**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Minäkin liityn mukaan, et;- Hei vain kaikille! :)

Olen 32 vuotias ensisynnyttäjä, asemapaikkana Lahti. Mukana kulkee aviomies, 2 koiraa, kolme kissaa ja pikkuinen Risto-Anneli. Laskettu aika on neuvolan mukaan 9.1.2013, mutta muuttunee siitä ainakin viikon eteenpäin ensiviikon np-ultrassa. Hieman kyllä jänskättää,että mahtaako kaikki olla hyvin, kun täällä on noita huonoja uutisia ollut vieläkin. Pahoitteluni heille. :/

Me "tehtiin" Risto-Annelia aika kauan, 2v ja 8 kk, onko muita joilla on kestänyt kanssa kauan? Tosin ei missään vaiheessa seurailtu tärppipäiviä, mutta annettiin kuitenkin lapselle mahdollisuus tulla jo syksyllä 2009.
 
Zanizipp :hug: , olen todella pahoillani ja surullinen puolestanne.. :'( Tsemppiä kovasti!

Täällä hössötetään menemään ja suunnitellaan projektia...ifolorin valokuvakirjaa väsäilen viiden vuoden takaisista häistämme.. :heart: Askartelen parit kortit kiitokseksi mun äipälle ja anopille tulevasta viikonlopusta.. :)
Meillä on lauantaina 5v-hääpäivä ja saadaan lainata anopin asuntoa Lahdessa niin vietetään romanttista iltaa Lahden suunnalla ja esikoinen jää minun äidilleni hoitoon siksi aikaa.

Sitten täällä on ikuinen siivousprojekti menossa..ette kukaan vois uskoa miltä tää kämppä näyttää kun mamilla riittää kiirettä aamut illat työvuoden aikana enkä jaksa viikonloppuja käyttää huushollin siivoamiseen.. :p Tulee tungettua tonne makkariin oven taa piiloon kaikenlaista hassua siinä sivussa hahhahaaa... Ja nyt pitäis tehdä jotain asialle...


Alamasua juilii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikk.....sillai pienesti mutta hassusti ihan kuin joku ois töytäissyt mua alamahaan... : /

Oispa jo raskausviikot paljon pidemmällä!!! :D Maanantaina ultra ja jo nyt lörtsät meinaa tulla housuun ajatellessa!!!

Onneaonneaonnea kaikille mahtavia ultrakuulumisia saaneille!! :flower:

Nyt mä painun takasin siivoamaan ja askartelemaan eli sotkemaan myös hihhihiiii..

Pokusaj&Vintiö 11+1 :heart:
 
Zuh
Janie: mulla on emmaljungan vaunut, merkkiä en muista ja surffailen mökillä puhelimella.. voin palata asiaan kun pääsen oikeasti netin ulottuville :) mulla on myös tuo eiscbärchenin pussi, oli aivan ehdottoman huippu talvivauvan kanssa. Meillä ainakin kävi yksiin kaukalon kanssa, käytännössähän siinä pussissa vaan on "pohjalla" reiät, mistä turvavyöt saa vedettyä läpi.

Peikko89: isofix tarkoittaa sitä kiinnitymekanismia jolla istuin tai telakka tulee penkkiin kiinni. Eli isofix on semmoset rautakiinnikkeet penkin raossa johon kiinnitetään istuin semmosilla hakasilla. Tämä siis on tosi turvallinen vaihtoehto, kun istuin on kiinni tosi tukevasti niissä. Vaihtoehtona istuin on kiinni turvavyöllä. Telakka on sen kantokopan alusta, joka on siis kiinni autossa ja koppa napsautetaan siihen kiinni. Äkkiä näihin pääsee sisälle :)

Mökkizuh + Öhmö 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Vaunut saadaan mun veljen 6-vuotta vanhat emmaljungan yhdistelmät. Oli vaa yhellä käytösä, yks neppari o rikki ja päällinen pestään nii on hyvät.
Kaukalo Ostan varmaanki veljeltäni, se taitaa olla Craco vai mikä nyt onkaan, sillä telakalla. Sen tyttö o nyt 6kk, ja menee sille soppelisti pieneks.

