaa jaksaa, kohta se on ohi! ...vaikkei se yhtään nyt helpota ajatella niin...

Mrs O & Nti Eelis 39+1
 
Huomenia

Natikka sullahan on hyvin kertynyt noita viikkoja :D itellä vasta "vaivaset" 40+5, huomenna kans neuvolassa soitellaan äpolille et jospa pääsis kattomaan mikä vauvalla kestää :D

Äsken ku heräsin niin varmaan 5min ajan oli menkkakipuja ja selkää vihlo ja samalla maha oli ihan kova eli luultavasti supisti :) mutta eikös normaali olotila palautunut nopeesti ja nyt taas mennään ei mitään fiiiliksillä..oon jotenkin jo asennoitunut siihen, että ei tää itestään ulos tuu ja sen takia alan tässä pikku hiljaa tsemppaa itteäni ens viikkoon josta tulee TODELLA pitkä!

Voimia kaikille yhdessä kasassa oleville ja jo vauvansa saaneille :)

Alien 40+5
 
Meille syntyi pieni poika 18. päivä kello 10.35. kaikki oli alle kahdeksassa tunnissa ohi, mikä on vissiin aika nopea näin ensi synnyttäjälle. ongelmia tuli hiukan jälkikäteen, mut nyt on kaikki hyvin ja kotona ollaan oltu jo pari päivää. kirjoittelen myöhemmin lisää! viikkojahan mulla oli 41+1.
 
Paljon onnea vauvan saaneille! aivan ihania uutisia!

me käytiin miehen ja koiran kanssa reilun parin tunnin lenkki, toivottavasti koitos olisi pikkuisen lähempänä.. naurettiin vaan että ei kyllä muisteta koska oltais näin aktiivisia kävelijöitä oltu..

nyt lisää vinkkejä kuinka edistää synnytyksen lähentymistä tai mitä ihmettä sitä ensi viikolla tekisi..Zemppiä alien, et ole yksin!

emos: mä alan kanssa pikkuhiljaa asennoitumaan että jonkin aikaa voi vielä vauva antaa itseään odotuttaa ettei se pyörisi liikaa mielessä.

minea 40+2
 
Ensi viikosta tulee juu pitkä ja tylsä! Tänään oon kuluttanut aikaa nukkumalla, eli ensi yö tulee taas valvottua. Viime yönäkin uni tuli vasta 4 aikaan :|

Alaselkää on särkenyt vähän tänään mutta eihän sekään mitään tarkota!!!!!Tää odottaminen olisi ihan ok jos ois jotain tekemistä mutta tää toimettomuus tässä just eniten stressaakin ja pää meinaa levitä! (vai onkohan levinnyt jo..)

Tääkin palsta on hiljentynyt niin, että sekin masentaa :( mikään ei oo taas hyvin

Alien 40+5
 

Yhteistyössä