**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Hei!
Meille syntyi tyttö 16.1 klo 02.48. :)
3990g, 52cm, py 37cm.


Pikanen synnytystarina:
Vedet meni 15.1 puolella klo 23.23, ja siitä supparit koveni heti tosi kipeiksi. Lähettiin synnärille ja siellä mukava kätilö otti meijät vastaan.
Käyrällä piti kärvistella hetki ennen saliin menoa.

Salissa kokeiltiin aquarakkuloita ja ilokaasua.
Olin jo 6cm auki. Ilokaasu ei ollu mun juttu.
Lääkäri tuli ja pisti pcbn ku olin 7cm auki ja sen kanssa mentiin loppuun asti.

Ponnistin 1h 8minuuttia ja lopuksi siis lääkäri tuli imukupin kans avuksi ja tehtiin eppari.
Hyväkuntonen tyttö synty ja minäki selvisin hengissä, suht vähin vammoin. :)

Nyt toivon vaan että päästään tänään kotiin. :)

niin ja synnäri on kpks, eikä tyks :)

paum & vampula n. 2vrk.
 
Onnea kovasti kaikille vauvan syliin saaneille!! :flower:

En ole ehtinyt paljon kirjoitella, mutta eipä mene meilläkään kaikki tämän vauvelin kanssa helpolla. Viikolla otettiin taas bilirupiini-arvot, koska tyttö on vieläkin ollut keltainen ja nyt ne olivat sitten nousseet sen verran, että joutui valohoitoon. Keskiviikkona tulin tytön kanssa sairaalaan ja kolmatta päivää täällä ollaan. Pitkän matkan takia minäkin olen saanut olla vauvan kanssa myös yöt osastolla. Ikävä muita lapsia ja kotiin on kova, mutta ei auta, näillä mennään. Valoilla tytön arvoja saatiin jo laskettua, mutta eilen tuli vähän takapakkia, kun valoista huolimatta tytön arvot eivät olleet laskeneet. Nyt seurataan mitä arvoille tapahtuu, kun tyttö on ollut yön pois valoista. Mitään tietoa ei ole kauanko sairaalassa joudumme olemaan. :( Mutta tytöllä nyt ei onneksi hengenhätää ole ja keltaisuus ei ole hänessä "oireillut" väsymyksenä, ruokahaluttomuutena ym. Kunpa ne arvot nyt vaan viimein lähtisi kunnolla laskuun ja voitaisiin elää kotona vauva-arkea.

Tsemppiä myös kaikille masua vielä kantaville! :)

Lynette ja viides muru 2vk ja 1vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: eevin äiti
Voi mahottoman paljon onnea teille vauvan jo saaneille! :flower: Nyt olikin monta :)

Adora, onneksi on puudutukset keksitty, sen jälkeen kun ne laitettiin ikeniin niin ei ole tuntunut mitään. Tänä aamunakin heräsin puoli kuudelta siihen ajatukseen, että "mitä! ei vieläkään kipua?" :D Muistaakseni aikaisemmissa poistoissa on kuitenkin sen pari päivää tykyttänyt siihen kuoppaan, nyt ei mitään. *koputtaa puuta :whistle:*

J-Love, käythän kertomassa, että onko se nyt sitten kiinnittymistä vai jo peräti ennakoivat supistukset? :)

Minulla ei ole kiinnittymisestä kokemusta muuten kuin esikoisen kohdalla. Mutta muistan sen olleen sellainen humpsahdus, ei sattunut eikä mitään. Mutta sen jälkeen oli kyllä sellainen pää jalkojen välissä olo, liitoskivut tuli siinä vaiheessa jo nukkuessakin, jos ei muistanut laittaa kahta tyynyä jalkojen väliin ja muutenkin asentoa piti vaihtaa tosi usein. Toki noista muistakin on ollut liitoskipuja, mutta ei ehkä niin pitkäkestoisia kuin esikoisen kohdalla.

Tänään on The Päivä, kun saadaan tietää, lähteekö mies töihin toiselle paikkakunnalle vai ei. Sillä sitä varmaan ei saanut enää unta sen puoli kuuden jälkeen. Pitää varmaan ottaa pikku päikkärit ;)

Vilipi ja Tyyne 39+0 POKS!
 
