**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Peikko Ei tuo verenpaine mitenkään matala ole, oikein hyvähän tuo on. =)
Ja kyllähän jotkut voivat joutua ajoissa ostoksille. Sitä rahaa kuitenkin menee niin jos joku miellyttävä tulee halvalla vastaan niin ostaa se kannattaa. :) harsoliinoja ostin ite Stockmannilta, kun oli pino tarjouksessa. Ja Anton&Nina (se doris) on kans semmonen missä oon nähny!

Mulla oli neuvolalääkäri ja Vilpertin sydän jumpsutti 165. :heart: Alakerrassa kaikki mallikkaasti. Väsyttää hitosti.

Tine & Vilpertti 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
magicarnie, ihan mahtavaa että pieni oli vielä kyydissä :heart: Sun odotusaika nyt vähän pitenee sitten, mutta tuskin se paljon haittaa ;) Oikein paljon nyt tsemppiä raskauteesi, jos kerran siirryt toiseen pinoon. Tulehan välillä kertomaan tännekin kuulumisia :)

Onko täällä muita joilla maha on ihan samanlainen vielä kuin ennen raskautta? Mulla siis paino ei ole noussut yhtään vielä, ja omaa varantoa vähän löytyy (olen 162cm ja n.74 kg), joten aika ihme :eek: Tokihan se on hyvä juttu, mutta kun haluaisin sen masun jo näkyviin :rolleyes:
 
Peikko, mulla on niin iso maha muutenkin et vaikee sanoa kuinka paljon on "vauvamaha"kasvanut xD mutta kyllä sen mielestäni erottaa että on se suurentunut kyllä, ja paino ei ole kyllä noussut myöskään mulla.

Tulinpa ostaneeksi sitten (jo) Brio-primo kaukalon telakalla! Minun mielestäni se oli vaan nätein ja laadukas sekä saanut hyviä arvosteluja. :) Haluaisin ostaa semmoisen kaukalopussin sitten siihen, mutta se voipi oottaa ainakin jouluun, pyydän vaikka joululahjaksi sitten.

Vaunujakin ollaan nyt ahkerasti katseltu ja Emmaljungat haluttais, tai oikeastaan mies haluaa ja ihan tietyn mallin eli Duo Edge Sportin. kuulemma nätein se malli :D Meille on nää ulkonäköasiat nyt näköjään aika tärkeitä näissä vaunu- ym. asioissa. Aiotaan kyllä ostaa ne käytettynä kun ei nyt sitä ylimääräistä niin paljoa sentään ole. :)

Hienoa magicarnie <3

Lissu&pöpö 13+1
 
Vaunuista ja tarvikkeista Meillä kaikki on jo valmiina, edellisille hommattuina. Kolmoseltahan kaikki jäi käyttämättä joten iskemättömät vaunut ja sänky odottavat. Vaunut ostettiin vuosi sitten Emmaljunga Edge duo kombi sport rungolla. Pinnis on Brio Two laskettavalla laidalla ja hoitopöytä esikoisen peruja Pikkupuu sarjaa.. Vaatteetkin on pestynä ja viikattuna kaapissa, toivottavasti olisi samaa merkkiä kuin edellinen niin ei tarttisi kaivaa toisen värisiä esiin ja pestä ;)

Täällä huimaus on tullut osaksi jokapäiväistä elämää, vesipullo ja salmiakit kulkee mukana. RR oli eka neuvolassa 96/70 joten eiköhän samoissa mennä ja huimaus siitä johdu.

Taidankin mennää juomaan ;)

S ja :heart: 13+3
 
Peikko89 Mulla maha suurinpiirtein samanlainen kuin ennen raskautta, mutta pikkasen on sellasta turvotusta ja pinkeyttä. :D Paino ei ole noussu yhtään, mutta johtuu kait siitä kun alussa oli sitä oksentelua sekä ruokahaluttomuutta.

