**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Zarix Kauhea tapahtuma ja ilman muuta tämä järkyttää monia ihmisiä : / Tuo on juuri niitä kokemuksia, mitä ei toivois kenellekään !! Ai kauhea :( Sitä pitää vain olla tyytyväinen niin kauan kuin oma raskaus etenee hyvin ja myöhemmin vauva-aika ym...
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Todennäköisesti lapsi otetaa pois syntymän jälkeen tai sitten he ovat todella kovassa tarkkailussa. Toivon että lapsi otettaisiin pois tämä kyseinen nainen kun on niin kova ottamaan alkoholia en tiedä heidän nykyisestä tilanteesta mutta tuskin on kauheasti tämäkään raskaus naista ilahduttanut.
Uusi mies hänellä on kun vanha mies lähti menee tän lapsen kuoleman jälkeen (kukapa ei lähtisi) jos tajuaa että oma eukko on lapsen tappaja.

Olen miettinyt että miksi tuommoiset ihmiset saa olla vapaana? eikö ne kuuluisi jonnekkin hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Hei täältä taustalta :wave: !

Miä olen niin huono, niin huono.... En vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella, vaikka lueskelenkin aktiivisesti teidän kuulumisia. Fb-ryhmäänkään en viitsinyt liittyä, siinä kun painotettiin, että pitäisi kirjoitella aktiivisesti. Miä nyt vaan oon tämmönen... Eikun ihan ihana miä oon ja niin onnellinen!

Semisti kateellinen olen teille, joilla noita neuvolakäyntejä on ollut jo useampi. Mulla oli silloin rv 9 aikoihin 1 käynti ja rv 14 oli 1 vartin mittainen lääkärikäynti, jossa ei mitään mittauksia tehty, sydänäänet kuunneltiin ja sisätutkimus. Siinä se. 2.Neuvolakäynti on vasta 11.9. Pitkä on odottavan aika :D
Onneksi liikkeitä on alkanut tuntumaan, lauantaina tuntui ensimmäisen kerran ja itkuhan siinä tuli, voi ihanuus! :heart:

Pikaisesti sivuan aiheita joista olette kirjoitelleet:
Puoliso ja lapsen isä : Heh, onneksi nämä ovat samassa paketissa. Aivan "nappivalinta" silloin joskus 8 vuotta sitten. Kovasti on innoissaan tulevasta jälkeläisestä, iltaisin kokeilee kuinka paljon kohtu on kasvanut. Ei tartte huolia, että tekisi katoamistemppuja ja hänen seurassa on vaan hyvä olla.

Työmaa Esimies (50- v ja miespuolinen, 20 naisen joukossa) tiesi jo lapsihaaveistani jonkin aikaa sitten ja enhän miä sitten osannu pitää mun salaisuuttani. Jo toukokuussa, pari päivää plussauksen jälkeen kerroin raskaudesta. Ja voi kun hän oli onnellinen mun puolesta, halasi ja kertoi nähneensä sen mun naamasta, että jotain tosi kivaa on nyt tapahtunut. Se on kyllä huippuesimies, kyselee vointia säännöllisesti. Meillä on hyvät, luottamukselliset välit. Viime viikolla sai muukin työyhteisö tietää, ja olivat vähän jo ajatelleetkin asian näin olevan. Kukaan ei vaan kehdannu kysyä, kun kuitenkin tämä pyöreys voisi vielä mennä överiksi menneen makkaransyönnin (jota en kuitenkaan syö ikinä) piikkiin.

Tyttö-/poikaoloista. Ihan selkeä poika. Ollut alusta asti. Tumppuja ja töppösiä ostettiin Lapin reissulta sinisinä.

Äitiyspakkaus tulee ehdottomasti otettua, paljon tarpeellista tavaraa kun lapsia ei ole ennestään.

Vointi, väsymys alkaa väistyä, pikkuhiljaa on liikunta tullut takaisin elämään. Uimassa olen käynyt ja salillakin joskus. Maanataina alkaisi spinning-tunnit pitkän tauon jälkeen.

