**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Tyttelille onnittelut komean kokoisesta pojasta! :flower:

Täällä on totuteltu viisilapsisen perheen arkeen. Neuvolasta käytiin alkuviikolla kotikäynnillä. Käytiin läpi synnytystä ja tytölläkin kaikki kunnossa. Painokin on jo nousussa, sairaalasta lähtiessä oli 3360g ja nyt 3390g. :)

Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville ja voimia vielä masua kantaville!

Lynette ja viides muru 1vk ja 1vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix ja Lissu123
Ihan must oli tulla heti aamusta kirjottelemaan :D

Onnea tytteli_89 vauvasta!:flower:

Tossa yö meni taas aika mielenkiintosesti...nyt ei niinkään kipuja ollut mutta aivantajutonta alaselän särkemistä ihan kun olis todella pahat menkkakivut mutta ilman järkyttäviä vihlasuja yms. Ja sitten tuossa aamulla vessassa käydessä ja siinä sitten käsiä pestessä kävi mielestäni aika iso "loraus" ja kappas oli pikkuhousun suoja ihan märkänä....Mietin että oliskohan ollu lapsivettä kun se vaan yht äkkiä tuli mitään varottamatta....Noh jos tulee vielä niin kannattaa varmaan lähtee tarkistaa asia (kö?) :D

petteri 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Huomenia vaan kaikille ja isot ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE!!

Täällä oltiin eilen neuvolassa..kaikki muuten hyvin, mutta lapsivettä oli ilmeisesti tosi vähän (sydänäänet kuuluivat sillä tavalla ja hoitajan mukaan "pienetkin osat" tuntuvat niin "iholla")..tämän lisäksi vauveli tuntui hänen käsiinsä jokseenkin pikkuiselta. Sanoi kyllä, että tuo painoarvio rv 36 (2700gr) kuulostaa ihan hyvältä..mutta tosiaan, jättiläistä ei tule tälläkään kertaa..
SF-mitta ei nyt sitten noussut kertaakaan yli 31..Mites muilla? mulla oli viime raskaudesa muistaakseni joku ainakin 35....silti kyllä vauva oli pieni, eli mahtaako tuo mitään tarkottaa..mulla oli ilmeisesti pää kyllä jokseenki ainaki jo kiinnittynyt, hyvä niin..eli alhaalla ollaan..joku kyselikin siitä, että voiko olla, ettei kiinnity..esikoinen kiinnittys mulla just ennen synnytystä..:D

Kiloja tuli nyt sitten 12! JES! oon siihen iha ilonen..

Itse sitten menin huolestumaan kun illallakin liikkeet sattus niin paljon..vauvan siis..soitinkin hädissäni synnärille, mutta sieltä sanottiin melkeen tyyliin, että "menepäs nukkumaan"..:D eli panikoin ilmeisesti turhaan..

Jäi myös häiritsemään, että Tyksin kirjauksista ei löytynyt sitä mun puhelua eli sitä, missä sovittiin, että voin ottaa kamppeet mukaan ensi keskiviikkona eli sillon käynnistettäisiin mun särkyjen takia..noh, ei auta..mä vaadin sitä sillon, en suoraan sanoen kestä näitä kipuja enää.:(

Kysyin tarkemmin, että mikä se kohdunsuun tilanne oli silloin rv 36..se oli niin, että kanavaa jäjellä 1,5 cm, kiinteä, mutta suu sormelle auki..toivon, että sen jälkeiset supparit ja se ruskea vuoto ovat tarkoittaneet jotain, koska muuten epäilen, että saavatko puhkastua kalvoja keskiviikkona.:(

Aikaisemmat synnytysviikot: mun esikoinen syntyi rv 40+4 vai 5..jompikumpi..:D nyt ei tosiaan sinne asti mennä, kun kert käynnistetään, joten en pääse vertailemaan..:D

Tissit alkaa olla kipeet ja mahakin on alkanut toimia..oisko hyviä merkkejä, toivotaan..:) oishan hienoo, että käynnistyis itestään, mutta en kyllä tohdi sellasta uskoa..toki mulla viikkoja sen verran vähän, että toisaalta oisi hyvä, että vielä nyt oisikin siellä, kivut vaan tekee tosi tosi kärsimättömäksi!

