Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Mut varmaan saa tiputtaa.

Eilen illalla alkoi menkkakivut, tänään tullut siteeseen vaaleanpunaista "verta". Ei ole verta, mutta punaista nestettä. Maha kipeenä. Eiköhän kohta aukee hanat.

Eipä tämäkään siis jaksanut alkuviikkoja pidempään matkassa. En usko, että tämä enää voitoksi muuttuisi, vaikkakin kerran samanlainen raskaus ollutkin.

Hassuinta tässä se, että pelko oli niin suuri heti alussa, ettei kaikki ole hyvin.

Tarrasukkia kaikille matkaan.

MiiJane
 
MiiJane Älä hätäile hyvä nainen, mulla oli parissa ekassa raskaudessa ihan samanlaista vuotoa, se on ihan normaalia!!! :hug:

Jos kirkasta verta alkaa tuleen, niin sitten on huolestuttavampaa :)

P.S. menkkakivut kuuluu alkuraskauteen, mulla on kans ollu jokaisesta kamalat kivut ja oon juossu 5 minuutin välein vessaan tarkistaan onko tullu verta, ku on ollu ihan semmonen tunne, että nyt alkaa menkat. Vaan eipä alkanu!! =)
 
Mulla oli raskaus pojan kanssa (en tienny olevani raskaana) ja tuli ihan normi menkatkin. En tosin muista 12 vuoden taakse, oliko kipuja.

Vuotoa tullut siteellinen, ei verta edelleenkään. Maha on kyllä ihan sairaan kipeä, ja nyt kipu siirtyny nivusiinkin. Selkää on jomottanu koko päivän.

En oikein uskalla tässä enää uskoa raskauteen. Putoan vielä korkeammalta, jos en nyt jo asennoidu näin. Tietty olisi ihanaa, jos mahassa jatkuisikin elämä.

Itkeny iltapäivän ja raivonnu miehelle. Nyt tosin makaan kivuissani kippurassa sohvalla.

Muokkaus: Nyt illan hämärtyessä limaisuus lisääntyy vuodossa.. Huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä MiiJane, et huolestuttaa ja haluttaa suojella itseä. Mut niin kauan, ku kunnon verinen vuoto pysyy, on toivoa. Jos en nyt sinua vielä poistaskaan listalta? :) Toivottavasti olis väärä hälytys ja kaikki meniskin hyvin. <3
 
MiiJane, toivottavasti pikku vuoto olisi harmitonta!!

Arg,arg.. Yritin tänään soittaa neuvolaan, mutta eivät ensin vastanneet ja sitten ohjasivat seuraavalla kerralla suoraan vaihteeseen ja sieltä mulle sanottiin, että tänään mulle ei kerkeä kukaan sieltä vastailemaan, joten kokeile huomenna uudestaan.. Ärsyttää, kun työajalla joudun soittelemaan (soittoaika 11-12) ja sitten en saa edes neuvolaa kiinni. Toivottavasti huomenna onnistuu, koska aika noloa sanoa pomolle joka päivä, että käyn taas soittamassa. Yritän ainakin vielä salata tämän raskauden töissä, mutta tämä ei ainakaan yhtään auta asiaa.. :(

Oireista, mulla oli tänään ekaa kertaa oksennus hyvin hyvin lähellä. Koko päivän on kuvottanut ja väsy on kova. Mulla siis lähinnä oireilu tähän päivään asti on ollut tissikipua ja väsymystä ja jatkuva huutava nälkä :)
 
Listailenpa minäkin tänne näitä oireitani. Joku oli "valitellu" unettomuutta? Mulla kahdesta ekasta raskaudesta ei ollut MINKÄÄNLAISIA uniongelmia! Nukuin missä vaan, milloin vaan ja just niin kauan ku vaan sai nukkua! Mun kolmas (ainut poika) taas vei mun unet jo ennenku testi näytti plussaa. Eli illalla nukahdin kyllä heti ja nukuin hyvin aina aamuyöhön asti. Kolmen jälkeen yöllä uni katkes ku seinään. Jonkun aikaa pyörin aina sängyssä kunnes luovutin ja nousin ylös keittelemään kahvia. Nyt tästä "nelosesta" näyttää kans olevan toi uni heikkoa, tosin toistaiseksi saan sentään nukuttua n. viiteen aamulla. Muita oireita mulla on 24/7 kuvotus, mutta se pysyy aika hyvin hallussa kun vaan muistaa syödä tämäntästä jotain pientä.
Voimahali kaikille menetyksen kokeneille! Mulla on myös yksi km takana (2010) ja siksipä vielä olen vähän vaan varovaisen onnellinen!
 
