**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Adora äitiysrahojen tulot katsotaan kaksivuotta siitä taaksepäin, jolloin äitiysvapaa alkaa. Eli meidäntapauksessa kun äippälomat alkaa tänävuonna, niin verotus on 2010. Sillä, koska etuutta haet, ei ole merkitystä.
 
Huoh, kun haukotuttaa! Kyllä tämä väsymys on jotain ihan järetöntä. Joku muukin oli tästä kärsinyt, I feel for you bellies!

Neuvolassa on käyty, ja saikkuakin yritin saada. Ei tippunut. Jos pystyy elämään muutenkin niin sitten käy töissäkin. No just. Kun tää muu elämä kärsii kun on niin piipussa noiden allergioiden takia. Ja ei todellakaan siedäty tuolla vaatekaupassa nää mun pölyallergiat tai astma. Huoh, purnausta näin alkuun.

Mutta muuten oli kaikki hyvin, lääkärineuvola oli. Paino oli laskenut, hb oli laskenut, verenpaine oli laskenut. Painonlasku ei siis mulla haittaa, olen ylipainoinen. Tosin ei se kauheasti neuvolatäti mairitellutkaan, ei tarttis kuulemma laskeakaan. Ja näin ultrassa pienokaisen! :heart:

Miehelle sanoin, että voisiko se edes yrittää esittää kiinnostunutta. Että tulisi edes sinne rakenneultraan mukaan. Tuumasi vain, että ois kait hän tullut vaikka nyt neuvolaan jos olisin pyytänyt. Varmana pyysinkin, totta se oli sen unohtanut. Ei oikein tunnu todelliselta miehelle vielä.

Ai joo, jollakulla oli kans otettu streptokokki näyte. Mulla oli sitä ollut siinä ensimmäisessä pissanäytteessä, joka piti viedä ekan neuvolan jälkeen aamupissasta. Ei siis ollut tulehdusta, mutta sitä streptokokkia oli. Ja heti 10 päivän lääkekuuri, V-pen. Huh, mikä hevoskuuri. Maha ei todellakaan kiittele :kieh: Parin viikon päästä viedä uusi näyte ja toivotaan, että tällä yhdellä kuurilla hoituu. Sitä kuulemma häädetään heti pois, ja vaikka ei enää löytyisikään pissasta, niin synnytykseen laitetaan tipan kautta suoraan suoneen antibioottia. Ennen kuin lapsi ehtii syntyä. Monta kertaa kysyin, että mistä sen saa ja miten se tarttuu tai tarttuuko. On kuulemma olemassa meissä jokaisessa ja voi toisinaan äityä.

Adora, tsemppiä töissä! :hug: Itse olen tällä hetkellä sellaisessa työpaikassa, josta haluaisin eroon. Toivon ettei minulle tarjota enää jatkosopimusta. Elokuun loppuun on tämä nykyinen soppari voimassa, eikä ainakaan yhtä isoa tuntimäärää luvattu. Ilmapiiri on muuttunut, muutoksia on paljon ilmassa ja eletään siirtymäaikaa. Se painostaa jo yksinään, ja sitten vielä omat mielialat siihen päälle.

Mutta imuri huutamaan ja sauna päälle, että huomenna taas jaksaa.

Vilipi 14+6
 
Kaikki taitaa kuitenkin olla hyvin.. Pikkunen piti sellaset "raivo-itku-potku-keikautukset" koko illan, että..!!
Uskallan huokasta jo pahimman paniikin yli.. :)

Tänään taitaa poksua jo 17+... Kohtahan se olis jo puoliväli ?!? Hui, kun menee aika nopeesti ;)
Pitää vissiin alkaa jo nostamaan mahaa esille, eikä enää piilotella mekkojen ja löysien tunikoiden alla.. :D
 
Adoran pomo kuulostaa kyllä kamalalta! Varmasti ottaa luonnon päälle, mutta olet ihan oikeutetussa ja ansaitussa tilassa, eikä pomollasi pitäisi olla mitään vastaansanomista siihen! :hug:

Mun pomot ovat ottaneet mun raskauden todella hyvin. Kerroin heille jo heti pari päivää plussauksen jälkeen, kun olin niin itkuinen ja epäuskoinen ja ihan sekaisin, ja olivathan he sitten huolissaan, mikä mua vaivaa. Toinen heistä (nainen) halaili ja onnitteli - olihan hän jo vuoden ajan vihjaillut, että voin huoletta alkaa suunnittelemaan perheen perustamista. Ja nykyään hän ihastelee kasvavaa mahaani! :D Toinen (mies) puolestaan totesi, että olihan se jo aikakin, ja on jatkuvasti kysellyt vointiani ja kehottanut vain reilusti pitämään sairaslomaa jos tuntuu siltä, tai ottamaan pienet torkut töissä, jos väsymys painaa liikaa. Ovat kyllä tosi ihania ihmisiä, ja läheisiä mulle!

