**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Onnea millimolli! Pitkä/hoikka tyttö :)

FB, mulla ei ainakaan pitäisi olla kiinni yksityisyyden liiallisesta rajoittamisesta. Pitäisi siis profiili löytyä kaikille. Mutta, ettei olisi pipituuna synnyttämässä?

Käytiin kuopuksen kanssa kirjastossa hakemassa pino kirjoja ja kaupasta herkkuja viikonlopuksi :) Kirjat olikin hyvä juttu. Kun itse on "hieman" laiska ja eniten viihdyn makuutasossa. Neiti teki olkkarin nurkkaan pienen majan ja kirjoja on luettu yksin sekä yhdessä pitkin päivää.

Nyt ruoka laitettu uuniin ja tytöllä on naapurin tyttö kaverina :)
Tosin taitaa neitikin olla malttamaton ja kummissaan milloin se vauva oikein syntyy, kun meinaa tulla koko ajan kinaa leikeissä ;)

Adora edelleen 40+1 Ps. 1,5 tuntia tuli päivällä supistuksia 5-10min välein. Mutta tyssäs kuin seinään.
 
Iltapäivää!

Tylsä päivä. Kertakaikkisesti. Ei niin mitään tekemistä, kotityöt hoidettu, ruoka oli jo eilen valmis eikä mitään menoja kun nuorimmainen yskii melkoisesti ja hieman lämpöilee. Tunturirallit olis menossa, mutta eipä mua kukaan huoli kelkan kyytiin enää tässä vaiheessa, että ois päässyt jollekin ek:lle kattomaan rallimeininkiä. Kaikilla on niin odottava olo tässä perheessä, että kukaan ei oikein osaa ilmeisesti tehdä mitään kuin vain odottaa :LOL:

Eevin äiti, onpas sulla melkoisen matala lämpötila?

( . ) joo on supistuksia, mutta ei mitään erikoisia. Koko päivän on selkä vihoitellut, mutta luulen sen johtuvan pelkästä istumisesta. Tosin, eipä tuo touhuaminenkaan hyvälle tunnu. Maha on todella löysällä, varpusparvia vain lentelee. Toivottavasti ei enää ensi yönä tarvitse siihen herätä, että pitäis olla jo jalat alla. Kuulemma jotain noroa odotellaan saapuvaksi ja esikoisen opettaja oli jo varoitellut omaa luokkaansa, että hän taitaa olla tulossa kipeäksi, kun niin oksettaa ym. No kiitos vaan opettaja, jos se tähän perheeseen rantautuu. Mutta nyt on pakko päästä saunaan!:) Siitä on näköjään tullut minulle taas sellainen rauhan ja rentoutumisen tyyssija, että ei mikään sitä voita. Sama homma viimeksikin. Ja ihan vain sen takia, että siellä ei satu mihkään, ei selkään eikä päähän eikä mihkään.

Vilipi ja Tyyne 40+0! Jee poks! (piti tarkistaa neuvolakortista, että onko varma, että tänään oli The Päivä! :LOL:)
 
Soitin synnärille. Lähden taas käymään =(
Kävin jo viime yönnä, kun oli kipuja aiemmin eilen tapahtuneen melkeen kaatuminen liukkaalla johdosta.
Tosi huono olo, turvotus, maha kipee ja alilämpö. En tiedä mikä on.
Maanantaille on sovittu käynnistys, mutta on tää nyt aika mahotonta hommaa kun saa alkaa hypätä alvariinsa siellä.
 