Oi, taas lisää vauvoja :) Onnea paum ja mami*3!! :heart:

Joo, väärät hälyytykset on rassaavia. Edellisyönä vielä olin ihan tyytyväinen, että supistelu loppui, tänä yönä otti jo aivoon. Taitaa yläpääkin alkaa olla kypsää tavaraa synnyttämään ;) Kolmelta heräsin suht kipeisiin supistuksiin, joita tuli 10 min välein. Jatkuivat n. 1.5 h muuttuakseen sellaiseksi koko lantion alueen kipeydeksi ja paineeksi. Sängyssä en pystynyt olemaan, suihkussa kävin ja se helpottikin niin paljon että 5.30 olinkin jo valmis kömpimään takaisin sänkyyn. Vähän vielä ehti nukkua ennen lasten aamutouhuja. Lievästi tööt olo nyt, mutta johan tässä voi kömpiä vällyjen alle takaisin..jotenkin vaan niin sellainen olo, että ei enää montaa päivää mene, että tämä vauva syntyy. Mutta voitte sitten muistuttaa kun kärvistelen kymmenettä peräkkäistä yötä samassa touhussa :LOL:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!!

riskilä ja vauvalainen 38+3
 
Öisiä supistuksia ja kiputiloja -kerhoon liityn minäkin ;)

Klo 3.30 eka kipeä supistus. Koiranunta klo 4.30 asti, havahdellen supistuksiin. Nousin jo juomaankin. Meni jo väsymys ohitse ja valvoskelin ajatuksieni kanssa. Lantiossa ja kyljissä myös jatkuva kiputila. Paineentunnetta. Viimeinen supistus klo 5.50 ja 6 jälkeen nukahdin. Tunti unta ja soi jo kello. Onneksi kuopuksella on tänään hoitopäivä. Ensin ajattelin meneväni hoitoon viemisen jälkeen heti nukkumaan, mutta en malttanut.

Tänään olisi meinaan kova tarkoitus SUURsiivoukselle. Vielä viimeisen kerran ennen vauvan syntymää :) En kyllä aikonut tehdä sitä itse, vaan odottelen miestä iltapäivällä saapuvaksi töistä, hän saa imuroida, tuulettaa matot ja pestä lattiat. Mulle jää pölyt ja vessat. Laitoin lakana/pyyhe pyykkiä jo pyörimään ja siivosin lasten rojuja. Pakko tehdä koko ajan jotain ettei väsy iske kunnolla päälle.

Onnea Mami*3 ja paum! Joko J-Love lähti synnyttämään?!
 
Naiset naiset! Täällä ollaan vielä, yhtenä kappaleena kylläkin. Tais yölliset tapahtumat olla sitä mitä arvelin. Neuvolassa käytii hetki sitten ja tyttö on kiinnittynyt! :) Mutta vielä tosiaan odotellaan. Vähäsen tuntuu "jotain" alaselässä , lantiossa ja vatsassa, mutta en tiedä mitä :D Katsotaan millo se lähtö nyt sit tulee :) Tässä vähä numeroita neuvolasta:

Verenpaine: 121/79
Hemoglobiini: 123
Sf-mitta: 32 (viime viikolla 33)
Tarjonta: RT (edelleen)
Tytön syke: 137
Oma paino: 85,8 (viime viikko 85,1)
Pissanäyte oli puhdas!
Kaikki näyttää kaikin puolin hyvältä <3

Hirmuisasti onnea hajaantuneille mammoille!!


Ja Lynette paljon voimia sulle! Toivottavasti pääsette kohta kotiin ja kaikki menee hyvin :heart:
 
No niin, se on nyt sitten 40+0. Ja olo aivan normaali. Ei sitten mitään! *mutinaa*.