Onko muita vaivannut päänsärky? Mulla on toisinaan erittäin voimakasta, ja oon joutunut töistäkin lähteä pari kertaa aikaisemmin, kun panadol ei auta. Tänään neuvolassa pohdittiinkin, että laitetaanko lähete lääkärille. Huomenna ilmoittavat. Verenpaineet kuitenkin olivat hyvät, samoin pissanäyte, joten ei kuulemma tarvitse huolestua. Paino ei ole noussut ollenkaan ensimmäisen neuvolapunnituksen jälkeen, vaikka sitä pahoinvointiakaan mulla ei juurikaan ollut (ei tarvinut oksentaa kertaakaan). Hemoglobiinia eivät ole edes mitanneet ekan neuvolan jälkeen, kun oli niin hyvä silloin, 153. Sydänäänet kuuluivat, ja 20.8 onkin sitten rakenneultra. Alkaa jo hirvittämään, kun mahakin on jo iso viikkoihin nähden, enkä ole vielä edes sopeutunut täysin tähän tilanteeseen, vaikka toivottu raskaus olikin. No, onneksi on vielä aikaa sulatella! :)

Onko muilla ollut sopeutumisongelmia?


Piipu85 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Millimamma must tuntuu et tää pikku-petteri syö kaiken mitä mahdollista :D Mässään kun pieni sika ja silti paino laskee kieltämättä kyllä enemmän kasviksia ja hedelmiä tullut ruokavalioo mutta muuten samanlainen kun ennenkin.

Tänään oli tosiaan nyt se kolmas neuvola ja en voi muuta sanoo ku et aivan ihana "oma" neuvolatäti meillä :)) Todella ystävällinen ja ymmärtäväinen eikä pelkästään välitä mun omista ajatuksista vaan kyseli mieheltäkin vaikka ja mitä :)

Sydän äänet laskenu ekasta kuuntelusta 150:stä nyt tän päiväseen 140:een Mut sano et ihan normaalia kummiskin. Ja hemppa arvotkin oli laskenu ku lähtö arvot oli 144 ja nyt 126. Seuraavaa neuvola käyntiä odotellessa ja jos on laskenu vielä ni rautaa naamaan : /

Ja poika olot senkun vaan vahvistuu :D No onneks saa tietoa loppukuusta että onko osunut oikeaan arvaukset vai ei :D
Lisäksi saa vähän tietoa että onkos toi kohtu mennyt normaalin muotoiseks vai ei...Kun tosiaan nt-ultrassa lääkäri totes "sydämmen muotoisen kohdun" ja ei siitä oikeestaan mitään kertonut ja netistä lukenut jos jonkin moista niin hyvää kuin pahaakin asiasta. Ja lisäksi viime neuvola käynnillä oli kiva saada tietää että veriryhmä on O- että siitäkin sitten pientä huolenaihetta :((

Mutta eiköhän nämä tästä parempaan suuntaan mene (toivottavasti)
Selkä kipuihin ei neuvolatäti sanonut muuta kun särkylääkettä tarpeen mukaan.
Niin ja lisäks vielä ku nei ole näköjään vielä huomattu laittaa niin synnytys sairaala olis LS

rv16+4 potkuja odotellessa....:D
 
Adora no just, ompa tosi tympee pomo kun tolleen reagoi :(
Niina85 aattelin just samaa et kauhee kun tää aika kuluu niin nopeasti... Toivoo sitten vaan, että loppukin menee nopeasti ;)
Vilipi se on kyllä tuskaa kun itse oikeasti tuntee tarvitsevansa saikkua mut terveydenhoitajat tai vastaavat on erimieltä. Yritä siinä sitten tehdä töitä :/ Koita jaksella!

