TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Siivottu, lenkkeilty ja saunottu ja tulos on ne hailakatkin supistukset hävisivät. Muuten on kyllä mahassa jotenkin outo olo, sellainen lievä jomotus koko ajan alamahalla. Niin ja verensekaista limaakin tulee :x

Nukuin tuossa ½ tuntia joka ei kyllä ole tapaistani, että päivällä nukkuisin, no ehkä se viimeyön valvominen verotti hieman. Ens yöksi otan kyllä panadolia jo heti kun alkaa juilimaan mahaan.

Tää on niin tylsää |O

Kirppunen 40+4
 
Onnea kaikille vauvaantuneille tasapuolisesti, teitä on nyt niin paljon että en muista kaikkien nikkejä... tsori!

Täällä vielä ja yhdessä kasassa, huomenna tosin olisi se laskettuaika vasta, mitään merkkejä tää kaveri ei itsestään anna, et olis tulossa.

Palsta tosiaan hiljentynyt aikalailla, kun kaikki jo tuolla vauva puolella eiköhän me viimeisetkin kohta sinne päästä, mä en ainakaan osaa tehdä meille uutta pinoa helmikuulle, joten ennen sitä pitää siirtyä tonne vauvapuolelle :LOL:

Tylsää, kaikki konstit kokeiltu, mutta jaksamisia viime metreille!
 
Samaa rataa täälläkin, on niiin tylsää että hoh. Kurkkutulehdus vielä virkistää tätä jo ennestäänkin kirkasta mieltä mukavasti, mutta onneks ei ole äitynyt kuumeeksi tai muuten pahemmaksi. Joku jossain sanoi, että ei ne vauvat synny, jos äippä on kauheen kipee - toivottavasti mun vauveli on samaa mieltä...

Ja oireita on kans ihan nollatasolla. Höh. Tulkoon sitten tykinpiipusta tämä kaveri. Huomenna on VASTA laskettu aika, eli eipä ny hötkyillä, kun täällä on niin reippaita äitejä paljon pidemmilläkin päivillä ja vaikutatte kuitenkin ihan täysjärkisiltä! :D

Huomenna pääsee taas neuvolaan, jippii!

Lilli 39+6
 
Lilli70 sä sentään jaksat vielä iloita neuvolakäynneistä, mua ketuttaa jo nekin :kieh: ja tästä edespäin ne on kahdesti viikossa!!!! Tää olotila menee kyllä koko ajan vaan huolestuttavampaan suuntaan. Mikään ei innosta ja pinna on NIIN kireellä. Anteeksi tää valitus..

JiiMi eiköhän me jotenkin saada se uusi pino tehtyä vaikka en tiiä onko siinä mitään ideaa kun ei täällä enää oikeen kukaan kirjottele :LOL:

Alien ja jumissa oleva masukas 40+5
 
Tervehdys kaikille,

Tultiin kotiin vauvan kanssa tänään tuossa puolenpäivän kieppeillä ja kyllä on ihanaa olla kotona, vaikka toisaalta kaikki sairaalan "palvelut" kuten valmiit ruoat ja siivoukset yms. toki täältä puutuvatkin ;) . Mies on kyllä onneksi seuraavat kaksi viikkoa isyyslomalla, joten ei tämä arjen pyöritys ihan niin työlästä tule varmaankaan olemaan.

Ihan ekana jaksamisia kaikille vielä odotustaan jatkaville, varsinkin teille yliaikaisille lähettelen extra paljon jaksamisia ja suuren suuria supistuksia :hug: .

Tässä minun synnytyskertomukseni:

Eli torstai aamupäivän olin pienempien lasten kanssa shoppailemassa sellaiset viitisen tuntia ilman mitään tuntemuksia mistään. Kotona ehdin olla ehkä noin tunnin (sain lapset juuri päiväunilleen) kun tunsin yllätäen ihan hirvittävän epämiellyttävää paineen tunnetta kohdunsuulla ja sitten aloinkin vuotaa runsaasti kirkasta verta. Soitto paniikissa miehelle töihin ja lastenhoitajalle, joka onneksi pääsikin tulemaan heti ja ei kun auton nokka kohti synnäriä.
Ekana otettiin vauvasta ktg-käyrä, joka näytti hyvältä. Sisätutkimuksessa/ultrassa tilanne vähän edennyt edelliseltä viikolta eli kohdunsuu auki noin 3cm ja kohdunkaulaa jäljellä alle sentin. Vauvan pää todella alhaalla painamassa voimakkaasti kohdunsuuta. Vuoto tuli myös kohdunsuulta, jossa kuulemma erikoisen paljon verisuonitusta. Vauvan painoarvioksi lääkäri sai tällä kertaa 3400g (viikkoa aikaisemin arvio oli 2900g saman lääkärin tekemänä).

