Tammikuun tuhisijat 2013

Aijaa.com - 10119397

Kaippa sitä nyt pitää jo ihan oikeasti uskoa ;)

Täällä "oireina" pientä nipistelyä mahan pohjassa ja lievää turvotusta mahan seudulla.
Yleensä aina alkuun tuleekin tajuton turvotus ja sitten jo ihmiset kyselee että miten pitkällä raskaus on, vaikkei vielä oliskaan kuin ihan ensimmäiset viikot menossa. Sitten turvotus helpottaa kunnes siellä 12 viikon jälkeen heti maha pullahtaa :)

Itse haluaisin varhaisultraan, lähinnä että näkee oikeasti siellä jonkun olevan tai että montako siellä on :D
Seulontaultraan en osallistu, mutta perussairauteni takia joudun takuulla 12 viikolla ultraan menemään kuten aiemmissakin raskauksissa.
Neuvolaan meinaan soitella vasta muutaman viikon päästä ja varailla aikaa, kerkeehän tuota ;)
 
Mä soitin kans neuvola ajan tänään ja sain samalla ajan jo nt-ultraankin. Onneks se varhaisultra on ennen ekaa neuvolaa. Mua jotenkin pelottaa kamalasti että on kohdunulkoinen tai että se ei oo kehittynytkään ollenkaan :(
 
Zuh
Tervetuloa Taikax!

Muutama viikko tässä epätietoisuudessa elellään, tuntuu yhtä jos toista asia mietityttävän. Itse yritän ajatella aina niin että jos pienellä alulla on kaikki hyvin niin kaikki menee hyvin. Jos menee toisin niin kuuluikin mennä. Tämä ajatusmaailma kantoi yli keskenmenostakin vaikka tietysti oli surumieli jonkin aikaa. Ei mee tytsyt pitkään että ähkitään yli-isojen mahojemme kanssa :)

Alkaa jo varhaisultra kiinnostamaan, mutta on se vaan niin himskatin kallis!

-Zuh
 
Mahtuuko mukaan? :wave:

Eli, olen 33v ja kaksi lasta (tytto 04/05 ja poika 10/06) ja nyt kolmas tuloillaan, toivottattavasti menis kaikki hyvin loppuun asti... . Laskettu aika olisi 1.1 :D Eli viikkoja nyt 5+2. Joulusta asti ollaan yritetty, tai ehka jo ennen sita, mut virallisesti joulusta, joten taisi olla yk 5, kun tarppas.

Oireina on rintojen arkuus, lievaa pahoinvointia on ollut, tai lahinna semmoisia aaltoja tulee ja alavatsaa nipistelee taallakin ja tuntuu, et ois jo ties kuin pitkalla taa raskaus. Minullakin on muutamia extra kiloja joten on tama mahamakkara ennestaan jo valmiina... :ashamed:

En asu muutes Suomessa, joten sen takia en laita synnytyssairaalaa ja meilla taalla on katilo ja tapaan hanet ekan kerran 31.5. Silloin viikkoja 9+2.
 
Huomenta :wave:

Uusi odottaja ilmottautuu mukaan. Pari positiivista testiä tehneenä uskaltaa kai uskoa tämän olevan totta. Ja koska tässä vaiheessa, kun viikkoja 3+6, ei uskalla kenellekään asiasta puhua, niin ihanaa, että on tälläinen palsta.

Itsellä siis isommat lapset 12/01 ja 09/06. Tosi jännittäviä aikoja elellään, kun raskaus on taas niin uutta :) Oireet alkoivat jo viime viikon lopulla ja jotenkin tiesin, että olen raskaana vaikka tämä olikin ensimmäinen ehkäisytön kierto. Närästys on ollut mun vaivani kaikissa raskauksissa ja niin myös nyt sekä tolkuton väsymys.

Ja tiedot: 31v/ 3.lapsi/ LS/ 11.1.2013
 
Tervetuloa uusille! Meitähän alkaa olla täällä jo monta!

Täällä mennään nyt 4+4....alavatsaa juilii aika ajoin kovaakin, tulee mieleen ihan viimesyksyinen kohdunulkoinen...kun nyt ei taas alkaisi mitään vuotoja, parin viikon päästä varhaisultraan....
 
Neuvola-aika varattuna! Typerää vaan ku siellä kone laskee LA:n edellisistä kuukautisista 28vrk:n mukaan ja mun kierto on lähempänä 40vrk.. Oviksenkin tiiän olleen 14.4 joten ei mitenkään voi olla niin pitkällä ku mitä kone väittää..
Mietin vaan, ku viimeksi otettiin nt-ultraa varten ne kokeet liian aikasin just tuon väärän laskutavan vuoksi : /
 
Ilmoittautuisin tänne mukaan hieman varovaisena... eli kkm 3/12 ja nyt ekasta yrityskierrosta (tokasta kierrosta kkm:n jälkeen plussasin. Tiedot olisi:

Suerte/34/3./Seks/-

Tänään siis viikot 4+1. Neuvola- aikaa en ole vielä uskaltanut varata. Varhaisultraa vielä harkitsen, toisaalta meillä ultrataan neuvolassa viikolla 8-9, joten hirveän pitkää matkaa ei ole sinnekään.

