**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Täällä taas.

magicarnie Hui, kun sulla on jännät paikat siellä!! Toivottavasti saisit pian selvyyden, missä oikein mennään. Jaksamista :hug: Ihanaa, että sydänäänet kuitenkin kuuluivat :heart:

Tervetuloa uusille!! :wave:

Raskausoireita löytyy edelleen: pahoinvointia (ei ole kuitenkaan tarvin oksentaa), närästystä, väsymystä, päänsärkyä... Hehkusta ei ole siis tietoakaan :D

Nöhveli Mie annan ton lasketun ajan olla sen, mitä annettii varhaisultrassa ja mikä pätee myös mun omiin laskuihin eli 13.1. Nt-ultrassa lasketuks ajaks annettii 9.1. ja neuvolasta kuukautisten mukaan 4.1. Tosin nt-ultrassa kätilö sanoi, että mun sekä varhaisultran laskut voi pitää hyvinki paikkansa, jos kerta olen löytäny oviksen ja hommailut makkarin puolella ajoitettiin kyseiselle viikonlopulle (sitä ennen eikä sen jälkeen ollut aktiivista, joten vauva ei voi olla vanhempi/nuorempi). Nt-ultrassa pikkuinen ei ollut sikiöasennossa, vaan ihan pitkällään, joten senki puolesta vastasi ikäistään isompaa :) Rakenneultrassa varmaan vielä tarkentuu :) Mut mie menen pienempien viikkojen mukaan :)

Äitiyslomalle jään varmaankin silloin marras-joulukuun vaihteessa?

Kyllä täällä on toisinaan herkuteltu sipseillä ja karkilla ihan hyvällä omatunnolla :) Pieni herkuttelu silloin tällöin ei maata kaada, jos ruokavalio on noin muuten suht terveellinen :)

Täällä on ainakin miehellä joku ryyppykausi menossa... Ollut nyt viikon lomalla ja viime viikon torstaista asti juonut joka helvetin ilta, tai oikeastaan päivä. Ei ihan aamupalaksi ole kaljaa ottanut, mutta lounaaksi kyllä. Tänä viikonloppuna on festarit ja hän saa nyt luvan rellestää ihan olan takaa seuraavat kaks päivää, mut sit saa luvan loppua. Mies ei tekisi mulle mitään kännipäissään, mutta vituttaahan tuo katella, ku alkoholi on varsinki pienessä humalassa se NUMBER ONE ja mie + pikkunen sijalla joku vittu sata... Nii ja miehän olen vaan nipottava tiukkapipo. No, eipä puolen vuoden päästä tässä taloudessa enää oteta alkoholia!! Jos sama meno jatkuu, lähtee äijä pihalle. Hänen oma isä on alkoholisti, joten luulis, ettei haluais omalle lapsellee samanlaista lapsuutta ku itellee... Menköö nyt sitte ja rellestäköö ja eläköö sitä "elämää" ennen lapsen syntymää... Miehistä (ja myös joistakin naisista) kun tuntuu, että elämä loppuu siihen, kun vauva syntyy...

ON:

Sokerirasitus oli tiistaina eli 13+2. 12 tunnin paasto ei tehnyt tiukkaa, viikkoa aikaisemmin olis kyllä tehnyt. Paastoverensokeri oli 4.4 eli hyvä. Vadelmanmakuisen, ällöMAKEAN litkun sain alas suht kiitettävästi. Puolen tunnin päästä juomisesta tuli todella huono olo. Nojasin vaan päätä käsieni varaan, pidin silmiä kiinni ja yritin, ettei tarvis lähteä oksentamaan. Ei puhettakaan, että olisi jotain pystynyt esim. lukemaan. Tätä kesti puolisen tuntia ja viimeinen tunti menikin sitten hyvin eikä ollut edes älytön nälkä, kun rasitus oli ohi. Tulokset kuulen neuvolassa maanantaina.

Sydänääniä kuunneltii isännän kanssa eilen ihan urakalla :heart: Äänet löytyivät todella alhaalta vasemmalta.