Kello oli tuossa vaiheessa seitsemän, joten päätettiin yhdessä lääkärin kanssa, että jään prenalle tarkkailuun ja valmiiksi odottamaan aamulle sovittua käynnistystä.
Mies lähti kotiin ja minä tallustelin osastolle, jossa sitten muuten tuli vielä myöhemmin uudemman kerran vuotoa. Kaksi lääkäriä kävi tilannetta osaastolla katsastamassa, mutta kun mitään hälyyttävää mun/vauvan voinnissa ei ollut jatkoimme alkuperäisen suunnitelman mukaisesti aamun odottamista.

Unilääkkeen avulla nukuin kohtalaisen hyvät yöunet ja keräsin voimia tulevaan koitokseen. Aamulla sain syödä vielä ihan rauhassa aamupalan, kätilöt ottivat vauvasta tovin ktg-käyrää ja sitten yhdeksän maissa tallustelin alakertaan synnytyssaliin, jossa ensitöinä mulle tiputettiin antibioottisuoja, kun edellisessä raskaudessa mulla todettiin posittivinen streptokkokki b. Lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot kymmeneltä ja tilanne olikin edennyt yönaikana niin, että kohdunsuu oli auennut neljään sentiin ja -kaulasta oli jäljellä enää vain sellainen kova reuna (olin varmaan nukkunut niiden unitroppien avulla niin sikeästi, että en edes ollut huomannut, että yöllä oli supistellut.)
Mies tuli paikalle vähän ennen yhtätoista ja sitten mulle laitettiin supistuksia lisäävä tippa. Ensimmäisen kunnon supistukset tulivat noin tunnin päästä tipan laitoista eli kahdentoista maissa. Kahdelta kohdunsuu oli auki 6cm ja vaikka kivut olivat todellakin lievät ja täysin siedettävissä olevat halusin jo minispinaalin. Aikaisempien synnytysten perusteella aavistelin/toivoin, että puudutuksen laiton jälkeen avautuminen etenisi varsin nopeasti ponnistusvaiheeseen saakka.

Nukkumatti tuli puoli kolmen kieppeillä ja puudutuksen myötä vähäisetkin kivut hävisivät taivaan tuuliin kuten myös tunto mun jaloistani. Juteltiin siinä miehen kanssa noin viiden supistuksen ajan niitä näitä ja sitten aloinkin tuntea pientä painetta kohdunsuulla. Pyydettiin kätilö paikalle ja kas kummaa olinkin auki jo täydet 10cm. Odottelin vielä muutaman supistuksen ajan, että kätilö sai laitettu tarvittavat tavarat kuntoon ja sitten sain luvan ponnistaa. Viiden ponnistuksen jälkeen syntyi tyttö. Pientä painetta tunsin kun piti yhden supistuksen väli odottaa ennen kuin sain ponnistaa vauvan pään ulos, muuten ponnitusvaihekkin oli täysin kivuton. Yksi tikki laitettiin kun pieni repeämä oli tullut juuri verisuonen päällä, muita vaurioita ei sitten tullutkaan.
Vauva päästi ison parun heti syntyessään ja isä pääsi leikkamaan taasen kerran napanuoran, joka muuten oli kertaalleen löysästi vauvan kaulan ympärillä.
Istukka irtosi hyvin ja verta menetin kuulemma melko normaalin määrän eli noin 300ml.
Isä pesi ja punnitsi sekä puki tuoreimman tyttärensä ja sen jälkeen saimme saliin kahvit, kävin suihkussa ja kaksi tuntia synnytyksen jälkeen pääsimme takaisin osastolle, minä omilla jaloilla kävellen iskä ylpeänä tytärtään kantaen :heart: .
Minispinaalin laittoon asti istuskelin kiikkutuolissa sekä kävelin ympäri huonetta, puudutuksen jälkeen olin kyljelläni sängyssä kun tosiaan sen verran totaalinen tuo puudutus alakropassa oli. Ponnistusvaiheessa olin puoli-istuvassa asennossa toinen jalka kätilön kylkeä vasten.