ON: Alan olla pelottavan innostunut tästä vauvasta... En vieläkään uskalla täysin rentoutua ajatukseen, että vauva on oikeasti tulossa. Se tuntuu vaan niin hyvältä ollakseen totta. Toivottavasti rakenneultran jälkeen saisin rentouduttua edes vähän. Jotenkin noi neuvolakäynnitkään ei ole tuntuneet auttavan, kun tuossa mun edellisessä neuvolassa oltiin jotenkin kauhean kiireisen oloisia. En ikinä oikein ehtinyt keskustelemaan huolistani (joita on paljon!), ja käynneistä jäi aina jotenkin paha maku suuhun, noin niinkun keskustelun osalta. Seuraava käyntini onkin sitten jo uudessa neuvolassani, kun meillä on tosiaan tuo muutto edessä noin viikon päästä. Toivon, että koska kaupunki on pieni, myös neuvola olisi tavallaan tiiviimmän ja ystävällisemmän tuntuinen. Olen jutellut tulevan neuvolatätini kanssa puhelimessakin jo kolmisen kertaa! :D

Noh, mutta kai tässä pitäisi pikkuhiljaa ponkaista itsensä sängystä ylös ja lähteä vaikka kävelylle!

Pinsuli ja pikkunen 18+0 *poks* !! :heart:
 
Täällä ollaan vaikka viime kirjoituksesta huima aika jo...Lääkäri-neuvola myös minulla takana...koin pelottavia hetkiä kun ei meinannut saada millään sydänääniä kuuluviin, lekuri haki jopa uuden dopplerin kun toinen vaan suhisi. Kyllä siinä odottaessa ehti taas käymään kaikki aiemmat keskeytyneet keskenmenot ja muut surut läpi. Mutta löytyihän ne sittenkin! Ja nyt, oikeasti, tunnen välillä pienen liikkeitä! Ihanaa pörinää ja pyörimistä eteenkin illalla kun pääsee makaamaan :) Ekasta lapsesta tunsin joskus viikolla 18 liikkeet. Töissä ajattelin kertoa tämän kuun lopulla.

Piipu85 - täällä myös hirveet hedarit. Pari kunnon migreenikohtausta ja sen lisäksi kahden-kolmen vuorokauden päänsärkyjä. Panadolia olen ottanut, vaikkei hirveesti autakkaan.

Toivotonko ja rakas pieni Toivo :heart: 14+6 ja huomenna poksuu 15 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja xxxo
Mullehan työnantaja maksaa täyden palkan kolmen ensimmäisen äitiyslomakuukauden ajalta, jonka jälkeen siirryn sitten Kelan päivärahoille. Päivärahahan määräytyy sitten vuoden 2010 tulojen mukaan. Onneksi niissä ei ole isoa heittoa ollut.

anu84 Hyvä, että sait sokerirasituksesta puhtaat paperit :) Joudutko siekin menee sit viel uudestaan viikoilla 24-28?

adoran työnantaja ei kyllä hyvin suhtautunut asiaan : / Voimia ja jaksamista siellä töissä!! Jospa tilanne muuttuisi parempaan.

Vilipi Ai eivät myöntäneet saikkua sulle : / Koitahan nyt jotenkin jaksella :hug:

Piipu85 Täällä oli päänsärkyä kolmisen viikkoa sitten, päivittäin viikon ajan. Yritin sinnitellä ilman lääkkeitä, mutta yhtenä päivänä turvauduin Panadoliin. Ei se mukavaa ollut. : /

Niina85 Ihanaa, että pikkuinen oikein näytti sinulle, että kunnossa ollaan :) Varmasti helpotti :)

Täällä käytiin eilen siellä suuhygienistillä; paha ientulehdus ja hammaskiveä joka hampaassa. Täti siinä totesi, että keskiraskaus on tosi rasittavaa aikaa suulle muutenkin, saati sitten jos on ongelmia entisestään. Eilisen puhdistuksen jälkeen ikenet onneksi rauhoittuivat eikä nyt hampaita harjatessa tule verta.

