**Tammikuun tuhisijat 2013 Marraskuussa**

Täälläkään ei oikeestaan mitään uutta neuvolakuulumisten jälkeen, poika riehuu hyvään tahtiin ja itsekin vielä jaksaa porskuttaa eteenpäin :) Tasan kaks viikkoa äitiysloman alkuun!

Vatsakipuja ja närästystä mulla on kyllä ollut. Oon huomannut, että mun oikeanpuoleinen alavatsa, tavallaan sieltä kohdun alareunasta kipeytyy välillä ihan järkyttävästi hetkellisesti. Mä sanoisin, että liitoskipuja. Taas. Mulla oli alkuraskaudessa niitä tosi paljon, mutta ne hävisivät.
Pojalla on myös selkeä lemppariasento: pää alaspäin, vartalo mun vatsan oikealla puolella peppu vasten oikean puoleisia kylkiluita ja jalat potkii vasemmalle kyljelle ja mahalle. :) Välillä herra kääntää kylkeään, mutta pää alaspäin se kyllä pysyy.

Pinsuli ja pikkunen 32+0 !! *poks* :heart:
 
Heipsan!
Toissapäivänä neuvolassa käyty, ja tässä tuloksia:
rv 30+1
painonmuutos 607g/vko
turvotus -
rr 139/87, p. 105
pissa puhdas
hb 115
syke 145
liikkeet ++
sf-mitta 30,5cm

Äitipolille tuli lähete tuon korkean sf-mitan vuoksi, parin viikon päästä sitten sinne tarkistukseen. Ihan kiva päästä ylimääräiseen ultraan..:) Sokerirasitukset olleet ok, joten jos poika on iso, niin johtuu ihan muusta ku korkeista sokereista..:D taitaa tulla sukuunsa.. Suosittelivat jo, että jäisin saikulle, verenpaineet korkeat ja näiden liitoskipujen kanssa eläminen alkaa olla jo hankalaa.. Mutta enpä halunnu vielä jäädä.. Nyt olen alkanut meittiä, että katson sitten ensiviikolla mikä tilanne on, ja haen kyllä sitten saikkua. Sh:na kun tuolla kiireisellä vuodeosastolla keskussairaalassa työskentelen, niin helpolla ei varmasti pääse. Mutta taitaa olla meidän hoitajien ammattitauti tämä, että ei viitsitä jäädä saikulle, kun työkavereiden työt lisääntyvät muuten jne.. No ensi viikolla katson mikä tilanne on.

Laitoinpa muutes pihalle puskaan jo ulkovalosarjan!! :D No pakkohan se oli, ku on niin pimeää..
Nyt syömään.. Huomenna aikainen herätys töihin..

Ainiin, kun olin kk sitten ab-kuurilla ylähengitystieinfektion takia, niin lääkäri määräsi 3vkon päähän crp, pvk ja lasko kontrollin. No crp oli 14 (pitäisi olla alle 8), pvk:ssa valkosolut 12.6 (pitäisi olla alle 8.6) ja lasko 39 (pitäisi olla alle 20). No ei miulla mitään oireita enää ole! Tulikin sitten mieleen, että jos onkin joku muu tulehdus, kun nuo viittaavat kuitenkin tulehdukseen... No Lääkäri soittaa nyt sitten ensiviikolla. Tosin tää on työterveyden lekuri, ottaakohan sitten mitään kantaa asiaan..

Tytsy & potkunyrkkeilijä 30+3
 
Viimeksi muokattu:
31+3!!ja alle kaks kuukautta Laskettuun aikaan ... Alkaa jännittää ja pelottamaan synnytys ... Eilen alko synnytys valmennus . Oon tähän asti suunnilleen ajatellu että käyn vaan sairaalasta hakemassa vauvan :D

Mulle on iskeny joku typerä syysflunssa! Nenä vuotaa ja kurkkuun sattuu.

Ens viikolla on ultra ja pääsee kurkkimaan pojua :) Joka viimeks neuvolaterkan mukaan majailee pää alaspäin ,peppu masun vasemmalla puolella ja jaloilla potkitaan oikealle puolelle :))

Nyt sängylle pötköttään ennenkun selkä sanoo ittensä lopullisesti irti
Tintti.&poju
 
Pika päivitykset!