Noin muuten täällä mennään päivä kerrallaan. Itkettää, kiukuttaa, väsyttää, kuvottaa... Reilu viikon päästä töihin, joten sitten on taas skarpattava.

Hennu & Möhkö 13+5 valmistautuvat festariviikonloppuun...
 
mimmilii me ostettiin vaunut ja rattaat jo nyt varastoon odottamaan, kun lastentarvikeliikkeessä oli viimeisiä kappaleita niitä rattaita mitä halutaan alennuksessa ja satuttiin löytämään läheltä melko uudet käytetyt rattaat edullisesti. On toki aikaista vielä, mutta mietittiin että ostetaan nyt kun on hyvä tilaisuus ja edullisesti tarjolla, niin ei tarvitse niitä enää miettiä. Ei olla varmaan edes parin vuoden päästä myymässä niitä, milloin ostohetkellä voisi olla enemmän merkitystä.

Nöhveli täällä on myös vaatekriisi. Housujen napit painaa kurjasti ja paidat korostaa mahaa. Uudet äitiysvaatteet tuntuu vaan olevan niin hirmuisen kalliita, etten raaski ainakaan housuja ostaa uutena parin kuukauden takia. Onneksi sain muutamat lainaan, jos niillä pärjäisi jonkin aikaa. Tilasin muutaman äitiyspaidan H&M alesta ja tosiaan nuo koot on hankalia nettikaupoissa, taisin valita vaatteita s-koosta L-kokoon. Pakko niistä jonkun on olla sopiva :D Sain myös hyvältä kuulostaneen vinkin äskettäin raskaana olleelta tutulta, joka neuvoi ostamaan tunikoita. Niihin mahtuu kuulema raskausaikana ja voi sitten käyttää senkin jälkeen vielä. En tiedä miten toimii käytännössä.

Pitäisikö seulonnoista tulla kirje kotiin, jos kaikki ok? Kävin n. kuukausi sitten verikokeessa ja pari viikkoa sitten oli ultra. Ultraaja arveli, että suunilleen viikon päästä tulee soitto, jos on korkea riskiluku. Nyt ei ole tullut soittoa eikä kirjettä. Tietäiskö joku, vaihteleeko käytäntö eri paikkakunnilla. Ehkä neuvolassa kerrotaan ensi kerralla jos tulokset on ok ja muutoin tulee soitto aiemmin? Muiden samaan aikaan otettujen verikokeiden tulokset sain ultrassa pari viikkoa ottamisen jälkeen, muttei silloin seulontanäytteestä mainittu mitään.

Luniee 14+1
 
Luniee: Meille ainakin sanottiin, että tulee soitto jos on seulonnassa korkea riski, muussa tapauksessa ei kuulla mitään mistään eli "hyviä uutisia" ei kerrota, vaan hiljasuus on hyvä uutinen. Mut, käytännöt voi varmaan vaihdella paikkakunnittain!
 
Hellurei!

Onnea kaikille hyvien uutisten saanneille ultratuille! Aiemmin omaa tulevaa ultraa miettiessäni en ole juuri jännittänyt tai laskenut päiviä koska ultra on, mutta kun lukee teidän ihania uutisia alkaa malttamattomuus täälläkin nostamaan päätään! :whistle: Itselläni ultra on VASTA 10 yön päästä ( en toki laske päiviä )

Kesäloma aaaaah, edessä 2 päivää töitä ja sitten, sitten se alkaa...kesäloma!

Taidampa napata miehen illalla kainaloon ja lähteä ravintolaan syömään, ravintolan jälkeen voisi suunnata katsomaan leffaan "Mitä odottaa kun odotat" :)

Mitä odottaa kun odotat | www.finnkino.fi

Ihanaa viikonloppua jokaiselle! Toivottaa Sofiina & Mölli 11+1
 
Itse olen 21v ensimmäistä raskautta viikolla 13+5.
Nt-ultra käyty tossa jo jokin aika sitten ja ei mitään ihmeellisempää vauvalta löytyny ja viikko sitten kuulin sydänäänet oli aivan mahtavaa :DD

hieman naurattaa jo nyt että minkähän lainen muksu meinaa tulla ku ekassa ultrassa oli hirmunen riehuminen ja sit tossa sydänääni kuuntelussa oli kans meno päällä ettei meinannu saada kuunneltuu :D

