**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Toivonunelma iso :hug: Voimia!

summergirl92 Onnea!! Itse olen ravintolakokki (+yo) myös, mutta jäin silloin suoraan valmistujaisista äippälomalle (8kk raskaana).. Ruoanlaitto on yks intohimoistani, tosin nykyään se keskittyy enemmän peruskotiruokaan, lasten ja työn takia :D

Millimamma Jokseenkin hauskankin kuulosta kaaosta.. :) Koitahan ottaa iisisti.. Ootko kokeillut pojan kanssa sitä, että saa esim. tarran joka kerta kun käy potalla tekee tarpeitaan? Meillä helpotti tuo pyykkivuori, kun neiti ihan ite kanto potan huoneeseensa ja istui siinä leikkien lomassa, huuteli aina välillä, että olis tarran paikka taas. Piti sitten kyllä sopia, ettei potta kuulu ihan keskelle leikkejä vaan siirrettiin se huoneen ovelle.. :LOL: Helpotti parissa viikossa.

Zarix Miks se muuten on just niin, että kun yks asia menee mönkään niin niitä tulee sitten ainakin se pari-kolme peräkkäin?! Toivotaan, että uus kone toimii, eikä sulakkeet poksahtele enää..

anu84
Ei tuo 11-12kg painonnousu oo vielä mitenkään paljoa.. Mulla tuli esikoisesta 24kg.. Tosin siitä oli aika paljon turvotusta sitten loppujen lopuksi.. :whistle:

Pinsuli Mulla pikkunen möyrii yleensä eniten tuossa nukkumaan mennessä.. Sitten päivällä on satunnaisia potku-venyttely-hetkiä, jollon tulee muutamia iskuja.. Ei vielä mitenkää montaan kertaa päivässä tai pitkiä aikoja, mutta sillon tällön.

Kairan Onena odotukseen ja tervetuloa mukaan..
Mulla esikoinen täytti juuri 7v, toinen täyttää ensi viikolla 5v (ekan ja tokan ikäero on 2v ja 3 vko) ja La on sitten tammikuussa, joten ikäerot tulee olee noin 7.5v ja 5,5v.. Olisin halunnut kolmannen lyhyemmällä välillä, mutta oon kärsiny (kärsin edelleen!!) synnytyspelosta, joten puoliväli alkaa tulla vastaan ja pelko vain lisääntyy. Paniikki iskee jo kun ajattelee, että aika käy vähiin... :stick:

Ihan kohta *POKSUU*
Niina ja Lupuska 17+6 (lapset katteli ultrakuvaa eilen ja totesivat, että aihdetaan vauvan "tekonimi" nakiksi, sillä sitä se kuulemma mustutti.. en oikeen innostunu..)

-Ai nih, sokerirasitukseen en onneksenikaan pääse osallistumaan, en kuulu kuulemma "riskiryhmään" eikä viitteitä ole, että se pitäisi tehdä, en oo aikasemminkaan tehty.

-Selkä huutaa hoosiannaa taas, vaikka se jo paremmalta vaikutti. Täytyy siis lähtee kattelee tarjontaa ja joku hepene ostaa.. En vaan yhtään tiiä että millasen, niitä näytti olevan tarjolla taas monenmoista lajia ja mallia.. :O
Ensi viikolla pitäs helpottaa, sillä hoitolapset vähenee kolmesta yhteen ja kun jäljelle jää vain tämä isoin, 4.5v (täyttää loppuvuodesta 5v) niin ei tartte kannella tai nostella..

(.) Mulla on vaan jotenkin niin lyhyt pinna nykyään, että ihan pahaa tekee. Pitää ihan miettiä mitä sanoo ja miten ja välillä purra kieltä, ettei sano mitä ajattelee.. Tiukkaa tekee ja alkaa itseä jo ärsyttää kun tietää, että yritän olla rauhallinen ja selittää selkeesti, mutta toisaalta tekee vain mieli huutaa ja karjua |O
 
kairan: mulla on esikoinen 8, kakkonen 6 ja kolmonen täyttää lokakuussa 3. Ei tosiaan pitäny ees tulla enää lapsia, mut uudella ukolla ei oo itellä yhtään joten luovuin ajatuksestani ettei enää ikinä :)

mullaki on synnärinä OYS ja meil näkyy olevan vaan muutama päivä eroa lasketuissa ajoissaki :)

tT ja Nipsu-N 17+5
 
Ikäerosta Meillä tulee ikäeroksi n. 1v3kk. Jaksaminen ja arki ei sinänsä ees mietitytä. Ainostaan tämä raskausajan jaksaminen ja voiminen.