Täällä tänään oikee ärrimurri päivä :mad: Suoraan sanoen vituttaa tänään melkein ihan kaikki! Eniten tuo lapsen isä.. Hänhän siis ei ole jokapäiväsessä elämässämme mukana (mikä on hyvä), mutta lapsi on tehty tarkotuksella ja silloin sovittiin että yhdessä tää on tehty, niin YHDESSÄ yös hoidetaan tämä. Mutta jooh.. isä on ostanut lapselleen...hmm..ootas ku mietin.. EI MITÄÄN!! Sain mä siltä kinuttua 170€ rattaisiin mutta se siitä sitten. Ite olen hommanut sängyn, sitterin, kaukalon, vaatteet, hoitopöydän, vaatteita, tuttipullot, harsot..ja mitä kaikkee. No siis kaikki mitä mulla on!
Luojalle iso kiitos siitä että suurimman osan olen saanut kavereilta joko ilmatteeks tai (tosi) halvalla, että ei mullakaa hirveesti oo rahaa menny (onneks) mutta olen sentää osatnu ne mitä pitää.
Alussa ajateltiin että tyttö ois yhteishuoltajuudessa meillä, mutta mä haluan kyllä yksinhuoltajuuden. Jos mies ei oo tähänkää mennessä mitää tehny, nii millä todennäköisyydellä se tulee joskus tekemään?
Sillä on siis kolme muksua edellisestä liitosta, ja arvatkaa vaa tietääkö nämä lapset tulevasta pikkusiskostaan..EI TIEDÄ! Se ei oo kertonu! Olen ollut lasten kaa tekemisissä aika paljonki viime kesänä kun oltii saatu tietää raskaudesta, mutta sit ku maha alko kasvaa en oo nähny lapsia enää. Mies ei oo löytäny "sopivaa hetkeä kertoa lapsille." Mikä ois sopiva hetki? Ristijäiset?? ai että mua vituttaa! Se on jopa sanonu että miten hän saa salakuljetettua vauvan tavaroita asuntoonsa, niin ettei muut lapset huomaa niitä. Hmm..varmaa ei sit vie. Varmaan ei sitten nää tytärtään muuta ku mun luona ja/tai valvonnan alla! Jos edes silloinkaa..

Anteeks oma-napa-avautuminen taas. Ottaa vaan niin hitosti päähän. Rahaa ei muutenkaa oo paljoo paskaakaan ja laskuja pitää maksaa ja itsekin elää vielä. :headwall:
Tänään on vaa tällänen päivä et tuntuu ku ei vaan jaksa enää.. :'(

Kävin kyllä äitin kans kaupoilla ja ostin tytölle toppahaalarin. Vaikka niitä pari on, mutta kaikki on äitiyspakkauksesta tulleita niin samannäköisä on..Haluisin omalle tytölle jotain erilaista ettei oo samanlaista kaikilla 2013 vastaantulevilla vauvoilla.

Huomenna sit maksetaan laskuja ja katsotaan mitä jää. Pitäis tosiaan ostaa pehmusteen hoitopöytään ja pari laatikkoo että saa kertakäyttövaipat ja kestot omiin laatikoihin. Niistä tosiaan oon puhunu tytön isälle (viimeks maanantaina ku nähtiin), mutta ei oo edes tarjoutunu ostaa!? Kai mulla on oikeus olla vähä kiukkunen sille?
Anteeks.
Raskausjuttuja sen verran että ei oo mitää mainittavaa. Ei supistele, ei kipristele, ei mitään. 5 tuntia olin jaloillani liikenteessä, mutta ei mitään. Huoh!
Nyt lepoa loppuilta.

Kiukkunen J-love ja tanssireenejä harjoitteleva Sintti Pirpana 39+5
 
Huomasin, että täällä pitempään paikallaan istuminen provosoi kipeitä supistuksia. Ensin alkaa menkkajomotus selässä ja vatsassa ja sitä on istuessa sitten koko ajan. Ja kun alkaa tulla supisteluja niin ne on tosi kipeitä. Mutta tätä on vain istuessa ja loppuu kun pääsee jaloilleen. Toivon, että nämä kivut kypsyttelee kohdunsuuta niin, että itse synnytys sujuu sitten suht reippaasti. Näitä kipeneviä supistuksia on tullu kuitenkin jo neljättä viikkoa, joten varmasti ne jotain tekee tuolla alakerrassa.=)
Tänään käytiin 70km päässä autoillen ajan kuluksi. Automatkat oli tosi tuskaisia, kipu meinaan oli etenkin supistellessa jo tosi kovaa. Kunpa pääsis pian tosi toimiin...:D

Pisang ja Nuppu 40+2
 
HUomenia!