Takalisto eli häntäluu on ollut vähän arka istuessa ja jälkisuppareita tulee imettäessä jonkinverran, mutta nämänkin vaivat ovat olleet varsin lieviä kun ajattelee minkämoinen palkinto noista pienistä säryistä ollaan saatu :heart: .

Nyt alkaa tuolta kopasta kuulua tuhinaa, joten täytyy lähteä toimimaan maitobaarina. Siirryn vähitellen tuonne vauva-puolelle, jossa sitten toivottavasti nähdään mahdollisimman pikaisesti :wave: .

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :wave: .

:heart: Anni ja masukki 2pv :heart:
 
Olivialle suuri kiitos ajatuksista!!! :heart: :heart:

Täällä kanssa aika tylsää, ja melkeen on jopa ikävä niitä aikoja kun huomasi että palstalle oli tullu yhtäkkiä 4 sivua lukemista. :LOL: Mutta olihan tää hiljentyminen ihan arvattavissakin. Tsempitetään me vähät toisiamme! =)

Ja ei merkkejä täälläkään, mutta vasta torstaina on se laskettu niin en niitä kyllä hirveesti odota, toivon vaan. Odotus on jo nyt niin työlästä että toivon todella että vauva tulis ajallaan. Naureskelin tänään kun ikkunasta heijastu mun vaappuva vartalo, en oo tajunnu kuinka "raskaana" oikeesti oon, vaappu-ankka!! :LOL:

Huomenna kanssa neuvola, onneks se on tosi lähellä koska mä en enää edes jaksa/kykene kävelemään pitkiä matkoja...
Ja ens yönä mä taas varmasti pohdin että "onkohan tää supistus vai onko vauva oudossa asennossa".. :D

monna & nappula 39+3
 
Alien :hug: Kyllä tämä tästä!

Mörtsykkä, paljon onnea pikku prinssin johdosta :flower: :heart:

Täällä alkoi näköjään tuo kirkas lima-vuoto olemaan hieman veristä!!! En kyl liiku enää ollenkaan! Pakko saada tuo mukula pysymään massussa keskiviikkoon!

Lapset jäi mummon luo yöksi, oltiin siellä ilta saunomassa. Ihme että tyttökin jäi, se yleensä kyl on kotiin lähteny mut poika on senkin edestä sit mummulassa.
Neiti jäi varmaan sen takia nyt kun miehen sisko on myös siellä ja tyttö tykkää siit paljon!

Mutta joo, kai se täytyy alkaa rauhottuu nukkuu kohta...

Mrs O
 
eipä tänne oo muutamaan päivään syntyny uusia tammikuisia. Nyt tieten alkais olla jo mun vuoro ;) . Tänään jo muuten 41+3, ja aamuyöstä alkoi jotai tuntemuksia tulla, mutta saas nähdä kuinka kauan viel h-hetkeen menee. Nyt pitäis lähtä neuvolaan näytille.
ONNEA Niille, joita en ole vielä muistanu/ehtiny onnittelemaan.
 
Huomenia

Täällä ollaan hereillä jo tähän aikaan ku selkäkivut ei anna nukkua. Heti herättyä on tullut supistuksia alle 10min välein mut nää on vielä ihan kestettäviä, sen takia mä täällä palstalla taas olenkin :D...saas nähdä mihin suuntaan ne kehittyy. Päivällä ois neuvola, kävelymatka sinne kestää noin 20min, siitä voi tulla aika mielenkiintonen jos nää supistukset jatkuu..

Alien 40+6

 
Huomenia vaan!
Taas valvottu yö takana, supistaa, supistaa, mutta ei tarpeeksi ettenkö kestäisi kotosalla vielä olla. Veri-lima vuotoa tulee ja paljon. Mä oon niin väsynyt, että haluaisin vaan nukkua, mut ei kärsi olla pitkällään :/ Pari tuntia tuli jo 5-10 minsan välein supparit, nyt hieman harvemmin. No josko tämä tästä lähipäivinä..... Yritän lähteä ulos tytön kanssa kävelylle...

:hug: Tsemppiä kärvistelijöille, jokohan alkaisi olla meidän aika pikkuhiljaa?

Kirppunen 40+5
 
kirppunen ja alien, etteköhän te nyt pääse tositoimiin!! hirmuisesti zemppiä!
natikka, kiitettävät viikot jo sullakin, toivottavasti supistukset jatkuu!

Anni08 kiitos synnytyskertomuksesta!