Mulla on kaikki oireet hävinneet johonkin, vain tissit on hiukan kipeet! Ke alkaa rv 6, joten pahaa oloa odotellessa :)

Soittelen tänään neuvolaan, ja aika on 6.6. Soittelin myös yksityisiä läpi ja Pulssissa ja Mehiläisessä varhaisultra 170 €.. Hui. Kovasti tahtoisin kuitenkin mennä!
 
Minulla myös noita menkkamaisia jomotuksia aina silloin tällöin. Ja joskus jomottelee niin että kuvottaa. Muuten ei pahaa oloa, ainakaan vielä... :/ Kyllä nuo kivut osaa pelotella, mutta ehkäpä siellä kohdussa vaan asetutaan kunnolla taloksi niin pysyypähän sitten kyydissä! :)

Voimia MiiJanelle, jospa vuoto olis harmitonta ja menis mahdollisimman äkkiä ohi!

Itse en taida raaskia tuota varhaisultraa maksaa, vaikkakin olisihan se mukavaa nähdä jo pian että mikä tilanne tuolla alakerrassa on. :)

paum 4+2
 
Minä valittelin unettomuutta. Saattaa johtua stressistäkin, ainakin sain nyt vaihteeksi nukuttua aika hyvin viime yönä, johtuiko sitten siitä että jännitin perheille kertomista? :) Oireita siis unettomuus, nännit vähän kipeät, ajoittaiset vihlaisut etenkin noustessa sekä parin tunnin välein huutava nälkä. Mielialatkin vaihtelee (se nyt on aika normaalia muutenkin:)) välillä onnellisuudesta pelkoon ja ärtyisyyteen... Tämä epätietoisuus on raastavaa ja tulee ihan sellainen olo kuin piinapäivillä..:/

Soittelin myös neuvolaan tänään ja 7.6. olis eka neuvola, onneksi varhaisultra jo 29.5.. Neuvolan täti sanoi menkoista laskettuna minun olevan jo viikoilla 6+?, mutta itse epäilen korkeintaan 5+? tai onko sitäkään vielä.. Hankalaa ja epävarmuutta tulee kun ei tiedä oikein viikkoja.. Pahoinvointia odotellessa..

Meillä sinänsä hyvä onni, koska pääsemme julkiselle varhaisultraan hoitojen takia, eli se maksaa vain polikäynnin n. 30 € :D Yksityisellä täällä maksaa noin 100 € joten ihan kiva säästö.

Tsemppiä muillekin <3
 
Hipparallaa kaikki! Ja kiitos uuden pinon tekjiälle :)

Viikonloppu se meni hurahtaen ohi! Sunnuntaina kerrottiin sitten tulevalle anopillenikin raskaudesta, oli onneksi tosi onnellinen meidän puolesta, onhan mieheni ainoa lapsi!! Toisaalta hän myös ymmärsi että vielä ei kannata hirveästi hihkua kun niin vähän viikkoja vasta kasassa, kertoi itse kokeneensa kaksi keskenmenoa aikanaan.

Oireista Mullahan siis torstaina alkoi se tiputteluvuoto, mikä muuttui viikonloppuna tuhruksi, vieläkin ihan vähäsen tuhruttaa mutta vähenemään päin kokoajan, jesh! Ajateltiin jaksaa ekaan neuvolaan asti, ja jos siellä neuvolan täti on myös huolissaan tiputtelusta niin sitten ajatelsiin sinne varhaisultraan mennä, tai onkos se enää varhaisultra sillon...

