**Tammikuun tuhisijat 2013** joulukuussa

Moikka kaikille ja hyvää pakkaspäivää(täällä pakkasta -22astetta ja lunta kunnolla...)..huomenna alkaisi vko 34, 6 vkoa siis h-hetkeen...kaikki onneksi jo valmiina,jopa joulujutut...nyt vaan otetaan itselle aikaa välillä,esikoinen haluaa nyt kovin juuri minun kanssa olla..isä ei kelpaa kauhean moneen asiaan...taitaa hänkin aavistella että pikkuveli on tulossa lähiaikoina...Vatsassa vietetään välillä zumbatunteja,tangotunteja,niin kovin vatsa pompii välillä...istukka minulla on tuossa edessä joka hiukan rauhoittaa ihan kovimpia potkuja ja nyrkkeilyjä...kovin siis odotetaan täällä kaveria..pusutellaan ja hierotaan vatsaa..ja alkaa tuo olo olla aika tukala..ja nyt kun täytyy pukea melkein 3 kerrosta vaatetta päälle,niin pukkaa kuuma tulemaan loppuvaiheessa..kengät oltava semmoiset että saa vaan vetää päälle...jouluunkin aikaa vain 21päivää..ja sen jälkeen odotetaan milloin tulee lähtö=)


POIKA2013 ja 33+6
 
:mad: Kolme kertaa jaksoin kirjoittaa samat jutut uudelleen, ja tietenkin nyt kun jaksa enää, niin tää postaa tän ihan ongelmitta. Jonnekin bittiavaruuteen taas hävis monta juttua...ehkä sitten paremmalla ajalla uudestaan, kun ei harmita näin paljon.

Närästystä löytyy, kaksi päivää ollut tuskaa johtuen kaksista synttäreistä ja yksistä pikkujouluista.

Tytteli, koita keksiä tekemistä muiden ihmisten kanssa. Muut saavat yleensä ajatukset siirtymään ja anna hetkeksi asian olla, kuten Pinsulikin sanoi. Harmittaahan noi, mutta jospa ne sun ystävät tarvii pidemmän ajan asian sulattamiseen. Tsemppiä kuitenkin :hug:

Ja tässä sitten ne kymmenen muuta asiaa, mistä piti jutella...:headwall:

Eiku nyt reipastun :D Pakko! :LOL:

Vilipi ja Tyyne 32+3
 
Tulinpa vain avautumaan, kun kävin synnytystapa-arviossa. Ei jäänyt kyllä mitenkään hirveän hyvä fiilis. "Pitkä ja vaikea synnytys tulossa", totesi lääkäri. Sanoi olevansa satavarma, että väliliha leikataan ja melkein varma siitäkin, että imukupilla tullaan auttamaan. Mulla on kuulemma ahtaat paikat, ja pojan painoarvio laskettuna aikana on 3600-4000g. Totesi vielä, että jos se lähentelee tuota 4kg:a, niin ei sulje pois sektiotakaan vaihtoehdoista.

Tällä hetkellä painoarvio on 2900g, mutta ei saanut reisiluuta mitattua kunnolla, niin arvioi sen viikon lyhyemmäksi, ja siitä siis tuo painoarvio. Käsituntumalla kuitenkin veikkasi, että olisi lähempänä 3 kg:a kuin 2,9 kg:a.

Totesi myös, että mulla on maha niin täynnä vauvaa, että mun nahka on jo ihan äärimmilleen venytetty, ja loppuviikot tulevat olemaan tukalat, kun mahassa ei ole enää yhtään ylimääräistä tilaa, ja kuitenkin pitäisi poitsunkin vielä vähän kasvaa. Mulla onkin viimeisen parin viikon sisällä maha revennyt ihan totaalisesti. Ihan täynnä kirkuvan punaisia arpia, ja ihan pinkeä maha, ei siis mistään kohdasta löydy mitään joustoa.

Paikat oli pehmenneet, mutta kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa oli vielä 2cm jäljellä. Veikkasi, että ainakin 2-3 viikkoa vielä saa odotella. Toisaalta toivoisin jo pääseväni tästä tukalasta olosta, mutta toisaalta toivoisin, että venyisi ensi vuoden puolelle.