Neuvola lääkärissä tuli tuossa käytyä supistusten takia mutta kaikki kunnossa ja paino arvioks annettiin 1400g ja poitsu oli taas niin villi että ei meinannu mittauksista tulla yhtään mitään(joten saattaa isompikin olla) lisäks tuli tossa muutto suoritettua eilen yht äkkiä :DD tarkotus oli vaan pari laatikkoa tuoda ja siivoo vähän mut sit hups ja kaikki kamat uudella asunnolla :DD Ja nyt on tämä mamma tyytyväinen :)) tänään kamat paikoilleen ja vauvan vaatteita pesemään ni sit ollaan valmiita ukon tulemiseen <333

ps. tuun myöhemmin lukemaan muitten kirjotuksia oon nyt niin täpinöissäni ettei tuu mistää oikee mitää :DD
30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Moikka!

Hirmuisesti onnea pojasta possumunkille ja muille myös hyvistä neuvola- ym. kuulumisista! Toi asuntotilanne on varmasti pk-seudulla ihan painajaismainen, voin vain kuvitella. Me tuossa pari vuotta sitten muutettiin kaupungista maalle omakotitaloon ja on kyllä ihanaa, että on tilaa ja oma piha eikä naapureita :) Tsemppiä asuntovaikeuksien kanssa painiville!

Me käytiin vihdoin hankkimassa vauva-asioita ja nyt on eteisessä vaunut ja turvakaukalo, joiden lisäksi osteltiin pienempiä juttuja niinku lakanoita ja pinnasänkyyn patja. Eilen kävin myös jo ekalla vaunulenkillä :D Kävin siis tyhjien vaunujen kanssa kokeilemassa, mitä tuo meidän koira niistä vaunuista sanoo, mutta onneksi se oli täysin välinpitämätön koko vaunuja kohtaan eikä kiinnittänyt mitään huomiota. Onko muilla muuten koiria? Miten ootte ajatelleet tutustuttaa koiran vauvaan? Meidän koira täyttää pian vasta vuoden eli on ihan mukula vielä itsekin. Oon ajatellut, että mies voisi synnäriltä jo tuoda vauvalta tuoksuvia harsoja tms. koiralle nuuhkittavaksi ja palkata aina, kun koira on välinpitämätön tai muuten käyttäytyy hyvin. Sitten ajattelin ihan reilusti näyttää vauvan koiralle, antaa sen haistella ja nuolla vauvaa ja ottaa se tavallaan omakseen ja palkata aina kun koira on välinpitämätön ja rauhallinen vauvaa kohtaan. Miltä tämä kuulostaa? Onko muilla kokemuksia?

Mä en millään taas malttaisi odottaa vauvan syntymistä. Mun täytyis tässä kovasti ja ahkerasti tehdä lopputyötä koululle, mutta on niiiiin vaikea keskittyä mihinkään muuhun kun tähän vauvaan. Koko ajan tekis mieli hypistellä vauvatavaroita tai lukea synnytyskertomuksia tai muuten vaan ajatella vauvaa. Synnytystä oon taas miettinyt tosi paljon, kun siskoni sai viikko sitten vauvan :) Joillain taisikin olla jo toivelistoja synnytystä varten ja omaanikin oon miettinyt. Aika ehdottomaksi mulle on nyt muotoutunut se, että en missään nimessä haluaisi epiduraalia. Mielelläni en haluaisi mitään lääkkeellistä kivunlievitystä, mutta jos on pakko, ni toki sitten otan. Mutta epiduraalia haluan välttää ihan viimeiseen saakka, koska oon monelta taholta kuullut, että siitä menee ihan tokkuraiseksi ja että myös vauva on sitten synnyttyään tokkurainen. Mä en halua olla ihan pihalla sitten kun saan sen vauvan syliin, vaan haluaisin antaa noiden ihan luonnollisten hormonien hoitaa työnsä enkä puuduttaa niitä pois. Mutta katsotaan sitten kun se synnytys on käynnissä, mullahan tää on eka joten en yhtään tiedä mitä odottaa :)

Onko kellään ollut käsien puutumista? Mulla vaivaa öisin tosi paljon se, että oikea käsi on ihan puuduksissa. Oon yrittänyt nukkua eri asennoissa ja pitää kättä vartalon päällä, mutta ei auta mitään. Kun nousee ylös, niin se auttaa, mutta ei sitä koko yötä viitsi seisaallaan viettää :D Myös päivisin toi oikea käsi puutuu, tosi ärsyttävää.