Seuraava aika marraskuussa, jos ei ole raskauden kanssa tullut ongelmia. Painotti taas, että "pelkkä" hammaskivi voi saada aikaan tosi huonoa jälkeä suussa :| No, onneksi olen nyt hoidossa ja seurannassa :) Alkoipa muuten suuhygienisti muistelemaan omia raskausaikojaan :D

Tänään kummityttöni (=veljentyttöni) 1v. tulee meille yöhoitoon ekaa kertaa. Jännittää :)

Hennu & Möhkö 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
taustalta olen seuraillut keskustelua, mutta jos nyt itsekin rohkaistun jotain kirjoittamaan. Mulle voisi päivittää LA9.1.2013 ja sairaalan voi poistaa listalta.
Tänään siis 17+2. Odotan innolla rakenneultraa nyt kuun lopussa. Mies haluaa tietää sukupuolen ja toivoo kovasti poikaa. Itselläni ei ole tullut vielä oikein mitään oloa sukupuolesta.

Itselläni on paino tippunut 2kg ja parempi vain kun ylipainoa löytyy. Ruokahalua alkaa ehkä pikkuhiljaa palautumaan. Etovaa oloa löytyy ihan joka päivä mutta ylös asti oksennus ei ole tullut kuin muutaman kerran.

Verenpaine on ollut siinä 120/60 paikkeilla ja välillä 110/50 ja sen kyllä huomaa kun alkaa huimata. Mutta neuvolan mukaan tämäkin parempi kuin se että olisi koholla. Tällä hetkellä ihmetyttää kun uloste on ollut muutaman päivän ajan mustaa/tumman harmaata. Mustikoita on tullut syötyä. Mutta silti tuntuu oudolta. Lisärautaa en syö. Ainoastaan tuota normaalia raskaus ja imetys vitamiinilisää. Mitään suuria vatsakipuja ei ole, joten ehkä odotan ensi viikon neuvolaan ja keskustelen sitten asiasta. Jos vaikka johtuisikin niistä mustikoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Adora onpa sulla tosi tosi ikävä työnantaja. :( Vaikka miten tietäisi raskaudesta, niin ei mun mielestä silti tarvitse kieltäytyä töistä sen vuoksi. Itseä hirvittää kun pitää parin viikon sisään myöskin kertoa töissä jossa aloitin vasta kesäkuun alussa ja on koeaika menossa. En ihmettelisi, vaikka kenkää tulisi jonkun keksityn syyn varjolla, sen henkinen paikka se on. :( Edellisestä työpaikasta en ole vieläkään saanut äitiysloman aikana kertyneistä lomapäivistä palkkaa ja irtisanouduin toukokuussa. Inhottavaa kun pitää töissä taistella tuollasista.

Päänsärystä mulla on ollut tässä raskauden aikana joitakin kertoja todella kovaa migreenimäistä särkyä ja muutenkin jonkun verran särkenyt "miedommin". Kävin lääkärillä ja sain panacodia joka auttaa ainakin toistaiseksi ihan hyvin. Toisen lääkärin kanssa juttelin vielä ja tämä sanoi, että vaikka ibuprofeeni onkin ei-suositeltavien listalla, niin hänen mielestään sitä voi oikein kovassa säryssä ottaa tässä keskiraskauden aikana. Vasta loppuraskaudessa voisi tulla jotain liian aikaista valtimotiehyiden tms. sulkeutumista. Neuvoi ottamaan gramman (eli kaksi tablettia) panadolia kerralla ja siihen vielä päälle yhden ibuprofeenin, jos on oikein kovaa särkyä. En taida uskaltaa ottaa ibuprofeenia, mutta gramma panadolia auttaa jo jotain tavalliseen särkyyn. Mulla kova särky nosti jo paineet taivaisiin ja sikäli on aika paljon miellyttävämpi olo nyt, vaikka mielikseen ei vahvoja lääkkeitä popsikaan. Tai edes mitään lääkkeitä.

Filuuri kai 17+ (lomalla kun, niin ei mitään hajua ajasta)
 
Viimeksi muokattu:
Hahaa! Tänä aamuna 15+0 ja ensimmäistä kertaa aamulla huomasin, ettei turvotus mahan seudulla ollutkaan laskenut yön aikana :D se siis kasvaa muutenkin kuin vain ruualla ;) Himppasen vaikeuksia löytää jo kaapista työvaatteita. Pidän pelkästään yksiä housuja, mallia kesä. Hieman oli jo raitis aamusella, mutta kyllä tässä karaistuu.... toivottavasti! :LOL:

Sitä päänsärkyä löytyy täältäkin. En edes yritä olla ilman lääkettä, minusta tulee niin paha suustani, että ittelläkin korvia kuumottaa. Ostin panadol poretta, se tuntuu paremmalta masussa kuin muut lääkkeet.