Liikkeet mulla tuntuu iltaisin, kun rauhotun nukkumaan mut nyt parina päivänä on tuntunu päivälläkin muutamia liikkeitä.

Tine & Vilpertti 16+2
 
Niina85 ilmeisesti oot pph? Mä oon myös ja mulla on näin raskauden kannalta aivan karsee ryhmä. vanhin on tuo mun oma eli 2v8kk, sitten on 2x2v, 1v10kk ja oma 11kk. Näistä 4 on vaipoissa.:/ Kauhulla jo mietin sitten kun mahaa enenpi et kuin käy nosteluiden..

Tyttö tenonvarrelta saa nähdä olllaanko samaan aikaan oyssissa.:) Mulla menny kaikki edelliset raskaudet yli la:n..
 
Kairan: Juu, pph olen.. Ihanaa, että joku muukin tietää, mitä tää arki on: ei enää rahkeet kaikkeen tekemiseen riitä, väsymys on armotonta ja jaksaminen alkaa olla sietokyvyn rajoilla.. Vielä kuitenkin eteenpäin mennään ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. :D (en tarkoita, etteikö muutkin tietäisi.. Jokainen perheenäiti tietää ja ymmärtää mitä arjen pyörittäminen on ja se, kun ei vaan jaksa laittaa niitä tiskejä just heti ruoan jälkeen koneeseen.. ;) )

Keväällä ryhmä kutistui 4.5 lapsesta 2.5, kun ei ollut hakijoita, toinen on oma 5v ja esikoululainen oli puolikas. Työnantaja suunnitteli syksylle ryhmän: oma 5v ja koululainen, hoitolapset: 4.5v, 2v, 1v ja alle 1v sekä 1x 10 päivänen.. Piti sitten hiukan toppuutella, että ei tuu onnistumaan, joten karsi ton kymppipäiväsen ja alle 1v:n pois.. Nyt sitten viikon hoidossa olon jälkeen jää noi kaksi muutakin pois.. Ei tietookaan tuleeko ketään tilalle.. Mennään sitten oman ja 1 hoitolapsen kanssa.

Sulle voimia arkeen, itselläni ei oo tää eka viikko loman jälkeen ainakaan ollut helppoa, joten voin vain kuvitella miten sinun arkesi voi olla.. Pitää koittaa kuunnella omaa kroppaa ja vaatia sitten sairaslomaa, kun ei enää voimat riitä ja kun alkaa arki käydä yli kestävyyden.. :hug:

Mulla on dementia! Lasten kanssa tuossa puhuttiin ja puuhattiin ja melkein joka toiseen oli vastaus: en tiiä tai en muista..?? Mulla on kaikki hukassa, väärässä paikassa tai vaihtaneet paikkaa: avaimia etittiin äsken vaikka kuinka kauan ja ne oli housun taskussa :whistle:

* Oonkohan jo liian paljon täällä roikkumassa?? :D
 
Liikkeistä Hassua, kun kaikilla vauva tuntuu liikkuvan eniten illalla kun rauhoittuu nukkumaan. Mun pikkuiseni taas ei meinaa silloin oikeen millään liikkua, kun nukkumaan rauhoitun. Tällä hetkellä tosin potkii... :) Mutta en olekaan rauhoittumassa nukkumaan! Ehkä se enteilee sitä, että synnyttyään ei ole mikään hurja iltavilli. Tai sitten se rupee vasta myöhemmin riehumaan iltaisin!