Semmoista tänne kuuluu :) Maanantaina on neuvola ja innolla odotan tuota sf-mittaa, tuntuu että se on jo ihan hillitön :D Isänpäivänä olen ajatellut tuota tulevaa isää muistaa ihan pienellä lahjalla, ostin semmoinen vauvanhoito-oppaan (tosi hyvä ja hauska!) ja pienen vastasyntyneille tarkoitetun kirjan, jota isä voi sitten vauvan kanssa lueskella. Ja heijastimen, tuo mies kun ei niitä oikein ymmärrä käyttää :)

Ihanaa isänpäiväviikonloppua kaikille!

Nasdaq ja vauva 29+1 (ihana tosiaan olla jo kolmekymppisillä itsekin! :))
 
Heips vaan pitkääääst aikaa.

Tulin onniittelemaan possumunkkia,suuret onnittelut pikkuprinssistä. Onko teillä kaikki hyvin siellä?

Tuohon sf-mittaan. Mullakin oli viime neuvolassa 31+1 mitta 31cm.eikä se nyt mitenkään asiaakauhistellu. Neukkatädin mielestä mulla on lapsivettä ehkä hitusen enempi. Mutta kontrolli ultra mulla kyllä on rd:n takia viikolla 36.

Minäkin tuohon aukenemiseen ja kaulan lyhentymiseen, että esikoisen synnytin viikon päästä kun lääkäri sanoi että kaulasta riekaleet jäljellä ja sormelle auki :) ihan laskettuna päinä kyllä syntyi..tai jos tarkkoi ollaan niin seuraavalle vuorokaudellehan se meni

Huiiiii pitkällä ollaan kanssasisaret. Joulukuussa rupee varmaan enempi jo putkahtee vaaveleita :) mitkäs on teillä fiiliset,milloin tulee baby ulos? Mä oon jotenkin nyt aavistellu et tää poika tulis jo joulukuun puolella. Meinaan kyllä pitää joulukuun puolest välist tammikuun alkuun jalat niin tiukasti kiinni et ei tulis :D

Täällä siis kaien näköistä pikkuvaivaa jyllää,joa päivä jotain...nyt meinas taas puskee jonkun näköistä flunssaakin tähän väliin...johan tässä on pariin otteeseen kukauden väliin sairastettu. Tuntuu et kroppa rupee vetelee viimisii :)

Ihanaa joulun odotusta
 
Sf-mitasta, mulla oli nyt rv 32+1 31cm ja esikosta rv 32+6 se on ollut 31,5cm ja on pidetty ok:na. Esikoinen syntyi rv 39+0 ja mitat oli 48cm ja 3250g, eli ei ollut mikään jättivauva. Mulla kyllä toi vatsa tulee suoraan eteen eikä leiiä sivuille yhtään.

Lumeton ja Pikkarainen rv 32+3
 
Iltaa!

Huoh, valitusta tulossa....alkaa tuntumaan nimittäin aika raskaalta tää kotona oleminen. Kun tuntuu, että kun kerran olen kotona työttömänä ja hoitamassa lapsia, niin ainoa oikeutus sille kotona olemiselle on vain ja ainoastaan se, että minä teen yksin kaikki kotityöt. Väsyttää ja välillä hirvittää, että mitähän tää sitten on kun vauva syntyy. Toisinaan tuntuu, ettei ketään muuta edes kiinnosta tehdä yhtään mitään, kyllä se äiti kuitenkin joskus sen siivoaa...astiat jää minne sattuu, vaatteita on joka huoneessa, roskat ei mene muiden kuin minun toimesta roskiin... Itse olen tietenkin valinnut, että haluan ison perheen, mutta millainen ihme siihen tarvitaan, että tämä tuntuisi perheeltä, eikä työleiriltä! :(