Rinnat on kasvanut tässä kahden viikon aikana, kipuilee koskettaessa ja välillä ihan itsekseen nipistelee. Nännejä kutittaa ja ne kovettuvat välillä myös ihan itsekseen ilman syytä... Väsymys on kasvanut, päikkärit on päivän kohokohta :heart:

Nyt on kolmena aamuna ollut ällö olo, ei siis suoranaisesti oksettanut mutta mikään ei tunnu maistuvan. Paitsi siis se aikaisemminkin jo mainitsemani keitetty tankoparsa :LOL: Luulen että ällötys aamuisin on johtunut pitkästä tauosta syömisen kanssa, sillä sama olo meinaa hiipiä kun se kolme tuntia syömisestä täyttyy. Ja se nälkä iskee niin hetkessä! Hapankorppua on mennyt viikossa paketillinen, ja normaalisti ällöämäni mysli on nyt suurinta herkkua!

Olen normaalisti hillitön herkkupeppu, nyt raskauden aikana ei ole tehnyt mieli MITÄÄN herkkuja, ei siis mitään! Suurin intohimoni on suklaa, sitäkään ei tee mieli :D syön kyllä sitä edelleen mielelläni jos tarjotaan, mutta ei tee todellakaan tiukkaa jättää niitä herkkuja sinne kaupan hyllylle. Suolasta tekee mieli enemmänkin, mikä on todella omituista minulle! Eilen mieheni lämmitti lihapiirakkaa mikrossa. Se on myös aikaisemmin ollut mieliruokaani, eilen meinasin oksentaa sen hajusta :D Oli pakko tuulettaa koko kämppä...

Kuumia aaltoja tulee myös, ja hikoilen nykyään todella helposti, hengästyn myös normaalia helpommin. Olen myös huomannut tuon Peikko 89 mainitseman "unettomuuden" itsessäni! Normaalisti menen aikaisin (klo 22.30 viim) nukkumaan ja nukun 8.30 asti. Nyt viikon ajan olen edelleen saanut ajallaan unta, mutta alan heräilemään klo 5 aikaan ja viimeistään klo 7.30 menee hermot kun ei saa enää unta ja nälkäkin olis että pakko vaan. Linea negra huomattiin massulla viimeviikon lopulla, häpykarvoituksesta napaan asti ylettyy nyt :)

Mulla on muuten ihan poikafiilis, en tiedä mistä johtuu! Jotenkin vaan tuntuu siltä, pojan nimikin olisi jo valmiina :D

Tässäpä näitä oireita, tuli taas niin pitkä sepostus ettei kukaan jaksa tätä lukea... :p pitäis ehkä käydä useammin niin kirjoitukset ei venyis näin pitkiksi...

Ja en nyt muista kuka tuolla aikaisemmin mainitsi tästä vertaistuesta, ja olen todellakin samaa mieltä! Itselläni on vain yksi hyvä ystävä jolla on kaksi lasta. Häneltä saan jonkin verran neuvoja, mutta onhan se mukavampi keskustella sellaisten kanssa jotka ovat juuri samassa tilanteessa!

Nyt pitkän Tallinnassa vietetyn päivän jälkeen taidan kömpiä koira kainalossa nukkumaan, mies yövuorossa tänään.

AnnCa ja masukki 6+3
 
Hei kaikille! Hyppään mukaan tammikuisiin, täällä plussattu lauantaina ensimmäistä kertaa elämässä ja kaikki on niin uutta ja jännää :) Helmikuusta asti ollaan menty "tulee jos on tullakseen" -meiningillä ja nyt sitten onni potkaisi.

Itselläni eriasteista vauvakuumetta on ollut noin neljän vuoden ajan. Varsinkin vuodenvaihteesta asti olen käynyt seurailemassa Kaksplussan keskustelupalstaa ja haaveillut, että jospa minäkin joku kaunis päivä voisin osallistua odotuspuolen keskusteluihin. Miehellä taisi kuume iskeä todenteolla tämän vuoden puolella, liekö pienellä kummipojallamme ollut vaikutusta asiaan :) Onneksi kannatti odottaa miehen heräämistä asiaan eikä painostaa!