Tavarat Muutamat villasukat olen tehnyt ja tumput ja töppöset ostettu. Yksi body ollaan lahjaksi saatu. siinä tähän astiset hankinnta. Ehtiihän tässä vielä. Tai sitten viimeistään mies hankkii kun itse makaan Kättärillä :)

Äitiysloma mulla alkaa jo marraskuun puolivälissä, sillä lomakauden lomat on pidettävä ennen äitiysloman alkua. Saapahan rauhassa laitella vauvan tavaroita ja huonetta kuntoon.

Vauvan kuolema ja kaltoinkohtelu Mitä tähän nyt sanoisi... se tapahtuu, mikä tapahtuu. Mutta auta armias, jos siihen on joku aikuinen myötävaikuttanut, ihan raivoksi vetää. Terkkariksi opiskellessani näin eräässä neuvolaharjoittelussa sen, kuinka aikuinen ihminen voi olla todella julma. Tämän julmuuden takia vauva sai vakavat neurologiset vauriot ja elää hyvintodennäköisesti loppuelämänsä syvästi kehitysvammaisena. Äh, tulee vieläkin tippa linssiin sitä ajatellessa. elämä on joskus tosi epäoikeudenmukaista, hyvät vanhemmat saattavat menettää lapsensa kätkytkuolemalle ja huonot vanhemmat saavat pitää lapsiaan turhan kauan, ennekuin mikään sosiaalivirasto puuttuu asiaan.

Ja ai niin, ihmeasioista tulee itkettyä... Lapin reissulla mies kalasti hauen ruuaksi (ja kyllä, söin sitä ihan hyvällä omallatunnolla vaikka neuvolan lappuset kieltää sitä syömästä. Oli takuutuoretta ja aika nuori hauki, ei siis ole ehtinyt raskasmetalleja kertyä) ja sitten sitä piti itkeä kun se hauki oli vihaisen näköinen ja raukka joutui kuolemaan jotta saan ruokaa. Paljon helpomaa ostaa kaupasta valmiita Seiti-paloja :D Pääosin mieliala on kuitenkin hyvä, herkän onnellinen!

Reilun viikon päästä olisi rakenneultra, hiukan se jännittää.

Tätä kirjoitellessa paloi vispipuuro pohjaan, menen pelastamaan sen mitä pelastettavissa on!

Ja vielä, tervetuloa kaikille uusille odottajille :flower: ja vissiin huonoja uutisia ei ihan lähiaikoina ole keneltäkään tullutkaan, hyvä niin!

Terkuin:


heidikaroliina ja itiö 18+5
 
Ystävästäni olivat nyt päässeet neljenseinän sisältä pois ja kävivat yhdellä yhteisellä tutulla joka on heille todella läheinen. Olivat olleet erittäin maassa asian suhteen mutta kumminkin sitä mieltä että elämä jatkuu vaikka kävi miten kävi.
Olen todella ylpeä heistä että eivät masentuneet aivan täysin ja jaksavat vielä porskuttaa eteenpäin <3
 
Ei ole helppoa ensimmäiset kuukaudet lapsen kuoleman jälkeen. Jopa kaupassa käyminen (voi) tuntuu vaikealta jos on paljon ihmisä ympärillä, vaikkakin vieraita täysin asiasta tietämättömiä... Ja samaan jaksamattomuuteen pitäisi hautajaisiakin järjestää. Toivottavasti jaksavat siihen paneutua,ne kun voi järjestää vain kerran :( Ja on muuten kallista puuhaa...
 
Santtu81 voin vain kuvitella eikä varmaan sekään riitä että miltä heistä untuu itse en varmasti olisi yhtä vahva mitä he ovat, he ovat jo sen verran saaneet suunniteltua että hautakivi valittu ja sovittu että nimi joka kasteessa olisi pikkuprinsessa saanut saadaan laittaa kiveen vaikka kastetta ei ole suoritettu ja että lapsi saa isänsä sukunimenkin.

Itselläni on isä kuollut mutta se on normaalia että näkee omien vanhempien kuoleman toisin kuin se että oma lapsi kuolee ennen heitä...vikka ei sekään mikään helppo kokemus ole.