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, toivottavasti tulee positiivisesti tapahtumarikas viikko!

minea 40+3
 
Heissan Ttammikuun toivot!!
Eli urakka ohi! 22.1 syntyi tyttö 3086 gr ja 49 cm (rv 41+5).
Yliaika kontrolli olisi ollut saman päivänä klo 11 mutta tyttö pelästyi
:LOL: ja päätti tulla maailmaan 6:41. Kerron synnytyksestä myöhemmin. Sen verran viime tippaan jäi lähtö että laitoksella oltiin tunti! Joten uudelleensynnyttäjät mars matkaan ajoissa!!!
Niisku1+ ihanainen 5 vrk.
Ja yliaikaisille oikeasti kohta tapahtuu ja tuo ruskea vuoto mitä muillakin on ollut => parin vuorokauden sisällä urakka ohi! Tsemppiä kaikille!!!
 
...kylläpä tais sekin Mimssu hävitä nyytin hakuun Hyvä Hyvä!

Täällä kans kävelty, siivottu, sekstailtu..... toissa yönä en saanut ollenkaan unta, kun pienokainen täyttää mahan kurkkuun saakka ja närästää niin hemmetisti. Eilen sitten yritin "vähän" häätää sitä.. Luin että orgasmit supistaa rajusti kohtua, joten työnnyin saman tien yksin pesuhuoneeseen nautiskelemaan :D en tiedä auttoiko, mutta siihen lisättynä iltalenkki koirien kans ja yhden pölypussillisen koirien karvoja imuroitua, ehkä jo vähän helpotti.. tai sain korvistelun hiipumaan ja nukuin hyvin koko yön. Ei edelleenkään mitään hajua supisteluista ja odotankin kauhulla mitä tuleman pitää!!? Kohta lähtään neuvolaan (sinnekin se 40 km yhteen suuntaan) ja otetaan miehen kans kaikki tarpeet ja synnärilaukut matkaan, jos vaikka täti määräis siitä lähtemään.. Viimeksi sisätutkimuksen jälkeen alkoi tapahtua, niin eiköhän tänäänkin!

Alien mulla siis synnytyslaitokselle Rovaniemelle matkaa 360 km..

Joten ihanaa loppuodotusta kaikille, jos tämä mamma häipyy ja voidaan kyllä kuun vaihteessa mennä kaikki vauvapuolelle!!! jännätään sitten siellä niitä viimeisiä vauvanhakijoita :LOL:

Anar 40+5
 
Täällä ollaan yhdessä kasassa vielä.
Yöt alkaa olla rikkonaisia, unet vaan loppuu ja sitten vaan valvotaan, ei hyvä.
Aamulla kävin neuvolassa ja varattiin perjantaille yliaika kontrolli, sanoi, että kamppeet mukaan ei ne sieltä ilman vauvaa laske kotiin, saapa nähdä. Nyt olis vauvalla siis vajaa viikko aikaa ulkoistaa itse itsensä...
Muuten olo ihan ok, mitä nyt alkaa jo vähän tympiä tää odottelu. No viikon päästä pitäs vauva olla maailmassa, että ei ois enää pitkästi.. Koittakaamme siis kestää viimeiset päivät ja viikot.

eema 41+1
 
Niiskunen
Heippa kaikille!
Ja Onnea vauvan saaneille. Oli niin monta sivua tullut, ettei nyt ole aikaa lukea kaikkia.

Meille siis syntyi suunnitellusti 22.1. klo.10.30 pieni peikkotyttö. Painoa oli 3080g ja pituutta 49,5. Päänympärys oli 34,5. Ja viikkojahan mulla oli 38+3.

Leikkauksessa meni kaikki hyvin. Ja eilen päästiin kotiin. Nyt lähdössä neuvolaan painokontrolliin, kun tytöllä paino laskenut yli 300 grammaa. Maitoa kyllä tulee, mut se ei jaksa tarpeeks imeä. Nyt sit joudun pumppaamaan osittain ja antamaan pullosta.

 
Kirppunen täälläkin supistaa :D vihdoinkin! Kuten jo ilmoittelinkin niin aamusta asti on tullut noin 5min välein mutta meinaan kärvistellä kotona niin pitkään kun pystyn. Soitin jo synnärille ja kehotti ottamaan panadolia ja menemään suihkuun jos auttais. Suihku onkin aivan taivaallinen keksintö ja siellä varmaan istun loppupäivän kun en halua lähteä "turhaan" kättärille toteamaan, että vasta sentti auki jos sitäkään..mutta eiköhän tässä pian päästä tositoimiin :)

Suppareita kaikille niitä kaipaileville!