Niina85 Älä huoli, mäkin oon täällä aivan liikaa...Monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa jutut... ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Niina85
Mä oon ollu tän viikon saikulla kun oli aika pommi tää raskaus, märisin vähän väliä ja ei keskittyminen riittäny mihinkään. Huomenna alkas taas arki.:)

Toisaalta onneks on "pieniryhmä" ei tarvii kauheena keksiä tekemistä vaan lapsille riittää perushoito. ovat tyytyväisiä kun saavat ulkoilla mahdollisimman paljon.:) Viime raskaudessa tein töitä ihan ä-lomaan saakka, tosin sillon oli lopussa vaan 2 ja hekin olivat 5v. tokassa raskaudessa jäin sairaslomalle jo puolessa välissä kun iski hydronefroosi. sillonkin oli tosi pieniä ryhmässä.

Minäki roikun täällä ihan koko ajan..:ashamed:
 
Toivounelma halauksia ja voimia varmasti suunnattomaan suruunne!

Liikkeet on alkaneet tuntua täällä muljahteluina vähän navan alapuolella. Eniten tuntuu keskellä päivää ja silloin kun rakko on vähän täynnä. Kiva vetää treeniä kun kaveri nyrkkeilee mahassa.

Papakoe on mulla otettu viimeks kun uusittiin pilleriresepti eli....öö...kohta pari vuotta sitten? Saattoi olla koska silloin sain reseptin niin, että pillerit riittää 1,5 vuotta ja siitä on jo yli puol vuotta kun jätin pillerit pois. Voisikin kysyä rakenneultrassa ens viikolla, että tarviikos sitä nyt tässä kohtaa.

Puoliväli lähestyy kovaa vauhtia ja tänään poks poks 19+0! :heart:
Rakenteeseen tasan viikko!

Sukupuolen selvittämistä tässä mietin, että haluaisinko tietää vaiko enkö haluaisi. Samapa tuo loppujen lopuksi. Synnytyksessä sieltä voi kuitenkin ilmetä ihan mitä vaan.. ;)

Mulle voisi päivittää pelkän KOS:n sairaalaksi. On jäänyt päivittämättä/ilmoittamatta.

xxxo & kaveri/vauveli/toi/se 19+0
 
kairan Mulla täyttää esikoinen 4 v tammikuun alussa ja nyt lokakuussa toinen täyttää 2 v (ikäero 1v 10kk) ja sellaista ikäeroa oisin näillekin toivonnu väliin mutta kun sillä miehellä oli sit syöpä niin jouduttiin oottaa karenssiajan loppumista hoitojen jälkeen ennen yrittämistä niin ikäeroksi sitten tulee noin 2v 3 kk. Mulla on kaikki kotihoidossa täyspäiväsesti. Hauska nähdä miten lähelle synttärit osuu kun la on 29.1 ja esikoisella synttärit 5. päivä ja molemmat syntyneet viikolla 38 että aikasemmin todennäköisesti tulee tämäkin! :)

Niina85 Tytön ka sitä tarrasysteemiä koitettiin mutta hän olikin n. 8 kk vanhempi, mutta kävi huonommin potalla yleisesti. Poika käynny ja pyytänyt silloin kun oli vielä vaippa ja sen takii otettiinki pois nyt (1 v 10 kk vanha) mutta hän ei osaa vielä kunnolla itteään ilmaista kun oppii 2 kieltä samaan aikaan ja vanhempi opettanu tärkeimmät sanat – eikä, ei oo, en tuu, en mee ;)– mut nauraa aina päälle niin täytyy aina vähän miettii kun hän jotain sanoo et mitä tarkoittaa, menee ilomielin potalle mut välillä täytyy mennä 20 minuutin välein ettei tuu vahinkoo...tänään just ollu sellanen päivä et noin 15 vahinkoa ja noin 10 onnistunuttaa pottakeikkaa...mutta eilen 1 vahinko ja 20 onnistunutta, monesti käy siis vaan ihan vähän tirauttamassa..

Zarix Pidän itte peukkuja et meiän pesukone nyt kestää kans kun muut hajoaa...astiat edelleen panttivankeina...;)! Pidän teiänki koneen puolesta! :D
 
Hellouu mammat pitkästä aikaa!

Kaikkea on tapahtunut täällä, mutta mukana ollaan. Pahoitteluni Toivounelma, halaus.