Mutta asiasta vähän ilosempaan meillä pikku petteri ei ole itsestään ilmoitellut pariin päivään mitään ja tänään on ollut yhtä juoksemista pitkin vantaata ja koti kuntaa ja tuossa kun rauhotuin vähän ja pötköttelin sängyssä ni tuli niin voimakkaita potkuja että ei ollut kyllä taaskaan mitään epäilystä että mikä oli :DD Aivan ihanaa <3 Tuntuu ettei nää päivät kulu millään että pääsis näkemään miten on kasvanut ja onko yhtä villi tapaus mitä alusta saakka on ja että sais varmuuden asiasta että tulis ihana poitsu..Tietenkin vaikka tyttö tulis niin aivan yhtä ihanaa sekin olisi :))

Synnytys sairaalasta myös tässä miettinyt että joudun ehkä vaihtamaan jorviin....Niin paljon alkanut kuulua huonoa palautetta ja sitä miten lohjan sairaalassa lääkärit toimii että on tullut jotenkin todella epämukava olo ajatuksesta että sinne menisin synnyttämään. Ja ei sen puoleen että sekin vielä painaa mieltäni että mummini on kuollut kyseiseen sairaalaan ja isänikin joutunut vähän väliä sielä ravaamaan jos jonkin asian takia sillon kun vielä eli eikä kaikki mennyt silloin ihan niin kuin piti, ja sitten vielä omat huonot kokemukseni teiniikäisenä siitä että eivät välittäneen P********n siitä että kuinka kovat menkat olen joutunut kärsimään...hyvä etten ole päivystyksessä itkua vääntänyt kun on sattunut niin paljon.

Ja kaiken tämän lisäksi kaverini isäpuoli joutui olemaan 3viikkoa vuodeosastolla niin väittivät ettei mies pysty liikkumaan ja pistivät miehen olemaan aikuisten vaipoissa kusessa ja paskassa lisäksi lepositeissä kun oli "agressiivinen" (eivät muka voineet miestä vessassa käyttämään kun on kävely kyvytön, vähemmästä siinä itselläkin hermot menis jos hoitajat eivät työtään osaa tehdä...ja tosiaan jos ihminen on kävely kyvytön niin mitenhän se sitten seikkailee yöllä käytävillä salaa omin jaloin)...

Ja tänään tuli myös käytyä selvittämässä koulu asioita ja päädyttiin siihen että siirretään opiskeluiden aloittamista vuodella ja katsotaan ensi syksynä että mikä on tilanne sitten :)) Ja oli kyllä niin ihania kyseisen koulun lehtori ja opinto ohjaaja että olis tehny pelkästään sen takia mieli aloittaa heti että niitä pääsisi näkemään :DDD

pikkupetteri 18+5:heart:
 
Santtu81 voin vain kuvitella eikä varmaan sekään riitä että miltä heistä untuu itse en varmasti olisi yhtä vahva mitä he ovat, he ovat jo sen verran saaneet suunniteltua että hautakivi valittu ja sovittu että nimi joka kasteessa olisi pikkuprinsessa saanut saadaan laittaa kiveen vaikka kastetta ei ole suoritettu ja että lapsi saa isänsä sukunimenkin.
Meilläkin kiveen laitettiin suunniteltu nimi :heart: Siihenhän voi laitta amiltein mitä vaan, ei kukaan voi estää nimen laitamista vaikkei olekaan virallisesti vielä nimeä saanut.

Kovasti jaksamista ystävällesi ja hänen perheelleen! Ovat varmaan Käpy Ry:stä jo kuulleet? Me olemme saaneet Kävyn vertaistukiryhmästä paljon apua.

S ja pikkutyyppi 17+6 (sekä kahden viikon päässä kummitteleva vuosipäivä...)
 
Viimeksi muokattu:
Ahkerasti jaksan lukea mutten saa vaan mitään raapustettua. :ashamed: Jospa tässä kertoilis omat kuulumiset ensin.
Toissa iltana katottiin leffaa ja mulla oli koko ajan käsi masulla samassa kohtaa. En ees oo yhtään aatellu, et se liike vois tuntua jo käteen mut niin kävi! Yksi ihana tönäisy ja NYYH. Niin ihanaa. Sitten eilen mieskin sai yhen tönäisyn käteensä. :heart:

Supistelut on vähän rauhoittuneet. Pelolla ootan, ku mies lähtee taas töihin ja jään tytön kanssa kaksin. : /

