**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

magicarnie: <3 toivon kaikkea parasta!

millamau: ihanaa ja rentouttavaa reissua!

Hehkuminen hah sanon minäkin!! Ja Rennie... pienillä viikoilla sitä kului paljon!! Jouduin nukkumaankin puoli-istuvassa asennossa, kun teki niin pahaa :( nyt 'enää' kahdella tyynyllä. Voitte kuvitella mitä niskat tykkää... eli päänsärkyäkin löytyy.. (sympatiatsempit lunieellle!)

Oon kyllä niin ihmisraunio, ett voi luoja! Mieskin sanoi, että miksi et hae saikkua.

Onnea Tine! <3

Onnea myös muille iloisia ultrauutisia saaneille ja poksuneille!
 
magicarnielle isot pahoittelut. :(

millimammalle tervetuloa ja mukavaa, että teillä raskaan ajan jälkeen on asiat kääntyneet noin hyväksi. :flower:

Ummetuksesta mä olen kärsinyt kahdessa aiemmassa raskaudessa kunnon hardcore sellasesta ja siihen ei auttaneet edes apteekin lääkkeet. Sellasia suosittelen kuitenkin, koska useimmillahan ne auttaa ja ovat ihan sopivia raskaana olevillekin.

Omaa napaa: navan ympärys on varmaan alkanut vähän kasvaa, näyttäisi masu aamuisinkin jo pömpöttävän, ei vielä tosin niin paljoa, että sitä kukaan huomaisi, korkeintaan luulisivat, että on tullut nautittua muutama jätski yli tarpeen. Nyt tosin sillä jos joku huomaisikin ei ole mitään merkitystä, koska sain tänään tietää, että meille odotetaan kromosomeiltaan tervettä tyttöä! Mä ajattelinkin, että olisi varmaan tyttö kun on ollut niin erilainen raskaus kun aiemmat. Olen niin helpottunut ettei sanat riitä kertomaan, voisin vaan hyppiä tasajalkaa. =) Seuraava koetus rakenneultra jossa toivotaan yhtä hyviä uutisia 20.8.

Onnittelut myös muille hyviä uutisia saaneille! :flower:
 
Ihan aluksi paljon lämpimiä ajatuksia magicarnielle!! :/

Mulla on kaks kaveria vuoden sisään saaneet enkelivauvat, molemmat raskausviikolla 40, joten vaikkei mua varsinaisesti pelota tää raskaus enempää ku aikasempikaan enkä tietenkään odota, että jotain menis pieleen, ni on jollain tapaa "tiputettu maanpinnalle". En oikein tiiä osaanko kuvailla mitä ajattelen, mut sanotaanko vaikka niin että mulle ei yksikään raskausviikko ole se viikko, jollon "voi huokasta helpotuksesta", niin ku jossain noissa raskausopuksista sanotaan. Skeptisempi olen nyt kun viimeksi... (Tai ehkä voi olla että oikeasti olenkin enemmän peloissani, mutta en vaan tajua sitä vielä, kun liikkeitä ei muutenkaan tunnu vielä?)

Asiasta kukkaruukkuun. Jonkun verran ummetukseen auttaa ihan vedenkin juominen. Jostain luin että suolistosta imeytyy nyt kaksi kertaa enemmän nestettä pois ja sen takia tyhjennys tökkii :) lämpimät ilmat tuskin auttaa asiaa myöskään. Itse huomasin sokerirasitusta edeltävänä iltana että kun just ennen kahdeksaa olin syönyt kunnon iltapalan ettei nälkä vaan yllätä ja lopuks rupesin juomaan vettä, ni melkeen litra hulahti vielä ihan kevyesti! Eli ihan tarpeeksi en oo tainnu päivän aikana juoda...

Mulla on ihan valas-olo :D Tissit on taas paisunu ihan järkyttävän kokosiks. Just ehdin koko kevään ihastella miten kivoilta tyhjiin imetyt pussukat näytti hyvissä liiveissä ja nyt on taas tommoset rantapallot tossa roikkumassa. Pakko oli kaivaa isommat liivitkin käyttöön (70G!) ja hylätä kaikki vasta ostetut uudet ihanat ja "pienet" (65G). Ihan puistattaa ku muistelee niitä ekoja maidonnousupäiviä viimeks... Mulla on ehkä noista vähän komplekseja, kun pienikokosella naisella isompi kuppikoko on aina keränny vähän turhan paljon huomiota (joittenki silmissä olen aina ollut vaan pelkkiä tissejä), ni pienemmät tisut (vaikka sitten roikkuvat :) ) on oikein odotetut.