Papasta mä meinaan itkee luuriin ja pyytää et se siirretään raskauden jälkeen. Mulla meinaa tuli vuotoa ( vähän,mutta tarpeeksi ) viime papasta joka otettiin raskaana ollessa,sitä en halua kokea enää ikinä. Mulla on kanssa ollut solumuutoksia ja tehty kerran loop-hoito. Silloin sanottiin,että nämä eivät vaikuta raskaaksi tulemiseen...muutama kuukausi näistä hoidoista niin olinkin raskaana :)

Ikäeroksi meidän lapsokaisille tulee 1,5v.

Koti on valmis ja sisäänkin on jo muutettu. Raskaus sujuu hyvin ja liikkeitäkin jo silloin tällöin tunnen,mutta en päivittäin. Kiusaksi ilmestyi emätintulehdus,mikä todella järkytti/säikäytti. toivotaan että pysyy poissa nyt,paha tapa kuulemma uusiutua helposti :/ . Jänskättää nyt tutustua uuden asuinalueen puistoihin ja mammoihin,toivottavasti sais seuraa hyvin. Mieskin palaa töihin ensviikolla joten arki kutsuu.

Ranskis ja pätkä 18+1 mulle voi päivittää lasketunajan 8.1 kiitos
 
Niina85 se on kyl oikeesti todella kummallista että yks asia kun menee huonosti ni sit tulee joukko sen kavereita :D Joo toivotaan, ainakin nyt kahden koneellisen ajan toiminut ihan hyvin :D

Millimamma No peukut sinnekkin että toimii :DD En kyllä oikeesti tiedä että mitä sitä tekis jos toi kolmas kone menis rikki...Alkaisin varmaan ihan suosiolla käsin pesemään :'DD Halvemmaks tulis :D


Ihmeen paljon tuo meijän pikku petteri elää jo nyt :O tänään oltiin miehen kanssa syömässä keskustassa ja siinä sitten syötiin ja juteltiin ni kesken kaiken tuli taas semmonen potku että hyvä etten vetäny ruokia väärään kurkkuun :'DD
 
POKS 17+0! :heart:

Koneista meillähän tehtiin vessaremppaa ja nyt puuttuu enää peili (joka meni tiistaina rikki asennettaessa), mutta kun tiistaina pesin hampaita niin sain hanasta sähkärin! Kuivausrumpuun oli jostain tullut sähkö eli maadoitus pielessä, tosi kiva. Onneksi mies sai sen korjattua :) Eikös ne koneet yleenäs reistaa samaan aikaan just siksi, kun ne yleensä ostetaan aina samaan aikaan? :D

Ranskis, miten toi emätintulehdus tuli ilmi, oliko jotain oireita? Tsemppiä nyt siihen verkostoitumiseen :)
 
Tervetuloa takas Ranskis! :D

Sukupuolesta mä haluan kyllä ehdottomasti tietää, ja samoin poikaystävä. Se jotenkin helpottaa niin paljon kaikkia hankintoja ja nimen pohtimista. Mulla on tosin sille jo nimi jos se on poika. Jos se on tyttö, sit alkaakin kunnon pohdinnat :D Mulle on kyllä aivan sama kumpi sieltä tulee. Toivois että ens keskiviikkona rakenneultrassa sais selville... :)

Muutosta meillä on tosiaan toi muutto edessä maanantaina. Asumme vielä erikseen, joten maanantaina meistä tulee sit avopuolisot... :D Muutetaan aika isoon kaksioon (harmittaa vietävästi kun ei ollut kolmioita vapaana!) hyvin pieneen kaupunkiin, saa nähdä miten Tampereen jälkeen sellainen elämä maistuu... ;) Onneks sentään synnäri pysyy samana, vaikka neuvola vaihtuukin.

Pinsuli ja pikkunen 18+6 <3
 
Ranskis Totahan mie kans mietin, et jos sieltä tulee toimenpiteen jälkeen verta, niin yritä siinä sitten olla levollisin mielin... Kun edelleen tulee muutenkin aina tarkastettua vessapaperi, ettei siellä näy verta...