Vilipi
 
Moikka :)

Kauhea työnantaja adoralla. :( Mulla on sellainen tilanne, etten tiedä pääsenkö enää töihin äitiysloman jälkeen. Olen osa-aikatyössä extrana ja jotenkin vain semmoinen tunne että ei voi luottaa pääseekö enää töihin. Vielä kun soppari on määräaikainen (vaikka päättymispäivää ei ole määritelty) niin eikös ne voi sen lopettaa tosta noin vain, vaikka olisinkin vanhempainvapaalla tms.?

Tänään oli neuvola ja oli ihan mukava kokemus, varsinkin kun sai sydänäänet kuuluviin. Kaikki arvot oli kans hyvät ja paino ei ollut noussut (ihme) vaan vähän laskenutkin, mikä on hyvä kun löytyy ylipainoa. On ihan hyvä fiilis kyllä nyt. :)

Nuinnikkaa, rupes hihityttämään tuo sun kakkajuttus, koska ite oon nyt syöny mustikoita ja mustaherukoita ja kakka on juurkin ollut tuommosta mustaa, eli en kyllä huolestuis, se johtuu näistä marjoista vaan :D

Liikkeitä en ole vielä tuntenut mikä harmittaa. Haluan ne jo tuntea! :)

Lissu&pöpö 15+3
 
täällä on kans päänsärkyä! oon muutenkin herkkäpäinen ja migreenikin on, tosin ei kohtauksia kuin tosi harvoin, edellinen varmaan jo pari v sitten. mut nyt raskaana oli 13 viikolla koko viikon karmee päänsärky mihin ei auttanu panadolit ollenkaa ja se oli just sitä mistä taisin valitella aijemminki että helpotti makuuasennossa ja jos oli pitkään vaan paikallaan.. ja sit eilen tais särkee taas ja muutamana muunakin päivänä. kipu on polttavaa ja koko päässä eikä siihen tunnu lääke auttavan.

ja mä en kans oikeen osaa sopeutua tähän kasvavaan mahaan :D vaikka raskauteen muuten oon mielestäni sopeutunut niin paljon ku tähän mennessä voi sopeutua. edelleenkin tungen vanhat housut jalkaan ja vedän vatsaa sisään vaikka housut vetää vatsan jo silleen tyhmän näkösesti kahteen osaan :D selkeesti kyllä alamaha jo on noussut kun mahallaanki tuntuu vaikka viime päivinä oon aatellu ettei se mihinkään oo kasvanu.. onneks ne mun äitiyshousut tuli nyt vihdoin postiin mitkä tosiaan tilasin jo joku yli kaks viikkoo sitten!! huomenna haen ja äkänen oon jos koot on pienet heh.

mini ja peikkonen 17+1
 
Päänsärystä sen verran että itselläni ei ole sitä pahemmin ollut (paitsi tänään iski aivan yllättäen sellanen että ihan kun lekalla olis päätä paukutettu mut onneks lähti sitten raittiilla sade ilmalla pois :D ) mutta selkä särkyjä sitäkin enemmän ja muistin että alkuvuodesta sain ystävältäni aivan tajuttomiin kuukautiskipuihin poretabletin muodossa olevaa särkylääkettä (panadol pore 500mg) ja yleensä sain yhtä vahvoja normi pillereitä napsia kun karkkeja koska ei meidän kylän terveyden hoitajat piitanneet kivuista ja sanoivat vaan että ota pari särkylääkettä kyllä se siitä.
Mutta tosiaan otettuani kyseistä poretablettia niin ei mennyt kauaa kun lähti kivut alta aikayksikön ja nyt kävin ostamassa samaisia lääkkeitä tuon selkäsäryn takia niin sai yön nukuttua ilman kipuja :) Eli jos on kovat päänsäryt/muita särkytiloja niin suosittelen mielihyvin kyseistä lääkettä :)
 
pitkästä aikaa suht "normaali" olo, lähinnä että jaksaa duunin jälkeen muutakin kuin nukkua, niin meinaa unohtua koko tyyppi välillä :D siellä se taitaa kuitenkin jo vähän kutitella ja muistutella olemassaolostaan :heart:

hirvee stressi on ollut asunnon etsimisen suhteen, muutaman näytön oon käynyt ja muutamat hylsytkin jo saanut, ei ehkä tuleva yh-äiti oo se ihanteellisimman vuokralaisen mielikuva. tai sitten se on vaan tuo mun koira, mistäpä näistä tietää :D
 
Oon käyny kyllä lukemassa kirjotuksen, mutta en oo vaan saannu aikaseksi kirjotella mitään.