Tuntuuko kellään muuten jo liikkeitä? Mä yritän kovasti iltasin tunnustella, mut suolet vaan purputtaa :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!!
PiuPauLiina & Lasse (joilla kai huomenna on 15+0? hitsi ku oon pihalla noista viikoista :) )
 
hei mulla on alkanu nyt noi sydänäänet kuulostaa just siltä hevosen laukalta :D tai siis vauvalla on. tänään pomppi sydän semmosta vauhtia että pelkäsin sen ihan räjähtävän, tais olla jumpat päällä.

täällä tuntuu liikkeet iltasin aina samoihin aikoihin, ja enemmän mahan reunoilla. on tossa keskemmälläkin parit hipasut tuntuneet, paremmin kuitenki sivulta. ei niitä kyllä vieläkää oikee pysty kuuntelemaan, yhtäkkiä muljahtaa ja sit sen pienen hetken ku ne hiffaa niin tuntuu ja sit taas häviää ja sit tuurilla ehkä uusiks pari kolme kertaa :D tänä iltana en oo muuten ees tuntenu, hyvin pääsee piiloon vielä.

peikko 14+0
 
Huomenta kaikille!

Filuuri: Ihanaa!! Onnea!

Keleistä pakko vielä sanoa, että voi, kun nautin tästä kelistä! Asteita alta 20 ja vettä sataa :) ja en siis heittänyt tätä sarkasmilla, vaan ihan oikeasti! Minä ainainen auringonpalvoja ja vilukissa - kyllä!! Tuntuu, ettei jaksaisi millään edelliskesien lämpöä, kun olo on huono :p sateen jälkeinen raikas ilma taas, ah!!

Mulla muuten menee nykyään todella paljon miehen sanomia asioita ohitse.. ei vaan mene millään jakeluun :p

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Filuuri
mulla jäi eilisestä ultrasta jotenki kakka fiilis :(
toki oli huojentunut olo kun kaikki oli hyvin tyypilllä mutta oisin odottanu et oisin vollottanu tai jotain kun oon muuten ollut niin itkuherkkä tähän saakka. niin sit oli jotenki vaan semmonen "jaahas"-reaktio. ei tätä oo vielä ehkä kaikesta huolimatta täysin käsittänyt vieläkään.
 
PiuPauLiina Samat fiilikset täällä. Siis just ajattelin maanantaina, kun oli se ultra, että ihanaa ei tarvitse ressata. Mutta nyt jo on "realistisempi" olo, että eihän sitä oikeasti voi vielä olla ressaamatta. Sitten kun se oma pieni on tiukasti sylissä, sitten varmaan helpottaa ja voi huokaista. Mutta olen yrittänyt ajatella positiivisesti ja elää tässä hetkessä ja viimesten tietojen mukaan, koska kaikki sillon oli just niinku pitääki. Ehkä sitten helpottaa kun tuntee liikkeet?
 
PiuPauLiina joo veden juonti on ehdotonta.. Harmi vaan, ku se maistuu iha Scheisselle nykysin.. :) Olenki maustanu sitä sitruunaviipaleilla, että menis paremmin alas. Niin ja lipitän pillillä sitä. En tiiä miksi se menee silloin paremmin alas :)

Minimee Mieki nautin, ko saa vaan olla. Lueskella, virkkailla ja hengailla rauhassa. Ei tarvi mennä ulos. Saa vain kerranki olla, kun on saanut siivottuakin.

Maggis En ole miekää märissy ultrassa, vaikka olenki sata varma ollu, että niin tapahtuu. Muuten kyllä märisen 247..

Birdiee Siitä, että se on sylissä se stressi vasta alkaakin. Voin jo kuvitella, kuinka tarkkailen 247, että se hengittää edelleen. Varmaan loppuelämäksi menee yöunet.. :)

Eilen aloin laittaa illalla ulko-ovea lukkoon. No alkoi oksettamaan. Kamala kiirus tuli. No pyjamahousujen lahje jäi oven väliin.. Yritin mahdollisimman nopeaa saada oven avattua ja vapautua. Onneksi onnistuin juuri ja juuri ja ehdin vessaan oksentamaan..
Ilmeisesti se grillimakkara ei edelleenkään sovi.. Koko yön heräilin ja röyhtäilin sitä paskaa ja närästi.. UGH!
 