Kiitos, että sain purkautua. Eiköhän se tällä mennyt taas ohi :)

Ennustan, että meillä syntyy raskausviikolla 39 ja jotain. Näin minusta tuntuu :D Aiemmat synnytykset on olleet rv 41+3, 39+6 (ultrassa siirrettiin laskettua aikaa myöhemmäksi) ja 39+4. Eli periaatteessa aika tarkkoja ovat olleet, ja kolmannelta olin tosiaan levossa jo melko alusta asti. Hyvin toimi lepo, melkein jo lopussa tuskastuin, että eikö se tulekaan :) Nyt vain toivon, että jos on aikaisemmin tullakseen, niin ei tulisi ainakaan ennen kuin kolmonen täyttää kuusi vuotta! En usko, että hän ottaisi kovin urheasti mikäli synttäreitä pitäisi siirtää.

Vilipi ja "Tyyne" 29+1
 
Hello mamat!:)

Milloin veikkaan pikkuisen syntyvän Jostain syystä mulla on ollu sellainen fiilis, että neiti syntyis hieman ennen laskettua aikaa jo. Saapas nähdä sitten miten käy.;) Esikoinen meni 4 päivää yli (synnytys kyllä käynnistyi jo edellisen vrk:n puolella). Kunhan ei helmikuulle menis...:whistle:

Olen tässä pohtinut pitäiskö alkaa tehdä kyykkyjä tms. joka avais tuota lantionseutua synnytystä ajatellen... Jumppapallo löytyy kotoa, sekin on käynyt mielessä, että vois sen kanssa kokeilla erilaisia asentoja, jotka saattais helpottaa olemista synnytyksen aikana. Viime synnytyksessä en oikein osannut hakeutua erilaisiin asentoihin, joten jos nyt harjoittelisi jo valmiiksi.=)
Muutaman viikon päästä alkaa jo välilihan venyttämisetkin. Oletteko muut aikoneet kokeilla sitä?

Meillä alkaa kohta olla kaikki kanski valmiina pientä prinsessaa varten.:heart: Tosin eipä ole tarvinut paljoa hankintoja tehdäkään kun esikoisen jäljiltä löytyy melkein kaikki.
Enää tarvii hankkia...
...itkuhälyttimet
...PUL-kangaspussi kestovaipoille hoitolaukkuun
...sukka- ja pipokorit
...pari tuttipulloa ja korviketta varalle valmiiksi
...vanupuikkoja ja -lappuja
...kertisvaippoja alkuun

Ja itselleni ostan uusia imetysliivejä synnytyksen jälkeen.:) imetystoppeja olen jo hankkinut reilusti huutonetistä. Esikkoa imettäessä tuskailin hankalien imetyspaitojen kanssa, joten päätin nyt panostaa toimiviin toppeihin ja paitoihin.:) Oon ostanu jo 7 tai 8 imetyspaitaa (+pari boleroa toppien päälle) ja maksanut niistä yhteensä vain muutamia kymppejä, joukossa on siis ihan Glamourmomin toppejakin, jotka maksaa uutena likemmäs 40€/kpl!

Masunahka on nyt alkanu kiristää ja kutista oikein kunnolla, kun kupla alkaa olla jo niin iso ja pinkeä...!! Saa alituiseen öljytä tai voidella + kuoria ihoa. Tuo kutina on rasittavaa...: /

Pisang ja hurjan vilkas Nuppu29+3!
 
Possumunkille hirmuisen suuret onnittelut pojasta!!! Saako udella, että tuliko synnytys ihan yllättäen vai oliko viitteitä moiseen?? Mitenkäs teillä poika on voinut?