Mun on pitänyt kysyä yhtä juttua niiltä, jotka on myös Facebookissa tammikuun odotusryhmässä. En halunnut raskausaikana kirjoitella omalla naamalla, kun mulla on vähän sellainen työ, että jotenkin tuntui liian avoimelta kirjoittaa niinkin henkilökohtaisesta asiasta kuin raskaudesta, niin että joku vois tuntea... Kuulostaa oudolta,mutta mua ahdisti silloin liittyä ryhmään. Nyt kuitenkin, kun vauva syntyy (sitten joskus...*sitä samaa mutinaa*), olisi kiva jutustella myös naamakirjan puolella vauva-arjesta ihan omallakin naamalla =). Mutta pääseekö porukkaan enää? Tuleeko uutta ryhmää syntyneille?
Tätä voisitte siellä naamakirjan puolella pohtia.

Ja onnea vauvoista :heart:!!!

mimmilii ja 40+0
 
Joku kyseli vesiperäruiskeesta. Mie sain sen, kun menin esikoista synnyttämään. Ei siinä kauaa menny, ku se vesi sinne valutettiin ja siitä sit nousin pöntölle ja aikas äkkiä se suoli tyhjeni. Haluan ehottomasti nytkin jos ei vatsa toimi kunnolla ennen synnärille menoa.

Voi kun tämä vauveli tulisi äkkiä ulos. Alusta astihan olen sanonut, että synnytän 23 päivän joten toivottavasti viimeistään silloin. ;) Ei mut ens viikon aikana ois kiva. Mua on alkanu pelottaa/jännittää ajatus käynnistyksestä. Sitä en missään nimessä haluis mut en myöskään haluis ottaa riskiä, et istukka lakkais toimimasta yhtäkkiä.. Ihme pelkoja ilmaantunu yhtäkkiä! :ashamed:

Tine ja Masukki 39+4
 
Onnea Vauvaantuneille :heart:
Tippa linssissä täällä luen teidän juttuja.
Aamulla heräsin selkä ja jalka jomotuksiin, hetken kerkesin jo olla hymyssä suin, mutta ei niitä enään tunnu juurikaan.
Minä haluan kans sinne naamakirjaan mukaan jos perustetaan ryhmä syntyneille :wave:
POKS 40
tätä on odotettu!
 
Vesiperäruiske tuikattiin mulla vaan ahteriin, meni noin kymmenen sekuntia koko toimituksessa. Sitten tuli ihan jäätävä kakkahätä ja vessaan vaan :D Vaan oli se epämukavaa, huhhuh... :( Mutta hyvin nopee homma tosiaan, eikä mitään letkuja käytetty!

Epparihaava on pahenemaan päin. Kaikissa asennoissa tuntuu ku alapäässä sojottais joku piikki. Pissaaminen on aivan kamalaa...

Onnea vauvoista taas! :heart:

Pinsuli ja pikkunen 1 vko <3
 
Hei taas ja onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Äsken kävin äitiyspuolen neuvolassa viimeistä kertaa, ensi viikolla siirrynkin sitten äitiyspolin puolelle yliaikaisuusasiakkaaksi, ellei vaava synny sitten ennen sitä (ei oirettakaan ole että olisi syntymässä, supistukset hävinneet, limatulpasta ei tietoakaan...). Tänään tosin "vasta" rv 40+6, joten onhan tässä vielä vähän aikaa ennenkuin oikeasti menee yliaikaiseksi. Tosiaan, jossain välissä huomasin neuvolakortista, että olivat sinne merkanneet la:ksi 12.1, vaikka omien laskujen mukaan sen piti olla 13.1. No, päivä sinne tai tänne ei enää tässä konkurssissa tunnu.
Mutta voi tätä turhautumisen määrää, joka toinen päivä menee itkiessä ja joka toinen päivä sitten olen ihan reipas. Lääkäri jo lokakuussa varoitteli, että kohdunkaulan muutosten takia tää lapsi tuskin on kohdussa täysiaikaisuuteen asti, sitten joulukuun alussa lääkäri kehotti pakkaamaan sairaalakassin ja olemaan varuillaan. Muutama viikko sitten th sanoi, että tää vaava on jo ihan tuloillaan, ei tätä ainenkaan käynnistää tarvi. no, tänään sitten sain ohjeet ya-kontrollin varaamiseen. Tässä on oltu jo niin monta viikkoa lähtökuopissa, ettei vaan enää jaksais (valivalivali... anteeks :ashamed: )

Mua on alkanu huolestuttaa, että jos tää ei nyt kohta ala syntymään, niin kuinka isoks tää vaava ehtiikään kasvamaan. Mitään ultralla tehtyä painoarviota en ole missään vaiheessa saanut, tänään terkkari (joka on myös kätilö ja ollut synnärillä töissä) tunnusteli, että pitkä poju on tulossa, muttei muuten vaikuta mitenkään jättimäiselle.