Oonkohan ehtiny kommentoida äitiyspakkausta.. No tässä mun mielipidettä. Olen tyytyväinen, et täällä tuollainen mahdollisuus on. Ja vaikea se on varmasti tekijöillä yrittää saada kokoon kaikkien mielestä hyvää. Heillä pitää kuitenkin pitää värit neutraaleina (ja mielipiteet tästäkin vaihtelee mikä on neutraalia) mut just tuommoset haalakat värit tulee vallitsemaan pakkauksessa ja sekaan laitetaan sit muutama värillinen (ja nekin oltava tyyliin kaikkea muuta entä sinistä (turkoosia ja vaalean sinistä en laske tähän) ja pinkkiä. Joku puhui kirkkaasta punaisesta ja meillä on toi 2011 pakkaus ja siinähän oli yhdet punaiset housut. Toi värikin vaan joudutaan jättämään ihan yhteen tai kahteen vaatteeseen. Mun mielestä pakkaus nyt ei ollu erikoisen hyvä eikä huono. Ihan just perussettiä johon tyydyn hyvin mielin. :) Niin ja kyllä noi pakkaukset on aina tainneet olla vähän "poikavoittosempia" mut millähän vareillä tai kuosilla sais tyttömäisempiä? Pinkki ja kukat ois vähän liikaa? Ei oikein neutraalista. Mun mielestä siis. :D Eikä sinne oikein mekkojakaan voi laittaa.

Tavarat on jääny vielä kaupan hyllyille yhtä vaatetta lukuun ottamatta. Nyt on paniikki löytää esikoiselle 2 seuraavaa vaatekokoa. :D Siitä on ihan huomaamatta kasvanu ISO tyttö!

Kummit ja ristiäiset. Esikoisella on kaksi kummia ja ristiäiset olivat Pappilassa. Nytkin tulee ristiäiset ja näillä näkymin tulee 4 kummia. Jos kaikki suostuvat. Kysytään vasta syntymän jälkeen.

pikkuminille tsempit!

Tine & Vilpertti 17+5 :heart:
 
Santtu81en tiedä ovatko kuulleet kyseisetä jutusta. Mutta ainakin sosiaalitoimisto on ollut todella auttavainen. He etsivät uuden asunnon koska eivät ole pystyneet enään vanhassa asunnossa edes käymään. Kaverin vanhemmat käyneet pakkaamassa vauva tavaroita kellariin ainakin näin alustavasti. Ja ymmärtäähän sen että ei psty sinne menemään. Itse en ainakaan voisi.


Pikku petteri riehui eilen taas oikein olan takaa :D Mies kun lähti yöllä töihin ja ajattelin nukkumaan mennä ni johan alkoi kung fu harjoitukset :D Ihan kun olisi nyrkkeilysäkkiä hakannut ja lyönyt :D Ja tosiaan kädellä tuntui todella hyvin vaikka vauvan ja käden välissä tosiaan tuota sitä itseään on aikamoinen kerros :DD
 
Ughh tätä. Aloin uudelleen (edellisestä kerrasta onkin aikaa...) panikoimaan taudista, jonka sairastin noin kolmannellatoista viikolla. Kolme päivää kuumetta, päänsärkyä, lihaskipua...Silloin olin ihan varma, että kyseessä oli listeria. Itkin, itkin ja itkin kokoajan. Lääkärissä sanottiin, että jos oireet jatkuvat vielä maanantaina (kyseessä oli silloin perjantai), ruettaisiin harkitsemaan listeriatestien ottoa. Missään ei lue kauanko listerian aiheuttama "influenssatauti" kestää, eikä myöskään milloin se aiheuttaa keskenmenon. Heti kun tartunnan saa, eli tavallaan taudin aikana? Parin kuukauden päästä? Lasketun ajan tienoilla? Mä olen ihan hermoraunio tän takia. Tänä aamuna heräsin taas pelkoon, että vaikka pikkunen möyrii tälläkin hetkellä iloisena massussa, se ei tule kestämään loppuun asti eikä vauva näe päivänvaloa. (Graavikalaa tai muuta "yltiövaarallista" en ole syönyt. Vuohenjuustoa pariin otteeseen ravintolassa, tyhmä tietämätön minä, ja valmisruokia jotka olen kyllä aina kuumentanut ohjeen mukaan.)
Vaikka nyt pääsisinkin testeihin ja selviäisi, että mulla on ollut listeria, sille ei voisi enää tehdä mitään. Ajatus on kammottava. Enkä tiedä mitä mun pitäisi tehdä, tai ajatella. Poikaystävänikään ei jaksa enää kuunnella pelkojani, en siis sano hänelle mitään.
Tiedän, että listeria on harvinainen, mutta mistäs sitä tietää jos se napsahtaakin kohdalle.