Tukalin terveisin Piipu85 & Iisakki 35+1
 
Vilipi: On käynyt tuo useesti! On sitte todella ärsyttävää! :D

Piipu: Aikas varma oli puheistaan tuo lääkäri! Toiv. oli todella kokenut, ettei saanut turhaan sua huolestumaan..:( Mä olin silloin esikosta rv 36 synnytystapa-arviossa ja saatiin painoarvioksi silloin YLI 3 kiloa! Mulla tehtiin arviointi sekä käsiteitse alakautta ja ultralla. Sillon sitte peloteltiin, että hyvä jos pysyy alle 4 kilon LASKETTUUN aikaan mennessä..Poika syntyi rv 40+5 painaen 2975 gr/ 50cm....Tuon takia oma uskoni arvioihin on romahtanut..silti niitä kovin itsekin kaipaan ja sillä hetkellä tunnun niihin luottavan.. Kai ne aika usein paikkansa pitääkin ja tosiaan itse en tiedä, vaikka sitten mun mahdollinen toksemia ois estäny kasvua..

Mutta siis mun pointti nyt lähinnä se, että uskon, että nyt murehdit, mutta koita olla hirveesti miettimättä, että minkä kokoinen vauveli on ja että mahtuuko hän..ulos tulee joka tapauksessa ja ehkä olisi tosiaan parempi, että tulisi aiemmin..:)

Itseä alkaa tosissaan ahdistaa tämä raskaus..pullistumista tuleva särky jalassa, liitoskivut, mahan painaminen, turvotukset jne! En voi sanoa, että nauttisin tästä yhtään! tiiän, pitäisi olla kiitollinen, että kaikki on hyvin, ja olenkin, mutta silti toivoisin, että tää loppuaika lentäis eteenpäin! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Piipu85
Piipu No kylläpä otti lääkäri oikein asiakseen pelotella sua.:O toivotaan että meni arviot reilummin yläkanttiin. Ja että synnytyksestä tulis ihan normaali ja hyvä. Eiköhän kaikki menekin ihan hyvin. Koita tosiaan olla liikaa murehtimatta.:hug: isot tsempit ja jaksut!!
 
  • Tykkää
Reactions: Piipu85
Tämä likka päätti, että tälle ja ens viikolle työpäivien määrä on 3/viikko..:D eli otin perjantain palkattomaksi ja ensi viikolle työpäiviä ei enää sitten riitä ennen äippälomaa kuin se 3, ni sitten se on siinä! :) ah!

Kelalta juuri soittivat, kun pistin sinne viestiä.HUOH! soittavat vain kertoakseen mulle, että tämä voi pahimmassa tapauksessa olla todella pitkä prosessi (PUOLI VUOTTA), jos siis menee muutoslautakuntaan, eli jos he eivät itse voi muuttaa päätöstä...peeeeekele! noh, ei auta ku odotella...
 
Päivittelen tietoja ja poistun ketjusta.
Eli meidän pojat näkivät päivänvalon perjantaina 30.11.2012 Kaapo syntyi 9:14 ja Late 9:15.
Jouduttiin tekemään hätäsektio viikoilla 34+4 kun toinen istukka ei toiminut kunnolla mut nyt pojat teholla hoidossa ja minä pääsin tänään kotia et nyt hoidan itseni kuntoon ja käyn päivittäin katsomassa pikkumiehiä teholla.
Nyt hyvä levätä niin sit jaksaa pienten poikien kanssa kotona paremmin kun kotiutuvat.
Harmittaa kun piti tässä loppuvaiheessa tulla ongelmia mut pääasia et pojat ovat kunnossa.
 
Moi pitkästä aikaa!

Kiitos uudesta pinosta :)

Näin tosi paljon myöhässä, Possumunkille suuret onnittelut vauvasta! Milloinkohan saadaan seuraava vauvauutinen?

