**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Tammikuunpoika Itekki ressaan (salaa) näitä meijereitä. Minkäänlaista muutosta ei oo tapahtunu missää välissä, vaikka välillä erittäin (!!!) kipeät ovatki olleet. Tietty nännit tummunu ja suurentunu jonkunverran, mutta itse tissit on samankokoiset kun aina. Ja siis tosi pienet. Olen aina ollu pienirintanen (mikä on ollut suurin syy ongelmiin oman itsetuntoni kanssa) :| , joten toivon että sais edes hetkellisesti "isommat" tissit. Mutta..kuten kaikki sanoo nin rintojen koolla tai muodolla ei oo merkitystä imetyksessä. Se maito tulee jos on tullakseen. Ja seki on aika psyykkistä toimintaa. Jos itse haluaa imettää ja on asennoitunu siihen imetykseen positiivisella tavalla, aivot kyllä lähettää sen signaalin ja maito tulee. Monelle se maito tulee vasta synnytyksen jälkeen kun se joku hormooni (en muista nyt nimee) poistuu istukan mukana elimistöstä. Joten ei hätää! :)

Ja toi kylkikipu on täällä taas. Just istuessa se pahenee. Kättärille soitin ja juttelin kätilön kanssa ja hän sanoi että just on joku hermo tai luultavimmin jänne puristuksissa tms. Sen takia sattuu ja riippuen tietty vähä vauvan asennosta. Mutta ei ole mitään vakavaa (vaikka itseään sattuukin), joten tämänki asian kanssa voi olla rauhassa. Kaveri sano että hänelle autto kuumavesipullo kipeän/aran kohdan päälle. Mutta ei sille hirveesti voi mitää tehä. Selkä suorana ja hampaat yhteen niin tästäki selvitään. Se on vaa ku kohtu työntää kaikkia muita sisäisiä elimiä pois tieltään, niin väkisinki joku jää puristuksiin. Mutta me ollaan naisia (vahvoja naisia) niin mehän kestetään melkein mitä vaan! :cool:

Muuten tälä olo on aika ok. Aamulla ku heräsin (7aikaan) sattu selkään aika paljon ja hetkellisesti, puolunessa kylläkin, kerkesin jo toivomaan että jotain alkais tapahtumaan, mutta ei. Pari tuntia oli outo kipristelyä ja nipistystä alavatsassa ja alaselkään sattu jonkun verran, mutta eipä mitään muuta. Nyt tyttö tuol vähä kääntelee kylkee, mutta eipä mitää ihmeemipä oloja oo enää...

limatulpasta ei ole vieläkään mitään jälkeä! Ärsyttää kun kaikki (tuntuu siltä että kaikki muut) on jo vauvansa saanu, ja ite oon ihan "jäljessä" :( Vaikka laskettu aika on vasta ens viikon viikonloppuna. En vaan jaksa odottaa! Turhauttavaa.

J-Love ja Sintti 38+3
 
Hei Pinsuli, älä nyt. :) Sehän on vain ihana asia, että imetys onnistuu. Tuli vain niin haikea olo, kun kuvittelin tilanteen, jossa oma poikanikin olisi rinnalla... Olen kateellinen, mutta myös iloinen puolestasi. :)

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista! :hug:
 
Täällä oli tänään neuvola. Eipähän siellä kummempia. Täti oli hiukan huolissaan mun valvomisista mut minkäs teet, ku uni ei tuu. Kaikki oli hyvin. Paino oli tippunu 500g viikossa. Maanantaina seuraava aika, sillon onki LA.

Imetykseen pakko sanoa, et imetyksestä saa olla ylpeä eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa onnistumisesta kuten ei tarvitse siitäkään jos ei onnistu tai ei halua imettää.

Mie niin toivon, et tää vauva syntys ens viikon aikana (ei siis tässäkään viikossa vikaa ole). Ei menis hirveesti yli. Pelottaa vaan, et käynnistykseen mennään ja se on ihan kamalaa kuitenki. Mikään ei tunnu menevän putkeen, siis arkielämässä.

Tine ja Masukki 39+2
 
Huomenta!

Mulla oli eilen neuvola. Vauvan pää kiinnittynyt, ei enää heilunut juuri yhtään! Lupaavaa, mutta katotaan vaan, niin nään rv 42 viikonkin vielä...