Hiltsu21 13+4
 
Hei itsekin ajattelin vihdoin uskaltautua tähän porukkaan mukaan. Olenkin lueskellut jo juttujanne ja tuttuja nimimerkkejä on joukossa.

Meillä on takana lapsettomuushoitoja ja niiden avulla (aika kevyillä hoidoilla) saimme tämän suuren lahjan. Taustalla on viime syksyltä keskeytynyt keskenmeno. Se on varjostanut alkuraskautta melko paljon. Sitten kävimme nt-ultrassa ja siellä kaikki oli todella loistavasti ja down riskilukukin oli tosi pieni 1:66000 vaikka verikokeista ehdin pelätä jo muuta. Tuon ultran jälkeen alkoi seuraavana päivänä vuoto, joka tietysti pelästytti. Nyt vuodot vaikuttaa olevan ohi ja usko raskauteen on vahvistunut.

Listalle voisi laittaa

LA on 27.1.

Toivounelma/ 34/ 1./ TAYS
 
Viimeksi muokattu:
toivounelma tervetuloa! :)

Mä kirjotan nyt pikaseen omat kuulumiset ja luen sitten paremmin teidän jutut läpi. :)
Eli, tänään piti olla istukkanäyte mutta sitä ei saatu otettua kun istukka on vielä pieni ja hiukan huonossa paikassa. Ens viikolla uus yritys. Mut kaveri oli 8 pvää isompi mitä ar-ultrasta näky. Vielä ei la:aa muutettu mut ens viikolla lääkäri kattoo vaihdetaanko. Syke 159. Tästä hullaantuneina mentiin vaunuja kattoon ja tunnin pähkäilyn jälkeen ostettiinki moiset. HUI! Haetaan ne kyl sit vasta tammikuussa kun ei oo säilytystilaakaan. Nyt saatiin vielä tän vuoden mallistosta sellaset ku haluttiin ja myyjä uhkaili et noiden hinnat tulee nousemaan ni oltiin nuukia ja ostettiin.. :saint: Ne on Emmaljungan Edge duot Classic rungolla ja värinä pro coffee.

Aniit 12+0 / 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: R86 ja Hennu86
Tervetuloa uusille. :wave:

Pikkanen oli aluksi vauhti päällä ultrassa. Välillä nukkui, mutta kun vähän mahaa tökittiin, niin liikkui enemmän.
Niskapoimu 0,8 mm. Tiedot menee vielä Kuopioon, jos ei viikon sisällä kuulu ä-polilta mitään, on kaikki kunnossa.

Miulle tuli poikaolo.
 
  • Tykkää
Reactions: R86, Zuh ja Hennu86
Eilen poksuttiin ! Tänään 15+1:)

Mulla on Neuvola vast maanantaina :( Tuntuu et kaikki on käyny jo monenmonet kerrat siellä ja mä olen viimeks 4.06 . Mullaku on tullu kaikkee kysyttävää ja haluisin kuulla ne sydänäänet !

Vaunuja lähen osteleen vasta korkeintaa maanantai Neuvolan jälkee . Haluun varmistua et masussa elää vielä joku . Vaikka kyllä ihan selkeesti oon muutaman potkun tuntenu ja maha iha selkeesti kasvanu

Jes ! Antibiootit loppuu huomenna . Hyi että ku on pahan makusia eikä vatsa pelaa normaalisti ollenkaa tulee molemmista päistä . Kuume laskee jo kiitettävästi puolikkaalla 500mg panadolilla ,päivystyksessä kun viikonloppuna määräs ottaan 2x500mg kerral neljästi päiväs . Lisäks syön viel rautaa , maitohappobakteeria,
raskausvitamiiniä ja omega-3 .