Täällä on ollu puhetta raskausarvista. Mulla tuli niitä jonkin verran esikoista odottaessa, tonne navan alapuolelle alavatsalle tulivat. Nyt tässä raskaudessa eivät juurikaan ole lisääntyneet mutta ne kutiaa aivan törkeesti. Siis se on ihan jotain tuskallista. Onko muilla tätä ongelmaa? Epäilen ainakin, että ne on raskausarvet mitkä kutiaa. Mistään muualta ei kutise. Jouduin yks päivä kaupassa repii mahan paljaaks ja raapia kahdella lädellä. Se on niin epämiellyttävää julkisilla paikoilla. Kotona sitä joutuu vähän väliä tekemään. Onks se normaalia? :(

Raskaus muuten etenee ihan kivasti. Toki tukalaa oloa on ja vaatteiden pukeminen ärsyttävän vaikeaa, varsinkin sukat ja kengän nauhojen sitominen. Ylös nouseminen sohvalta jne. Esikoista odottaessa ei tällasia ongelmia juurikaan ollu. Ihmettelin kun kaikki aina valitti jo aikasilla viikoilla kun on niin tukalaa. En ihmettele enää :D
Kuulemma toista odottaessa kaikki "ongelmat" tulee paljon aikasemmin. Tää pitää ainakin mun kohdalla paikkansa.

Noista kelan papereista, äitiysrahasta ja muista ootte puhuneet. Ite vein paperit vasta viime viikon alussa, kun en vaan saanu aikaseks sitäkään hoidettua aikasemmin. Nyt ootellaan päätöstä ja siihen menee kuulemma 4-6vkoa.

Meidän kotona ei kyllä näytä yhtään siltä, että olis vauva tulossa. Pitäs varmaan ihan tosissaan alkaa järkkäilee paikkoi ja hankkia vauvalle tavaroita. Kestovaipat on valmiina. Muuta ei sitten oikeestaan olekaan. Esikoisen vanoja vaatteita pitäs alkaa käydä läpi, sänky hommata, kaikkea pientä tilpehööriä, tuttia sun muuta. Hoitopöytää ei aiota hankkia, vaihdan aina missä sattuu. Kaukalo ostetaan kaverilta ja se pitäs hakea. Imetysliivit ostaa ja.. ja.. ja...
Eli kaikki puuttuu :)

Painosta olette myös puhuneet, mulle on nyt tullu noin 9kg. Tuntuu paljolta kun esikoista odottaessa mulle tuli koko raskauden aikana alle 9kg.
Kateellisena täällä ihastelen teidän tammikuunalkupään viikkoja kun olette jo niin ihanan pitkällä :)

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa joulun aikaa!

Räsynukke 32+0
 
Piipulla kyllä inhottava tilanne. Jännä, että lääkäri tolleen pelottelee, ei noita kuitenkaan koskaan voi tietää. Tai jos lääkäri oikeesti on niin varma niin miksei sitten voisi päätyä suunniteltuun sektioon? Pääsisi varmaan paljon helpommalla tosta projektista? Zemppiä viimeisille viikoille Piipu!
 
Onnea Rasavilli-77 :heart:! Jaksamista koko perheelle.

Piipu85 : Kurjaa tuommoinen pelottelu. Painoarviot ovat aina niitä arvioita, ei ne välttämättä pidä paikkaansa. Yritä olla huolestumatta liikaa.

Mun naamaan on tullut jotain inhottavaa ihottumaa!!!! Koko naama on niin kuin olisin nokkospuskaan tipahtanut, sellaista nokkosrokon tapaista ihottumaa :(. Ei kutise, eikä ihottumaa ole missään muualla. Nyt ON hehkeä olo :(. Bepanthenia olen laittanut, ei auta yhtään. Onko kellään ollut samanlaista? Liittynee hormoneihin ja loppuraskauteen.

Mimmilii rv 33+3
 
Taas päivitetty! :) Onnea ja jaksamista hurjasti rasavillille ja vahvistumista pojille :heart:!

Piipu No voi herranjestas kun oli suorasanainen lääkäri! Toisaalta, jos on niin varma, niin mitäs sitä turhaan kiertelemään, kai... Mutta koita tosiaan olla hermostumatta liikaa, arvioitahan ne kuitenkin vain on. Rupes itseä pelottaa oma synnytystapa-arvio ylihuomenna :D Hui...