Maanantai 21.1 päivä ois hyvä päivä synnytää, silloin ois myös puolison synttärit. Sais jatkossa vietettyä molemmat juhlat samalla kertaa.

Ja fb-ryhmästä jos sellainen perustetaan, mieluusti liittyisin sinne synnyttäneiden puolelle (jos tää nyt ees IKINÄ syntyy...) . Raskausaikana en sinne jostaan kumman syystä ikinä liittynyt, oon vaan täällä stalkannut muiden kuulumisia ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille teille!

Terkuin omanapainen heidikaroliina ja aatu 40+6
 
No nyt sitten tuli rd:n takia aika äippäpolille ja kokoarvioon (sokerit heittelee). Ei tässä muuta, mutta aika on vasta ens torstaille ja jotenkin vaikea näiden supistusten ja kipujen kanssa uskoa, että olisin edelleen silloin yhtenä kappaleena. Vaan eihän se mahdotontakaan ole, tiedän. Vähän vaan harmittaa kun olen tästä kokoasiasta stressannut ja puhunut joka neuvolakäynnillä ja lääkärissä niin nyt sitten herätään sitä tässä vaiheessa pohtimaan..

Fb-ryhmään minäkin tulisin mielelläni. Ryhmä ehti silloin just sulkeutua ennen kuin heräsin asiaan ja se on nyt kyllä harmittanut muutamaan otteeseen. Voidaanhan me rannalle jääneet ruikuttajat tietty perustaa omakin jos liittyminen toiseen ei enää onnistu..
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea kaikille jakautuneille!!! :heart:

Pinsuli, käytätkö käsisuihkua samalla, kun käyt vessassa? Mulla toi viimeksi ison avun ja hävitti kaiken kirvelyn ym... Sain tosin vaan muutamia nirhaumia, mutta kaipa tuosta voi olla apua isompiinkin haavoihin. :)

Täällä ollaan kolmatta viikkoa kipeänä ja kauhulla mietin, saanko itteäni ollenkaan kuntoon ennen synnytystä. :( Nyt antibiootit päällä, mutta mitään apua ei tunnu niistäkään olevan. Maanantaina sitten kai taas mentävä lääkäriin näytille, josko laittaisivat tujumman kuurin mulle. Huoh... Muuten olo olisi aivan loistava. Ei supistele, ei kolottele, ei särje (raskaudesta johtuen, muuten kyllä)... Nukkuminenkin onnistuisi varmaan loistavasti, jos vaan saisin henkeä, enkä heräilisi koko ajan yskimään. Kauhulla mietin, että mitä pikkuinen mahtaa meinata tästä kamalasta lääkemäärästä, minkä oon joutunut viime viikkoina vetelemään. Pakko myöntää, etä ihan ohjeiden mukaisilla annoksilla en oo koko aikaa selvinnyt. :'(

Neuvola oli rv39+1.
Paino -500g/vk, edelleenkään en saa kunnolla syötyä, mutta kaipa tämä tästä korjaantuu. Eilen tuli jo hiukan paikkailtua tilannetta pizzalla ja irtokarkeilla. :D
Sf 37 (sentin nousu taas)
Sykkeet 140 paikkeilla
Rt
Pissa, paineet ym. kunnossa.
Yliaikakontrolliin varataan aika kuulemma vasta 42+, jotta saa vauva kaikki mahdollisuudet tulla itsekseen ulos.

