Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*




MENOSSA MUKANA 98 ODOTTAJAA MASUINEEN.

Saanen esitellä tammikuun tuhisijat 2013:


Nimimerkki / ikä / monesko lapsi tuloillaan / synnytyssairaala

1.1.2013
Markelat / 33v / 3. / Ulkomailla
aby / 30v / 3. / VKS
Odas / 33v / 1. / K-HKS
Bellatus / 26v / 1. / TAYS
pikkumini / 20v / 1. / KOS
haimi / 22v / 2. / PHKS
xxxo / 28v / 1. / Kät tai Nkl
minimee / 25v / 1. / -

2.1.2013
sokerikeiju / 24v / 2. / KOKS
Lulu88 / 23v / 2. / OYS

3.1.2013
Susie90 / 22v / 1. / K-KHS
Siilinpoika uneton / 27v / 2. / K-SKS
Mequ / 27v / 1. / KYS
Into-Unto / 31v / 1. / TYKS
Taikax / 30v / 3. / TAYS
Nemppis / 20v / 1. / TAYS
AnnCa / 23v / 1. / JS

4.1.2013


5.1.2013
Unna84 / 28v / 2. / LKS
Pippinen / 28v / 2. / Kät
manteli / 36v / 3. / TAYS
Lynette / 26v / 5. / -

6.1.2013
Zuh / 30v / 2. / EKKS
tiinu84 / 28v / 3. / OYS
melin / 29v / 4. / PKKS
meadow / 34v / 2. / KOKS
Piipu85 / 26v / 1. / K-PKS
Elviida / 34v / 7. / KYS

7.1.2013
waninka / 24v / 1. / TAYS
Alexsandria / 35v / 2. / LPKS
muuttohaukka / - / 4. / K-SKS

8.1.2013

9.1.2013
suerte / 34v / 3. / SEKS
Ranskis / - / 2. / JS
ellujokinen / 27v / - / OYS
Tirlittan77 / 35v / 3. / JS
tintti. / 17v / 1. / K-HKS

10.1.2013
kathii / 22v. / 1. / LPKS
Keltakaneli / 34 / 2. / TAYS
Jocelyn / - / 1. / K-SKS
Peikkotyttö80 / 31v / 3. / PKKS
Autumn / 29v / 4. / KAKS
LeenaT / 26v / 2. / K-HKS

11.1.2013
nöpö80 / 31v / 3. / LS
toiveuni83 / 28v / 1. / -
Into-Unto / 31v / 1. / TYKS

12.1.2013
Hennu86 / 26v / 1. / KOKS
Nuinnikkaa / 29v / 1. / K-SKS
Niina85 / 27v / 3. / K-SKS
M1n1 / 33v / - / TYKS

13.1.2013
Supsu86 / 26v / 1. / K-SKS
heidikaroliina / 33v / 1. / Kät.KOS
rimppakinttu / 23v / 1. / OYS
Aia / 30v / 2. / Js

14.1.2013
Santzuu / 26v / 2. / Tyks

15.1.2013
Tytteli_89 /23v / 1. / EKKS
[kiti] / 28v / 1. / SeKS

16.1.2013
Toiveitavuodelle2013 / 24v / 3(toinen oma) / -
Bumsu / 26v / 1. / TYKS
Teddybear / 19v / 2. / SeKS
Luna / 31v / 4. / TAYS

17.1.2013
Melman / 23v / 2. / K-SKS
millimolli / 26v / - / LPKS
Devilii / 26v / 2. / TAYS
Peikko89 / 23v / 1. / SeKS
Nasdaq / 27v / 1. / TAYS

18.1.2013
tammikuunvauva / 31v / - / -
Noreen / 27v / 1. / TYKS tai SAS
mimmilii / 26v / 1. / SEKS

19.1.2013
tinksu / 22v. / 1. / KOKS
N80 / 31v / 3. / Kät.KOS
R86 / 25v / 1. / MKS

20.1.2013
paum / 23v / 1. / TYKS
millamau / 23v / 1. / KOKS
Himpsu / 32v / 2. / K-SKS

21.1.2013
anu84 / 28v / 2. / SEKS
Endotar / 30v / 2. / K-HKS
Lissu123 / 23v / 1. / K-SKS
Kozmic / 36v / 1. / Ulkomailla