Täälläkin käydään nyt monta kertaa päivässä aina taukojen lomassa lukemassa :wave:

Hennu (, joka alkaa olla väsy työviikosta) ja Möhkö 17+4
 
mulla on noi liikkeet tuntunut reilu viikon jo päivittäin ja semmosia pitkiä pätkiä. heti aamulla kuudelta kun lähen töihin ni tuntuu, sit ruokiksella heti ku istahtaa ni tuntuu, joskus ihan kävellessäkin, kotiin päästyä monottaa, illalla tuntuu... välillä mietin että nukkuuko se ikinä. ja nyt on muuten mieskin tuntenu potkut kädelle. on siellä joku helkkarin iso möntti tulossa ja tän mesoomisen ansiosta on tullu ihan poikaolo!! nyt jo tuntuu inhottavalta (ei siis satu, mut jotenki se muljunta on vähä ällön tuntusta) ni en tosiaan oota sitä ku potkii silleen että sattuu :D

mulle on tullu iha kauheita paniikkeja lihomisesta ja mahan kasvamisesta, yhtäkkiä tuntuu etten haluakkaan isoa mahaa ja ahistaa. plää en oo ikinä ollu tämmönen :ashamed: ja sit pitäs vielä syödä jatkuvasti kun paino oli viimeks niin paljo tippunu (ja mä siis todellakin syön) ja pelottaa vähän maanantain kolmas neuvola että alkaako ne nyt kyttäämään mun painoa ja epäilemään laihduttamisesta.. noh vaikeista ajoista ei mennä ku eteen päin. kirjottelen taas lisää kun pääsen töistä

poks 18+0
 
Pitkästä aikaa kuulumisia päivittelemään. Viimeviikot ollut henkilökohtainen hösä ja stressi. Isännän työkuviot mietityttäneet sekä valvottaneet öitä ja eilen saatiin hyviä uutisia eli uusi työpaikka. Edellinen yritys jossa oli töissä lopetti toimintantansa, joten koko porukka sai lopputilin heinäkuussa, mutta nyt taas työt jatkuu syyskuussa! Huh, ihan mieletön helpotus, kun itse kitkuttaa hoitovapaa avustuksilla, jotka ei ole paljon!

Sokerit ei ole pysynyt kurissa joten aloitin tabletti hoidon ja voi olla että taas loppuraskaudesta joudutaan aloittamaan insuliinit.

Ikäeroksi melle tulee 1,5v, joten kyllä se mietityttää, mutta uskon kuitenkin kaiken menevän hyvin, vaikka rankkoja päiviä/öitä tulossa.

Liikkeitä on alkanut tuntumaan enemmän, mutta epäsäännölisesti ja sen edellisen neuvolakerran jälkeen olen saanut itse sydänäänet kuulumaan, joten se ei nyt huoleta. Vatsakin kasvaa aivan valtavaa vauhtia. Edellisestä ehkä rv 20 oli pieni kumpu, nyt ei ole enään mitään epäilystä ollaanko raskaana, niin selvä vatsa jo on.

Papaa eivät suostuneet ottamaan raskaana ollessa, mulla olisi ollut ikäseulonta ja sanoivat että sitten synnytyksen jälkeen.

Sukupuolen tietämisestä en ole ihan ihan varma halutaanko tietää. Edellisestä ei rakenneultrassa voitu sanoa kumpi on, kun oli niin häveliäästi, ja lääkäri ei halunnut arvailla. Olisimme sen saanut tietää myöhemmin, mutta päätettiin kuitenkin sitten jännittää. Mun ja kaikkien muiden ihan varma "poikaolo" muutti pikku prinsessaksi..

Jostain syytä nyt on alkanut hajut ällöttää ihan kamalasti, oon puunannut tiskarin jo kahdesti ja roskis vietävä päivittäin, yms. kun haisee mun nenään nin kovasti. Aamulla joiduin jopa käymään pyttyä morjestamassa kun nin pahaksi veti.. yök!
Muuten olo on aika mukava. Olisiko tää nyt se energinen keskiraskaus?

Huutelin muuten tosi kivoja äititysvaatteita ja vauvanvaatteita edullisesti Huuto netistä.

Napsutin + pikkuinen 17+0 poks
 
pikkumini Täälläkin maanantaina 3. neuvola ja pelottaa itteääki tuo, että aletaako kyttää painon takia. Kävin nimittäin tänään aamulla kotivaa'alla eikä se paino vaan nouse. Kilon laski silloin lähtöpainosta ja siinä on nyt pysytty.