Alien 40+6
 
Hellou.

Ensiksi onnittelut mörtsykkä pojasta ja niisku1 sekä Niiskunen tytöistä. :flower:

alien ja kirppunen: tsemppiä oireiden kanssa, josko sitä piakkoin pääsisitte lähtemään nyytin hakuun.

Tuskin meidän tarvii helmikuulle avata uutta pinoa.. Tungetaan vauvapuolelle mukaan tai käytetään tätä pinoa siinne helmikuun puoleenväliin mihin mennessä viimeisetkin ovat varmasti ulkistuneet. Ei tänne palstalle tosiaan enää tule tekstiä entiseen tahtiin, joten tuskin tää pino repeää liitoksistaan, vaikka olisikon käytössä pari viikkoa "yliaikaa".

ON: Nyt se sit iski se pesänrakennusvietti vai mistä lie kyse, kun eilen piti ihan yhtäkkiä siivota oikein urakalla. Homma jäi jopa hiukan kesken kun kroppa sanoi sopimuksensa lopulta irti ja kieltäytyi viimeisistä siivoiluhommista.

Eilen siis piti päästä laittamaan kämppää uuteen uskoon, joten tyhjensin muksujen huoneet kokonaan että sain ne kunnolla imuroitua ja mopattua ja sitten kannoin kamat takaisin huoneisiin uuteen järjestykseen. Keittiö ja olohuone saivat pikaimuroinnin, kun kroppa alkoi harata vastaan, eteiseen en ehtinyt ollenkaan ja meidänkin makkari tarvitsisi kunnon siivouksen ja mahdollisesti myös uuden järjestyksen. Reilu 4h tuli siivoiltua ja muuten tein hommat yksin, mutta kaikkein painavimpien kalusteiden kanssa mies autteli että saatiin ne paikoilleen.

Eipä tuon siivousurakan jälkeen meinannu enää saada vaatteita riisuttua että pääsis suihkuun pesemään hiet pois. Selkä oli ihan jumissa, häpyluulla tuntui tosi voimakkaasti painetta ja alavatsaakin vihloi. Pari hassua suppariakin tuli. No lämmin suihku helpotti hieman, mutta kyllä mä sitli jouduin yöllä vessareissun yhteydessä hakemaan särkylääkkeen, kun selkä oli niin kipeä. Tänään keskitynkin ihan vaan pyykin pyörittämiseen, on nimittäin edelleen selkä kipeenä ja häpyluulla tuntuu painetta. Istuminen ja seisominen on molemmat ihan ok, mutta seisomaan nouseminen ja istumaan käyminen sattuu.

Noh jos sitä menis vaikka päikkäreille tai viimeisteleen ton vauvan kaukalopeitteen.. Jotain tarviis keksiä. 15 päivää raskausviikkoon 42+0.


tulia & viljami 39+6
 
Suppareita tässä vaan lähettelen!! Itsellä niitä kyllä ei ole lainkaan, mutta näyttäisi että lähtöjä tulisi jo tänään muutamilla :wave: Hyvä niin!

Mulla ei mitään fiilistä lähtöön, mutta taidan ottaa tosta Anarin vinkistä onkeeni ja mennä tuonne kylpyhuone osastolle, vaikka ei mitään tapahtuisikaan, niin meneepä aika mukavammin.

Anar, näin muuten viime yönä unta susta ja Lappittaresta, olin koko illan vinkunut, että haluaisin hiihtämään ja mietin että lapissa ainakin on vielä kunnon talvet, toisin kun täällä ihan etelä rannikolla niin varmaan jotenkin noista aatteista te tulitte uneen. Se meni jotenkin, niin että oltiin lapissa hiihtämässä ja mua kävi kovasti supistelemaan, niin mun mies soitti teille ja te tulitte sitten hätiin moottorikelkalla sinne ladulle...
Minä muutenkin nukun nykyään kuin tukki, herään pari kertaa vessaan, mutta nukahdan sitten samantien. Tätä ihanuutta ei ole ollutkaan pitkiin aikoihin ja nyt se on kestänyt jo viikon.

Hauskaa seurata tota miestä, kun tänään on LA, niin paniikki senkun yltyy, oma jopa hetkittäin hellittää kun mitään ei tunnu tapahtuvan.