Anteeksi, kauheen inhottava aihe ottaa esille, varsinkin kun siitä puhutaan muutenkin niin paljon, mutta pakko saada jotenkin purettua ajatuksia...

Pinsuli ja pikkunen 20+2 <3
 
Pinsuli therapiafennica.fi:stä: "Listeriainfektion oireet vaihtelevat lievistä flunssatuntemuksista tai ripulista yleiskunnon heikkenemiseen. Se voi aiheuttaa kuumeisen septisen infektion, johon liittyy keskenmeno tai ennenaikainen synnytys"

Jos olisit sairastanut listerioosin, ja sikiö olisi siihen ollut kuollakseen, se olisi tapahtunut silloin heti. Listerioosi todetaan muutenkin tyypillisimmillään raskaanaolevilta vasta viimeisellä kolmanneksella, aiemmilla kolmanneksilla immuniteetti ei ole kuulemma vielä siinä määrin heikentynyt, että se olisi niin todennäköistä saada. Ja lisäksi olen lukenut muualtakin tuon ylläolevan, että lieväoireinen listerioosi harvoin on sikiölle kohtalokas, vaan vasta tuollainen laajempi yleisinfektio.

Yritä olla murehtimatta, kaikki on varmasti hyvin:)

Terveisin
itsekin listerioosia pelkäävä Pilkku_ helmikuisista
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Minäkin päätin lomailun lomasta tulla vähän kirjoittelemaan :)

Onnea muutamille rakenneultrissa käyneille! :) Mun pitää vielä jaksaa odottaa puolentoista viikon päähän.

Tuo Zarixin kertoma on jokaisen vanhemman pahin painajainen :/ Toivottavasti asianomaiset saavat taas elämänsä jotenkin raiteilleen tapahtuneen jälkeen! Kyllä tuon lukeminen taas herätti pelkoa itsessäkin, koska aina tulee ajateltua, että eihän noin minulle voi käydä. Heräsinpä taas maanpinnalle...

Äitiyspakkauksesta, me meinataan joka tapauksessa se ottaa tuli uusi tai vanha, mutta itse tykkään tuosta uudesta enemmän. Venytetään sitä sen hakemista sitten myöhemmäksi, jotta uusi saataisiin :)

Täällä on myös liikkeet lisääntyneet ja voimistuneet. Joka päivä tuntuu ja mieskin on kädellä mahan päältä tuntenut, kun pikkuinen oikein potkiskelee :)

kathii & vekara 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix ja Pinsuli
Aivan pakko taas tulla hehkuttamaan...Ihan tosissaan voimistunut petterin liikkeet nyt tuntuu joka päivä aivan selkeästi oli kellon aika melkeenpä mikä tahansa. Vakio kellon aika millon ehkä kaikista voimakkaimmat potkut tulee on 23 aikaan +-15min :D Mieskin alkaa olemaan jo vähän innoissaan kokeilemassa että miten niitä tuntuu mutta ei oikein malta kun minuutin kättä pitää mahan päällä ja luovuttaa.

Ja kaiken lisäksi kävin tuossa ystäväni luona kylässä ja odotteli jo pihalla että millos tuun ni ensimmäinen kommentti oli että kyllä sulla toi maha on selvästi pyöristynyt :DD Noh se on kiva kun joku muukin huomaa sen että on se kasvanut :D

Huolenaiheena on tällä hetkellä koko aikainen täydenolon tunne vaikka ei olis syönyt kun yhden leivän. Tää aiheuttaa sen että ei tee mieli sitten syödä mitään ja sit kun väkisin syö ni tulee melkeenpä paha olo. Ja mielestäni yksi leipä koko päivän ruokaannokseksi ei käy missän nimessä, pitäisi jotain muutakin saada suusta alas. Muilla samaa ongelmaa?