Paljon jaksamisia kaikille jotka kipujen ja väärien hälytysten kanssa kärvistelevät! Toivottavasti saatte nyyttinne pian syliin. Jotenkin niin outoa, kun oma olo ei yhtään ennakoi tulevaa synnytystä. Keskiraskaudessa olo oli välillä niin kamala, että mietin, miten tän raskauden oikeen loppuun asti kestänkään. Ja nyt sitten ei tapahdu mitään. :D Tänään oli ehkä yksi astetta napakampi harjoitussuppari havaittavissa, mutta sekin vain, jos pisti kaiken mielikuvituksen peliin. Mutta onhan tässä vielä kolme viikkoa aikaa kokea jos mitä kipuja ja jomotuksia. :D Nyt sentään saatiin mies kotiin, niin ei tarvi enää pelätä "yksinäistä" synnytystä!! Niin ja vihdoin oon pakannut sairaalakassin ja tänään pesin viimeiset vauvatarvikkeet/vaatteet ja keitin tutit. Eli loppuajan voinkin sitten käyttää vaan odotteluun ja (toivottavasti) itseni paranteluun. :)

meand 39+3
 
meand Jeps, käytän käsisuihkua samalla, mut toi meidän vessan veden lämpötila on ihan uskomattoman inhottava. Joko liian kuumaa tai liian kylmää. Kun sen veden pitäis olla haaleeta D: Kyllä meinaa itku tulla melkein aina pissalla.

Mäkin voisin FB-ryhmään liittyä :)
 
Kannatetaan FB-ryhmää!! :)

Tänne iski mammakohtaus. Tein uunissa pastaa bolognesekastikkeella ja sit piti saada jotain makeeta..aloinpas sit yhtäkkii leipoo suklaanuffinssejä, njam! :p
Välillä tulee aaltoilevaa "painetta" lantioon (tai mikskä sitä nyt sanoo) joten oletan että jonkunlaisia supistuksia nää nyt on.

Tyttö tykkää törkätä tota peppuunsa tänne yläkylkiin ku teki taas niin kipeetä että huhhuh!
 
Paljon onnea kaikille ja vauvansa saaneille! :heart:

Täällä on tullu vietettyä hiljaiseloa, kun nettiin pääsee pitkälti pelkällä puhelimella ja tää näpyttely vie järjen kun on niiiiiiiiiiiin hidasta. :D Lisäks mä oon niin vihreä kateudesta, kun kaikilla muilla tuntuu olevan edes jonkinlaista merkkiä synnytyksen lähestymisestä ja täällä ei niin mitään. Ei supista, ei purista, ei ahdista eikä mitään. Vittu. Tämä syntyy varmaan joskus esikouluiässä vasta. :stick:

fb-ryhmä ainakin sillon aikanaan tuntui olevan varsin tarkka tosta liittymistakarajasta, mutta jos on kovasti innokkaita liittyjiä, niin mä voisin tässä ehtiessäni koittaa askarrella uuden ryhmän "mattimyöhäisille"? :) Varmaan samoilla pelisäännöillä ku se ensimmäinenkin, että omalla nimellä ja naamalla + luottamuksellisesti ja noin?

Mut nyt meen nautiskeleen tuosta esikoisestani, kun vielä ehtii. Saas nähdä miten herra huomion keskipiste reagoi ku vauva tulee. :) Oon aatellut sen ekan n. viikon nyt rauhoittaa synnytyksen jälkeen silleen, ettei tuu juurikaan vieraita häseltämään, vaan et lapset sais rauhassa tutustua toisiinsa eka ja löydettäsiin sellanen joku yhteinen rytmi tai jotakin. Saas nähdä kuinka suku vetää herneitä nekkuunsa, kun etenkin ukon puolelta olis jo esikoista ollu kaikki tulossa kattoon heti kotiutumispäivänä... :stick: Ällöttävää tuppaamista. Tällä kertaa ei onnistu. :p

Pipituuna & kakkone 39+0 pokspoks
 
Pipituuna Tuo on just oikea meininki, ettei heti päästä kaikkia vieraita kyläilemään, kyllä kaikki ehtii tulla vauvaa katsomaan aikanaan. Haluan kans olla ainakin ekan päivän vauvan kanssa rauhassa vaan, ilman ylimääräistä jengiä. Odotan esikoista ja vauva on ensimmäinen lapsenlapsi mun ja mieheni vanhemmille. Haluan silti, että meidän koira saa kans tutustua vauvaan rauhassa, ettei lähde vauvan ja eläimen yhteiselo heti väärälle tielle.