Leikkimatot sun muut saadaa veljeltä. Pinnasängyn roudaan varmaa kirppikseltä jossei tutuillaa ole. Mies kyllä meinas, että uutena. Mutta höpönlöpö :) Patjat uutena jossei ole jonku hyvän tutun vanhat.

Täällä olis nyt tasan 12+0. Huomenna aamusta nt-ultra ja pikku paniikki, että huomenissapa tuun kertoileen miten kävi. Siihe asti moikka! :)
 
Peikko: telakka ja isofix on sinänsä sama asia et telakassa pn ne isofix- raudat ja autossa sit rautoihin vastakappaleet. Meijän telakka taitaa olla se easyfix, eli siihen saa vaan kaukalon kiinni. Familyfixiin saa ymmärtääkseni maxi cosin isompien lasten istuimen kiinni kaukalon lisäksi eli on telakkana pitkäikäisempi.
 
magicarnie
neuvolas käytii.harmillista et ei saanut ääniä kuulumaan viel :|
olis ollut vähän parempi mieli sit.
noh, kesäloman jälkeen töihin takas huomen. muuten ihan jees mut olen ihan tajuttoman väsynyt koko ajan =D

tervetulloo uudet :wave:
 
Pokusaj olen nähnyt ja itse tykkäsin :) Se oli aika lailla sellanen rakkaustarina pienillä lisämausteilla :)

Zuh ja Diiselikissa kiitos suomennoksista. Mietinkin että mitä eroa noilla easyfix ja familyfix -jutuilla on, mutta nyt tiedän :)

millimolli tsemppiä ultraan, itse joudun odottamaan viikonlopun yli :/

Tervetuloa uusille! "MY" meillä oli yritystä 1,5 v ja olimme hoidoissakin.

Oon nyt viikon aikana huomannu tosi äkkinäisiä mielialamuutoksia.. eilenkin suutuin miehelle jostain tosi pienestä ja illalla tuli itku jostain ihme ajatuksesta :eek:
 
Pokusaj sen verran kommentoin, että mie oon tuon kyseisen leffan nähny. Ja tykkäsin kyllä, mutta tykkään kaikista missä on yhtään fantasiaa :). Olin vähän vaan skeptinen kun se Twilight-tyttönen on siinä mukana. Mä rakastan Twilight leffoja ja kirjoja :heart:, mutta se kimuli siinä vähän ärsyttää :D. Tuossa elokuvassa sen puhetyyli ei niin kauheesti häirinny :). Suosittelen!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Noista isofixeistä vielä, että sitä ei välttämättä oo ennen 2008 valmistetuissa autoissa. Muisteltiin tuossa miehen kaa, että sinä vuonna vasta tais tulla pakolliseks kaikkiin autoihin se. Toki siis vanhemmissaki malleissa joissain on, mutta esim. meidän 2004 Nissanissa ei ole. Telakkaa ei kai ees kannata hommata jos tuo isofix löytyy autosta?

Mä oon kans nyt vähän pihalla tosta kaukalopussista, ku esikoinen on kesävauva. Miten sen kaa toimitaan? Eikse oo hankala ujuttaa aina turvakaukaloon ja vyöt sieltä rei'istä joka kerta?

Onko joku jo ehtiny lukee sisarusrattaista vertailuja tms? Meillä on ensimmäinen kakkosen tullessa 1,5-vuotias, joten pakko kai se on tuplat hommata. Vai miten muut meinaatte tehä? Entp Manduca vs. kantoliina, molemmista kaipaan kokemuksia varsinki jos ootte käyttäny molempia.