Mä pusertaisin ihan mielelläni tän herran mahdollisimman pian ulos, jotta tää epämukava olo loppuisi ja saisin kroppani pikkuhiljaat takas. Tietty täysiaikaiseksi sais mun puolesta mennä, mutta eihän siihen ole kuin alle kaks viikkoa enää. Saa nähdä mitä tosiaan siellä lääkärissä tapahtuu keskiviikkona :)

Pinsuli ja pikkunen 35+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa pitkästä aikaa!
Laiskana oon vaan seuraillut sivusta kuulumisianne.
Vauvasta olen innoissani, mutta tää odotus aika on kyllä nyt loppua kohti muuttunut ihan kaameaksi. Mulla on tosi kipee alavatsa ja koko helahoito ollut jo ties kuinka pitkään. Kävely on tosi hankalaa, samoin istuminen. Yöt valvon lähes säännöllisesti klo 3-6 ja sillon vaivaa supistelut ja pistelyt. Vauvan liikkeet ja potkut jopa sattuu välistä ja nyt olen ollut flussassa ja yskässä 3 viikkoa. Kuullostaa hirveelle valitukselle, mut tää on kaunisteltu versio =) olo ei tosiaan ole häävi. Oon koittanut olla hyvällä mielellä, mutta hetkittäin tekis mieli vaan alkaa itkeä.
Ei mulla nuo aiemmat odotukset ole olleet tällaisia.
Yritän aatella vaan et pian tää tästä ja nauttia niistä hetkistä kun en ole niin kipeä. Välillä vaan tulee kumma tunne siittä ettei se voi olla normaalia et on niin hanka olla. Mut olen jutellut muiden äitien kans ja tavannut muutaman kohtalo toverin, et kai se sitten voi mennä vaan näiden raskauden tuomien moninaisten "vaivojen" piikkiin.

Paino on noussut samalla syklillä kun kahdessa aiemmassa raskaudessa, eli nyt on noin 18 kg tullut lisää. Olen siis normitilassa ns. normaalipainoinen/hoikka, ja nyt kukaan ei edes usko et olis paino niin paljon noussut. On kuulemma vaan iso masu, ja sitähän se kyllä on. Kyllä sitä itse huomaa että on tasasesti pehmentynyt koko keho ;) Mut onneksi mulla on yleensä lähtenyt tosi nopeesti kaikki pois. synnärille jää 15-18 kg. ja siis tästä mulla vielä nousee paino ennen synnytystä, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa.
Vauvan vaatteet on lipastossa ja häkkisänky asennettu, pitäis vielä petivehkeet silitellä. Hoitopöytää en laittanut, kun meillä on kaksi kerroksinen talo, niin aattelin et olen aina väärässä kerroksessa ja sitten kun se on kuitenkin niin lyhyt ikäinen. Laitoin kodinhoitohuoneeseen työtasonpäälle vaipanvaihto pisteen.
Turvakaukalon ostin käytettynä, Brio primo. mul ei ole kyllä kokemusta tästä mallista. Vaunut on ennestään emmaljunga classic-rungolla, väri Elk. Mää niin ihastuin niihin kun esikkoa odotin, ja nää onkin ostettu sillon 2006 mut ovat tosi hyvässä kunnossa edelleen. Matkarattaat puuttuu, aattelin Brio singejä, mut täällä ei myydä niitä, joten olen yrittänyt käytettyjä netistä metsästää.
Sairaala kassia olen alkanut pakata, ja välillä jo toivon et pääsis synnyttään aiemmin, mut toisaalta mielummin lähden kuitenkin vasta kun on la.

33+3
 
Onnea ja jaksamista Rasavilli :flower: :heart:

Täällä omaa H-hetkeä odotellaan kovasti.. Eilen siis poksui viikot 35..
vähiin käy ennen kun loppuu,mutta toive kuitenkin on, että murmeli jaksaisi olla masuasukkina vuoden vaihteen yli..