Toissayönä oli taas ala-vatsa ja selkäkipua, sitä menkkamaista jomotusta. Ja taas aamulla vatsa tyhjeni vaihdilla. Päivällä sitten normi olo. Meinaan kuulkaa mennä vielä kuntosalillekin tänään, toisen kerran tälle viikolle. Kevyttä treeniä, ei sitä voi oikein kuntoiluksi sanoa. Mutta pakko keksiä jotakin tekemistä, ja liikunta on mulle parasta pääterapiaa.

Oon kuulkaa tosi valmis synnyttämään, niin kuin kaikki meistä varmasti;).

Mimmilii rv 39+6 (huomenna 40+0 !!!)

Ps. Käykää nyt lukemassa Project Maman blogipäivitys 14.1.13. En kestä :LOL: !
Project Mama: Raskausviikot explained
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos linkistä Mimmilii Niinpä, "38. Kaapit on siivottu ja sairaalakassi pakattu" :LOL: Vuoden mutsi -kirja on kanssa lukemisen arvoinen. Nauroin monessa kohtaa ihan vedet silmissä.

(.) Viime yönä oli ensimmäinen öinen supistelusessio. Puolen yön jälkeen tuli parin tunnin ajan supistuksia 10 min välein. Ei niillä vielä kyllä synnytetä vaikka kipeitä olivatkin, mutta selvästi jotain ainakin tapahtuu..kuopuksen kanssa tätä jatkui vajaan viikon ennen kun syntyi, toisessa odotuksessa taas 4 viikkoa putkeen viikolta 36+ lähtien. Siinä meinasi kyllä oikeasti hermot mennä väärien hälyytysten kanssa (vilkutus ainakin pisangille, eevin äidille ja muille vääristä hälyistä kärsiville!). Itsellä oli viime yönä vielä sellainen olo että, huh ettei nyt vielä lähtenyt syntymään. Ensimmäisten supistusten myötä kun alkoi vallata melkein pakokauhu, että apua nytkö tässä oikeasti joutuu synnyttämään...ehkä mä vielä tartten muutaman yön henkiseen synnytykseen valmistautumiseen tai olo ei ole vielä riittävän tukala..

Neuvolaan olisi tarkoitus suunnata kohta. Tuskin mitään ihmeellistä siellä tulee, en ainakaan keksi mitään mikä ei kotimittareilla jo näkyisi, mutta ihan kiva taas mennä kun on omalle terkalle aika pitkän joululoman jäljiltä.

riskilä ja vauva 38+2
 
Mimmilii mulla kans 39+6, huomenna ollaan valmiit =) saapas nähdä millon pikkuset on =)
Mielialan vaihtelua, kaikkea positiivisen ja negatiivisen väliltä löytyy. suppareita on, mutta hyvin epäsäännöllisesti. Mää taidan kans mennä heti kunnolla yli, täältä tullaan vko 42 =)
 
Mimmilii kiitos linkistä, olipa hauskaa luettavaa ja tosiaankin hyvä blogivinkki! :D

Täälläkin neuvolapäivä, oikein hyvään suuntaan homma menossa, sf-mitta on laskenut viikossa 2cm! Eli vatsa alkaa nyt laskeutua ja se taitaa olla mulla tällä hetkellä ainoa selkeä todistus siitä että loppua kohti ollaan menossa :)

eli tässä tuloksia:

vko 38 + 1

paino: 68.8kg (69kg) -200g
turvotus: - (-)
verenpaine: 102/70 (110/76)
protskut ja sokeri: - (-)
rauta: 125
sf: 34,3 (36,4)
syke: 133 (143+)

Kaikki on siis loppua kohden nyt tosi hyvin, tällä jos mentäis nyt loppuaikakin niin olisi mahtavaa! Itsellä on olo et synnytys starttaa vasta helmikuun puolella, veikkaan itse Runebergin päivää 5.2. eli viikkoa lasketun yli. Mutta saas nähdä :p
 
mimmilii Kiitos! Kohta 35 osu niin nappiin "Joitakin se saattaa vaa vituttaa." JEP!!

Täällä ollaan levottomia. Koko vartaloa jomottaa tosi oudolla tavalla vähä väliä ja huono olo aaltoilee. Tänä aamuna ku heräsin oli järkyttävä kipu alaselässä (vasemmalla kyljellä nukuin) mutta se helpotti ku nousin ylös. Eilen kun päikkäreillä olin, luulin herääväni järkyttävään supistukseen! Sattu lantioon ja alavatsaan ihan älyttömästi, MUTTA, olin kuitenki puolunessa (enkä siis täysin varma oliko kaiki harhaa) joten käänsin itseni toiselle kyljelle (oikealle), edelleen puolunessa, ja ilmeisesti nukahdin taas samantien. Mietin vaa että JOS se oli suppari, miks tuli vaa yks? Vai olisinko voinu nukkua niin sikeästi että en heränny muihin? Onko kellää ollu mitää samantapaista?