Täällä ollaan vähän ristiriitasissa fiiliksissä. Jotenki itte aina ajattelin et raskaana olisin hirvee vauvahössöttäjä ja oikein säteilisin onnea. Noh, totuushan olikin toista. En osaa olla ystään innoissani tästä raskaudesta, en ajattele että tää olis huono juttu enkä toivo että vauvaa ei tuliskaan, mutta en osaa iloitakaan. Ihmetyttää tää neutraalius. Välillä mietin että onko tää vaan hormoneista, mutta kun koko raskauden ajan ollu samat fiilikset. Onko kaikki muut ihan innoissaan raskaudesta vai onko ketään kohtalotovereita. Oon varma et jos jotain pahaa tapahtuis vauvalle niin olisin todella surullinen ja huolissani, ja toki olen iloinen, että kaikki mennyt hyvin. No, kuitenki mulla toivo elää että tää vielä iloksi muuttuu. Viimeistään sitten kun lapsi syntyy.

Täällä mies alkaa vähän jo lämmetä vauvan tulolle, aikasemmin ei oo oikein ragoinnut mitenkään, on kyllä neuvolassa ja ultrassa ollut mukana joka kerta. Nyt alkaa puhuu hankitoja mitä haluu hankkia ja muutenki alkaa suunnitella elämää lapsen kanssa. Ihan kiva, en oo ihan yksin tän odotuksen kanssa :)

Mun oma isä on muuten ihän pähkinöinä tästä tulevast lapsenlapsestaan. Se on yleensä sellanen tyypillinen suomalainen mies joka ei paljo puhu asioistaa, mutta nyt on kaikille suksulaisille hehkuttanu (siis kun oltiin annettu lupa että saa kertoa). Ja aina kommentoi jotai raskautee liitty kun nähdään. Meillä muutenkin onnellinen tilanne että lapsella kaiki 4 isovanhempaa tulee olemaan vahvasti elämässä mukana, lisäksi on vielä mun omat mummo ja pappa joista tulee siis isoisovanhempia. Meillä miehen kanssa molempien vanhemmat onnellisesti naimisissa mikä tuntuu että helpottaa näitä isovanhemmuus kuvioita verrrattuna jos olisi eronneet.

Täällä poikaolo (itsellä, miehellä sekä anopilla)
 
Ompas tullut monta,monta sivua tekstiä sillä väliin kun oon reissaillu. Yritin lukea heinäkuuta mutta luovutin kun huomasin jo elokuunkin pinon :)
Eli mökkeilystä ja festareilta selvitty, eikä edes vituttanut olla ainoa vesilinjalla oleva. Työtkin aloitin jo tällä viikolla ja nyt töissäkin tiedetään, että oon raskaana. Vastaanotto työkavereilta on ollut hyvä. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että olen päiväkodissa pienten puolella töissä on se nostelu jne. Pienten kanssa se on niin paljon fyysisempää, pelottaa, että onko se nostelu haitaksi. Kaiken lisäksi mulle luvattiin, että saan olla isojen puolella ja nyt sanottiin, että se ei käykään eikä mulla ole kuulema sananvaltaa päätökseen.

Tiistaina on toinen neuvola ja jännittää. Enkä tiedä edes miksi. Mutta oon niin tunteellinen siili näinä aikoina, että varmaan taas purskahdan itkuun niinkun ekallakin kerralla. Lisäksi ärsyttää, kun neuvolatäti on eri kun kesällä, kun se mun viime neukkutäti oli kesätyöläinen. Kiva aina puhua eri henkilölle, yritä siinä sitten rentoutua ja luottaa.

Ajattelin tänään katsella vähän mammavaatteita, tai lähinnä housuja kun kaikki farkut ja vastaavat ahdistaa jo ajatuksenakin. Tahdon jotain, mikä ei kiristä ja purista.