Täällä elo varsin tasaista. Neuvolakin vasta parin viikon päästä, joten mitään kuulumisia ei oikeastaan ole siltäkään suunnalta. Vointi hyvä, paitsi että olen vihdoin saanut kokea mitä liitoskivut ovat... Ekalla kerralla selvisin tyystin ilman, mutta nyt, liian raskaan työpäivän jälkeen, ei ole kävelystä tullut tänään mitään. :( Toivottavasti rauhoittuu tästä, koska ei tee mieli kiljua joka askeleella seuraavaa 3 kuukautta. :D Ennustankin, että kärvistelen tämän mahan (ja sen tuomien kipujen) kanssa reippaasti sinne helmikuulle asti. Kovasti toivoisin, että tällä kertaa kuitenkin käynnistyisi synnytys itsekseen, mutta pahaa pelkään.

Sf-mitta on tässä raskaudessa otettu viimeksi noin vk20. En muista, mikä oli... Edellisellä kerralla 31+3 mitta näytti 30cm. Eipä tuo Tyttelin mitta mitenkään silmiin pomppinut ja eiköhän siellä kaikki ole ihan kunnossa. :)

Käsien puutumisesta, mulla ilmeni viimeksi puutumista/särkyä ranteissa... Tolle jutulle on jokin nimikin. Taitaa kuitenkin olla erilaista puutumista, mitä Nasdaq tarkoitit? Nukuin rannesiteet käsissä ja yritin pitää ranteita mahdollisuuksien mukaan pään yläpuolella. Noista kikoista tuntu olevan silloin hiukan apua.

meand 29+4
 
Nasdaq meillä on myös koiria :) Sen verran tuo isompi 10v narttu on kyllä tottunut lapsiin ja ei oikein huomioi niitä ollenkaan, mutta nyt on tuo pikkunen uros 2v mukana niin saa nähdä miten reagoi. Juu se on kyllä todettu hyväksi että tuodaan synnäriltä vauvalle tuoksuvia tavaroita, koira saa haistella ja ja tottua lapsen tuoksuun.
 
Mullakin on koira ja sellainen aika pieni seurakoiratyyppi jolla ei ole mitään reviiritaipumuksia tms. Tosin on uros ja aika villi joten sen puolesta saa vähän vahtia ettei pidä vauvaa heti leikkikaverina.

Aikaisemmin meidän perheessä kun on ollu narttuja niin niillä oon huomannu luontaisesti sellaista hoivaviettiä. Ne nuoli meidän kissoja ja piti niiden pentuina :) Mut tän uroksen kanssa en usko et tulee sellaista tekemään, tosin saa nähdä. Hyvä luonne kun on onneksi ja superkiltti.

Koirien kanssa pitää vaan aina tehdä lauman arvojärjestys selväksi alusta saakka. Että koira tulee vasta vauvan jälkeen, varsinkin jos on tällainen hemmoteltu tapaus kun mulla joka on mamman silmäteräksi kasvatettu :D
 
Mooi!
Pari päivää sitten oli neuvola. Tässä arvoja:

rv 30+3
painomuutos/viikko 1300
turvotus +
rr 121/81
pissa puhdas
hb 123 (vihdoin nousi)
sf-mitta 26,5 cm
syke 134 (pikkune nukku)

Vika käynti tuolla terkkarilla, kun nyt muutin. Tulevassa on kuulemma somali. Asunu koko ikänsä Suomes. Saa nähdä millasta on hänen kanssa.

Onneks rauta noussu. Pitkään oli 116 kieppeillä. Kaks tablettia ottanu nyt obsidania.

Koulu sujuu hyvin. Uskon että pystyn olemaan 14.12 asti.

Hyvä on vointi näin kokonaisvaltasesti katottuna. Yöt kyllä menee pyörien ja monta kertaa heräillessä. Oon kans huomannu häpyluun vai mikä onkaan niin löystymistä. Aluks ihmettelin et miks sattuu alapäähän ku kävelee. Sit piti soittaa äipälle ku sairaanhoitaja,et mikä tää juttu on.

Huuto netistä sain tänään huudetuksi hoitopöydän+tason. Ei maksanu ku 22e. Huomenna sitä noutamaan :).

Naistenklinikalle varattu sairaalatutustumiskäynti. Sinne piti varata aikaa jopa 2h kiertelemiseen.