Millimolli, onneksi olkoon pienokaisesta! :flower:

Eilinen sauna oli niin väärä liike meikältä ettei mitään rajaa. Kerroinkin jo tuolla aiemmin, että maha ollut löysällä. No saunasta kun valuin suihkuun niin tuntui, ettei vettä saa tarpeeksi kylmälle, lämmin sai voimaan pahoin. Ja mahassa lorisi. Ja kun sain vihdoin jotenkuten kylpytakin päälle niin oksentamaan piti alkaa. Voi jösses mie ajattelin, että näinkö mie tähän pyörryn kohta. Mutta puolen tunnin yökkimisen jälkeen sain kontattua itseni sänkyyn. Poikakin vissiin säikähti, kun oli soittanut isän paikalle. Voi pienokaisia :heart: Mutta kyllä se vain helpottaa, kun toinen on edes samassa paikassa vaikka eihän mies sille mitään voi. Ei ole sen tyylin mies, että pitäisi mun tukasta kiinni kun mie puhun norjaa vessanpöntölle :LOL: Huimat supparit sai tosin aikaiseksi, ja mietin jo hetken, että kyllä mie kohta soitan äidille, että tule meille varuiksi, mutta kun sain juotua pari lasillista vettä, ja uni alkoi voittamaan, niin tiesin, ettei me ihan heti lähdetä synnyttämään.

Ja täällä sitä edelleen ollaan. Mulla muuten on Pisang samantyylinen juttu, että istuessa tulee supistuksia, mutta sitten kun yrittää kävelemällä saada niitä niin ei mitään.

J-Love, voisko olla, että lapsen isä ei ole vielä oikein tajunnut asian todellisuutta? Että hänelle se vauva ei ole niin todellinen vielä kun ei ole syntynyt eikä päässyt pitämään sylissä? Vaikka onhan noita kyllä kaveripiirissäkin nähnyt, että se vauva ei kiinnosta, sitten ollaan kiinnostuneita kun on jo vähän isompi eikä vaadi enää esim. vaipanvaihtoja. Sinun vuoksesi toivon, että olisi kuitenkin mukana enemmän teidän arjessa, kun kerran huolehtii isommistakin lapsistaan. Tsemppiä! :hug:

Vilipi ja Tyyne 40+1
 
Onnea matkaan heidikaroliina ! Jännä kuulla miten on edennyt :)

Vilipi En tiedä onko tajunnut asiaa vai ei. Tosiaan hän on aika hyvä isä muille lapsilleen jotka on jo ikää 8-11v. Eniten ärsyttää että ku keskimmäinen on tyttö ja hän on vinkunu pikkusisarusta jo jonkun aikaa, ja hänellä nyt sellanen ois ihan lähettyvillä, mutta isi ei uskalla kertoo. Isä pelkää myös ex-vaimoonsa. Niillä on aika ilkeä ero ollu ja se nainen on vähä sekaisin, js sen voi niin sanoa. Pitkä tarina. Se nainen on muuttamassa lasten kanssa pois (kauas pois) eikä isä kuulemma "jaksa" tapella lapsistaan. Siinä kuulemma yks syy miks ei lapsille kerro koska sit saa exä tietää ja sit se suuttuu. Niin, on isä itse sanonut asian noin. Isä siis suree että lapset lähtee, mutta ei vaan "jaksa" taistella niistä. Se sais ne lapset itellensä jos haluaa koska niiden äiti on ollu työttömänä jo pari vuotta ja on mieleltään hieman "erilainen". Jos isä kertois lapsille että pikkusisar on tulossa, lapset tuskin lähtis. Sitä se isi siis pelkää että mitä se nainen sit keksii. Mullaki menee välillä vähä yli toi niitten touhu. Ei mua kiinnosta mikää muu ku se, että mun lapsi saa viettää aikaa puolsisarustensa kanssa, mutta en mä voi viedä mun tyttöä ku hän on maailmassa, niin niiden lasten eteen että "Tässä ois teidän pikkusisko." Ja mua kans pelottaa vähä että miten lapset ottaa asian ku isä ei oo aikasemmin kertonu tulokkaasta? Miten pahasti ne suuttuu ku ei oo päässy olemaan ollenkaa mukana raskaudessa. Mua ainaki harmittaa oikeesti. Ahistaa..