Vähän on alkanut kyllä kauhistuttaakin synnytys käynnistyksellä..se, että kun viime synnytys oli n. 3vrk supisteluja, niin nyt varmasti supparit tulee olee paljon paljon rajumpia...toisaalta sitä just viime synnytyksen jälkeen toivoinkin..että homma ois ollu nopeemmin ohi..noh, se menee miten menee..:)

Mä voisin kanssa syödä koko ajan jotain, mutta en ruokaa! vaan kaikkea pientä ja hyvää..:D


Tsemppiä kaikille!

Kolmaspoju rv 37+4 vai 5..jotain sinnepäin..:D
 
Huomenta kaikille ja täältäkin iiiiiisoot onnittelut vauvan saaneille! :heart:

Ensinnäkin komppaan noita menkkakipuja, niistä kärsitty kanssa hullunlailla ja jopa sairaalassa tutkimuksissa käyty mutta eipä syytä löydetty. Lääkärikin tokaisi että "ensimmäisen synnytyksen jälkeen helpottaa" no sitä odotellessa ja tuolloin olinkin vasta 14-vuotias niin aika hauskasti sanottu! :D

Kiva lueskella teidän kärsimyksistä vaihteeksi kun itsellä ei ole ollut minkäänlaisia oloja *kopkop* :D vihdoinkin tuntuu että voisin nauttia viime hetkistä raskaudesta, kun tuo taival tänne asti oli suurinpiirtein helv*ttiä.. :ashamed:

Toisaalta sitä toivoisi kuitenkin jonkinlaisia merkkejä tulevan synnytyksen kannalta, ettei tarvitsisi odotella enää kauaa! haluaisin vain vauvan tuoksuisen kodin :heart:

Tsemppiä kaikille kasassa oleville, kohta nämäkin hetket ovat muistoja vain :)

Maraboude 37+4
 
Onnittelut tyttelille!

pikapäivitystä
aamulla alkoivat kipeät supistukset puoli ysin aikaan.. eikä ne sitten loppuneetkaan..
viimenään 11 aikoihin lähdettiin kohti koksia ja matkalla supistusten väli enään 4minuuttia.
nyt sitten ollaan synnytyssalissa odottamassa tulevaa.. supistukset tulevat aina vaan kipeämpinä.
joten toiveissa että sunnuntaina oltaisiin nyytin kanssa jo kotona.

elovena77 & murmeli 40+4
 
Mistä tätä räkää riittää???
Oliko joku media-alalla, ja kenties kuvaamassa jotakin alienlimaproggista ?? Voisin lahjoittaa limaa niille propsiksi.. :)

Sain ajan äitipolille ens keskiviikoks, ne kattoo siellä josko käynnistämisen tarvetta on ja jos niin missä vaiheessa. Oon taas vaan makoillu ja makoillu. Kunnes sain jonku ihme pimahuksen ja siivosin penskojen vaatekaapit. Kaks jätesäkkiä pieniä tai muute vaa helkkarin rumia vaatteita pois. Helppo homma, ko pojat o äitillänsä, eivät olleet protestoimassa miksi juuri nämä reikäiset sukat on ihan must säilyttää.

Nyt sitten iskiki taas heti perään semmonen paine päähän, että jepajee. Liekö ystäväni poskiontelontulehus tullut kylään. No synnärillä viimeistään saan sen antibioottitipan ni eiköhä tuo räkämörkö samalla katoa.