Musta tuntuu et lapsi syntyy ihan viikolla 40.

Keskiviikkona eka tapaaminen nuorten tammikuumammojen kanssa Tyttöjen Talossa. Sitä ootan kovasti,et sama elämäntilanne suht heillä kun mullakin.

Hyvää tulevaa viikkoa!!

Summergirl92 ja 30+6 (huomen POKSUU 31)
 
Mulla on joitakin kertoja suht säännöllisesti nipistäny sydämen kohdilta. Onko kellään muulla koskaan ollu sellasta, että yhtäkkiä sisäänhengittäessä alkaa pistää ja pitää pidättää hengitystä vähän aikaa tai hengittää tosi varovasti? Menee itellään muutamassa sekunnissa ohi, mutta ei kyllä pysty kunnolla sisään hengittelemään kun pistää muuten kovasti. Aiemmin sellainen on tullut aniharvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Mutta nyt tässä raskaudessa viime viikkoina se on tullu aika usein, jopa päivittäin ja jopa parikin kertaa saman päivän aikana.:O
Osaako kukaan arvella mistä tuollainen johtuu, ja voiko se liittyä jotenkin tähän raskaanaolemiseen? Tai onko se mitään mistä tarvis huolestua? Se ei siis tule mitenkään rasitustilanteessa, tms. Äskenkin tuossa istuin ja katoin telkkaria kun tuli pistelyä...
Ajattelin kysäistä neuvolassakin, mutta siihen on vielä kolme viikkoa aikaa...: /
Mulle tuli itelle mieleen sydämen sivuääni. Jossakin nettisivulla todettiin näin: "Sivuääni voi kuulua myös terveestä sydämestä verenkierron vilkastuessa esimerkiksi kuumeen, raskauden, anemian tai kilpirauhasen liikatoiminnan yhteydessä." Hmmmm...

Pisang ja Nuppu 29+4
 
Viimeksi muokattu:
30+0 PoKs PoKs!! :wave:

Hurjaa! :kieh:

Pikkuisen syntymän ennustus, mulla on semmoinen fiilis, et se saattais tulla maailmaan tammikuun ekalla viikolla.. Osittain varmaan johtunee siitäkin, et alunperin laskettuaika oli 9.1.

Se vitsin nenän tukkoisuus on palannut, nyt on pari viikkoa ollut silleen, et menee makuulle + jonkin aikaa sen jälkeen, kun on jo noussut, niin on nokka tukossa.

Jokos tehdään veikkausta tän vuoden puolella syntyvistä vauvoista..?
Mä arvelisin, et tässä kuussa tulee 3 ja joulukuussa 17. :)

Muksaa viikkoa tytsit! =)

"MY"
 
syntymisen ennustamisesta Tähän asti olen ollut varma, että joulu vietetään synnärillä, mutta..
Täällä on viikonlopun aikana saatu kaikki vauvatarvikkeet kotiutettua ja stressi ennenaikaisesta syntymästä on lieventynyt todella paljon.. takana 2 todella hyvin nukuttua yötä,ilman painajaisia synnytyksesta tms...
Joten tällä hetkellä ajatus olisi, että yli vuodenvaihteen mennään.. mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma :whistle:

Yksi aihe mikä on ehkä hivenen mietityttänyt tässä viime aikoina, niin tuo esikoisen huomion tarve vauvan syntymän jälkeen.. esikoinen kuitenkin murrosiän mylleryksissä ja tuntuu välillä vaativan todella paljon huomiota nyt jo.. Kovasti hän odottaa veljeä syntyväksi.. Mutta miten käykään sitten kun vauva on konkreettisesti saman katon alla... mutta toisaalta esikoisen voi helposti ottaa mukaan päivittäiseen touhuun vauvan kanssa,koska on jo sen verran vanhempi että varmasti nopsasti oppii käsittelemään pikkuista.. ja voimme sitten yhdessä nauttia vauva-arjesta..

mukavaa odotusta kaikille.. hiljaiseloa täällä toistaiseksi.. käyn kyllä päivittäin lueskelemassa jutut, mutta kirjottelu tuntuu vähän jäävän..