Täällä ei oikein mitänä ihmeempätä oo menossa.. lisärautaa popsittu ja 10.12 ois neuvolalääkäri.

Isyyspakkausta on koottu tulevalle isälle ja meinaan pakkauksen antaa hänelle joululahjana. Mukaan olen laittanuseuraavia tuotteita:
vauva-omistajan opas
The Baby Owner's Games And Activities Book
(tämä kirja on siis tuota samaa sarjaa vauva omistajan oppaan kanssa,mutta sisältää erilaisia juttuja mitä vauvan kanssa voi tehdä.. ja minulla tosiaan suomenkielinen versio,mutta kun en muista mikä kirjan nimi on suomeksi :whistle: )
Tutti ja tuttipullo, missä teksti Isin murmeli
tuttikuumemittari
supermies potkari vauvalle
supermies alushousut isälle

viela varmaan tulee hankittua pari purkkia korviketta ja isälle tietysti pieni pullo jotain "voimajuomaa"
ja tietysti sisuja.. hermosauhuja varten sikari tai tupakkiaski...

Nyt lähinnä odotellaan joulua ja sitä että päästään tuhlaamaan elintarvikkeisiin tuo neuvolan antama lahjakortti.
Ja kyllä taitaa meidän perhe jo kohta puoleen kasvaa toisenlaisella perheenlisäyksellä.
kaverin kääpiöhamsterit teki poikasia ja lupasin esikoiselle joululahjaksi pienen pienen hamsun

mutta näillä mennään... neuvolalääkäri kuulumisia sitten ensi viikolla

Elovena77 & murmeli 35+1
 
Onnea rasavilli-77 :flower: Voimia ja jaksamisia koko perheelle :)


Kokoarvioista hirmusesti kaikilla kokoarvioita...mulla viimeks sanottu joskus 30 viikolla että olis joku 1400...Ehkäpä ne nyt seuraavalla käynnillä sitten enemmän sanoo(sillon mennään jo viikolla 36 ja on viimenen lääkäri neuvola käynti) tuntuis vähän kyllä siltä että ei mikään jättimötikkä olis tulossa kun ei toi painokaan oo noussu paljoa ja mahakaan ei iso ole...tosin kyllä sitäkin tukalampi miltä näyttää.

Täällä alkaa olemaan vauvan tarvikkeet redi...lakanat pitää vielä pestä ja sit ei oo kun odottelua että millon mahtaa poitsu tulla maailmaan :)

petteri 34+2
 
Huomenta!

Iiik! Prinssi William ja Kate saavat vauvan! Mie täällä jo ihan fiilistelen, että millainen huuma se siitäkin sitten syntyy :) (ja itseäni lohdutti tieto, että on ne kuninkaallisetkin ihan tavallisia ihmisiä, pahoinvointeineen kaikkineen.)

Onnea Rasavilli pienistä pojista! :flower:

Piipu, harmi kun jäi niin huono fiilis siitä arviokäynnistä. Ihan kuin se synnytys ei jo valmiiksi mietityttäisi ja jännittäisi. Lääkäri oisi voinut valita sanansa ehkä vähän paremmin, vaikka onhan se hyvä, että on suorapuheinen. Hiljainen hissukka lääkärikään ei varmaan olis kovin hyvä noissa asioissa, jäisi varmaan sanomatta montakin asiaa.

RäsyNukke, meilläkään ei huomaa muusta kuin emännästä, että vauva ois tulossa! :) Meidän makuuhuoneessa on äitiyspakkauslaatikko ja siinä päällä kaksi pussia saatuja vaatteita, mutta siinäpä ne sitten onkin. Meinasinkin nyt tulevasta tilistä ostaa tutin ja asetella sen näkyvälle paikalle keittiöön :). Pitäisi vaatteetkin alkaa pesemään, ne pakkauksessa olleet nyt ainakin. Ja varmaan ne saadutkin, kun on pesty tuoksullisella pesuaineella, itselle tuoksuu nenään aika voimakkaasti.