Kylkikipu pysyy edelleen mukana. Tais tulla pysyäkseen.
Huomenna on neuvola! En malta odottaa! Paineet taitaa olla tällä mammalla aika viturallaan (anteeks kielenkäyttö) ku ei pysty nukkuu kunnolla, ahistaa vähä väliä ja tuntuu että mistään ei tuu mitään. Ääh! Levotonta alkaa olemaan. Ja ku yksin olen joka päivä niin tuntuu että pää vaa yksinkertaisesti HAJOO!!!

J-Love ja Sintti 38+4
 
Täällä ollaan :wave: ihan taustailijan virkaa toimitettu ;)

Kiirettä pukannut parina päivänä. Tuli otettua ripsipidennykset ja uutta väriä hiuksiin. On juostu kaupoissa ja siistitty kotia. Mielenkiinnolla oon lukenut imetys -keskustelua ja muutenkin, aktiivisia ootte ollut :) Onnittelut taas uusille vauvautuneillekkin!

Tänään on jotenkin pöhnä olo. Hyvinkin tutulta kuulosti J-Loven olotilat. Yöllä heräilin alavatsakipuihin, ei kuitenkaan omasta mielestä supistuksiltakaan tuntunut. Klo 7.00 nousin ylös ja koko alavartalo aivan kipeä/puuduksissa. Lantiosta nilkkoihin. Nyt vasta on ruvennut helpottamaan, mutta vieläkin kävelen kuin paskat housussa :whistle: (anteeksi ilmaisuni) tai kuin olis oko kroppa jumissa. Aalavatsassa on edelleen kipuja ja persiissä meloni. Eli vauva puskee alas voimakkaasti. Väsyttää aivan totaalisesti, enkä jaksa edes pyykkiä pestä vaikka sitä kovasti suunnittelin vielä eilen illalla. Johan se poksuikin rv39+0, joten sopii kait minullekkin tulla jotain vaivoja :D

Eilen neuvolassa kaikki erittäin mallikkaasti. Sf on nyt 35, viime mittauksen aikaan oli laskeutuminen tapahtunut ja nyt taas noussut takaisin käyrän mukaiseksi. Painoa peräti +860g/vko, mutta ei havaintoa turvotuksesta. Vauvalla oli kova mylläys sydänäänten kuuntelun ajan ja hikka hieman häiritsi, kuului vain *naps* naps* anturista kun hikotti :) Hb noussut, jeee, ekaa kertaa tässä raskaudessa sain sen nousemaan! Tupla-annos rautaa mennyt 2 viikkoa, alle 100 ollut koko raskauden hb ja nyt 108 - voittajafiilis ;)

Kiitos mimmilii linkistä :D

Adora ja nimensä veroinen Marakatti Hiljentynyt ei meinaan ole. Nyt katton jotain hyvää ohjelmaa ja jatkan samassa asennossa kuin tähänkin asti ;)
 
Pakkasen puremaa päivää kaikille!

Neuvolassa on käyty aamulla, kaikki ok. Sydänäänet kuuluivat yllättäen vieläkin navan yläpuolelta, vaikka pää oli th:n mielestä jo hyvinkin laskeutunut. Ei kuitenkaan ole kiinnittynyt. Pariinkin otteeseen kokeili vauvan asentoa, ja kyllä siellä vielä ollaan pää alaspäin. Enpä usko, että enää tässä vaiheessa ihan huomaamatta vaihtaisi asentoa pyllytarjontaan :). Kun pelkkä kyljen kääntäminenkin saa koko mahan äärirajoilleen. Ja vaikka ruokahalu ja suklaanhimo on palannut, niin paino oli silti laskenut 100g! Hurjat sata! Tällä elopainolla se on vaan plussaa :) . Ja meneepähän vielä oma talvitakki kiinni, vielä kun siinä vetoketju kestäis tän loppuajan... :LOL:

