**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Moikka kaikki! En oo kirjotellut oikeastaan ollenkaan ilmoittautumisen jälkeen mutta lueskellut oon ahkerasti :) Mulle voi päivittää tyttölupauksen

Hankintoja ollaan tehty jonkun verran, lähinnä vaatteita. Vaunuiksi ostin huuto.netistä I'coo Piit, piti saada pienet ja kevyet vaunut, jotka mahtuu meidän minipieneen hissiin ja semipieneen autoon. Nää on ihan täydelliset ja luulen ettei käytössäkään ilmene suuremmin puutteita.

seksihalut ei ole kovin kehuttavat johtuen ehkä siitä, että maha on jo vähän tiellä ja myöskin siitä, että atooppinen ihottumani on suorastaan räjähtänyt nyt raskausaikana ja kutinalta ei meinaa välillä voida keskittyä muuhun. :/

Synnytystä olen miettinyt positiivisella ja avoimella mielellä. Haluaisin mahdollisimman luonnollisesti etenevän synnytyksen vaikka tietenkään en voi tähän vaikuttaa. Ja haluaisin myös pärjätä ilman lääkkeellistä kivunlievitysta mutta mikään totaalikieltäytyjä en ole, jos tilanne vaikuttaa siltä ettei ilman pärjää, otan toki jotain mitä tarjolla on.
On aika hassua, että edes ajattelen näin koska ennen raskautta olin aina ehdottomasti sitä mieltä, että en synnytä koskaan, jos on ihan pakko niin sektiolla. Nyt en voisi kuvitellakaan haluavani sektiota vaan se on ehdottomasti viimeinen vaihtoehto.

Olen muutenkin löytänyt itestäni ihan uusia puolia raskauden myötä. En siis ole "lapsi-ihminen" ollut ollenkaan ja aikansa mua pelottikin, että jos en halua olla oman lapseni lähellä ja koen lapsen läheisyyden ahdistavana kuten olen vieraiden lasten läsnäollessa ollut vaivaantunut ja ahdistunut. Nyt nuo tunteet ovat poistuneet enkä voisi kuvitella mitään ihanampaa kuin saada oman vauvani syliin. On se ihan syystä pitkä aika olla raskaana, että ehtii itse kasvaa vauvan mukana valmiiksi ottamaan kaikki vastaan.

Kashlily ja Rapu poks 23+0 :)
 
Heissan taas kaikille!

Ensimmäisenä pahoittelut meiltä koko konkkaronkalta ellujokiselle :hug: koita jaksaa.

Harjoitussupistukset niitä on täällä tullut tiettävästi abaut siitä saakka kun oon potkutkin tuntenut eli viikolta 17 asti. Täällä meijän pikku poika tykkää köllötellä ylensä enempi vasemmalla puolella ja sit kun alkaa heräilemään ja melskaamaan niin sit on sillee pystysuunnassa viistossa(tiedä sitten että ylösalasin vai normaalisti :D ) ja tuntuu kyllä potkut niin käsissä kun jaloissa samaan aikaan :D

Seksihalut alkuraskaudessa ei olis mulla tehnyt yhtään mieli mut mies olis taas aivan toista mieltä ja nyt ei sitten ookkaan varmaan viimeseen 2kk seksistä ollut merkkiä kun ehkä kerran viikossa ja nyt on ihme kyllä jo toinen "kuiva" viikko menossa vaikka mulla olis halut katossa niin mies on niin väsynyt uuden työnalottamisesta että ei jää mulle päivässä aikaa kun ehkä tunnin verran ja sit hän menee jo nukkumaan....Hieman on ketutusta ilmassa mutta onneks nyt on viikonloppu joten jospa onnistais :)