Onnea taas vauvaisille!

millimollin maha 39+1
 
OONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE

Noista kokoarvioista, mulla oli esikoisesta kokoarvio 3,5kg ja syntyi 4,1kg (rv41+2). Tokasta oli lääkärin tekemä arvio sairaalassa ultralla ja se oli 4,2-4,7 kilon välissä, syntyi 4,5kiloinen (rv 40+1). Nyt menossa taas synnytystapa-arvioon, siis enköhän taas alateitse synnytä, mutta lähinnä tarvitseeko käynnistää koon takia...

Itse olen käynnistykseen jo varautunut, en jaksa uskoa että spontaanisti synnytys lähtisi käyntiin. Viimeksi käynnistyskokemus ei kyllä ollut mitenkään "miellyttävä". Lääkkeet tekivät vain kamalia kivuliaita supistuksia kahden vrk:n ajan, ei mitään muuta tehoa, lopulta onneksi kalvot puhkaistiin. Siksi olisi kiva että synnytys alkaisi spontaanisti, koska on tällöin ainakin minun kokemana helpompi. Synnytyksen kestokin mietityttää, kun eka kesti 5h, toka 3h (kun käynnistyi)... miten nopeesti kolmas??

Mä oon pitänyt mieltä pirteenä käymällä kuopuksen kanssa vaunulenkeillä, vaikka tuntuu että jokainen askel sattuu ja lenkin jälkeen tunnen itteni ihan romuksi :D Alapäätä särkee ja jomottaa jotenkin ihan kamalasti, koska paikat ei ehtineet viime raskaudelta palautua ennenkuin uusi raskaus alkoi. Loppuraskauden ihanuuksia..

Viime kerralla limatulppaa ja veristä vuotoa tuli 3 viikkoa, ja kipeitä supistuksia. Mutta ei vaan käynnistynyt siitä huolimatta.

Mua vähän hirvittää tuleva kun en oo muuta ku pessy ja viikannu vauvan vaatteet, pitäis vissiin ostella jotaan muutakin.. ehkä laittaa sänky ja pakata sairaalakassi jossaan vaiheessa

tsemppiä vatsan kanssa kärvistelijöille
 
Ilokseni voin ilmoittaa että meille syntyi eilen, 11.1. klo 23.33 maailman suloisin pieni poika! <3<3 Oltiin sairaalassa yli 24 tuntia ennen vauvan syntymää, synnytys oli kovin raskas ja kivulias, kirjoittelen siitä tarkemmin myöhemmin, nyt tahdon vain UNTA. Supistukset siis käynnistivät synnytyksen :) Niin ja pikkuherra painoi 3590g ja pituutta löytyi suipon pään vuoksi 50cm, eli oikea pituus jotain hieman viiden kympin alle.

Ollaan NIIN onnellisia!! <3

Pinsuli ja pikkunen 3,5h :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heräsin aamulla siihen että alushousut oli ihan märkänä kirkkaasta limasesta vuodosta.jossa ajoittan verta mukana. Koko ajan hulahtelee lisää housuihin. Piti jo laittaa side kun eibpikkuhousunsuoja riitä. Ihanaa kun jotain tapahtuu, vaikkei tämä nyt välttämättä tarkoita mitään..

Pinsulille onnea pojasta! Eilen illalla kans mietin et joko oot lähtenyt kun on niin hiljaista.
 
Onnea Lissu, Tytteli ja Pinsuli! Eiköhän Elovenakin ole pikkuisensa saanut ;)

Kairan hyvältä vaikuttaa! :)

Joku kysyi edellisellä sivulla (en kuollaksenikaan muista kuka), että voiko limatulppaa tulla vaikka paikat olisi auennut - ja Kyllä, oikeastaan usein limatulppa menee vasta sairaalassa synnytyksen ollessa jo käynnissä :) Kätilö saattaa sisätutkimuksen aikana bongata sen, mutta ei välttämättä edes raportoi siitä.