Mikäköhän tota koiraa vaivaa, kun on jotenkin ihan outo ja veto poissa muutenkin, soitin jo eläinlääkäriinkin, mutta en sitten vielä lähtenyt ajelemaan, kun ei nyt ihan veltto ole. Vai aavistaisiko se jotain... No pitää tarkkailla, ettei ainakaan huonommaksi mene.

JiiMi & Jantterin viimeinen vuokrapäivä
 
Onnea vauvan saaneille! tulee itsekin iloiseksi kun ajttelee että kyllä niitä vaan tänne kokoajan syntyy lisää! ihanaa!

ja anar, onnea matkaan!
mä sain perjantaille ajan äitiyspolille tutkimuksiin siitä että kasvaako vauva vai mikä on tilanne.
viimeksi kun lapsiveden määrää tutkittiin sain ajan kahden päivän päähän ja jotenkin nytkin ajattelin että sen olisin nopeasti saanut joten seuraavat 4 päivää on kyllä pitkät..

vaikka eihän sitä tiedä vaikka se vauva syntyisi ennen sitä.. ;D hassua miten huvittava ajatus, oon niin asennoitunut että täällä ollaan sinne 42 viikkoon asti.

JiiMi, toivottavasti koiralla kaikki kuitenkin hyvin, ja tervetuloa tänne 40+ sarjaan!

tulia, nostan hattua sun energisyydelle! mä olin leiponut pakastimeen valmiiks vieraita varten jotka tulee vauvaa katsoon mutta oonkin nyt keskittynyt itse pullien ja mokkapalojen syömiseen kun ei kerta vauvaakaan ole mitä katsella..

minea 40+3
 
Lara83
Viimeksi kävin täällä perjantaina purnaamassa kuinka ei supistele yhtään, no, illalla ysiltä tuli suihkussa kolme sellaista supistusta että menin heti sanomaan miehelle ettei tartte lähteä yöksi töihin... :)

Eli pikaisesti, kolme tuntia kärvistelin kotona supistuksien kanssa jotka tuli alusta asti säännöllisesti (n. 4-5min) ja sairaalaan saavuttaessa olin 5cm auki. Sain heti epiduraalin ja sitten olinkin jo 8cm auki. Siinä vaiheessa rikottiin kalvot... Homma eteni vauhdilla ja pääsin pian ponnistamaan. Tämäkin lapsi syntyi avotarjonnassa ja taas jouduttiin leikkaamaan väliliha kun sydänäänet oli liian alhaalla.
Synnytys kesti ekasta supistuksesta lapsen syntymään 5h20 min. Sairaalassa oltiin siis 2h, ponnistusvaihe kesti 30min.

Tuloksena aivan ihana tuuheatukkainen poika! Yllärinä oli koko: 4660g ja 52cm :D ei siis ihan osunut neuvolan kokoarvio oikeaan (sanottiin että samankokoinen olisi kuin esikoinenkin, hän siis oli 3470g).

Kokemus oli taas erittäin positiivinen, suuret kiitokset menee kätilölle joka oli sama kuin esikoisella! :D Naikkarilla oli taas kova ruuhka, mutta ei näkynyt henkilökunnan käytöksessä mitenkään, aivan loistava porukka siellä :heart:

Nyt nauttimaan vauvan tuoksuisesta arjesta :)

Lara83 ja Eemeli 2 päivää (joka siis syntyi 24.1.09 rv 41+3)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä oli neuvola tänään. Kaikki oli hyvin. Seuraava aika on perjantaina ja sitten varataan aika yliaikaiskontrolliin, joka olisi sitten maanantaina. Ja silloin jos kaikki on hyvin niin ei vielä käynnistetä vaan annetaan mennä 12 päivää yli, jonka jälkeen käynnistys. Eli täällä odotusta voi olla vähän yli viikko vielä, mutta toivottavasti ei olisi niin kauan enää.
 
...vauva uutisia:
14.1 klo 17.45 syntyi potra poika; 4150g ja 52cm rv(41+1).

kotona ollaa reilu viikko jo oltu ja ihan hyvin on mennyt. Kotona innokkaat hoitajat (isosiskot 4 ja 1v) ovat ottaneet pojan hienosti vastaan!
Poika syö paljon ja tiheään ja nukkuu miten milloinkin,yöt kuiteski ihan ok menee....

Kirjoittelen myöhemmin (lue:sitten kun kun kerkeen istahtaan taas koneen ääreen) ja kerron paremmin miten "homma eteni"...

 

Yhteistyössä