Petteri 19+0 :heart:
 
Rakenneultra ois keskiviikkona. Viime viikko mennyt lepäillessä supistuksia ollut sen verran et ennemin makaan kotona kun sairaalassa.
Muuten kaikki ihan hyvin lapset pitäävät kovasti jumppatuokioita mahassa et välillä yöllä heräilee kun potkivat kylkeen.

Rasavilli-77 Siiri ja Kaapo 20+0
 
Zarix Mulla ei tavallaan ole täysi olo, et ruoka kyllä maistuu, mut sellanen oikeen turvonnut ja pullea olo. Maha on kokoajan tiellä! Sängystä nouseminen, autosta nouseminen, sohvalta nouseminen, kaikki tekee tuskaa :D Oon kai niin tottunut siihen ettei mahaa ole yhtään ja nyt kun sitä on, se on vaan tiellä. En malta odottaa miltä tuntuu loppuvuodesta...
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Täällä palattu lomilta töiden ja kaksplussan pariin. :) Työt ei niinkään maita, mutta mukava päästä taas lueskelemaan tänne muiden mammojen kuulumisia. :) Loman aikana maha tuntui oikein ryöstäytyvän käsistä ja piti reissulta ostaa mammahousut kun ei mahtuneetkaan enää mukaan pakatut pöksyt jalkaan. :D

Täällä myös liikkeitä tuntuu! :heart: Aluksi oli vain sellaista kurlutusta, mutta sitten sopivasti juuri 17+0 tuntui ensimmäiset selvät pienet potkut ja siitä asti on tuolla potkutellut ja möyhinyt. :) Käteenkin napsutteli kun osasi pitää kättä oikeassa kohtaa. Voi ihanuus. Paikallaan ollessa tuntuu parhaiten ja illalla innostuu möyhäämään, mutta tänään on kyllä tuntunut ihan päivälläkin töissä istuessa. Mukava tietää että pikkuinen siellä touhuaa mukana, piristää kummasti työpäivää. :)

Äitiyspakkausta odottelen innolla. Uusi pakkaus näytti oikein hyvältä ja meille passelilta. Toivottavasti nyt saataisiin se uusi paketti, pitää nyt yrittää venyttää pitkälle sitä tilausta.

Oon ihan ulkona vielä kaikista noista Kela-jutuista, kai niistä neuvolassa kerrotaan tarkemmin? Oon laiska ottamaan selvää netistä, kun en tajua niistä kiemuroista mitään. Mistä tiiän ees millon mulla äippäloma alkaa? Pitää hiillostaa nyt sitten neuvolatätiä, että kerros mulle, mä en jaksa kattoa netistä. :D Hankala kun pitäis päättää nyt syksyn töistäkin, niin mistäs mä tiiän kuinka pitkään aion olla täällä töissä ja kuinka pitkää päivää jaksan tehdä. Tietysti mitä enempi tunteja, sen enempi rahaa, mutta en tiiä kuin pitkään jaksan tehdä pitempää päivää. Nyt menee kyllä vielä ihan hyvin, mutta entäs marraskuussa sitten.

Huomenna neuvola, mieskin tulee mukaan keskustelemaan perheen elämäntavoista... Hmm, mahtaa tulla mielenkiintoinen hoitajan yksinpuhelu.:D Mutta jos sydänäänet kuulis ja näkis että onko mittaukset pysyneet ok lukemissa. :)

Muttamutta, välipala kutsuu! Riemuisaa syksynalkua kaikille! :)

Nöhveli & pikkumöykky 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Heippa,

Täällä näyttäs kuuluvan kaikille oikein hyvää ja moni on jo päässyt nauttimaan ihanista liikkeistä. Myös minä,viikolta 16 lähtien tuntenut,välillä on hiljaisempaa eloa ja välillä möyritään niin etten nukuttua saa,niinkun tänä aamuna :D

Viikon päästä olisi rakenneultra ja sitä jännityksellä odotan. Aina se pelko tuolla perseessä on,että onko kaikki varmasti hyvin ja voinko huokasta edes hetkeksi!!

Perhevalmennukseen tuli myös kutsu ja taidetaan miehen kanssa ilmottautua,jahka rakenneultra näyttää hyviä merkkejä ja kaikki etenee niinkun pitääkin.
Ensimmäiselle kerralle tosin ei päästä osallistumaan,kun meikä toimittaa häämatkalla rantapallon virkaa ja mies palvelijaa,kun auringosta uupuneena huutelen millon minkäkilaista palvelusta :D Ei vaan!!