Uuden fb-ryhmän kyllä voisi perustaa, mikäli meitä ei enää huolita syntyneiden puolelle :). Voi kun nyt saisi viestiä sinne naamakirjassa oleville, että mitä tuumaavat asiasta tällä hetkellä. Mutta mulle ainakin sopii uusi ryhmä, ei mua ainakaan haittaa, vaikka olisi pienempikin porukka :).

Vielä kysymys teille uudelleensynnyttäjät synnytyssupistuksista. Onks se aina niin, että sitten kun ollaan avaavissa supistuksissa, että maha myös kovettuu kivuliaan supistuksen aikana? Kun mulla on tuota selkä- ja alavatsa särkyä ollut öisin, ja mun mielestä sillä on välillä ns. alku ja loppu (=supistus), mutta mun mielestä vatsa ei aina mene kovaksi. Ymmärsiköhän kukaan :)? Tätä mietin viime yönä. Oon kyllä tyytyväinen, kun oli viime yönä edes jotakin tuntemuksia, antaa uskoa, että ehkä jotakin tapahtuu.

Mimmilii ja rv 40+1
 
11h unta takana :heart: (no, juomassa kävin klo 6)
Ei kolotuksia, ei supistuksia, ei lantion puutumista. Ai, että, näillä energioilla vois lähtee synnyttämään :D

FB, mikä jottei :) Oon mattimyöhäisenä aktivoitunut täällä vasta äippäloman alettua. Niin alussa koin ettei mun olisi ollut järkevää liittyä fb-ryhmään, kun siellä kriteerinä oli olla edes jokseenkin aktiivinen. Koin sitten tämän paremmaksi paikaksi.

Pipituuna tuossa jo kertoili miten heillä otetaan vastaan vierailijoita vauvan syntymän jälkeen :) Mites muut on ajatellut tai jo synnyttäneet tehneet? Saako vieraat tulla heti vai onko joku aika jonka jälkeen ovat tervetulleita?

Meille saa tulla saman tien ja sairaalaankin :) (jos kaikki menee hyvin ja olen hyvissä voimissa!) Kyse lähinnä isovanhemmista, tädeistä ja enoista. Muut, ei niin läheiset, ei varmaan edes ajattele että ihan ekaan viikkoon tulisivat. Kuopuksen syntyessä kotiutumispäivänä jo kävi kahdet vieraat. Mua ei sillein haittaa, kiva vaan kun näkee kaikkia. Mutta jos olisi itse tosi väsynyt tai vointi muuten ei_hyvä, niin sitten saisi vieraat odottaa :)

Mulla repee maha ja on ihan älyttömän kipeä :( Itkua melkein eilen väänsin. Raskausarvet siis puskee nyt, näin viikkoa ennen laskettua-aikaa :kieh: Nahka on navan ympäriltä niin kipeä että eilisen olin paljain mahoin kotona ollessa. Tuntu et jos joku hipaseekin sitä niin se ratkee. Raskausarpiöljy loppui 2 viikkoa sitten, nyt oon mättänyt perusrasvaa tunnin välein jotta edes joten kuten pystyy olemaan. Enpä ole tämmöistä kokenut edellisissä raskauksissa, mutta nyt onkin isoin maha koskaan : /

Kiitos vielä vastauksista tuohon vesiperäruiske kysymykseen :) Nyt ei jännitä se enää niin paljon.