Niin ja tosiaan laskettu aika olis 13.01.2013 sinne saakka kun jaksais odotella :DD Tai saati sitten edes seuraavaan ultraan että tuleeko sieltä odotettu poika vai pääsenkö yllättymää että tuleekin tyttö :D

Pahimmiksi oireiksi oon huomannu väsymyksen ja huimauksen. Väsymys onneks kyllä jo kadonut aika hyvin mutta huimaus senkun jatkuu. Joka kerta kun nousee esim sohvalta saa hetken nojata seiniä tai pöytiä vasten. Lievää pahoinvointiakin on löytynyt ja vessassa ravaaminen meinaa käydä hermoille jo :'D

Niin joo ja tosiaan nt-ultrassa sanottiin että olisi "sydämmen muotoinen kohtu" ja sanoi että viikolle 20 ultra aikaan mennessä jos ei ole normaalisoitunut niin pitää sitten tehdä jotain juttuja(en yhtään muista mitä puhelimessa sanoi, kun olin verikokeissa samaan aikaan :D )
 
Viimeksi muokattu:
mimmilii tulihan siinä vähän yli-innokas olo kun myyjä kertoi 6kk takuusta, joka meillä päättyy kun lapsi syntyy :D Eli meidän vaunut on Brio Happy kombi kovalla kantokopalla. Valittiin siksi nuo, kun niiden kehuttiin sopivan talvivauvalle ja koiraperheelle. Tärkeintä minulle noissa on se, että pääsen koiran ja vaunujen kanssa liikkumaan hiekkatielläkin tms. ja voivat olla käytössä pitkään kun muuntuvat rattaiksi. Kaupunkikäyttöön ostettiin erikseen Gracon Mirage plus -rattaat, kun niihin saa turvakaukalon kiinni ja tuntuivat tosi käteviltä työntää pienemmässäkin tilassa. Vaunut pysyy kotona ja rattaat kulkee autossa, tämä tuntui sopivan parhaiten meidän tilanteeseen :)

PiuPauLiina: kiitos tiedosta! Noin se varmaan täälläkin menee, kun neuvolassa ei ole kirjeestä mainittu mitään, mutta nettikeskusteluista olen lueskellut toisille sellaisen tulleen. Nytpä lopetan postin kyttäämisen ja luotan että kaikki on sen osalta kunnossa :)
 
Hennu meillä o kanssa yli-innokas bilettäjä täällä. Soli kolme viikkoa lomalla. HUH. Onneks meni täks viikoks takas töihin ;) Sanoinki, että arvaappa tuutkos muute meän makkariin tossa kunnossa, kun on se vauva, että ei muuten onnistu.. ;)

Mun on ihan pakko lähteä nyt pyöräileen tonne kaatosateeseen hakemaan snickers-jätskiä. Siis joku ihan tajuton himo..
 
Mie en oo hommanu meidän Ilpolle vielä mitään. Kaveri antoi jo säkillisen vaatteita ja miehen äiti on kaivanut pinnasängyn varastosta + hoitopöydän. Otin ne mieluusti vastaan kun ne on niin hyvässä kunnossa.

Mutta nuo vaunut?! Miten ihmeessä sellaset valitaan? Hajotus. Suunnittelin muutenkin, että ostan sit joulukuussa veronpalautusrahoilla kunnon vaunut. Jos siihen mennessä oisin oppinu ymmärtämään vaunuja...

Mäkin haluun hirveesti nähdä ton "Mitä odottaa kun odotat?" Oliko hyvä? :)
 
R86
Hei pitkästä aikaa!

Riparilta kotiuduttu toissapäivänä ja olen sen jälkeen lepäillyt ja nukkunut univelkoja pois. Tänään luin kaikki yli 10 sivua tekstiä, mitä mun viime kirjoituksen jälkeen on tullut.