Ruoka maistuu hyvin ja syönkin aamupalan, välipalan, lämmin lounas, välipala, lämmin päivällinen ja ehkä mahdollisesti iltapala. En juurikaan liiku (eilen käytiin ystävän kanssa jumpassa pitkästä aikaa) ja teen istumatyötä. No, niin kauan kuin ei neuvolassa aleta huolestumaan, niin ei varmaan minunkaan tarvitse.

Massu kuitenkin kasvaa, joten eiköhän se pienikin siellä kasva :D

Napsutin Hienoa, että mies sai uuden työpaikan !! Helpotti varmasti kummasti =)
 
Hei!

Huh, mikä päivä! Viideltä loppui uni ja vaikka kuinka yritin, oli pakko nousta ylös. Ja tietenkin töissä ihan kaoottinen päivä. Mitään ei ehtinyt tekemään niin kuin oli tarkoitus. Ja kotona, kotona odotti edelleen ne työt mitkä jäi eilen tekemättä. Oi, ihana arki :kieh:

Joku kysyi ikäeroista. Meillä on ekan ja tokan välillä ikäeroa 1v4kk. Kolmas kun syntyi, niin isommat oli silloin 5v ja 3,5v. Ja nyt ne on jo tämän neljännen syntyessä 11v, 9,5v ja 6v! Minun mielestä tulee pitkä ikäero, mutta aina ei voi itse päättää miten elämä vie. Isompia on ihana seurata, ne on muka niin isoja ja tappelevat, mutta annas olla kun he on olleet erossa :) Voi sitä supinan ja kikatuksen määrää, nukkuvatkin vielä vierekkäin :heart: Ja kun tämä nyt on meille se viimeinen, mies sanoi, että enää ei enempää. Tulee sitten syliteltyä varmaan enemmän kuin muiden kanssa, kun antavat ehkä jo paremmin tilaa vauvalle :) Ollaan iloisia näistäkin mitä meille on suotu, oli aika jolloin kumpikaan ei uskonut saavansa lapsia. Kunnes tavattiin toisemme...menipä siirappiseksi.... :whistle:

Tuntisinpa minäkin jo liikkeet paremmin. Pari kertaa on ehkä jotain kutittelua tuntunut, jos on vielä mahalleen eksynyt. Kun ei ole vielä selviä liikkeitä, niin en vielä uskalla toivoa niistä liikaa. Varmaan jotain suolenliikkeitä, ettii ittelleen tilaa tuolla.

Vilipi 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Millimamma
Pitkästä aikaa tervehdys!

Todella paljon tekstiä tullut taas.

ikäerosta Meillä tulee ikäeroksi n1v8kk. Isommat lapset on nyt 8v, 6v ja 4v. sitten tää nelonen nyt 1v. Esikolla ja kakkosella samanlainen ikäero. Tosin kolme ekaa lasta on eri miehen kanssa.

sukupuolesta Aiotaan kysyä jos vaan sattuu näkemään. Mies haluaa tietää kuten edellisestäkin. Tytölle ois nimikin jo valmiina. Tosin taitaapi pojallekkin olla etunimi jo valmiina. Mies varmaan kuuluttaa kaikille siiten jos tiedetään että kumpi sieltä on tulossa :)

papa Ei tarvinnut ottaa kun edellisessä raskaudessa otettiin ekalla neuvola lääkäri käynnillä. Täällä ainakin otetaan myös raskauden aikana, tosin lääkäri sanoi silloinkin että laittaa mukaan tiedon raskaudesta.

(.) Täälläkin vähän lomailtu, käytiin miehen ja nuorimmaisen kanssa tallinnassa kun isommat lapset olivat isällään. Muuten vaan otettu rennosti ja ens viikolla onkin heti maanantaina neuvola. Liikkeitä tuntuu välillä, mutta tuntuu potkivan alas.

Nyt miehen kanssa rentoutumaan hetkeksi!