22.1.2013
Tine / 27v / 2. / OYS
aliisa10 / 28v / 2. / LPKS
Santtu81 / 30 / 4. / KOS
Liliam / 26v / 1. / -

23.1.2013

24.1.2013
pipituuna / - / 2. / TAYS
Adora / 26v / 3. / K-SKS
Aniit / 27v / 2. / TYKS
Dea / 24v / 1. / OYS
Pokusaj / 34v / 2. / -
Elisa / 28v / 2. / K-HKS

25.1.2013
ÄitiliiniX5 / 29v / 6. / TAYS
Sofia* / 31v / 2. / TYKS
Nöhveli / 26v / 1. / OYS
diiselikissa / 33v / 2. / -

26.1.2013
mileena74 / ? / ? / ?
rahtirinsessa / 28v / 1. / SatKS
kashlily / 24v / 1. / -

27.1.2013
Zanizipp / 22v / 1. / KAKS
Emma82 / 29v. / 2. / PKKS

28.1.2013

29.1.2013

30.1.2013

31.1.2013

Laskettuaika/Muut tiedot vielä hukassa / ei päivittäjän tiedossa:
heli / ? / ? / ?
Fossiili / ? / ? / ? /

ILMOITA TIETOSI AINA PUNAISELLA MUODOSSA:
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi tuloillaan / synnytyssairaala
esim: kukkuluuruupå / 26v / 2. / Js

Mikäli et jotain tietoa halua ilmoittaa, niin laita merkiksi viiva -



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Tine! Voi mite oonkaan miehelle hehkuttanut nettiä ja kaksplussan keskusteluja, on niin mukava kun löytyy ihmisiä kun pohdiskelee samoja juttuja kun ite, mulla ei kaveripiirissä oikeen vielä vauvoja ole tulossa :) tai mistäs sitä tietää, vaikka joku muukin yllättäisi!
 
Niina85 Tervetuloa! :wave: Lisäilin sut listaan.

bumsu Se on tosi! Mie oon ite ihan koukussa tähän, kun saa sanottua asioita mitä ei muuten tuu puhuttua. Ja saa kysellä tyhmiäkin eikä katota kieroon. :D Vertaistuki paras tuki. :heart:
 
Ihanaa odotusta teille kaikille :hug:
Tine olikin näppäränä likkana saanut kopiotua tuon aloituksen tännekin :)

Ps. Jos luotte "kelkasta pudonneiden"- listan, niin älkää lisätkö mua sinne. Tuli ihan totaalinen repeäminen, kun "omanimi" oli kadonnut listalta.

Hyvää äitienpäivää ja jatkakaahan muut loppuun saakka täällä :)
 
10kaks Kyllä mie mieluusti olisin suonut sinun jäädä tänne päivittelemään ja olemaan meidän kanssa. :hug: Olin muuten laittanut jo "pudonneiden listan" mut sit aattelin, et ehkä et halua sellaista tuonne muistutukseksi.. Ja jos jossain välissä aletaan semmosta tekemään niin en laita sinua sinne!
 
10kaks Jaksamisia sinne!:hug: Mielellään oltais sut mukana pidetty täällä.


Tää miun maha kipu on ihan järkyttävää . Ei kuitenkaan yhtä kovin satu kun menkkojen aikaan muttamutta . Mitään en oo pystynyt/tehny mieli syödä tänään . Sellanen olo että oksu tulee jos jotain syön :( Iltasin särkee pää & olen ihan jäässä .

Millään en malttais oottaa keskiviikon ekaa neuvolaa ! Mitäköhän siellä mahetaan tehä ? Mulle ihan vierasta puuhaa ... Ja tosiaan viikkojakin sillon vasta 6+6.
Menis nyt tää aika nopeesti sinne12+ viikoille niin ei tarttis koko ajan stressata .