Mutta tätä päivää värittää nyt sitten meikäläisen hammaslääkärissä käynti. Ja siellä suoritettu hampaanpoisto! Silloin lokakuussahan sille ei tehty mitään, ettei operaatio käynnistä supistuksia liian aikaisilla viikoilla. Sitten marraskuussa oli pakko mennä uudestaan, oli meinaan vihlontaa ja kipua toisinaan. Silloin paikattiin hoitopaikalla ja sanottiin, että juurihoitohan siihen tehdään. Vaikka itse sanoin, että pois vaan heti. No nyt oli pakko soittaa aamulla heti kasilta ajanvaraukseen, että menee 1g Panadolia pari kolmekin tabua kerralla eikä auta mitään. Eilisiltana saunan jälkeen koin pienen helv*tin kun koko oikea puoli naamasta tuntui räjähtävän siihen kipuun. Lopulta purin jäätä suussa, ja ulkopuolella pidin lunta pussissa. Onneksi sain kuiten nukuttua kun kolme Panadolia vissiin viimein auttoivat. Tällä hetkellä puudutus vielä vaikuttaa, saapa nähdä mikä tuska on kohta edessä :O. Ja nälkäkin ois, mutta yritän nyt noudattaa ohjeita tarkalleen, kun ei kuulemma alkanut veri nousemaan siihen reikään, isosta hampaasta jäi iso tyhjä kuoppa. Onneksi siihen laitettiin jotain tuppoja sisälle ja vielä vähän tikattiinkin, jotta ei jäisi niin ammolleen.

Ja kaiken tämän jälkeen, vauva potkii oikein hienosti ja liikkuu! Pari tiukempaa supistusta on tullut tuon operaation jälkeen, mutta ei mitään huolettavaa. Naurettiinkin sen hammaslääkärin kanssa kun hän sanoi, että ensi viikolla sitten voisi poistaa sen tikin, vaikka itsekin, että no siellähän ne voivat synnärillä auttaa jos ei itse sitä saa poistettua! Että siinä samalla kun tehdään sisätutkimusta niin samallahan ne tuonne suuhun kurkkaavat :LOL:

Mutta nyt taitaa sohva kutsua makuuasentoon. Nämä supparit näköjään meinaa vähän juilia kivuliaammin, vaikka eivät säännöllisesti tulekaan. Jos sitä vaikka hetkeksi nukahtaisikin, niin ei kieli etsiytyisi tuonne puuttuvan hampaan koloon koko ajan.

Vilipi ja Tyyne 38+6
 
Ou nou! Noissa ohjeissahan sanotaan, että pitis välttää fyysistä rasitusta tää päivä, mieluiten kaksi, ettei verenvuoto ylly kovin pahaksi. Älä siis vauva vielä tänään ala syntymään! :) :heart:

Vilipi ja Tyyne 38+6
 
Joo-o nyt on kakat housussa tää mami...Tulin käymään päivystyksessä liikkeiden takia,jotka vähentyneet todella huomattavasti ja siinä se lääkäri totesi että laitetaanpa sut käynnistysosastolle.liikkeitä ei tosiaan kamalan isoja ollut ultrassakaan,sykkeet oli kuitenkin vauvalla tosi hyvät ja auki olin jo 3cm vaikka eipä mulla oikein mitään kipuja ole ollut edes tai supistuksia täs viimepäivinä.No se on kohta kalvot puhki ja odotellaan miten etenee.Pelottaa niin perkelesti:'(
Toivottavasti on terve tyttö kohta sylissä:heart:

Mami*3 ja Rusina 41+0
 
ÄitiliiniX5:lle suuret onnittelut!!!:heart:
Ja Mami*3:lle jättitsempit!!!:hug: Hyvin se menee!!=) Voimia suureen ponnistukseen!!
Riskilä: isot sympatiat väärästä hälystä.:( Ne on niiiiin syvältä...

( . ) Joo, eipä tainnu mun intuitio pitää alkuunkaan paikkaansa, eipä oo synnytyksestä merkkiäkään, vaikka odottelin, että josko viimeistään tänään. Noniin ja sitten turhauttaa, blaah... Syntyis jo........!!

Pisang ja Nuppu 39+1
 
Onnea tytöstä Äitiliinix5!!! Ja tsemppiä Mamix3, jännää :)

Neuvolakuulumisissa ei tosiaan mitään ihmeellistä ja hyvä niin. Sf 34 eli keskikäyrällä mennään, pissa puhdas ja paineet 112/75, turvotusta vähän ja paino +500 g viime viikosta, RT ja vauva tiukasti kiinnittynyt. Kovasti vauva liikkui sydänäänten kuuntelun aikana puolelta toiselle ja jatkuvasti oli vaikea saada äänet pysymään anturin ulottuvilla. 130-170:n välillä syke. Niin kauan taas etsittiin ääniä selälteen, että lähtiessä oli ihan kammohuono olo.