Sitten raskausjuttuja: Eipä mitää uutta edelleenkään..Aargh! Ja tajusin tossa että on käynyt pieni vipa nyt. Mulla on TÄNÄÄN LA!! Mutta silti mulla poksuu vasta huomenna rv40...? Eihän se ihan oikein oo menny? Kaikkialla (raskaustodistuksessa) lukee kuitenki LA 26.1. Mutta..ei kai sillä hirveesti oo väliä ku ei tää Sintti Pirpana oo kuitenkaa tulossa hetkeen. Uni on tosi levotonta, ja ehkä hyvällä tuurilla sain pari tosi tosi TOSI pientä suppariaa aikaseks ku eilen illalla pääsin kotio, mutta ei tosiaan mitää kummempaa.

Tänään pitäis käydä hakemassa jotain vartalomaalia että sais tehtyä sen mahamaalauksen, jos tää nyt tuleeki ihan yht' äkkiä. Saas nähä mimmonen kuva tulee masuun ilmestymään :D

J-Love ja Sintti Pirpana 39+6 :heart:
 
Meidän poika tosiaan syntyi toissayönä 3.5 h:n synnytyksen tuloksena. Torstaina (39+2) klo 15:n paikkeilla olin lapsen arviointikeskustelussa koululla kun alkoi lorahdella lapsivettä. Housut märkinä käytiin keskustelu loppuun ;) ja sitten lähdin kotiin odottamaan kunnon supistuksia. Supistuksia tulikin, mutta vasta iltayhdeksältä alkoi tuntua että suunta sairaalaan. Siellä päästiin käyrille, jonne piirtyi supistuksia ja kohdunsuu oli 3-4 cm auki. Kätilö ehdotti ammetta, mikä olikin ihan mahtijuttu, helpotti oloa ja siellä lilluin siihen asti (ehkä 1.5 h), että alkoi tulla tuskaisia supistuksia. Siirryttiin synnytyssaliin, jossa opettelin ilokaasun käytön ja supistukset pahenivat koko ajan. Keinuin pallolla, puristelin kaasunaamaria ja yritin ajatella positiivisesti, että suunta "alas ja auki" :) Kohdunsuu oli nopeesti sitten jo sen 9-10 cm auki ja supistukset oli kieltämättä aika mielettömiä..ponnistamisen tarve tuli puolen yön maissa, siirryin pöydälle ja sitten kätiö ohjeistikin hienosti mitä tehdä ja minne suunnata ponnistus. Pari supistusta jouduttiin odottamaan, että vauva löysi oikean asennon ja sitten ponnistin minkä pystyin. Tosin saman tien tuli käsky olla ponnistamatta kun vauvalla oli käsi poskella ja joku kohdunsuun lieve piti siirtää pois tieltä. Oli muuten vaikea olla ponnistamatta kun tarve siihen oli TOSI kova. Yhdellä ponnistuksella syntyi pää ja vauva parkaisi jo heti siinä vaiheessa, loput tulikin sitten seuraavalla ponnistuksella ja kun isä oli leikannut napanuoran niin sitten sainkin vauvan rinnalle imetystä varten. Repeämät oli pienet, 3 tikkiä emättimeen. Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen synnytyskokemus ja just sopivan tomera mutta empaattinen kätilö meikäläiselle. Nyt sitten kökitään vielä sairaalassa ja odotellaan vauvan sokereiden tasaantumista, vähän ovat turhan alhaisia olleet edelleen, mutta niitä yritetään nyt korjata lisämaidolla.

Hurjan onnellinen riskilä ja pikkumies 1.5 vrk
 
Mullekaan ei ole tullut vielä kutsua ryhmään, mutta en tiedä onko täällä lähettämäni viestit ylipäätään menneet perille, jotenkin en luota tähän sivuston toimivuuteenkaan. Tai ehkä pipituuna tosiaan on vaan nyt synnärillä :D
 
Ihanan "helppo" synnytys sulla Riskilä :)

Siskon 30v juhlat juhlittu. Nyt ei maistu loppu iltana enää mikään, tuon makean syömisen jälkeen ;) On niin vähän tullut nähtyä ketään tässä viime viikkoina, että kiva oli turista kaikkea _ei raskauteen_ liittyvää sukulaisten kanssa :)

Kovaa painetta tuolla alhaalla. Peräpäässä myös. Mutta tätä oli eilenkin, joten.. Mä niin veikkaan että vauva syntyy tiistaina 29.pv.