Onkos kellään ollut vielä mitään outoja, tai vähemmän outoja mielihaluja? :)

Birdiee + Ilpo 15+6
Mulle vois päivittää poikaolon
 
Piipu85, mulla on ollut päänsärkyä ikävän paljon. Mulla on migreenitaustaa (kunnon migreenikohtausta ei onneksi vuosiin), mutta kunnon päänsäryn alkaessa siihen ei auta lääkkeet, pelkkä pimeä huone ja nukkuminen. Huono olo tulee myös. Nyt raskauden aikana jostakin syystä päänsärkyä on entistä enemmän. Ehkä jännitän hartioitani ja niskan seutua, kun tulee 10kiloista vaavia kanniskeltua. Unohdin kaiken lisäksi mainita päänsärkyasiasta lääkärille, joka olis voinu laittaa lähetettä johonkin hierojalle tms.

Ristiriitaisia tunteita raskaudesta ja sopetumisongelmia ainakin täällä. Tämä kolmas raskaus oli täysi yllätys sillä kuopuksenkin saimme hoidoilla, ja mun munasarjat oli ihan toimimattomat ilman hirveetä pumppausta hormoneja. Ei kasvanu monee vuotee yhtää munarakkulaa, joka olis lähteny kasvamaan ja olis tapahtunu ovulaatio. Ilmeisesti kuopuksen syntymähöyryt sitten herätteli henkiin mun hedelmällisyyttä, nimittäin paukahdin raskaaksi heti imetyksen loppumisen jälkeen. Kaiken noitten entisten hoitojen ja uuden vauvan syntymän jälkeen uusi raskaus kieltämättä aiheutti tosi ristariitaisia tunteita. Aluksi ilo, sitten pelko, kauhu ja järkytys :D Nyt alan pikkuhiljaa sopeutua asiaan ja voin jopa sanoa, että kivaa kun meille tulee uusi vauva. Mies otti asian paljon rennommin kuin minä.
 
Hassua kuulla, että kaikilla on samankaltaisia oireita :D
Oon kärsinyt mirgeenistä melkein joka toinen päivä. Joskus pääsee helpommalla, toisinaan ei pääse sängystäkään ylös.

Mies yllätti mut tänään ihan totaalisesti. (On toki onnellinen ja pikku hiljaa alkanut huomata, että joku pieni on tulossa, muttei ole sellanen hössöttäjä tai jatkuvasti huomioimassa, että mitäs vauvalle kuuluu.. Aikasemmissa raskauksissa on käskenyt lähinnä ottamaan rennommin ja lopettamaan liiallisen työnteon. On ottanut lapset ja lähtenyt ulos, jotta oon voinu levätä ja nostaa koivet ylös..) Tänään se aamusta ehdotti, että lähdetäänkö kirppikselle kattoo löytyykö vauvalle jotain kivaa.. :heart: Olin tosi väsyny ja suunnilleen menossa vaan sänkyyn pötkölleen, mut pakkohan se oli lähtee ja löysinkin muutaman kivan jutun: 50 cm potkarit, 56 cm bodyn (nepparit sivuilla, nää on ihan ehdottomia ekoja bodyja) sekä pari vauvaflanelia kaikki yht. 6e. Mies jäi vielä miettimään löytämäänsä turvakaukaloa (0-4v kokoselle), mutta hänen mielestään hinta oli liikaa käytetylle ja kaukalo oli tosi leveän tuntuinen, meinas, että tulee liian ahtaaksi takapenkki, jos tuo tulee sinne..

Otin sea bandit pois, en oo uskaltanu aikasemmin edes ajatella. Vielä ei oo paha olo yllättänyt, mut ranteissa on kauniit rusketusraidat :D

Nyt lähden vattumetsään.. :D
 
Mielihaluista mulla on aivan uskomaton himo makeisiin. Normaalisti en syö karkkia paljon lainkaan mutta joltain viikolta 9 mulla on ollut ihan uskomaton makeishimo. Ja erityisesti salmiakin himo. Ja sehän on vähän huono asia, kun sitä ei sais niin paljon syödä... :D En mä sitä nyt pussikaupalla syö, mitä nyt pari päivässä.
Muuten on ollut himoa kiiveihin, luonnonjugurtteihin missä on se "hillo" pohjalla (erityisesti mango-persikka <3) ja...klementiineihin. Ei siis mitään sen oudompaa!