Tulipa taas pitkä väli ilman kirjoittelua kun ei vaan ehdi kaikkea lukea.

Eka ultra oli meillä reilu viikko sitten (11+2). Tunteet täälläkin vähän yllätti, vauvan näkeminen ei herättänyt niin suuria tunteita kuin olin odottanut. Ei sitä oikein osannut tajuta että se kuva oli oikeasti omasta masusta. Sydänäänten kuuleminen sai kyllä vedet silmiin. Kun niitä kuviakin näin jälkeenpäin katsoo, niin vaikea se on tajuta että se on oikeasti minussa.

Ultrassa koko ei heittänyt kuin kolmella päivällä, joten laskettu aika pysyy samana kuin neuvolan laskema. Mutta mun oma jonkun nettilaskurin päivä heittää yhdellä neuvolan laskemasta, joten minut voisi vaihtaa listassa lasketun ajan 21.1 alle. Vielä ei kyllä ole sukupuolesta minkäänlaista tuntemusta.

Me saatiin ultraa ennen ohje, jossa luki että eka ultra tehdään sisäkautta ja rakon ei tarvitse olla täynnä. Toisesta ultrasta luki että silloin rakon tulee olla täynnä. Sairaalaan päästyämme vastaanotossa sanottiin että käy vielä tyhjentämässä rakko. Kun päästiin sisään niin kätilö sanoi että katsotaan ensin jos näkyisi vatsan päältä, ja näkyihän se. Kysyin samalla siitä että miksi ohjeiden mukaan rakon pitää olla täysi kun ultrataan vatsan päältä ja vastaus oli että ei tässä ekassa ultrassa vielä täydy olla, mutta sitten myöhemmin se auttaa näkemään kohdun muodon tai jonkun jutun siellä paremmin :)

Ummetusta ei ole esiintynyt, mutta alussa oli vatsa joka aamu sekaisin. Viikolta 10 asti on vatsa kasvanut (tai ollut vaan turvonnut) niin ettei tavallista litteää vatsaa ole enää mihinkään vuorokauden aikaan näkynyt. Illan paha olo ja närästys eivät myöskään ole helpottaneet. Olo tuntuu kyllä jotenkin itsevarmemmalta kuin ennen aina kun vaan fyysinen olo on suht ok.

Mitään muita hankintoja meillä ei ole tehty kuin vauvakirja ostettu. Joitain tarvikkeita saadaan tutuilta, mutta vaunujen valinta suorastaan ahdistaa. Niissä on niin paljon ominaisuuksia etten jaksa edes miettiä että mitkä on meille tärkeitä. Ja tietysti niiden pitäisi olla kivan näköisetkin...

En tiedä onko mennyt vaan ohi, mutta onko tuo facebook-ryhmä sellainen, että se näkyy myös muille kavereille että kuuluu sellaiseen? Tai saako niitä piilotettua mihin ryhmiin kuuluu? En vaan haluaisi kaikkien facebook"kavereiden" tietävän raskaudesta välttämättä ollenkaan ennen koko vauvan syntymää. Tai en ainakaan vielä.

Töissä kerroin pomolle heti ultran jälkeen raskaudesta, kun hän jäi samana päivänä lomalle ja itsekin jään kohta. Muille en ole vielä kertonut, enkä kerrokaan ennenkuin olen nähnyt kaikki perheenjäsenet ja saanut kerrottua kasvotusten.

Seuraava terkkari ja eka lääkäri reilun viikon päästä maanantaina...

Liliam ja vauveli 12+4
 
Heissan naiset!

Eilen oltiin np-ultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin :). Nt 1,2mm ja riskiluku 1:41 000. Paljon liikkui ja saatiin aivan ihana 4D-kuva pienestä. Uskomattoman tarkka, jopa viis sormea näkyi. Ja ihan niin kuin jalkovälissä olis heilunut killuttimet, mutta uskon että se oli jotakin muuta, koska ei taida olla mahdollista vielä näkyä :D. Laskettu aika pysyi samana.