Täällä tasaisen tappavaa :D
Olo jatkuu hyvänä. Viime yönkin nukuin ilman yhtäkään herätystä. Vauveli herätti klo 7.30 "ihanilla" potkuillaan. Hirvittävästi sattuu nuo isoimmat myllerrykset : / Illallakin piti tunnin sellaista möykkää etten voinut kuin pitää masusta kiinni ja väännellä naamaani kipujen tahdissa. Voiko se edes olla enää pääalaspäin, kun noin liikkuu? no eipähän tartte liikelaskentaa harjoittaa

Miehen kanssa eilen käytiin isäni verstaalla puunaamassa autokin "vauva kuntoon" ;) Eli puunattiin päältä ja sisältä ja asennettiin lasten istuimet uudestaan. Esikoinen sai luopua nyt korokkeestaan, kun ei 3 istuinta taakse mahdu. Mutta onhan hän jo 11-vuotiaskin ;) Kävin myös kaupoilla ja löysin poistomyynnistä aivan loistavan NeoNaten itkuhälyttimen (85e). Jes :) Kuopukselle tein NoaNoa -vaate löytöjä lastenvaateliikkeen alesta.

Eilen suunniteltiin taas taloprojektiammekin eteenpäin.
Arkkitehdin suunnitelmat valmistui ennen joulua. Nyt on kyselty tarjouksia materiaalipaketeista ja alkaa olla päätökset valmiina. Keväällä meille pitäisi alkaa nousemaan kivitalo läheiselle lähiöalueelle. Ns. pitkästä tavarasta rakennetaan, vain seinämateriaalit tulee "pakettina" samalta valmistajalta.

Adora ja Marakatti 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli ja riskilä
Oi, paljon onnea Pinsuli!!!:):) :heart: Syntyihän se pikkuinen!!<3

Ja Kairanille ja swaw:lle jättisupertsempit!!!=) Toivottavasti olette molemmat päässeet jo tositoimiin!!:D

( . ) Yöllä tuli heräsin yhteen kipeään supistukseen (kai se sitä oli, olin niin uninen?), joka oli TOSI kipeä. Oikein hyvin palautui synnytys mieleen ja päässä vilahti ajatus, että näin pahaltako nää tuntuikin ja apua, kuinka mä tuun kestämään. Se oli sen verran voimakas, että sen tuntuisia tuli viimeksi vasta kun olin jo useampia senttejä auki. Jotenka toki siinä ehti herättyään sit miettiä sitäkin, että jos näitä tulis lisää niin kauaa en kotona odottelis lähtöä. Mutta ei niitä tullu enempää ja sain nukkua. Ois vaan ollu kätevää kun oiskin alkanu samantien nuo noin voimakkaat supistukset, ois voinu vaiks unissaan skipata ne ensimmäiset kesyt sentit...:LOL:

Tänään lähetään juhlimaan ystävien kihlajaisia noin 50km päähän (ja siis eri suuntaan kuin missä synnäri on). Mietin pitäiskö olla ylivarovainen ja ottaa oikein sairaalakassi mukaan... Tekee meinaan ison lenkin ja vie kivasti aikaa, jos lähtö tulis sieltä ja tarttis vielä ajella kotona käymään...:p Ja olispahan ainakin mukana vakuus, ettei varmana tapahu mitään.:D Kyllä varmaan sitte tapahtuiskin, jos jättäisin kassin kotiin.:kieh:

Pisang ja Nuppu 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mahtavaa Pinsuli, onnea pojasta! :heart: Johan hän sitten sieltä vihdoin päätti vaihtaa maisemaa =)

Onnea myös ainakin Lissu ja Tytteli!! (olikohan muita, ei meinaa kärryillä pysyä kun joka kerta kun täällä tulee käväisemään niin aina on uusi ihanuus syntynyt)

(.) Eilen iskin vaivat isolla V:llä, nimittäin häpyliitoskivut. Voi hertsyykkeli mikä ankka täällä vaapottaakaan :LOL: Yö oli risainen ja tosi tuskainen kun jokainen liikahdus pisti melkein ulvomaan. Siihen kun lisää vielä lonkkakivut, jotka nyt särkevät myös issiakseen niin eipä tässä sitten oikeastaan paljon muuta kun suunnitella jokainen askel tarkasti. Yksi tosi kipeä supistus tuli minullakin pisangin tapaan keskellä yötä ja siihen sitten jäi.