Päänsäryistä mulla on aina välillä. Oikein pahat oli muistaakseni viikoilla 13-15. Tai jotain siihen suuntaan. Nyt ei ole onneksi ollut. Niiden tilalla sitten selkäkivut ja vatsaongelmia. Jes :D

Kävin eilen ostamassa H&Mltä mammafarkut. Hypistelin siellä samalla vastasyntyneiden vaatteita, myssyjä, tossuja...Mut en saanut millään ostettua! Tuntuu vaan vielä jotenki liian aikaiselta. Tai silleen... Ehkä ens kerralla... ;)

Haluisin että poikaystäväni olisi enemmän kiinnostunut vauvasta ja siitä mitä mulle kuuluu. En oo ihan varma onko se kokonaan edes sisäistänyt koko vauva-asiaa. Ehkä sitten kun maha alkaa olla jo niin iso että... :DD

Pinsuli ja pikkunen 18+1 <3
 
Samat tuntemukset täällä! Tiedän kyllä, että mies on onnellinen vauvasta. Mutta itse toivoisin tuota samaa, että kiinnostuisi enemmän mitä kuuluu ja kiinnostuisi edes kyselee vauvasta. Mutta ymmärrän, että miehet ottaa oikeasti asian ihan eri tavalla (ei tietty kaikki) kun me naiset, mutta saahan sitä toivoa, että ne lueskelis vauvakirjoja ja selailis vaikka nettiä ;) Vissiin se on niille todellisempaa siinä vaiheessa, kun maha on iso ja viimestään luulis, kun se vauva syntyy :D
 
Voi mielihalut, mielihalut...ei ole ollut ainoatakaan tällä kertaa :/ Vielä ainakaan. Sen olen huomannut, että jos on päässyt nälkä yllättämään niin tulee oksettava olo ja siihen pitää syödä porkkanaa, jotta ei tule ulos. Mies ehdotti, että nappaisin aina suuhun jotain makkaraa tai leipää, mutta ne vasta pahaa tekeekin. Ihan olen ollut syömättä grillimakkaraakin koko kesän, ei mene alas niin rasvaiset. Ei kun joo! Söinhän mie ekaa kertaa 11 vuoteen viinirypäleitä puoli rasiallista heti kerralla! :D En ole sen jälkeen syönyt kun esikoista odotin, silloin niitä meni. Ja piti ostaa vaikka viimeisillä rahoilla. Nyt teki mieli ja hetken annoin jääkaapissa niiden viilentyä ennen kuin nautiskelin. Ja ai et oli hyvvää! :p

Tänään harmitti ekan kerran kun ei päässyt mukaan juhlahumuun, ystävän syntymäpäivillä. Yritin kyllä parhaani, mutta tunsin oloni ulkopuoliseksi kun en tuntenut muita kuin päivänsankarin ja olin ainoa selvinpäin. Nooh, naurettiinkin, että pidin hauskat jo keväällä miehen kanssa, niin nyt sitten vähän jää pahimmat olot kokematta :)

Kukaan joka syö maitohappobakteereita? Auttaisiko ne vielä tähän lääkekuurin aiheuttamaan olotilaan? Olen nyt neljä päivää syönyt sitä lääkekuuria, ja tuntuu, että maha olis koko ajan tyhjenemässä. Vaikka mitään ei tapahdu. Kiertää ja vääntää kovaa.

Vilipi 15+1
 
Niin ja se piti lisäämäni, että olen jo kait tottunut siihen, ettei tämä ole miehelle niin todellista kuin minulle. Sitten synnytyksen käynnistyttyä viimeistään :) Mutta anoppi on ollut todella ihmeellinen, kuin olisi pahalla päällä siitä, että me halutaan yhdessä tehdä vielä yksi lapsi. Meidän kuopuksellekin sanoi, että miten sitten suu pannaan kun et olekaan enää perheen vauva. Just joo....yleensä kait onnitellaan kun tulee isosiskoksi? Mutta onneksi ei enää asuta samassa kylässä, vaan välimatkaa on sen reilu 50km, niin voin tarvittaessa olla pitkiäkin aikoja kuuntelematta hänen juttujaan. Kun niistä ei aina ota selvää.
 

Yhteistyössä