Kirjottelen puhelimella 39'c kuumeessa , et älkää välittäkö virheistä
Tintti. 15+1
 
Olipas taas tullut paljon uutta tekstiä :) Uusia odottajia tullut mukaan, tervetuloa :)

Mulla ois vielä 1,5 viikkoa töitä ennen seuraavaa lomaa ja tuntuu, ettei jaksaminen riitä nyt mihinkään muuhun. Selkää särkee niin ettei voi istua, maata eikä kävellä... Oleminen on siis hippasen hankalaa ja nukkuminen olematonta. Mutta enää 9 työpäivää, sen yritän jaksaa. Sitten 3 viikon loman jälkeen ei luultavasti ole enää toivoa työnteosta, jollen sitten saisi siirtoa kansliahommiin.

Eilen käytiin Vihtorin kanssa neuvolassa. Sydänääniä kuunneltiin ja hienosti ne kuului. Muuten nuo neuvolakäymiset on kyllä aika turhia mun mielestä ja on oikeestaan aika hyvä, ettei tartte käydä kun reilun kuukauden välein, seuraavan kerran elokuun viimesellä viikolla.

Nyt on vauvauutiset kerrottu sitten myös tuleville sisaruksille ja muille sukulaisille ja vastaanotto on ollut... No vaihteleva :) Mulle toki tärkeintä on se, että nuo omat lapset on hirmuisen iloisia, vallankin tytär pian 6v odottaa nyt kovasti vauvaa :)

Ihanaa, kohta on taas se hetki kun voi mennä "nukkumaan", jospa jopa pari tuntia saisi putkeen unta, niin se olisi vallan mukavaa :)

Nöpö ja Vihtori 15+4
 
Tintti. Mäkin olen ollut kerran silloin ensimmäisellä käynnillä, sen jälkeen NT-uä, ja seuraava neuvola elokuussa rv16+. Eikä mitään lääkäriä ollu, ku lääkäri teki NTn niin se oli muka siinä samalla. :) Mutta mitäpä siellä juoksemaan vielä, ku loppuraskaudessa varmaan saa sitten käyä siellä ihan yllin kyllin! :)

Nuo vaunuhommat askarruttaa mun mieltä kovasti. Mä oon jo ollu tilaamassa niin uusia ku käytettyjä vähän väliä, mutta nyt me päätettiin laittaa vähän jäitä hattuun. :D Ensinnäkin meillä ei okein ole ylimääräistä tilaa säilyttää niin vaunuja ja toisekseen, kyllä niitä vaunuja on myytävänä vielä syksymmälläkin. Jos ne uudet mallit tulee elokuussa ja hinnat nousee, niin kai ne nämä vanhat mallit sitten tulee edes jonkin laiseen alennukseen vai?

ON: Tänään oksensin ku tiskikone haisi vähän pahalle.. Tiedän etten ole todellakaan mitenkään suuresti kärsiny tästä pahoinvoinnista (oksentanu ehkä vain yht. 10 kertaa), mutta kyllä mäkin alan jo kyllästymään tähän! :( sais jo loppua..

Muuten täällä kaikki hyvin, dopplerilla kiva kuunnella jumputuksia sillon tällön ja liikkeet... noo, jos oikein pinnistän niin saan itseni kuvittelemaan, että tunnen niitä. Voipi kyllä olla myös suolen toimintaa. :D

Nyt pitää keskittyä jännään Criminal Mindsiin! Hyvää illan jatko leidit ja tervetuloa uusille muuten! :)

paum & vampula 13+2.
 
  • Tykkää
Reactions: R86
Heti alkuun nemppikselle iso halaus ja hiltsulle että toivotaan parasta tai ainakin varmuutta!

Mä sain tänään neuvolassa puhtaat paperit sokerirasituksesta. Ei siis ainakaan vielä tarvi alkaa liian tarkasti vahtia syömisiä. Tosin ruokarytmit muutin heti ku sain tietää olevani raskaana. Osittain kun koko ajan on kuitenkin nälkä, osittain koska hyötyähän siitä vaan on.