No niin, lähteeköhän joku mua viemään piipaa-autolla jonnekin päin, kun ollaan tosissaan harkittu vaunujen ostoa JO NYT! Uudet mallit tulee elo-syyskuulla (Emmaljunga) ja vanhaa mallia sais vielä, ei nyt edullisesti, mutta suht ok hinnalla. Myyjä veikkas että Emmaljungiin 2013 malliin tulee aika paljon muutoksia, ja hinnat ovat varmasti nousussa. Eli voi merjens, en kyllä ala vaunuista 1000 euroa maksamaan, kun veikkas yhdistelmille tällaista hintaa... Oonko ihan hullu?

Liliam: ryhmä ei näy muille, ei liittyminen eikä kirjoittelu tms. Eli elä huoli :). Oon kans jotensakin tosi tarkka, kuka saa raskaudesta tietää ja milloin, joten en myöskään haluaisi, että kaikki tietäis vielä.

T: Mimmilii 13+0
 
millimolli Tulen varmaan olee samanlainen, että pitää tsekkailla koko ajan, että vieläkö se hengittää. Koska näillä herkimmillä päivillä oon jopa kesken yötä heränny tarkistaa, että meijän koira hengittää. :D Että voi hyvää päivää, eipä suotta tuo mies kettuile siitä.

Mietin samaa kuin Liliam tosta Facebookryhmästä, voisin jopa haluta sinne, jos se ei kerta näy muille. Koska miekään en haluu, että kaikki facebooktyypit tietää.

Mulla ei oo vielä ollut tuota närästystä, ja toivottavasti sitä ei tulekaan (varmaan turha toivo.) Mutta jos hermojen menetystä sekunnissa ja itkuherkkyyttä voi pitää oireena, niin ne multa löytyy. Nim. Mykkäkoulua oon viettäny koko aamun miehelleni, joka valitti, että kiroilen liikaa.
 
mulla on ollut aina ihan kauhee närästys ja on reseptilääkkeetkin siihen - mutta nyt ei ole sitten tuntunutkaan muutamaa satunnaista korvennusta lukuunottamantta, heti kun hain kaappiin rennietä niin loppu siihen - on se tehokasta! :D
Saapi tosin puuta koputella, siskolla äityi aikoinaan niin pahaksi närästykset että eivät suostuneet sille apteekista enää myymään...
 
Uskomatonta, mutta todella ihanaa Magicarnie!

Raskaushehku, mitä se on? Jos se on finnejä ja näppylöitä, ilmavaivoja ja turvotusta niin sitten kaikki on ihan jees :kieh:
Toissailtana jouduin sitten toteamaan, ettei kaikki housut enää mene päälle. Täytyykin tehdä pieni inventaario vaatekaappiin.. Ja ihana äitini sanoi eilen, kun nähtiin eka kerran uutisen jälkeen että oothan sä lihonut.. KIITTI, en ollu huomannutkaan! :stick: Turvotusta tää vaan on tällä hetkellä, koska painokaan ei ole noussut.

Liikkeet mulla tuntuu iltaisin ihme muljahduksia mahassa, joita oon luullut ilmaksi joka kiertää suolistossa tai että suolisto etsii paikkaansa. Mutta jos ne onkin tuon vauvelin liikkeitä?

Ultrasta mua pyydettiin tyhjentää rakko ihan täysin ja kätilö kuulosti jopa vähän hermostuneelta kun totesi, että jahas rakossa on pissaa.. 'no joo.. kuvat ja mitat saatiin tosi hyvin eikä mitään ongelmaa siitä. Tiedä sitten.

Neuvolalääkäristä helsingissä neuvolalääkäri on vasta joskus lokakuussa, eli tosi myöhään. Seuraava neuvola mulla on elokuun lopussa (rakenne elokuun puolessa välissä).
Ja jatkossa, mun täytyy ottaa ITSE paino, verenpaine ja pissanäyte ennen vastaanotolle menoa. Helsingissä tää on kai joku säästöratkaisu, että neuvolakäyntiin kuluisi vähemmän terkkarin aikaa. Mites muualla?

xxxo&vauveli 15+3

(meillä työnimi tuntuu vaihtuvan jatkuvasti :)
 
ummetusta on täällä enemmän kuin tarpeeksi. Kokeilin maidon juomista (olen laktoosivammainen maassa jossa laktoosittomia tuotteita ei ole) ja sekään ei oikein toiminut. Ehkä tää laktoosivamma on paranemassa :)!