Hankinnat tosiaan vaatteet,tuttipullot ja pinnasänky hommattu jo aikoja sitten :) Vielä olis turvaistuimen hankinta tosin ostan sen kaverin siskolta kun saan halvalla ja todella uuden näköinen eikä ole kolaroitu. Niin joo ja kait se rintapumppukin olis ihan hyvä hankinta mutta sen hommaan varmaan vasta sit kun ollaan lähempänä synnytystä jollei aikaisemmin ala maitoa tulemaan jo. Rattaatkin pitäisi hankkia mutta ajattelin että vasta joulukuussa kävisin etsimässä tai sitten netistä tilaamassa niin olis ehkäse uus asunto ja ehkä jopa tilaa säilyttääkkin niitä :D Sit perus rasvat,talkit sun muut ajattelin hommata sit hetkee ennen synnytystä...mitäs se napero vielä tarvitsee...ukoisin että aika pitkälle pärjää jo noilla :D

KYSYMYS! Te joilla ennestään lapsia niin kumpaa olette mielummin käyttäneet kantoliinaa vai rintareppua jos kantoliinaa niin minkä pituisia? Olen tuossa koittanu lueskella jos jotakin ja ainoa mikä on silmään pistänyt niin että koliikki vauvoille todella hyvä hankinta ja kuulin myös semmoisenkin että poikavauvat yleisimpiä koliikkiin (meille tosiaan poika tulossa).

Niin ja sit vielä toinen kysymys :D itse kävin tossa jo pari päivää sitten viemässä kelaan raskaustodistuksen ja parinviikon sisään pitäis tulla äitiys pakkaus, onko kukaan muu laittanut kela asioita järjestykseen ja ehkä mahdollisesti jo saanut äitiys pakkauksen? Meneekö ne kunnittain että jokaiselle kunnalle on ne omat äitiyspakkaukset että vanhat kun loppuu niin sit aletaan jakamaan uutta pakkausta vai onko yksi paikka josta sitten lähtee joka puolelle pakkaukset ja sieltä kun loppuu vanhat niin aletaan uutta jakamaan? Toivottavasti joku ymmärsi äskeisen kysymyksen koska hyvä kun itsekkään taas ymmärrän mitä koitan kysyä :'DD

Mutta jospa tämä tältä päivältä ja tämä mamma lähtee ruuan laittoon.
24+5 <3
 
Mäkään en oo hetkeen kirjotellu , vaik joka päivä käyn tääl lueskelemassa :)

Täällä menossa öö 25+3 , jos oikeen muistelen . Potkut tuntuu välillä turhankin kovin . Ihan selkeesti tuntuu kun kääntyilee mahassa ylös-alas :D Ja välillä huomaa et joku kohta masusta on 'korkeemmalla' kun muissa kohissa ja kova siitä kohtaa . Yritän veikkailla sitten tunnustelemalla et mikä ruumiinosa siinä oikeen on :D

Synnytystä en oo pahemmin miettiny . Parikertaa oon nähny painajaisia että vauva syntyy kun oon yksin kotona , enkä ehi sairaalaan ... Meiltä on sairaalaan matkaa päälle 60km . Pelottaa kanssa synnytyksessä jos napanuora on kaulan ympärillä , niin ettei pieni saa happea . Meillä on ollu lähipiiris tälläsiä tapauksia vähän liikaa :(

Supistuksiaei oo vielä tainnu olla . En tiiä , en osaa aatella miltä ne tuntuu :)


Hankintoja on tehty jonku verran . Vaatteita on ja pinnasänky käydään huomenna ostamassa . Vaunujen ja turvakaukalon osto on pahasti vaiheessa . Mielessä oli jo yhet vaunut , mut ovat liian isot hissiin ja painaavat sen 16 kg , joten ei sellasia jokapäivä viittis rappusia ylös ja alas raahata :< .
Turvakaukalon kanssa oon ihan hukassa . Itellähän ei oo autoo , mut vanhempien autoon sellanen pitäis hankkia . En tajuu mitään niistä isofix yms. jutuista . Mikä merkki on turvallisin . Pitäis sopia kahteen eri merkkiseen autoon jajaja APUA !

Mitäs vielä...jotain oli mut en ennää muista.

Zarix Just luin jostain et pakkaus vaihtuu koko suomessa sit samaan aikaan .Et joka kunnalla ei oo niitä pakkauksia tiettyy määrää :) Reima oy kokoo ja lähettää koko suomen paketit samassa paikasta ja uusien lähetys alkaa kun vanhat on jaettu loppuun . Mäkin laitoin tällä viikolla ne kelan laput menemään .