Chelsea 17+4
 
Hennu en ois vielä yhtään huolissani painosta. Ei se useilla tässä alussa vielä niinkään nouse. Ja jos maha kuitenkin kasvaa niin ei neuvolan tätilläkään varmaan oo mitään sanomista. :)

Mä sain tänään puhelun perinnöllisyysklinikalta. Meidän pienellä on se geenivirhe, mutta lievänä. Ja hän on poika! Pian mä oon kahden pojan äiti! Hassulta tuntuu. :heart: Mulle siis voi lisätä listaan: POIKALUPAUS :)

Aniit 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Peikko89 neuvola käynnillä puhuin hajusta alakerrassa,jatkuneen jo tovin. Sekä valkovuoto oli runsasta,vetistä enemmänkin. Tähänkin kiinnitin vasta oikeastaan huomiota kun neukkatäti kyseli. Ei juurikaan muuta vaadittu ja testi positiivinen. No mutta nyt hoidettu ja heti parempi. Ja kiitos tsempeistä uusiin tuttavuuksiin, jos niitä nyt tulee ;)

Pinsuli Kiitos ihana! :)

Mä oon ihan puhki nyt ollu pari päivää. En oo oikeen saanu mitään aikaseks kotona ja laatikoita ja säkkejä olis viel purettavana. Mä voisin vain nukkua. Pitäisköhän käydä avoneuvolassa tsekkaa hemppa. Mul on kyl aina ollu hyvä arvot vaik oon tntenut itteni väsyneeks,ehkä mä oon vaan sit kuitenkin touhunnu jotain saamatta mitään aikaseksi :D sukistakin on ruvennu jäämään railot nilkkoihin,nytkö se alkaa. Esikoista odottaessa olin tasasesti turvonnu ja nilkka/nakki turvotus tuli vasta viimeisillä viikoilla kesähelteissä. Tarvitseeko mun alkaa huolestuu kun en tunne liikkeitä jokapäivä,tänäänkään en oo tuntenu. Hirveen moni täälläkin tuntee liikkeet vahvasti ja jo masun päältä :O nooh ehkäpä tuo minun massani on osasyynä että ei ole ihan vielä odotettavissa käteen asti....maltamme vielä hetken :) öitä

Ranskia ja pätkä 18+2
 
Millimamma tottakai saa kysyä. :D Joo siis mitenhän mä tän helpolla selittäisin. Siis "normaalilla" ihmisellä se luku on 40 tai alle ja sen katsotaan normaaliksi. Sen ylittävä luku on lievää ja aiheuttaa ehkä aikuisiällä jotain oireita. Meillä tässä seulottiin käytännössä vain todella hurjaa lukua, yli tuhatta. Joka jo tarkottas kehitysvammaa. Matalimmilla luvuilla aikuisiällä tulevat oireet on lihasheikkoutta lähinnä. Mulla se luku on sadanluokkaa ja esikoisella 160. Tulevan vauvan arvo on siltä väliltä. on 50% mahdollisuus että tää virhe tulee. Tää oli nyt tosi suppeesti selitetty.
 
Kylläpäs eilisen aikana on tullut yllättävän vähän viestejä :eek: Onkohan kaikki nyt siirtynyt sinne Facebook -ryhmään sitten, kun täällä niin "harva" keskustelee...

Olen luultavasti itse pois täältä viikonlopun, kun tänään suunnataan isoveljeni häihin tuonne vähän pohjoisemmas! Ihanaa :) Mutta voi sitä kysymyksien ja onnittelujen määrää luultavasti munkin kohdalla, kun ensimmäistä kertaa näen sukulaiseni vauvauutisten jälkeen...Olo on jo vähän vaivaantunut valmiiksi :D

Onko kellään muuten herkkyyttä vatsan alueella kun sitä painaa? Mulla on sellainen tietty "kipupiste" tuolla vasemmalla puolella vähän navan alapuolella, mihin pistää kun sitä painaa. Pitäis varmaan neuvolassa kysellä että pitäisikö olla huolissaan...Kipu tuntuu joskus myös painamatta. Ei se ole mikään hirveä kipu, sellanen lievä pistelyn tunne vain. Mutta selkeä kuitenkin.

Pinsuli ja pikkunen 19+0! *poks* :heart:
 

Yhteistyössä