Ensin ultrakuulumiset. Kävin riparia edeltävänä päivänä eli 4.7. nt-ultrassa ja kaikki oli juuri niin mainiosti kuin voi ollakin :D Siellä se pyöri menemään ja teki voltteja ja "heilui kuin heinämies" kätilön sanojen mukaan :) Laskettu aika aikaistui parilla päivällä niin kuin ajattelinkin. Se olis 17.1.2013 ja sen mukaan mulla olis nyt menossa rv 13+1 :) Päivän saa muuttaa listaan. Olin yllättynyt, miten tarkkaan jo tuosta ultrasta näki rakenteita. Nähtiin mm. selvät aivopuoliskot, sydän, vatsalaukku ja selkäranka ihanana valkoisena helminauhana. Myös sydänääniä kuunneltiin hetki ja se jumputus oli niin ihanaa :heart: Muistoksi saatiin vielä neljä kuvaa mukaan :)

Päätettiin sitten samana päivänä kertoa kaikille uutiset. Oltiin ajateltu, että kerron työnantajalle vasta tämän riparini jälkeen, mutta päätin kertoa sittenkin heti kun asia alkoi stressaamaan niin paljon, että vatsaan koski. Otin sitten työpäivän jälkeen puhelimen kauniiseen käteen ja soitin. Ja mikä helpotus, että tuleva esimieheni oli hyvillään ja onnellinen puolestani! Tänään hän soitti, että on puhunut asiasta myös seurakunnan luottamushenkilöille ja neuvosto edelleen mielellään minut ottais ja sitten mulle vaan sijainen kun äitiyslomalle jään. Noh, tuomiokapituli asian ratkaisee viime kädessä, mutta harvoin se päättää vasten seurakunnan toiveita. Ihanaa :) Mutta silloin reilu viikkon sitten sen mun puheluni jälkeen olin niiiin helpottunut, että puhelun jälkeen pääsi itku. Siellä mä yksin olin pappilassa ja itkeä tihustin ennen kuin läksin kotiin ajamaan :D En ollutkaan niin paha ihminen kuin pelkäsin minusta ajateltavan.

Kotiin päästyä soitettiin myös meidän molempien vanhemmille. Mieheni vanhemmat kysyi, onko aprillipilaa :D Olivat ihan mielettömän onnellisia asiasta ja appiukko lupasi korkata illalla konjakkipullon asian kunniaksi :D Hän myös ajoi viiksensä pois uutisten kunniaksi ja apella on ollut viikset oikeasti niin kauan kuin nenän alle on karvaa kasvanut eli jotain 40+ vuotta ainaki :O Minun vanhemmilla kesti myös hetki ennen kuin asia meni tajuntaan, mutta olivat yhtä onnellisia meidän puolesta kuin appivanhemmatkin, vaikka pelkäsinkin ankaraa kritiikkiä :D Nyt täytyy vaan alkaa jaksaa sitä hössötystä. Ethän nyt varmasti raada liikaa ja ethän varmasti kanna liian painavia tavaroita. Joo'o, no hyväntahtoistahan se on :)

Kirjottelen noihin viimesimpiin keskustelunaiheisiin liittyen tarkemmin joskus myöhemmin. Juuri nyt ei jaksa ja pitää mennä miehen avuksi laittamaan pyykkejä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli ja Hennu86
R86, onpa kiva, että työnantaja suhtautuu noin positiivisesti! Välillä noinki päin! Ja toivotaan tuomiokapitulistaki myönteistä päätöstä. Oliko niin, että sä oot siis papiksi valmistunu? Tai siis teologisesta?

Mitkä ne oli ne sisarusvaunut mitä pari teistä kehu? En millään jaksais puhelimella selata näitä sivuja niin paljoa.. :D

Tultiin LeenaT:n kans just kattomasta tota Mitä odotat kun odotat ja oli kyl hyvä! Sai itkee ja nauraa sopivassa suhteessa.

Ihanaa, miehen loma alko! Ehkä mäki saan sit huilia joku aamu.. Parin viikon päästä meen töissä piipahtaan pariks viikoks, ihan innolla ja pienellä jännityksellä odotan vieläkö mies sen jälkeen pitää tätä kotona lapsen kans olemista niin helppona ja rasittamattomana työnä. Hah!