Elisa 11+1
 
Joo mutkia matkaan.
Lapsenlikka peru yllättäen ( miehen sisko) kun hänellä nyt yhtäkkiä onki menoa. Kiva ko ilmotat illalla ettei voida poikia ees mummolaan viiä. Aamulla olis se nt-ultra..
Soitin toiselle miehen siskolle. Nii arvatkaas mitä ehotti?? että ottakaa pojat mukaan, että mukava niilläki nähä ja saada tolleen tietää.. Siis iha tosissaan! Ensinnäkin sitähä ei tiiä onko siellä kaikki hyvin vielä. Toiseks se tehään sisäkautta mahollisesti. Ja eiköhä se ole meän asia, koska kerrotaan miehen pojille asiasta. Mulla palo käpy. Ne on koko ajan ollu inttämässä, että noille pitäis kertoa. NIINKU MIKSI NYT JO??

Oikeasti palo niin taulu niitten kanssa. Ja kun sanoin niille jo aiemmin, ettei tarvi noille alkaa mitää arvuutteluja että oisko kiva ko ois sisko tai veli jne. nii eiköhä ne vittupäät ole senki jo aloittanut.

Saanko oikeasti deletoida ne meän elämästä??? TIiän ettei onnistu, mutta olis kova hinku.
Soitin sitten omalle serkulleni ja oli pakko sille kertoa nyt tilanne. Nii se lupas tulla. Oisin sille vähä erilailla halunnu kertoa. Sit se aikaisempi perujatyyppi soitti, että vois sittenki kattoo jos ei menis ko kymppiin. Sanoin, että joo saatiin jo kyllä korvaaja heippa vaan.
HUOH! Muutenki paskajäykkänä paniikissa tässä vitun kiva, kun saa lisää jännitystä tähän touhuun.
 
PÄIVITETTY

Eisbärchen kaukalopussi
Lastentarvike.net - Toimituskulukampanja, tilaa heti! – Tuote: Eisbärchen lämpöpussi turvakaukaloon (antrasiitti)
Muistuttaa siis makuupussia, joka laitetaan turvakaukaloon. Pohjassa on reiät turvavöitä varten. Vauvan voi sinne laittaa melkeinpä sisävaatteissa tai ylipäätään kevyemmissä vaatteissa. Pienen vauvan etenkin mukava olla siellä kuin toppapukuun ängettynä, pussin saa myös avattua esim. autossa kun alkaa lämpenemään tai kaupassa ilman että vöitä tarttee availla. Tuolta sivulta löytyy kuvia miten käytössä toimii. Ite haluan kans tälle ekalle talvivauvalle tollasen :)

Pakko lopetella tähän. Väsy painaa ja miehen kainalo houkuttelee. Melkein koko päivä oltu lasten kanssa biitsillä, talviturkki meni ja kivat biksu-rajat tuli :)

Adora 11+3 kiitos muuten kaikille turvakaukalo kokemuksista/ajatuksista! Mikäs sen parempaa kuin muiden kokemukset :)
 
Zuh
Elisa: minä ainakin pidin sen pussin aina siellä kaukalossa, eli avasin vaan vetskarin ja hujautin pojan pussiin. Tosi vaikea niitä vöitä on saada paikalleen jos vauva jo on pussissa. Mulla on myös manduca, mun mielestä peittoaa kantoliinan kätevyydessä. En oikein koskaan päässyt sinuiksi sen liinan kierittelyn kanssa, toki liinan hyvä puoli on se ettei ole sidottu vain yhteen kantotyyliin. Manducassakin kyllä saa kantoon selkään, vatsapuolelle ja sivulle. Vatsapuolella pystyy myös imettämään aika huomaamattomasti, mutta en vielä ala ekakertalaisia pelottelemaan tissien julkisella esilleotolla :D