Hyvää äitien päivää kaikille äideille:flower:


Susie90 & Ruu 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: toiveuni83
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä.
Olen pahoillani 10kaks :hug:

Täällä on nautittu äitienpäivästä :) Minua on hemmoteltu oikein urakalla, tuntui oikein luksuspäivältä koko päivä. Mielessä pyöri että seuraavaa äitienpäivää saan viettää vauva rinnallani (jos hyvin käy) :heart: Niin monta kertaa meinasin lipsauttaa asiasta lapsille, mutta onneksi osasin aina hillitä itseni.
On kyllä ihme jos isommat ei kohta hoksaa, sillä mun maha on niin turvoksissa että sen huomaa kyllä jokainen. Ihan kunnon pallo :D
Joku tuntematon voisi luulla minun olevan jo 4-5 kuulla raskaana.
Muita oireita on ainainen kylmyys. Palelen ihan koko ajan.
Niin ja lonkat paukkuu liikkuessa :D
Nivuset on kipeät ja sellaista repivää kipua on alavatsassa, eli hyvin valmistautuu kroppa tulevaan jo nyt.
Tulispa se ultrauspäivä nyt äkkiä niin pääsis näkemään mitä tuolla oikeasti tapahtuu =)

Elviida ja matkalainen 6+
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
10kaks:hug: Harmi juttu, mutta eihan naille mitaan voi... eikun uutta yritysta, heti kun silta tuntuu... jotenkin kolahti sinun putoamisesi, kun meilla olis ollu samat lasketut ajat :'( Tai kolahtaahan se kaikkien aina tietty...

Itekin pelkaa, etta jotain sattuu ja jokaista kipua alkaa miettimaan... ei kylla pitais.

Paha olo jatkuu taallakin... jos ei syo niin oksettaa ja kun syo... niin oksettaa. En kylla viela ole oksentanut, yokkinyt kyllakin. Marjoja tekee kauheesti mieli... etenkin MANSIKOITA. Onneksi ei taalla meilla kauaa mene, niin saamme jo tuoreita mansikoita... ja meilla vadelmapuskatkin takapihalla jo kukkii, etta vadelmiakin tulossa :p

Minulla ei ole viela mitaan aikoja mihkaan... 31.5 on katilon kanssa tapaaminen. Ma voin siis valita joko katilon tai laakarin ja kun mitaan syyta ei laakariin ole (ainakaan viela) ja ei ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa (molemmilla lapsilla oli katilo, tosin esikon synnytyksen aikana hoidon siirto meni laakarille) siis en ole nk. riskisynnyttaja, joten en laakarille mene, jos ei ole pakko menna. Kotonakin sais synnyttaa, mutta en nyt ihan taida kuiteskaan taalla ruveta... ovat avanneet uuden synnytysosaston meidan lahisairaalaan, joten hyvahan sita on menna testaan... kaikki uutta :D Toivottavasti sinne asti paastaan...

Eipa muuta, kiva etta taalla palstalla on uusi pitaja.. Tine, kiitos sinulle.

Markelat ja Pikkukolmonen 6+5

Siis kiva, etta joku jatkaa palstan pitoa... tuli kirjoitettua nyt vahan hullusti... tietty ei kiva, miksi ed. pitaja tippui, mutta tarkoitin vilpittomasti vaan kiittaa Tinea, kun otti jatkajan paikan...
 
Viimeksi muokattu:
10kaks,:hug: voi ei, olisin niin toivonut, ettei tuo kohtalo osu kenenkään meidän kohdalle :(

Minä tänään ajattelin varailla neuvola-aikaa. Jännittää tosi kovasti :) Jotenkin tuntuu, että se ajanvaraaminen on sellainen todistus itselle, että raskaana ollaan. En ole sitä vielä oikein uskonut.

Tein muuten vielä varmistusten varmistuksen ja sain digiin "raskaana 3+", joten kai sitä voi hetkeksi rauhoittua :D

Nyt olisi sitten viikkoja 5+4 :D
 
Huomenet!
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan ketjuun! pai78/33/4./K-HKS. Niin ja la olis noiden laskureiden mukaan 6.1, mutta mun kierto on aina ollu niin epäsäännollinen että muuttuu lähes 100% varmuudella jonku verran eteenpäin.
 
Tervetuloa mukaan pai78! Laitoin sinut nyt tuonne 6.1 kohdalle, sen saa sit helposti muutettua jos tarvitsee. :)

Mie nukuin toooosi huonosti! Tyttöä kun odotin, niin nukuin yöt tosi hyvin ja aamulla heräsin äärettömän virkeenä. Nyt sit meni montya tuntia yöllä valvoessa ja nyt virkeenöä neuvolaan tytön kans --> :headwall:

GALLUPPIA Millasia oireita teiltä nyt tällä hetkellä löytyy?
 