Nimiä täällä mietitään kovin , kun pitäis sairaalan esitietolomakkeeseen laittaa nimi ehdotus . Liian monta kivaa , ei pysty valitsee parasta :DD


Tintti. & poju
 
Pikaisesti vastausta... Meillä on ollu alkuun käytössä hug a bubin kantoliina (triikota, oisko 2,5-3m pitkä?), se oli tosi hyvä. Isommalla iällä alettiin käyttää Manducan kantoreppua ja se on MAH-TA-VA!! Sitä vois nyt kokeilla jo pienemmällekin vauvalle, tosin tykkään, että hugi on ihan pienelle vauvalle näppärä.:)

Harkkasuppareita on myös täällä havaittu satunnaisesti. Kohdun alue alkaa sillo kiristää. Isommilla viikoilla sit tuntuu siltä kuin joku nykis vyötä tiukalle tuossa vyötäröllä...:|

Me lähetään juhlimaan meiän huomista 5v hääpäivää Pärnuun.:D <3<3 Joten son moro!!

Pisang ja Nuppu 23+2<3
 
KELAn asioista niin täytin sen hakemuksen netissä mutta siellä ei ollut mitään mainintaa siitä miten tehdä sen paperisen todistusken kanssa. Voiko tosiaan olla niin että se pitää kuitenkin viedä henkilökohtaisesti tai lähettää postitse? Ei kovin sähköistä tämä systeemi... :whistle:

Tänään töissä oli yllättäen ilmoitustaululla info että joku luopuu kivasta pinnasängystä ilmaiseksi :D No menin sen sitten varaamaan ja toivon että se osoittautuu toimivaksi, oli kuvassa nätti tummaa puuta ja säädettäväkin :)

Viikonloppuna pitää käydä Gantin liikkeessä ihailemassa niitä torkkupeittoja, ne on todella söpöjä :heart: Ehkä pitää tässä hulluudessa mennä hankkimaan muutama täysin epäoleellinen ja kallis tavara kun toisaalla säästää sit onneksi satasia :D

22+2 mamma ja sen poika
 
sofiansohva Minä myös täytin sähköisesti sen hakemuksen, mutta ikävä kyllä se raskaustoditus piti sitten lähettää tai viedä kelaan..

Täällä jo odotellaan jännityksellä pakkausta, kun tänään kolahti maanantaina annettu päätös laatikosta, että hakemukseni on hyväksytty ja pakkaus saapuu noin kahden viikon kuluessa.. :D

Elovena77 & murmeli 25+4 (aika liki ainakin)
 
Seksihaluista kyseltiin Joo kiitos mielellään ja monesti kanssa. Voisin tuon ukon roudata yläkertaan ainakin sen 3 kertaa päiväsä. Alkuraskauden aikana ei innostanut, mutta sillon oliki hiivaa jne. jne.

Hankinnat Mulla on kaikki. Ihan kaikki. Iha liikaa myös kaikkea. Jos äitiys olis välineurheilua, niinkuin ilmeisesti olen tavaramäärästä päätellen käsittänyt. Voittaisin varmaan olympialaiset. Olenkin nyt helisemässä ahneuteni kanssa että minne nämä kaikki tavarat mahtuu nyt sitten...

Mutta rahamäärä mikä on menny yhteensä iha kaikkeen Siis todellakin kaikkeen. Esim. 2't vaunut, matkasänky, sitterit, leikkimatot, pinnis jne jne. Ni on noin 100 euroa ja yksi jallupullo. Että en kuitenkaan ole rahaa poltellut menemään :)

Täällä poksuttii eilen viikolle 24 ja tänää ollaa sitte jo 24+1. JA yksin koko vkl. kotona. Hieman on orpo olo täällä iha yssikseen :(
 
Zarix Juu äitiyspaketti tuli tuossa pari viikkoa sitten jo :) Sain vuoden 2011 pakkauksen.