Zuh 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
huomenta ja poks, poks 13+0 :heart:

mää liputan turvakaukalopussin puolesta, mulla on kevät ja syysvauva ja tosi kätevä tu pussi ku ei tarvi tuhottomasti pukea vaatetta ja ku menee sisälle (vaikka kauppaan) niin avaa vaan pussin niin vauvalle ei tuu kuuma sisätiloissa :) sopii tosiaan "kaikkiin" kaukaloihin ku siinä on vaan ne vöiden reiät.
ja Elisa kyseli sitä vaikeutta, eihän sitä pussia tarvi ottaa pois sieltä kaukalosta ku pesua varten :) se siis laitetaan se pussi sinne kaukalon pohjalle, vyöt tulee sinne sisäpuolelle, vauva kiinni ja pussi kiinni ja menoks :D

Kakkoselta mulla oli toi Eisbrächer ja kolmannelle hommattiin Oran vastaava, mää tykkäsin tosta orasta ku se ulkopuoli oli sellasta goretexmaista kangasta niin ei tarvinu pelätä et sade/tuuli pääsee läpi :)

mut nyt kiire töihin, huomenna vihdoin vapaata :)

tT ja Nipsu-N 13+0
 
Zuh: Itseä rupesi tuo manduca kiinnostamaan. Heti netistä etsimään tietoa. Vaikuttaa, että parempi vaihtoehto kantoliinalle. Ajattelin ensin kantoliinan hankkia, mutta manducaan varmaan päädyn. Kiitos vinkistä.

millimolli: Oisko teidän mahdollista pitää keskustelu miehen siskojen kanssa, tuosta teidän asiasta. Luulisi heidänkin ymmärtävän, että te kerrotte tulevasta vauvasta silloin kuin se teille sopii.

Eilen käytiin tytön kanssa shoppailemassa ja RAX:ssa syömässä. Mukava pari tuntinen. Neiti nötteröstä alkaa tulla hyvä shoppailu kaveri. Ja koko perheen voimin käytiin katsomassa Ice Age 4 3D. Nauraa sai kyllä. Oikein kivaa oli.

Mies lähti raksahommiin. Itsellä pyykinpesua ja pientä siivousta tiedossa. Jos sitä tänään kävis ihan oikeesti uimassa. Rannalle ainakin mennään.

E & pippuri 10+2
 
Kantoliinasta: Onhan siinä liinan kierittelyssä omat hankaluutensa ja tarvii harjoittelua, että yksin saa sen laitettua. Ja tällein kesällä pitäis sit ehkä olla joku pellavaliina, ettei ois niin hiostava ku esim trikoo. Siks me harrastetaan nyt liinailua vain iltaisin. Manduca houkuttaa ihan hirveesti.

Kaukalopussia en osannut esikoisen kanssa kaivata, mutta on varmasti kätevä, koska niin moni sitä suosittelee. Eipä talvihaalarinkaan kanssa mitenkään hankalaa ollut. On kyllä ihan hitsin kätevää, että nyt tulee taas talvivauva, niin pukeminen on tuttua.

Tuplarattaista mäkin kaipaan kokemuksia ja suosituksia! Sellaiset on pakko hommata. Näin yhdellä kirpparilla Brion sellaiset tuplat, joissa oli ihan normaalisti kummallakin puolella istumapaikat, mutta sitten toisella puolella oli lisäksi kantokoppa. Eli sopisi just hyvin kahdelle eri ikäiselle pienelle. Aion silti ehdottomasti säilyttää noi esikoisen Emmaljungatkin, koska tuskin lapset sit samaan aikaan nukkuu.

Isofix-asiassa ihmettelen sitä, ettei sitä oo kaikissa kaukaloissa, esim. just Gracossa.

Ihanaa, miehellä alkaa tänään neljän viikon loma!!! :) Jospa se voisi hoitaa tytön syötöt edes yhtenä yönä. Tai että mä saisin jäädä aamulla nukkumaan ja se nousisi tytön kanssa. Edellisestä kokonaisesta yöstä onkin se reilu viisi kuukautta ja raskausväsymyspäälle oujee. Mies lupasi jo hoitaa ainakin sen yhden yön (toivottavasti useammankin!), mut katotaan nyt muistaako oma-aloitteisesti.