Zuh
Tine: mun oireet keskittyy kokoaikaiseen kuvotukseen ja väsymykseen. Ihan kuin jollain dieetillä ois kun koko ajan pitää vahtia syömisiä, tosin ei näillä määrillä paljon laihtumaan pääse :D Koko ajan aika kipeä olo kun on flunssakik päällä. Voi olla muitakin oireita mutta ei niitä huomaa..

Nukuin viimeisen vuorokauden aikana 14 tuntia, miltei alkoi riittämään!

Ja tervetuloa uusille!

Zuh 6+3, yrittää tsempata pitkään työpäivään..
 
Nyt on siis menossa 6+1. Rinnat ovat kipeät ja nännejä kutisee. Aamuisin herään kumman aikaisin, yleensä aina ennen seitsemää. Tietää taas tänään mukavaa iltavuoroa töissä |O Mahakivut eivät ole enää sellaisia kuin ihan alussa, mutta pieniä menkkamaisia jomotuksia välillä.
Kahden viikon päästä olen menossa uuteen työpaikkaan ja kauhea stressi kertoa uudelle pomolle tästä raskaudesta.. :whistle:
 
Varailin äsken neuvola-aikaa.. Kyllä taas jännitti ihan kauheesti ja meinas ihan tulla tippa linssiin kun onnitteli plussasta. Kesäkuulle meni aika.. Sit aloin miettii et ultrat yms on Keskussairaalassa, (n 14 km matka), ihan kiva lähtee sinne sit varmaan linkillä kun ei oo itselläni autoa käytössä: en tajunnut ollenkaan et täällä ei oo mitään noita "bonuksia".. Onneks kuitenkin neuvola on vain kilsan päässä. :D

Mulla ollut jo pari viikkoa sellanen olo, että kaikki ruoka ja siihen liittyvä ällöttää, oksennus tulee suuhun asti kun lasten kanssa jotain ruumiillista tekee (olen perhepäivähoitaja, joten lasten kanssa tulee ihan muutama juttu tehtyä päivän aikana :x) Vatsa on turvonnut ihan kauheesti ja tuntuu ettei mikään vaate "peitä" kunnolla. Tuossa laskin, että olis jotain 8 viikkoo ennen kesälomaa! Joutuu varmaan kertomaan sekä työnantajalle että hoitolasten perheille ennen lomalle jäämistä..
Aloin tuossa oikeesti miettii et miten pystyn tekee töitä mahan kanssa..?? Pitää kuitenkin olla skarppina koko ajan ja mun tuurilla syksyn ryhmässä on pientä porukkaa tulossa, jolloin on sit myös nostoja, kantamista ja muuta "selkääni rasittavaa".. Molempien aikasempien raskauksien kanssa selkä on ollut se pahin lenkki. Yhdessä vaiheessa neidin raskausaikana en päässyt itse ylös sängystä, kun selkä oli niin kipeä: piti kieriä ja pudottautua reunan yli, jos ei ollut mies kotona.. :LOL: No ei se sillon hauskaa ollut, kun menossa oli mukana 2v rasavillikkö :D

Tänään olen saikulla, kun eilisen vietin halaillen vessan pönttöä.. :x Olis pitäny lähteä koko päivän koulutukseen, mutta olo ei ihan ole sellanen, että olisi jaksanut istua 9 tuntia neljän seinän sisällä.. Mies nauro, että lusmuile nyt rauhassa, mutta itsellä on jotenkin vähä huono omatunto, en tosin ihan vielä näillä viikoilla haluaisi kertoa työnantajalleni, siltä ei mikään pysy salassa ja sit tietäs koko kylä!
 
Moikka!

Jipii, tänään päästiin seuraavalle viikolle, eli hurjat 6+0 jo plakkarissa :)

Kiva Tine kun jaksoit tehdä uuden pinon!

Olen ollut viikon verran vähän reissussa, niin en ole ehtinyt oikein lueskela enkä kirjoitella tänne. Nyt taidan ottaa kupin kahvia ja vähän selailla mitä teille kaikille kuuluu.