Kelan kanssa kamppailu ahistaa jo nytten,vaikka minkälaista lippusta ja lappusta pitää täytellä ja tietty oikeeseen aikaan pitää kaikki lähettää...Ahdistaa niin vietävästi!!
Kun opiskeluitten puolesta on saanut sen laitoksen kanssa taistella sen edelliset 3 vuotta,niin ei enää jaksais!

Äitiyspakkaus: Aijotaan se ottaa ja miellytti minua myös erittäin paljon,niinkun myös montaa muutakin tulevaa äippää. Se on vaan mahdollisemman myöhään lähetettävä sit lappuja kelalle,tosin alkukuusta kun minullakin on laskettuaika niin ei pysty niin paljon venyttämään :/

Supsu ja vauva 19+5 <3
 
Hei!

Täällä kaikki hyvin, mitä nyt närästää. Huomenna poksutaan viikolle 20, hui! Aika menee aika lujaa :D !

Äitiyspakkauksesta sen verran että esikoinen sai vuoden 2003 pakkauksen ja silloin oli kauhea haloo kun pakkaus oli niiiiin tyttömäinen ja olihan siinä; vaalean violetti haalari, violetit sydänkuvioiset potkarit ja body, muut olivatkin sitten sitä kaikille sopivaa. Mua ei kyllä niin haitannut ku tytön sain.
Lisäksi olen saanut 2005 vuoden pakkauksen, se oli taas poikamainen, poika tulikin =D . Ja täältä löytyy vielä 2009 pakkauskin ja se taas oli hyvin neutraali minun mielestäni vaikka siellä vihreää olikin, mutta se oli sellaista sopivan vihreää myös tytöille :D . Äitiyspakkaus on hyvä juttu.
Ja en ole säästellyt kaikkea noista, muutaman jutun. Vauvakirjoissa on kyllä kuvat joka pakkauksesta :) .


Itse en ole paljon mitään ostellut, kaukalo on ja vaunut on, joitakin vaatteita. Mutta vaippoja tilasin tuunaukseen, imse vimsen flanelli vaippoja joita tuunaan vahvemmiksi ja lankoja kaivelin josko sitä kohta uskaltais alkaa niitä villavaippoja
neulomaan.

HeiHäMä 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Pikaista tilannepäivitystä vaan neuvolasta. Siellä pikkukaveri kovasti potkiskeli doppleria, kun täti yritti ääniä kuunnella, kuulu vaan kauheaa poksuntaa. :D Saatiin sentään välillä sydänäänetkin kuuluviin. Hemoglobiini ja verenpaine ok, pissassa taas vähän sokeria. Käski tarkkailla sokerin syöntiä varsinkin aamuisin, mutta ei kuulemma syytä huoleen kun sokerirasitustulos kuitenkin oli normaali. Painoa oli tullut lähtötilanteeseen lisää n. 3kg. Seuraava käynti onkin vasta lokakuun puolella, sitä ennen onneksi rakenneultra.

Perhevalmennukseen tuli ajat syyskuulle, en tiennytkään että ne näin pian ovat. :O No, menossa ollaan, mutta en kovin suuria niiltä odota. En oikeen oo mikään ryhmäkeskustelija, mutta jospa sieltä jotain tarttuisi hihaan kuitenkin.

Päivänjatkoja!

Nöhveli & pikkumöykky 17+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi kirjottaa tänne olen kyllä ahkerasti lueskellut, mutta noi kirjoittelut on kyllä jääneet aika vähälle.

Meille aioitaan ottaa kanssa toi äippäpakkaus kun otettiin kyllä esikoiselle, mutta ei sitten kakkoselle otettu eli nyt jo tulis tarpeeseen. Mua kans vähän häiritsi ne kirkuvan oranssit vaatteet, mutta tietenkin mieli voi vielä muuttua. Esikoisella 2006 pakkaus ja siinä oli etukäteen muutamia vaatteita mitä tuntui että tuskin tulee paljon käytettyä mutta osa osoittautuikin sitten lemppareiksi.