Oireista, tähän asti olen voinut sanoa olleeni oireeton (plussatesti 3+1), eilen vielä varmistelin apteekin omalla ja viivat oli lähes yhtä paksut. Digitesti on yksi vielä kaapissa ensi viikkoa varten, teen sen 5+0 ja sen jälkeen tilaan neuvolan. Tänä aamuna sitten alkoi kuvotus, olen aiemmissa raskauksissa sairastanut hyperemesiksen, joten oletan, että oksentelu on alkamassa pikkuhiljaa. Huh huh...
 
aby
Mä voisin ilmoittautua myös mukaan. :)

Nyt olis meneillään 6. viikko. Päivistä en niin tarkkaan tiedä, kun tämä raskaus tuli vähän yllätyksenä. Mutta sanotaan nyt toistaiseksi, että laskettu aika on 1.1.2013. Tänään oli eka ultrakin, kun oli pieniä epäilyksiä kohdunulkoisesta raskaudesta, mutta onneksi kaikki näytti ihan hyvältä ja raskaus sijaitsi kohdun sisällä.Vähän on ollut jo raskausoireitakin, pientä huimausta ja pahoinvointia.

Kolmas meille olis tulossa, ennestään on jo poika ja tyttö, ja nyt sais tulla kumpi vaan.

Merkitään vielä lyhyesti aby / 30 / 3. / vks ja la siis 1.1.
 
Heippa hei!
Päivityksiä listaan tehty :)
Seuraavilta puuttui vielä lasketutajat (olen törkeä, en jaksanut laskea teidän viikoista laskettuja-aikoja..)
Nemppis / 20v / 1. / TAYS
meadow / 34v. / 2. / KOKS
suerte / 34v / 3. / SEKS

Laitatteko punaisella ne näkyville :)
Ohjeet punaiseen väriin:
- "Maalaa" haluamasi teksti ja valitse Aan alta väri
- Valitse ylhäältä A - palkin alta haluamasi väri
- Valmista

Alexandria:
Monta teillä laitettiin kasvamaan? Jos sulla on tulossa useampi ;)

ON:
Huomenna sokerirasitukseen. Viimeksi insuliinit alkoi jo vko 8 niin nyt sitten testataan alkaako sama rumba uudelleen.

10kaks ja rv 5+ jotain?
 
Heippa, minäkin voisin varovasti ilmoittautua mukaan, eilen tuli haalea viiva ja tänään oli viiva jo ihan kohtuullisen vahva, joten alan vähitellen uskoa, että raskaana ollaan. Tässä olisivat tiedot
kathii / 22v. / 1. / LPKS ja la olisi laskurin mukaan 10.1
Nyt täytyy vain toivoa, että pieni pysyy matkassa loppuun asti :)
 
Moikka! Mäkin uskallan varovasti astua tänne pinoon, olen 27-vuotias 2v6kk ja kohta 10vuotiaan pojan äiti. Pienempi on jo ihmelapsi kun ei pitänyt luomusti tulla:D ja tosiaan raskautta aloin epäilemään jo tai toivomaan kun tuli kiinnittymisvuotoa ja koskaan ei ennen sellaista ole tullut, laskujeni mukaan piti tänään alkaa menkat ja testi aamulla negaa mut iltapäivällä tuli haalea plussa kahteen testiin:D oireita on vaikka mitä, sitä pahaaoloa odotellessa mikä molemmista edellisistäkin ollut. Toivottavasti pysyy toukka matkassa.
 
Zuh
Tervetuloa nöpö80, Tiinu84, Melin, Suerte, Aby, kathii ja smesmira!

Suerte: en viitsi googlettaa mutta tuo hyperjuttu kuulostaa tosi ikävältä, mikä se on? Minulla takana keskenmeno 2/12 eli aika samassa junassa mennään. Hissukseen :)

Uskollinen ystäväni Rennie kulkekoot kanssani seuraavat 9kk, ehtihän tässä jo olemaankin ilman! Onneksi on tujumpaa troppia kaapissa tarvittaessa. Minä vain niiiin toivon etten oksentais tällä kertaa, pliiiiis? Voisinko olla yksi niistä odottajista joille raskausaikana on mahtava kokemus?!

-Zuh
 
Mullekkin kelpais raskaus jossa ei laatta lennä tai oo pahaaoloa, ekasta lensi laatta 9kk ja toisesta oli pahaolo 9kk ja paha masennus kaupanpäälle. Ihanat hormonit.Tein muuten tänä aamulla testin kuuden aikaan ja se oli nega ja iltapäiväl viiden aikaan tuli plussa, ei kauheen voimakas mut kumminkin, äkkiä se nous:)
 

Yhteistyössä