Oma olo on alkanut jo helpottamaan. Närästys siis. Juopasin vielä eilen pari lasillista samarinia. Siinä ei ainakaan puhuttu mitään ettei saisi juoda raskaana. Muuten ei ole vielä ollut noita liitoskipujakaan, kuin ehkä jos jumppaa (eli tekee siivoushommia kontallaan=)) kotona tai jos sukka ei mene kerralla jalkaan, yhdellä jalalla seisominen on aika vaativaa jo :D Ja huomasin tehneeni taas sen virheen, että olen käyttänyt melkiistä kaikkia vaatteita, mitä kaapista löytyy...vaikka se ei nyt tunnu siltä, niin kokemus on osoittanut, että kyllä ne venyy ja paukkuu ja menee poistoon sitten synnytyksen jälkeen. Tyhmästä päästä kärsii lompakko nyt ainakin :LOL: No ei sillä, että ois enää ensi vuonna varaa ostaa yhtään mitään. Eilen tuli vuokrankorotuslappu, ja meidän tästä 80 neliön vuokrakolmiosta pitää maksaa sitten reilu tonni vuokraa ens kuun alusta alkaen. Jesh. Kyllä köyhää kyykytetään.

Huh, -21 astetta pakkasta. Onneksi en laittanut enää viime yöksi jäälyhtyjä jäätymään pihalle. Ois varmaan jo poksahtanut sankot rikki. Olen jäävyttänyt maitopurkeissa vettä kans, ja niistä palikoista rakentanut sitten lyhtyjä, ne ainakin oli viime yönä poksahtanut tuohon terassille rikki. Kiva luistelujää...

Huomenna neuvola, kyllä olen jo odottanutkin! Vaikka kaksi viikkoa sitten viimeksi kävin :). Hieman jännittää, että paljonko on painoa tullut, on meinaan maistunut nuo synttäritarjoilut, viikonlopusta lähtien :whistle: Tein tosiaan 15 vieraalle tarjoilut, niin tytön koulukavereista jätti 6 tulematta. Niin nyt on sitten pakastin ja jääkaappi lastattu kaikilla herkuilla. Täytyy kyllä myöntää, että vähän jo tökkii, mutta kun sitä on kerta tuolla kaapissa niin en osaa vastustaa!

Vilipi ja Tyyne 32+4
 
Ai niin, mulle ei tehdä kokoarviota, ellei th ole sitä mieltä. Eli mulla ei ole yhtään lääkärikäyntiä enää, oon kuulemma jo vanha konkari näissä asioissa. Sf-mitastakin sanoi, että se nyt on vaan sellainen, että ei siihen paljon huomiota kiinnitetä, ellei se sitten pysähdy liian aikaisin se kasvu. Oispa ihana saada syntymäpainon arvio, kuten teillä muillakin on. :) Meillä on kaikki olleet välillä 3600g-3800g, joten siihen mie tietty oletan tämän tulevankin sattuvan.
 
rasavilli-77 onnea ihan hirmuisesti ja jaksamisia :)

Taas tuli hieman ei-aktiivinen vaihe, mutta nyt onneksi äippäloma alkoi ja pääsee "lepäilemään".. Jos sitä pystyisi lepäilemää kaikista vaivoista ja kun neiti päättää ruveta bailaamaa kunnolla masussa siinä 2-3 aikaa yöstä :'D Tässähän sitä onkin mukava istuskella, meidän 4 kilonen koiruli nukkuu masua vasten <3

Meillä rupeaa jo muutamia tavaroita olemaan, kaikki on saatua läheisiltä. En jaksa odottaa perjantaita kun mennään isännän kanssa shoppailemaan loput tarvikkeet ;)

Masuasukista sen verran että huomenna kontrollikäynti lyhentyneen kohdunkaulan takia, toivottavasti nyt edes selvittäisiin tammikuun puolella :(

Aivan ihana keli, jos ei olisi paikat niin turvonneina ja kipeinä niin hilpasisin lenkille! Kun varsinkin tuota syömistä on tässä taas ollut vaikka kuinka ...

Kaikille ihanaa odotusaikaa, kohta se onkin jo ohi <3


Maraboude 32+1
 

Yhteistyössä