Leena ja pikkuinen 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Elisa
Sintti tänään 11+1. Ens viikon torstaina olis maaginen 12+0 ja samana päivänä ultra - jännittää ihan kauheesti! Vaikka mitään ei oo tapahtunut niin oon jotenkin aivan vakuuttunut että vauva on kuollut, pelkään koko ajan ihan hirveesti. Oon aina ollut sitä mieltä että en hanki ikinä lapsia ja nyt kun on joutunut tekemään ihan totaalisen asennemuutoksen asiaan niin tuntuu vaan että huonostihan tässä tulee käymään. En tiiä, ihan absurdia.

Isämiehen kanssa läheteltiin eilen tulikiven katkusia tekstiviestejä toisillemme ja jätkä teki nyt harvinaisen selväksi että ei halua asian kanssa olla missään tekemisissä. Aloin miettimään vaan että oisinko ihan kusipää jos olisin yhteydessä sen porukoihin? Vaikka isä ei ite olisi kiinnostunut asiasta niin onko se nyt sitten oikein ettei isovanhemmatkaan saa tietää koska käsittääkseni ei oo kertonut omalle perheelleen. Tai no en mä nyt tiedä haluaako nekään mun kanssa olla silti tekemisissä mutta olis kai se ihan reilua siihen mahdollisuus tarjota. Ja en siis tosiaankaan olis sinne heti vielä tässä vaiheessa pyyhältämässä mutta ennen vauvan tuloa kuitenkin.

Hirveen raskasta on tämä yksin odottelukin. Kävin eilen kesken työpäivän pitämässä vessassa kunnon itkumärinät kun tajusin että siellä se vauva on ihan aikusiten oikeesti, vaikka asian tietääkin niin en mä oo sitä jotenkin ihan täysin sisäistänyt vieläkään. Luojan kiitos mulla on aivan mielettömän ihania ystäviä jotka ihan vapaaehtoisesti on valmiita mun jatkuvaa marinaa kuuntelemaan :heart:
 
Mulle kantoliina on tuttu ja turvallinen tapa pitää lapsi lähellä liikkuessa. Opettelin sitä sitomista jo esikoista odottaessa ja ei se nyt niin vaikeaa ole. Ainakaan se perussidonta. Kyllähän se ne muutamat kerrat otti ennenku löyty semmonen "kosketus" asiaan mut kannattaa harjoitella kotosalla ilman kiirettä tai menoa minnekään. Eikä sitten, kun pitäs olla jo menossa. :) Ja trikoinen liina on erittäin hyvä ekaksi liinaksi ja sopii hyvin talvella käytettäväksi. Huutonetistä olen itse löytäny hyviä liinoja.
Kokeilin myös Manducaa mut ei sopinu mulle. Ei tuntunu mitenkään pahalta, en vaan osannut olla sen kanssa kun olin tottunut, et lapsi on tiiviisti minussa kiinni.

Oon nyt ollu vähän hissukseen. Meillä tyttö sai korvatulehuksen ja se eka kuuri ei vaikuttanu ja sit se korva tuli märkää täyteen ja tyttö lopetti syömisen joten oltiin osastolla tiputuksessa sen kanssa. Olipa rankkaa ja on edelleen. Tyttö ei syö juuri mitään ja pitää mennä takas jos ei nyt ala kotona onnistumaan tämä syöminen. Oon mie 50ml saanu hedelmäsosetta menemään tälle aamulle. :)

Kaukalopussia ei esikoisella ollu mut taidan hankkia sen nyt. Tuntuu olevan niin paljon kätevämpi. Vaunuihin meillä onki toi isompi pussi niin saa esikoinen käyttää sitä ens talvena vaunuissa.

Tuplarattaat tarttetaan mekin. Oon katellu netistä noita, hmm olikohan Brion, rattaita mut pitänee sit myöhemmin käydä liikkeissä katselemassa ja kokeilemssa.