Pitäis varmaan alkaa hankkimaan noita pikkutavaroitakin vauvalle enemmän. Oon hirveesti lykännyt sitä marraskuulle, sitkun äitiysloma alkaa. En haluis niitä tavaroita pölyttymään tuonne kaappeihin kun tahtois ne jo käyttöön! :D Mutta kaipa niitä pitää oikeesti alkaa nyt miettimään kun äitiyspakkauskin on jo tullu ja on nähty mitä sieltä tuli ja näin. Et lähes kaikki on jo saatu. Pinnasänky ja sitteri tulee vielä siskolta. Kantoreppukin tulee kaverilta ja vähän lisää vauvan vaatteita. Vaunut pitää hankkia itse (oon IHAN hukassa niitten kanssa!) ja sit rintapumppu (varmuuden vuoksi), tuttipullot, harsot yms. En edes muista ulkoa kaikkea, onneks mulla on lista :D !

Eilen olin kokopäivän liikkeessä, aamupäivällä messuilla, sen jälkeen Ideaparkissa ja illalla vielä kävin moikkaamassa paria kaveria. Mulla oli ihan tuskainen olo! Mun alavatsa oli ihan kivikova lähes koko päivän kävelemisen ja seisoskelemisen takia, ei sinäänsä sattunut mut oli toooosi epämukava kävellä. Naureskelin kun meitä vastaan käveli nainen jonka maha oli ainakin kaksi kertaa mun mahan kokoinen ja hän näytti kävelevän ihan vaivatta ja normaalisti :D Tuskalla odottaen jatkoa, musta tulee varmaan sänkypotilas... Kyljet ja selkä kärsi myös. En osannut kyllä aatella niitä supistuksiksi, koska vatsa oli kokoajan kova, se ei hellittänyt hetkeksikään. Vasta kun pääsi makuulle. Vai onko tällasetkin harjoitussuppareita?

Pinsuli ja (ei enää niin kovin)pikkunen 26+1 <3
 
Heippa!
Mul ei lue tuol etusivul Naistenklinikkaa, nii sen tosiaan voi päivittää sinne. Onpas meitä täällä paljon 140!!

Kelasta tuli paperi kotiin. Kahen viikon sisäl pitäs olla äitiyspakkaus kotona täälläkin :).

Aikas hyvin hankinnat mallillaan. Ite ei oo tarvinnu mitää ostaa kuin muutama vaate pikkuselle. Eilen tuli ostettua alesta kunnon talvitakki. Kasvuvaraa mahalle 10cm. Iskältä siskon (6v) vanha sitteri, äipän siskolta vaunut. Niihi saa runkoon vaihetuks rattaan sit joskus aikanaan. Toiselta tädiltä amme. Sedältä pinnasänky ja muuta tavaraa mitä tarviin. Joo,nuorempia serkkuja löytyy 8 kappaletta. Nuorin vasta 3v.

Joku viis mahakuvaa otettu. Vielä ei oo nimi ihan 100% varma. Kolme kivaa mielessä.

Eikä taas sataa :/. Koht pitää rupee kynttilöit polttelee.

Supistuksia ei tuu paljoakaan. Huomaan, et jos salil treenaa liikaa nii alkaa pukkaamaan tai ylipäätään liian kauan jalkojen päällä.

summergirl92 ja 24+5
 
Heipsan kaikille!

Aika hurjaa, kun tuo kuukausi vaihtuu jo lokakuuhun huomenna, tarkoittanee, että tammikuukin on taas paljon lähempänä. :)

Seksihaluista joku kyseli.. Onhan niitä, mut ukko pihtailee. :attn: Ja vitsi, että ottaakin aivoon, kun halut ei tunnu kohtaavan.. No ei onneksi vielä ole hiljaiseloa, mutta voisin peuhtaroida useammankin kerran viikossa.

Lokakuulle luotu ketju, joten jatketaanko jutustelua siellä!? :wave:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193165-tammikuun-tuhisijat-2013-lokakuussa/#post27241655


"MY" ja RistoAnneli 23+6, kait.. :)
 

Yhteistyössä