Muuten oli kyllä aika tympeä neuvola & neuvolalääkärikäynti. Siis kirjaimellisesti terkkari ei just muuta puhunu ku et "sokerirasitus ok, verenpaine hyvä, veri hyvä, pissa puhdas, pari kiloa tullut painoa, menepäs sitten odottamaan lääkärivuoroa" ja lääkäri suunnillen sano et "jaahas, nää arvot näyttää hyviltä, käypäs sit tohon pöydälle, kohdunsuu ok ja sydänäänet kuuluu, voit mennä". Jotenki niin tympee käynti. Seuraavan kerran sit elokuussa ja sillon on rakenneultrakin.

Pyörsin muuten vähän puheita niitten vaatteitten suhteen. Kävin muuten vaan kaupungilla ja vilkasin henkkiksen aleen, missä oli äitiysvaatteitaki alessa. Ostin kahet semmoset farkkulegginstyyliset pöksyt: toiset ilman mahakaitaletta ja toiset mahakaitaleella sekä sit yhen hameen. Ne makso jotain 25e yhteensä :) Paitoja en edelleenkään sieltä äitiysrekistä osta, ku ne on kyllä ainaki tuolla ni suoraan sanottuna aika hirveitä telttoja.

PiuPauLiina ja Lasse 15+5
 
Aniit, voi ompa mukava että täällä on tuttujakin :) Onnea teillekin odotukseen!

Rasavilli-77, sulla näyttää olevan sama synnytyssairaala kun mulla, asutko Jyväskylässä? Olisi kiva vaihdella kuulumisia kun ei hirveästi tunnu muita tuplien odottajia olevan. Laita vaikka yv jos haluat.


Mulla on maha jo sen verran iso että ei epäilystäkään raskaudesta, voi olla että lopussa se on jo melkoinen :D

Niin ja viimeksi unohdin laittaa tietoihin, että mun LA on 23.1 mutta kätilön mukaan vauvat saattavat syntyä jo tämän vuoden puolella.

Nyt ei enempää, kun kännykällä niin vaikea kirjottaa.

Outiko & tuplat 13+0 poks
 
Huomenta kaikille!

Ja tervetuloa kaikille uusille samalla!

Magicarnie: voi, ihanaa!! Toivotaan, että loppuodotus sujuisi hyvin!

Nemppikselle pahoittelut ja tsemppiä jatkoon!

Maha ei ole näkyvästi kasvanut. Varsinkin kaikki miespuoliset ystävät kummastelevat asiaa. Kuvittelevat kai, että saman tien plussauksen jälkeen pitäisi olla rantapallon niellyt :LOL: töissä jännitti, että paljastunkohan, kun tällä viikolla oli hyvin istuvat muotoonommellut t-paidat, mutta eipä kukaan ole tullut mitään sanomaa.. yksi jopa sanoi, että voi kun olet niin hoikka :p itse tunnen selkeästi kohdun kasvaneen, mutta se ei juurikaan ulospäin näy, vaikka BMI on 21. Paino on pysynyt samana. Katsotaan mikä on tilanne sitten kuukauden päästä...

minimee + auneosmo 15+2
 
POKS 14+0! :eek:

Väsymys
painaa niin että tekis mieli vaan itkeä.. :/ Saakohan väsymyksestä sairaslomaa? Oikeesti mulle pahinta on se kun väsyttää niin ettei töistä tuu yhtää mitää, teen kaiken puolta hitaammin, eikä ole motivaatiota..:( Ja kun tämän pitäisi ruveta jo helpottamaan ja tuntuu että pahenee vain!
 