Riskilä 38+2
 
ONNEA PRINSESSALLE JA ÄITILLE!! Ihanan pieni nyytti <3
Mami*3 lle ISOT tsempit sulle!! Toivon todella että kaikki menee hyvin :)

Itsellä ei edelleenkään mitää merkkejä synnytyksen kähestymisestä :mad: kylki vaivaa eikä helpotu edes kuumalla kauratyynyllä. Siivoilin yääl kotona muutaman tunnin toivoen että vähä sais potkua, mutta eipä mitää outoja tuntemuksia..
 
Onnea äitiliini ja tsemppiä mamille!! Toivottavasti sulla on pieni jo sylissä :) <3

Jumaleissön että tuohon välilihan leikkaushaavaan sattuu! Synnytyksestä huomenna viikko, ja pistely on inhottavaa... :( Tosin, oon istuskellut varmaan vähän enemmän ku on sallittua, pitäisi vissiin vielä imettääkkin makoilleen, mut se on tosi epämukavaa. Vessassa käydessä suihkuttelen haavaa aina haalealla vedellä ja se yleensä helpottaa hetkeksi.

Meidän poitsu on uskomattoman liikkuvaisa ja terhakas! En tiedä onko se levottomuutta vai mitä, mutta pari kertaa päivässä kaikki raajat liikkuu samaan aikaan joka suuntaan ja yrittää sylissä ponnata itseään ylös jaloillaan masusta vauhtia ottaen ja päätään yrittää myös taivuttaa taaksepäin. Mietin tässä, että taisi olla kyllä joskus masussa samanlainen, kun sen verran rajuja venytyksiä tuntui... :D Itkeskeleekin pieni välillä, ja pikkuhiljaa saan sen jo vähän helpommin rauhoittumaan. Eiköhän tää tästä vielä, itseluottamus kasvaa päivä päivältä!

Toivottavasti pisang ja muut malttamattomat pääsevät pian synnyttämään! :)

Pinsuli ja pikkunen 6 vrk <3
 
Eilen oli se painoarvio, 2965g. Arvio piti esikoisen kohdalla paikkaansa, jospa nytkin. Pieni vauveli siis olisi vissiin tulollaan. Sf-mitta 32.
1,5cm oli kanavaa jäljellä ja sormelle auki, lääkäri tunsi pään. Vauva ei tosiaan ole kiinnittynyt/laskeutunut, mut ensimmäinenkin laskeutu synnytyksen edetessä. Eli en tiedä niistä kiinnittymiskivuista mitään.

Eilen illalla alkoi voimakas pääkipu, jatkuu edelleen :( Soitin synnärille ja käski ottaa 1g Panadolia, ei mitään apua. Paineet normaalit, ei turvotusta, valkuainen yhdellä plussalla, mullon kotona noita testiliuskoja. Pitää seurailla. Nukuin päikkärit ja kävin verkkasen pikkukävelyn koirien kans ja ei auta mikään.

Kylkikipua mulla kans, esikoinen oli samalla puolella ja tämä tykkäsi asettua samaan kohtaan, niin kylkeä juilii ja polttelee lähes kokoajan.

Nyt vauva liikku äsken tosi hurjasti, sattu jonnekin tuonne alas ihan sairaan kovaa ja ihan unohtu pääkipu hetkeksi :D Tänään muuten hän ollut rauhallisempi, vaikka aika vilkas kaveri on ollut. Mä niin odotan jo synnytystä!
 
nyt vasta kerkesin ja muistin tulla päivittämään.

Eli vettä aloin lorahtelemaan sunnuntaina 12.1. aamulla ja päivän olin kotona, tays siin menin illasta 8 maissa ja ottivat minut sisään koska matkaa meiltä sairaalaan on yli tunti.