Elisa
 
  • Tykkää
Reactions: R86 ja Toivotonko
Oikein sydän muljahti Magicarnie tuosta ilmoituksestasi, MAHTAVAA! Nyt odotetana vaan innolla että mikä viikko sieltä annetaan, ihanaa ihanaa!!!

Ja tervetuloa uudet, itse aika paljon täällä taustalla himmailen ja huomenna lähdemme reissuunkin...mutta mukana ollaan ja huomenna poksuu tasan 12 :)

Toivoton + rakas Toivo 11+6
 
Huomenta!

Ja vettä sitä tullee, ihan maahan asti. Tällaisina päivinä on kiva kun on sisätyö. Tosin saattaa vaikuttaa huomattavasti kesävaatteiden myyntiin, sateenvarjoja kysytään ehkä enemmän. :) Ja tuosta aasinsillalla vaateaiheeseen: olen siis vaatekaupassa töissä, eikä mulla ole mitään päälle pantavaa! :LOL: No paidoissa vielä löytyy, mutta housuissa olen pitänyt samoja kuminauhavyötäröisiä viimeisen kuukauden. Ihme, ettei kukaan ole vielä maininnut tästä asiasta ;)

Vaunuista: Meillä on ollut kaikkea mahdollista ja mahdotonta mallia ja merkkiä. Aina on ostettu käytettynä, ja niitä on sitten laitettu eteenpäin ja lahjoitettu pois, kun on tuntunut, ettei tarvita enää. Tälle tulevalle ei osteta, vaan otan käyttöön esikoisellakin olleet, lahjoituksena saadut, retrovaunut Briolta. Niissä ei ole enää jäljellä muuta kuin koppaosa, ratasosaa niihin ei edes tullut mukana. Ja se on todella suuri se koppa! Samettipäällysteiset tietty, vauvansinisetkin :) Renkaatkin on isot kuin rattorin ratti. Niistä on jo kerran mennyt pari rikkikin, mutta suomarketista löytyi uudet. Toisen roska on toisen aarre. Matkarattaat ehkä ostan, mutta kuopuksella oli kyllä huiput rattaat, emmaljungan skootterit, ja olen myös uusia sellaisia miettinyt. Katsotaan nyt, mihin rahkeet ja tilat ennen kaikkea riittää.

Työnantajalle kertomista en jännittänyt, mulla on muutenkin sopimus katkolla. Ja työ ei kuitenkaan ole sitä mitä haluan loppuelämän tehdä. Valitettavasti. Tosin työnantaja sanoi, että tuollainen uutinen ei vaikuta missään nimessä jatkoon, vaan jaossa olevat tunnit. Saa nyt sitten nähdä mitä tulee.

Mutta ei muuta kuin kummarit jalkaan ja töihin menoks!

Vilipi 12+1
 
mimmilii: mullaki on vaunut ostettuna :D halvalla sain niin pakko hommata ja ku meän tulot putoaa huomattavasti marraskuussa :)

no jopas magicarniella onki ihmevauva, tuolleen pitää jännityksessä :heart:

nyt täyttään esikoisen 8-vuotis kakkua, vieraat tulee yheltä :)

tT ja Nipsu-N 14+1
 
R86
No niin, kirjoittelempa nyt vähän enemmän tässä työpäivän lomassa. Olen siis kotona päivystämässä ja lähden, jos kutsu käy jonnekin sairaalaan saattohartauteen tms.

Elisa: Oikein olet arvannut. Olen kahta esseetä vaille valmis teologian maisteri ja jos kaikki menee, kuten pitäisi niin mun pitäisi saada pappisvihkimys syksyllä. Tälllä hetkellä olen kesäteologina täällä Uudellamaalla ja syyskuussa olen muuttamassa Etelä-Savoon nuorisopastorin viran perässä. Olin itsekin positiivisesti yllättynyt, miten hienosti raskausuutinen otettiin. Tosin kunnassa on väkilukuun suhteutettuna vähän lapsiperheitä, joten ovat innoissaan saadessaan nuorta väkeä laskemaan asukkaisen keski-ikää :) Tällä hetkellä joka neljäs kunnan asukas on yli 65-vuotias. Lapsille ja nuorille kuitenkin löytyy hyvät palvelut. Kouluja voi käydä kunnassa esikoulusta ylioppilaaksi asti. Tiedä sitten, mikä tilanne silloin on kun meidän Herran tertut pääsis yläkoulusta.