Kiva kun uusiakin taas tullut, tervetuloa! :)

Nemppikselle pahoittelut ja voimia jatkoon. :hug:

Magicarnie ihanaa, että pikkuinen voi hyvin. :heart:

Käytiin tällä viikolla lastentarvikeliikkeissä tutustumassa sisarusrattaisiin. Viisi isoa liikettä käytiin läpi ja löytyi kyllä ylivoimainen suosikki. Teutonian Team cosmo. Hintaa noilla on, eikä käytettyjä oikein mahda löytyä kun halutaan toi uusin malli, jossa oli juuri meille sopivat ominaisuudet. Moni kuulemma tilailee noita Saksasta. Onneksi on vielä aikaa tutkailla, mistä hankkii. Aiheutettiin vähän hämmennystä noissa liikkeissä, kun pari myyjää kysyi, että minkäs ikäinen se isompi sisarus sitten on. "No se on tää puolivuotias tässä sylissä." :LOL:

Äitiysvaatteissa mua ärsyttää se kuinka kaikki housut on nykyään niin kapeita. Vielä reilu vuosi sitten löysin h&m:ltä kahdet täydelliset farkut. Nyt vaikka ottaa minkä koon tahansa, niin kaikkia ei saa edes pohkeen yli vedettyä. Ihan ku jotain farkkusukkahousuja.

Ruokasuositusten noudattamisesta on taas ollut puhetta. Mä en syö pastöroimattomia enkä mieluusti kalaa, mutta muuten en oo hirveen tarkka. Maksalaatikkoa on ikävä. Viimeksi kun tulin synnäriltä kotiin, mies oli totellut ja hankkinut mulle maksalaatikkoa. Söin sen heti kotiin päästyäni vaikka olin just syönyt sairaalalla lounaan. :D

Summergirl92, mä täällä tarjosin kestovaippoja, mutta ne on jo varattu.

Meillä on muuten tuolla fb-kerhossa myös kirppari, jos jotakuta kiinnostaa. Vielä se on melko hiljainen, mutta eiköhän se tästä.

Masu on lähtenyt kasvamaan ja mammahousut oikein korostaa sitä. Mutta mä tahdonkin kunnon masun. Selällään ei vielä hirveesti mitään näy, pientä kohoumaa, mut mul onkin vararavintoa sen verran ettei mikään ihme. Paino ei oo onneksi vielä noussut.

Ja sitten vaippaa vaihtamaan...

Leena ja pikkuinen 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: R86
Heipä hei ja tervetuloa uudet odottajat joukkoomme!

Nemppikslle :hug: ja voimia jatkoon!

Magicarnielle tsemppiä odotukseen vaikka siitä tulikin vähän pidempi :)

Täällä väsyttää, vaikka oonkin lomalla. Mutta kun luonne ei anna totaalista lorvailua periksi vaan kokoajan muka pitäisi puuhailla jotain. Muuten kaikki mallillaan.

Asuntokuumotus on kova ja eilen meni jo miehen kanssa väittelyksi siitä, että ollaanko mietitty mikä olisi vauvan kannalta parasta..Sitä on vielä sen verran itsekäs (nuori, naiivi) eikä täysin vielä ymmärrä että tammikuussa meillä on pikku nyytti. Mutta en mä nyt ekana katsele alueen päiväkoteja kun etsin asuntoa. Fakta on täällä päin, että päiväkotipaikan saa sieltä minne mahtuu eikä se ole välttämättä lähialueella lainkaan.
Mielipiteitä nyt on moneen suuntaan ja appivanhemmathan nyt toivoo, että muutetaan rivarikolmioon ihan heidän lähelleen........... :stick: Mutta kun en ole vielä siihen valmis!! Onko keskusta asuminenkaan nyt se paras paras vaihtoehto lapselle, ota ja tiedä. Mielipiteitä nyt on joka suuntaan. Ja on niitä spurguja ja huumehörhöjä joka lähiössä, keskusta ei ole lainkaan se pahin paikka.. Puuh... Kiitos avautumismahdollisuudesta. :)

Voisikin alkaa ottamaan masukuvia, en ole niitä vielä kertaakaan ottanut.

xxxo & vauveli 16+1
 

Yhteistyössä