Yö sairaalassa kului niin että heräilin supistuksiin, mutta sitten ne aina loppui. Käyriä otettiin tiheesti Aamusta nukuinkin pitkään ja 11maissa oli lääkäri joka tarkasti että lapsivettä oli vielä kuitenkin ja aloitettiin käynnistelemään. Sitten sain ekan murun ja niin alkoi odotus, eikä mitään. Otin unet ja 4 tunnin päästä sain toisen murun ja sitten alkoikin tapahtumaan. Kello iltapäivä neljä tuli eka kunnon supistus, vaihtelin siinä lakanat ja kävin suihkussa. Kello iltapäivä viisi kivut yltyivät niin että pyysin katsomaan ja tilanne edistyi, otettiin käyrää.
Noin kello 6 lähdin saliin ja sain epiduraalin, laitto meni tosi hyvin ja apua sain pian siitä. Matka saliin oli tosin aika tuskainen, supistukset tulivat päälle sitten loppu viimeksi niin rajuina.
Mies oli sairaalalla noin kello 20 ja hieman ennen puota 21 alkoi ponnistuttamaan, 4 min ponnistus ja tyttö syntyi :heart: . Yleensä ponnistusvaiheeni on kestänyt noin puoli tuntia, mutta nyt vauva vaan tuli niin vauhdilla sitten että meni näinkin nopeasti.

Tyttö painoi 4420 ja pituutta oli 51 cm ja syntyi siis 13.1. Kummatkin voimme siis hyvin.

Onni on myös että voin imettää, tyttö ei ole kellastunut. Kotio pääsimme 15 päivä.

Isosisarukset ovat ottaneet vauvan hyvin.

Onnea myös muille vauvautuneille :flower: ja paljon voimia muille loppuodotukseen ja synnytyksiin :) !
 
Ihan kuin pikkainen vihdoin meinaisi laskeutua tai jotain ihmettä häärää, kun on alapää jokseenkin kipeä. Muutama tippa tuli verta, mutta en sitten tiedä mistä. Ehkä jotkut ihan pienet pukaman tapaiset oli viime raskaudessa. Tulisi edes yksi supistus niin tuntuisi, että asiat etenevät. Vaikka päättyisi sektioon, niin olisi kiva, että jotain tapahtuisi. Aika väsynyt olo alkaa olla. Hemoglobiini ollut matala jo viikkoja, että ehkä sekin väsyttää. Tytön oon kävellen vienyt hoitoon, että saa seuraa muista lapsista. Tuntuu parin kilometrin matkakin ihan ponnistelulta väsyneenä. Koira saa samalla lenkit. No ei auta kuin odottaa. Ei tässä ole edes laskettua aikaa saavutettu.
 
Vilipi, auts mitä kidutusta oot joutunut kokemaan. Tuli ajatus: "Eikö riitä että pitää kohta synnyttääkin" ;) Toivotaan sulle ettei vauva nyt pariin päivään synny.

Onnea Äitiliinix5 ja Mami*3:lle tsemmaukset vielä!!

Pinsuli, muistaakseen epparihaava voi olla kipeä parikin viikkoa. Riippuu paljon myös siitä mille kohtaa on tullut tikkejä. Istua saat ihan niin paljon kuin vointi sallii, ihan hyvin imettää ainakin kannattaa istualtaan, jos se helpompaa on niin. Muuten kannattaa suosia pötköttelyä, jos istuminen lisää kolotuksia :) Ja kipuun kannattaa ottaa ihan särkylääkettäkin! Kyllä se siitä :) Niin ja on nuo omat vauvat ainakin ollut ihan liikkuvaisia vastasyntyneinä :) Ja aika nopeesti ovat pyrkineet "ylös ja pystyyn", tarkoitan etteivät ihan makuullaan sylissä ole viihtyneet. Vauvan luonteenpiirteistä varmaan nämä asiat paljolti kiinni :)

Sellainen kysymys tuli mieleen. Kaikille jotka ovat saaneet synnärillä vesiperäruiskeen. Se on asia jota en ole aikaisemmissa synnytyksissä kokenut ja täysi suoli onkin ennen ponnistusvaihetta ollut vähän vauvan laskeutumisen tiellä - Tällä kertaa suunnitteilla on siis suolen tyhjentäminen synnärillä. Mutta miten se käytännössä on toteutettu? Joutuuko siinä kauankin makoilemaan letku takapuolessa jne. Kaikki kokemukset tervetulleita :) Kiva jos on kauheat supistukset ja pitää ootella ensin jonkun veden valumista takapuoleen ja sitten istua vielä aikansa pöntöllä! Mun pahimmista painajaisista synnytyksessä :D

Adora, edelleen 39+0 Joka kärsii The Ensimmäistä kertaa kunnon närästyksestä :| Varmaan iltapalaksi syöty verigreippi aiheuttajana. 2 Rennietä otin, vei terävimmän kivun, joten koitan lähteä nukkumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli

Yhteistyössä