Miehistä: Mulla on kiltti mies. Siihen oikeastaan hänessä aikanaan ihastuin. Hän hoitaa kuitenkin asiansa eikä ole sellainen persuuksiin potkittava vässykkä. On kuitenkin ihanin mies ikinä <3 On vain niin ujo, ettei häntä kukaan ollut ennen minua ehtinyt poimia miesmarkkinoilta. Se oli mun onni ;) Alkoholia mies käyttää kohtuudella. Juo yhden saunaoluen tai lonkeron tai siiderin kerran viikossa ja siinä se. Minulle se on ok. Laivalta joskus ostettu laatikko olutta ja se todella kestää hänellä sen puoli vuotta eli ei juo ylimääräistä. Pari kertaa vuodessa ostetaan viinipullo hyvän pihvin kaveriksi. Nuorempana kävimme jonkun verran juhlimassa, mutta ei oikein kumpikaan viihdytä noissa baareissa. Tuntuu jotenkin lihatiskeiltä monesti. Jossain pienessä ja tasokkaassa kuppilassa voi joskus käydä yhdellä ystävän kanssa.

Tavaroista: Kylläpä te olette jo tarkkaan miettineet ja tehneet vertailua. Mä olen jonkun verran noita vaunuja ja pinnistä ajatellut ja siinäpä se oikeastaan on tällä erää. Ajattelin hommata siistit, käytetyt yhdistelmät. Mietin vaan, mitä kaikkea siinä olis hyvä huomioida. Ihastuin huutiksessa yksiin yhdistelmiin, jotka olis siistit ja edulliset. Tekis mieli huutaa ne pois itelle ylihuomenna kun huutoaika on päättymässä. Siinä tuntui olevan sellasia ominaisuuksia, mitkä ois (kai) hyviä. Mietin vaan, mistä sitten tiiän, miten hyvin ne kulkis esim. lumessa. Ollaan muuttamassa pieneen kirkonkylään ni siellä tuskin on aina ja kaikkialla niin hyvin auratut tiet kuin esim. täällä pk-seudulla. Tosin näiden yhdistelmien myyjäkin asuu maaseudulla, joten kai ne sitten toimii sielläkin.
Pinniksistä aattelin ostaa jonkun käytetyn Brion, mistä sais sen reunan laskettua ja pohjan kolmelle eri tasolle. Toimiskohan sellanen miten hyvin ns. sivuvaununa parisängylle? Brion muotokieli olis esteettisesti makuni mukaista.

Mistähän täällä vielä oli puhetta? Ainakin paljon draamaa ollut. Pidän kovasti Magicarnielle peukkuja, että kaikki menis hyvin loppuun asti. Sitkeä pikkuinen sulla siellä kasvaa :) tT:n lapselle synttärionnittelut!
 