Ikää minulla on 27v ja miehellä vuosi vähemmän. Ostimme viime marraskuussa omakotitalon Turun seudulta pienestä kaupungista, jossa olemme aiemminkin asuneet. Kesällä meille tulee täyteen kuusi vuotta yhteiseloa. Perheeseemme kuuluu lisäksi yksi kissa, joka on nyt kerrostaloasumisen jälkeen aivan haltioissaan, kun pääsee enemmän tepastelemaan pihamaalla.

Me kerroimme jo perheenlisäyksestä viikonloppuna kummankin puolen tuleville isovanhemmille sekä siskoilleni. Olivat kaikki onnessaan, ja muutamat kyyneleet tuli meidän puolen kanssa tirautettua. Anoppi tuuletti sohvalla ja huusi jippiitä :)

Varasin tänään jo ekaan neuvolaan ajan, se on 5.6. Millä mä maltan odottaa sinne asti? :D

Onnellista odotusta kaikille tammikuisille!

Noreen / 27v / 1. / 18.1.2013 / TYKS tai SAS

-Noreen 4+1 (omien laskujen mukaan)-
 
miijane Toivotaan nyt kovasti että olisi harmitonta tuo vuotelu.

Peikko89 Meilläkin on varhaisultra vaan sen 27 euroo, onneks koska rahaa tähän on jo palanut, enkä varmasti jaksais oottaa kesäkuulle sitä nt-ultraa.
 
MiiJane Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa.

Noreen Tervetuloa! :wave:

Täällä maksaa yksityisellä varhaisultra 80 eur. Neuvolasta en saanut sitä ruinattua kun Tyks on sitä mieltä että np-ultra on heillä varhaisultra ja siihen olen menossa. Vielä pitäisi kärvistellä melkein viikon verran ennen ensimmäistä ultraa.
 
waninka muistankin sut tuolta inseminaatio-pinosta, taisit plussata ennen mua? Ja onpahan tosiaan meille jotain hyötyä niistä hoidosta, kun päästään julkiselle varhaisultraan :)

Yritä nyt kovasti laskeskella noita viikkoja ja sain ehkä viikoiksi 5 + 2-4 :) Luulisin kuitenkin että laskettu aika tulee olemaan enemmänkin tammikuun puolivälissä kuin alussa. Ihan hyvä, koska haluaisin vaavelin syntyvän ensi vuoden puolella :) Vielä kaks viikkoa ultraan!! Mua niin rasittaa tämä mielialojen vaihtelu, pitäis vaan rentoutua jotenkin. Mulla ei vielä oo ollu pahaa oloa, mutta maha on sekaisin ja tuntuu usein kuin olisi isompi hätä, vaikkei ole (sori ällötys), onko muilla tällaista tullut? Ja jotenki aineenvaihdunta on nopeutunu.. Tänään vielä töitä ja sitten viiden päivän loma, ihanaa! :D
 
Niina85:mä olin esikoista odottaessa päiväkodissa pienten puolella töissä. Se oli rankkaa ja sen lisäksi raskaus löystytti selän niveliä, ja teki tosi kipeetä. Jouduinkin jäämään sairaslomalle 2kk ennen äitiysloman alkua. Pakkohan niitä nosteluita oli tehdä kun osan ajasta olin yksin pienryhmän kanssa. Nyt jännitän alkaako kivut taas kun masu kasvaa; toivottavasti ei, kun on tuo 1-vuotias pikkuneiti hoidettavana..

Täällä on alkanut ihana oksentelu. Aamuisin oikeastaan kaikki tulee ylös. Pakko silti syödä kun muuten olo pahenee entisestään. Nyt en edes mieti mitä syön kunhan saan jotain alas. Kunhan selviän tästä pahimmasta pahoinvoinnista, niin sit taas alan katsoa mitä syön. Ihan outoja mielitekoja tulee välillä: kylmät nakit suuren sinappimäärän kanssa maistuu niin hyvälle! :D mutta mikään makea ei maistu. Jääkaappikylmät hedelmät maistuu, etenki viinirypäleet ja mandariinit.