Perjantai 13 päivä nt-ultra kello 13.30. Onneksi en ole turhan taikauskovainen. Vauvakin jos kaikki menee hyvin syntyy vuonna 2013. Oliks kellään laskettua aikaa 13.1.2013? Se ei sentään ole perjantai vaan maanantai... Mulle huonon onnen numero on 7 eli vähän päinvastoin mennään kun perinteisesti.

Mun tekee mieli kamalasti salmiakkia, onneks täältä sitä kuitenkin saa, tosin ei tietenkään samoja merkkejä kuin Suomessa. Mul oli viimeks mitattuna liian alhainen verenpaine et jopa sain luvan syödä salmareita.
 
pöh, kaikenmaailman turhia lääkärikäyntejä.. Meil on otettu uusi käytäntö täällä näköjään, että kaikki odottajat käy lääkärissä! Että oli turha käynti! Kyseli suunnilleen samat jutut kuin neuvolantäti, pah!

Sydänääniä ei niiden ikivanhalla dopplerilla saatu kuulumaan (selittelivät kyllä että taaksepäin oleva kohtu, mahdollinen istukka edessä jne...). Pitänee mennä tiistaina uudelleen. Vaikka ajattelin, että enpä viitsi huolestua asiasta, niin pakko myöntää, että ehkä sittenkin vähän jäi kaivelemaan..

alexix ja piipero 14+4
 
Magicarnie teille on tulossa aikamoinen ihmevauva! :heart:

Millimolli, mä kans luen aina noita Mitäs nyt?-osion juttuja. Oon ihan koukussa niihin. Monesti vastailenkin, mutta enpä kerro millä nimimerkillä. :D

Liikkeitä tuntuu jonkin verran. Ei ehkä ihan joka päivä, mutta muutaman kerran viikossa kuitenkin. Sydänääniä en oo nyt kovin usein kuunnellut. Maksimissaan kerran viikossa. Toissailtana kuuntelin ja pitkän etsimisen jälkeen löysin. Tai en varsinaisesti löytänyt. Pidin anturia paikallaan ku en jaksanut enää etsiä. Hetken kuluttua pikkuinen tuli itse käväisemään siinä kohdalla moikkaamassa. :)

Neuvolalääkäri on meidän kunnassa kolme kertaa raskauden aikana. Alkuraskaudessa (mulla oli viikolla 9), keskivaiheilla (viimeksi rv26) ja sit on viel synnytystapa-arvio ainakin joillakin (mulla se oli rv36).
Ihan yksin käyn vaa'alla neuvolassa, jotkut punnitsee itsensä kotona. Pissaa ei tarvitse itse tikuttaa, se näyte vaan jätetään vessan luukulle odottamaan terkkaria. Eikä sit mitään muutakaan tarvii ite tehdä.

Leena ja pikkuinen 14+5
 
Magicarnie Olipas hieno yllätys!! :heart:

Vaatekriisi. :kieh: Mä oon koko päivän selaillu netistä äitiysvaatteita, voi tuska! Siis mä en tajua mihin jätesäkkiin mun pitää koko syksy ja talvi pukeutua?? En löytänyt mitään mieleistä. :( Mieluiten haluaisin sovittaa itse kaupassa, mutta täällä ei hirveästi ole valikoimaa ja ne, mitä on, niin on niin kamalan kalliita ettei mulla oo sellaisiin varaa. H&M.llä nyt jotain ehkä. Netistä ei taas tiedä minkä koon ottaisi, kun mun on niin vaikea löytää sovittamallakaan mitään sopivaa enkä jaksa eestaas lähetellä niitä. Ja kun ei ollut mieleisiä edes. : / Vaan toivoa tietysti sopii, että syksyllä / talvella vähän paranis nuo valikoimat!! Jos nyt kesän ja alkusyksyn selviäis omilla.

Tällaista tänään, kiitos ja anteeksi. :ashamed: Mukavaa viikonloppua!

Nöhveli & pikkumöykky 12+1
 

Yhteistyössä