Adora ja Marakatti 39+2
 
Eipä ollut vauva vielä viime yönäkään valmis vaihtamaan maisemia. Kolmen maissa heräsin edelliseen yöhön verrattuna kertaluokkaa kipeämpiin supistuksiin, joita sitten jatkui viiteen asti. Ihan eivät olleet "tasalaatuisia" eli välillä tuli tosi kipeitä (piti kävellä, puuskuttaa ja hain kaurapussia helpottamaan oloa), välillä löysempiä ja välitkin vaihteli 10-15 minuuttiin. Kolmas yö nyt putkeen tätä ja aina herätys lähes tasan klo 03. Mikäköhän biologinen kello tässäkin vaikuttaa..no katsellaan kuinka monta kärvistely-yötä vielä edessä. Kovasti vaan on edelleenkin tunne, ettei montaa päivää/yötä tässä mene, mutta mistäs sitä koskaan taas tietää. Aamulla sain onneksi nukuttua pidempään ja illalla tajusin mennä ajoissa nukkumaan niin tänään on oikeastaan aika hyvä ja pirteäkin olo :)

mimmilii itse just tuota mietin viime yönä kun tuon supistusrumban aikana osa selkäkivuista oli hyvin eri tyyppisiä kuin ne "kunnon" supistukset (siis ne kipeät, selkäpuolella tuntuvat, joissa vatsa myös kovettuu). Eli sellaista aaltomaista selkäkipua oli kanssa mukana vaikkei varsinaiselta tuskaiselta supistukselta tuntunutkaan. En sitten tiedä mikä tekee mitäkin tuolla kohdunsuulla.

Ai niin ja verensokerit taas ihan p**llään :( En tajua miksei noi nyt pysy hallinnassa vaikka ihan samaa syön kuin viikko sitten..

riskilä ja vauva 38+4
 
Lauantaipäivää!

Olipas taas sellainen aamu, että olisko edes kannattenut nousta ylös. Ensin miehelle, joka oli herännyt minua reilusti aiemmin, mutinat ja narinat siitä, että vieläkin oli eiliset jäderoskat ja mukit ym. saunan jälkeen pitkin pöytiä. Sitten pojalle muutama huonosti harkittu sana siitä, että sinne mummon luo pitää lähteä nyt, kun kerran mummo siellä odottelee. No lapsella lopulta itku ja mullakin, mutta enhän mie nyt sitä lapselle näyttänyt. Ja kun sitten vihdoin tuosta lähtivät, niin alkoi kaduttamaan ihan hitosti. Miksi oi miksi en osannut pitää suutani kiinni?!? :'(

Noh, pitää nyt yrittää touhuta sen mitä olin ajatellutkin, että voidaan pelata illalla vaikka sit jotain lautapeliä tai pleikalla ottaa matsit.

Vierailijoita meillä on aina käynyt jo laitoksellakin, ja sinne odotan tälläkin kertaa isovanhempia käymään. No muitahan siellä ei oikeastaan oman perheen lisäksi saa edes käydäkään, ainakaan meilläpäin. Muuten saavat tulla käymään katsomassa vauvaa ihan omaan tahtiinsa muut, mutta mitään palveluksia ei kannate odotella :). En välttämättä ole keittämässä kahvia heti, ja pakasteesta nousee pullaa vain määränsä verran. Olen leiponut pakkaseen kääretorttuja, jotka halkaisen kahteen osaan ja tiikerikakkuja, jotka laitan kolmeen osaan, vieraita varten. Mutta jos en olisi jaksanut leipoa, niin en olisi ottanut kyllä mitään ressiä sen suhteen. Nyt vain on ollut tyttöjen synttäreiden ja joulun jäljiltä paljon kermaa ja kananmunia kaapissa, pitäähän ne johonkin käyttää :p

Huhhei, pitääpä lähtiä syömään jotain leiväntynkästä vaikka. Tosi vaisut liikkeet olleet tänään, vaikka äsken vedin ihan tikkujäätelön. Luulisi, että sokeri saisi vauvvan liikkeelle. Miks tää aina tuntuu viikonloppuisin, että on kauhian hiljainen? Onkohan mulla liikaa aikaa miettiä vauvan tekemisiä? Yritin tuossa jutellakin hänelle, että nyt on koneen päällä hoitopaikka laitettuna ja sairaalakassiinkin pakkasin jo hänelle vaatteita, itselle kotiinlähtövermeitä ja hygieniatavarat. Että nyt saa tulla tai ainakin ilmoitella itsestään, että onko siellä ahdasta tai muuta :) :heart:

Vilipi ja Tyyne 39+1
 

Yhteistyössä