Tervetuloa "MY". :wave:

Nyt ei jaksa muuta.

Tine & Tiiteri 11+4
 
Maggis, mä voisin kuvitella, että sitten isovanhempana tahtoisin kyllä tietää, jos lapsellani olisi lapsi jossain, vaikkei sen kanssa olisikaan tekemisissä. Mun mielestä lapsella on oikeus sukuun. Eri asia sitten, jos lapsi ei myöhemmin itse halua olla sen suvun kanssa tekemisissä. Sori kun utelen, ei oo pakko vastata, mutta tunnetko nämä miehen vanhemmat entuudestaan? Siis oletteko tavanneet vai olisiko se eka yhteydenotto kun kertoisit vauvasta?
 
Huomenta! Ja kiitos teille jotka olitte vastailleet, lueskelin puhelimella eilen niin en viitsinyt sillä alkaa näpyttää. :) Käytiin sit eilen ostamassa uusi ruokailuryhmä keittiöön, ja lähettiinkin siitä sitten vielä lastentarvikeliikkeeseen. Eli nyt on päätös tehty vaunuista väriä ja hoitolaukun mallia myöten. :D Eli ne Emmaljungan City crossit. :) Ainoa, mikä alko mietityttää oli se, että se Quadrolift-kassi ois paljon monikäyttösempi ja pitkäikäisempi niihin mutta kun oon niin rakastunut siihen koppaan. Miten saan sen pyyhittyä mun mielestä pois? :D Jos jollain on ollu rattaat kopalla, niin saa kertoa, miksi juuri se on parempi kun se kassi?
En keksi muuta ku ulkonäkö. :D Muuten ihmeen hyvin päästiin miehen kanssa kaikesta yhteisymmärrykseen :) Ja Maxi Cosin kaukaloon myöskin päädyttiin. :)

Illalla sit käytiin vielä varastossa ja lajittelin kaikki vaattet kokojen ja sen mukaan onko tytölle vai molemmille sopiva :) Oishan se kätevää jos tulis tyttö, sen verran kuitenkin niitä tyttövaatteita säästössä. Tosin isompia en oo hirveesti säästänyt, ja nytkin lähdössä 2 säkkiä kirpparille kaikenlaista sekavaatetta multa ja tytöltä :)

Pokusaj mä oon myöskin nähnyt ton Lumikki ja metsästäjä-leffan, ja tykkäsin kyl. :) Kävin kattomassa sen siskon kanssa, ja onkin mun mielestä enemmän tyttöjen leffa. :) Mun mies ei ainakaan ois tykänny, luulen. :D

No joo, saakin alkaa valmistautua lähtöön. Kohta nähdään pikkuinen, niiiin kovasti toivon että kaikki olisi hyvin. :heart:

Janie+pirpana 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
maggis Tsemppiä kovasti ja jaksuja! Mun lähipiirissä myös alusta asti yks yh ollut. Isä ei halunnut olla missään tekemisissä.
Mie ehkä ilmoittaisin tuleville isovanhemmille, et näin on käynyt ja saa olla yhteydessä jos haluaa mut mitään pakkoa ei ole. Etten ottaisi nokkiini vaikka haluaisivat jättää välistä. Voin kuvitella millainen paukku se niillekin olisi ja asia varmaan vaatisi vähän aikaa sulatella..
 
En varsinaisesti tunne, sen verran että tiedän nimeltä ja naamalta mutta he eivät minua varmaan senkään vertaa. Ollaan samalta paikkakunnalta kotoisin ja seurustelin tämän isämiehen serkun kanssa reilun 6 vuoden ajan, jolloin käväistiinkin joskus niiden kotosalla. Vanhemmat sisarukseni puolestaan ovat tämän miehen isoveljen kavereita, että jotain kytköksiä meillä tätäkin ennen on ollut mutta hyvin hatarasti. Että ois se aikalailla semmonen "hei oon ****, odotan teidän pojalle vauvaa" : /
 

Yhteistyössä