Sen verran illalla vilkuilin vanhoja tekstejä, että 10kaks, lohtuhalaus keskenmenon vuoksi. Olen todella pahoillani! Teidän ensimmäinen ultra kuulosti melkoisen tutulta; minulla oli viime syksynä vähän samanlainen tilanne rv 7:lla, elävä sikiö, vastasi viikkoja, ja lisäksi kohdussa ylimääräinen hematooma (jota epäiltiin aluksi toiseksi keskenmeenneksi alkioksi. Loppuviimeksi kysessä olikin kohdunulkoinen raskaus, ja kaikki meni päin he***ttiä.

Tervetuloa kaikki uudet palstailemaan minunkin puolestani :)

Aika moni näköjään painii pahoinvoinnin kanssa! Koittakaa kestää, palkinto on kyllä sen arvoinen :) Mä taidan olla niitä harvoja täällä, jolla ei tuota huonoa oloa ole. Ed. raskaudessakkaan en tainnut oksettaa kertaakaan, eli toivotaan, että tämä menee yhtä mainiosti :)

Nyt ne aamukahvit

alexsandria ja kultahippunen 6+0
 
Huomenta!

Kiitos uudesta pinosta! Ja pahoittelut vielä 10kaks.

Täällä ei kummempaa kuulu...nyt mennään 6+1 ja oireina TODELLA kipeät ja arat rinnat edelleen, lisääntyneet finnit ja närästys...lisäksi oon syönyt miten sattuu ja on aika turvonnut olo, pitää alkaa nyt kiinnittää huomiota syömisiin ja liikkumisiin! Muuten ei kummempaa! Odottelua vaan, ylihuomenna vihdoin ultra!
 
Zuh
Minä oon kaupungilla kuin vanha mummo, jään aina lepäilemään penkille kun heikottaa :D Mulla olis viikon päästä lähtö työreissulle, palkintomatka. Luvassa siis hurjaa menoa ja meininkiä sekä paljon ilmaista juotavaa! Eh.. mietin siis onko reissuun hyöty lähteä jos olo ei parane tai jopa pahenee.. arvatkaa vaan paljonko oon tuota reissua odottanu!!

Zuh 6+3
 
Tervehdya pitkästä aikaa!
10kaks pahoittelut teille <3 Toivottavasti pian käy tärppi uudelleen, ja kaikki menee hyvin <3

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Oireista; täällä löytyy vaikka mitä, masujuilintaa, nivuskipua, päänsärkyä, tissikipua&-kasvamista, ja huonoa oloa.. :/ Vielä olo siedettävä, lähinnä aamuisin ja iltaisin vain yököttää enemmän, päivällä sit ei ihan niin paljon. mutta varmaankin viikon-kahden sisään alkaa se valtaisa oksentelu taas :/ Esikoisesta laihduin reilusti kun oksentelua oli 1-15xpäivässä, eikä siis mitään pientä kukomista :/ Mutta onhan se palkinto sen kaiken arvoinen <3

(.) Turvotusta on täälläkin paljon, ei meinaa työvaatteetkaan mahtua päälle :D Onneks se tasaantuu jossain vaiheessa :) Varhaisultran varasin tänään, ja se olisi 28.5, jolloin viikkoja pitäisi olla 6+6.. :) Neuvolaan ajattelin soitella huomenna, kun teen vielä yhden digitestin :p

Toivis ja papunen 4+6
 
Kiitos Tinelle päivityksestä.

bumsu Tässä hcg-taulukko.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Oireita: Eilen oli huonoa oloa. Aamulla menee kahvi ihan normaalisti alas. Ruoka maistuu hyvältä. Tissit ovat taas kipeät, turvottaa mahaa ja verta tulee ikenisät kun pesee hampaita. Muuten ihan normaali olo. Sitä miettii aina välillä että onkohan sitä vielä raskaana kun oireita ei oikein ole...

ON: Varasin varhaisultran ensi viikon maanantaille. Olisin halunnut sen jo tämän viikon perjantaiseksi, muttei ollut vapaita aikoja. Yritän vielä kyttäillä josko tulisi peruutusaika tälle viiikolle...

M1n1 ja tömpsis 5+6/5+4
 

Yhteistyössä