Adora ja Marakatti 40+2 jolla on hurja mylläys menossa, kipeetä ja pahaa tekee.
 
Oletteko muuten lukeneet bebesin sivuilta synnytysinfoa? Siellä on tämä artikkeli lääkkeellisestä ja lääkkeettömästä synnytyksestä ja herättää kovasti kyllä ajatuksia ainakin itselläni. Kun alusta asti olen jotenkin vierastanut kovin luonnottomia keinoja ja ihmettelen miksi niin monet kertovat synnytyskertomuksissa kalvojen puhkaisemisista, oksitoniinitipoista jne niin tämä artikkeli antaa siihen hyviä pointteja. Kuinkahan paljon totuutta tuossa todella on? Kovasti haluaisin itse kokeilla luonnollista tapaa synnyttää mutta epäilyttää millainen henkilökunta Naikkarilla on ja hoputetaanko siellä synnyttäjiä juuri näillä toimenpiteillä?

Bebesinfo
 
Viimeksi muokattu:
Odotellaan edelleen, 39+4. Esikoinen syntyi 39+4 :D Kauheeta vhlontaa nyt kun liikun, mut ei juuri supistele. Äiti tuli muuten vaan yöksi, jospa pikkuinen vaistois et nyt on tulevalle isosiskolle vahti niin vois alkaa syntymään :D Limatulppa meni jo monta päivää sitten ja joka ilta tulee pari tiukkaa supparia mut niin ne vaan loppuu...

Tänään päätettiin käydä kesäkotiamme moikkaa ja suht pienellä maantiellä (mutkaa ja mäkeä) tuli joku hiton reikäpää vastaan mäen päältä ja kovaa, meidän kaistalla puoliks!!! Eipä isäntä viittinyt nokkapokkaa ottaa kun oltiin koko sakki kyydissä ja jouduttiin keskellä korpea ajamaan metsään. Onneks tyttömme ei säikähtänyt eikä kenellekään käynyt mitään kun sukellettiin pehmeeseen penkkaan. Meinas siinnä supistella ku oltiin niin raivona kun tää kaistapää karkas paikalta! Onneks oli yhteen lähitaloon nro ja soitettiin traktori vetää meidät pois.
Että tälleesti meillä tämä päivä.

Pitänee nukkumaan lähtee.
 
Ihana "Aatu" syntyi kalvojenpuhkaisukäynnistyksellä rv 42+0 26.1. Klo 21.35. Pituutta pojulla on 51 cm ja painoa 3750 g. Pelkäsin isoa vauvaa yliaikaisuuden vuoksi, mutta sieltähän tuli just sopiva paketti.Synnytys meni hyvin ja nopeasti, vaikka kipiää tekikin. Kättärillä synnytyssalin kätilö oli ihan huippu, siinä on ihminen todella omalla alallaan. Empaattinen, kannustava ja napakka. Kertoilen lisää sitte jahka kotiudutaan. Nyt ei ees malta nukkua kun tulee tuota tuhisijaa vain tuijoteltua. <3 <3
 
Onnea paljon synnyttäneille!!!:flower:

Mä oon SofianSohva perehtyny noihin sivuihin mielenkiinnosta aikani kuluksi.=) On noissa jutuissa ainakin totuuden siemen. Tosi paljon nykyään käytetään lääkkeellistä kivunlievitystä eikä äidit edes kokeile pärjäisivätkö kivun kanssa. Mutta toisaalta myös yleensä ottaen vaatimukset naisia kohtaan on muuttuneet ja elämä vaatii muutenkin eri tavalla, joten ehkä nykypäivän naiselta ei voi automaattisesti odottaakaan enää samaa "kestävyyttä" kuin ennen? Ja ennen EI ollut VAIHTOEHTOJA, se oli vaan synnytettävä...:D
No juu, kukin tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee, eikä ketään pidä tuomita tai arvostella valinnoistaan.:) Synnytys on hieno ja arvokas asia tekipä sen miten päin vain.
Itse oon lähössä jälleen koittamaan luomusynnytystä. Mulla on hyvä kivunsietokyky ja haluan yrittää luottaa niihin elimistön omiin kivunlievittäjiin. Enkä haluais niiden puudutteiden sivuvaikutuksia... Katsotaan kuin käy, pärjäänkö.:p Ilokaasun kelpuutan siinä kohtaa, kun ja jos tuntuu ihan ylivoimaiselta, mutta muuten koitan pärjätä luomuna.