Oksutauti näyttää olevan selätetty, jes!! Mahanväännöllä selvittiin isäntää lukuunottamatta. No, meidät muut onkin pumpattu täyteen maitohappobakteereita jo viikkojen ajan. En tiedä yhtään auttavatko, mutta ainakin minulla on tunne että teen jotain infektioiden estämiseksi tähän tautiseen vuodenaikaan. Täytyy tosiaan olla tarkka vierailijoiden ja vierailujen kanssa sitten kun vauva on syntynyt. RS-epidemia on ilmeisesti tänä vuonna taas voimissaan, enkä haluaisi samaa kuin kuopuksen kanssa eli joutui(jouduttiin) 6 viikkoisena osastolle kun röörit oli niin tukossa räkää, ettei henki kulkenut. Ihan karmaisevat muistot se on jättänyt minulle. Ei siis se sairaala vaan sitä edeltävät tunnit kun pieni alkoi mennä tosi huonoon kuntoon :(

Siivota olin tänään ajatellut, mutta taitaa tältä vaapottavalta ankalta jäädä. Ja harmittaa, ettei ketään muuta tässä talossa tunnu pölykoirat vaivaavan..ei minuakaan aina, mutta tänään jotekin ärsyttää ihan täysillä ja haluaisin tänne nyt siistiä ja puhdasta..

riskilä ja vaavi 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Jospa se olis nyt Kairanin vuoro :) Tsemppiä matkaan!

Lapsilla menee leikit niin hyvin, ettei paljon ole pellavapäitä näkynyt :) Pesin pyykkiä, siivosin keittiön tiptop ja pesin vessan. Vielä pitäisi yhdet pyykit viikata.

Riskilä, hienoa että selvisitte muut ilman oksuilua. Meillä ei ole tuota RS-virusta ollut, eikä sen puoleen, taudit yleensä kiertää meidät. Mutta kyllä sitä nyt tälläiseen pöpö-aikaan ja pienen vauvan tuloa odotellessa on herkistynyt varomaan ettei mitään turhia riskejä ota tautien kanssa :)

Nyt lösähdän sohvalle nauttimaan kupin glögiä ja leipäjuusto kuutioita :p Raskauden tuomat ihanat himot!
 
Onnea Pinsuli :heart:
Täällä edelleen kasassa. huoh.
Eilen illalla supisteli säännöllisesti klo 21-23.30, ja sitten loppu. Oli ajottain jo kivuliaita. Nyt alkaa oleen usko lujilla, kun nuo supistelut ei pääse kunnolla käyntiin. Luotto omaan kehoon lujilla, ehkä se ei osaa toimia?
Sisko käytti mua eilen päivällä lenkillä ja touhusin joulukoristeet laatikkoon. Kun se loppiainenkin on jo mennyt ajat sitten :xmas:
Haaveilin et olisin siivonnut kodin kunnolla tänään, mutta ajatus on helpompi kun toteutus. vaappuva ankka, joka kyykistyy huonosti ja 170 neliöö kahdessa kerroksessa.... hmmmmm. ei taida ihan mennä niinkun elokuvissa.

Mulla ei ole ollut muita himoja raskauden aikana, kun valion mansikka ja mustikkajogurtit :D Yleensä mun vatsa ei kestä maitotuotteita, mutta nyt on yllättäen kestänyt ja hyvin niitä on mennytkin. semmonen 3 purkkia per päivä.
39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli

Yhteistyössä