Tänään täällä olisi poksumiset menossa
Elovena77 & murmeli 32+0 (vähiin käy)
 
Meillä suvussa kaikki syntyneet myöhässä ainakin sen kaks viikkoa, mutta musta tuntuu että tää vois melkein syntyä ajallaankin. En usko, että joulukuun puolella, mutta korkeintaan viikko lasketun ajan jälkeen. Tai näin TOIVON. Haluisin olla sellanen mukava poikkeus sääntöön, ettei tarviis kärvistellä sinne 42 viikoille.

Tänne ei sinäänsä mitään uutta, vaatteita on pesty ja ostin viikonloppuna tuttipullon, kosteuspyyhkeitä, pikkuvaippoja, liivinsuojuksia ja vauvaöljyä. Pitäis vielä amme hankkia ja muutamia pikkujuttuja. Kyllä tää tästä, ens viikon lopulla alkaa äippäloma! :) Ja ens viikolla pitäis saada jo pinnasänkyä ynnä muuta tänne. Kunhan se sisko pääsis käymään...

Pinsuli ja pikkunen 32+3 <3
 
Syntymän ennustamisesta en oikeen osaa mitään sanoa, kun en tiiä että joutuuko leikkaamaan vai ei. Jos joutuu, niin olis kyllä ihan hirveän kiva että olis sitten suunniteltu sektio ettei tarvis kärvistellä "turhaan" niitä kipuja ennenkuin päätetään että hitsinvitsit, tämähän pitikin leikata. No, saa nähdä nyt sitten. Jokatapauksessa musta tuntuu että ennen laskettua aikaa tulee ulos tavalla tai toisella, meidän suvussa kun on ollut taipumusta tulla ihan sutjakasti ennen la:ta kaikki vauvat... Saa nähdä jatkaako tämä perinnettä. Kaikenlisäksi on mun kokoon nähden niin iso pötkylä, että tuskin jaksaa kovin kauan tuolla yrittää ährätä kun raukalla loppuu tila.

Liitoskipuihin oon tutustunut sen verran, että petipuuhastelujen jälkeen tuntui että multa tipahtaa lantio. :D Ei se onneksi tipahtanut. :D Muuten ei oo onneksi vaivannut.

Sain viimein hoitopöydän paikoilleen. =) Ihana kun on nyt paikka vauvanvaatteille ja sekin asia pois huolesta. Meille tuli vaan sellainen ihan normilipasto, johon laitettiin vähän jatkotasoa, että mahtuu siihen sivuttain sit hoitoalusta. Voi kun oli ihana laitella niitä pieniä vaatteita sinne laatikoihin! :heart: Meinas tulla vaan paniikki että miten oikein lajittelen eri vaatteet, laitanko bodyt yhteen laatikkoon vai laitanko ne koon mukaan, et pienet ekaan, isommat tokaan vai miten. Kun ei oikein oo kokemusta että millainen systeemi on kätevä ja pitäis kuitenkin olla jotenkin jaoteltuna että mieskin tietää mikä vaatekappale on mikäkin. (Se voi laittaa vastasyntyneelle jonkun 70cm yöpaidan kun mennään kyläilemään.) Sitten aattelin että no höh, tuskin mulla nyt aivot jää sinne synnärille, että osaan varmaan jotain ajatella ja tehdä sitten kotiintulon jälkeenkin. Et enköhän osaa kattoa sit vähän mitä laitan vauvalle päälle ja mistä laatikosta otan mitäkin. Jotenkin vaan tuntuu että pitäis kaikki olla niin tiptop valmiina ettei tarvi mitään muuta kuin vaan suihkia menemään vauvan kanssa ajattelematta mitään. :ashamed: Tuttua? Tietysti siis tehdä arki mahdollisimman helpoksi, mutta eiköhän se käytäntö sitten näytä että mitkä systeemit on toimivia ja järjestellä niitä sit sen mukaan eikä stressata niistä etukäteen. Ja unohdan usein senkin, että mies jää myös kotiin, että pääsee kyllä kaupasta hakemaan jos jotain unohtuu jne...