Sokerirasituksesta että mä jouduin käydä jo tosta meidän kakkosesta viikolla 25, ja nyt jo rv16 (molemmat ok) ja vielä joudun menemään rv24-28, kun isälläni on diabetes. Eka sokerirasitus kokeessa litku oli sitruunan makuista ja todella pahaa. Nyt viime kerralla vadelman makuista ja huomattavasti parempaa kuin se sitruunan makuinen. Labra täti sanoi mulle että se on juotava 5min aikana.

Mulla ei noita liikkeitä vielä paljoa tunnu, välittä pikku muljahteluja (vaikka jo 3. tulossa). Hieman kateellisina teille joilla tuntuu jo mahan päältä.

Rakenneultraan olis vielä reilu viikko, kun jaksaisi sen odottaa...

Persikka-78 19+1
 
Täälläkin rakenneultraan olisi enää vain reilu viikko, itseasiassa 8 päivää :) Onnea kaikille, jotka ovat rakenneultrasta hyviä kuulumisia saaneet ja onnea Piipulle poikalupauksesta :)

Täälläkään ei liikkeet tunnu vielä vatsan päälle, jos kädellä kokeilee (ainakaan omasta mielestäni), mutta yhä enemmän tuntuu pitkin päivää. Vielä viime viikolla oltiin niin iltavirkkuja, mut nyt liikkeet tuntuu myös aamusta :heart:

Oli kiva kuulla heidikaroliinasta pitkästä aikaa :)

Pinsuli Ymmärrän, että listeria pelottaa, mutta eiköhän kaikki ole hyvin :hug:

Täällä on nyt parina päivänä ollut turvotusta, mikä omalta osaltaan aiheuttaa täysinäisen olon. Jotain pientä yritän kuitenkin syödä. Herkut vois jättää taas vähemmälle :D

Mullahan siis ollu nyt samanlainen olo, ku olis menkat... Viime viikolla naama kukki, turvotti, itketti, ahdisti... Ihan ku PMS-oireet! Nyt eilen oli suht voimakasta menkkaoloa alavatsalla, valkkaria huljahteli, alaselkää jomotti ja lisäksi on tota turvotusta. Tänään ollut vähän parempi päivä oireiden suhteen...

Nöhveli Mulla seuraava neuvolakäynti 10.9. on nimenomaan toi Kela-käynti, jossa käydään läpi niitä Kelan papereita :)

http://asiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Tuolta voit käydä katsomassa, koska äippälomasi alkaa =) Laskettu aika kai laitetaan papereihin neuvolan tietojen mukaan, vaikka ultra sanois mitä...? Mulla siis neuvolan laskettu aika 4.1., jonka mukaan mulla alkais äippäloma 26.11. (jo!!)

En tiiä yhtään, onko täällä perhevalmennusta ollenkaan :| En tiedä, miten mies ylipäänsä innostuisi koko jutusta, jos sellaiseen osallistuminen tulee mahdolliseksi.

Nyt täytyy lähteä ruokkimaan meidät :)

Voikaahan paksusti mammat! :wave: :heart:

Hennu & Möhkö 19+2 (näillä mennään rakenneultraan asti... Loppuraskauden sitten meen ultran antamien viikkojen mukaan, oli mitä oli :D)
 
Kiitos Hennu tiedosta! :wave: Sanoikin neuvolassa, että ens kerralla sit saat jotain kelan papereita, mutta en joutanut enempää sitten siitä kyselemään. Pitääpä laskea, josko sitä kohta vois jäädä lomille... ;)
 
Moikka kaikille! :)

Haluaisin liittyä teidän iloiseen joukkoonne! Olen 21v odottava äiti.
Minulla on LA 19.1.2013 eli nyt meneillään rv 18+3. Synnytys tulee tapahtumaan Keski-Suomen keskussairaalassa.


Tänään minulla oli toinen neuvola, missä sain kuulla pikkuisen sydänäänet. Kylläpä helpotti oloa <3 Mulla ei ole ollenkaan sellainen olo, että olisin raskaana (tietty maha vähän kasvanu, mut ei kovin näkyvästi), enkä ole tuntenut vauvan liikkeitä vielä. Sen vuoksi aina välillä alkaa huolettaa, että onkohan kaikki ihan okei, mutta näyttäisi olevan :) Rakenneultraan on kaksi viikkoa, niin sitten selviää vielä enemmän, ehkä jopa lapsen sukupuoli ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä