Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Hei MiiJane,

ihan uskomatonta ettei kätilö ole saman tien passittanut tarkastettavaksi jos on kuitenkin epäillyt kohdunulkoista! Kuten Tine sanoi, kipin kapin lääkäriin! Kohdunulkoinen ei ole mikään leikin asia, tänä päivänäkin kehitysmaissa monet naiset kuolevat siihen! Siinä ei tosiaan ole kysymys pelkästään vauvan menetyksestä tai munatorven menetyksestä, pahimmassa tapauksessa siihen voi kuolla. Nimimerkillä Kokemusta on - ei kylläkään kuolemisesta, koska olin onnekas, asun kehittyneessä maassa ja pääsin operointipöydälle ajoissa.

Toivottavasti kyseessä kuitenkin väärä epäilys, ja vauva löytyy aivan oikeasta paikasta :)

Kastehelmi ja 6+5
 
Tännehän on tullut aivan hurjasti tekstiä :)

Ensiksi tervetuloa uusille!!

Minä sain vihdoin keskiviikkona varattua ajan neuvolaan, sain ajan 5.6. Olisin saanut ajan jo aikaisemminkin, mutta katsottiin sellainen aika, jolle mieskin pääsee mukaan :D Tuntuu kyllä iänikuiselta ajalta odotella ensimmäistä ultraa, kun en ole varhaisultraankaan menossa, mutta eipä asiat turhalla huolehtimisella miksikään muutu..

Joku kyseli turvotuksesta. Minulla on ainakin ihan hirveä turvotus päällä. Housun napit ei vain mene kiinni ja muutenkin sellainen todella raskas ja iso olo :) Jouduin muuten käydä tänään ostamassa yhden kuppikoon isommat rintsikatkin, kun ei vain noihin vanhoihin tahdo tissit mahtua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Noreen
Väsymys ja aamuheräämiset: olen ikäni ollut ihminen, joka haluaisi aamut nukkua läpeensä ja herätä vasta kun huvittaa. Nyt muutamana aamuna oon herännyt 5.30, ennen seitsemää ilman mitään vaikeuksia ja tänään 3.30. Eikä edes sen takia, että olisi pitänyt mennä vessaan vaan kun ei nukuta!
Zuh: samanlaisia kokemuksia täälläkin!
Iltapäivisin väsyttää niin kaameasti, että haluaisi nukahtaa vaikka pystyyn..Tänäänkin 2h päiväunet, ei olisi voinut suomen matsi kiinnostaa vähempää :p Helatorstaina sama..
Onko tää joku karman laki, että keho opetetaan alusta asti tuleviin yöheräämisiin?
Ällötys on (toistaiseksi) lähtenyt pois. Ekaa neuvolaa odotellessa, edelleen tosi ymmällään..

terkuin xxxo, 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuh
No niin nyt reissu takanapäin ja kyllä otti koville. Väsymys on kyllä kova!
Suomen peli myös täällä makoisasti torkkuen=).

Täällä paljon uusia, hienoa ja tervetuloa kaikille! Pahoinvoinneista kärsiville paljon voimia ja jaksamista:hug:.

Meillä tänään äiti arvasi, että raskaana ollaan vaikka en ollut sanonut vielä mitään. kertoi jo epäilleen jo hetken aikaan kun näytän niin onnelliselta. Hassua kun ite tuntuu, että on koko ajan vaan huolissaan jostain...

Onko kenelläkään ollut tarvetta tai onko tietoa mikä allergialääke sopii raskaana oleville. Mulla on niin kovasti allergia oireita, että rupee sietokyky olemaan jo nollassa. Meillä koko perhe aivan onnettomia koivuallergian kanssa: /.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
Taikax ja muru Neuvolan mukaan la 3.1 eli viikot siis 7+2 jos oikein laskin
 
haimi
Muistaakseni ihan perus allergialääke sopii, mutta katso netistä! Se oli joku tietty vaikuttava aine joka ei sopinut... * hipsii katsomaan googlesta*

joo siis siitä ollaan montaa eri mieltä, mutta mulle neuvottiin että tota antihistamiinia sisältävää voi käyttää tarvittaessa :)

Justiinsa tulin reilun tunnin lenkiltä. Kilometrejä kertyi ehkä vähän reilu 6km ja hölkkäsinkin osan matkaa! Jes, miten hyvä olo! :)
 
Zuh
Haimi: vitsi mitä aikaansaavuutta! Minä jo nukun tuohon aikaan :)

Miijane: kyllä minäkin melkein jo menisin lääkärille tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Normaalista poikkeavat kivut on aina hyvä tarkistaa, sittenpähän tietää mitä tapahtuu!

Poika päätti että 5:30 on mainio aika herättää äiti.. onneksi voidaan jo kohta mennä jatkounille, ei poikakaan jaksa tommosilla unilla. Päivällä sitten paikallisen puutarhan / kotieläinpihan kevätavajaisiin, on ne ajat muuttuneet omasta lapsuudesta kun pitää asiakseen lähteä lehmää katsomaan :D

Oma olo alkaa jo olemaan pikkasen parempi, tosin väsymys on valtaisa. Mietinkin jos soittaisi neuvolaan niin mittaisivatkohan ne jo hemoglobiinin. Anemia kun on ikuinen kaveri, edellisessä raskaudessa pysyi hemoglobiini lääkkeillä 110 kieppeillä, synnytykseen mennessä 96 ja 2 vko synnytyksen jälkeen 74.. nyt pitää kyllä muistaa mittauttaa synnytyksen jälkeen heti, ihmettelin vaan kun oli vähän väsy olo..

Zuh 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Huomenta!

Kuudelta heräsin. Eli täällä samaa ongelmaa, xxxo. En voi käsittää kun eilen illalla nukkumaan mennessä olin aivan tööt, enkä silti saanut unta ennen kuin puolen yön aikaan. Ja nyt sit taas kuudelta hereillä :p Olo on kyllä sinänsä ihan virkeä, mutta hei haloo, haluan nukkua PITKÄÄN sunnuntaiaamuna! Siis ainakin kasiin... :) Ehkä tämä tosiaan on valmistelua sinne synnytyksen jälkeisiin pätkäuniin, mutta minun mielestäni nyt olisi järkevää nukkua oikein urakalla säästöön! Varsinkin kun ei ole edes mitään vaivoja esteenä.

Kysymys rinnoista: onko kaikilla muilla ihan selkeät oireet, rintojen arkuutta tms? Minulla nimittäin ei ole. Ihan oudolta tuntuu. Okei, voi olla että ovat aavistuksen raskaammat mutta samat liivit menevät ilman ongelmia. Eilen illalla unta odotellessani iski tämän oireen puute päälle oikein kunnolla, ja ihmettelin taas kerran, voinko oikeasti olla raskaana.... juu juu, kyllä siellä vielä muutama päivä sitten oli elämää, mutta silti...

Edelleen turvotuksesta: joku mainitsi liikunnan auttavan. No, minulla ei auta. Käyn 3-4 krt viikossa kuntosalilla tai jumpassa. Esim. eilen (Suomen pelin aikaan... eli ei edes päikkäreitä mulle, miten mä voin olla näin pirteä???) pyöräilin kuntosalille eli tunnin yhteensä, ja tein normi tunnin ohjelman salilla. Lisäksi olin syönyt todella kevyesti koko päivän, ruokaa söimme vasta illalla perheen aikataulutusten vuoksi. Siitä huolimatta vatsa oli kuin pieni pallo jo ennen ruokaa... sitä kyllä hotkin aivan valtavasti, enemmän kuin mies tai murrosikäinen poika ;D Välillä ihan oikeasti mietin, onko mulla tuolla vatsassa jotain muutakin kuin se herneen kokoinen vauva!!!!


Kastehelmi ja Pirpana 6+6
(mies antoi eilen illalla uuden nimen... tuntuupa niin IHANALTA, kun mies on omien sanojensa mukaan "sisäisesti aivan riemuissaan, tekisi mieli huutaa asia julki koko maailmalle")
 
Huomenta!

Kuudelta heräsin. Eli täällä samaa ongelmaa, xxxo. En voi käsittää kun eilen illalla nukkumaan mennessä olin aivan tööt, enkä silti saanut unta ennen kuin puolen yön aikaan. Ja nyt sit taas kuudelta hereillä :p Olo on kyllä sinänsä ihan virkeä, mutta hei haloo, haluan nukkua PITKÄÄN sunnuntaiaamuna! Siis ainakin kasiin... :) Ehkä tämä tosiaan on valmistelua sinne synnytyksen jälkeisiin pätkäuniin, mutta minun mielestäni nyt olisi järkevää nukkua oikein urakalla säästöön! Varsinkin kun ei ole edes mitään vaivoja esteenä.

Kysymys rinnoista: onko kaikilla muilla ihan selkeät oireet, rintojen arkuutta tms? Minulla nimittäin ei ole. Ihan oudolta tuntuu. Okei, voi olla että ovat aavistuksen raskaammat mutta samat liivit menevät ilman ongelmia. Eilen illalla unta odotellessani iski tämän oireen puute päälle oikein kunnolla, ja ihmettelin taas kerran, voinko oikeasti olla raskaana.... juu juu, kyllä siellä vielä muutama päivä sitten oli elämää, mutta silti...

Edelleen turvotuksesta: joku mainitsi liikunnan auttavan. No, minulla ei auta. Käyn 3-4 krt viikossa kuntosalilla tai jumpassa. Esim. eilen (Suomen pelin aikaan... eli ei edes päikkäreitä mulle, miten mä voin olla näin pirteä???) pyöräilin kuntosalille eli tunnin yhteensä, ja tein normi tunnin ohjelman salilla. Lisäksi olin syönyt todella kevyesti koko päivän, ruokaa söimme vasta illalla perheen aikataulutusten vuoksi. Siitä huolimatta vatsa oli kuin pieni pallo jo ennen ruokaa... sitä kyllä hotkin aivan valtavasti, enemmän kuin mies tai murrosikäinen poika ;D Välillä ihan oikeasti mietin, onko mulla tuolla vatsassa jotain muutakin kuin se herneen kokoinen vauva!!!!


Kastehelmi ja Pirpana 6+6
(mies antoi eilen illalla uuden nimen... tuntuupa niin IHANALTA, kun mies on omien sanojensa mukaan "sisäisesti aivan riemuissaan, tekisi mieli huutaa asia julki koko maailmalle")
Rinnat ns. aika normit :) ovulaation jälkeen särki sivuilta ja alta ja nyt toisinaan särkee hieman (ei edes kerran päivässä), nyt laskujen mukaan RV 5+2.

Väsymys vaivaa mutta ei meinaa nukahtaa mihinkään vuorokauden aikaan ja nyt herösin 5.55...., ajoittaista huimausta, sairastettu flunssa nyt rv 4-5 :/ onneksi sain kuumeen pidettyä loitolla paracetamolilla (laskelmoin että paracetamol parempi kuin ruumiin lämmön nousu, ja teratologisesta sanottiin että paracetamol turvallinen käyttää ohjeen mukaan), vieläkin nuha ja yskä joten herkistynyt hajuaisti ei ole palannut takaisin (jotkin asiat haisee pahalle, esim. pyykinpesukoneen avaaminen), mielitekoina suola ja liha ja kaikki suolaiset ruuat (olen entinen makean parissa herkutteleva).

Hiukset rasvoittuneet, finnejä pukkaa, mieliala yllättävän tasaista vaikka ulkonäön ripsahtaminen on vähän kurjaa :) en uskalla käyttää enää itsestään ruskettavia tai värjätä hiuksia, ainakaan ennen kun rv 12 ohi.

Välillä kohdun kasvutuntemuksia, kun yskii flunssassa meinaa oksentaa (pahoinvointeja odotellen?) ja mitäköhän muuta....salille ei nyt pääse kun on kipeenä, lääkäri kielsi menemästä 2 viikkoon. Tuntuu siltä että vatsa on jo kasvanut ja herään öisin aina pissalle (painontunne alavatsassa), on kiva syödä jotain usein ja vähän (vatsa kurisee herkästi).

Hirveät seksihimot ja seksi tuntuu niin hyvältä...Muutenkin hirveän hyvä olo henkisesti flunssasta huolimatta. Ainiin, vielä se että normilämmöt alle 37 niin kuin normaalistikin, eli raskaus ei ole nostanut ainakaan paljoa muutenkin alilämpöistä peruslämpöäni.

Mukavaa odotusta kaikille:)
 
Huomenta täältäkin! :)

Rinnat ei täälläkään arastele tai ole mitenkään erikoiset. Samat liivit menee päälle, mitä oon ennenkin käyttänyt. Esikoista odottaessa kyl turposivat melkein heti alkuunsa, mutta ei muistaakseni olleet arat silloinkaan.

Vitamiineista mä oon noita Multivitan (vai multitabsin) raskaus & imetys -vitamiineja syönyt viime tammikuusta (eli edellisestä plussasta) asti. Ja ajattelin jatkaa niiden napsimista edelleen. Ei niistä luulis haittaakaan olevan. :)

Varhaisultrista mua kyllä vähän on alkanut nyt mietityttää toi meneminen, mut vähän toi rahapuoli nousee vastaan. Onhan se aika kallista lystiä kuitenkin. :S Ehkä mä vaan taas piinailen nt-ultraan asti niinkun viimeks. Plääh, joku 8 viikkoa odoteltavaa siis. Tarvii koittaa ohjelmoida tätä vapaa-aikaa enempi, muuten tulee notkuttua vaan koneella yhtenään ja mietittyä, et josko sittenkin tilais sen ajan jostain vaikka. :D

(.) Kaikki ällöttää ja kohta tulee oksupoksu. Ja silti mä ravaan jatkuvaan jääkaapilla katsomassa, et mitäs sit vois haukata. Jos edellisessä raskaudessa tuli pari hassua raskauskiloa, niin tällä kertaa taitaa tulla sit joku parikymmentä... :LOL:

pipituuna & velisisko 4+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tammikuunvauva
Huomenta täältäkin! :)

pipituuna & velisisko 4+3 :heart:
Kiva kun muitakin aamuvirkkuja :) Unohdin vielä mainita sen että itsellä ainakin elämäni eka ja pahin ummetus mikä alkoi jo ennen plussausta... raskausvitamiinit + rautalisät (toiv. rautaa ei voi tankata liikaa) eivät juuri paranna tilannetta... apteekista neuvoivat syömään Levolacia, muutaman kerran olen ottanut. Onko muilla vatsaoireita?
 
Huomenta!

Vatsa on täälläkin kovalla...

Tissit antoivat eilen vaiko toissapäivänä vasta merkkei et jotain tapahtuu...tuntuu et se on otettava taas yksi kuppikoko isompaa liivii käyttöön.

Vitamiinit itse oon syönyt jo tyttöni odotusajasta syksy 2010 raskausajan vitamiineja,omega3 ja maitohappobakteeri juomalla kulauttanut kurkusta ne ales :)

Nyt taas huomannu et pahaolo iskee heti kun on sönyt jotain,viimeks oli toistepäin. Piti muistaa muutaman tunnin välein syödä ettei tullut huono olo. Huh huh ja tuon pikkuneidin vaipan vaihto tekee aika pahaa....eipä nyt tällä kertaa muuta.kivaa kun uusia tulee,apua kohtahan se varmaan joku laittaa helmikuun 2013 ryhmän pystyyn :) .

Ranskis & ? 6+4 ( meil ei viel keksitty nimee,ihanaa jos ukko ja sen keksis
)
 
Huomenta täältäkin! Vitsi että on ärsyttävää, näin jo kolmannen kerran unta keskenmenosta. Ihan kamalaa... Vaikka en edes oikeastaan ajattele koko raskautta päiväsaikaan, ja olen jo varautunut siihen, että kaikki on epävarmaa, mutta jotenkin kai tuon edellisen keskenmenon jäljiltä se asia kummittelee mielessä. Niin ja tuosta kun en ajattele raskautta juuti päivisin, niin meinasin perjantaina illalla avata kaapista yhden siiderin! Siis otin jo käteen vanhasta tottumuksesta (kun yleensä perjantaisin olen ottanut yhden kuivan omenasiiderin ihan palkaksi hyvin menneestä viikosta kun lapsi on nukkumassa) kunnes tajusin et hei, mä oonkin nyt raskaana :D

Oireista vielä, mulla ei oo vieläkään rinnat kovin kipeet, hieman aristaa ja tuntuu raskailta. Väsynyt olen kokoajan, ja sitten illalla ei meinaa tulla uni! Taitaa olla ykleistä täällä. Mielialat heittävät totaalista häränpyllyä kokoajan, suutun ihan silmittömästi olemattomista asioista. Mies parka saa tuta mun raivoni ainakin 5 kertaa päivässä millon mistäkin... Vaikka siitä, ettei tule heti kantamaana imuria yläkerrasta alakertaan kun pyydän :D Muuten voin tosi hyvin.

MiiJanemä kyllä varaisin silti lääkäriajan varmuuden vuoksi.. Tuo toispuoleinen kipu, ja vielä oikealla, johon yleisimmin kohdunulkoinen asettuu, antaa kyllä viitteitä siitä ettei kaikki oo hyvin. Toivon, että masussasi on kaikki hyvin, mutta tuo vaan on sellainen asia, että kannattaa ehdottmasti tarkistaa!
 
haimi
Raskausvitamiineja syön minäkin, noita multivitoja, raskaus ja imetys. D-vitamiinin ja foolihapon saanti on erittäin tärkeää raskausaikana. Foolihapon syöminen vähentää keskenmenoriskiä ja sitä pitäis ruveta syömään jo kun vauvaa koitetaan saada alulle. Foolihappo vaikuttaa muistaakseni aivojen kehittymiseen ja vähentää riskiä kehistyshäiriölle myöskin.


rinnat ei tunnu erityisen kipeiltä, mutta mä imetän :D Eli siis rintojen turpoamista on hiukka vaikea seurata, kun toinen imee vielä 2-3krt/vrk :) Imetystä ajattelin jatkaa ainakin kesän loppuun, katsotaan miten siitä eteenpäin sitten sujuu.. Neuvolassa näytettiin vihreää valoa imetyksen jatkamiselle! :)

liikunta varmasti edesauttaa aineenvaihduntaa ja kun muistaa syödä paljon hyviä rasvoja, proteiinia ja jättää turhat makeat veks, niin voisi kuvitella helpottavan ummetusta. Itsellä ainakin hiilihappoiset juomat aiheuttaa kovan turvotuksen ja kovettaa vatsaa. Luumuja vaan!! ;)

Ranskis mulla on tota samaa, että syömisen jälkeen tulee huono olo. Tekee mieli olla syömättä mitään.. Sit jos on kunnon nälkä niin syö vähän jotain hapankorppua ja ottaa lasin tuoremehua ja vettä, mutta ei muuta koska sit alkaa oksettamaan ja pitää mennä lepäämään.. Tuon 10kk kanssa lepääminen tuntuu välillä mahdottomalta! :D

Olin yllättynyt että sain ensimmäisen neuvolan kahden päivän päähän soitosta. Eli soitin maanantaina ja sain ajan keskiviikolle jolloin viikkoja oli se 7+1. Harmittaa kun en tulevalla viikolla pysty mennä sinne ekaan lääkärineuvolaan jossa ultrataan, vaan jouduin ottamaan ajan vasta seuraavalle viikolle. Niin ja siis olen käynyt neuvolassa viikko sitten, toi mun teksti kuulosti siltä että olen vasta menossa :D

Huomenna olisi hammaslääkäri ja mulla on pari ihan liian isoa reikää. Huh kun pelottaa, onneks saa kuitenkin puuduttaa eikä ole vielä isoa mahaakaan joka olisi häiritsevänä tekijänä tuolissa istuessa.. :)

Kaunista sunnuntaina kaikille teille! :) <3
 
Tervetuloa uusille!! :wave:

MiiJane Nyt kipin kapin lääkäriin. Kuulostaa vakavalta nuo sinun kipusi.

facebook Myöhemmin sellaisen voisi perustaa, kun "tunnetaan" toisemme paremmin.

tissit Kipeät ja suurentuneet.

Unesta Väsymys alkaa puolilta päivin. Voisin vaan nukkua. Menen ajoissa nukkumaan mutten saa heti unta ja herään aivan liian aikaisin ja ihan normaaleihin kolinoihinkin, mistä en ennen edes kylkeä kääntänyt. Esim. kova tuuli kolisuttelee peltejä ja ulisee hormissa...

Raskausvitamiineja Syön iltaisin lady maman raskausvitamiineja. Foolihappoa olen syönyt viime syksystä lähtien maksimi annoksen neuraaliputken sulkeutumishäiriön ehkäisemiseksi.

turvotus on laskenut. Nyt menee taas normaali farkut kiinni.

ON: Huomenna on varhaisultra ja se jännittää aivan järkyttävästi. Muutenkin pelkään ultria kun viimeisessä kahdessa raskaudessa niissä on ollut vain huonoja uutisia. No toivottavasti kolmas kerta toden sanoo. Aika on vasta päivällä niin joudun panikoimaan melkein koko työpäivän.
 
Täälläkin rinnat aristaa, mutta pahempaa on nännien kutina. Välillä tuntuu, että hulluksi tulee kun kutina ei meinaa loppua. Eräänä yönä, olin verille raapinut. :headwall: Tänään lähti seitsemäs viikko käyntiin. Enää neljä yötä ja pääsee näkemään, että onko kaikki kunnossa :)
 
aby
Sunnuntaita taas! Kesäkukkaostoksilla käyty ja nyt toivotaan ettei tule enää halloja! :)

Minäkin liityn mielelläni facebook-ryhmään sitten vähän myöhemmillä viikoilla.

Mulla ei ole ollut tuota tissien kipuilua aikaisemmissa raskauksissa, ei myöskään tässä.

Liikuntaa toivoisin voivani jatkaa niin pitkään kuin mahdollista. Itse käyn kuntosalilla, spinningissä ja bodypumpissa noin 4 kertaa viikossa. Ehkäpä treeniä saa piakkoin vähän muuttaa, skipata kaikki vatsalihakset ja asettaa sykerajat vähän alemmas. Tosin mulla on kohtu herkkä supistelemaan, joten voi olla että liikunta muuttuu loppuvaiheessa lähinnä kävelylenkeiksi.

Pahoinvointia on ollut viimepäivinä vähän aikaisempaa enemmän, vatsa on edelleenkin tosi löysällä ja menkkakipuja on ollut. Yleensä liikunta tuntuu auttavan oireisiin, mutta eilen salilla kyllä meinasi koko ajan oksennus lentää. Iho on ihan karsea, naama kukkii ja selkä on tullut täyteen finnejä!

MiiJane, todellakin sinun pitäisi nyt pikaisesti päästä ultrattavaksi. Mullahan oli alkuraskaudessa toispuoleisia vatsakipuja ja lääkäri laittoi pikaisen lähetteen keskussairaalaan ultraan.

Huomenna tulisi sitten 8 viikkoa täyteen jos viime viikkoiseen ultraan on luottaminen! :)

aby 7+6
 
Zuh
Tammikuunvauva: mulle sanottiin ekassa raskaudessa ettei rautaa sais syödä kuin tarpeeseen. En nyt enää muista yhtään minkä takia, mutta on vaan jääny mieleen..

Pesco: minä kanssa kattelin kaupassa että onpas herkullisen oloisia uutuussiidereitä.. eivät taida olla enää kovin uutuuksia kun seuraavan kerran saunasiiderin juon :D

Haimi: meilläpäin eivät puuduta kun on raskaana.. mulla menee kyllä khta usko koko terveydenhuoltoon kun säännöt on ihan erit paikkakunnasta riippuen!

Aby: mulla myös kohtu supistelee herkästi ja liikuntakielto napsahti 7kk kohdalla esikoista odottaessa. Tosin en minä aktiivisesti pystynyt urheilemaan moneen kuukauteen, saa ähdä miten käy tällä kertaa!

Minä alan tiedättekö olla melkein ihminen taas! Koputan kovasti puuta että näinkö vähällä pahalla ololla sitä selvittiin ?!?

Zuh 7+2
 
Rinnoista, minä voisin antaa osan tästä tissikipuilusta kyllä muillekin :) On niin arat, ettei oo mitään asiaa nukkua mahallaan ja juoksulenkki on vain tuskainen taival vaikka olisi minkälaiset liivit tahansa päällä :/ Mulla on nännipihat tummunut tosi kovasti ja verisuonet tullut esiin ja niinku eilenkin kirjoitin niin yhden koon isommat liivit jouduin eilen käydä ostamassa :D

Ruokahalusta, mullakin on aivan järjetön ruokahalu, että tuntuu kuin mahassa olisi jo joku jalkapallon kokoinen olento syömässä mun ravintoa :D

Mulla on joka päivä sellaisia kuvotuskohtauksia, lähinnä silloin kun pääsee nälkä yllättämään tai heti ruokailun jälkeen.. Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut. Voiko olla ettei tämä tästä enää pahene vai onko tämä vasta alkusoittoa??

Jaa viikkoja olisi tänään kasassa 6+3 :)
 
FB:n ryhmästä samoilla linjoilla muutaman muun kanssa, eli ehkä sitten kun ollaan puolen välin tuntumassa ja muodostuu tänne se "vakiporukka" joka kirjoittelee suht ahkerasti.

Allökuvotusolo jatkuu, mutta ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan, joten kohtalaisen helpolla toistaiseksi olen päässyt. Väsymys on kyllä sanoin kuvaamatonta! Kahdessa edellisessä raskaudessa ei ehkä näin pahaa kuvotusta ollut. Esikoisen kohdalla rinnat turposi jo alkuvaiheessa, nyt ei ole mitään muutoksia sillä "rintamalla" En tiedä vaikuttaako se, kun on pariin otteeseen imettänyt ja rinnat on mallia kansallispuvun taskut tällä hetkellä. Uhkeita hetkiä odotellessa =)

Jugurttia en voi kuvitellakaan syöväni vaikka ennen söin sitä päivittäin ja kalakeittoa en pystynyt syömään ja suklaapatukat on saaneet levätä ihan rauhassa kaapissa, ennenkuulumatonta! Mitään erityisiä mielitekoja ei ole. Vatsa toimii huonosti ja turvottaa.

manteli 7+1?
 
Heippa!

Jälleen tulen kertomaan kuulumisia,kun hääkiireiltä ennätän :)

Tuossa meni viikko ilman minkäänlaista mahassa tuntuvaa kipua ja olen miettinyt,että onko siellä enää ketään. Tosin väsymys on voimistunut..

Tänään sitten oli aamulla etovaolo ja jatkunut pitkin päivää, vähän satunnaisesti.
Tänään sit jälleen nipisteli mahaa,joten kai siellä vielä joku on :)

Viikko vielä odotettavaa jotta pääsee varhaisultraan ja saa todellakin täyden varmistuksen sille,että kaikki on hyvin <3

Minä myös olen mieltä facebookin-palstasta, että liityn sitten vasta joukkoon jahka saan varmistuksen että kaikki on hyvin jne....

Kovasti mietin sitä,että jos siellä nyt joku on ja raskaus kestää heinäkuun lopulle saakka kun meillä häitä vietetään. Niin puku menee vaihtoon tai sitten mittavat muutokset täytyy tehdä,jotta nyt jo kasvava maha siihen mahtuisi. :D

Pukua en haluaisi vaihtaa,kun tämä nykyinen on se unelmieni puku <3

Tulevana Tiistaina jälleen ultraillaan töissä ja katsotaan josko saatais jotain näkyviin :)

tervetuloa joukkoon, kaikille uusille!
 
Mä ostin kanssa heti multivitan imetys ja raskaus vitamiinia kun plussa testin tein.
Palelee ihan vietävästi. Aamulla ollaan hereillä jo ennen kukon laulua ja iltapäivällä väsyttää =) Koko yön saa rampata pissalla ja vatsa ei toimi...olo alkaa olemaan kuin muumilla konsanaan...
Kaikki hajut tulee liian tarkkaan nenään...jopa oma mies haisi työpäivän jälkeen KUVOTTAVAN PAHALLE :LOL:
Massu pullottaa niin että mamma farkut on ollu jo jalassa muutaman päivän ja saa aina mallailla paitoja että minkä kanssa se masu ei vielä näkyis ihan hirmu selvästi...kun ihan vielä ei haluis kertoa...kun ensin saan varmistuksen että kaikki on kunnossa ja varmasti olemassa.

Killun kahden vaiheilla sen varhaisultran kanssa...pitänee kysellä ekassa neuvolassa terkkarin mielipidettä ja tietty sekin vaikuttaa päätökseen että kuuluuko sydänäänet jo vai ei.

Kamala itkupilli musta on tullu, luin tätäkin palstaa ja itkeä niiskutin kuin vähämielinen...saati kun katson mitä tahansa ohjelmaa telkasta niin siitäkin saa itkun aikaiseksi :'(

Kuvotus ja pahaolo on kadonnu...rinnat on turvoksissa ja pirun herkät. Verisuonet näkyy isoina ja sinisinä...ihan eri näköiset kuin normaalisti.
 
MiiJane tsemppiä. Tuo epäitietoisuus on niin kamalaa :(

Facebook ryhmään itse en kyllä liity ollenkaan. Harmittaa kun kaikki tälläinen on nykyään siellä. Periaatteesta kuitenkaan en kyseistä organisaatiota halua tukea, joten en edes tämän keskustelun takia takaisin facebookiin aio liittyä.

Täällä tissit kipeänä ja eilen harkitsin isompien liivien ostoa. Ehkä viikon tai pari saisin vielä sinniteltyä vanhoilla.


Eilen ostin ekat äitiyshousut Kun olivat melko halvat. Täällä mahassa niin hirveä turvotus, etteivät olleet edes pahasti isot. Vaatekaapista löytyvät housut ovat kähes kaikki olleet pienehköjä jo ennen raskautta. Ajattelin siis ennakoida ja helpottaa oloa siirtymällä vähemmän vatsaa painavaan varustukseen
 
tammikuunvauva en mä ennen ollut aamuvirkku, mutta toi esikoinen on päättänyt herätä joka aamu viimeistään kuudelta. Eikä tollaista kohta 8kk ikäistä herraa viitsi oikein yksinkään laittaa leikkimään, joten ei oo mun auttanut muu kuin opetella heräileen aikaisin. :)

Ja jee tästä se sitten vissiin lähtee, koko päivän ollut oksennus kurkussa ja pari kertaa on ihan joutunut käymään oksentamassakin. Jippijaijee.
 
  • Tykkää
Reactions: tammikuunvauva

Yhteistyössä