R86
Niin ja vielä äitiysvaatteista: Ärsyttääkö ketään muuta kun äitiysvaatteita ei oikein saa enää mistään normivaatekaupasta :kieh:? H&M on vissiin ainoa ja sielläkin koot loppuu jonnekin kokoon 44. Jostain nutusta löytyy ehkä jopa 46. Mietin, mistä ihmeestä saisin hommattua parit äitiyshousut kun mistään normikaupoista ei tunnu löytyvän. Käytin ennen raskauttani ja nyt raskauden aikana vaihtelevasti kokoja 48-52. Ostan siis vaatteeni isojen puolelta ja ongelma ei ole siinä ettenkö mahtuisi niihin vaatteisiin. Ongelma on lähinnä siinä, että niitä ei ole tarkoitettu raskausvaatteiksi. Esim. yhdet farkut, jotka minulla on, mahtuu ja istuu edelleen täydellisesti jalkaan. Niissä vain on kolme metallista nappia alavatsalla, jotka istuessa painavat vatsaa epämiellyttävästi. Toiset farkut taas vaatisivat vyön, ellen halua vilautella rekkamiehen hymyä aina istuessa tai kumartuessa. Vyön kanssa taas on sama ongelma, painaa istuessa epämiellyttävästi vatsaa. Eilen ostin isojen osastolta yhdet pellavaiset housut, joissa on leveä joustovyötärö. Onhan ne mukavat, mutta näytän niissä varmaan 20 kiloa lihavammalta kuin oikeasti olen. Niissä kun on vatsan lisäksi varattu tilaa reisille ja peffalle. Mulla varmaan mahtuis kaksi pökkelöjalkaa tuohon yhteen lahkeeseen... Mutta mukavuutta on ajateltava. Ehkäpä mä vaan otan ja tilaan parit äitiyshousut netistä. Inhottaa vaan, jos ne ei mittataulukosta huolimatta istukaan ja sit menee monta viikkoa kun lähetellään ees sun taas erikokoisia äitiyshousuja. Hohhoijaa... :(
 
R86 ärsyttää vaateasia aivan tolkuttomasti..
Mulla esim yhet hm. äitiyshousut kokoa 46. No ne on muuten vähä isot, mutta lahkeet on malli tulvaa ootellessa.. eli sen 15 senttiä liia lyhyet.
Sit Hm kytin äitiyslegginssejä. Nooo... isoin koko oli M. s ja xs. oli hyllyssä hyry mycket.
Sit farkut siellä. No kokoa 34 oli sata ja ehkä yhet 40, 42 mut ei isompia.

Eniten mulla pisti vihaksi siellä se, että ne kaikki farkut oli slimmejä, niitä ihon myötäsiä. Sori vaan mun perse kyllä kasvaa sitä tahtia, etten tosiaan mitää ihonmyötäsiä halua.. Eiks vois olla normi leveälahkeisia ees muutama malli ??

Ja kuka mamma on oikeasti nii taju hyvä, että mahtuu koon 34 housuihin??? Iha oikeesti?? Tuli melkein lihavuuskriisi, kunnes muistin, että joo onhan ne muutenki mua melkee 40 senttiä lyhyempiäki ne koon 34 tyypit. :)

Joten joudun melkoisella varmuudella kulkemaan alasti koko loppuraskauden ajan :)

Tää olis lähösä lapsenlikkaus hommiin tänään. 6-vuotias poika ja mahdollisesti 6-kk ikäinen tyttö lisäksi. Kertokaas äkkiä vinkkiä miten sen kakkavaipan saa vaihdettua ilman, että oksentaa.. :)
 
kävin kans kiertämässä pari vko sitten forumissa kaikki peruskaupat mistä aattelin että äitiysvaatteita vois löytyä (H&M, lindex, kappahl, seppälä...... mitä vielä) eikä MISSÄÄN OLE enää äitiysvaatteita! yks myyjä sitten neuvo että tossa yläkerrassa ois ihan alan liike, mutta en sinne vielä viitti mennä ku mahaakaan ei ole niin että näyttäisin kaikkien silmiin raskaanaolevalta vaikka housut puristavatkin ja luulen vähän että niissä kunnon liikkeissä ne vaatteet kans maksaa.. en myöskään haluu maksaa mielellään yli 20e housuista mitä ei tuu käytettyä kun sen vajaa puoli vuotta tosissaan.

oishan se kiva jos ois rahaa jo nyt syksyllä jostain alesta ostaa vaunut oottamaan mutta kun rahaa ei oo vielä tarpeeks säästössä mun vaunumakua varten :D:D toivottavasti ne emmaljungat ei oikeesti tuu maksaa mitään tuhansia jos nyt lopulta niihin siis päädytään.. oon kattellu kans vaihtoehdoks teutonioita. viel pitäs ainaki yks tai kaks merkkiä löytyy vertailukohteiks. kadulla kun kattelee niin 2/3 osaa vaunuista on emmaljungia :D

(tyttö:heart:)peikkonen 14+2
 
R86 muakin ärsyttää noi mammavaatteet! Vielä mulle menee niukin naukin ennen raskautta ostetut housut mut kyl ne puristaa! H&M tarjoo mun kokoselle korkeintaan jonkun paidan. En oikein tiedä mistä tilais housut kun Elloksen mallistossakin loppuu siihen 48 (joka siis mun koko) mut yleensä kaikista housuista ne on loppu. Paitsi jostain punasista ja valkosista joita en päälleni laita. :D Onneks paitoja sentään on nykyään tunikoita ja muita.