Tänään rd-ohjaukseen. Toivottavasti eivät teilaa mun ruokapäiväkirjaani kokonaan, vaikka tuli syötyä pari joulutorttua vkloppuna...

Iloista mieltä uuteen viikkoon kaikille mammoille!

Nöhveli & pikkumöykky 29+4
 
Itse suosittelisin lajittelemaan vauvanvaatteet koon mukaan. Ja nimenomaan TODELLISEN koon mukaan. Eli vaatteet kannattaa käydä valmiiksi läpi huolella. Kokomerkinnät heittelee eri merkkisten vaatteiden välillä, joten helposti jää vaatteita käyttämättä, kun jäävätkin pieneksi ennen ensimmäistäkään käyttöä.:whistle: (Esim. Tuttan vaatteet on aika reiluja, mutta jotkut H&M:n tai Lindexin vaatteet puolestaan ovat nafteja / hoikille vauvoille suunniteltuja.)
 
Viimeksi muokattu:
On tää raskaus yhtä jännitys näytelmää mut kotona vielä ja huomenna äippäpolille tarkastukseen:whistle:
Pojat tuntuu olevan aika alhaalla et kiva paineen tunne vatsassa.
Aivan törkeän kova närästys et tuntuu että renniestä ei ole apua ja hengittäminen todella vaikeaa.
Jotenkin sellainen tunne et huomenna jään osastolle et sit ruvetaan kypsyttelee poikien keuhkoja.
Ei ois kun 5viikkoa leikkaukseen mut saa nähdä miten käy.
Liiotos kivut aivan kauheat ei meinaa päästä kävelemään.
Päivä kerrallaan mennään.

Rasavilli-77 ja Pojat 32
 
On tää raskaus yhtä jännitys näytelmää mut kotona vielä ja huomenna äippäpolille tarkastukseen:whistle:
Pojat tuntuu olevan aika alhaalla et kiva paineen tunne vatsassa.
Aivan törkeän kova närästys et tuntuu että renniestä ei ole apua ja hengittäminen todella vaikeaa.
Jotenkin sellainen tunne et huomenna jään osastolle et sit ruvetaan kypsyttelee poikien keuhkoja.
Ei ois kun 5viikkoa leikkaukseen mut saa nähdä miten käy.
Liiotos kivut aivan kauheat ei meinaa päästä kävelemään.
Päivä kerrallaan mennään.

Rasavilli-77 ja Pojat 32+0
 
Kylläpä on tänään supistellu tehokkaasti ja paljon, vaikka mitään normaalista poikkeavaa en olekaan tehnyt. Eivät ole onneksi kipeitä supistuksia, joskin tiukkoja kyllä ovat. Ja vauvan pylly painaa aina ilkeästi masun muutoinkin kipeää kohtaa joka supistuksella.: / parhaimmillaan supistaa alle minuutin välein, etenkin jalkeilla ollessa.
Kokeilin tuossa halailla jumppapalloa ja se kyllä helpotti, oli aivan ihanaa itse asiassa, paitsi että eihän siinä veri kiertäny jalkoihin ollenkaan. Täytynee nostaa pallo esim. pöydän päälle että voi nojailla siihen seisten etunoja-asennossa.

Aika on menny hurjan nopeasti. Tarvis varmaan kohta kirjoittaa se synnytystoivelista valmiiksi kaiken varalta... Mietin just, että reilun parin viikon päästä on neuvola, sitten kerkiää ehkä kaks kertaa tulla kahden viikon välein seuraavat (joista toinen onkin sitten jo viimeinen lääkärineuvola!) ja sitten mennään jo viikon välein ja sittenhän sitä jo kohta synnytetään...:) Taitaa tämä loppuaikakin mennä haipakkaan, kalenteriinkin kun on sovittu kaikenlaista niin ei ehdi edes ajatella ajankulua etukäteen.=) Toivottavasti saan sen vikan lääkärineuvola-ajan jo ennen joulun pyhiä!!! Koitan kinuta...;)

Tää lähtis unten maille.

Pisang ja Nuppu 29+5
 

Yhteistyössä