( . ) Kerrankin jotain uutta tällä rintamalla. VERISTÄ VUOTOA!:D Ei kyllä supista tai mitään, alamaha on painava ja kipeähkö. Eilen illalla maha toimi aika hyvin, mutta ei sentään mitään varpusparvia lennelly. Mutta tämä vuoto on tulkittavissa kyllä vain hyväksi merkiksi...:) Täytyy nyt toivoa, että asiat alkais rullata ja mahd pian.:p

Pisang ja Nuppu 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vilipi ja J-Love
Huomenta!

Miten sattuikin, että juurikin eilen illalla luin myös nuita bebesin sivustoja ja sieltä tuota synnytysosiota. Ihan mielenkiintoisia juttuja. :) Itselläni ei ole tarpeen vetää luomuna, mutta en saa itseäni hyväksymään ajatusta neuloista selkärangassa, niin ilokaasu ja miehen tuki on olleet ainoat joita on käytetty. Ja aina ei edes ole tuo ilokaasu toiminut vaan saanut oksentamaan, joten ei näitä tosiaan voi ennustaa, jokainen synnytys vaan on niin erilainen.

Verta tulee täälläkin, mutta nenästä! :snotty: Limaa löytyy kyllä nenäonteloista, mutta niistäminen saa aikaan melkoisen verenpurkauksenkin. Ei ole kuulkaa minun muistin mukaan koskaan aikuisiällä tullut verta nenästä. Nyt tässä raskaudessa jo toistamiseen. Näin unta hieman ennen heräämistä, että pyyhin verta vessakäynnin yhteydessä ja heräsin jotenkin typerä virne naamalla, että tänään lähdetään synnyttämään. Kunnes tajusin, että se oli tosiaan vain unta....:LOL: Adora mulla on sama tunne, että syntyy 29. päivä. Mutta näillä pienillä tuntemuksilla nyt ei ole paljoa hihkumista, varmaan menee yli kaksikin viikkoa. :/ Muutenhan sillä ei mitään merkitystä olisi, mutta mies on todennäköisesti nyt sitten lähdössä reissuhommiin ja on kotona todennäköisesti enää ensi viikon. Olisi niin hyvä, jos hän olisi kotona noiden isompien kanssa. Mutta aika näyttää.

Vilipi ja Tyyne 40+2
 
Isosti onnea hajaantuneille!! Ihanaa ku vauvoja vaa tulee ja tulee :)
Itse odotan jos jonkinlaista merkkiä tulis, mutta ei. Lisäsin ruokaan "vähä" chiliä ja kävin eilenkin "shoppailemassa" pari tuntia, mutta ei mitään. Se chili saa vaan pierettää ilmeisesti. :/ Rappusiaki kävelin aina ku oli mahdollisuus, mutta MIKÄÄN EI AUTA! Alkaa jo usko loppua tähän kun ei edes supistelee tai jomota selkään tai mitään. Ainoa mikä on niin on väsymys. Kaikki kaverit hokee sitä hiton kolmen ässän taktiikkaa, mutta ku EI HITTO OLE MAHDOLLISTA!! Saunaa ei ole, seksikumppani puuttuu ja siivoamista ei enää ole! Shoppailukaan ei onnistu ku ei oo rahaa.. Murr!

Mut eilen kävin tosiaa vähä pörräämässä ja päädyin UFF:iin ja löysin aivan ihanan haalarin tytölle! Sellasen paksun, karvaisen PINKIN haalarin. Ai että! Hupussa on korvat ja edessä kolme eri brodeerausta; nasu, ihaa ja nalle puh! Se lähtee NIIN mukaan synnärille :)

Ehkä sitä pitäis jotain tehä..pestä lattiat?

Tänään on siis taas sunnuntai, POKS rv 40 ja The Day.
 

Yhteistyössä