Tyllerö on päikkäreillä, joten taidan itsekin köllähtää sohvalle telkun ääreen.

Pippinen rv 6+3
 
Pahoittelut tähän alkuun teille, joiden raskaus on keskeytynyt :hug:

Menipä muutama päivä, ettei ole tullut täällä käytyä..mummolassa vietettiin äitienpäiviä.
Siellä tuli lauantaina hirmu hätä, että nyt tämäkin herkesi kasvamasta, kun ei ollut kertakaikkiaan mitään oireita enää; ei pahoinvointia, ei kipuja alavatsalla, joita oli kuitenkin ollut joka päivä siihen saakka. Eilen kuitenkin oli taas ihan "normaalin" hankala päivä etomisen kanssa, teki kauppareissu kaksivuotiaan kanssa tiukkaa, yök. Tänään onkin sitten päänsärkypäivä, jippii :p

Sain tk:n varhaisultran viikon päähän, silloin kai viikkoja pitäisi olla n. 7. Neuvolan täti heltyi aika helpolla sen antamaan, kun niin pelottaa viimesyksyisen km:n takia. Vaikka eipä se mitään estä, mutta jos ei tuolla ketään ole, niin saapahan ainakin aiemmin pois kuin viimeksi..

Vähän on mollivoittoista kirjoittelua nyt ja oloa myös, kai sitä vaan haluaa itseään suojella niiltä vastoinkäymisiltä.

Jos tuolla pikkuinen on mukana, niin pojaksi veikkaan, on niin paljon pahempi olo kuin tytöiltä konsanaan, vaikka kaksosetkin on "kannettu". Ja pitihän minun jo vähän taikoja tehdä siinä sukupuolenmäärityksessä; sekin poikaa näytti, eikä ole vielä kertaakaan erehtynyt ;) Sallikaa pieni höperyys tässä vaiheessa...

muuttohaukka 6+1?
 
Mulla tosiaan poika syntynyt sektiolla 07/11 Jota yritimme yli 3 vuotta, nyt tuo keskenmeno joka tapahtui maaliskuussa viikkoja oli 8. Jotenkin mulla on nyt ihan erilainen olo raskaudesta, se mikä keskenmeni niin mulla oli kokoajan sellainen epätodellinen olo, ihan kummallinen, het kun olisin vaistonnut että kaikki ei ole hyvin!!! Mä vaikka makaan tämän 8kk:tta jalat kohti kattoa, että saisimme pienen syliin asti!!!

ja hullua siinä keskenmenossa oli sekin että olin sinä aamuna käynyt varhaisultrassa jossa todettiin sydämenlyönnit ja että kaikki oli hyin, paitsi että vuodin vähäsen sellaista ruskehtavaa vuotoa... Ja sitten silloin yöllä tuli kaikki pois, aamulla sairaalaan niin kohtu oli tyhjä! :O
 
Anu, mulla oli kans keskenmenneessä raskaudessa koko ajan sellainen epävarma olo. Sit ku tulin uudestaan raskaaksi, niin olo oli ihan erilainen. Tiesin jo kp1, että tulen raskaaksi juuri siitä kierrosta ja että se lapsi me sitten saadaan. En tiedä mistä se tunne tuli. Nytkin on kyllä vahva tunne tästä raskaudesta, mutta eihän se silti vielä kuitenkaan valitettavasti mitään tarkoita.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Tuosta tunteesta raskauden suhteen. Viime yönä kun valvoin hetken, niin mulla tuli hetken ajaksi tosi varma olo siitä, että tämä raskaus tulee menemään hyvin loppuun asti. En tiedä, mistä tuli, mutta se tunne tuli tosi vahvana?

Mutta LeenaT:llä nuo vaistot ovat ihmeelliset; hänellähän oli fiilis tästä meidän kierrosta, että nyt tärppää :D :heart:
 

Yhteistyössä