Oon taas vaihteeks ihan raivoissani. Valvonu kaks viime yötä ihan perusteellisesti. Ekassa heräsin tunnin-kahden välein pissalle! ja viime yönä kissa piti hereillä pari tuntia ja sit kun joutusin päästään sen kellarin kautta ulos ni en saanu enää unta. Ja mies kuorsas! :kieh:

Tänään taas huono olo pitkästä aikaa.

Aniit 11+3
 
Mä en viime raskauden aikana ostanu ainuttakaan äitiysvaatetta, vaikka la oli kans alkutalvea. Oon niin nuuka etten viittiny ostaa vaatteita vaan paria kuukautta varten. Jalassa pidin lähinnä legginssejä ja Seppälän korkeavyötäröisiä sukkiksia, joskus jotain trikoo- tai neulehameita ja muuten päällä tunikoita ja isoja neuleita. Ulkoilua varten sentään hain Robinhoodista miesten superisot kevyttoppahousut (joissa näytin ihan valaalta muttei tullu kylmä:) ) ja kirppikseltä löysin talvitakin, joka oli sellanen A-linjanen: istu hartioilta ja leveni paljon alaspäin. Joskus jos teki mieli pitää housuja, ni laitoin omat farkut, joitten napit jätin auki ja viritin vaan hiuslenkillä silleen muka kiinni ja laitoin tavallisen olkaimettoma topin kaksinkerroin mahan päälle, mutten muutenkaan oo "housuihminen" ni aika vähän viitin housuihin vääntäytyä.
Niillä pärjäsin ihan hyvin ja aattelin pärjätä nytkin :)
 
Aniit mullei ees mee enää vanhatkaan päälle. Kaikki hameet ja housut on pieniä jo nyt. Parit collegeverskat ja kahet haaremihousut menee jalkaan ( onneks ei tarvi mennä töihin minnekään häpeemään..)

Mie näin painajaista, että tuo ukko oli aikeissa pettää mua, mun kaverin kanssa. Herätin sen aamulla viideltä, että olen sille pahalla tuulella, se että no. Selitin miksi. Se vaan silitteli mun päätä. :)

Sit, kun viimein sain uudestaan unen päästä kiinni niin eiköhän vuorossa ollut uni, jossa piti jostakin syystä leikellä joltakin jalat irti ja kasata ne sille uusiksi kokoon niinku palapeli. ( Ei oikeesti kannata kysellä, että miks, ko mulla ei oo mitää hajua)

Ulkona on kyllä semmoinen keli, etten aio mennä vapaaehtoisesti pihalle. Onneksi ei tarvi polttaa enää edes tupakkaa, jotta joutuis tuolla hengailemaan..
 
Mulla oli niin valtava maha esikoista odottaessa, ettei tullu kuuloonkaan että ois voinu olla ilman äitiysvaatteita. Tosin LA oli kesällä, joten koko kesän liehuttelin meneen maximekolla joka oli ihan Lindexiltä ostettu. Huuto.netissä on aika paljon äitiysvaatteita myynnissä, sieltä saattais saada halvallaki jos jaksaa vähän nähä vaivaa..

Hei ja mullahan on jääny kokonaan Magicarnie onnittelematta ihanasta uutisesta! Melkonen sissi sulla siellä :)

ON: Voi vi**u. Supistukset alko nyt sit ihan kaupassa käydessäki. Tosin vähän kanniskelin ota meiän poitsua siellä, mutta miten mä muka voin välttää lapsen kanniskelun? Hitsinpimpulat sentään.
 

Yhteistyössä